Passat B8, kokemusperäistä faktaa

Aloittaja Mr Vice, 22.01.15 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

SkodaPirre

Ei vaikuta, mutta noista ks. mallin autoista nyt suurin osa on tuotu Suomeen käytettynä ja edelleen suurin osa on noilla kahdella ketjulla myynnissä. Toki varmaan suomiautonkin semmoista etsivä löytää.

Hintaerohan noissa on maltillinen jos vertaa etuveto bensaan tai 150hp dieseliin, eli sen perusteella ottaisi ennemmin tehokkaamman nelivedon mutta juuri noita enempi tai vähempi mystisiä ja mahdollisesti kalliita vikoja hieman pelkään.

Normihuollotkin taitaa olla yksi rahareikä, se harvemmin osuva missä vaihdetaan laatikkoon ja haldexiin ölpät lienee lähelle tonnia... (mutulla)

jrinnes

Ei kai niitä huoltoja tarvitse arastella. DSG:n öljynvaihto maksanee merkkarilla paikasta riippuen 300-400, ja Haldexin vastaava ehkä 150,. Ei noihin varmaan kenenkään talous kaadu 60tkm välein autoilun muihin kuluihin verrattuna. Ja jos vielä itse näkee sen vaivan, että hakee ne öljyt ja DSG:n suodattimen vaikka paikallisesta Motonetista, niin ei maksa senkään vertaa.
Ja jos nyt oletetaan että vaikkapa tuo mun autoa vaivaava käynnistysongelma johtuisi esimerkiksi tuossa toisessa ketjussa esille tulleesta ongelmasta venttiilien ajoituksen säätölaitteessa, niin tuo sama laite löytynee myös siitä 150hv koneestakin. Ja sen 150hv koneen jatkona on ihan se sama DSG kuin tuossa tehokkaammassakin. Siihen on vain pultattu erilainen etuperä, jossa on myös se kardaanin lähtö mukana. Passatissahan 7-vaihteinen märkä-DSG tulee vasta BiTurbon yhteydessä.
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

autoilija14

Lainaus käyttäjältä: SkodaPirre - 22.07.19 - klo:13:47
Onko kellään kokemusta näistä pääosin Sakan/Kamuxin roudaamista pasuunoista? Paperilla ainakin saisi paljon autoa, mutta mites tekniikan kestävyys, onko liikaa hajoavia osia?

Lainaus käyttäjältä: SkodaPirre - 22.07.19 - klo:14:10
Hintaerohan noissa on maltillinen jos vertaa etuveto bensaan tai 150hp dieseliin, eli sen perusteella ottaisi ennemmin tehokkaamman nelivedon mutta juuri noita enempi tai vähempi mystisiä ja mahdollisesti kalliita vikoja hieman pelkään.

Normihuollotkin taitaa olla yksi rahareikä, se harvemmin osuva missä vaihdetaan laatikkoon ja haldexiin ölpät lienee lähelle tonnia... (mutulla)

Itse ajattelen asiaa ainakin niin että mallikaaren (B8) loppupäässä oleva auto on yleensä se kaikista varmatoimisin. Silloin osia ja palikoita on ehditty testaamaan monen vuoden aikana ... ja VAG:n tapauksessa osittain myös konsernin muissa autoissa. Joten todennäköisyys että yhtäkkiä ilmestyisi jotakin ihmeellisiä/mystisiä vikoja pidän suht pienenä.

Mielestäni nykyisen auton pienemmän huollon hinta (viime vuonna) ei pahemmin eronnut aikaisemmasta etuveto/manuaali/110kw-mallista. Tänä kesänä tehty isompi huolto oli kyllä sittenkin hieman arvokkaampi mutta se johtuu osittain DSG:n öljynvaihdosta.

Itsellä kohta 2 v täynnä oman tuontiauton (SWE) kanssa. Ei mitään ongelmia ja ajaminen on tosi miellyttävää.
Passat Variant -17 2.0 TDI 190hv DSG 4M
Ex: Passat Variant -14 2.0 TDI Highline

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: jrinnes - 22.07.19 - klo:14:30
Ei kai niitä huoltoja tarvitse arastella. DSG:n öljynvaihto maksanee merkkarilla paikasta riippuen 300-400, ja Haldexin vastaava ehkä 150,. Ei noihin varmaan kenenkään talous kaadu 60tkm välein autoilun muihin kuluihin verrattuna. Ja jos vielä itse näkee sen vaivan, että hakee ne öljyt ja DSG:n suodattimen vaikka paikallisesta Motonetista, niin ei maksa senkään vertaa.
Ja jos nyt oletetaan että vaikkapa tuo mun autoa vaivaava käynnistysongelma johtuisi esimerkiksi tuossa toisessa ketjussa esille tulleesta ongelmasta venttiilien ajoituksen säätölaitteessa, niin tuo sama laite löytynee myös siitä 150hv koneestakin. Ja sen 150hv koneen jatkona on ihan se sama DSG kuin tuossa tehokkaammassakin. Siihen on vain pultattu erilainen etuperä, jossa on myös se kardaanin lähtö mukana. Passatissahan 7-vaihteinen märkä-DSG tulee vasta BiTurbon yhteydessä.

Kyllä mulla on märkä DSG6 tässä 140 kW nelivedossa.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

jrinnes

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 22.07.19 - klo:17:45
Kyllä mulla on märkä DSG6 tässä 140 kW nelivedossa.

No niinhän mää just sanoin. ;) 150hv ja 160hv dieseleissä on märkäkytkiminen 6-v DSG. 1.6 dieselissä on kuivakytkiminen 7-v DSG ja BiTurbossa märkäkytkiminen 7-v DSG.
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: jrinnes - 22.07.19 - klo:18:18
No niinhän mää just sanoin. ;) 150hv ja 160hv dieseleissä on märkäkytkiminen 6-v DSG. 1.6 dieselissä on kuivakytkiminen 7-v DSG ja BiTurbossa märkäkytkiminen 7-v DSG.

Ja selvyyden vuoksi 190 hv nelivedossa ollut DSG7 vuosimallista 2017 alkaen.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

jrinnes

^Okei. Tuo on mennyt multa ohi, että Passatinkin 190 heppaiseen versioon on tullut jo tuo uudempi laatikko. Ja tuossa aiemmin tarkoitin tietenkin 190 heppaista, enkä suinkaan 160 heppaista versiota. Painovirhe pahalainen...
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

autoilija14

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 22.07.19 - klo:19:49
Ja selvyyden vuoksi 190 hv nelivedossa ollut DSG7 vuosimallista 2017 alkaen.

Ja jos ihan tarkkoja ollaan niin toi DSG7 taisi tulla 2018 alkaen ... ainakin omassa 2017 on vielä DSG6.
Passat Variant -17 2.0 TDI 190hv DSG 4M
Ex: Passat Variant -14 2.0 TDI Highline

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: autoilija14 - 23.07.19 - klo:11:16
Ja jos ihan tarkkoja ollaan niin toi DSG7 taisi tulla 2018 alkaen ... ainakin omassa 2017 on vielä DSG6.

Näin varmaan onkin, olin kahden vaiheilla oliko 2017 vai 2018.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Japi_

Sanokaahan mikä mahtaa/voisi olla syynä. Nyt pari kertaa tehnyt niin, että jos auto on seisonut päivän starttaa se pidempään (noin 2-3 sekuntia) ja lähtee käymään. En ole lukenut vikakoodeja, ei ainakaan mittaristoon ole tullut muutakuin tänään viimeksi ”error start/stop system”.

Voisiko olla hehku/hehkuja menossa?

Turbokiisseli

Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

Japi_

Lainaus käyttäjältä: Turbokiisseli - 02.08.19 - klo:23:03
Selaappa 9 viestiä alaspäin: https://www.vagarena.fi/index.php?topic=42939.0

Noniin, olipas omat silmät hakoteillä kun en löytänyt tätä. Eli täysin vastaavia oireita itselläkin. Onko tuosta asentotunnistimen hinnasta tietoa? Akkukin taitaa olla alkuperäinen niin senkin vaihto voisi tulla kyseeseen. Pitää ensin katsoa vikakoodit kun ensiviikolla saan kaapelin.

jrinnes

Mulla se vaihdettiin liikkeen laskuun, mutta huoltoneuvoja puhui laskun olleen kaikkine tutkimisineen ~250,. Mutta siis sen vaihto ei auttanut mitään. Nyt auto menee parin viikon päästä Lahteen Volkswagen Centeriin pariksi päiväksi tutkittavaksi. Toivottavasti siellä alkaisi jo vika löytyä. ::)
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

peped

Onko täällä monia B7 ja B8 passatin omistaneita? Kiinnostaisi kuulla kokemuksia / tietoa siitä eroaako autot merkittävästi toisistaan muutoin kuin ulkonäöllisiltä muutoksilta, googlettelu ei oikein tuottanut tulosta. Lähinnä kiinnostaa esim. onko muutoksia tapahtunut (takapenkin) tiloissa, ajettavuudessa jne. Moottorit on ilmeisesti tuoreempia versioita B8:ssa. Varusteita löytyy kivasti jo B7:sta mutta B8:ssa toki on joitain mukavuuksia jotka olisi plussaa kuten nappikäynnistys ja modernimpi keskikonsoli naveineen. Käytetyn B8:n hinta hyvillä varusteilla (ja R-line paketilla) nousee huomattavasti yli parin kympin kun taas vanhempaa koria saa alle parilla kympilläkin.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

Karikko

Minulla on ollut molemmat mallit Passatista. B8 on kyllä huomattavasti laadukkaampi kuin B7. Kojelaudan ja penkkien natinoita ei ole ollut 45 000 km:n aikana ja DSG toimii paljon joustavammin kuin aiemmassa. B7 mallissa. Uudempi malli on myös aiempaa hiljaisempi, rengasmelu on selkeästi pienempi.

Ja nämä kokemukset bensakoneella vm. 2017.
VW Passat 1,4 TSI DSG Variant 2017

Natina

Lainaus käyttäjältä: peped - 08.08.19 - klo:09:23
Onko täällä monia B7 ja B8 passatin omistaneita? Kiinnostaisi kuulla kokemuksia / tietoa siitä eroaako autot merkittävästi toisistaan muutoin kuin ulkonäöllisiltä muutoksilta, googlettelu ei oikein tuottanut tulosta. Lähinnä kiinnostaa esim. onko muutoksia tapahtunut (takapenkin) tiloissa, ajettavuudessa jne. Moottorit on ilmeisesti tuoreempia versioita B8:ssa. Varusteita löytyy kivasti jo B7:sta mutta B8:ssa toki on joitain mukavuuksia jotka olisi plussaa kuten nappikäynnistys ja modernimpi keskikonsoli naveineen. Käytetyn B8:n hinta hyvillä varusteilla (ja R-line paketilla) nousee huomattavasti yli parin kympin kun taas vanhempaa koria saa alle parilla kympilläkin.

Minulla on ollut sekä B7 1.8 bensalla että B8 GTE. Sisällä on uudessa laadukkaampi fiilis tässä uudessa. Natinoita on vähemmän kun vanhassa mutta ei ole täysin hiljainen B8:ikaan. Rengasmelu ja moottorin äänet ei kuulu samalla tavalla. B7 oli ketjukone, ja öljynkulutusongelmainen ennen korjausta. B8 on remmillä. B7:ssa oli 7-portainen DSG ja uudessa 6. Vanhemmissa tulee oletettavasti kytkinremontti eteen uudempaa aiemmin.

Ulkonäköön vaikuttaa lasien tummennukset paljon, kuten myös isommat renkaat. GTE:n valot on myös tyylikkäämmät. Kaikki valot on ledejä (vaihdoin tavaratilan lampun itse), mikä myös vaikuttaa ulkonäköön ja tunnelmaan. Molemmissa on tavaratilan valaistus toteutettu typerästi yhdellä lampulla katossa. GTE:n valolistat ja valaistut ovenkahvat ja jalkatilat on ihan siistit myös.

Ajettavuudessa ei ole ollut moittimista kummassakaan. GTE on tosin pykälää tai paria hauskempibajettava parantuneen väännön ja reippaamman ohituskiihtyvyyden vuoksi. Uudessa on Ergocomfortit, joten niiden puolesta mukavuus parani. Tosin samalla uuteen on hankalampi laskeutua sisään ja taivutella ittensä ulos. Takatiloissa tai peräkontissa ei ole suurta eroa vanhaan, mutta GTE:n tavaratilan alla on vähemmän tilaa kuin B7:ssa.

Nappikäynnistys on ihan kiva, mutta lähinnä siksi ettei avainta tarvitse kaivaa taskusta autossa. Keyless entry olisi ehkä vielä plussaa. Myös B7:ssa oli avaimelle kolo, ja käynnistys tapahtui ”modernisti” avainta painamalla. Ei koskaan ollut ongelmaa sen kanssa. B7:n Webasto oli parempi, se lämmitti sekä moottoria että kabiinia ja myös ajon aikana, mikä uudessa ei onnistu. B7:ssa mulla oli myös lämmitettävä tuulilasi ja takapenkit, mutta GTE:ssä ei. En tiedä, onko saatavissa.

Keskikonsolin tavaratila on mielestäni B8:ssa huonompi kuin B7:ssa. Uudessa on pienempi ja epäkäytännöllisemmän muotoinen. Hanskalokero on pienempi B8:ssa, ehkä osin infotainmentin main unitin viemän tilan vuoksi. Navi ja muu näyttö on luonnollisesti uudempina entistä kyvykkäämmät, ja nyt navia on tullut jopa käytettyä kun kartat on voinut ilmaiseksi päivittää. Myös Android Auto on ollut yllättävän toimiva lisä, joskaan ei täydellinen.

Varmaan jotain vielä unohtui, mutta pistetään nyt näitä aluksi... summa summarum, hommaa B8 mieluummin. :)
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

peped

Hyviä pointteja ja juuri tuon suuntaiset omatkin ennakko-ajatukset on. Keyless entry on hyvä varuste kun siihen on tottunut, mutta nämä on aina maku- ja tottumuskysymyksiä.

Tuliko B8:n muuten jonkinlainen "pikku facelift" 2017/2018 tienoilla? Kuvia kun on katsellut myynti-ilmoituksista niin ainakin infotainment näyttää uudemmissa erilaiselta, eli ne sivuilla olevat pyöreät rullat/napit on pystysuunnassa katsottuna yksikön keskitasolla kun taas edeltävissä ne ovat alareunan paikkeilla. :P
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

Turbokiisseli

2017 muuttui tosiaan infotainment hieman, muuten ei kai muutoksia 2016 vs 2017.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

Natina

Lainaus käyttäjältä: peped - 08.08.19 - klo:10:28
Hyviä pointteja ja juuri tuon suuntaiset omatkin ennakko-ajatukset on. Keyless entry on hyvä varuste kun siihen on tottunut, mutta nämä on aina maku- ja tottumuskysymyksiä.

Tuliko B8:n muuten jonkinlainen "pikku facelift" 2017/2018 tienoilla? Kuvia kun on katsellut myynti-ilmoituksista niin ainakin infotainment näyttää uudemmissa erilaiselta, eli ne sivuilla olevat pyöreät rullat/napit on pystysuunnassa katsottuna yksikön keskitasolla kun taas edeltävissä ne ovat alareunan paikkeilla. :P

Käsittääkseni vain uudempi Infotainment.

Edit: Turbokiisseli ehti eka
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

finnman

Pikkutarkennuksena, että B8:ssa webasto lämmittää moottoria sekä sisätiloja ja myös ajonaikana(1.4Tsi siis kyseessä). GTE:ssä on erilainen systeemi ilmeisesti?
Allekirjoitan samat positiiviset kommentit mitä aiemmin on mainittu B8:sta. B7:aa en ole omistanut, joten suoraan vertausta en voi tehdä. Mutta laatu näyttäisi olevan kunnossa B8:ssa.
Muuten: Missä viipyy FL:n hinnat?

ophaa

Katoksesta löytyy sekä B7 että B8 Passatit. Ottaisin ehdottomasti tuoreemman mallin, B7 on tosiaan monin tavoin vanhahtavamman oloinen (johtuen toki malli-iästä) verrattuna B8:iin.

Itse vaihdoin juuri III-Octavia Scoutin B8 Alltrackiin, eikä ole kyllä tullut ikävä Skodaa, vaikka hyvä auto sekin oli kaikin puolin. Materiaalit ja yleinen fiilis sisätiloissa B8:ssa huomattavasti entistä Skodaa miellyttävämmät. ErgoComfort-penkki sopii itselle tosi hyvin.

Ajettavuus molemmissa hyvä, mutta B8 on kyllä jämäkämpi verrattuna edelliseen sukupolveen. Tilat ovat molemmissa malleissa mukavan väljät, molempiin menee esimerkiksi takapenkille selkä menosuuntaan turvaistuin ja turvakaukalo ilman, että kummankaan etumatkustajan täytyy tinkiä tiloista (itse 187 cm). Molemmat autot Skodaa hiljaisempia, ja "normaalimallin" Passat B8 vakiopullakumeilla vielä hieman Alltrackia hiljaisempi (mitä kyydissä olen istunut).

Omasta B8:sta puuttuu Keyless Entry, sitä olen jäänyt hieman kaipaamaan Skodasta, vaikka avaimella avaus/lukitseminen ei nyt ylitsepääsemättömän työlästä ole. Muuten kun auto miellyttää, niin tuo on pikku juttu.

symb

Lainaus käyttäjältä: ophaa - 08.08.19 - klo:23:21
Passat B8 vakiopullakumeilla vielä hieman Alltrackia hiljaisempi (mitä kyydissä olen istunut).

Noh noh  ;D
Näin kun ikää karttuu niin itse olen alkanut arvostaa näiden pullakumien tuomaa ylimääräistä hiljaisuutta ja pehmeyttä ajoon.

ophaa

Lainaus käyttäjältä: symb - 09.08.19 - klo:11:05
Noh noh  ;D
Näin kun ikää karttuu niin itse olen alkanut arvostaa näiden pullakumien tuomaa ylimääräistä hiljaisuutta ja pehmeyttä ajoon.

Kommentti siis mitenkään väheksymättä vakiorenkaita  ;D Vaikka itsellä ikää muutama vuosi päälle 30, valitsisin itsekin mukavuuden paljon maanteitä kuluttavana.

autoilija14

Lainaus käyttäjältä: peped - 08.08.19 - klo:09:23
Onko täällä monia B7 ja B8 passatin omistaneita? Kiinnostaisi kuulla kokemuksia / tietoa siitä eroaako autot merkittävästi toisistaan muutoin kuin ulkonäöllisiltä muutoksilta, googlettelu ei oikein tuottanut tulosta. Lähinnä kiinnostaa esim. onko muutoksia tapahtunut (takapenkin) tiloissa, ajettavuudessa jne. Moottorit on ilmeisesti tuoreempia versioita B8:ssa. Varusteita löytyy kivasti jo B7:sta mutta B8:ssa toki on joitain mukavuuksia jotka olisi plussaa kuten nappikäynnistys ja modernimpi keskikonsoli naveineen. Käytetyn B8:n hinta hyvillä varusteilla (ja R-line paketilla) nousee huomattavasti yli parin kympin kun taas vanhempaa koria saa alle parilla kympilläkin.

Itsellä ollut kans molempia, alla joitakin juttuja (osittain muitten toimesta jo kommentoitu):

  • Yleistä: Uudempi sukupolvi (ehkä) pitää hintansa paremmin ...
  • Sisätilat: B8 koriin taidettiin tehdä pieniä viilauksia jotka toivat esim. lisätilaa takapenkkiläisille. Olivat tosin ihan asialliset jo B7-mallissa.
  • Ajovalot: B7 taitaa olla joko halogeenit tai xenonit, B8 taas halogeenit tai led. Jos mahdollista, vältä halogeenejä ... B8-autoissa onneksi aika harvinaisia.
  • Kojelauta ja infotainment uudistui B8:ssa ja ainakin vm. -17 lähtien hyvä tuki Android Autolle (esim. Google Maps)
  • Minulla ensimmäinen B7 (-11) oli bensakoneella jossa Webasto. Webaston kanssa oli ongelmia: epäluotettava, bensan hajua sisätiloissa jne. Ei saatu missään vaiheessa hoidettua kuntoon. Toinen B7 (-14) oli diesel jossa Webasto ja tässä onneksi W toimi loistavasti.
  • Jos tuontiautoa mietit, niin Ruotsista löytyy suuri määrä käytettyjä asiallisilla moottori-varuste-yhdistelmillä ja hinnatkin aika jees - varsinkin ottaen huomioon nykyisen kruunu-kurssin. Oma nykyinen B8 myös tuotu sieltä.
Passat Variant -17 2.0 TDI 190hv DSG 4M
Ex: Passat Variant -14 2.0 TDI Highline

Arcca

B7 ja B8 on kokonaan eri autoja. B8 on ensimmäinen Passat jossa on MQB pohjalevy.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 13.08.19 - klo:21:19
B7 ja B8 on kokonaan eri autoja. B8 on ensimmäinen Passat jossa on MQB pohjalevy.

Minun mielestä olisi oikeampaa puhua MQB perusrakenteesta eikä pelkästään pohjalevystä. MQB kuitenkin sisältää myös modulaarisen moottorin ja voimansiirron sekä koko auton sähköjärjestelmä on modulaarinen.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

SkodaPirre

Mitäs pitäis huoltojen puolesta katsoa näissä 190hp nelikoissa? 60tkm välein dsg- ja haldexin öljyt vai miten? Oliko perämurikassa ja Haldexissa eri öljyt?

Moottorin puolesta kait perus VAG-longlife huollot pyörii näissä.

Onko nelivedossa samaa kestävyysongelmaa mitä ilmeisesti ainakin kolmosmallin Scout Octavioissa (aiheesta täälläkin ketju)?

northrob

Lainaus käyttäjältä: SkodaPirre - 14.08.19 - klo:18:58
Mitäs pitäis huoltojen puolesta katsoa näissä 190hp nelikoissa? 60tkm välein dsg- ja haldexin öljyt vai miten? Oliko perämurikassa ja Haldexissa eri öljyt?
On eri öljyt. Haldexista voi tarkistaa ja puhdistaa suodattimen, mitä huollossa eivät ilman erilliskäskyä ja -maksua tee.
Passat Variant B8 280 TSI R-line DSG Pure White
-ŠKODA Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance DSG Black Magic-

ophaa

Tuo puhdistus kannattaa kyllä tosiaan teettää, juuri teetin omaan ja 86tkm jäljiltä öljy oli kuulemma hyvin likaista ja sihti lähes tukossa. Ei siis aiemmin tehty mitään Haldexille.

peped

Tekeekö tavan lämppärillä (säteilylämmitin?) diesel B8:ssa mitään vai onko webasto must? Ajo pääasiassa Keski-Suomessa ja onhan tässä viime talvina melkoisia paukkupakkasiakin ollut.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy