Passat B8, kokemusperäistä faktaa

Aloittaja Mr Vice, 22.01.15 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

passo_s

^ Sehän on kosketusnäyttö, ainakin minulla toimii kahdella sormella zoomaus, oletkos koittanut?

Tonttu66

^Kysyjä tarkoittanee mittaristossa olevaa karttanäyttöä, jota ei voi itse zoomata. Järjestelmä arpoo sopvan zoomauksen tietyypin perusteella.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Nautilus

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 18.06.19 - klo:07:27
^ Sehän on kosketusnäyttö, ainakin minulla toimii kahdella sormella zoomaus, oletkos koittanut?
Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 18.06.19 - klo:07:37
^Kysyjä tarkoittanee mittaristossa olevaa karttanäyttöä, jota ei voi itse zoomata. Järjestelmä arpoo sopvan zoomauksen tietyypin perusteella.

Joo Active Info Displaysta kyse. Siinä perusnäutössä voi tosiaan käyttää pinch-to-zoomia kahdella sormella tai klikata "mittanauhaa" jolloin aukeaa zoom-slideri.

Omalla kohdalla AID navi-näytö oli jostain syystä lukittunut tuollaiseen mahdollisimman etäiseen zoom-asetukseen. Mutta nyt kun kokeilin vielä (mielestäni kokeilin kyllä aiemminkin) niin nuolinäppäimet (ylös/alas ratin oikeassa reunassa) muuttavat zoom-asetusta ja kun nuolta on painettu, voi sen jälkeen painaa "ok" jolloin zoomaus palaa automaattiseksi (tietyypin, nopeuden jne. mukaan).

Tonttu66

Mikä vuosimalli sulla on? Mulla nuolinäppäimillä navigoinnissa tulee viimeksi haetut päämäärät listalle, jos muistan oikein?
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Nautilus

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 18.06.19 - klo:09:17
Mikä vuosimalli sulla on? Mulla nuolinäppäimillä navigoinnissa tulee viimeksi haetut päämäärät listalle, jos muistan oikein?
Luovutettu viikko sitten eli ymmärtääkseni -19 vuosimallia. Voi olla että tuo toiminto on muuttunut, koska google ei tuntunut osaavan tuosta kertoa. Esim. täällä: https://www.motor-talk.de/forum/active-info-display-navigation-map-zoom-in-out-t5889976.html todettiin ettei Pron erillinen navi sisällä zoomia.

akk

Lainaus käyttäjältä: Nautilus - 18.06.19 - klo:08:42
Joo Active Info Displaysta kyse. Siinä perusnäutössä voi tosiaan käyttää pinch-to-zoomia kahdella sormella tai klikata "mittanauhaa" jolloin aukeaa zoom-slideri.

Omalla kohdalla AID navi-näytö oli jostain syystä lukittunut tuollaiseen mahdollisimman etäiseen zoom-asetukseen. Mutta nyt kun kokeilin vielä (mielestäni kokeilin kyllä aiemminkin) niin nuolinäppäimet (ylös/alas ratin oikeassa reunassa) muuttavat zoom-asetusta ja kun nuolta on painettu, voi sen jälkeen painaa "ok" jolloin zoomaus palaa automaattiseksi (tietyypin, nopeuden jne. mukaan).

Tiguanissa nuolinäppäimet toimivat zoomina kanssa, mutta ”OK”-näppäilemällä valitaan joko kapeampi navinäyttö (mittarit normaalikokoiset) tai leveämpi (mittarit pienenevät)
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

Nautilus

Lainaus käyttäjältä: akk - 18.06.19 - klo:17:11
Tiguanissa nuolinäppäimet toimivat zoomina kanssa, mutta ”OK”-näppäilemällä valitaan joko kapeampi navinäyttö (mittarit normaalikokoiset) tai leveämpi (mittarit pienenevät)

Joo sama periaate taitaa tässäkin olla. Jos nuolia ei ole painettu, vaihtaa ok leveyttä. Mutta jos painaa ensin nuolta, tulee ruudulle teksti "(A) press OK" tai jotain sinne päin eli vinkkaa että tässä kohtaa ok:lla saa zoomin takaisin automaattiseksi.

Natina

Lainaus käyttäjältä: Nautilus - 19.06.19 - klo:00:11
Joo sama periaate taitaa tässäkin olla. Jos nuolia ei ole painettu, vaihtaa ok leveyttä. Mutta jos painaa ensin nuolta, tulee ruudulle teksti "(A) press OK" tai jotain sinne päin eli vinkkaa että tässä kohtaa ok:lla saa zoomin takaisin automaattiseksi.

Omassa MY16 GTE:ssä ei zoomia ole. Ainoa asia, mitä nuolista saa tehtyä, on edellisten osoitteiden lista.

Pitääpä kokeilla kuitenkin vielä, mitä OK-nappi tekee, aukaiseeko se vaan tuon saman listan kuin nuoletkin.
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

Natina

Lainaus käyttäjältä: Natina - 19.06.19 - klo:09:18
Pitääpä kokeilla kuitenkin vielä, mitä OK-nappi tekee, aukaiseeko se vaan tuon saman listan kuin nuoletkin.

OK vaihtaa kartan kokoa isomman ja pienemmän välillä. Ei auta zoomiin sekään nappi.

AIDn kartan huono puoli on, että 3D-karttakuva haluaa joskus pyörähdellä holtittomasti, esimerkiksi mutkissa tai pysähdellessä. Levotonta ja vilkkuvaa mittaristoa ei ole kiva katsella kovin kauaa, varsinkaan jos ei ole tarvetta reittiopastukselle.
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

peped

#849
Mites B8 ja nuo 1.4 TSI bensakoneet, ilmeisesti DSG öljynvaihto ei kuulu viralliseen huolto-ohjelmaan? Käsittääkseni näissä on se perus kuiva DSG7, korjatkaa jos olen väärässä. Ei kovin houkuta ~100tkm ajettu, johon ei ole kertaakaan vaihdettu DSG öljyjä. Pähkäillyt 1.4 TSI ja 2.0 TDI:n välillä - tai miksei 1.8/2.0 TSI myös jos sattuu tulemaan vastaan, harvassa kun ovat. 2.0 TDI:ssä taas taitaa olla märkä DSG6 joka olisi siinä mielessä "turvallisempi" vaihtoehto.

Tuosta 2.0 TDI:stä kiinnostaisi etenkin 140kw/190hp malli, niitä tuntuu löytyvän suht hyvillä varusteilla ainakin Ruotsin tuonteina kaupan. Kulutus tuskin paljoa korkeampi tavan 2.0 TDI:n verraten? Entä 4Motion, kannattaako?

Kilometrejä tulee vuodessa sen verran, että aika sama kulujen puolesta ottaako bensan vai dieselin - vaikkei sitä tietysti koskaan tiedä miten verotus ym jatkossa menee. Nyt kesällä taas bensalla ja dieselillä on sentään suht tuntuva hintaero, kun talvella tuntui että hinta oli jopa täysin samoissa lukemissa asemilla.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

passo_s

Mulla on 1.6 TDi, DSG -17. DSG:n saa pamahatamaan kuuluvasti kun pysähtyy siten että on hiekkaa toisen pyörän alla ja toinenpyörä asvaltilla ja siihen rivakka kiihdytys :) työsuhdeauto kyseessä, ei nuo kaksi pamausta ole ressanu. Kaksi kertaa 100 tkm aikana olen osannut ajaa hiekkatietä joka vaihtuu asvaltiksi ja saavutaan ison tien risteykseen. Risteyalueella on hiekkaa. Olen  kiihdyttänyt paikaltaan liikenteen virtaan siten että asvaltilla toisen pyörän alla on hiekkaa ja toinen puhtaalla pitävällä asvaltilla. Jummi mikä pamaus kun toinen pyörä yrittää hetkellisesti luistaa ja laatikko sekoaa. Mitään muuta häiriötä ei ole DSG laatikossa ollut.

autoilija14

Lainaus käyttäjältä: peped - 20.06.19 - klo:08:33
Tuosta 2.0 TDI:stä kiinnostaisi etenkin 140kw/190hp malli, niitä tuntuu löytyvän suht hyvillä varusteilla ainakin Ruotsin tuonteina kaupan. Kulutus tuskin paljoa korkeampi tavan 2.0 TDI:n verraten? Entä 4Motion, kannattaako?

Itsellä länsinaapurista tuotu auto (2.0 TDI, 190hp, DSG6, 4Motion). Talvikaudella (lumi,räntä,jää) neliveto on kyllä aika makee, kitkoilla lähtee valoista ilman minkäänlaista sutimista. Ja muutenkin esim. kaistanvaihdot ja ohitukset maantiellä hoituvat paljon turvallisemmin. Joten itse ainakin suosittelen lämpimästi 4Motionia. Ja Ruotsissahan käytännössä kaikki 2.0 TDI 190hp-autot ovat myös DSG+4Motion-yhdistelmällä.
Passat Variant -17 2.0 TDI 190hv DSG 4M
Ex: Passat Variant -14 2.0 TDI Highline

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: autoilija14 - 20.06.19 - klo:11:11
Itsellä länsinaapurista tuotu auto (2.0 TDI, 190hp, DSG6, 4Motion). Talvikaudella (lumi,räntä,jää) neliveto on kyllä aika makee, kitkoilla lähtee valoista ilman minkäänlaista sutimista. Ja muutenkin esim. kaistanvaihdot ja ohitukset maantiellä hoituvat paljon turvallisemmin. Joten itse ainakin suosittelen lämpimästi 4Motionia. Ja Ruotsissahan käytännössä kaikki 2.0 TDI 190hp-autot ovat myös DSG+4Motion-yhdistelmällä.
Miten kaistanvaihto nelivedolla on turvallisempaa kuin kaistanvaihto yksi/kaksivetoisella?

Oktaavi

Lainaus käyttäjältä: autoilija14 - 20.06.19 - klo:11:11
Itsellä länsinaapurista tuotu auto (2.0 TDI, 190hp, DSG6, 4Motion). Talvikaudella (lumi,räntä,jää) neliveto on kyllä aika makee, kitkoilla lähtee valoista ilman minkäänlaista sutimista. Ja muutenkin esim. kaistanvaihdot ja ohitukset maantiellä hoituvat paljon turvallisemmin. Joten itse ainakin suosittelen lämpimästi 4Motionia. Ja Ruotsissahan käytännössä kaikki 2.0 TDI 190hp-autot ovat myös DSG+4Motion-yhdistelmällä.
Ruotsissa oli tehty tutkimus, joka otsikoitiin seuraavasti: "Tutkijat varoittavat : Neliveto lähtee liukkaalla lapasesta."  ;D Folksamin tutkimuksen mukaan liukkailla keleillä nelivetoauton henkilövahinkoihin johtavien onnettomuuksien riski kasvaa jopa 30 prosenttia, kun sitä verrataan kaksivetoisiin autoihin. Onnettomuustiheys taas kasvoi 15"41 prosenttia.

illapa

Neliveto menee vakaasti kaistanvaihdossa sohjon yli. Ei tunnu missään. Mutta tulisiko nelivedolla sitten ominaisuuksien ylimittaamista tai näyttämisenhalua mikä johtaa onnettomuuksiin. Talvella näkee motareilla ns. Audikuskien typeryyksiä liiankin usein.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: illapa - 21.06.19 - klo:07:48
Neliveto menee vakaasti kaistanvaihdossa sohjon yli. Ei tunnu missään. Mutta tulisiko nelivedolla sitten ominaisuuksien ylimittaamista tai näyttämisenhalua mikä johtaa onnettomuuksiin. Talvella näkee motareilla ns. Audikuskien typeryyksiä liiankin usein.
Miltä se sohjon ylitys sitten tuntuu kaksivetoisella?

autoilija14

Lainaus käyttäjältä: illapa - 21.06.19 - klo:07:48
Neliveto menee vakaasti kaistanvaihdossa sohjon yli. Ei tunnu missään.
Juuri näin.

Lainaus käyttäjältä: illapa - 21.06.19 - klo:07:48
Mutta tulisiko nelivedolla sitten ominaisuuksien ylimittaamista tai näyttämisenhalua mikä johtaa onnettomuuksiin. Talvella näkee motareilla ns. Audikuskien typeryyksiä liiankin usein.
Niinpä ... nähtävästi lisääntynyt turvallisuuden tunne saa jotkut oikein tosissaan haastamaan fysiikan lakeja ... ja joskus menee yli.

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 21.06.19 - klo:11:24
Miltä se sohjon ylitys sitten tuntuu kaksivetoisella?
Epävarmalta. Ei tiedä lähteekö auto etenemään haluttuun suuntaan heti vai vasta 5 sekunnin sutimisen jälkeen.
Passat Variant -17 2.0 TDI 190hv DSG 4M
Ex: Passat Variant -14 2.0 TDI Highline

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: autoilija14 - 21.06.19 - klo:11:39
Juuri näin.
Niinpä ... nähtävästi lisääntynyt turvallisuuden tunne saa jotkut oikein tosissaan haastamaan fysiikan lakeja ... ja joskus menee yli.
Epävarmalta. Ei tiedä lähteekö auto etenemään haluttuun suuntaan heti vai vasta 5 sekunnin sutimisen jälkeen.
Aaa... eli siis kiihdyttäessä sohjon yli tuntuu kaksivetoinen erilaiselta. Sehän on ihan normaalia, mutta jospa ei ajakaan kaasu pohjassa, vaan tasakaasulla. Silloin menee neliveto ja kaksiveto samalla tavalla.

Jepa

Lainaus käyttäjältä: peped - 20.06.19 - klo:08:33
Mites B8 ja nuo 1.4 TSI bensakoneet, ilmeisesti DSG öljynvaihto ei kuulu viralliseen huolto-ohjelmaan? Käsittääkseni näissä on se perus kuiva DSG7, korjatkaa jos olen väärässä. Ei kovin houkuta ~100tkm ajettu, johon ei ole kertaakaan vaihdettu DSG öljyjä. Pähkäillyt 1.4 TSI ja 2.0 TDI:n välillä - tai miksei 1.8/2.0 TSI myös jos sattuu tulemaan vastaan, harvassa kun ovat. 2.0 TDI:ssä taas taitaa olla märkä DSG6 joka olisi siinä mielessä "turvallisempi" vaihtoehto.

Olen pähkäillyt samaa itsekin. Olen vaihtamassa Octaviaa vähän isompaan perheenlisäyksen vuoksi ja harkinnassa on Superb Style tai Passat Highline. Pikkasen vaan hirvittää toi kuiva seiska ja sen kestävyys. Onko kaikissa 1.4 tai 1.5 TSI Passateissa sama loota?
-17 Combi 1,0 TSI Ambition DSG

Nautilus

Taas on kilometrejä tullut jokunen lisää ja pari asiaa askarruttaa.

Personointi: löytyykö sellaista asetusta että penkki palaisi automaattisesti Kuski1:n asentoon, jos Kuski2 on lainannut 1-avainta ja vaihtanut profiilin Kuski2:een? Avaimen linkityksen pitäminen manuaalisena pitäisi kaiketi toimia niin että seuraavan kerran kun Kuski1 avaa omalla avaimellaan oven, vaihtuu profiiliksi Kuski1. Mutta miksei penkki siirry tuolloin Kuski1:n asentoon automaattisesti?

Pysäköintiavustin: Ohjekirja sanoo, että napista josta avustin menee päälle, voi myös vaihtaa pysäköintisuuntaa (pakitus pitkittäin, pakitus sivuttain, nokka edellä sivuttain) ja näin homma toimi B7:ssa. Mutta tässä seuraava painallus laittaa avustimen pois päältä. Onko tämä joku bugi, kun homma on ristiriidassa ohjekirjankin kanssa? Vai mistä Discovery Pro Infotainmentissa saa vaihdettua suuntaa?

Traffic Jam Assist: Tämän kuulemma pitäisi toimia automaattisesti kun ACC ja adaptiivinen kaistavahti ovat aktiivisia, nopeus alle 65km/h ja tien reunaviivat tunnistuvat. Onko joku saanut tätä käytettyä? Tuntuu että aina kun nopeus hidastuu alle tuon, kadottaa auto myös reunaviivan vähintään toiselta puolelta. Näkyykö näytöllä mitään viestiä siitä, että Traffic Jam assist on aktiivinen?

Näkemiin teksti: Kun moottorin sammuttaa lukee näytöllä etunimi ja sukunimen ensimmäinen kirjain sekä teskti ",,lä unohda matkapuhelintasi". Nimi on sama profiilista riippumatta eikä se ole sama kuin esim. profiilin nimi. Kumpikaan perheen kuskeista ei tiedä tuollaista mihinkään laittaneensa. Saako sen jostain vaihtaa? Ja mielellään profiilin mukaiseksi?

Polttoainekäyttöinen lämmitys/viilennys: Viilennystoimintoa on tullut testailtua muutamaan kertaan. Kyllä se auto siellä hurisee, mutta viilennysvaikutus on olematon. Saako tuohon viilennykseen jotenkin tehoja lisää? Vai onko se vain puhallusta, ei varsinaista ilmastointia?

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Nautilus - 24.06.19 - klo:23:55
Taas on kilometrejä tullut jokunen lisää ja pari asiaa askarruttaa.

Pysäköintiavustin: Ohjekirja sanoo, että napista josta avustin menee päälle, voi myös vaihtaa pysäköintisuuntaa (pakitus pitkittäin, pakitus sivuttain, nokka edellä sivuttain) ja näin homma toimi B7:ssa. Mutta tässä seuraava painallus laittaa avustimen pois päältä. Onko tämä joku bugi, kun homma on ristiriidassa ohjekirjankin kanssa? Vai mistä Discovery Pro Infotainmentissa saa vaihdettua suuntaa?

Näkemiin teksti: Kun moottorin sammuttaa lukee näytöllä etunimi ja sukunimen ensimmäinen kirjain sekä teskti ",,lä unohda matkapuhelintasi". Nimi on sama profiilista riippumatta eikä se ole sama kuin esim. profiilin nimi. Kumpikaan perheen kuskeista ei tiedä tuollaista mihinkään laittaneensa. Saako sen jostain vaihtaa? Ja mielellään profiilin mukaiseksi?

Polttoainekäyttöinen lämmitys/viilennys: Viilennystoimintoa on tullut testailtua muutamaan kertaan. Kyllä se auto siellä hurisee, mutta viilennysvaikutus on olematon. Saako tuohon viilennykseen jotenkin tehoja lisää? Vai onko se vain puhallusta, ei varsinaista ilmastointia?

Pysäköinnistä: kun auto on löytänyt sopivan pysäköintikolon, avustimen nappia painamalla vaihtuu pysäköintitapa, mikäli kolon koko sen mahdollistaa.

Teksti: iPhonella tuohon tulee puhelimessa puhelimelle annettu nimi.

Viilennys: kyseessä on tuuletus ilman jäähdytystä.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Nautilus

#861
Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 25.06.19 - klo:13:03
Pysäköinnistä: kun auto on löytänyt sopivan pysäköintikolon, avustimen nappia painamalla vaihtuu pysäköintitapa, mikäli kolon koko sen mahdollistaa.
Ok, vanhassa kiesissä tuo mielestäni vaihtui ruudulla suoraan kun nappia painoa. Siis ilman että sopivaa paikkaa oli löytynyt. Mutta käyhän se näinkin nyt kun asia tiedossa :)
Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 25.06.19 - klo:13:03
Teksti: iPhonella tuohon tulee puhelimessa puhelimelle annettu nimi.
Ahaa. iPhonet meilläkin on, mutta riippumatta siitä kumpi autossa on, näkyy aina sama nimi :) Tarkoitatko muuten, että jossain Infotainmentin valikossa oman puhelimen voi nimetä vielä haluamallaan tavalla? Esim. BT-valikossa puhelin näkyy sillä nimellä joka sille on puhelimen asetuksissa annettu, tämä lienee default (jonka ehkä voi vaihtaa).
Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 25.06.19 - klo:13:03Viilennys: kyseessä on tuuletus ilman jäähdytystä.
Makes sense - mutta valitettavasti siis aika hyödytön ominaisuus.

passo_s

Taskupysäköinti menee mallikkaasti avustimella, minusta muunlaisessa pysäköinnissä ei homma skulaa. Hyvä että taskupysäköinti pelittää, siitä on minulle eniten iloa. Vanteet raapien automatiikka tekee taskupysäköintiä, vanteet tapaavat  rotvallin reunaan.  Sopivan matala kivetys jos on niin ei huomaa anturit mitään.

Banned

 Eipä tarvitse sitten kokeillakaan. Uudet vanteet alla  :o
Passat GTE

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 25.06.19 - klo:18:24
Taskupysäköinti menee mallikkaasti avustimella, minusta muunlaisessa pysäköinnissä ei homma skulaa. Hyvä että taskupysäköinti pelittää, siitä on minulle eniten iloa. Vanteet raapien automatiikka tekee taskupysäköintiä, vanteet tapaavat  rotvallin reunaan.  Sopivan matala kivetys jos on niin ei huomaa anturit mitään.

Pysäköintiavustin ottaa linjan edessä ja takana pysäköidyistä autoista. Reunakiveä tai sen puuttumista avustin ei huomaa mitenkään. Pysäköinti avustimella menee pieleen vain, jos edessä tai takana oleva auto on huomattavan vinoon pysäköity.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Nautilus - 25.06.19 - klo:16:09
Ok, vanhassa kiesissä tuo mielestäni vaihtui ruudulla suoraan kun nappia painoa. Siis ilman että sopivaa paikkaa oli löytynyt. Mutta käyhän se näinkin nyt kun asia tiedossa :)Ahaa. iPhonet meilläkin on, mutta riippumatta siitä kumpi autossa on, näkyy aina sama nimi :) Tarkoitatko muuten, että jossain Infotainmentin valikossa oman puhelimen voi nimetä vielä haluamallaan tavalla? Esim. BT-valikossa puhelin näkyy sillä nimellä joka sille on puhelimen asetuksissa annettu, tämä lienee default (jonka ehkä voi vaihtaa).Makes sense - mutta valitettavasti siis aika hyödytön ominaisuus.

iPhonessa annettua nimeä tarkoitin. Ainakin minulla Infotainment muistaa puhelimen sillä nimellä, jos oikein muistan.

En nyt muista ihan tarkkaa tuota avustimen toimintaa saiko sen jo etukäteen valittua mitä pysäköintitapaa haetaan. Ainakin sitten kun kolo on löytynyt niin sitä voi vaihtaa.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

passo_s

Minusta se avustin ei millään tajua tyhjää ruutua ,pl. taskupysäköinti. Autojen perät tai keulat vilisee ohitseni ja siellä täällä on tyhjä ruutu, mutta ei kelpaa. Joskus osasin käyttää avustinta siten että ajoin ruutuun keula edellä ja sinne päin, niin avustin korjaa pysäköiden autoni suoraan.  täytyisi opetella uudestaan ,tuo oli ahtailla ruuduilla tosi näppärää.

passo_s

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 25.06.19 - klo:20:29
Pysäköintiavustin ottaa linjan edessä ja takana pysäköidyistä autoista. Reunakiveä tai sen puuttumista avustin ei huomaa mitenkään. Pysäköinti avustimella menee pieleen vain, jos edessä tai takana oleva auto on huomattavan vinoon pysäköity.
Minusta kun on tarpeeksi korkeat rotvallit niin silloin kiljahtaa parkkitutkien merkkiääni ja pysäköinti avustimen homma keskeytyy. En lähde vannomaan.Onhan tuossa kuitenkin kyljessä tutkat.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 25.06.19 - klo:21:04
Minusta kun on tarpeeksi korkeat rotvallit niin silloin kiljahtaa parkkitutkien merkkiääni ja pysäköinti avustimen homma keskeytyy. En lähde vannomaan.Onhan tuossa kuitenkin kyljessä tutkat.

Joo, kyllä parkkitutkat piippaavat esteistä edessä, takana ja sivuilla, mutta eivät mielestäni pysäytä avustimen toimintaa, ellei nyt sitten meinaa törmätä johonkin.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Nautilus

#869
Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 25.06.19 - klo:20:31
iPhonessa annettua nimeä tarkoitin. Ainakin minulla Infotainment muistaa puhelimen sillä nimellä, jos oikein muistan.

Juu ei tule puhelimen nimi ruutuun autosta lähtiessä meillä. Tarkistin ja molemmat puhelimet näkyivät omalla nimellään (samat kuin puhelinten omissa asetuksissa siis) puhelin/BT-valikossa, jotka ovat siis eri muodossa kuin tuo näkemiin toivotus. Sieltä puhelinvalikon alta löytyi asetus, jolla voi disabloida "muista ottaa matkapuhelin mukaasi" tekstin, mutta se ei vaikuta siihen etteikö auto edelleen iloisesti toivota näkemiin vaimon etunimien ja sukunimen ensimmäisen kirjaimen voimin :) Oudointa on se, että vaimon mukaan hän ei ole missään kohtaa sitä mihinkään laittanut. Liekö liikkeessä jo johonkin laitettu.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy