Passat B8, kokemusperäistä faktaa

Aloittaja Mr Vice, 22.01.15 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Urmas

Omastani on lentänyt pesimen kansi kaksi kertaa ja kollegan autosta ainakin kerran eli suunnitteluvvirheeltä vaikuttaa. Toisella kerralla taisivat tehdä jotain parempia virityksiä, kun on siitä asti pysynyt paikallaan. Liisari kun on niin meni ihan määräaikaishuollon yhteydessä ja jäin sellaiseen käsitykseen etten ollut ainoa saman kokenut tuollakaan korjaamolla
Taitaa mennä pestessä vähän vinoon ja kun kansi sitten laskeutuu, niin se ei enää sovi aukkoon ja lentää irti.


spr

Takuuseen meni ihan mutinoitta  8)
Täytyy toivoa että tuohon on tosiaan joku viritys keksitty, ei viitsisi kovin usein noita alkaa vaihtelemaan.

Karmat

Tänään muuttavavalokuviolliset takavalot vaihdettiin takuuna uusiin. Oli ilmestynyt outoa pientä kuplaa molemman puolen alareunoihin. En tiedä onko painepesurista mennyt vettä saumaan vai mikä on ollut syy. Pisteet Volkkarille hyvin hoidetusta keissistä.

passo_s

Sähköllä avautuvan takaluukun kuskinpuoleinen ”moottorijousi” naputtaa kuuluvasti kun luukkua aukaisee. Luukku kuitenkin toimii. Ensimmäinen selkeä vika, 2 v ja 88 tkm pääsi ilman yhtään vikaa :) Takaluukku on työnikin takia kovassa käytössä.

B8VW

Liisari (manuaali neliveto) meni vaihtoon 3v ja 125.000km. Matka sujui leppoisasti, kerran jäätyi adblueputki (?) ja takaoven lukkoa korjailtiin takuuseen.
Öljyä en lisännyt kertaakaan.
Oulun tautihan autoa toki vaivasi, jakohihna vaihdettiin 30.000km ja 105.000km kohdalla.
Nelivetoa todennäköisesti jään kaipaamaan...
VW Tiguan 1.4TSI ehybrid Style (2023)
MB GLC 220d 4matic A Premium Business AMG styling (2016)

Mika2

Onko muilla havaintoja etuovien tiivisteisten narinasta silloin, kun ajaa epätasaisella alustalla? Esim. kun kääntyy pihasta tielle ja etupyörät laskevat eri aikaan jalkakäytävältä ajoradalle. Minulla kuuluu tällöin selkeää narinaa kuljettajan oven tiivisteistä. Tiiviste narisee uudestaan, kun takapyörätkin laskevat asfaltille. Autolla ajettu 50 tkm, normaalia arkiajoa pienellä kuormauksella, joten ihmetyttää rungon näin nopea väsyminen.

passo_s

Joo, luulin että alustasta narahtaa. Narina tuleekin ovista, kun tänään tarkemmin kuuntelin. Kotinurkilla on useampi hidastetöyssy, aamulla ensimmäisissä narahtaa kuuluvasti jälkimmäisissä paljon vaimeammin. Tänään takaluukun ”sähköjouset” pitää molemmilta puolin kuuluvaa ääntä aiemman naaputuksen sijaan. Kuskin oven rajoitin raudan pultti on irtoamaisillaan. Tarvii mennä pajalle juuri ennen 90 tkm huoltoa.

icecold

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 20.05.19 - klo:23:08
Joo, luulin että alustasta narahtaa. Narina tuleekin ovista, kun tänään tarkemmin kuuntelin. Kotinurkilla on useampi hidastetöyssy, aamulla ensimmäisissä narahtaa kuuluvasti jälkimmäisissä paljon vaimeammin. Tänään takaluukun ”sähköjouset” pitää molemmilta puolin kuuluvaa ääntä aiemman naaputuksen sijaan. Kuskin oven rajoitin raudan pultti on irtoamaisillaan. Tarvii mennä pajalle juuri ennen 90 tkm huoltoa.


Täällä myös oli viime kesänä ja kyllä meni naama aivan jumiin vaikka kävi marmorilla sanomassa ja laittoivat silikonisprayta tai vastaavaa eikä auttanut kuin 2 päivää, itsellä narina tulee siitä oven yläosan mikä lienee kangasmainen liuska ihan ovien yläosassa, se on se mikä itsellä narisee kun tulee kuiva kesä (paikansin sen kun en laittanut siihen alkuun silikonia tai kastellut)

Itsellä auttoi kun siihen laitoin siihen silikonia ja kaatelin hiukan vedellä :) + kaikki muut tiivisteet

Passat -17 ajettu 60tkm

Olipahan sekainen teksti, tähän tiistai aamuun, toivottavasti ymmärsitte ja tämä selvensi ::)

MMV

Jos ette halua läträtä tuota silikonia, niin hierokaa tiivisteisiin saippuaa. Toimii yllättävän kauan (2-3kk) ja ei ole silikonin haittapuolia.

passo_s

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 20.05.19 - klo:23:08
Joo, luulin että alustasta narahtaa. Narina tuleekin ovista, kun tänään tarkemmin kuuntelin. Kotinurkilla on useampi hidastetöyssy, aamulla ensimmäisissä narahtaa kuuluvasti jälkimmäisissä paljon vaimeammin. Tänään takaluukun ”sähköjouset” pitää molemmilta puolin kuuluvaa ääntä aiemman naaputuksen sijaan. Kuskin oven rajoitin raudan pultti on irtoamaisillaan. Tarvii mennä pajalle juuri ennen 90 tkm huoltoa.
Tarkennusta tähän. Alusta se narahtaa, kotinurkilla on useampi hidastetöyssy, aamulla ensimmäisissä narahtaa kuuluvasti jälkimmäisissä paljon vaimeammin. Oven natinaa on myös töyssyihin ajaessa, mutta kovin pientä.

Natina

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 20.05.19 - klo:23:08Tänään takaluukun ”sähköjouset” pitää molemmilta puolin kuuluvaa ääntä aiemman naaputuksen sijaan. Kuskin oven rajoitin raudan pultti on irtoamaisillaan. Tarvii mennä pajalle juuri ennen 90 tkm huoltoa.

Omassakin takaluukun jouset pitää kummaa narinaa luukun liikkuessa. Pitää kysäistä marmorillla tuosta, kun seuraava valohoito tulee ajankohtaiseksi.

Eikö ovien rajoittimille ole mitään Torxeja tms näkösällä ovessa, että saisit niitä kiristettyä itsekin, ennen kuin pultit tippuvat tielle? Täytyy myöntää, että en ole itsekään katsonut tarkemmin.
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

passo_s

On siellä torx, oli vaan sen kokoinen jota ei olut itsellä, sikispä ajoin pajalle. Kiristivät paikan päällä veloituksetta.

Mika2

Ovien tiivisteiden pitäisi joustaa eikä luistaa, joten silikoni kuulostaa heppoiselta konstilta. Huolto on kohta edessä, joten pitää pyytää heitä katsomaan, mutta kiellän kyllä ehdottomasti laittamasta silikonia.

Minulla ei kuulu sähköisestä takaluukun aukaisusta mitään ylimääräisiä ääniä.

spr

Meillä narisee aika selvästi takaovet, etenkin lämpimällä säällä. Ja minusta se ei lähde tiivisteistä, vaan koko oven pehmusteet liikkuvat. Kun ajaa vaikka pihan ramppiin niin takaa saattaa kuulua melko ärsyttävä narahdus. Ja kun oven pehmusteita liikuttelee sen auki ollessa (ottaa oven päädystä käsin muoviosista kiinni ja heilauttta), kuuluu samanlainen. Kuvittelen, että muoviosat ovat pellissä kiinni jollain joka on kylmempänä sen verran väljä että osat pääsevät liikkumaan, mutta lämpimänä laajenee just sen verran että pelti ja muovi pääsee hinkkaamaan toisiaan. Kokeilin varsin päiten kiilata oven päädystä käsin vanua tai puutikkua tunkemaan muoviosia hieman irti pellistä, ja tuntui että se vähän olisi auttanutkin. Mutta eihän se tietysti mikään pitkäaikainen ratkaisu ole. Pitäisi purkaa koko ovi :-/

epuzki

Millainen työmatka-auto tämä olisi? 120km tulisi päivässä matkaa turku-salo motaria 80% ajasta. 2.0 tdi manuaalista pistin äsken tarjouspyyntöä, comfortline varusteilla. Autoa en ole koeajanut edes, onko nuo ergocomfort penkit millaiset? Ledivalot ja hyvät penkit + webasto on ainakin itselle ne tärkeimmät varusteet. ACC:tä en ole koskaan edes kokeillut niin en osaa arvoa sille antaa.
Seat exeo 2.0 tdi 143hp

TeroPee

Exeota parempi matka-ajossa, mutta vastaavasti motariajoon etsisin kyllä hiljaisemman auton kuin Passatin. Joku Audi A6 / MB E-klasse / BMW 5series / Volvo S90 olisi varmaan oma valinta motarin höyläämiseen.
Torni hakusessa / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

Herr K

Itselläni työmatkaa tulee n. 60 km päivässä, josta n. puolet on moottoritietä. Olen kyllä tykännyt työmatkaa ja muutenkin pitkää matkaa omalla Passatilla ajella. Diesel on varmasti omaa TSI:tä mukavampi paremman väännön ansiosta. Moottorin äänet on mielestäni todella hyvin vaimennettu, mutta rengasmelua tosiaan on jonkin verran. Riippuu paljon tienpinnasta ja tietty renkaistakin. Comfortlinen ErgoComforteista ei ainakaan itselläni ole mitään valittamista, pikemminkin päinvastoin
VW Passat Variant GTE

epuzki

Lainaus käyttäjältä: TeroPee - 22.05.19 - klo:09:52
Exeota parempi matka-ajossa, mutta vastaavasti motariajoon etsisin kyllä hiljaisemman auton kuin Passatin. Joku Audi A6 / MB E-klasse / BMW 5series / Volvo S90 olisi varmaan oma valinta motarin höyläämiseen.

sigu vanha :D ajossa nyt 3-sarjan penari joka vie bensaa kesärajoilla sen 10l/100 ainakin niin siksi vaihtosyy oikeastaan..

Budjetti olisi ihan max 20k,, 18k, saisin https://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/10393135 tämän yksilön.

Kyllä kai passatti hiljaisempi on kuin esim uusi octavia, jonka olen koeajanut ja eise nyt niin kovaääninen ollut. Ja joo, toki rengaistus vaikuttaa paljon :)

Seat exeo 2.0 tdi 143hp

TeroPee

No sittenhän tilanne on eri.

Mun vanhemmilla on nykykopan Ocu Scout ja välillä tulee ajettua sillä. Kyllä Passat on melkein joka mittarilla sitä edellä. Ocua hiljaisempi Passat tosiaan on ja moni muukin asia on "paremmin". Se on sitten eri juttu minkälaista arvoa antaa esim. sähköiselle kässärille ja mukautuville valoille, jotka puuttuvat Ocusta.

Hyvän oloinen yksilö. Matka-ajossa sedan olisi varmaan vielä vähän hiljaisempi kuin Variant, mutta eipä näyttänyt sun budjetilla olevan yhtään 2.0 TDI sedan manuaalia tarjolla. 1.6 TDI saattaa olla vähän hengetön. Toki sillä motarilla pärjää hyvin, mutta jos on muutakin ajoa niin on se aika aneeminen varmaankin. Paha tosin mennä sanomaan kun en ole sellaisella koskaan ajanut.

Ergopenkki on varsin hyvä kaikin puolin. Perussäädöt on sähköllä joten ajon aikana ajoasennon hienosäätäminen onnistuu helposti. Mukautuvat ledit on varuste, josta ainakaan itse en enää luopuisi. Ei ne täydelliset ole, mutta enemmän niillä saa vilkasliikenteisillä teillä valoa teille ja pientareille kuin tavallisilla on/off -tuikuilla.
Torni hakusessa / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

Banned

Olen vaihtamassa uudet vanteet alle ja niissä ei ole tpms antureita. Nykyisissä on, koska paineet näkyy ruudulla. Eikös näissä pitäisi olla myös ABS:ltä mittaileva systeemi? Mitähän toimenpiteitä tuo aiheuttaa?
Passat GTE

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Banned - 23.05.19 - klo:08:57
Olen vaihtamassa uudet vanteet alle ja niissä ei ole tpms antureita. Nykyisissä on, koska paineet näkyy ruudulla. Eikös näissä pitäisi olla myös ABS:ltä mittaileva systeemi? Mitähän toimenpiteitä tuo aiheuttaa?

Autossa on vain jompi kumpi systeemi, pyörimisnopeudesta tai paineanturista. Suomeen virallisesti maahantuoduissa on aina ollut vain pyörimisnopeudeusta mittaava systeemi. Ilmeisesti autosi on uitettu ulkomailta, ja että homma toimisi pitää uusissakin renkaissa olla TPMS. Eikös sen anturin saa minkä tahansa vanteen venttiiliin?
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Banned

#801
Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 23.05.19 - klo:11:29
Autossa on vain jompi kumpi systeemi, pyörimisnopeudesta tai paineanturista. Suomeen virallisesti maahantuoduissa on aina ollut vain pyörimisnopeudeusta mittaava systeemi. Ilmeisesti autosi on uitettu ulkomailta, ja että homma toimisi pitää uusissakin renkaissa olla TPMS. Eikös sen anturin saa minkä tahansa vanteen venttiiliin?

No voi prkl. Onko varma tieto? Saa kai ne noihinkin vanteisiin, on vaan kumit juuri pyöräytetty päälle, eikä ole antureita. Kokeilen ajaa ilman ja katson millainen joulukuusi siitä syttyy. Tosiaan on Saksasta tuotu kyseinen peli.
Passat GTE

symb

#802
Lainaus käyttäjältä: epuzki - 22.05.19 - klo:09:36
Millainen työmatka-auto tämä olisi? 120km tulisi päivässä matkaa turku-salo motaria 80% ajasta. 2.0 tdi manuaalista pistin äsken tarjouspyyntöä, comfortline varusteilla. Autoa en ole koeajanut edes, onko nuo ergocomfort penkit millaiset? Ledivalot ja hyvät penkit + webasto on ainakin itselle ne tärkeimmät varusteet. ACC:tä en ole koskaan edes kokeillut niin en osaa arvoa sille antaa.

Itse ajelen 110km päivittäin työmatkaa ja ajoittain tulee huomattavasti enemmänkin matkaa taitettua.
Ainakin 16" perus aluilla ja paksuilla gummeilla tämä on jopa todella hiljainen auto maantiellä/motuurilla, en toki väitä ettei hiljaisempia löytyisi.
Laitoin alle juuri uuden kiepin bfgoodrichin renkaita.
Mukavuudesta noin yleensä, auto menee kuin juna.

Lisäksi valoissa ei kannata säästellä. Jo pelkästään dynaamiset ledvalot ovat todella hyvät, ja päälle vielä mukautuvat pitkät (DLA) niin pimeällä ajelusta tulee silkkaa juhlaa.
Itse jälkiasensin 2015 vuotiseeni kameran ja otin käyttöön DLA:n, kaistallapitoavustimen ja liikennemerkkien tunnistusjärjestelmän.
Nyt tuntuu että on autoa taas pitkäksi aikaa ja sopivasti modernia herkkua mukana. Webaston ruksimista mukaan suosittelen myös, tässä kun saa jo fiksusti kytkettyä ko. lämmittimen automaattitoiminnon pois niin uskon että on toimintavarma pitkän aikaa. Istuinmukavuudessa ei ole ollut valittamista (ergocomfort).

Oikeastaan ainoa ärsyttävä asia autossa on tuo täälläkin paljon puhuttu ovien ja korin tiivisteistä tuleva narina/natina. Tämäkin ainoastaan pienissä nopeuksissa ja epätasaisilla pinnoilla kun auto keinahtelee. En tosin tiedä ovatko tähän tehneet muutoksia uuteen malliin?
Keinot näyttävät olevan monet, itse pyyhkäisen silaripuikolla silloin tällöin. Täytynee kokeilla tuota saippuavettä joskus.


icecold

Tästä narinasta, se on nyt kaksi viikkoa jatkunut ja alkaa vituttaa, mutta aamulla töihin lähtiessä kun yöllä oli satanut vettä, ei auto narissut mistään kohtaan yhtään, eli ovatko muut huomanneet että narina loppuu ovista ja tiivisteistä kun sataa vettä tai kosteus nousee? Itse ajattelin kokeilla tänään tuota saippuavettä

Natina

#804
Lainaus käyttäjältä: symb - 24.05.19 - klo:12:45
Itse jälkiasensin 2015 vuotiseeni kameran ja otin käyttöön DLA:n, kaistallapitoavustimen ja liikennemerkkien tunnistusjärjestelmän.
Nyt tuntuu että on autoa taas pitkäksi aikaa ja sopivasti modernia herkkua mukana.

Itellä on 2016 GTE ilman kameraa ja noita herkkuja. Saako tosiaan nuo kaikki kolme pelkällä kameralla käyttöön? Kerrotko lisää tuosta kameran lisäämisestä, mitä osia homma vaati, mimmoinen homma oli itse asennus? Olen aina todennut kaikki jälkiasenteiset herkut itselleni liian kalliiksi/työläiksi/riskialttiiksi alkaa lisäämään, mutta ainahan sitä kai saa haaveilla ja osia ihmetellä ebaystä?  :)

Lisäksi olen yrittänyt kaivaa tietoa, mikä se hätäjarrutusavustin (tms) on, minkä pitäisi auto pysäyttää automaattisesti esteen havaitessaan? Vaatiiko se jotain muuta kuin ACC:n tutkan (joka autossa on)? ACC osaa kyllä pysäyttää auton päällä ollessaan, mutta tuntuisi turvallisemmalta, jos tuo pysäytys toimisi myös piienemmällä turvavälillä ACC:n ollessa pois päältä.

EDIT: Kamera lienee tuo: 5Q0980546A. Lisäksihän menee varmaan taustapeilin kotelo ja ehkä tuulilasikin vaihtoon? Onko 2016:n kohdalla sitten mukana aina Area View, eli kamerat pitäisi olla myös sivupeileissä jos se on tuulilasissa? Alkaa siihen ,uroja palamaan, jos noin on.
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

Mika2

LainaaLisäksi olen yrittänyt kaivaa tietoa, mikä se hätäjarrutusavustin (tms) on, minkä pitäisi auto pysäyttää automaattisesti esteen havaitessaan?

Olen ymmärtänyt, että tämä pysäytys tehdään aivan viime tipassa ja ei ole takuuta etteikö törmäystä tapahtuisi. Oma kokemukseni on edellisestä B7-passatista, jossa oli ACC: Oli kylmä pakkasaamu ja edellä ajava auto lähti liikennevaloista jättäen jättimäisen usvapilven pakoputkesta. "Törmäsin" tähän pilveen n. 20 km/h nopeudella. Auto teki hätäjarrutuksen ja laittoi käsijarrun päälle. Oli melkoinen yllätys :o

LainaaTästä narinasta...

Yleensä uusi automalli on edeltäjäänsä jäykempi. Onko B9:stä tullut faktaa tai mainoslauseita?

Iro

Vaihtelin taannoin (manuaalin) vaihteistoöljyt kun vaihtaminen oli hieman nahkeaa, öljyksi valikoitui Castrol Syntrans V FE 75W-80.

Vanhat näyttivät ns. käytetyiltä kuten 148tkm jälkeen voi olettaakin...





Vaihdot helpottuivat ja vaihtaminen on lähes täydellistä paitsi kylmänä on vielä pientä nahkeutta joka vanhoihin öljyihin verrattuna on kyllä hyvin pientä.

Vaihteistoöljyn vaihto on kyllä huomattavan helppo homma tähän vaihteistoon.

Seuraavaksi tiivisteiden natinoiden, katon nitinöiden, kaiuttimien ja vaimennuksen kimppuun...
Passat Variant 2.0Tdi manuaali -15 

symb

#807
Lainaus käyttäjältä: Natina - 24.05.19 - klo:15:04
Itellä on 2016 GTE ilman kameraa ja noita herkkuja. Saako tosiaan nuo kaikki kolme pelkällä kameralla käyttöön? Kerrotko lisää tuosta kameran lisäämisestä, mitä osia homma vaati, mimmoinen homma oli itse asennus? Olen aina todennut kaikki jälkiasenteiset herkut itselleni liian kalliiksi/työläiksi/riskialttiiksi alkaa lisäämään, mutta ainahan sitä kai saa haaveilla ja osia ihmetellä ebaystä?  :)

Lisäksi olen yrittänyt kaivaa tietoa, mikä se hätäjarrutusavustin (tms) on, minkä pitäisi auto pysäyttää automaattisesti esteen havaitessaan? Vaatiiko se jotain muuta kuin ACC:n tutkan (joka autossa on)? ACC osaa kyllä pysäyttää auton päällä ollessaan, mutta tuntuisi turvallisemmalta, jos tuo pysäytys toimisi myös piienemmällä turvavälillä ACC:n ollessa pois päältä.

EDIT: Kamera lienee tuo: 5Q0980546A. Lisäksihän menee varmaan taustapeilin kotelo ja ehkä tuulilasikin vaihtoon? Onko 2016:n kohdalla sitten mukana aina Area View, eli kamerat pitäisi olla myös sivupeileissä jos se on tuulilasissa? Alkaa siihen ,uroja palamaan, jos noin on.

https://forums.ross-tech.com/showthread.php?18472-Passat-B8-early-2015-Retrofitting-A5-front-camera-DLA-Lane-assist-Finished

Kaikki B8 passatit 2014-2018 käyttävät kameraa 3Q0 980 654.
Vasta tähän uuteen 2019 malliin on tullut/tulee kameraan jotain muutoksia, nekin lähinnä ilmeisesti jotain viheralueiden tunnistukseen liittyviä. Ei tarvitse olla area viewiä. Pelkällä etukameralla saa nuo kaikki ominaisuudet käyttöön. En ole täysin varma vaatiiko kaistallapitoavustin sen että autossa on park assist.

Omani on tosiaan ollut aikaisemmin taksina "böndellä", joten perustelin jälkiasentelut itselleni auton edullisemmalla hankintahinnalla. Tuulilasi oli sen näköinen kun 200tkm ajettu on, joten olisin sen vaihtanut kuitenkin. On porukka noita kameroita silti asentanut johonkin 3d-tulostettuihin koteloihin.

Jos ei tuulilasille laske hintaa (vaihdatin omani VW valtuutetulla liikkeellä että tuli tehtyä kunnolla, 750,), niin kameran ja kaapelit sekä kytkentäohjeet saa esim. saksalaiselta kufateciltä 300, hintaan. Pelkälle DAP tuulilasille tulee hintaa muistaakseni noin 390,, jos vaihtaa itse tai vaihdattaa jossain halvemmassa paikassa. Näissä B8:seissa kyseiset lisäominaisuudet yhdessä ovat kuitenkin olleet hinnaltaan lähemmäs 2000,. En ole katsonut miten uusissa nuo varustepaketit ja lisävarusteiden hinnat menevät.

Itselläni on tosiaan vaan front assist, eli sama tutka ilman ACC:tä. Löytyy city emergency braking joka toimii siis käsittääkseni vain alhaisemmissa nopeuksissa. Maantienopeuksissahan tuon "pitäisi" alkaa jarruttamaan jos meinaat huomaamattasi ajaa jonkun perään, mutta eipä tuota tee mieli alkaa kokeilemaan  ;D

Edit: ja tosiaan DLA:ta varten oletuksenahan on että autossa on ne ykkösnyrkki LED-high ajovalot kaarreajovalotoiminnolla.
Eli nämä:

symb

Lainaus käyttäjältä: Iro - 24.05.19 - klo:21:53
Vaihtelin taannoin (manuaalin) vaihteistoöljyt kun vaihtaminen oli hieman nahkeaa, öljyksi valikoitui Castrol Syntrans V FE 75W-80.

Vanhat näyttivät ns. käytetyiltä kuten 148tkm jälkeen voi olettaakin...





Vaihdot helpottuivat ja vaihtaminen on lähes täydellistä paitsi kylmänä on vielä pientä nahkeutta joka vanhoihin öljyihin verrattuna on kyllä hyvin pientä.

Vaihteistoöljyn vaihto on kyllä huomattavan helppo homma tähän vaihteistoon.

Seuraavaksi tiivisteiden natinoiden, katon nitinöiden, kaiuttimien ja vaimennuksen kimppuun...

Eli proppu alhaalta auki, vanhat pihalle, uudet täyttöaukosta sisälle?
Pitäisi varmaan omaankin vaihtaa, 230tkm kilsoilla.
Tosin edelliseen mondeoon en vaihtanut koskaan ja kilometrejä oli 475tkm kun auto lähti eteenpäin, ja laatikko toimi moitteetta. Tosin eihän nämä veljiä ole keskenään...

symb

Lainaus käyttäjältä: icecold - 24.05.19 - klo:14:06
Tästä narinasta, se on nyt kaksi viikkoa jatkunut ja alkaa vituttaa, mutta aamulla töihin lähtiessä kun yöllä oli satanut vettä, ei auto narissut mistään kohtaan yhtään, eli ovatko muut huomanneet että narina loppuu ovista ja tiivisteistä kun sataa vettä tai kosteus nousee? Itse ajattelin kokeilla tänään tuota saippuavettä

Kyllä. Sateella kun tiivisteet kastuu ei natise yhtään.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy