Passat B8, kokemusperäistä faktaa

Aloittaja Mr Vice, 22.01.15 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

vwmies

Lainaus käyttäjältä: finnman - 03.11.18 - klo:10:12
Volkkarin uudet hinnat tulee pikkuhiljaa esille. Passatin kohdalla se tarkoittaa bensamoottorien osalta rajua hinnannousua, jos haluaa alkaen bensamallia: 1.5Tsi 150hv Comfortline dsg variant 38tâ,¬. Jos sitä vertaa vaikkapa vanhaan 1.4Tsi 125hv dsg malliin(toki eri moottori ja tehoa lisää, mutta 125hv:lla pärjää hyvin) on hintaa lisää tullut lähes 4500â,¬. Miksi 130hv mallia ei tuotu mallistoon?
Itsellä tullee Passat jäämään jatkossa kauppaan.

1,5 TSI  Comfortline man. 110 kW (150 hv)  35 279,28â,¬

2,0 TDI  Comfortline SCR 110 kW (150 hv)  38 715,33â,¬

Voi olla, että 130hv tulee myöhemmin kuten kolopalloon - tai sitten ei. Valikoima supistui joka tapauksessa.

Ihan hyviä hintoja manuaalivaihteislle autoille. Pitääköhän siirtyä luokkaa alemmaksi kun plugarit tulevat joskus (2020 ?) ?   :o
Yritetään pärjätä.

Seva

Lainaus käyttäjältä: finnman - 03.11.18 - klo:10:12
Volkkarin uudet hinnat tulee pikkuhiljaa esille. Passatin kohdalla se tarkoittaa bensamoottorien osalta rajua hinnannousua, jos haluaa alkaen bensamallia: 1.5Tsi 150hv Comfortline dsg variant 38tâ,¬. Jos sitä vertaa vaikkapa vanhaan 1.4Tsi 125hv dsg malliin(toki eri moottori ja tehoa lisää, mutta 125hv:lla pärjää hyvin) on hintaa lisää tullut lähes 4500â,¬. Miksi 130hv mallia ei tuotu mallistoon?
Itsellä tullee Passat jäämään jatkossa kauppaan.

Vertailun vuoksi:

VW Passat Variant 1.4TSI DSG 125hv Comfortline: 32 500,- (hinta viime keväänä, nyt jo poistunut/poistuva moottorivaihtoehto)
VW Passat Variant 1.5TSI DSG 150hv Comfortline: 38 000,- (halvin bensa-dsg nyt)
Skoda Octavia Combi Style 1.5TSI DSG 150 hv: 31 300,- (varustelutasoltaan lähin vastine edelliselle)






Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

finnman

Vertailuna Golf 1.5Tsi DSG 150hv Variant Highline n.35100â,¬ ja sama 130hv:na 32300â,¬. Hintaero lähes 3 tonnia.
Joten jos Pasattiin tulee/tulisi 130hv mosa voisi Variant Comfortline alkaa hinnasta 35300â,¬? No, silloinkin hinta on kipurajoilla, sillä parilla tonnilla joutuu jokatapuksessa ottamaan varusteita mukaan.

Octavian Style ei ole pahanhintainen, kun sitä vertaa Golfiin. Mielestäni yli reilut 35tâ,¬ Golfista on hiukan liikaa, vaikka Highline sisältääkin melkoisesti varusteita?

Skoda85

Mistä tietää mikä kytkin autossa on? Märkä vai kuiva?

Malli B8 Passat 2015 1.6tdi DSG.

finnman

Kuivat kytkimet ovat moottorien "max vääntö 250nm" olevien yhteydessä. Eli sinulla on kuivakytkin loota.

Herr K

Oma auto kävi ensimmäistä kertaa määräaikaishuollossa, kun 30 tkm alkaa olla täynnä. Öljynvaihto ja ilmansuodattimenvaihto oli ainoastaan ohjelmassa, mutta ei sen kummempaa. Ainoa vika tähän asti on ollut kesällä hajonnut lampunpesurin suoja, joka meni takuuseen.

Led-ajovalojen kanssa tuntuu olevan ongelmaa suuntauksen kanssa. Tehtaalta tullessa valot oli suunnattu liian alas ja ne säädettiin n. vuosi sitten takuuseen. Nyt sitten huollossa ne piti suunnata taas uudelleen eli asetukset eivät näytä oikein pysyvän kohdillaan. Huoltoneuvojan mukaan tämä on normaalia... Eipä siinä muuten mitään, mutta takuuajan jälkeen suuntauksesta joutunee aina maksamaan. Edellisessä Golfissa oli vähän samaa ongelmaa xenonien kanssa.
VW Passat Variant GTE

redcloud

Lainaus käyttäjältä: Herr K - 14.11.18 - klo:19:07
Oma auto kävi ensimmäistä kertaa määräaikaishuollossa, kun 30 tkm alkaa olla täynnä. Öljynvaihto ja ilmansuodattimenvaihto oli ainoastaan ohjelmassa, mutta ei sen kummempaa. Ainoa vika tähän asti on ollut kesällä hajonnut lampunpesurin suoja, joka meni takuuseen.

Led-ajovalojen kanssa tuntuu olevan ongelmaa suuntauksen kanssa. Tehtaalta tullessa valot oli suunnattu liian alas ja ne säädettiin n. vuosi sitten takuuseen. Nyt sitten huollossa ne piti suunnata taas uudelleen eli asetukset eivät näytä oikein pysyvän kohdillaan. Huoltoneuvojan mukaan tämä on normaalia... Eipä siinä muuten mitään, mutta takuuajan jälkeen suuntauksesta joutunee aina maksamaan. Edellisessä Golfissa oli vähän samaa ongelmaa xenonien kanssa.

Minulla ~sama auto ja valot näyttää ihan liian alas. Tai ehkä ongelma on enemmänkin se, että valokuvion yläreuna on kuin veitsellä leikattu ja hajavaloa ei ole oikeastaan yhtään. 30tkm huollossa tarkistivat, että suuntaus on oikea (katsoivatkohan edes) - pitänee vielä käydä jossain muualla tarkistuttamassa. Tälläisenään suht ok. valot näyttää liian lähelle ja näkyvyys on syksyisin/talvisin jopa huono.

Sitten Discover Mediasta. Laitoin tuonne navi-puolelle jo, mutta aika nihkeästi tuntuu keskustelu sujuvan siellä, joten spämmään tännekin jos joku tietäisi ratkaisun: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=41000.0

2->3 vaihtaessa minulla edelleen ravistaa, mutta jostain syystä eivät huollossa (2x) saa tuota toistettua. Ei se sitä aina tee, vaan vaatii sopivan kiihdytyksen niin, että kytkin luistaa(oma mutu). Takuu loppuu tammikuussa, joten sitä ennen pitää varmaankin käydä itse demoamassa. Olen mielestäni ollut asian suhteen tarpeeksi aktiivinen ja ongelmaraportit löytyy ainakin paikallisen jälleenmyyjän järjestelmästä joten OLETAN, että jos kytkin/vaihteisto porsii parin vuoden sisällä, niin saan uuden ilmaiseksi. Toinen vaihtoehto olisi vaihtaa auto (ja merkki).

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Herr K - 14.11.18 - klo:19:07
Ainoa vika tähän asti on ollut kesällä hajonnut lampunpesurin suoja, joka meni takuuseen.

Minulla hajosi tämä myös melko uutena vuonna -15, liimausvika.
Hassua ettei parissa vuodessa ole pystyneet parantamaan. Hyvää oli, että korjauksen jälkeen kansi kesti eikä toiselta puolelta hajonnut ollenkaan.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

VW_Johan

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 15.11.18 - klo:21:23
Minulla hajosi tämä myös melko uutena vuonna -15, liimausvika.
Hassua ettei parissa vuodessa ole pystyneet parantamaan. Hyvää oli, että korjauksen jälkeen kansi kesti eikä toiselta puolelta hajonnut ollenkaan.

Mulla on -17 vm Passat, sama vika, kuskinpuoleinen lampunpesurin kansi irtosi/hävisi.

finnman

Erikoista, kun katsoo Passatin hintoja. Variant 1.5Tsi DSG kulutus 7.0L. Nousua lähes 2 litraa edelliseen ACT koneeseen. Mutta sedan samalla mosalla ja laatikolla 6.6L. Mistä moinen ero? Yleensä ollaan noin desin luokassa mitä farmari nostaa kulutusta, mutta  4dl ero on jotain aivan muuta? Se nostaa päästöt ja sitä kautta verot ylös siten, että varsinkin Variantissa 2.0 Tdi on halvempi, kuin 1.5Tsi.

Sedan 1.5Tsi DSG Highline 38800â,¬ ja sama Varianttina 42047â,¬. Alkaa farmarin lisähinta olemaan liikaa, kun puhutaan 3 tonnin lisästä.

aamu-uninen

VW Passat Sedan 1,5 TSI EVO 110 kW (150 hv) DSG kulutus 6,7 l/100km. Variant 7,0 l/100km.

Kyllä 3 dl litran kulutuslisäys on looginen seuraus muutaman kymmenen kilon painonnoususta ja huonommasta ilmanvastukertoimesta.

isosubbari

Eikö uusi 1.5TSI ole enää leputuuskone? :o

icecold

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 15.11.18 - klo:21:23
Minulla hajosi tämä myös melko uutena vuonna -15, liimausvika.
Hassua ettei parissa vuodessa ole pystyneet parantamaan. Hyvää oli, että korjauksen jälkeen kansi kesti eikä toiselta puolelta hajonnut ollenkaan.

Jaahans täälläkin hajosi nyt sunnuntai illalla pesurin kansi, ensin jäi jumiin ja sen jälkeen lähti irti, ei muuta kuin marmoritiskille takuuseen vm 2017

Zakarias

Lainaus käyttäjältä: VW_Johan - 16.11.18 - klo:08:06
Mulla on -17 vm Passat, sama vika, kuskinpuoleinen lampunpesurin kansi irtosi/hävisi.

VW Passat MY2018: Kesällä kimposi vasemman puolen muoviläpyskä, kun kuivana kautena huuhtaisin tuulilasia ajossa. Valot sattui olemaan päällä ja sinne se muovilärpäke lensi takavasemmalle. Pari kuukautta myöhemmin oli myös toinen hukassa. Meni molemmat takuuseen yhdellä kerralla.
Ex: VW Passat Var 1.9 TDI 77 kW vm 2008
Ex: BMW F31 318dA vm 2013 
Now: VW Passat Var 1.6 TDI 88 kW DSG vm 2018 

passo_s

#674
B8 ja ulkolämpötilan näytössä epälineaarinen mittausvirhe. Ei ollut kuulemma tehtaalla tai maahantuojalla korjausohjetta. Tekivät sopeutuksen, mutta en tiedä auttaako koska virhe on suurempi ja paremmin havaittavissa pakkasella. Odotellaan pakkasia, en viitsi kylmäsprayta ostaa.

Ahven

Kaksi viikkoa sitten sekosi ulkolämpömittari. Näytti ensin +15, kun ulkona +5 astetta. Päivien kuluessa virhe pieneni, mutta silti 2 astetta väärässä. Kävin vaihtamassa marmorilla ja totesivat näitä pari heillä olleen. Auto vuosimallia 2016.
Nykyinen: Passat Variant 1,6 TDI Comfortline
Edelliset: Golf Variant VII 1,4 TSI+DSG Comfortline  Golf V 1,6 Comfortline

Iro

Tervehdys!

Uusi Passatisti kirjoittaa ja kyselee.

-15 vuoden Comfortline Variant 2.0Tdi (150) manuaali, webasto ilmeisesti tehdasasenteinen. 147Tkm.

1. Mistä/miten löydän moottori- ja vaihteistokoodin?

2. Vaihteisto takeltelee ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa, säätö vai öljyt. Linkkejä säätöön/öljynvaihtoon?

3. Kuljettajan b-pilarista(turvavyökotelo?) kuuluu monensorttista kolinaa/nitinää, mites tuota hiljentäisi?

4. Etupäästä kuuluu oikealtapuolen kolinaa kun ajaa epätasaisella lumitiellä, onko mitään tyypillistä kohdetta joka alkaa kolisemaan?

5. Saako takakonttiin jälkiasennettua mitään millä saisi kasseja ym. tavaroita pysymään paikallaan?

Auto on nyt ollut käytössä kuukauden ja tuntuu edelleen hyvältä ostokselta mutta,
ensimmäisen tankkauksen jälkeen on hieman ällistynyt olo, kulutus 7,6 litraa/100km ::)
Passat Variant 2.0Tdi manuaali -15 

Superpeli

Melkoinen kulutus!! 😲 Pitäisi olla jotain 5 alkavaa jos vähänkään matka-ajoa. Vai pöhiseekö webasto koko ajan? 🤔
Superb 2.0 tdi combi -14 ambition business

Iro

Lainaus käyttäjältä: Superpeli - 27.12.18 - klo:21:17
Melkoinen kulutus!! 😲 Pitäisi olla jotain 5 alkavaa jos vähänkään matka-ajoa. Vai pöhiseekö webasto koko ajan? 🤔

Aina aamuisin sen 30min.
Passat Variant 2.0Tdi manuaali -15 

Superpeli

Superb 2.0 tdi combi -14 ambition business

Tsibage

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 19.12.18 - klo:14:50
B8 ja ulkolämpötilan näytössä epälineaarinen mittausvirhe. Ei ollut kuulemma tehtaalla tai maahantuojalla korjausohjetta. Tekivät sopeutuksen, mutta en tiedä auttaako koska virhe on suurempi ja paremmin havaittavissa pakkasella. Odotellaan pakkasia, en viitsi kylmäsprayta ostaa.

Mulla ilmennyt samanlainen ongelma viime viikkoina. Näyttää aika tasaisesti neljä astetta liian lämmintä. Onko sulla ratkennut tämä?

passo_s

Passat 1.6 TDI, DSG, 2017. Öljynkulutus: 0...30 tkm öljyä kuli 0,8l ja 30...60 tkm, öljyä kului 0,5l. Näidenhän piti kuluttaa öljyä ihan simona :)

passo_s

Lainaus käyttäjältä: Tsibage - 28.12.18 - klo:08:19
Mulla ilmennyt samanlainen ongelma viime viikkoina. Näyttää aika tasaisesti neljä astetta liian lämmintä. Onko sulla ratkennut tämä?
En tiedä vielä, virhe oli tosiaan suurempi ja selkeästi havaittavissa pakkasilla. Tässä oli yli viiden asteen pakkasia, mutta olen vapailla ja perinteisesti kun työ on yhtä ajamista niin välttelen autoilua vapaillani. Tsekkaan kun on pakkasta, arki ja olen ratissa. Veikkaan että ed main yhdistelmä vielä toteutuu tammikuussa :)

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Iro - 27.12.18 - klo:21:53
Aina aamuisin sen 30min.
Jos päivässä ajaa esim 50km ja aamulla auto on webastolla lämpiämässä 30min, niin ei sen kulutus voi kasvaa 2L/100km lisää. Ei webasto niin paljoa vie.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 28.12.18 - klo:18:44
Jos päivässä ajaa esim 50km ja aamulla auto on webastolla lämpiämässä 30min, niin ei sen kulutus voi kasvaa 2L/100km lisää. Ei webasto niin paljoa vie.

Käsittääkseni nyrkkisääntö on, että 5kW diesel webasto vie 0,1L/10min eli jos esim. 30min lämmitys aina ja 50km ajoa niin webaston aiheuttama kulutuslisä on 0,6L/100km. Tästä täytyy tietysti vähentää sitten lämpimän moottorin pienempi kulutus vs. kylmällä moottorilla liikkeelle lähtö.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 28.12.18 - klo:19:21
Käsittääkseni nyrkkisääntö on, että 5kW diesel webasto vie 0,1L/10min eli jos esim. 30min lämmitys aina ja 50km ajoa niin webaston aiheuttama kulutuslisä on 0,6L/100km. Tästä täytyy tietysti vähentää sitten lämpimän moottorin pienempi kulutus vs. kylmällä moottorilla liikkeelle lähtö.
Eli perustelit perusteluni oikeaksi.

Arcca

ap kysyjähän ei sano mikä muu ajoprofiili on. Kyllä dieselin saa viemaan 6.6 + webasto jos ajaa lyhyttä matkaa.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Iro

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 29.12.18 - klo:11:46
ap kysyjähän ei sano mikä muu ajoprofiili on. Kyllä dieselin saa viemaan 6.6 + webasto jos ajaa lyhyttä matkaa.

Juu jäi sanomatta että, kehä kolmosen sisäpuolella tuo tankillinen on tullut ajettua.
On silti ensimmäinen auto ikinä jonka saan kuluttamaan enemmän kuin virallinen kaupunkikulutus  :(

Mutta, ei se mitään, taytyy opetella säästäväisempää autonkäyttötapaa.
Passat Variant 2.0Tdi manuaali -15 

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Iro - 29.12.18 - klo:12:22
Juu jäi sanomatta että, kehä kolmosen sisäpuolella tuo tankillinen on tullut ajettua.
On silti ensimmäinen auto ikinä jonka saan kuluttamaan enemmän kuin virallinen kaupunkikulutus  :(

Mutta, ei se mitään, taytyy opetella säästäväisempää autonkäyttötapaa.

Tuli mieleen vielä että Passatissa on webasto myös automaattiohjauksella oletusarvona. Eli se pöhisee kun kone on kylmä muulloinkin kun esilämmityksessä. Tuon automaattiohjauksen voi ottaa konfigroinnista pois.

Nythän osui kylmä jakso myös pkseudulle, hitaassa ajossa kone ei juuri ajamisesta saa kunnon lämpöjä, ja tuskin olet viimasuojaa siihen asentanut vielä. Toisin sanoen webastoa on ollut enemmän kuin 30min päivässä päällä.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Defrost72

Lainaus käyttäjältä: Ahven - 20.12.18 - klo:21:43
Kaksi viikkoa sitten sekosi ulkolämpömittari. Näytti ensin +15, kun ulkona +5 astetta. Päivien kuluessa virhe pieneni, mutta silti 2 astetta väärässä. Kävin vaihtamassa marmorilla ja totesivat näitä pari heillä olleen. Auto vuosimallia 2016.

Täällä sama vika vm. 2016 autossa. Viimeisimmistä kirjoituksista päätellen, on useita vastaavia tapauksia. Aika sattuma, että useita yksilöitä hajoilee kuukauden sisään.

Mitä kustansi anturin vaihto?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy