Passat B8, kokemusperäistä faktaa

Aloittaja Mr Vice, 22.01.15 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

FIN68

Sorry kun spämmään tätäkin kautta mutta tuli hätä aikataulun kanssa eli jos jollain on tarvetta uusille vanteille ja kesärenkaille B8 passattiin niin käykääpäs katsastamassa myyntipalsta. Tuli tilanpuute pahasti vastaan ja ylimääräisenä olisi käyttämättömät R-line Monterey 18" vanteet uusilla Pirelli Cinturato P7 renkailla pilkkahintaan mutta paketti tarjolla vain tammikuun loppuun.

VW-Variantti

ok. Valot vaihtuvat nyt "myöhemmin" eli ajovalot ei pala liian kirkkaalla. Takavalot saisi palaa aina. Ilmeisesti koodaamalla osan takavaloista saisi niin toimimaankin.
Jokohan marmori voisi tuon tehdä?

finnman

Pari kysymystä Vartiantista missä on sähköinen takaluukku: Saako luukun kiinni kaukosäätimestä ja kuuluuko raivostuttava piippaus sitä aukaistaessa(kuten Octaviassa)? Em. featuret tehdasasetuksena?

Samuli M.

Lainaus käyttäjältä: finnman - 02.02.17 - klo:12:49
Pari kysymystä Vartiantista missä on sähköinen takaluukku: Saako luukun kiinni kaukosäätimestä ja kuuluuko raivostuttava piippaus sitä aukaistaessa(kuten Octaviassa)? Em. featuret tehdasasetuksena?

Saa auki kaukosäätimellä ja kuuluu piippaus. Kuten myös kuuluu jos kuskin ovessa olevasta napista aukaisee. Takaluukun vw-logosta aukastessa ei sentään kuulu.

jamoz

Lainaus käyttäjältä: finnman - 02.02.17 - klo:12:49
Pari kysymystä Vartiantista missä on sähköinen takaluukku: Saako luukun kiinni kaukosäätimestä ja kuuluuko raivostuttava piippaus sitä aukaistaessa(kuten Octaviassa)? Em. featuret tehdasasetuksena?

Kaukosäätimestä ja kuskin ovessa olevasta napista saa luukun auki ja kiinni. Piippaus kuuluu.
Kun avaa VW merkistä luukun tai sulkee sen kontissa olevasta napista piippausta ei kuulu.
Varmaan piippauksen saa ohjelmoitua pois.
Passat Variant 280hv R-Line

Erkkilae

Onkohan mahdollista saada sedan mallin sähköluukkua sulkeutumaan avaimesta?

Tuumas1

Lainaus käyttäjältä: Erkkilae - 03.02.17 - klo:10:16
Onkohan mahdollista saada sedan mallin sähköluukkua sulkeutumaan avaimesta?

Avain, kuskin oven nappi ja vw-logon painaminen vapauttavat sähkölukon, jolloin takaluukku ponnahtaa auki jousen voimalla. Käsittääkseni sedaniin ei ole saatavilla takaluukkuun "moottoria", joka myös sulkisi luukun (on vain Variantin lisävaruste).

teräksenharmaa

Omasta sedanistani löytyy tuollainen moottoroitu luukku eli ainakin viime vuonna sellaisen sai tilattua sedaniinkin.

KesKari

Easy access paketin mukana tulee sedaniinkin moottoroitu luukku.
Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021
ex Passat 1,6 TDI 88kW DSG Highline 2015

finnman

Kiitos tiedosta kaikille. Sen verran on paremmin konffattu variantin(sedan myös?) takaluukun toiminta verrattuna Octaviaan, että myös kiinni sen saa samoista nappuloista mistä aukikin. Hyvä niin.

Tonttu66

Pistetään tähän omat kokemukset Passat B8:sta runsaan 1,5 vuoden ja 30 tkm perusteella. Auto on Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW (190 hv) 4MOTION DSG-automaatti melko runsailla varusteilla.

Auto on jämäkkä ajaa. Moottorista ei ole pahaa sanottavaa. Vääntöä on aina runsaasti tarjolla ja liikkuminen muutenkin sujuvaa. DSG-vaihteiston vaihtoja ei käytännössä huomaa. Oikeastaan vain liikkeellelähtö liikennevaloissa Start/Stop-automaatikan kanssa kestää joskus turhan pitkään ja täyden voiman saamisessa menee hetki. En siltikään ole yleensä kytkenyt Start/Stoppia pois päältä.

Sitten varusteista:
- Dynaamiset Led-ajovalot: valot ovat mielestäni hyvät, vaikka alussa hieman häiritsi lähivalojen melko lyhyen matkan päässä oleva tarkkarajainen kantama.
- Kulmavalotoiminto: syttyvät kääntyessä. Kyllähän näistä on joskus hyötyä pientareen valaisussa, mutta ei kovin paljoa hyötyä.
- Pysäköintiavustin Park Assist 3.0: todella kätevä, auton pystyy tämän avulla taskupysäköimään paikkoihin, joihin en itse sitä manuaalisesti pystyisi millään vemputtamisella saamaan.
- Sumuvalot: täysin hyödyttömät, joskus sumulla olen kokeillut ja niiden päällä olon juuri ja juuri huomaa. Lisäksi sumuvalot ovat ainoat ei-LED valot etupäässä, joten valon väri on vielä erilainen kuin kaikilla muilla etuvaloilla.
- Easy Access -paketti: Sähkökäyttöinen takaluukku, avaaminen ja sulkeminen kaukosäätimellä. Easy Open. Takaluukun avaaminen jalan heilautuksella. Avaaminen jalan heilautuksella toimii vain, mikäli auton puskuriin alue on puhdas. Mikäli takapuskuri likainen, ei jalan heilautuksella avaaminen yleensä toimi. Muuten todella kätevä. Samoin Easy Open on kätevä, kun ei tarvitse kaivaa avainta taskusta auton lukitusta avattaessa tai suljettaessa.
- Nahkapaketti Nappa: istuimet hyvän näköiset ja hyvä istua, tosin talvella pinta tuntuu kylmällä ja kesällä kuumalta. En silti jättäisi pois.
- Ympäristön tarkkailujärjestelmä Area View ja peruutuskamera Rear View. Kamerat edessä, sivuilla ja takana, peruutuskamera dynaamisilla apuviivoilla. Peruutuskamera ja apuviivat on hyvät. Area viewstä ei ole kovin paljon käytännön hyötyä, lähinnä ahtaisiin paikkoihin pysäköidessä voi tarkistaa esteiden läheisyyden. Area view:n kanssa peruutuskamera lienee resoluutioltaan parempi kuin perusvarusteinen peruutuskamera.
- Mukautuva vakionopeussäädin ACC: Erittäin kätevä. Vain pari kertaa lakannut toimimasta, ja tällöin ollut räntäsade. Ilmeisesti toimimattomuus johtuu enemmän tutkasäteen hukkumisesta räntään kuin itse tunnistimen jäätymisestä tms.
- Liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä: Kätevä, jos pitää tarkistaa ajettavan tien nopeusrajoitus. Ei voi luottaa kuitenkaan varmasti, kun tunnistus perustuu osittain navigaatiodataan. Suomen osalta navigaatiodatan nopeusrajoituksissa ja ohituskielloissa paljon puutteita. Lisäksi ei pysty näyttämään talvinopeusrajoituksia navigaatiodatan perusteella (liikennemerkkien perusteella pystyy näyttämään).
- Digitaalinen mittaristo Active Info Display: Itse tykkään siitä, että navigaatiokartan saa mittarien väliin. Toiminnallisesti ei tuo muuten ilmeisesti paljoa lisää verrattuna monitoiminäyttöön, mutta pidän itse silti varusteesta.
- Kaukovalojärjestelmä Dynamic Light Assist: Tämä on hyvä, vaikka aika vähän ajan maanteillä. Automatiikka toimii mielestäni melko hyvin, ja esim. osaa suunnata kaukovalot alemmas ja enemmän pientareen suuntaan, kun tulee vastaantulevia autoja.
- Valo- ja näkyvyyspaketti. Automaattinen ajovalojen kytkentä, saattovalot, sadetunnistin, automaattisesti himmentyvä sisäpeili, valaistut meikkipeilit, Led-valot etujalkatiloissa. Automaattisesti toimivat ajovalot ovat hyvät. Sen sijaan sadetunnistimella toimivat pyyhkimet kehnot. Käytännössä pyyhkimiä joutuu säätämään enemmän kuin normaalilla tihkukytkimellä varustetulla autolla.
- Peilipaketti. Sähköisesti sisäänpäin taittuvat ulkopeilit, ympäristövalaistus ja automaattisesti himmentyvä kuljettajan sivupeilit. Nämä ihan käteviä.
- Radio ja navigointi Discover Pro: Iso näyttö hyvä. Lisävarusteiden hinnoittelu muutettu oman auton tilaamisen jälkeen siten, että päivittäminen tähän parempaan navigaattoriin on tehty kalliiksi.
- 14-suuntaan sähkösäätöiset ergoComfort-etuistuimet kuljettajan istuimen ristiselän hierontatoiminnolla: Istuimet hyvät, olen itse sen verran isokokoinen että tarvitsin etuistuimen etureunan pituussäädön.
- Polttoainekäyttöinen lisälämmitin. Ei valittamista.
- Vetokoukku. Tehdasasenteisena kätevä, taittuu siististi takapuskurin alle. Vaatii erillisen muutaman kympin adapterin 7-napaisella perävaunuliittimelle.

Jos nyt jotain varustetta vaihtaisin, niin saattaisin jättää Area view:n pois ja ottaa tilalle lämmitettävän tuulilasin tai äänentoistojärjestelmä Dynaudio Confidence. Tosin kyllä noi vakiokauittimetkin kelpaa tällaisella ei-hifistille.

Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

VAGNeverAgain

Lainaus käyttäjältä: Nipponisti - 30.12.16 - klo:00:26
Onkos kellään kokemusta 2015 Passat 1.4 Tsi moottorin öljynkulutuksesta? Minulla moottori on kohta imaissut 2 litraa öljyä 22 tkm ajolla (pääosin normimaantieajoa). Valmistajan speksien rajoissa tuo tietenkin on, mutta en kyllä koskaan Toyota-aikana huomannut, että öljypinta olisi edes värähtänyt huoltovälillä 15 tkm ajomatkalla. Ainoa auto jossa öljyä kului, oli läpimätä saab 99 josta valui ja muuten vain kului öljyä vielä vähän enemmän ...

Nipponisti, teit virheen kun vaihdoit VAGiin. Öljynkulutuksesta ne oireet alkavat ja vähitellen tulee DSG ongelmat. Palaa vaan takaisin japanilaiseen niin saat nukkua yösi rauhassa. Itseltäni hajosi DSG kun oli ajettu 62000 km.

Mika2

"Sen sijaan sadetunnistimella toimivat pyyhkimet kehnot. Käytännössä pyyhkimiä joutuu säätämään enemmän kuin normaalilla tihkukytkimellä varustetulla autolla."

Onko lasinpyyhkimet täysin ehjät ts. eivät jätä pientäkään rantua tunnistimen kohdalle? Toisena syynä voisi olla esim. autopesusta jäävä vaha tuulilasille joka sotkee joksikin aikaa toiminnan. Mielestäni toimivat ihan OK.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Mika2 - 08.02.17 - klo:19:20
"Sen sijaan sadetunnistimella toimivat pyyhkimet kehnot. Käytännössä pyyhkimiä joutuu säätämään enemmän kuin normaalilla tihkukytkimellä varustetulla autolla."

Onko lasinpyyhkimet täysin ehjät ts. eivät jätä pientäkään rantua tunnistimen kohdalle? Toisena syynä voisi olla esim. autopesusta jäävä vaha tuulilasille joka sotkee joksikin aikaa toiminnan. Mielestäni toimivat ihan OK.

Kyllä lasinpyyhkimet pitäisi olla täysin ehjät. Yleensä mulla siis käy niin, että heikolla sateella pyyhkimet pyyhkivät turhan usein, ja sitten kun säätää harvemmalle pyyhkimiselle, niin sateen voimistuessa saa taas säätää toiseen suuntaan.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

jamoz

Oma 280 kävi tänään aamupäivän huollossa. Vaihdettiin jarrupalat ja puslat.

Jarrupalat "kirskuivat" 25tkm ajettuna, varsinkin kun aamulla pitkän seisonnan jälkeen lähti liikkeelle.
Takapäästä kuului ylimäärästä "kolinaa".

Noista oli tullu tehtaalta ohjeistus. Onko muut huomanneet? Jarruhomma oli ainakin yhdellä tuolla 280 ketjussa.

Passat Variant 280hv R-Line

Herr K

Hyvin palvellut Golf meni vaihtoon ja tilalle tuli Passat Variant 1.4 TSI DSG:llä ja Comfortline-varusteilla. Webasto, metalliväri ja Travel-paketti tuli otettua lisävarusteina, LED-paketti onkin vuoden alusta ollut vakiovarusteena. Kokemusta uutukaisesta on vasta vajaat sata kilsaa, mutta hyvältä vaikuttaa tähän asti. Tässä muutamia huomioita:

- Auto on hiljainen, mutta Nokian Hakkapeliitta 8 tuntuvat vollottavan aika lailla. Tämä oli kyllä tiedossa jo entuudestaan
- Ajettavuus on hyvä ja auto kulkee vakaasti
- Start-Stop haluaa sammuttaa moottorin jo ennen kuin auto on täysin pysähtynyt. Tätä en huomannut koeajolla ja yllätti hieman ensimmäisellä kerralla. Tuo on hieman ikävä ilmiö varsinkin, jos auto vielä hieman rullaa ja on esim kääntymässä, koska tuo vaikuttaa myös tehostimeen. Vielä mulle ei ole selvittänut onko drive modella vaikutusta tuon toimintaan. Edellisessä Golfissa Start/Stop sammutti moottorin vasta, kun painoi jarrun pohjaan pysähdyksissä. Muuten järjestelmä toimii pehmeämmin kuin edellisessä ja sen saa tietty aina napsauttaa pois, jos siltä tuntuu.
- Viisarikello kojelaudassa tuntuu hieman turhalta ja vanhanaikaiselta, mutta eipä tuosta haittaakaan ole
- Ledivalot ovat kirkkaat, mutta kantama ei ole kovin pitkä. Tämäkin oli keskustelua täällä ja muilla palstoilla
- Radion/navigaattorin syövereistä löytyy mm. kierrosaikakello ja tehomittarit. Tällä mopokoneella noille ei taida kauheasti tulla tarvetta  :D Muutenkin tuossa on selvä edistysaskel Golfin radioon verrattuna ja laite toimii huomattavasti sulavammin

Positiiviset fiilikset kokonaisuudessaan näin alkuun. Kirjoittelen lisää kokemuksia, kunhan saan enemmän kilsoja mittariin.

VW Passat Variant GTE

Mika2

"Auto on hiljainen, mutta Nokian Hakkapeliitta 8 tuntuvat vollottavan aika lailla. Tämä oli kyllä tiedossa jo entuudestaan"

Ajoin viikon Continentalin nastarenkailla (TM testivoittaja), jonka jälkeen vaihdoin Continentalin kitkoihin. En ole katunut päätöstä. Auto on todella hiljainen. Tiedä sitten olisiko nastamelu vaimentunut kilometrien myötä, mutta oli mielestäni todella kammottavaa (ja olen siis ajanut nastarenkailla koko ikäni tähän asti).

"Start-Stop haluaa sammuttaa moottorin jo ennen kuin auto on täysin pysähtynyt."

Auto käynnistyy uudelleen, jos rullaa riittävästi tai kääntää voimakkaasti ohjauspyörästä. Lisäksi jos pysäyttää riittävän lähelle edellä ajavaa, niin auto käynnistyy edellä ajavan lähtiessä liikkeelle :)




Herr K

Kitkarenkaat oli pitkään harkinnassa, mutta lopulta päädyin kuitenkin nastoihin. Avopuoliso ei oikein luota kitkoihin ja hänkin toimii välillä kuskina, joten tehtiin kompromissi tässä kohtaa. Itsellänikin oli aikaisemmin monta talvea Nokia Hakka R kitkat ja mukavasti niiden kanssa tuli toimeen. Keskustelupalstojen mukaan noiden Nokian Hakkapeliitta 8:ien pitäisi hiljentyä 2000-3000 km jälkeen, mutta katsotaan nyt sitten. Mennään ainakin tämä talvi noilla nastoilla ja katsotaan sitten mitkä on fiilikset.
VW Passat Variant GTE

Herr K

Hiljaista tuntuu täällä Passat-ketjussa olevan... Tässä omia fiiliksiä tähän mennessä.

Puolitoista kuukautta mennyt Passatin kanssa ja pari tonnia mittarissa. Tänään vaihtui alle kesärenkaat eli ensiasennusrenkaina tulleet Continentalin EcoContactit. Vaikka nuokaan eivät erityisen hiljaiset renkaat ole, niin ero on kyllä silti todella suuri Nokian Hakkapeliitta 8:hin verrattuna (yllätys  ;D ). Nokialaisten jollotus oli kyllä melkoista, vaikka merkittävästi parin tonnin aikana vaimenikin.

- Menee yllättävän pienellä eli ajotietokone ilmoittaa keskikulutukseksi tasan 6 l koko ajalle. Vielä en ole laskenut tankkauksista kulutusta, kun Webastoa on tullut satunnaisesti käytettyä. Motarin kesänopeuksissa kulutus kyllä nousee aika reippaasti verrattuna talvirajoituksilla ajamiseen. Moottorina on siis pienin bensa 1.4 TSI 92 kW DSG:llä
- Mukavasti tuo pienikin kone jaksaa viedä Passatia, mutta mitään urheilullisuutta on kyllä turha odottaa. Hieman tuo etukäteen arvelutti, kun edellinen auto oli pienempi Golf tehokkaammalla koneella. Oma ajotyyli on tosin rauhallinen, mutta varmasti kesälomareissuissa isommalla kuormalla saa maantiellä ohituksia suunnitella tarkemmin
- Iso tankki on plussaa eli tankilla ei tarvitse turhan usein poiketa. Taitaa olla 66 l ohjekirjan mukaan
- Auto on suht hiljainen, varsinkin nyt kesärenkailla. Ihan premium-merkkien tasolle ei kuitenkaan ylletä, mutta olihan tuo hintakin alle premiumin
- Webasto on mukava varuste. Sitä ei aikaisemmin ollut, mutta taitaa olla "pakollinen" jatkossa
- Jousitus on kevyellä kuormalla hieman pintakova, mutta tuo oli tuttu ominaisuus aikaisemmistakin Volkkareista
- Kaikki on toistaiseksi toiminut ongelmitta, kuten pitääkin uudessa autossa
VW Passat Variant GTE

Mika2

LainaaAuto on suht hiljainen, varsinkin nyt kesärenkailla. Ihan premium-merkkien tasolle ei kuitenkaan ylletä, mutta olihan tuo hintakin alle premiumin

Kitkarenkaiden jälkeen kesärenkaat tuntuvat äänekkäiltä. Edellisessä Passatissa rengasäänissä oli selkeä ero ajoiko ajourissa vai hieman sivummalla sileällä asfaltilla. B8:ssa ero ei ole niin suuri. Rengasäänet johtuvat ohjaamoon ilmeisesti eri tavalla kuin vanhassa mallissa.

Onko kenelläkään kokemusta rengasmelun suhteen muista kuin tehdasasenteisista kesärenkaista? Pitäisiköhän seuraavat renkaat valita nimenomaan äänitason mukaan - auto kun on kaikin puolin muuten hiljainen ja laadukkaan oloinen.

Karmat

Tilattu A4:sen tilalle valkoinen Passat variant comfortline 1.4TSI DSG.

Lisäksi lisävarusteita:
- LED ajovalot (ilmainen)
- Kaukovalojärjestelmä Dynamic Light Assist
- Sähköinen takaluukku
- Navigaattori
- Ambient paketti
- Peilipaketti
- webasto
- Nahkaratti rattivaihteilla
- Urheilualusta
- Tummat ikkunat
- Tummat takavalot muuttavalla kuviolla
- 18" vanteet
- Active info display 12,3"

Lisäksi sain ilmaiseksi 16" talvirenkaat ja 1000â,¬ lahjakortin K-kauppaan.

Odottavan aika on pitkä  ;D

Karmat

Ja vielä vakionopeudensäädin tutkalla.  :)

autoilija14

Karmat, kokeilitko Passattia muilla kone/vaihteisto-yhdistelmillä? Jos näin, mitä testasit ja mitkä oli fiilikset muista?
Passat Variant -17 2.0 TDI 190hv DSG 4M
Ex: Passat Variant -14 2.0 TDI Highline

Karmat

#353
Kokeilin manuaali 125hv ja ihan ok. Sillä pärjää mutta ei se raketti ole. Taloudessa oli kakkosautona 2013 B7 Passatti 125hv DSG ja ihan mukava sillä oli työmatkaa ajaa, joten tämä tuleva uusikin on 125hv. 😕 Nyt ajan A4 2014 1.8 avant multitronicilla ja ei kulje minnekään. Passatissa oli 5hv enemmän tehoa ja tuntuu kuin olisi isompikin moottori alla. Audia täytyy tankata viikon välein kun taas Passattia tarvitsi tankata kerran kahdessa viikossa. Audi muuten loistava auto mutta teho/kulutussuhde aika huono. Keskikulutuksen 7.5 vaikka melkein pelkkää matka-ajo. Arvostan näillä bensan hinnoilla enemmän varusteita kuin tehoa, tosin joku tolkku pitää säilyttää. 😀

Ja nälkähän kasvoi syödessä niin navi vaihtui vielä isompaan ja tuli R-line ulkopaketti. 😎

J

Lainaus käyttäjältä: Mika2 - 11.04.17 - klo:21:30
Kitkarenkaiden jälkeen kesärenkaat tuntuvat äänekkäiltä. Edellisessä Passatissa rengasäänissä oli selkeä ero ajoiko ajourissa vai hieman sivummalla sileällä asfaltilla. B8:ssa ero ei ole niin suuri. Rengasäänet johtuvat ohjaamoon ilmeisesti eri tavalla kuin vanhassa mallissa.

Onko kenelläkään kokemusta rengasmelun suhteen muista kuin tehdasasenteisista kesärenkaista? Pitäisiköhän seuraavat renkaat valita nimenomaan äänitason mukaan - auto kun on kaikin puolin muuten hiljainen ja laadukkaan oloinen.

Perstuntumalla noin miljoonan kilometrin jälkeen Suomessa ja Eurooppa/USA -teillä ajaneena sanoisin, että ihan sama millä Suomessa ajaa, karkea asfaltti on suurin rengasmelun lähde. Tein just 3500km keikan Hki-Vardö-Hki ja Nuorgamissa rajan jälkeen tie muuttui todella hiljaiseksi. Norskien asfaltti on paljon sileämpää. Tien pinnan rakenne ratkaisee, ja meillä on ihan saat*nan krkea kiviaines. Passatissa on nyt epäortodoksisen kokoinen 235/50/18 Pirelli Scorpion, ja se on ehkä himpun hiljaisempi ja pehmeämpi kuin Contin SP6 245/45/18. 
A6 Allroad -17

Juusto

Kyselin ketjussa "Android Auton ja Apple Carplayn toimivuus ja käyttäjäkokemukset?" apua, kun en saanut millään Android autoa toimimaan..
Joku vastasi, että ei kuuluisikaan toimia näissä ensimmäisissä Passat B8 malleissa (2015). Voisiko joku vahvistaa, onko asia todella näin (huonosti)?
Ja onko kenelläkään päivitetty "soitinta" tai onko se ylipäätään mahdollista, saada AA siten toimimaan?

Onko auton alkuperäinen Navi ihan susi? Eli reitit lähinnä on ihan ihmeellisiä ja oikeasti vaihtoehtoisia reittejä ei löydy yms.?
Muutaman viikon on nyt ollut kyseinen auto..
PASSAT Variant 1.4TSI ACT 110kW man. Comfortline -15 (B8) --- TIGUAN 1.4TSI 110kW 4MOTION DSG. Comfortline -18

ex. (VW-konserni) TIGUAN 2.0TDI 103kW tiptronic aut. Trend & fun -08, A4 Avant 2.0TFSI 132kW man. -09 (2kpl.), OCTAVIA 1.6FSI 85kW man. Elegance -05

MMV

Ensimmäisten B8 Passattien elektroniikka ei ole samanlaista kuin MY16-> Eli ensimmäisissä B8:ssa ei ole AA tukea, eikä saa.

finnman

Android Auton puuttuminen on käsittämätön asia ja nyt sentään eletään jo 2017 vuotta! Mikä siinä oikein mättää, että Suomeen sitä ei saa Play kauppasta? Harmittaa tuollainen itsestään selvä asia, kun Applen sovellus yllättäen toimii jo nyt ja on toiminut hyvän aikaa.

Mitä tulee naviin on se minulla toiminut erittäin hyvin ja olen tyytyväinen. En edes harkitse enää puhelimen navigointia.

Juusto

Lainaus käyttäjältä: MMV - 17.05.17 - klo:10:01
Ensimmäisten B8 Passattien elektroniikka ei ole samanlaista kuin MY16-> Eli ensimmäisissä B8:ssa ei ole AA tukea, eikä saa.
Kiitos vahvistuksesta. Aika ihmeelliseltä vaikuttaa, noin uusi auto (maanantaina tasan 2-vuotta), joka ei kuitenkaan sitten ihan olekkaan "nykyaikainen" kaikilta osin vaikka ihan tuore mallikin.. Tällä sit pärjättävä. Onneksi Spotify toimii kätevämminkin BT:n kautta. Google mapsia tai muuta Navia olisi voinut joskus tarvia orig. Navin tilalle..
PASSAT Variant 1.4TSI ACT 110kW man. Comfortline -15 (B8) --- TIGUAN 1.4TSI 110kW 4MOTION DSG. Comfortline -18

ex. (VW-konserni) TIGUAN 2.0TDI 103kW tiptronic aut. Trend & fun -08, A4 Avant 2.0TFSI 132kW man. -09 (2kpl.), OCTAVIA 1.6FSI 85kW man. Elegance -05

Juusto

Lainaus käyttäjältä: finnman - 17.05.17 - klo:10:09
Mitä tulee naviin on se minulla toiminut erittäin hyvin ja olen tyytyväinen. En edes harkitse enää puhelimen navigointia.
Onkohan tästäkin mulla joku esiversio, kun niin päinvastainen on käyttökokemus? Tutuilla ajomatkoilla kokeillut ja reitit ihan järjettömiä eli toisin sanoen sellaisia, jota ei kukaan tiet tunteva käyttäisi ja vaihtoehtoiset reitit on tyyliin aja jossain kylässä joku kortteli erilailla. Google maps näyttää esim. oikeasti vaihtoehtoisia reittejä ihan toisin kuin tämä. Lisäksi yrittää väkisin ohjata (kiertää) jonkun ns. päätien tms. kautta, vaikka ihan vastaava 100-tie menisi suoraan ja lyhyemmin..<-Näin ainakin Pohjanmaalla.
Saakohan laitetta tältä osin jotenkin päivitettyä? Karttojen päivityskin on tosin itsellä vielä vaiheessa.
PASSAT Variant 1.4TSI ACT 110kW man. Comfortline -15 (B8) --- TIGUAN 1.4TSI 110kW 4MOTION DSG. Comfortline -18

ex. (VW-konserni) TIGUAN 2.0TDI 103kW tiptronic aut. Trend & fun -08, A4 Avant 2.0TFSI 132kW man. -09 (2kpl.), OCTAVIA 1.6FSI 85kW man. Elegance -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy