Passat B8, kokemusperäistä faktaa

Aloittaja Mr Vice, 22.01.15 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Arcca

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 08.12.16 - klo:16:28
Itseaukeileminen loppui, kun mietintätauon jälkeen huuhtelin auton likaista perää vedellä.

Mikäs juju tässä on haudattuna?

VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

teräksenharmaa

Ajattelin, että anturin päällä oleva tai päälle tippuva vesi, loska ja lika häiriköivät anturia. Pari päivää olen huuhtelun jälkeen ajellut, eikä ongelma uusiutunut. Huutelua edeltävinä iltana ja aamuna kontti aukesi lukuksia kertoja. Vähän epäselvää itsellekin se, mitä tuossa tapahtui, mutta jos ongelma uusiutuu, niin tutkitaan lisää.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: joukose - 08.12.16 - klo:12:26
Avaimesta tuli mieleen että näyttää helposti nuo nappulat painuvan taskussa itsekseen. Pari kertaa ollut takaluukku auki kun olen mennyt autolle aamulla. Eil pitäskö olla väljemmät taskut :)

No saapihan tuosta joku keväällä kaikin puolin kunnossa pidetyn volsun kun se vaihtuu S90 malliin. Off topic.

Mulla on myös takaluukku aukeillut silloin, kun auto on autotallissa, avain on ollut housujen etutaskussa ja kumartunut solmimaan tai avaamaan kengännauhoja kotona.

Takaluukun liiketunnistimella luukku ei aukea, ellei avain ole samalla myös takaluukun välittömässä läheisyydessä. Muutenhan takaluukku voisi pompsahtaa auki vaikka konepesussa.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: jurppaisa - 25.11.16 - klo:11:14
Heipat kaikille.

Nyt kävi niin, että vannoutuneesta mersumiehestä on tullut VAGisti ja uusi B8 odottelee toimituksen tapahtuvaksi joulun alla. Mielenkiinnolla olen ketjua lueskellut ja päivittelen tänne omia kokemuksia omasta näkökulmasta jahka pulkan saan alle.

Auto siis tulee olemaan Variant 1,6TDI DSG Comfortline.

Tervetuloa Passat-autoilijaksi! Kerro kokemuksia sitten, kun auto alla!
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 08.12.16 - klo:23:06

Takaluukun liiketunnistimella luukku ei aukea, ellei avain ole samalla myös takaluukun välittömässä läheisyydessä. Muutenhan takaluukku voisi pompsahtaa auki vaikka konepesussa.
Joo en tiedä sitten mikä takaluukkua aukoi, mutta sitä tapahtui esimerkiksi avaimen ollessa hanttarin penkillä ja käsissäni.

Arcca

Eli näistä aukeamista kärsivät ne joilla on se "jalanheilautus avaus" fiitseri?
Minulla ei luukku ole itsestään avautunut, mutta onkin perusmalli.

Pikkasen kismittää kuinka oviaukot on suunniteltu, kerää nimittäin suolap-kuraa etenkin takaoven aukkoon niin maan perusteellisesti. Ikävät puhdistaa kun rätti on musta heti yhdestä oviaukosta.

VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Antsa-

Easyopen on täälläkin farkussa ja muutaman kerran on itestään avautunu. Muistelen näin tapahtuneen, kun itse olen avaimet taskussa kumartunut tai mennyt polvilleen. Ja nämä tapahtui kesällä, jolloin ei ollut kuraa peräpäässä.

FIN68

Tervehdys kaikille,

Palstaa lukenut jo pitkään mutta nyt ajattelin aktivoitua itsekkin kun täältä jo monenmoista apua saanut lukuoppilaana.
Olen B8 omistaja ollut jo hetken aikaa kun ostin 2015 mallin (1.4 Tsi manuaali) viime vuonna ja johon olin erittäin tyytyväinen mutta sitten ajattelin upgreidata automaattiin. Tuo prosessi lähti vähän lapasesta kun huomasin että nelivedon (winter edition) saisi halvemmalla kuin vastaavan automaatin ja olin jo lähellä tilata sen mutta sitten muistin että päällimmäinen syy vaihtaa oli se automaatti joten upgreidaus tarkoittikin sitten lopulta 2.0 Tsi mallia että onnistui kaikki eli bensa sekä automaatti että neliveto.  :) 
Vanhassa autossa ei ollut digitaali mittaristoa (AID) eli se uudessa autossa mukana joten mitenkäs täällä omistajat ovat sitä käyttäneet eli pidättekö kartan vai minkä infon siinä keskellä? Itse lyhyen käytön jälkeen huomannut että kartta vähän häiritsee siinä jos ei navigointia tarvitse sillä hetkellä ja olen laittanut siihen nopeusnäytön. Onkos muilla mitä kokemuksia minkä kokeneet parhaaksi näyttö comboksi?
Jäi myös setti 18" Monterey vanteita Contin kesäkumeilla ylimääräiseksi eli onkos kellään tarvetta sellaisille kun tuli sitten auton saannin jälkeen tilattua 19" Veronat ensi kesäksi. Vai onko täällä ketään joka haluaisi vaihtaa 19" Veronat 18" Montereyhin? Pakka täysin uusi. Myös ylimääräinen Car Stick Wifi löytyy jos jollain sellaiselle tarvetta eli haluaa luoda wifi verkon autoon?


Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: FIN68 - 19.12.16 - klo:15:38Palstaa lukenut jo pitkään mutta nyt ajattelin aktivoitua itsekkin kun täältä jo monenmoista apua saanut lukuoppilaana.
Olen B8 omistaja ollut jo hetken aikaa kun ostin 2015 mallin (1.4 Tsi manuaali) viime vuonna ja johon olin erittäin tyytyväinen mutta sitten ajattelin upgreidata automaattiin. Tuo prosessi lähti vähän lapasesta kun huomasin että nelivedon (winter edition) saisi halvemmalla kuin vastaavan automaatin ja olin jo lähellä tilata sen mutta sitten muistin että päällimmäinen syy vaihtaa oli se automaatti joten upgreidaus tarkoittikin sitten lopulta 2.0 Tsi mallia että onnistui kaikki eli bensa sekä automaatti että neliveto.  :) 
Vanhassa autossa ei ollut digitaali mittaristoa (AID) eli se uudessa autossa mukana joten mitenkäs täällä omistajat ovat sitä käyttäneet eli pidättekö kartan vai minkä infon siinä keskellä? Itse lyhyen käytön jälkeen huomannut että kartta vähän häiritsee siinä jos ei navigointia tarvitse sillä hetkellä ja olen laittanut siihen nopeusnäytön. Onkos muilla mitä kokemuksia minkä kokeneet parhaaksi näyttö comboksi?

Tervetuloa neliveto-ajajaksi, on mielestäni erittäin hyvä ominaisuus liukkailla talvikeleillä.

Itse tykkään pitää AID:ssä navigaatiokartan, vaikka en olisi navigointia sillä hetkellä käyttäisikään. Jos kartta häiritsee, niin ehkä nopeus tai vaikka medianäyttö voisi olla sopiva keskinäyttöön.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

HimaVW

Lainaus käyttäjältä: FIN68 - 19.12.16 - klo:15:38
Tervehdys kaikille,

Palstaa lukenut jo pitkään mutta nyt ajattelin aktivoitua itsekkin kun täältä jo monenmoista apua saanut lukuoppilaana.
Olen B8 omistaja ollut jo hetken aikaa kun ostin 2015 mallin (1.4 Tsi manuaali) viime vuonna ja johon olin erittäin tyytyväinen mutta sitten ajattelin upgreidata automaattiin. Tuo prosessi lähti vähän lapasesta kun huomasin että nelivedon (winter edition) saisi halvemmalla kuin vastaavan automaatin ja olin jo lähellä tilata sen mutta sitten muistin että päällimmäinen syy vaihtaa oli se automaatti joten upgreidaus tarkoittikin sitten lopulta 2.0 Tsi mallia että onnistui kaikki eli bensa sekä automaatti että neliveto.  :) 
Vanhassa autossa ei ollut digitaali mittaristoa (AID) eli se uudessa autossa mukana joten mitenkäs täällä omistajat ovat sitä käyttäneet eli pidättekö kartan vai minkä infon siinä keskellä? Itse lyhyen käytön jälkeen huomannut että kartta vähän häiritsee siinä jos ei navigointia tarvitse sillä hetkellä ja olen laittanut siihen nopeusnäytön. Onkos muilla mitä kokemuksia minkä kokeneet parhaaksi näyttö comboksi?
Jäi myös setti 18" Monterey vanteita Contin kesäkumeilla ylimääräiseksi eli onkos kellään tarvetta sellaisille kun tuli sitten auton saannin jälkeen tilattua 19" Veronat ensi kesäksi. Vai onko täällä ketään joka haluaisi vaihtaa 19" Veronat 18" Montereyhin? Pakka täysin uusi. Myös ylimääräinen Car Stick Wifi löytyy jos jollain sellaiselle tarvetta eli haluaa luoda wifi verkon autoon?

Moi,

Mihin hintaan olet valmis vanteista ja renkaista luopumaan.

FIN68

Kiitos tonttu66! Kyllä neliveto on ollut loistava ja kyllä tosiaan kannatti panostaa sillä olen ollut erittäin tyytyväinen autoon ja kulutuskin mielestäni oikeinkin kohtuullinen voimavaroihin nähden. Oli loppu metreillä muutama muukin merkki vaihtoehtona mutta kannatti pysyä Passatissa kun jo ennestään hyvästä autosta siirryin vielä parempaan eli ihan eri auto vaikka näyttääkin samalta. AID tosiaan liian "eläväinen" minulle jos ei navigoi mutta hienohan se on ja tulee joskus vaihdettua kun tiedän että tulee muita kyytiin  :)
Onkos kukaan verrannut auton omaa navia android auton tai carplayn google maps naviin? Itse käyttänyt discovery pron omaa navia kun siihen jo totuin vanhassa autossa.

HimaVW - vastasin rengas kysymykseesi yksityisviestillä ettei mene myyntipalstaksi tämä keskusteluketju. Sen verran korjausta tosin eiliseen viestiini että kun tarkistin niin nuo R paketin mukana tulevat 18" Montereyt tulivat tehtaalta Pirellin kumeilla, ei conteilla niinkuin muistelin.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: FIN68 - 20.12.16 - klo:21:25
Onkos kukaan verrannut auton omaa navia android auton tai carplayn google maps naviin? Itse käyttänyt discovery pron omaa navia kun siihen jo totuin vanhassa autossa.
Onhan tuota verrattu. Googlen kartat ovat omaa luokkaansa päivitysten, ruuhkatietojen, äänikomentojen ja hakujen suhteen. Auton omat kartat näkyvät myös siinä mittarien välissä, joka on paikkana paljon parempi kuin se toinen näyttö. Se on myös googlen kartoissa hienoa, että kun aamuteetä juodessa katselee vähän reittivaihtoehtoja puhelimella, niin autossa Android Auto ensimmäisenä ehdottaa navigoimista tuohon kohteeseen. Samoin vakiokohteet tulevat ehdotuksina näytölle. Googlen kartat tulevat varmasti vielä kehittymäänkin entistä paremmiksi.

J

Mulla normisti on mittaristossa kulutus ja jäljellä oleva matka. Aika harvoin edes tarvitsen navigaattoria, enkä päivittänyt siihen kuin Suomen kartan tässä viimeisimmässä versiossa. Sitten lisää jos tarvitaan. Itseäni häiritsee se, että esimerkiksi navia ei saa itsenäisesti pälle, vaan radio on aina oltava päällä äänettömällä, jos ei halua kuunnella mitään ja sattuu tarvitsemaan navia. Ovia avatessa, etenkin takaovia, takaluukku jotenkin klonksahtaa ikään kuin se haluaisi aueta. Lasikaton verho resonoi, jos se on ihan kiinni. Tavaratilan valaistus on todella surkea "päre".
iPhone -yhteys auton kanssa kaapelilla on osoittautunut aika epästabiiliksi, en tiedä johtuuko kaapelista vai mistä. Eikä bluetoothissakaan ole kehumsta; puhelut katkeavat aika usein.
Onhan toi habanero orange alltrack ihan kivan näköinen ja on tietynlainen sliipperi tolla padalla, tilat ovat paremmat kuin f11:ssä joka mulla oli ennen. Pk-seudulla on toistaiseksi ollut vähän nelarikelejä, että pääsisi kokemaan "return of investmentiä".
A6 Allroad -17

Nipponisti

Onkos kellään kokemusta 2015 Passat 1.4 Tsi moottorin öljynkulutuksesta? Minulla moottori on kohta imaissut 2 litraa öljyä 22 tkm ajolla (pääosin normimaantieajoa). Valmistajan speksien rajoissa tuo tietenkin on, mutta en kyllä koskaan Toyota-aikana huomannut, että öljypinta olisi edes värähtänyt huoltovälillä 15 tkm ajomatkalla. Ainoa auto jossa öljyä kului, oli läpimätä saab 99 josta valui ja muuten vain kului öljyä vielä vähän enemmän ...
Toyota Camry 2019 Hybrid
==============================
2015 Passat 1.4 TSI 110 ACT Highline DSG,
(Toyota Auris Hybrid 2013-, Toyota Avensis 2.0d, Toyota Avensis 2.2d, Toyota Avensis 2.0 *2, Toyota Avensis 1.6, Toyota Corolla

hauki12

Lainaus käyttäjältä: Nipponisti - 30.12.16 - klo:00:26
Onkos kellään kokemusta 2015 Passat 1.4 Tsi moottorin öljynkulutuksesta? Minulla moottori on kohta imaissut 2 litraa öljyä 22 tkm ajolla ...

Entinen Polo bluegt act koneella söi öljyä ensimmäisellä 5000km matkalla , noin puolilitraa? Jonka jälkeen ei tarvetta ollut lisätä kun piti 15tkm vaihtoväliä.

Nykyinen pasuuna 1.4tsi act koneella ei myöskään tunnu pahemmin syövän. Nyt ajettuna 28tkm ,
joista 15tkm olen ajanut nykyisillä öljyillä. Pinta laskenut tikusta ehkä 1-2mm maksimissaan?! (piti ihan ulkoilla tuon tarkistuksen takia   :o )

Skydiver

Takaluukku päätti sunnuntaina, ettei pidä enää potkimisesta eli jalan heilautus ei avaa luukkua. >:( Kuskin oven napista, luukun kahvasta ja avaimesta kyllä avaa normaalisti, mutta heiluttelu ei aiheuta mitään toimintaa. Koetin Easy openinkin deaktivoida valikosta ja laittaa takaisin päälle, mutta ei mitään vaikutusta. Pitänee soitella Volkkarille. Muilla kokemuksia samasta?

Foxit

Lainaus käyttäjältä: Nipponisti - 30.12.16 - klo:00:26
Onkos kellään kokemusta 2015 Passat 1.4 Tsi moottorin öljynkulutuksesta? Minulla moottori on kohta imaissut 2 litraa öljyä 22 tkm ajolla (pääosin normimaantieajoa). Valmistajan speksien rajoissa tuo tietenkin on, mutta en kyllä koskaan Toyota-aikana huomannut, että öljypinta olisi edes värähtänyt huoltovälillä 15 tkm ajomatkalla. Ainoa auto jossa öljyä kului, oli läpimätä saab 99 josta valui ja muuten vain kului öljyä vielä vähän enemmän ...
On kyllä totta että tällä hetkellä Toyotan omistajana tuo vaikuttaa kovalta öljynsyönniltä, vaikka ei taida yleisellä mittapuulla olla kovin pahaa, jos ei tuosta lisäänny. Muuten ihan mielenkiinnosta kysyisin, että paljonkos nyt kuluu keskimäärin polttoainetta? Vertailu omistamaasi edelliseen hybridi -Aurikseen kiinnostaa vaikka onkin hieman pienempi auto. Ovatko muuten ajot pysyneet samanlaisina kuin Auriksen aikana?
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Skydiver - 10.01.17 - klo:22:03
Takaluukku päätti sunnuntaina, ettei pidä enää potkimisesta eli jalan heilautus ei avaa luukkua. >:( Kuskin oven napista, luukun kahvasta ja avaimesta kyllä avaa normaalisti, mutta heiluttelu ei aiheuta mitään toimintaa. Koetin Easy openinkin deaktivoida valikosta ja laittaa takaisin päälle, mutta ei mitään vaikutusta. Pitänee soitella Volkkarille. Muilla kokemuksia samasta?

Mulla tekee välillä samaa. En ole päässyt perille perimmäisestä syystä, mutta tuntuisi siltä, että kun takapää on likainen luukku ei aukea kovin helposti jalan heilautuksella. Auto konepesuun?
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

VW_Johan

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 11.01.17 - klo:06:11
Mulla tekee välillä samaa. En ole päässyt perille perimmäisestä syystä, mutta tuntuisi siltä, että kun takapää on likainen luukku ei aukea kovin helposti jalan heilautuksella. Auto konepesuun?

sama huomio täällä ja liittyy nimenomaan siihen miten likainen auto & takaluukun sensorit ovat.

jamoz

Takaluukun toiminnasta lisää:

Matalassa tallissa avasin luukkua ja piti pysäyttää se ettei osu kattoon. Onkohan tuossa jotain suojatoimintoa, tunnistinta joka pysäyttää ennen osumaa?
Huvikseen kokeilin myös niin luukku avautui ainakin ryömintävauhdissa. Onkohan tuossa jotain rajoitinta?

Lisäksi tuli tuossa vahingossa todettua, että Emergency Brake Assist toimii :D
Kaupunkinopeus, kaksi kaistaa, juuri ennen liikennevaloja kaistat kaartaa aika tiukasti vasemmalle. Olin vasemmalla (tyhjällä) kaistalla ja oikealla kaistalla oli valoissa useampi auto pysähtyneenä. Just tuohon kaarteeseen olin tulossa niin kova piippaus ja automaattijarrutus. Auto ilmeisesti tulkitsi et olin törmäämässä niihin oikealla kaistalla oleviin.


Passat Variant 280hv R-Line

TomiL

Lainaus käyttäjältä: jamoz - 11.01.17 - klo:13:50
Takaluukun toiminnasta lisää:

Matalassa tallissa avasin luukkua ja piti pysäyttää se ettei osu kattoon. Onkohan tuossa jotain suojatoimintoa, tunnistinta joka pysäyttää ennen osumaa?
Huvikseen kokeilin myös niin luukku avautui ainakin ryömintävauhdissa. Onkohan tuossa jotain rajoitinta?


Ohjekirjassa oli maininta miten ton aukeamisen pystyy rajoittaan. Muistaakseni pystyin niillä tavaratilan sulkemisnapeilla opettamaan miten auki luukku nousee, auttaisiko tämä?

TAG

Täytyy sanoa, että tämä sivullinen tätä keskustelua peräluukkuhaasteineen oli viihdyttävintä pitkään aikaan. Ihme jos täällä ei ole muita kaksmieliseen ajatteluun kykeneviä  ;D

...takaluukku aukeaa, kun tarpeeksi kumartuu, jne

Arcca

Lainaus käyttäjältä: jamoz - 11.01.17 - klo:13:50

Olin vasemmalla (tyhjällä) kaistalla ja oikealla kaistalla oli valoissa useampi auto pysähtyneenä. Just tuohon kaarteeseen olin tulossa niin kova piippaus ja automaattijarrutus. Auto ilmeisesti tulkitsi et olin törmäämässä niihin oikealla kaistalla oleviin.

Minulla on tapahtunut sama myös. Kehä III:lla about 80 km/h vauhdissa missä tie kaartaa vasemmalle oli auto tienlaidassa lähellä ajokaistaa ja hinuriauto sitä lavalleen kiskomassa. Autoni luuli että törmään niihin, ja teki kanssa kovan piippauksen saattelemana voimakkaan jarrutuksen juuri kun olin ohittamassa niitä. Onneksi ketään ei ollut ihan takana. :o

En ollut kovin ilahtunut moisesta yllätyksestä, osin jopa säikähdin.

Mitään estettähän oikeasti ei tiellä ollut. En tiedä oliko vaikutusta, mutta oli myös vesisade silloin.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

VW-Variantti

Passat 2.0 BiTDI ajettu n. 19 tkm, runsaan vuoden aikana, josta kokemuksen kertomaa.
-   Kulutus pienoinen pettymys 7,66 L/100km, keskinopeudella 45 km/h eli paljon kaupunkia mukana,
joka ilmeisesti selvittää osan kulutuksesta.
-   koukun adapteri jäisi pois, jos vaihtaisi tavallisen 7-piikkisen tilalle. Onko ketään muuttanut tuota?
-   takaluukku on ollut kerran auki kaupan pihassa, mutta viisastuneena hankin avaimelle sopivan riittävän kovakylkisen kotelon
-   olen pärjännyt toistaisesti kotimaisilla kitkoilla, niin kuin edelliselläkin 4-vetoisella
-   summerit ja kamerat estävät hyvin peruutusvahingot, kunhan ei pidä älytöntä kiirettä
-   takaa tulevaan meteliin en ole tyytyväinen, onko kukaan lisännyt äänieristettä ja minkälaista takapenkkien alle/taakse?
-   pitää ajovaloja automaattiasennossa melko kirkkaalla, eli ei vaihda päivävaloille. Onko tuolle jotain säätöä?
-   joskus liukkaalla nopeassa kiihdytyksessä kolahtaa, mikähän voisi olla äänen aiheuttaja?
-   loskakelissä ACC poistuu käytöstä, mutta lumen poisto merkistä auttaa asiaan
-   mitään nitinöitä ei ole liiemmin esiintynyt
-   kokonaisuutena olen ollut toistaiseksi tyytyväinen hankintaani
-   vikoja esiintynyt / auto saatu melko pian huoltoon, mutta liikkeellä ei ole aina ollut kaikkea säätöihin tarvittavia työkaluja
o   pyöräkulmat säädetty, koska kulutti liiaksi renkaita, taka-auraus pielessä
o   kuljettajan ulkopeili eli omaa elämäänsä koriin käännössä, vaihdettu
o   vasen valopesurin painesuutin vaihdettu, koska vuosi
o   automaattivalojen pitkien nopeampi takaisinkytkentä piti säätää huollossa
-   omat huoltotoimet
o   lisätty 0,5L /1L mukana tullutta 10W30 öljyä, koska öljy melkein alarajassa
o   adblue lisätty 13,5 L ja saisi näytön mukaan lisätä vielä 3,5L täyteen. Kotimainen 10L maksaa alle 20â,¬ ja mukana tulee hyvä suutinputki kanikan kyljessä, eli homma on helppo tehdä litra kerrallaan.

icecold

Ensimmäinen uusi auto on päätetty tilata ja passat tuli koeajojen ja hinta/laatusuhteen perusteella valittua, Lisävaruste listasta tuli pitkä kuin nälkävuosi ja autonluovutus tulee tapahtumaan maaliskuun lopussa. Olen myös uusi vagarenalla. Elikkäs auto on passat variant comfortline 1,4 TSI 150hv ACT DSG-automaatti. Tätä palstaa lukeneena jännittää miten auto tulee toimimaan ensinmäisen 100tkm aikana. Tulen tänne päivittämään tilannetta paremmin kun auto saapuu luovutettavaksi, vanha auto polo -02 joten harppaus siitä aivan uuteen on suuri ja ihmeellinen.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: VW-Variantti - 12.01.17 - klo:17:40
Passat 2.0 BiTDI ajettu n. 19 tkm, runsaan vuoden aikana, josta kokemuksen kertomaa.
-   Kulutus pienoinen pettymys 7,66 L/100km, keskinopeudella 45 km/h eli paljon kaupunkia mukana,
joka ilmeisesti selvittää osan kulutuksesta.
-   takaa tulevaan meteliin en ole tyytyväinen, onko kukaan lisännyt äänieristettä ja minkälaista takapenkkien alle/taakse?
-   mitään nitinöitä ei ole liiemmin esiintynyt

Omat kokemukseni päästöpäivityksen aikaisesta n. 80km koeajosta, kone koko ajan lämmin:
- 2.0 TDi DSG farkku maantie, paikallistie, motari ja hieman taajamaa keskikul. 5,8l / 100km. Suht' nätisti ajettu.
- ei nitissyt edes sorapintaisella paikallistiellä  ::)
- motarilla >100km/h takakontista kuului enemmän kumisevaa mökää kuin omasta eristetystä B7:sta.  :(

En kurkistanut verhoilujen enkä penkin alle, oli vielä pilvinen talvipäiväkin. Yksi lähde voi olla kovamuovinen varapyöräpotero.   :o
Yritetään pärjätä.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: VW-Variantti - 12.01.17 - klo:17:40
-   Kulutus pienoinen pettymys 7,66 L/100km, keskinopeudella 45 km/h eli paljon kaupunkia mukana,
joka ilmeisesti selvittää osan kulutuksesta.
-   pitää ajovaloja automaattiasennossa melko kirkkaalla, eli ei vaihda päivävaloille. Onko tuolle jotain säätöä?

Itselläni ajettu 1,5 vuotta/30 tkm. Kulutus 140 kW nelivedolla 7,3 l/100 km, lähes pelkästään kaupunkiajoa. Huomattava parannus edellisestä autosta, mutta eihän näillä nykyautoilla voi päästä nykyisen normin mukaisiin kulutuksiin.

Ajovalojen kytkeytymiselle on 3-asentoinen säätö auton valikossa, vakiona on se on keskiasennossa. Kannattaa vaihtaa "Late" kytkeytymiseen (mitä lienee suomeksi), jos ajovalot kytkeytyy liian aikaisin.

Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Arcca

Lainaus käyttäjältä: icecold - 12.01.17 - klo:17:41
Ensimmäinen uusi auto on päätetty tilata ja passat tuli koeajojen ja hinta/laatusuhteen perusteella valittua, Lisävaruste listasta tuli pitkä kuin nälkävuosi ja autonluovutus tulee tapahtumaan maaliskuun lopussa. Olen myös uusi vagarenalla. Elikkäs auto on passat variant comfortline 1,4 TSI 150hv ACT DSG-automaatti. Tätä palstaa lukeneena jännittää miten auto tulee toimimaan ensinmäisen 100tkm aikana. Tulen tänne päivittämään tilannetta paremmin kun auto saapuu luovutettavaksi, vanha auto polo -02 joten harppaus siitä aivan uuteen on suuri ja ihmeellinen.

Passatti on nyt pari vuotta ollut tuotannossa, niin tn-prosentit saada hyvä yksilö on jo hyvät.
Tosin hyvä auto se on joka tapauksessa vaikka joku takuukorjauskin tulisi.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Arcca

#328
Lainaus käyttäjältä: VW-Variantti - 12.01.17 - klo:17:40

-   koukun adapteri jäisi pois, jos vaihtaisi tavallisen 7-piikkisen tilalle. Onko ketään muuttanut tuota?

Entäpä jos laittaisit 13 piikkisen pistokkeen kärryyn...?

Hyvännäköinen ohje http://valeryd.fi/kopplingschema.asp .
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

VW-Variantti

Mietinnässä on ollut tuo peräkärryn pistokkeen vaihto sopivaksi autolle, mutta joutuisin lainaamaan autoa ja perävaunua, kun tänäpäivänä riittää vain perävaunu. Toisaalta voisi hankkia lisäksi adapterin autolle 7>13

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy