Passat B8, kokemusperäistä faktaa

Aloittaja Mr Vice, 22.01.15 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

vwgolf7

Laitetaan tämä vielä tänne, kun tuolla hifiosiossa tuntuu olevan aika hiljaista, enkä googlellakaan löytänyt asiasta tietoa:

Eli, onko kellään tietoa/kokemusta toimiiko uuden Passatin Travel-paketin mukana tulevassa soittimessa (Discover Media?) muistikortille tallennetut lossless-formaatin (ALAC, FLAC) musiikkitiedostot? Syksyllä olisi tulossa uusi (MY17) Passat Travel-paketilla ja Dynaudiolla ajoon, ja kiinnostaisi jo tässä vaiheessa tietää miten saan musiikkikirjastoni (joka on pääosin ALAC-muodossa) parhaiten soimaan autossa.

jamoz

Lainaus käyttäjältä: vwgolf7 - 16.07.16 - klo:13:08
Eli, onko kellään tietoa/kokemusta toimiiko uuden Passatin Travel-paketin mukana tulevassa soittimessa (Discover Media?) muistikortille tallennetut lossless-formaatin (ALAC, FLAC) musiikkitiedostot?

Toimii molemmat.
Passat Variant 280hv R-Line

vwgolf7

OK, kiitoksia tiedosta!  :)

Varmistaisin vielä koskeeko tämä tieto sitä pienempää Travel-pakettia (6,5'' näyttö, discover media?), vai sitä hienompaa pro-systeemiä (8'' näyttö, discover pro?), vai molempia?

jamoz

Lainaus käyttäjältä: vwgolf7 - 17.07.16 - klo:00:30
OK, kiitoksia tiedosta!  :)

Varmistaisin vielä koskeeko tämä tieto sitä pienempää Travel-pakettia (6,5'' näyttö, discover media?), vai sitä hienompaa pro-systeemiä (8'' näyttö, discover pro?), vai molempia?

Mulla on Pro. Pienemmästä ei tietoa, mutta en kyllä jaksa uskoa et siinä ois eroavaisuuksia tiedostotuen osalta. Eiköhän se setin "ydin" ole sama, Prossa tulee sit kovalevyä, isompaa näyttöä.
Passat Variant 280hv R-Line

vwgolf7

OK, niinhän sitä voisi kuvitella. Varmuuden vuoksi, voiko kukaan vahvistaa että ALAC/FLAC toimii myös tuossa pienen Travel-paketin Discover Media -soittimessa?

VW_Johan

miten Passat B8 rengaspainevalvonta toimii? Onko renkaissa paine-antureita, vai mittaako järjestelmä renkaiden pyörimisnopeutta ABS sensoreilla?

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: VW_Johan - 22.07.16 - klo:10:50
miten Passat B8 rengaspainevalvonta toimii? Onko renkaissa paine-antureita, vai mittaako järjestelmä renkaiden pyörimisnopeutta ABS sensoreilla?

Suomen mallistossa rengaspainevalvonta perustuu pyörien pyörimisnopeuksien mittaamiseen.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

VW_Johan

kiitos nopeasta vastauksesta. Tämä oli varsin hyvä tieto, voin siis vaihtaa alkuperäisvanteiden tilalle muuta miettimättä tätä sen enempää.

Arcca

Vika nro 3 ilmaantui:
Huomasin ajovalopesurin kannen olevan oudosti vinossa. No eihän koko pesuri sitten toiminutkaan, eli ei nouse ylös vaan painaa vedet puskurin sisään  :(. Mikähän siihenkin on tullut...

VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

teräksenharmaa

Omassani tuo pesurin kansi on ollut vinossa uudesta alkaen. Ajattelin mainita siitä joskus kun huoltoon eksyn, mutta pitänee vähän katsoa tuota piakkoin. Oletko jo katsonut, että mikä siinä pesurissa on vikana.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 12.08.16 - klo:19:28
Oletko jo katsonut, että mikä siinä pesurissa on vikana.

En, aion delegoida sen merkkihuollolle koska takuu voimassa.

Katsoisin kyllä jos olisi ihan helppoa, mutta eihän sinne puskurin sisälle näe. Ei ainakaan pysty itse vetämään siitä kannesta sitä ylös pikkuvoimalla. Jos sinulla on ollut uudesta asti, pitää itsekin vielä varmistaa toisen kerran ettei se tosiaan nouse ylös. Päättelin toimimattomuuden koska ajovalon reunassa oli vain pari pisaraa pesuainetta, toinen puoli oli pessyt selvästi paremmin.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 12.08.16 - klo:19:40
pitää itsekin vielä varmistaa toisen kerran ettei se tosiaan nouse ylös. Päättelin toimimattomuuden koska ajovalon reunassa oli vain pari pisaraa pesuainetta, toinen puoli oli pessyt selvästi paremmin.

Tuli tsekattua tuo uudelleen, kyllä se vinossa oleva pesurinkansi minulla indikoi rikki/jumissa olevaa ajovalopesuria  :(.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

TeroPee

Mulla on tapana ajaessa nojata kyynärpäällä oviverhoilun yläosaan. Huomasin että siihen jää painauma joka ei palaudu. On ensimmäinen auto jossa verhoilumateriaali on noin pehmeää.
Torni hakusessa / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 12.08.16 - klo:19:28
Omassani tuo pesurin kansi on ollut vinossa uudesta alkaen. Ajattelin mainita siitä joskus kun huoltoon eksyn, mutta pitänee vähän katsoa tuota piakkoin. Oletko jo katsonut, että mikä siinä pesurissa on vikana.

Tähän tuli selvyys kun auto oli VW centerillä: Siellä oli kuulemma joku (olisko ollut sen kannen, unohdin jo) liimaus irronnut mekanismissa. Vaati puskurin purkausta. Takuuseen korjasivat ihan sopuisasti.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

JaakkoS

Täällä 53 tkm ajettu passat b8. Eilen huomasin, että DSG 2.vaihteella vedättelee matalilla kierroksilla kaasuttaessa. Ei nyi, mutta tuntuisi kuin luistattaa kytkintä. Sellainen tur tur tur- ääni?

Onko DSG tullut tiensä päähän? Ajattelin seurailla pari viikkoa ja viedä huoltoon tutkittavaksi. Takuuta vielä vuosi jäljellä..

Laus

Tervehdys. Viime joulukuussa rekisteröity Passat variant, ajettu 20tkm . Ostin auton kuukausi sitten.  Kuinkas teillä muilla toimii keskuslukitus ? Mun pitää olla noin 3-4 metrin lähettyvillä autosta jotta aukenee. Olen kokeillut molempia avaimia. Aikaisemmin Occussa ja samoin emännän Golfissa ottaa hyvinkin kaukaa. Onko vika vai ominaisuus ?
VW Passat Variant 2,0 TDI 190 Alltrack  -17
(Ennen Passat Variant GTE -17, Superb Combi 2,0 TDI 150 DSG -17, Passat Variant 1,6 TDI DSG -15 Occu III 1,6 TDI DSG -13, Occu II Combi 1,9 TDI DSG -09, Occu II Combi TDI 1,9 DSG -06, Occu Combi TDI 1,9 -03 Occu Combi TDI 1,9 -99 , Audi 80 Avant -94 jne... VW Kupla vm 66 vuonna 81 )

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Laus - 15.09.16 - klo:01:14
Onko vika vai ominaisuus ?

Vika.

Omassa toimii karkeasti arvioiden n.20 metrin päähän.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Laus - 15.09.16 - klo:01:14
Mun pitää olla noin 3-4 metrin lähettyvillä autosta jotta aukenee. Olen kokeillut molempia avaimia. Aikaisemmin Occussa ja samoin emännän Golfissa ottaa hyvinkin kaukaa. Onko vika vai ominaisuus ?

Oisko vaan patterit molemmista kaukosäätimestä loppumassa. Kantama lyhenee aika dramaattisesti kun patterin varaus on loppumassa.

Mika2

B8:ssa pysäköintitutkat ovat aina päällä (tai ainakin hitaasti ajaessa) ja lähestyttäessä estettä aktivoituu äänimerkki ja keskikonsolissa olevan näytön tutkakuva. Ruuhkassa madellessa tutkat ovat muutaman kerran aktivoituneet omituisesti ilman että lähellä on mitään estettä. Voisiko tämä häiriö johtua viereisellä kaistalla olevasta saman konsernin autosta, jonka signaalin vastaanotin poimii? Onko muilla ollut vastaavia havaintoja?

Epes

Lainaus käyttäjältä: Mika2 - 20.09.16 - klo:20:52
B8:ssa pysäköintitutkat ovat aina päällä (tai ainakin hitaasti ajaessa) ja lähestyttäessä estettä aktivoituu äänimerkki ja keskikonsolissa olevan näytön tutkakuva. Ruuhkassa madellessa tutkat ovat muutaman kerran aktivoituneet omituisesti ilman että lähellä on mitään estettä. Voisiko tämä häiriö johtua viereisellä kaistalla olevasta saman konsernin autosta, jonka signaalin vastaanotin poimii? Onko muilla ollut vastaavia havaintoja?

Etututkat aktivoituvat jarrupoljinta painamalla. Jos et jarruta niin tutkat eivät piippaa, vaikka posauttaisit suoraan seinään. Tutkat poimivat myös esteet auton sivulta, ei pelkästään edestä. 

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Mika2 - 20.09.16 - klo:20:52
B8:ssa pysäköintitutkat ovat aina päällä (tai ainakin hitaasti ajaessa) ja lähestyttäessä estettä aktivoituu äänimerkki ja keskikonsolissa olevan näytön tutkakuva. Ruuhkassa madellessa tutkat ovat muutaman kerran aktivoituneet omituisesti ilman että lähellä on mitään estettä. Voisiko tämä häiriö johtua viereisellä kaistalla olevasta saman konsernin autosta, jonka signaalin vastaanotin poimii? Onko muilla ollut vastaavia havaintoja?

Asetusvalikossa Parking and manoeuvring setup / Park Pilot kohdalla on asetus "Activate automatically". Jos ottaa ruksin pois siitä, etututka ei mene päälle automaattisesti. Liikenteessä menee etututkat välillä "turhaan" päälle, kun lähestyy hitaasti toista autoa, joka on suoraan edessä tai sivuilla. Olen pitänyt etututkat kuitenkin päällä, ettei tarvitse niitä erikseen laittaa päälle kun pysäköi.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

JHS

Passatin perusrengastus pienemmillä moottoreilla on 215/60 16 tuuman vanteilla, joiden leveys on 6.5 tuumaa ja et 41.  Pieni et:n muutos ei yleensä tunnu ajossa, mutta onko kenelläkään KOKEMUSTA , jos et on 35 ja vanteen leveys 7 tuumaa?  Suositus et Passattiin on 41-45.  (Leveämmällä vanteella suurempi et)

JaakkoS

tänään vaihdettu 1.4 tsi dsg sedaniin uudet kytkimet. eipä näytä kestävän tää uusi laatikko näköjään. ajettu 63 tkm

jurppaisa

Heipat kaikille.

Nyt kävi niin, että vannoutuneesta mersumiehestä on tullut VAGisti ja uusi B8 odottelee toimituksen tapahtuvaksi joulun alla. Mielenkiinnolla olen ketjua lueskellut ja päivittelen tänne omia kokemuksia omasta näkökulmasta jahka pulkan saan alle.

Auto siis tulee olemaan Variant 1,6TDI DSG Comfortline.

joukose

#294
Lainaus käyttäjältä: Arcca - 24.08.16 - klo:18:00
Tähän tuli selvyys kun auto oli VW centerillä: Siellä oli kuulemma joku (olisko ollut sen kannen, unohdin jo) liimaus irronnut mekanismissa. Vaati puskurin purkausta. Takuuseen korjasivat ihan sopuisasti.

Minulla molemmat etuvalojen pesurit mykkinä. Vettä kyllä tulee mutta varret ei nouse ylös. Ensin meni toimimattomaksi oikea sitten myös vasen. Korjaavat määräaikaishuollon yhteydessä. Varasivat varmuudeksi koko päivän.

Tosin nyt laina-auto kallistui kun kestää tuo koko päivän ja minulla tulee enemmän kilometrejä. Pitääkin keskustella että saan laina-auton ilmaiseksi koska takuukorjauksen vuoksi auto kuiteksin siellä pidempään on. ;D

Lieneekö kyseessä tyyppivika kun useammalla esiintyy ja pienillä kilometreillä.
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

Arcca

Lainaus käyttäjältä: joukose - 05.12.16 - klo:16:40

Tosin nyt laina-auto kallistui kun kestää tuo koko päivän ja minulla tulee enemmän kilometrejä. Pitääkin keskustella että saan laina-auton ilmaiseksi koska takuukorjauksen vuoksi auto kuiteksin siellä pidempään on. ;D

Kokemusteni perusteella aika hyvin nyt saa sijaisauton takuukorjauksiin, muttei ilmaiseksi vaan bensat maksamalla. Mikä on ihan ok diili mielestäni.

Laitetaan nyt sitten tänne uusin vika (nro 4), joka on jo korjattukin: 2.0 TDI rupesi pitämään kylmänä kitkuttavaa ääntä, syy löytyi jakohihnan kiristinpyörästä. Eli nyt on uusi jakohihnakin autossa. Tämä tapahtui lukemalla n. 50tkm.

Vähän liikaa kyllä ollut korjaamolla käyntejä vaikka takuuseeen ovat menneetkin.
Auton hyvyys käyttötarkoitukseensa on kuitenkin pitänyt hermot suht löysällä toistaiseksi. Ja nuo sijaisautot.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

joukose

Minulla antautui kaukosäätimen patteri 1 v 7 kk vanhassa autossa. Säädin ollut samanlaisessa käytössä kuin aikaisemmissakin passateissa eikä niissä ole paristoa tarvinnut vaihtaa 3 v aikana. Avaimeton käynnistys vie enemmän virtaa. Eli tuo pariston koko on valmiiksi alimitoitettu. Mitenkähän niillä joilla on myös avaimeton ovien aukaisu?

Itse marssin automyyjän luo ja sanoin että vaihtavat laskutta pariston kun noin nopeasti menee ja tekee samalla tarjouksen uudesta autosta niin tulee jotain tekemistä automyyjällekkin. Myyjä meni huollon puolelle ja painoivat kaukosäätimen sivupinnasta puukolla kotelon auki ja paristo oli vaihdettu viidessä minuutissa. Myyjäkin oli tyytyväinen kun pääsi rustaamaan uudesta kulkineesta tarjousta.
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

hauki12

Vaihdoin avaimeni pariston ,kun autoni rupesi herjaamaan siitä huoltonäytöllä.
Ikää pasuunalla 2v.

https://m.youtube.com/watch?v=c_CRj_w3gNQ

Paristo on cr 2032  3volttinen.  Oli helppo ja nopea vaihtaa.

joukose

Avaimesta tuli mieleen että näyttää helposti nuo nappulat painuvan taskussa itsekseen. Pari kertaa ollut takaluukku auki kun olen mennyt autolle aamulla. Eil pitäskö olla väljemmät taskut :)

No saapihan tuosta joku keväällä kaikin puolin kunnossa pidetyn volsun kun se vaihtuu S90 malliin. Off topic.
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

teräksenharmaa

Itse luulin eräs ilta avaimen taskussani aiheuttavan kontin aukeamista. Seuraavan kerran sama tapahtui avainten ollessa penkillä. Seuraavanaa aamuna kontti aukeili koko ajan kun yritin lähteä liikkeelle. Itseaukeileminen loppui, kun mietintätauon jälkeen huuhtelin auton likaista perää vedellä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy