Passat B8, kokemusperäistä faktaa

Aloittaja Mr Vice, 22.01.15 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

JaakkoS

Dcc:n omistavia? Sain omani eilen ja varsinkin etujouset jotenkin tuntuu menevän usein pohjaan comfort modessa töyssyihin 20-30 km. Lisäksi motarilla suuremmissa kuopissa on kova paukahdus?

Vikakoodeja ei ole.

Ominaisuus vai vika?

Nipponisti

#61
LainaaMikä sai sinut Nipponisti vaihtamaan merkkiä 32 Toyotavuoden jälkeen? Kysyn ihan mielenkiinnosta, koska yleensä merkinvaihdot ovat menneet toiseen suuntaan, eli VW:stä japanlaiseen tai korealaiseen.

Ajelin tosiaan n-kymmentä vuotta Toyotalla, ja ajelisin nytkin uudella Avensiksella, JOS Toyota olisi saanut moottoripalettinsa kuntoon (kunnolliset bensaturbot ja/tai diesel automaatilla). Toki Toyotan moottorit ja vaihdelaatikot ovat pomminvarmoja, ja myös vastaavasti auto yhtä hengettömiä ja meluisia (ei uusi Ave joka on hiljainen) maantiellä. Lisäksi istuinmukavuus on mitä on. Vain vuoden 2007 2.2 diesel oli sellainen Toyota jolla ajoi mielellään ja pystyi ohittamaan ilman, että oli aina hampaat irvessä ja pelko perseessä, pääseekö ohi vai ei. Nykyinen auto on kauppakassi 2013 Toyota Auris Hybrid. Erinomainen kaupunkiauto, mutta maantiellä järjettömän meluisa ja heikkotehoinen. Kypsyin siihen, ja kävin koeajamassa n-kappaletta eri automerkkejä, ja loppukisa käytiin Ford Mondeon ja Passatin välillä. Uusi Mondeo on myös erinomainen auto, ja jos olisin tarvinnut dieselin niin olisin ehkä ostanut Mondeon Passatin sijaan. Nyt oli kuitenkin bensakone haarukassa, ja Mondeon "perinteinen" automaattilaatikko syö soppaa kohtuullisesti ja tehoja myös. Joten tarinan päätteeksi valinnaksi tuli 1.4 TSI Highline DSG passat. Toki tuli epäröityä pitkään koska tiedossa oli DSG-ongelmat ja moottoreiden laukeamiset aiemmissa TSI koneissa, uusi sylinterinlepuutussysteemi josta ei ole vielä kokemusta ja muutkin perusjutut joita on ollut. Siksi onkin varalla huolenpitosopimukset ja muut, joita en normaalisti makselisi. Jos hyvin käy ja jään "Vag:inistiksi" niin varmaan Golf GTE tai hybrid Passat seuraavaksi. 

PS.
Toyotan huoltohistoria  oli muistaakseni 10 uutta Toyotaa, ja vain kerran auto huoltoon (turbon välijäähdytin jäässä) huolto-ohjelman ulkopuolella. Jos VW tuon rikkoo niin hyvä on ...
Toyota Camry 2019 Hybrid
==============================
2015 Passat 1.4 TSI 110 ACT Highline DSG,
(Toyota Auris Hybrid 2013-, Toyota Avensis 2.0d, Toyota Avensis 2.2d, Toyota Avensis 2.0 *2, Toyota Avensis 1.6, Toyota Corolla

VWVW

Nipponisti!
Minulle on tulossa tällä viikolla lähes sama paketti 1,4 TSI 110 kW ACT DSG-automaatti. Olen vielä miettinyt tuota huolenpitosopimusta ja laskurin mukaan minulle sopivan hinnaksi tulisi 63,83 â,¬/kk. Saitko omaasi neuvoteltua yhtään laskurin antamaa hintaa alemmaksi?, ja onkohan noissa hinnoissa edes neuvotteluvaraa?   

Nipponisti

Lainaus käyttäjältä: VWVW - 14.07.15 - klo:08:13
Nipponisti!
Minulle on tulossa tällä viikolla lähes sama paketti 1,4 TSI 110 kW ACT DSG-automaatti. Olen vielä miettinyt tuota huolenpitosopimusta ja laskurin mukaan minulle sopivan hinnaksi tulisi 63,83 â,¬/kk. Saitko omaasi neuvoteltua yhtään laskurin antamaa hintaa alemmaksi?, ja onkohan noissa hinnoissa edes neuvotteluvaraa?

Onnea vain, minun autoni pitäisi putkahtaa maailmaan syyskuussa (sormet ristissä).

Huolenpitosopimuksen hinnaksi napsahtaa tarjouksessa pari euroa enemmän eli 65,83 euroa kuukaudessa. En saanut tingittyä, on kuulemma myyjän mukaan konsernin määräämät laskentaperusteet, ja siis suoraan ajokilometreistä, sopimusajasta ja varusteista riippuvainen. Ehkä olin vain liian laiska tinkijä? Kannattaahan sitä aina kokeilla olisiko myyjä mukavalla päällä. Hintahan on todella suolainen jos laskee, että vuodessa maksaa 800 euroa huolloista ja "varatakuusta". Varsinkin ensimmäiset kaksi vuotta, jolloin takuun pitäisi muutenkin hoitaa ongelma-asiat. Ainoa syy paketin ottamiseen on tosiaan pelko siitä, että bensakoneen kuivakytkin DSG pamahtaa takuuajan jälkeen (arvioina auton pitoajaksi on 3v), ja mahdollinen parempi jälleenmyyntiarvo sopimuksen kanssa.
Toyota Camry 2019 Hybrid
==============================
2015 Passat 1.4 TSI 110 ACT Highline DSG,
(Toyota Auris Hybrid 2013-, Toyota Avensis 2.0d, Toyota Avensis 2.2d, Toyota Avensis 2.0 *2, Toyota Avensis 1.6, Toyota Corolla

Taky

Lainaus käyttäjältä: Nipponisti - 14.07.15 - klo:21:47
kuivakytkin DSG pamahtaa takuuajan jälkeen (arvioina auton pitoajaksi on 3v),

Toki sitähän varten vakuutukset on, huolenpitosoppari on sitä, mutta todella kiva kun odotusarvollisesti uutta autoa hankkiessa joutuu varautumaan normaalia paremmin tukeviin ongelmiin.  :-\
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Nipponisti

Lainaus käyttäjältä: Taky - 14.07.15 - klo:21:55
Toki sitähän varten vakuutukset on, huolenpitosoppari on sitä, mutta todella kiva kun odotusarvollisesti uutta autoa hankkiessa joutuu varautumaan normaalia paremmin tukeviin ongelmiin.  :-\

Olen untuvikko VAG mies, joten kaikki tieto Passatista ja sen kestävyydestä on pitänyt kerätä toisen käden tiedoista netistä ja tilastoista. Mitään omakohtaista tietoa ei ole. Netissä tietenkin huudetaan isolla huutomerkillä jos jonkun DSG laukeaa samalla kun on 100 000 muuta joilla se toimii OK. Faktahan on vain se, että juuri tuo laatikko on saanut takaisinkutsuja ja siinä on ollut vikoja (toivon mukaan korjattuja). Jos taasen ostelee Toyotaa tai melkein mitä tahansa muuta autoa automaatilla, niin ei tule edes mieleen, että vaihdelaatikko voisi hajota ensimmäiseen 100 000 kilometriin, eikä yleensä vielä pitkään aikaan sen jälkeen. Lieneekö sitten turhaa pahaa mainetta VW:llä ... Sen näyttää aika, mutta ajattelin noudattaa periaatetta "Play it safe", vaikka se kukkaroa kirpaiseekin.
Toyota Camry 2019 Hybrid
==============================
2015 Passat 1.4 TSI 110 ACT Highline DSG,
(Toyota Auris Hybrid 2013-, Toyota Avensis 2.0d, Toyota Avensis 2.2d, Toyota Avensis 2.0 *2, Toyota Avensis 1.6, Toyota Corolla

samiainen

Ot:na huolenpitosopparista.
Itellä on semmonen golfissa ja oliko 48â,¬ kuukaudessa. Tuostahan saa takaisin 48-12(hallinnointikulut)= 36â,¬/kk mikäli auto ei käy kertaakaan määräaikaishuollossa tai muussa ei takuunalaisessa remontissa. Mielestäni ei ollenkaan paha hinta kun ne huollot pitää jokatapauksessa maksaa.

elmerc

Jos ostatte uuden auton, niin vastuullinen myyjäliike hoitaa kyllä kiitettävästi ongelmia takuuajan jälkeenkin, jos haluaa pitää teidät asiakkaana jatkossakin. Näin ainakin, jos olette autonne myös heillä huollattaneet. Myös virhevastuu velvoittaa myyjää. Tämän takia koen itse huoltosopparit turhana rahastuksena.

Esim. itselleni myyjäliike ehdotti jakoketjun vaihtoa heidän piikkiinsä, kun autoni oli neljävuotias ja 120 tkm ajettu.
Passat Alltrack TDI DSG 12
Passat variant 1,4 TSI DSG 14 ex
Passat variant 1,4 TSI 09 ex

Volkstrasse

Minulla on uudessa passat 2.0Tdi DSG 110kW mallissa huolenpitosop reilu 48e/kk, sisältää kausirenkaanvaihdon. En tiedä sitten onko bensamalleissa kalliimpi huolenpitosoppari tms? Ei pitäisi olla. Omaan laskettu 15tkm/v suoritteella. Öljynvaihto laatikkoon on tosin vasta on 60tkm lukeman paikkeilla.

Ainakin tuo 6v märkäkytkin DSG on ollut ihan hyvässä maineessa. Vaihtaa paljon pehmeemmin kuin esim Tiguanin 7v versio, joka on myös märällä kytkimellä. Kuivakytkinlaatikoista taas omakohtaisia kokemuksia ei ole.
Passat Sedan Highline 2.0TDI 110kW DSG Bluemotion -15
Ex VW Tiguan T&S 2.0 TDI 103kW BMT 4Motion DSG -12

Yksvaan

Itselläni 2.0 TDi 110 kw DSG:ssä huolenpitosoppari 36 kk/135 tkm ja kustannus on vajaat 84 â,¬/kk sis. Webasto.
Hintaan vaikuttaa mm. moottori, vaihteisto, varusteet, sopimuksen pituus sekä ajokilometrit.
Tarkoitus on pitää autoa 3v. ja huoltojen kustannus näillä kilsoilla sinä aikana on noin 2500â,¬, jos ei mene mitään ylimääräistä vaihtoon. Huolenpitosopparilla kustannus on noin 3000â,¬ eli laskin että joka vuosi kun vaihdattaa kerran tai kaksi lasinpyyhkijöiden sulat, niin ei mene pahasti tappiolle, ja jos menee esim etujarrupalat vaihtoon niin ollaan jo ns. omillaan.
En ole koskaan ajatellut ottaa näitä sopimuksia, mutta alku autollani oli niin takkuinen, että päätin ensimmäisten viikkojen aikana kuitenkin ottaa huolenpitosopparin, aika näyttää kannattiko vai ei, mutta tosiaan laskujeni mukaan ei pitäisi hirveesti takkiinkaan tulla takuun jatkeesta.
Autolla ajettu nyt 22 tkm, ja pyytää jo ekaa huoltoa viimeistään 3500 km:n päähän.
-15 Passat Variant Highline B8 2.0 110kw TDI DSG

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Yksvaan - 15.07.15 - klo:21:24
Itselläni 2.0 TDi 110 kw DSG:ssä huolenpitosoppari 36 kk/135 tkm ja kustannus on vajaat 84 â,¬/kk sis. Webasto.
Hintaan vaikuttaa mm. moottori, vaihteisto, varusteet, sopimuksen pituus sekä ajokilometrit.
Tarkoitus on pitää autoa 3v. ja huoltojen kustannus näillä kilsoilla sinä aikana on noin 2500â,¬, jos ei mene mitään ylimääräistä vaihtoon. Huolenpitosopparilla kustannus on noin 3000â,¬ eli laskin että joka vuosi kun vaihdattaa kerran tai kaksi lasinpyyhkijöiden sulat, niin ei mene pahasti tappiolle, ja jos menee esim etujarrupalat vaihtoon niin ollaan jo ns. omillaan.
En ole koskaan ajatellut ottaa näitä sopimuksia, mutta alku autollani oli niin takkuinen, että päätin ensimmäisten viikkojen aikana kuitenkin ottaa huolenpitosopparin, aika näyttää kannattiko vai ei, mutta tosiaan laskujeni mukaan ei pitäisi hirveesti takkiinkaan tulla takuun jatkeesta.
Autolla ajettu nyt 22 tkm, ja pyytää jo ekaa huoltoa viimeistään 3500 km:n päähän.

Käytössä oleva hinnasto   2015/5

Webasto nostaa hintaa jonkin verran (Passat 1.6 TDi 15 tkm/v, 4 vuotta)  EUR/kk

Huolenpitosopimus   57,98

Maksulliset lisävarusteet
Polttoainelämmitin  5,00

(Navigointi kartaston päivitys - ei mukana tässä) 3,00

(Rengassäilytys (Premium) - ei mukana tässä) 11,00

Yhteensä      62,98â,¬/kk

Jostain syystä Xenon-valot eivät nosta hintaa....  :o

http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw5.nsf/html/rahoitusjahuolenpito_huolenpitosopimus_sopimuslaskuri?open

Ajoin tänään uutta 1.4TSi ACT 150hv Variantia hetken huollon aikana, ja kyllähän se hiljaisena autona ihan käteensopivalta tuntui.  ::)
Yritetään pärjätä.

Yksvaan

Mulla autona siis uusi B8. En tiedä, mutta todennäköisesti uudemmalla mallilla hieman kalliimmat huolenpitosopparin hinnat vs. B7 kun tekniikkaakin tulee kokoajan lisää.
-15 Passat Variant Highline B8 2.0 110kw TDI DSG

Juhah

Onko kenelläkään kokemusta että onko paljon kovempi alusta R-Line sportpaketin DCC kuin normi DCC?

Tonttu66

Pistetään tähän esimerkki adaptiivisen vakionopeussäätimen toiminnasta. Auto hidastaa nopeutta tavoitenopeudesta, mikäli se on tarpeen etäisyyden säilyttämiseksi edellä ajavaan autoon. Active Info Displayssa on tavoitenopeuden kohdalla kolmio, ja tavoitenopeuden ja todellisen nopeuden ero näytetään vihreänä palkkina alaspäin ja punaseina palkkina ylöspäin (jos kaasulla nostaa nopeuden yli tavoitenopeuden tai itse laskee tavoitenopeutta nopeammin kuin auto hidastaa). Kaiken kaikkiaan tämä ACC on erittäin kätevä varuste.

Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

VWVW

Passat Sedan on saatu ja foorumeilla on ollut keskustelua oikeista rengaspaineista. Autossa on Continental 215/55 R17 94W renkaat. Mitä paineita olette vastaavissa renkaissa käyttäneet? Alla olevan auton kilven mukaan voi käyttää väliltä 2.0 - 2.6. Itse laitoin joka kulmaan tuon 2.3 ja hiukan tuntuu kovilta renkaat.
Passat b8 rengaspaineet




JaakkoS

Onko sinulla runflat renkaat? Eli sellaiset puhkeamattomat renkaat?

Ne kun on teräsvahvistetut, niin niillä voi ajaa kokonaan ilman paineita noin 50 km. Tämän takia ne ovat todella kovat, vaikka miten säätäisi paineita.

VWVW

Autossa on Mobility-renkaat, eli kaiketi ne ovat itse paikkautuvat.

VWVW

Autolla TSI 110 kW ACT DSG-automaatti on nyt noin 500 km ajettu. Noin 80% maantietä ja loput kaupungissa. Tuo kone on minusta juuri sopiva ja siinä riittää tehoa myös nopeisiin ohituksiin. Ainoa mitä joutuu opettelemaan on DSG / Start-Stop / Auto Hold  yhdistelmän käyttöä. Käytännössä ei auton sammumisen jälleen voi vaan painaa kaasua ja lähteä liikkeelle, koska jos näin tekee ehtii kierrokset nousta ennen kuin DSG ottaa kiinni ja tulee ikävä nykäys. Huomasin järkevimmäksi ensin painaa kevyesti kaasua jolloin auto käynnistyy, mutta Auto Hold pitää vielä auton paikallaan ja se jälkeen normaali liikkeelle lähtö. Näin lähtee todella hienosti ja saahan tuon Start-Stop:n myös pois jos ei halua käyttää.

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: JaakkoS - 17.07.15 - klo:08:08
Onko sinulla runflat renkaat? Eli sellaiset puhkeamattomat renkaat?

Ne kun on teräsvahvistetut, niin niillä voi ajaa kokonaan ilman paineita noin 50 km. Tämän takia ne ovat todella kovat, vaikka miten säätäisi paineita.
Tehtaalta ei tule runflateillä vaan itsepaikkautuvilla, ainakin aikaisemmin olivat siis Contiseal-malleja, joilla ihan normisti paineet vaikuttavat, ja Passattiin noilla 2,6-2,9 on ihan sopiva.
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

JaakkoS

Eikös runflat ole sama kuin itsepaikkautuva? Molemmissa pinnat kovat, johtuen sisällä olevasta aineesta?.

Itse varannut huollon 21.7, johon nyt listasin kaikki robleemat:

Huolto 21.7.2015

1. Tehtävä nelipyöräsuuntaus ( Suoralla tiellä, ratti suorassa, auto kaartaa aavistuksen vasemmalle).
2. Alustan säädöt. Auto lastatun näköinen peräpäästä (auto keulii), vaikka takana ei ole mitään tavaraa. Huoltomies katsonut paikan päällä 13.7, ja sanonut, ettei ole normaalia. Alustan tarkistus. Liite
3. Mittariston kehyskromi narisee ajoittain. Kiinnitys tarkistettava.Liite
3.1. Epämääräistä nitinää kojetaulumuoveissa. Liite
4. Puupaneeli sijoiltaan, led lista osittain piilossa sen alla. Korjattava. Liite.
5. Apukuskin oven luota kuuluu narinaa ajettaessa. Video. (joko puupaneeli tai oven kiinnitykset narisevat). Liite
6. Kuskin takana, ovessa kaiuttimen kromi narisee ajoittain maantiellä, karkeammilla tienosuuksilla. Kiinnitys tarkistettava. Liite
7. Mittariston vasemmalla puolella puupala narisee myös. Kiinnitys tarkistettava. Liite.
8. Kromikaasupoljin asennettava. Poljinsuoja takakontissa.
9. Kuskin ovessa, kahvassa led valo. Linssi painunut oven sisään. Tuntuu, kun kokeilee sormella, niin kuoppa. Muissa ovissa tasainen.
Kaikki edellä olevat narinat korostuvat varsinkin huonolla tiellä, mukulakivellä ajettaessa. Eivät esiinny aina, varsinkaan sileällä asfaltilla.
10. Easy access toiminto: Kun poistuu autosta, penkki siirtyy sähköisesti 2 cm taaksepäin mukavaa poistumista varten. Kun autoon tulee, istuu ja käynnistää, penkki säätyy automaattisesti muistitoiminnon mukaan.
Ongelma 1/5 kerrasta poistuessa penkki ei mene taakse, eikä aina säädä asentoa kohdalleen, kun autoon istahtaa.





VWVW

JaakkoS!
Mikä Passatin malli sinulla on ja tiedätkö millä viikolla se on valmistettu? Ihan mielenkiinnosta kysyn, koska omani on valmistettu viikolla 25 ja jotenkin tuntuu, että on valmiimpi, koska mitään mainitsemistasi vioista ei ilmene minulla. (Ajoin muuten Tampereella tarkoituksella hiukan ylikovaa mukulakivikatuja ja kuuntelin nitiseekö jostain, mutta en kuullut mitään ylimääräistä).

JaakkoS

Viikolla 20 valmistettu. Nyt kun tsekkasin huoltovarauksen netistä, niin näyttää että olisi jokin laadunparannuskampanja?

Passat comfortline 1.4 92 kw (125 hp) DSG 7.

Tai sit nää on näitä maanantailapsia..

JaakkoS

Jännä juttu oli myös se, että auto on lastatun näköinen. Huoltomies katsoi pikaisesti ja ihmetteli, kun kuulemma jouset säätää korkeutta, ja iskunvaimentimet eivät. Autossani on DCC alusta, joten mielenkiinnolla odottelen, että mikäs siellä oikein on. Joko on väärät jouset tai paskana alusta.


TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: JaakkoS - 18.07.15 - klo:20:06
Eikös runflat ole sama kuin itsepaikkautuva? Molemmissa pinnat kovat, johtuen sisällä olevasta aineesta?
Ei, vaan ne ovat juuri erilaisia. Runflatillä on periaatteessa tietyin rajoituksin mahdollista ajaa ilman paineitakin. Itsepaikkautuvassa taas on ainakin Contin osalta sisäpinnassa tiiivisteliimamassa, jolla estetään painehäviö, vaikka esim läpäissyt ruuvi vedetään pois. Tästä syystä autossa ei silloin tule mukana edes paikka+kompurasarjaa.
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

JaakkoS

Omassa autossani on kylläkin paikka ja kompurasarja.
Renkaat pirelli cinturato p7

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: JaakkoS - 18.07.15 - klo:20:49
Omassa autossani on kylläkin paikka ja kompurasarja.
Renkaat pirelli cinturato p7
Ihan fiksua että ovat nyt Passattiin tuon kompuran palauttaneet, ja useimpiin malleihin jopa vararenkaankin 😄
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

Hytski

Onko kukaan muu huomannut nopeus mittarin virhettä? Kun ajaa digitaalisen mittarin mukaan 110km/h niin normaali mittari näyttää noin 111-112 km/h. Mitätön juttuhan tuo on mutta ikävästi silmään ottaa.

Lisäksi oon huomannut/kuvitellut että tuulisella kelillä ajaessa tuntuu kuin sivu ikkunoiden tiivisteet päästää ääntä läpi ennemmän kuin pitäis. Koittanut availla ja sulkea ikkunoita että lähtis ylimääränen humina pois muttei ole auttanut.

Nyt on noin 2500 km takana ja tällä viikolla tuli kuusamossa käytyä ja oulussa yks keikka. ajotietokone näyttää kulutukseksi tankkauksen jälkeen 5.0l/100km. Pelkkää matka ajoa kyseessä ja 125 heppanen manuaali Passatti kyseessä.

Ainoa mikä jäi harmittaan reissusta etten muistanut The Cultin levyä ottaa mukaan :)

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: JaakkoS - 18.07.15 - klo:20:33
Viikolla 20 valmistettu. Nyt kun tsekkasin huoltovarauksen netistä, niin näyttää että olisi jokin laadunparannuskampanja?

Passat comfortline 1.4 92 kw (125 hp) DSG 7.

Tai sit nää on näitä maanantailapsia..

Mulla on myös viikolla 20 valmistettu, enkä ole huomannut laatuongelmia muuta kuin ensimmäisenä parina päivänä vasemman etupilarin sisäverhous ei ollut ilmeisesti kunnolla kiinni, mutta sekin asettautui itsestään. Mulla on 140 kW diesel-moottori ilman DCC--alustaa, mutta moottoriero tuskin selittää noita puutteita. Toivottavasti saavat mahdollisimman nopeasti selvitettyä ja korjattua noi todella ikävät laatupuutteet.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

VWVW

Kun vein talvirenkaita volkkarin huoltoon säilytykseen sanoi huoltoneuvoja VW:n Intranettiä katsoessaan, että B8 malleihin on 17 päivitystä (siis oikeasti seitsemäntoista) tulossa. Tietenkään kaikki ei kaikkiin malleihin tule, mutta aika paljon kuitenkin. Luulen, että omaani viikolla 25 valmistuneeseen ehdittiin jo osa tehdä, koska kuten jo aikaisemmin kirjoitin jotenkin tuntuu omani valmiimmalta.

VWVW

#89
Testailin vielä eri rengaspaineita ja jos laittaa joka kulmaan ohjearvojen sisällä olevat 2.0 http://aijaa.com/rYfEKo hiljenee rengasäänet totaalisesti. Pidän itse kuitenkin toistaiseksi joka kulmassa 2.3 joka on suositus kahden hengen kuormalle. 
Kirjoitin aikaisemmin virheellisesti, että renkaani ovat itsepaikkautuvat, mutta tietääkseni renkaissa pitäisi olla Conti Seal merkintä jotta olisivat itsepaikkautuvat. Omissa ContiPremiumContact 5 215/55 R17 94W renkaissa merkintää ei ole ja lisäksi autossa on vararengaskin Continental T125/70R18
Jos joku on tästä rengasasiasta paremmin perillä, niin mielelläni kuulisin faktaa omista renkaistani lisää.



Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy