Passat B8, kokemusperäistä faktaa

Aloittaja Mr Vice, 22.01.15 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

jone26

Lainaus käyttäjältä: juntikka - 01.03.15 - klo:00:25
Kiitos jone26!

Näin se asia vaan menee olen törmännyt asiaan monesti.Aina pitäisi malttaa odottaa vuosi eli pikku viat korjattu versio.Se on hermoa vievää touhua kun joutuu taistelemaan huollossa useasti.Jos on liisari niin ihan sama vaikka räjähtää,mutta jos ostaa omalla rahalla esim:Bi turbon niin pikku viat saattavat tuntua isoilta auton hinnan takia.

Mr Vice

Lainaus käyttäjältä: jone26 - 02.03.15 - klo:13:06
Näin se asia vaan menee olen törmännyt asiaan monesti.Aina pitäisi malttaa odottaa vuosi eli pikku viat korjattu versio.Se on hermoa vievää touhua kun joutuu taistelemaan huollossa useasti.Jos on liisari niin ihan sama vaikka räjähtää,mutta jos ostaa omalla rahalla esim:Bi turbon niin pikku viat saattavat tuntua isoilta auton hinnan takia.

Oo.. Tämän ketjun idea on pitäytyä todetuissa faktoissa. Arvuuttelut ja spekulaatiot voi esitellä toisaalla jos saan pyytää  ???
”Nopeudesta ei ole hyötyä, jos suunta on väärä”

maileri

Tänään järven jäällä pyöriteltynä BiTDI 4motion sedan. Caroftheyear ja näin, hyvä ajaa, kivat tilat, laadukas viimeistely. Moottori vetää todella hienosti lähes pohjalta saakka yläkierroksille asti. V6 on tämän jälkeen turhake, niin hienon moottorin on vw kehittänyt. Voimaa piisaa, mutta ennenkaikkea etenemiskykyä, neliveto, ajonvakautus ja alusta pelaavat yhteen todella hienosti. Lumisohjo tai jää eivät tätä peliä paljon hidasta. Jos Passat hankinnassa niin ehdottomasti tämä kone ja neliveto.

Mr Vice

Vähällä kulkee B8: erään taannoisen ajorupeaman keskikulutus ajotietokoneen mukaan 3,8 litraa sadalla, ajomatka n. 200 km pääasiassa hiljaisia kestopäällysteisiä maaseututeitä kulkien nopeusrajoitusten mukaan.

Maantielläkin pääsee 4,2 litran lukemiin aika helposti.
”Nopeudesta ei ole hyötyä, jos suunta on väärä”

elmerc

Mulla on sen verran kokemusperäistä tietoa, että omassa B7:ssä on laminoidut etusivulasit. Koeajoin uuden Passatin normaalilaseilla heti perään. Ja kas - muuten hiljainen uusi Passat tuntui meluisammalta, kun vastaan tulevan liikenteen ohiajomelu sadekelissä kuului selvemmin sisään. Tämän huomasi varsinkin 60 km/h ja alle nopeuksissa. Nopeuden noustessa nousivat muutkin äänet.
Ero oli niin selvä, että kyllä noista ääntä eristävistä sivulaseista jotain hyötyä on.
Passat Alltrack TDI DSG 12
Passat variant 1,4 TSI DSG 14 ex
Passat variant 1,4 TSI 09 ex

joukose

Etututkat on ainakin paremmat kuin vanhassa 2010 vuosimallissa. Menee päälle aina kun ajat edessä olevan esteen lähelle. Vanhassani piti ensin painaa napista ennen kuin etututkat päällä. ;D ;D ;D
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

Yksvaan

Tammikuun lopulla rekisteröidystä 2,0 TDi 110 kw DSG Highline Variant -versiosta nyt kokemusta 10 tkm verran maantiepainotteista ajoa. Alla Nokialaiset 16"-kitkat.
Ajettavuus hyvä, tosin jousitus kovahko mutta ok, melutaso kitkoilla miellyttävä.
Ajotietokoneen mukaan pidemmän aikavälin kulutus 5,3 l/100 km, omia mittauksia e ole tehnyt.

Yksittäisistä varusteista mielestäni parhampia ovat olleet mukautuva vakkari sekä mukautuvat led-valot.

Myös avaimeton järjestelmä Easy open - juttuineen on hyvä, tosin pienin varauksin sillä ainakin mulla sen toiminnassa on ollut hiomista. Takaluukku ei auennut kovin herkästi jalan heilautuksella jos auto oli vähänkään likainen, ja sähköisesti kelautuva tavaratilan rullaverho ei toiminut kuin manuaalisesti. Tehdas tiedostaa ongelmat ja pari vkoa takaperin tulleissa päivityksissä saivat parannettua takaluukun toimintaa ja nyt verhokin kelautuu kuten kuuluukin.

Myös avaimettomaan järjestelmään kuuluva ovien aukaisu takaoven kahvoja koskettamalla ei ole toiminut kunnolla pariin kuukauteen, eikä maahantuojan liike ole osannut tehdä asialle mitään, ennen kuin samaisessa päivityksessä viime vkolla tekivät jotakin herkistelyä asialle ja nyt ominaisuus toimiikin paremmin.

-15 Passat Variant Highline B8 2.0 110kw TDI DSG

joukose

Huomasin, että kun laittaa ilmastoinnin puhaltamaan vain tuulilasiin ei saa sisäkiertoa päälle. Tällä ilmeisesti haluttu estää tuulilasin huurtuminen jos on kosteaa ilmaa sisällä. ::)
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

hece

Lainaus käyttäjältä: joukose - 08.04.15 - klo:21:45
Huomasin, että kun laittaa ilmastoinnin puhaltamaan vain tuulilasiin ei saa sisäkiertoa päälle. Tällä ilmeisesti haluttu estää tuulilasin huurtuminen jos on kosteaa ilmaa sisällä. ::)
Tuttu ominaisuus vanhemmistakin vaggineista.

joukose

Kappas vaan kun en ole huomannut aiemmissa vehkeissä. Ehkä johtuu siitä että uuden säätöjä tulee räplättyä ja kokeilua uteliaisuudesta. ;D
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

Mårde

Tuolla Autostadiumin puolellakin jo ehdin marmattaa asiasta, niin laitetaan nyt tännekin:
Perskules, vilkutti Passatti tänään parin kilsan äänestysreissulla hehkutusvaloa, eikä tehoja löytynyt juuri lainkaan. Ohjekirjan mukaan tuo viittaa moottorinohjauksen ongelmiin, joten lienee huoltoreissu edessä. Auton huiliessa äänestyksen ajan ei ongelma enää kuitenkaan toistunut. Hitto ei millään jaksaisi huoltoa alkaa varailemaan, mutta pakko kai se on tarkistuttaa. Saavat samalla tsekata pyörien suuntaukset, kun on ratti aavistuksen vinossa oikealle...
VW ID3 Pro Performance Fastlane 58kWh 2023
Ex: VW Passat GTE sedan 2016

Mr Vice

Viikonvaihteessa vaihdoin kesäkumit Passatiin, ensiasennus Continentalit. Yllätyin että ovat meluisammat kuin Good Yearin kitkat. Ainakin karkealla tienpinnalla, sileällä pinnalla suunnilleen kitkojen tasoa ääntely.
”Nopeudesta ei ole hyötyä, jos suunta on väärä”

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Mr Vice - 20.04.15 - klo:11:50
Viikonvaihteessa vaihdoin kesäkumit Passatiin, ensiasennus Continentalit. Yllätyin että ovat meluisammat kuin Good Yearin kitkat. Ainakin karkealla tienpinnalla, sileällä pinnalla suunnilleen kitkojen tasoa ääntely.

Ainakin eteläisessä Suomessa koeajoautojen alla yleensä on kitkat.... juurikin tuosta syystä.  :o
Yritetään pärjätä.

mmohlin

Paras Volkkari sitten Kuplavolkkarin  ;D  Itsellä 2.0 Tdi Variant DSG Comfortline. Todella mukava, tyylikäs ja hiljainen auto.

/Marcus

Mr Vice

Lainaus käyttäjältä: Mårde - 19.04.15 - klo:16:51
Perskules, vilkutti Passatti tänään parin kilsan äänestysreissulla hehkutusvaloa, eikä tehoja löytynyt juuri lainkaan. Ohjekirjan mukaan tuo viittaa moottorinohjauksen ongelmiin, joten lienee huoltoreissu edessä. Auton huiliessa äänestyksen ajan ei ongelma enää kuitenkaan toistunut.

Selvisikö tuo vika jo? Nimittäin itselläni kävi tässä eräänä päivänä täysin sama ilmiö. Olin motarinopeudessa menossa hyvää vauhtia kun yht'äkkiä alkoi vilkkua tuo keltainen kierukka ja tehot hävisi samantien. Ajamaan pääsi mutta ohittelut piti jättää väliin. Siinä noitumisen lomassa havaitsin että myös keltainen moottorinkuvatus ilmestyi siihen tauluun myös. Ajoin sivuun ja sammutin auton, käynnistin uudelleen mutta samat oireet jatkuivat.

Nilkutin lähimpään laakkoseen ja ottivat onneksi aika sujuvasti auton hoitoon. Ilmoittivat että virhekoodi olisi tullut turbon ohjauksen jännitteestä eli jonkinlainen sähkö- tai anturivika kyseessä. Eivät siinä pikahuollossa osanneet syvemmin kaivaa sitä vikaa vaan sanoivat että jos uusii niin sitten tarkempaan tutkimukseen. Ihmettelin siinä miten tämä on mahdollista näin uudessa autossa (alle 8 tkm), sain vastauksen että tuo voi olla yksittäinen häiriö joka ei uusi koskaan ja että harvinaista.. No, toivottavasti tämä oli sitten tässä tämä vika. Laakkosen palvelu oli kyllä asiallista ja nopsaa, siitä pisteet heille.
”Nopeudesta ei ole hyötyä, jos suunta on väärä”

Mårde

^
Ei ole vika selvinnyt osaltani vielä. Sain huollon vappuaatolle ja samalla tsekataan ne ohjauskulmat. En pitänyt kiirettä huollolle, koska minulla tuo vika ei ole uusiutunut. Minulla se iski kylmäkäynnistyksen jälkeen.
VW ID3 Pro Performance Fastlane 58kWh 2023
Ex: VW Passat GTE sedan 2016

mmohlin

Itsellä oli sama vika T5:ssa, silloin oli turbo paskana..

Mr Vice

Lainaus käyttäjältä: mmohlin - 25.04.15 - klo:07:46
Itsellä oli sama vika T5:ssa, silloin oli turbo paskana..

Jaahas.. Olishan se aika outoa jos turboraattori hajoaisi alle kympin ajetussa autossa. Paljonko sinulla oli ajettuna tuon tapahtuessa?
”Nopeudesta ei ole hyötyä, jos suunta on väärä”

joukose

Omassani oli 1500 km:n jälkeen toinen lasinpyyhin huonossa kunnossa ja toinenkin alkoi jättämään raitaa ennen 3000 km:n täyttymistä. Takuuseen tuli uudet tuulilasinpyyhkijän sulat.
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

joukose

Uusi 1.4 TSI kone 125 heppasena ei ainakaan ole öljysyöppö. Ensimmäisten 5000 km:n reippaan ajon jälkeen ei ole mittatikussa öljyn pinta laskenut mihinkään. ;D
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

rami

Lainaus käyttäjältä: joukose - 10.06.15 - klo:08:36
Uusi 1.4 TSI kone 125 heppasena ei ainakaan ole öljysyöppö. Ensimmäisten 5000 km:n reippaan ajon jälkeen ei ole mittatikussa öljyn pinta laskenut mihinkään. ;D
Kiva kuulla ettei öljyä kulu. Kun saat kilsoja enemmän niin ilmoittele paljonko menee polttoainetta. Itselläni olisi kiikarissa 1.4 TSI 125 heppanen tai tuo leputus/läpytysmoottori. ;D

joukose

Lainaus käyttäjältä: rami - 10.06.15 - klo:09:25
Kiva kuulla ettei öljyä kulu. Kun saat kilsoja enemmän niin ilmoittele paljonko menee polttoainetta. Itselläni olisi kiikarissa 1.4 TSI 125 heppanen tai tuo leputus/läpytysmoottori. ;D

Motariajo todellisella nopeudella 125 km/h kulutus 6,9 l.
Motariajo todellisella nopeudella 100-125 km/h kulutus 6,0 l.
Maantieajo 90 km/h kulutus 4,9 l.
Kaupunkiajo kylmällä koneella ulkoilman lämpötilalla +2 C 2 km pätkäajossa n. 40 km/h kulutus n. 8 l.
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

Arcca

Lainaus käyttäjältä: joukose - 10.06.15 - klo:08:36
Uusi 1.4 TSI kone 125 heppasena ei ainakaan ole öljysyöppö. Ensimmäisten 5000 km:n reippaan ajon jälkeen ei ole mittatikussa öljyn pinta laskenut mihinkään. ;D

Miten teho on riittänyt, kaipaatko ACT konetta?
Jos arvata saa tuossa on VW tyyliin lyhyemmät välitykset kuin tehokkaammissa, joka auttaa.

VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

joukose

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 11.06.15 - klo:18:56
Miten teho on riittänyt, kaipaatko ACT konetta?
Jos arvata saa tuossa on VW tyyliin lyhyemmät välitykset kuin tehokkaammissa, joka auttaa.
Minulle tehot ja etenkin vääntö 200 Nm ovat riittäneet. Tähän mennessä raskain mitä olen vetänyt on 750 kg:n peräkärrykuorma 100 km:n matkalla. Hyvin jaksoi vakkarilla ylä- ja alamäet. Tosin vaihteistoa säästääkseni suurin käyttämätön vaihde oli 5.

Normaalissa ajossa ilman mitään vedettävää etupää tuntuu jotenkin kevyeltä. Renkaat sutivat helposti. Ilmeisesti tuo kone nokalla todella kevyt. :o
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

Tonttu66

Nyt kaksi päivää takana uudella Passatilla (Highline 2,0 TDI 140 kW (190 hv) 4MOTION DSG-automaatti). Hyvältä tuntuu kaikin puolin. Yhtenä yksityiskohtana tässä autossa on dynaaminen ajovalojen korkeussäätö, kun etukäteen kuvittelin tällaisen hienouden puuttuvan. Ilmeisesti jokin lisävaruste tuo mukanaan tämän korkeussäädön.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Volkstrasse

Jos mietitte mitä varusteita ottaa uuteen passattiin niin alkää jättäkö ACC mukautuvaa vakkaria pois! Itselläni jäänyt monta turhaa ohitustakin tekemättä. Säädät vain nopeuden ja halutun etäisyyden edellä ajavaan. Suhteuttaa ton turvavälin nopeuteen. Pysäyttää itsestään auton liikennevaloihin kun joku vaan edessä. Kaasun painalluksella lähtee sitten liikkeelle. Digitaalista mittaristoa suosittelen myös jos mahtuu budjettiin.
Passat Sedan Highline 2.0TDI 110kW DSG Bluemotion -15
Ex VW Tiguan T&S 2.0 TDI 103kW BMT 4Motion DSG -12

juntikka

Jus toi ACC on huippu, vaikka hiukan pelotti. Kun ajattelee, miten epätasaisella nopeudella jotkut ajaa (huomasi tavallisella) mut ACC:n kanssa tyytyy helposti köröttelemään perässä, kun se on vaivatonta. Kaks päivää kulkine ollut ja on se kiva! Dartford-vanteet piti olla antrasiitit, oli sit laittanu alumiininväriset. On ne ok, mustassa autossa.... väännetään vähän

Passaatti

Lainaus käyttäjältä: Volkstrasse - 12.06.15 - klo:21:49
Jos mietitte mitä varusteita ottaa uuteen passattiin niin alkää jättäkö ACC mukautuvaa vakkaria pois! Itselläni jäänyt monta turhaa ohitustakin tekemättä. Säädät vain nopeuden ja halutun etäisyyden edellä ajavaan. Suhteuttaa ton turvavälin nopeuteen. Pysäyttää itsestään auton liikennevaloihin kun joku vaan edessä. Kaasun painalluksella lähtee sitten liikkeelle. Digitaalista mittaristoa suosittelen myös jos mahtuu budjettiin.

ACC on Passatissa parempi kuin uudessa BMW:ssä. Passatin ACC toimii pehmeämmin ja odotetummin esimerkiksi tilanteessa jossa lähestyt moottoritiellä hitaampaa ajoneuvoa. Vauhti hidastuu maltillisesti ja siinä on aikaa vaihtaa kaistaa. BMW:n vastaava pudotti nopeutta niin nopeasti, että ajamisesta tuli töksäyttävää.

Lähtee muuten liikennevaloista ACC päällä myös pelkällä RES-napin painalluksella ;)
Passat, Sedan, Highline 2,0 TDI 140 kW, 4MOTION DSG.

Crimson Red, Chrome & Style, Dartford 8 J x 18, Led-paketti, Easy Access, Alcantara/Vienna-nahkaverhoilu, Travel- Pro, CAR-NET, kosketusnäyttö 8", Area ja Rear View, Active Info Display, monitoimiohjauspyörä, läm.tuulilasi jne. Luov. 12.5.2015.

Nipponisti

Morjens,

Liitynpä tänne, vaikka läsnäoloni on varmaan pyhäinhäväistys koska olen ajellut 32 vuotta Toyotaa ... No nyt tuli kai sitten valaistuminen, ja tilailin Passatin. Odottelussa tosin on vielä, piti tulla 3 kuukaudessa, mutta muuttuikin lähes 5+ kuukaudeksi, joten ei nyt ihan ihanteellinen startti, mutta odotellaan ... Ehkäpä se ennen ensilumia tulee ...
Toyota Camry 2019 Hybrid
==============================
2015 Passat 1.4 TSI 110 ACT Highline DSG,
(Toyota Auris Hybrid 2013-, Toyota Avensis 2.0d, Toyota Avensis 2.2d, Toyota Avensis 2.0 *2, Toyota Avensis 1.6, Toyota Corolla

poloboy

Lainaus käyttäjältä: Nipponisti - 30.06.15 - klo:21:23
Morjens,

Liitynpä tänne, vaikka läsnäoloni on varmaan pyhäinhäväistys koska olen ajellut 32 vuotta Toyotaa ... No nyt tuli kai sitten valaistuminen, ja tilailin Passatin. Odottelussa tosin on vielä, piti tulla 3 kuukaudessa, mutta muuttuikin lähes 5+ kuukaudeksi, joten ei nyt ihan ihanteellinen startti, mutta odotellaan ... Ehkäpä se ennen ensilumia tulee ...

Mikä sai sinut Nipponisti vaihtamaan merkkiä 32 Toyotavuoden jälkeen? Kysyn ihan mielenkiinnosta, koska yleensä merkinvaihdot ovat menneet toiseen suuntaan, eli VW:stä japanlaiseen tai korealaiseen.
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Jetta VI 2.0 TDI Highline -11 LA7W
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy