Audi A6 C7 tilaukset

Aloittaja nemos, 10.02.11 - klo:21:28

« edellinen - seuraava »

Quattroll nyt

Mitenkä on Audin huoltosopimus kelvannut?
Oletteko ottanut uuteen autoon tuon ja onko mielestänne hintansa arvoinen?

CK

#421
Moikka kaikille,

Nyt vihdoinkin kun Suomi Audikin sai oma konfiguraattorinsa, niin ajattelen laittaa myös tänne mitä tuli tilattua.
Eli A6 2.0 TDI Sedan Business näillä varusteille:
- Bose Surround Sound
- Comfort-varustepaketti
- Ilman mallimerkintää ja moottorin tyyppimerkintää
- Laajennettu sisä- ja ulkovalopaketti
- Milano-nahkaverhoilu
- MMI Navigointi plus ja MMI touch -kosketuspaneelilla
- Musta pianolakka -somistelistat
- Musta sisäkaton verhoilu
- Webasto + kaukosäädin + akkulaturi

Auton tuotantoviikko oli luvattu viikolle 19, eli pari viikkoa sitten. Olen tuotantoviikon jälkeen yrittänyt kuumeisesti kysellä myyjältä väliaikatietoa auton valmistumista (ehkä liiankin innokkaasti), mutta ei myyjä vastaa tiedusteluihin, vaikka lupasi palata asiaan.
Ymmärrän että myyjällä on kiirettä ja pitää myydä lisää autoja, mutta on mielestäni kohteliasta vastata myös ns. "vanhalle" asiakkaalle.

Onko teillä ollut hyviä kokemuksia Audin myyjistä tilauksen jälkeen?
Kuinka kauan kestää tuotantoviikosta luovutukseen?

T. CK

Pekka T


Onnittelut CK uudesta A6:sta ja tervetuloa myös tänne Arenalle.  :)

Hienot on varusteet, olet näemmä panostanut enemmänkin varusteihin kuin itse tekniikkaan.  ;)

Herttoniemen myyjä hoiti yhteydenpidon hienosti myös luovutuksen jälkeen, kun oli vähän ongelmia ikkunakalvojen kanssa.
Eiköhän niiden myyjien kiire ole nyt vähäksi aikaa ohi, ennen veronkorotusta kiirettä oli enemmänkin.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Titta Jokisen tukka

Lainaus käyttäjältä: CK - 21.05.12 - klo:17:35

Auton tuotantoviikko oli luvattu viikolle 19, eli pari viikkoa sitten. Olen tuotantoviikon jälkeen yrittänyt kuumeisesti kysellä myyjältä väliaikatietoa auton valmistumista (ehkä liiankin innokkaasti), mutta ei myyjä vastaa tiedusteluihin, vaikka lupasi palata asiaan.
Ymmärrän että myyjällä on kiirettä ja pitää myydä lisää autoja, mutta on mielestäni kohteliasta vastata myös ns. "vanhalle" asiakkaalle.

Onko teillä ollut hyviä kokemuksia Audin myyjistä tilauksen jälkeen?
Kuinka kauan kestää tuotantoviikosta luovutukseen?

T. CK


Tilasitko Audi Center Airportista? Jos, niin sitten en ihmettele yhtään. Itse kyseisestä liikkeestä tilanneena sain paimentaa oman autoni tilausprosessia pitkin matkaa ja varmennella & kysellä samoja asioita moneen kertaan, usein saamatta sittenkään vastausta kysymyksiini. Todella turhauttavaa. Asiointini kyseisen puljun kanssa ei todellakaan tule saamaan jatkoa.

CK

Lainaus käyttäjältä: Titta Jokisen tukka - 21.05.12 - klo:20:20
Tilasitko Audi Center Airportista? Jos, niin sitten en ihmettele yhtään. Itse kyseisestä liikkeestä tilanneena sain paimentaa oman autoni tilausprosessia pitkin matkaa ja varmennella & kysellä samoja asioita moneen kertaan, usein saamatta sittenkään vastausta kysymyksiini. Todella turhauttavaa. Asiointini kyseisen puljun kanssa ei todellakaan tule saamaan jatkoa.

Kyllä, juuri sieltä ja eräältä naismyyjältä. En viitti olla hankkala asiakas ja soitella myyjälle kokoajan, mutta kun on heinot kelit ulkona ja autokuume korkeimmillaan niin vähän ottaa päähän kun en tiedä milloin auto tulee. Sekin vielä että minulla sellainen vanha Corolla sijaisautona, jossa ei toimi edes ilmastointi.. :)

CK

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 21.05.12 - klo:19:37
Onnittelut CK uudesta A6:sta ja tervetuloa myös tänne Arenalle.  :)

Hienot on varusteet, olet näemmä panostanut enemmänkin varusteihin kuin itse tekniikkaan.  ;)

Herttoniemen myyjä hoiti yhteydenpidon hienosti myös luovutuksen jälkeen, kun oli vähän ongelmia ikkunakalvojen kanssa.
Eiköhän niiden myyjien kiire ole nyt vähäksi aikaa ohi, ennen veronkorotusta kiirettä oli enemmänkin.

Kiitoksia, tykkään että autossa on paljon "leluja" eikä raha riitä enää seuraavaan moottoritasoon upgradaamiseen. :)

Kvee

Lainaus käyttäjältä: CK - 21.05.12 - klo:17:35
Nyt vihdoinkin kun Suomi Audikin sai oma konfiguraattorinsa, niin ajattelen laittaa myös tänne mitä tuli tilattua.
Onneksi olkoon...hieno paketti tulossa. Minulla toimi myyjän kanssa yhteys hyvin myös kaupan päättämisen jälkeisessä massiivisessa säädössä  ;). Varusteista ainakin Lahden Laakkonen tarjosi/suositteli Eberiä, minkä sitten otin...mutta voihan olla paikkakuntakohtaisia eroja?

CK

Nyt soitin sille myyjälle ja yllätys yllätys että auto on jo Suomessa, Vuosaaressa. Myyjä lupasi varata luovutushuollon ja jälkiasennuksen ajan heti kun auto on laivassa, mutta nyt kun auto on jo Suomessa niin joudun (turhaan) odottaa huoltoliikkeen seuraavaa vapaata slottia..

Itse halusin Webastoa siihen autoon, myyjä ei suositellut minulle Eberiä. Onkohan niillä paljonkin eroa?

Mitä olette saanut mukaan auton luovutuksen yhteydessä? Myyjä lupasi jotain tekstiilimattoa kaupan päälle. Kannattaako yrittää jotain huoltosopimusta vuodeksi ilmaiseksi tai jotain? :)



Zoob

Onnittelut hyvästä valinnasta.  Auto tulee vakiona sekä kumi- että tekstiilimatoilla. Jotenkin tuntuu että on myöhäistä ruveta tinkaamaan autoa vastaanottaessa, toki ainahan kannattaa yrittää...jos saisi vaikka pipon tai lippalakin  ;D
VW Golf 1,8TSI Highline -09
Audi A6 Avant 2,0TDI Multitronic business-12

CK

Lainaus käyttäjältä: Zoob - 22.05.12 - klo:12:22
Onnittelut hyvästä valinnasta.  Auto tulee vakiona sekä kumi- että tekstiilimatoilla. Jotenkin tuntuu että on myöhäistä ruveta tinkaamaan autoa vastaanottaessa, toki ainahan kannattaa yrittää...jos saisi vaikka pipon tai lippalakin  ;D

Heh, mua viilataan linssiin oikein urakalla..  :o Onneksi sain jotain tingittyä ennen kaupan tekoa.. Nyt voisin ihmetellä että oliko sittenkään?! ???
Mutta ei se mitään.. hieno auto on tulossa kuitenkin..

heki

Lainaus käyttäjältä: CK - 22.05.12 - klo:11:16
Nyt soitin sille myyjälle ja yllätys yllätys että auto on jo Suomessa, Vuosaaressa. Myyjä lupasi varata luovutushuollon ja jälkiasennuksen ajan heti kun auto on laivassa, mutta nyt kun auto on jo Suomessa niin joudun (turhaan) odottaa huoltoliikkeen seuraavaa vapaata slottia..

Itse halusin Webastoa siihen autoon, myyjä ei suositellut minulle Eberiä. Onkohan niillä paljonkin eroa?

Mitä olette saanut mukaan auton luovutuksen yhteydessä? Myyjä lupasi jotain tekstiilimattoa kaupan päälle. Kannattaako yrittää jotain huoltosopimusta vuodeksi ilmaiseksi tai jotain? :)




Ostin auton jokin aikaa sitten juuri tuolta samalta myyjältä, ja samanlainen oli lopputuloskin. Hän hoiti erinomaisesti (pl pieni sähläyksen tuntu) asiaa ENNEN ostopäätöstä, mutta tilauksen jälkeen mielenkiinto hoitaa homma kunnolla loppuunsaakka jotenkin romahti. Ei saanut kiinni, ja erityisesti ongelma alkaa ärsyttämään, kun odotettu laskettu aika lähenee, eikä mitään kuulu.

Itse sain "jälkitingittyä" auton vahauksen + sisä- ja ulkopesut kaupanpäälle. Oli kivaa, kun parin kk päästä luovutuksesta vei auton vahaukseen ja puunaukseen, ja takaisin tuli kuin juuri luovutettava auto (sai kokea "uuden" auton fiiliksen 2 kertaa). Tuota voi yrittää saada. Vahaus on kuitenkin hyvä tehdä joka tapauksessa, joten säästyy aikaa ja vaivaa. Vahauksen ajaksi saat varmaan jonkun auton koeajoon, näin ainakin omalla kohdallani.

Kvee

Edellistä A4:jää kun menin hakemaan, niin sain valita parin takin välillä ja otin Audin fleecen...oletin - tyhmästi sopimatta - että pääsen taas valitsemaan takkia, mutta käteen työnnettiin vain pipo :), joka sekin toki tyylikäs ja hyvä. Siinäpä se, tankkikin oli melkein tyhjä.

Eberi ja Webasto varmaan molemmat ok. Myyjällä oli omakohtaista kokemusta Ebereistä, ja hyvin tuo ainakin itsellä pelitti viime talvena kovillakin pakkasilla.

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 22.05.12 - klo:15:28
Edellistä A4:jää kun menin hakemaan, niin sain valita parin takin välillä ja otin Audin fleecen...oletin - tyhmästi sopimatta - että pääsen taas valitsemaan takkia, mutta käteen työnnettiin vain pipo :), joka sekin toki tyylikäs ja hyvä. Siinäpä se, tankkikin oli melkein tyhjä.

Laakkosella mennään näköjään pipolinjalla, itse sain myös pari sellaista kun hain sieltä nykyiseni. Mieluummin olisin ottanut takin. Noh, muista yhteyksistä on sentään saanut Audi-laukkua ja -poolopaitaa.
Passat GTE Variant

CK

Ennen kaupan tekoa sain sovittu että tankkiin tulee täyteen pöpöä ja käsinvahaus kaupan päälle. Tosin näitä ei lukenut missään kauppakirjassa, saa nähdä jos kyseinen myyjä pitää sanansa.

Edellisen A4 B8:n luovutuksen yhteydessä sain Audin fleecetakin ja t-paidan.
Minun täytyy muistaa sanoa sille myyjälle että kaupanpäälle luvatut tekstiilimatot kuuluukin vakiovarusteisiin..

Neppis

Vähintäänkin kannattaa (yrittää) sopia, että tankki on täynnä autoa luovutettaessa. Itse onneksi aikoinaan hoksasin sopia tämän jo etukäteen tilauksen yhteydessä.

Voisin kyllä ehkä ostaa auton naiselta, mutta että naisautomyyjältä...  :P
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Titta Jokisen tukka

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 22.05.12 - klo:19:29
Voisin kyllä ehkä ostaa auton naiselta, mutta että naisautomyyjältä...  :P

OT: Itsellä on taas toisinpäin: Yhden auton olen ostanut naisen (yksityinen omistaja) käytöstä ja jälki oli myös sen mukaista. Käsilaukulla tehtyjä naarmuja ympäri auton ja vaihdekeppiä oli luonnolisesti käytetty käsilaukkunaulakkona (laukku riippui vaihdekepin varassa), kytkin alkoi ääntelemään 50tkm ajettuna jne...

Seuraavan autoni ostan kyllä mielummin (autokaupan) naismyyjältä, en tosin samalta kuin tämänhetkisen autoni. 

CK

Yes, nyt se on vahvistettu, luovutus on ensi viikon perjantaina. Tilaus kestää tasan 2 kuukautta. Can't wait!

Mites uuden auton sisäänajo? Kannattaako heti ajaa pitkiä matkoja? Ajattelen vetää heti alkuun sellaisen 2x200km:n lenkin.

Pekka T


CK, anteeksi jos utelen, mutta miksi et ottanut autoa ennen veronkorotusta?
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

CK

Olin yrittänyt myydä vanha autoni itse. Sain sen myyty vasta pari viikkoa ennen veronkorotusta. Olisin voinut tilata A6:n paljon aiemmin ja samaan aikaan yrittänyt myydä, mutta en halunnut olla kahden auton loukussa ja pelasin varmaan päälle. Laskin että joudun maksamaan n. 1000 enemmän veroa valtiolle. Noh.. tämän hintaisessa autossa tonni ei enää tunnu niin isolta..sitä paitsi kreikkalaiset keksivät varmasti sille hyvää käyttöä..:)

Pekka T


Selvä juttu, tonnin korotuksen sai varmaankin hyvitettyä vaihtoauton hinnassa.
Meidän A6:n veronkorotus oli varusteineen n. 2800 â,¬ + quattrokuun Alpine Pro tarjous aikaisti suunniteltua autonvaihtoa ehkä vajaan vuoden verran.  :D
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

CK

Kyllä, myymällä itse vanhan auton pois säästin n. 3500.
Kovasti Alpine Pro tarjous houkutteli minuakin silloin, mutta se koski ainoastaan Quattro-malleja, jotka oli mun budjetin yläpuolella.
Siihen tajoukseen sisältyi tosi hyvät lisävarusteet, joten sinulla on aika hieno auto. 8)

McHendry

Tulipa nyt rekkaroiduttua foorumille, kun oli taas aika päivittää autoa ja edelleenkin päädyin jatkamaan Audin parissa. Nykyinen työsuhdeauto on A5 SB 2.0TFSI quattro varsin pitkällä listalla varusteita. Auto on ollut vallan mukava, mitä nyt öljynlisäilyyn on kyllä hermo mennyt aika-ajoin. Mikään muu vanhoista autoista kaksi 5 sarjan käytettynä hankittua bemaria, Saab 9-3 tai Volvo V50 kaksi viimeistä uusina hankittua ei moista ole kaivannut. Huollossakin asiaa on tutkittu ja jotain säätöjä tehty, mutta aika ajoin edelleen purkkeja pitää hankkia. Muuten kyllä erinomaisen tyytyväinen autoon olen ollut ja myyjäkin on ollut mukava.

Nyt tuli päädyttyä A6 malliin ja valitettavasti hieman politiikan päivittyä joutui karsintaa tekemään. Isoin miinus quattron jääminen väliin ja sitten pienemmät navista ja tehoista. Muuten kaikki tarpeellinen ja tarpeeton tuli taas ruksittua. :) Adaptiivinen vakkari on ollut loistava käytössä ja se oli ehdoton valinta uuteen. Myös hieman tuli mietittyä XC60 Volvoa, joka olisi samalla rahalla ollut todella kattavasti varusteltu ja nelivedon sisältämä. Kuitenkin vielä fiiliksellä tuli päädyttyä vain Audi kauppaan. :)

Uusi kiesi on tällainen:

Merkki ja malli   AUDI A6 Avant Business 2,0 TFSI 132 kW multitronic Start-Stop
Väri   Ibisvalkoinen
Sisäväri   Nougat-ruskea sisusta
   
Vakiovarusteet            
Ajotietokone, Akustinen ja optinen pysäköintijärjestelmä edessä ja takana, ESP-ajonvakautusjärjestelmä, Ikkunaturvaverhot, Ilmastointi, automaattinen, Radio ja CD-soitin, Sähköiset ikkunannostimet edessä ja takana, Sähkösäätöiset ulkopeilit, Vakionopeudensäädin, Xenon-kaasupurkausvalot   

Lisävarusteet            
   Audi Adaptive cruise control -järjestelmä Stop & Go -toiminnolla ja Audi pre sense -järjestelmä eteen (PCG)
   Audi Adaptive light -ajovalojärjestelmä (PXB)
   Audi PGA-varustepaketti (PGA+4E7+PS1+1XW)
   Automaattisesti himmentyvät ulkopeilit muistilla (6XM+4L6)
   Comfort-varustepaketti (WKN)
   Ilman moottorin tyyppimerkintää (2Z7)
   Polttoainesäiliön tilavuus 75 litraa (0M5)
   Moottorin lämmitin + sisäpistoke      

Luovutusta tulee kyllä lykättyä mahdollisimman pitkään, kun talvella neljä vetävää pyörää on kivoja. Menee sitten helmikuusta enää vähän aikaa etelässä kesäkeleihin ja tasaiseen totutteluun. :)
A6 Avant 2.0 TFSI -13
Ex. A5 SB 2.0TFSI Quattro -10

Markku J

Viikonlopun aikana kuulemma minun A6 rantautuu Suomeen. Hyvissä ajoin siis. Tuula Kvick kertoi heillä olevan tarjolla kangasverhoilulle erikoisen tehokas suojakäsittely, joten tilasin sitten sellaisen. Alunperin olin sopinut meneväni suihkuttamaan SoftCaren penkeille lämpimässä hallissa ennen luovutusta. Mutta parempi järjestely tämä, kiitokset proaktiivisuudesta taas Tuulalle !

CK

Kannattaa soittaa ja tiedustella auton saapumista Suomeen (jos myyjä ei tee sitä aktiivisesti). Minunkin auto saapui Suomeen kuukauden etuajassa, eli meni tasan 2kk tilauksesta, vaikka arvioitiin että menee 3kk.

Benji

Tervehdys,

ekassa viestissä ja kyselen jo tyhmiä. Kävin tänään toistamiseen koeajamassa uuden A6:sen ja mieltymys oli valtava. Myyjä puhui että nykyään A6:sessa olisi vakion kaukotoiminen webasto! En nyt vain löydä infoa tuosta mistään? Onko jollakin jotaan tietoa asiasta?

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Benji - 05.12.12 - klo:00:42
ekassa viestissä ja kyselen jo tyhmiä. Kävin tänään toistamiseen koeajamassa uuden A6:sen ja mieltymys oli valtava. Myyjä puhui että nykyään A6:sessa olisi vakion kaukotoiminen webasto! En nyt vain löydä infoa tuosta mistään? Onko jollakin jotaan tietoa asiasta?

Se on ihan hassusti ilmoitettu vain Lisävarustehinnastossa. Katso kohta PK6.

Benji

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 05.12.12 - klo:00:51
Se on ihan hassusti ilmoitettu vain Lisävarustehinnastossa. Katso kohta PK6.


Noniin, kyllähän se sieltä löytyi! Tuhannen kiitosta vinkistä!

Markku J

Oma A6 on vielä SE Mäkisellä. Tänään vein talvivanteet AC:lle ja sain sen rekkarin tietooni. "Otus" on tulossa - lieneekö peräti "omituisten otusten kerhon" jäsen - eli OTU-356.

Pumafi

Tarkoittaako rekkarin numero-osa 3kk, 5 kk vai 6 kk hallussapitoaikaa?  ;D Onnea etukäteen. Nelikolle on taas tänä talvena tarvetta.
ex-VAG:t: Polo 6N -96, Golf IV -99, Passat 3BG -02, Golf GTI V -05

Markku J

Jos tulee lopputili, niin varmaan 3 kk, ja jos ei tule, niin ehkä hyvinkin 6 kk !

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy