Audi A6 C7 tilaukset

Aloittaja nemos, 10.02.11 - klo:21:28

« edellinen - seuraava »

Markku J

Onnittelut hienon auton tilauksesta ! Tuo on nyt varsin kilpailukykyisen hintainen, kun webasto tulee pakettiin ja metalliväri. Jäätikönvalkoinen on hieno. Siitä saat jotain käsitystä samanvärisen A3:n kuvista täällä: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1122.300

Jostain syystä kaikki Tomi R:n laittamat kuvat S line A3:sta eivät näy em. ketjussa enää. Hetken aikaa vilahti näytössä lähikuvat tuosta väristä. Johtuneeko selaimestani vai uudesta foorumisoftasta ?

Jore1

Kiitos Markku J! Tuo kuva lieventää epävarmuuttani  :) Valkoisen värin kanssa mietityttää myös talviolosuhteet kun lunta on niin osa valkoisista autoista näyttää "ikävästi" hieman sinertäviltä ts. miten sen selittäisin "ylivalkoisilta". Toivottavasti tämän kanssa ei käy niin... Vaikeita nämä väriasiat. Jos vielä löytyisi iänikuisesta ongelmasta rengasmeluntorjunnasta/hiljaisista nastarenkaista linkkiä tai rengasehdotuksia niin otan niitä kiitollisuudella vastaan.
Joo, tosiaan oli varsin hyvä hetki tehdä kaupat. Olin jo ottamassa  Ibis valkoista mutta myyjä soitti ja ilmoitti metallivärikampanjasta ja vaihdoin jäätikön valkoiseen.

Markku J

Jäätikönvalkoinen on sellainen korostuneen "puhdas ja kirkas" valkoinen. Oikein hieno väri, joka minuakin houkutteli. Minulla taas kerran oli ensimmäisenä mielessä tämä vanha rakkaus, punainen & beige -yhdistelmä.

Saitko busineksesta metallivärikampanjan kanssa vielä jonkinlaisen alennuksen ? Mietin vaan, onko tuo värikampanja yhtään jälleenmyyjän katteesta ja tinkimismahdollisuuksista pois.


Jore1

Vaihdossa menee VW Amarok (musta ;)) ja kaupat teimme ensin Ibis valkoiseen. Seuraavana päivänä myyjä soitti ja ilmoitti kampanjasta, joten valitsin metallivalkoisen. Mitään muutoksia ei kauppasummiin tehty. En osaa sanoa kampanjan vaikutusta tinkimisvaraan mutta omalla kohdallani se tuli hyvänä lisänä.

Tuosta Webastosta myyjä kertoi, että heidän mekaanikkonsa voivat tehdä siihen muutoksen, jolla saadaan myös moottoria lämmitettyä pelkän matkustamotilojen lämmityksen lisäksi. Muutoksesta ei tule ostajalle kustannuksia. Tästä asiasta oli jossain keskusteluketjussa kyselyä, joten ainakin Lahden Laakkosella tällaista tehdään.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 17.01.13 - klo:10:45
Mietin vaan, onko tuo värikampanja yhtään jälleenmyyjän katteesta ja tinkimismahdollisuuksista pois.

Samat alennukset tulee, tai ainakin minulle on tyrkytetty, kuin ennen kampanjoita...
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Jore1 - 17.01.13 - klo:11:20
Vaihdossa menee VW Amarok (musta ;)) ja kaupat teimme ensin Ibis valkoiseen. Seuraavana päivänä myyjä soitti ja ilmoitti kampanjasta, joten valitsin metallivalkoisen. Mitään muutoksia ei kauppasummiin tehty. En osaa sanoa kampanjan vaikutusta tinkimisvaraan mutta omalla kohdallani se tuli hyvänä lisänä.

Tuosta Webastosta myyjä kertoi, että heidän mekaanikkonsa voivat tehdä siihen muutoksen, jolla saadaan myös moottoria lämmitettyä pelkän matkustamotilojen lämmityksen lisäksi. Muutoksesta ei tule ostajalle kustannuksia. Tästä asiasta oli jossain keskusteluketjussa kyselyä, joten ainakin Lahden Laakkosella tällaista tehdään.
Onneksi olkoon tilauksesta. Hyvät on lisukkeet nykyään, kun vertaa reilun vuoden takaiseen...jolloin lisälämppäri kaukolla ja laturilla kustansi n. 3 Tâ,¬. Pari autoa samasta puljusta ostanut, ja sinänsä kaikki sujunut mallikkaasti!

Jore1

Kiitos Kvee! Joo, tyylikkäästi hoituivat kauppaneuvottelut Laakkosella. Oletko muuten käyttänyt autoasi kovavahauksessa Lahden seudulla ja mitä paikkaa suosittelisit?

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Jore1 - 18.01.13 - klo:08:05
Kiitos Kvee! Joo, tyylikkäästi hoituivat kauppaneuvottelut Laakkosella. Oletko muuten käyttänyt autoasi kovavahauksessa Lahden seudulla ja mitä paikkaa suosittelisit?
Itse vahautin tutulla fixarilla siinä Mega-auton alakerrassa...firma on PM-Fix, jos tänne nyt mainosta saa laittaa? Kahteen uuteen teetätin kovavauksen, ja nykyiseen käytettynä ostettuun - joka ei luultavasti ole kovin pitkään - otin ihan normi vahauksen. Käytän ko. paikassa aina myös auton käsin pesussa, on kohtuuhintainen ja puhdasta tulee, mutta aina ei pääse silloin kun itselle sopisi.

Tomi R

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 17.01.13 - klo:10:18
Jostain syystä kaikki Tomi R:n laittamat kuvat S line A3:sta eivät näy em. ketjussa enää. Hetken aikaa vilahti näytössä lähikuvat tuosta väristä. Johtuneeko selaimestani vai uudesta foorumisoftasta ?
Voisiko olla jokin selaimeen liittyvä asia. Oma selaimeni (Safari) kyseiset kuvat näyttää, tosin ilmeisesti uuden foorumisoftan vuoksi pienennettyinä versioina.

Onnittelut Markulle uudesta hienosta autosta ja muillekin uuden auton tilanneille.

Nalle

Miten muuten menee, jos auton tilauksen yhteydessä valitsen lisävarusteluettelosta vaikka 19" vannesetin, niin korvaako se vakio 17" setin vai saako tuon vakiosetin myös mukaan? Olisi tuo vakiosetti ihan passeli talvirenkaille.

Markku J

Kyllä se isompi setti korvaa vakiot, eli yksillä pyörillä ja vanteilla se auto tulee. Minusta nuo isommat vannepaketit kannattaa hankkia itse vaikka ebaystä. Itse otin auton vakiovanteilla ja renkailla. Ostin eräältä palstalaiselta uudet talvivanteet ja toiselta hyväkuntoiset 19" PRY:t renkaineen. Tuli halvemmaksi, ja nyt minulla on lähes ajamaton vakiosetti vaikka myyntiin.

Nalle

Siinä tapauksessa, luulisi noiden lisävarustelistan vanne/rengassettien olevan paljon halvempia.
Halvin 18" settikin on melkeen 2Kâ,¬, tolla hinnallahan ne melkeen lähtee marmoriltakin, ja sitten jää saamatta kuitenkin vakiosetti. Luulis noilla hinnoilla saavan vakiot vielä lisäksi. Olet Markku J oikeassa siinä, että kannattaa ottaa auto vakiosetillä, varsinkin jos meinaa ne laittaa talveksi alle ja hankkia isommat muualta.

Nalle

Markku J onko tuo sinun nyt ylimääräinen vakiosettisi talvirenkailla?
Jos olet sitä myymässä pois voisin olla kiinnostunut, jos ja kun A6 menee tilaukseen.

Markku J

Ei ole minun setti talvirenkailla, koska se on Saksasta auton alla tullut Business A6:n vakiosetti Pirelli Cinturato C7 renkailla (muistaakseni).  Ostin Suomesta alkuperäiset Audin 17" vanteet edullisella hinnalla ja niille talvirenkaat. Kesälle minulla on tietty tuo orkkissetti, mutta ostin hiukan käytetyt 19" PRY:t Good Year Eagle -renkain.

Tomppi

Ei ole vielä koeajoa suoritettu eikä tilausta jätetty, mutta autokuume on valtaisa  :D

Nykyinen auto on BMW 2012 525d Touring Sport A ja kaikinpuolin on loistava auto, mutta nelivetoa olisin vailla. Yritin jo Bemaria tilatessa muuttaa tilausta siten että olisin muutanut sen xDrive-versioon, mutta se ei ollut silloin mahdollista. Olisi pitänyt perua tilaus ja laittaa uusi, jolloin toimituspäivä olisi venynyt pitkälle..

Mersun ja Volvon olen jo vaihtoehdoista jättänyt pois ja tosiaan loppusuoralla Audi ja BMW. Audista sinänsä on kokemusta kahdesta Audi 100:sta sekä nykyinen kakkosauto A3. Bemareita on ollut kaksi. Aika pitkällehän se tulee olemaan välirahasta kiinni, koska molemmat ovat loistavia autoja.

Kiikarissa on A6 Avant 3.0 TDI Quattro Edition 230 kW Sport differentialilla tai BMW 535d xDrive Touring. Nykyisessä bemarissa on liuta kaiken maailman kilkkeitä ja varusteita joita en välttämättä edes tarvitse, joten nyt olisi tarkoitus laittaa voimalinja ja ajettavuus kerralla kuntoon ;)  Tulee sen verran kuitenkin Lapin teillä talvisin kurvailtua. 

Markun granaatinvärisen A6:n nähtyäni siitä tuli suosikkivärini. Sisustaksi ajattelin ihan mustia sporttijakkaroita, vaikka beige näyttää punaisessa autossa parhaimmalta. Minulla oli pari vuotta sitten punaisella ulkovärillä ja beigellä sisustalla varustettu V70 joten se on vielä sen verran tuoreessa muistissa että haluan vaihtelua. Nykyisessä autossa ulkoväri titaaninhopea ja ruskeat sporttijakkarat. Nahkapenkit A6:ssa ovat järjettömän kalliit joten jäävät auttamatta pois. Ilmeisesti sitten kangas on kohtuullisen laadukasta? Mustasta alcantarasta en hirveästi innostunut.

Käyn seuraavaksi koeajolla, toivottavasti tuollainen 230 kW Quattro versio löytyy. Sitä ei ainakaan ollut Quattro-kiertueen autoissa mukana, toivottavasti autoliikkeestä sellainen löytyisi.

Kysymys: onko kellään kokemuksia tuosta Quattro Sport differentialista? Onko vastaava kuin xDrive, vai miten se ilmenee ajettavuudessa? Onko hintansa väärti?

Hieman myös mietityttää nuo ohjaukseen liittyvät ongelmat joita on joissain A6:ssa raportoitu. Onko niihin saatu korjausta?
Onko akkuun liittyviä ongelmia pakkasella?

Muutkin vinkit ja kommentit ovat tervetulleita.

Markku J

A6 biturbo on varmasti upea auto. Voimaa riittää, käyntimurinatkin saa haluttaessa (dynamic -asennossa) ja tiptronic poistaa S tronicin pienet epäkohdat. Tuollaisen haluaisin, jos raha riittäisi.

Sporttidiffi on eri asia, kuin xDrive. Sehän jakaa voimaa taka-akselin pyörien välillä sähköisiin kytkimiin perustuen. Bemulla ei ole vastaavaa tarjolla. En ole koeajanut, mutta kehuja se on saanut (missä mahtaa olla palstalainen LoCal / DrPepper, joka sitä kovasti kehui ?). Tuskin arkiköröttelyssä sitä huomaa, mutta varmaankin nautiskeluajossa mutkateillä se olisi oivallinen laite.

Sportti-istuimet mustana sopivat oikein hyvin granaatinpunaiseen ulkoväriin. Nämä vakiot ovatkin liian miedosti muotoillut, jotta niitä voisi edes harkita hienoon biturboon. Kangas on kyllä laadukkaan oloista ja pysyy pitempään uudenveroisena, kuin nahka (venymät ja painumat eivät tule esille).

Minulla ei ole vielä ohjausongelma tullut esille, olisko siis jo korjattu tuotannossa ? Akkuongelmaa ei myöskään ole, vaikka Eberiä käytän päivittäin 30-50 min.

Ei muuta kuin A6 kaupoille mars - saat rumasti käyvän nelosdieselin tilalle kunnon tekniikan.

Tomppi

#496
Kiitoksia tiedoista MarkkuJ. Tosiaan mustia kankaisia sporttijakkaroita mustalla sisäkatolla ajattelin. Kojelauta sitten alumiini "Trigon" somistelistoilla. Onhan se vähän tylsä, mutta ei kiinnosta maksaa noin paljon nahkajakkaroista, mieluummin vaikka Quattro sport diff. Ja olisipahan vaihtelua kahteen aikaisempaan nahkasisustaiseen autoon käyttömukavuudesta talvella puhumattakaan.

Yllättävän suuri ero tuli hinnassa 535d ja Audin välillä. Kaiken lisäksi Eberin saisi Audiin nyt kaupanpäälle samoin ilmajouset. Lähes kymppi eroa vastaavanlaisilla varusteilla jos Quattro sport diff. jätetään pois. Tietysti vaihtoauton hyvitys ja koeajo tulevat lopulta ratkaisemaan, mutta kyllä tällä hetkellä etu näyttää olevan Audin puolella.


ZigZag

Lainaus käyttäjältä: Tomppi - 26.01.13 - klo:00:06
Kiikarissa on A6 Avant 3.0 TDI Quattro Edition 230 kW Sport differentialilla tai BMW 535d xDrive Touring.
Mulla ollut periaatteessa näistä molemmat, tosin Audi oli ilman Sportdiffiä ja F11 535d oli mulla pelkästään takavetoinen (kun nelikkoja ei silloin ollut) ja "vaan" 300 heppainen. Kannattaa todella koeajaa molemmat ennen kuin teet päätöksen ja varsinkin Audi koita saada vaikka vknlopuksi ajoon. Vaikka autot ovat periaatteessa samaa genreä, niin ovat ainakin omasta mielestäni kovin erilaiset autot. Tätä on vaikeaa selittää, mutta selitys piilee ko. merkkien eroissa, Audissa oli vaan erilainen fiilis kuin bemussa. Mutta kuten sanottu, sun täytyy koeajaa ainakin Audi (kun Bemu sulla onkin), että ymmärrät, mitä tarkoitan...

Sen verran voin sanoa, että Audissa on tietty mahtava voimalinja ja kivat äänet, vaikka ne hieman keinotekosesti onkin tuotettu. Suorituskyky noissa taitaa olla aika tasoissa, vaikka käsitykseni mukaan Audi on hieman ruudikkaampi. Toisaalta Bemu on vastaavankokoisilla renkailla hieman hiljaisempi ja esim. Bemun proffa Hifi on Audin vastaavan hintaista Bose systeemiä huomattavasti paljon parempi.

Yksi juttu vielä: Mulla oli BiTurbon öljynvaihtoväli käytännössä 15 000 km ja vastaavalla ajojlla Bemu piti viedä öljynvaihtoon vasta 30 000 km kohdalla. Bemu ei vienyt öljyä yhtään eikä Audiinkaan tarvinnut lisätä, vaikka alussa söikin 1/4 "mittaria" öljyä, minkä jälkeen kulutus loppui.

Audi olisi sulle tietysti vaihtelua.
Volkswagen Golf Variant 1,2 TSI DSG & Volkswagen Touran 1,6 TDI DSG

Markku J

ZigZag on oikeassa siinä, että A6 ja viitosbemari ovat kovin erilaiset autot tuntumaltaan jotenkin vaikeasti kuvailtavalla tavalla. Meillä tosin pihassa ovat molemmista karvalakkimallit, kummassakin 3 -litrainen, pikkutehoinen 204 hv kuutoskone (Bemussa bensa).

Bemari tuntuu Audia pienemmältä, jotenkin käteenkäyvemmältä ja sporttisemmalta. Bemarissa on myös parempi materiaalien laatuvaikutelma. Ei ole kopisevia kovamuovisia pintoja. F10 on ollut todella luotettava nämä 3 vuotta. Öljyä olen lisännyt 15 tkm jälkeen litran nyt kahdesti. Todella tyytyväinen olen siihen ollut.

Audi on leppoisa matkavaunu. Ohjaus on kevyt ja ilmajouset tasoittavat matkantekoa. Nelivetona Audi menee meidän takavetobemua suuntavakaammin. A6 tuntuu kuskin paikalta jotenkin enemmän "limusiinilta" kuin urheilulliselta karkottaen räppäilyhalut. Mittaristo on tosi upea laajan ajotietokoneen johdosta ja ohjaamo muutenkin kaunis. Mutta tietty halpisfiilis tulee muoviosista, ja jotenkin myös kaikki kojetaulun kytkimet tuntuvat hieman Bemaria heppoisemmilta. Kyse on hiuksenhienoista fiiliseroista.

Tässä pikkukoneisessa Audissa minua kiusaa ihan kaikista eniten sama vaiva, kuin 180 kW:n A7:ssa. Koneen ääni ja vaihteiston ohjelma, joka kierrättää reiluun 2000 rpm pikkuvaihteilla ennen kuin vaihtaa isommalle. Koneen ääni tuo tuossa vaiheessa mieleeni samat tunnelmat, kuin Kreikan kesälomalla Hyundai Getziä 1.1 koneella ylämäkeen kepittäessäni, kun ei meinannut saada kierroksia niin ylös, että olisi saanut kakkosta tai kolmosta vaihdettua. Outo pikkukonefiilis, joka ei johdu tehon puutteesta, vaan äänimaailmasta ja liian pienellä vaihteella ajamisesta. Bemarin 30d murisee ihan eri tavalla ja ZF:n laatikko vaihtaa asiallisesti.

SKU

Lainaus käyttäjältä: Tomppi - 26.01.13 - klo:13:20
Kiitoksia tiedoista MarkkuJ. Tosiaan mustia kankaisia sporttijakkaroita mustalla sisäkatolla ajattelin. Kojelauta sitten alumiini "Trigon" somistelistoilla. Onhan se vähän tylsä, mutta ei kiinnosta maksaa noin paljon nahkajakkaroista, mieluummin vaikka Quattro sport diff. Ja olisipahan vaihtelua kahteen aikaisempaan nahkasisustaiseen autoon käyttömukavuudesta talvella puhumattakaan.

Minusta tuo on vähän kornia tuon hintaisessa autossa. Itsellehän me toki autot hommataan, mutta minulle tulee melkein sama fiilis kuin laittaisit 16" mustat peltivanteet tuohon talveksi, ilman kapseleita  ;)

Voisihan sitä tietysti laitattaa nahat jälkikäteen ja se ei ollut ihan pahanhintaista (taisi olla aika samalla tasolla kuin nahka-alcatara), mutta en ottaisi kyllä kangaspenkkejä biturboon. Minä laittaisin sportdiffirahat siis mieluummin parempiin penkinpäällisiin.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Markku J

Minusta taas nahka ei ole yksiselitteisesti parempi / hienompi. Kangas on miellyttävämpi kylmässä talvessa ja kuumassa kesässä. Se on myös paljon pitävämpi kitkan vuoksi sporttisessa ajossa, eivätkä kangaspenkit näytä kuluneisuuttaan niin nopeasti, kuin nahat.

Minulla oli A7:ssa Comfort -paketin kalliit nahat, eikä ne olleet nimensä veroisesti mukavat. Saumat painoivat ja sivuttaistuki oli mieto maksimiinkin säädettynä. Toki ne näyttävät hienoilta uutena. En silti sano, etten joskus vielä nahkapenkkejä ostaisi, mutta ei sporttipenkit kangasverhoilulla ole mikään häpeä edes biturbossa.

SKU

Tuo on varmasti ihan totta. Itse otin nuo nahka-alcantarat sporttipenkkeihin ja se on minusta hyvä välimuoto. Ei luista ja ei ole niin kylmä/kuuma, eikä pahemmin veny. Melkein paras olisi nahka/kangas, joita näkee mm. S-Line Sport-varustuksessa (esite sivu 71). Nahka tuo arvokkuutta ja kun sitä on vain penkin reunassa, ja muuten on hyvälaatuista kangasta niin se luo hienon ja sporttisen kontrastin. Makuasioitahan nämä ovat.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Markku J

Nahka-alcantara on hieno yhdistelmä. Minulla oli sellaiset A5 Cabriossa, ja voin suositella. Alcantara kestää aikaa nahkaa paremmin ja on pitävä istuinpinta. Hienon näköinenkin vielä. Eikä ole niin kuuma / kylmä kelin mukaan, kuin nahka.


Tomppi

Lainaus käyttäjältä: SKU - 26.01.13 - klo:21:14
Minusta tuo on vähän kornia tuon hintaisessa autossa. Itsellehän me toki autot hommataan, mutta minulle tulee melkein sama fiilis kuin laittaisit 16" mustat peltivanteet tuohon talveksi, ilman kapseleita  ;)

Voisihan sitä tietysti laitattaa nahat jälkikäteen ja se ei ollut ihan pahanhintaista (taisi olla aika samalla tasolla kuin nahka-alcatara), mutta en ottaisi kyllä kangaspenkkejä biturboon. Minä laittaisin sportdiffirahat siis mieluummin parempiin penkinpäällisiin.

Minulla on 2 edellisessä autossa ollut nahkasisusta ja haen vaihtelua. Kauhistelin tuossa vain Audin nahkapenkkien hintapolitiikkaa verrattuna esim. BMW:hen. Jos haluaisin seuraavaksi taas nahkajakkarat niin toki ne laittaisin mutta kun en halua. Laadukas kangas on talvella paljon mukavampi kannikoille ja nahka tosiaan löystyy ajan saatossa vaikka olisi kuinka varovainen. Kangas ei myöskään luista.

Musta Audin Alcantara kuulemma nukkaantuu ikävästi vuosien saatossa (voi olla väärä tieto) ja Audin harmaasta en pidä. Näinollen mustat urheilujakkarat ovat minulle ihan varteenotettava vaihtoehto. Tai sitten S line Sport-paketin kautta saa kangas/nahka istuimet jotka ovat myöskin varsin tyylikkäät ja toimivat.

SKU

Se on minusta harmi, että tuota kangas+nahkaa ei saa kuin S-Line paketin kanssa.

Minä kyllästyin kangasverhoiluun edellisen kanssa.  Lapsilla reissuilla jotain tippuu ja/tai kaatuu penkeille (meillä saa rajoitetusti syödä ja juodakin autossa jos on matkaa vaikka tommoset 3500km edessä), tai muuten tulee jotain vettä (tai vaikka aluksi lunta) penkille. Voi helvetti niiden "kusirantujen" kanssa, aina sai olla pesemässä penkkejä ihan pienen vesivahingon kanssa. Ja penkin suojia...juu ei. Nykyinen (tylsä musta nahka-alcantara) on helppo kun rätillä pyyhkii roiskeet. Alcantaran nukkaantumisen kanssa lienee oikea hoito a ja o. Pitää puhtaana ja ei hankaa millään karkealla.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Tomppi

#505
Joo, kyllähän nuo S-Line istuimet sopivat ko. auton imagoon. Siinä yhdistyy sporttisuus, tyylikkyys ja käytännöllisyys hienolla tavalla. Musta nahka/alcantara on myös kestävä ja tyylikkään näköinen.


Adams

Lainaus käyttäjältä: Tomppi - 26.01.13 - klo:00:06
Kysymys: onko kellään kokemuksia tuosta Quattro Sport differentialista? Onko vastaava kuin xDrive, vai miten se ilmenee ajettavuudessa? Onko hintansa väärti?

Minulla on differentiaali kuutosessani, josta voisin sanoa että se on viimeinen lisävaruste, josta luopuisin. Aivan huikea kaarteissa, tehden isohkosta kuutosesta todella ketterän kokoisekseen. Aliohjautuvuus kurveissa loistaa poissaolollaan enkä tarkoita tällä sitä, että tarvitsisi ajaa erityisen "aktiivisesti" saadakseen eron normi-quattroon ajettavuudessa. Pidin edellisen viitoseni takapainotteista (60/40) quattroa loistavana, mutta nyt reilun 10tkm differential -kokemuksella voin jo sanoa, että näissä nelivedoissa on todella todella iso ero  :P

Ja mitä tulee tuohon viimeinen varuste, josta luopuisin lauseeseeni niin minulla on kuutosessa mm. Navi Touch, LED -ajovalot, Bluetooth Online, HUD, B&O, Night Vision, adaptiivinen vakkari jne, eli todella korkealla arvostan Sport differentiaalin ;)

Tomppi

Mukava kuulla kokemuksia sport-diff varusteesta. Itse arvostan nimenomaan ajettavuuteen liittyviä varusteita eikä tuon kyseisen varusteen hinta kovin paha ole. Ja etenkin kuin BMW:hen ei kyseistä varustetta edes rahalla saa.

Vice

Tomppi A6 Avant 3.0 TDI Quattro Edition 230 kW on varmasti hieno kulkupeli  :)

Suosittelen kuitenkin, että käyt katsomassa ja istumassa nahka/alcantara jakkarat. Istuin sellaisilla, kun vaimon A3:n varusteita mietittiin ja tykkäsin kyllä paljon! Toki makuasioita... BMW:ssä mulla ei ainakaan ole ollut alcantaran nukkaantumisen kanssa mitään ongelmia.
Toki sporttipenkit kangasverhoilullakin on hyvä ratkaisu (itse ne mielummin ottaisin autoon kuin nahkapenkit... Maku asioita tietysti..).
Mutta ainakin itse ehdottomasti ottaisin juuri sporttipenkit vakioiden sijaan, vakiot ei ainakaan omaan makuun ollut tukevat jakkarat...

Olisin varmasti itsekin jo 5-srj:n vaihtanut A6 Avant 3.0 TDI Quattroon (kuten toisella foorumilla olikin jo juttua), mutta ainakin omalla kohdalla oman auton arvo oli pudonnut niin roimasti vuodessa, että se laski autonvaihto fiiliksen lähes nollaan  :'( Ja lykkäsi vaihtoa parin vuoden päähän (myyjän mukaan lähes sama hyvitys olisi omasta autostani reilu 1v vanhana kuin 3v vanhana... No tiedä sitten..).

Sellaisen huomion itse tein, että omaan käyttöön (koiran kuljetus koppi, lasten vaunut, jne...) Audin (tosin koeajoin allroadin, mutta kai sama kontti kuin perus avant?) takakontti tuntui pienemmältä kuin 5-srj:n (tosin mulla on vielä siinä omassa se +30l tuova varustepaketti) samoin häiritsi lastaamista ajatellen, ettei "takakontin verho" liikkunut kuten BMW:ssä sähkökontin yhteydessä. En muista oliko koeajamassani Audissa sähkökonttia.

Silti tykkäsin kyllä tosta Audista paljon ja vaihto olisi tullut jos välirahasta olis päästy edes lähelle järkevää summaa.
Etenkin toi ilmajousitus on omaan mieleen hyvä, kun saa korkeutta säädettyä. Vielä, kun ton muuten "sopivasti" varustelee niin varmasti todella mukava ajella ja toi voimalinja varmasti tuo aina hymyn huulille.

Tomppi

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 26.01.13 - klo:16:23
Tässä pikkukoneisessa Audissa minua kiusaa ihan kaikista eniten sama vaiva, kuin 180 kW:n A7:ssa. Koneen ääni ja vaihteiston ohjelma, joka kierrättää reiluun 2000 rpm pikkuvaihteilla ennen kuin vaihtaa isommalle. Koneen ääni tuo tuossa vaiheessa mieleeni samat tunnelmat, kuin Kreikan kesälomalla Hyundai Getziä 1.1 koneella ylämäkeen kepittäessäni, kun ei meinannut saada kierroksia niin ylös, että olisi saanut kakkosta tai kolmosta vaihdettua. Outo pikkukonefiilis, joka ei johdu tehon puutteesta, vaan äänimaailmasta ja liian pienellä vaihteella ajamisesta. Bemarin 30d murisee ihan eri tavalla ja ZF:n laatikko vaihtaa asiallisesti.

Vaimon A3:ssa olen huomannut saman ja yhteen väliin jopa epäilin että moottori on todellisuudessa tilavuudeltaan pienempi kuin ilmoitettu, mutta täytyihän se lopulta uskoa että 1.8 litrainen se on. Huutaa välillä kuin 1.2 litrainen. Tuota pitää muistaa koeajossa tarkkailla

Olin olettanut että nimenomaan A6 on urheilullisempi, koska mielestäni F10/F11 on melko painava ja kookas auto ja mennyt enemmän 7-sarjalaisen suuntaan jos edelliseen E60/E61 malliin vertaa. Meno on enemmänkin limusiinimaista ainakin omassa bemussa. Saattaa tosin johtua säädettävistä iskunvaimentimista (DDC) joka tasoittaa menoa huomattavasti normialustaan verrattuna. Alusta muuttuu urheilullisemmaksi sport-asennossa, mutta siltikin on mielestäni enemmän mukavuuspainotteinen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy