Scirocco R - Takinkäännyttäjä

Aloittaja Kinli, 27.08.13 - klo:11:45

« edellinen - seuraava »

JRocco

Asiasta toiseen, tää R:ä ois mukava nähä livenä, joten olisi hyvä saada R:ä scirocco miittiin. :)

Taskukeke

Satuitko Kinli viime viikolla ajelemaan Jakomäen suunnalla Koillis/Itä-Helsingissä? En enää valitettavasti päivää muista, mutta bongasin valkoisen Ã,,rrän punaisilla kilvillä. Meinasin jo nostaa lapasta, kunnes tajusin ajavani sijais-Pololla.  :D Pirun siisti ilmestys!

Kinli

Lainaus käyttäjältä: Taskukeke - 02.09.13 - klo:19:15
Satuitko Kinli viime viikolla ajelemaan Jakomäen suunnalla Koillis/Itä-Helsingissä? En enää valitettavasti päivää muista, mutta bongasin valkoisen Ã,,rrän punaisilla kilvillä. Meinasin jo nostaa lapasta, kunnes tajusin ajavani sijais-Pololla.  :D Pirun siisti ilmestys!

Joo, käyn tuolla tattiksella 3-4 kertaa viikossa harjoittelemassa kartingia joten todennäköisyys että sen olin minä on kohtuu suuri. Ja tosiaan, sillon tais viel olla siirtokilvet kiinni. :)

Lainaus käyttäjältä: JRocco - 01.09.13 - klo:20:40
Asiasta toiseen, tää R:ä ois mukava nähä livenä, joten olisi hyvä saada R:ä scirocco miittiin. :)
Jees, enköhän mä ilmesty seuraavaan miittiin. :)
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

Kinli

Pienen pohdinnan jälkeen oon tullut siihen lopputulokseen että tuo helixin p&p äänihässäkkä ois luultavasti riittävä ja vaivattomin audioupgrade. Eli sillä + äänieristys mennään. Tulevaisuudessa ehkä erkkasarjan päivitys. Ootko Mikko saannu jotain vastausta saksanmaalta?

Miten nämä ikkunat ja varsinkin ikkunalistat kestää talven? Emännän entinen auto, Mito QVsta joutui vaihdattaa huollossa kaks kertaa kuskinpuoleisen ikkunan listan. Siinäkin autossa ikkuna laskeutuu kun avaa oven mutta Sciroccossa molemmat ikkunat laskeutuu kun poistaa avaimen virtalukosta. Ja aika reippaasti laskeutuukin.

Oliko webasto jälkiasennettavissa? :P
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

Mikko

Saksasta tuli automaattivastaus, että olemme lomalla 3.9. asti. Huomenna jos vaikka vastaisivat.

Ikkunalistat kestää kyllä kun Sciroccossa ikkunat eivät laskeudu jos on yhtään estettä. Eli talvella sisäänpääsyyn liittyy tiettyjä haasteita. Ovet saa repimällä auki, mutta kiinni ei mene jos ikkuna ei pääse laskeutumaan. Itsellä on talvella aina vanha s-etu kortti taskussa ja sen kun ujuttaa kaikkien tiivisteiden välistä ennen kun painaa oven avausta niin nikkunat tulee alas. Ongelmana on lähinnä kosteuden jäätyminen sinne alareunan tiivisteen ja ikkunan ulkopuolen väliin. Minulla ei lämppäriä ole kun auto on katoksen alla tai kylmässä hallissa yleensä.

jawa59

Mun CC:ssä on myöskin kehyksettömät ikkunat. Olen käyttänyt talvella silikonipuikkoa tiivisteissä ja hyvin on saanut ovet auki. Pitää vai varoa ettei silikonia mene maalipinnalle.

Mikko

Minullakin on ihan tuohon tiivisteiden voiteluun tarkoitettua tavaraa (ei silikonia), mutta ongelma on sen saaminen alareunan tiivisteeseen. Sitä ei itseasiassa edes pysty laittamaan tarvittavalle tiivistepinnalle joka on syvällä oven sisällä. Lisäksi aine sotkee ikkunat täysin aina avattaessa, joten niitä pitäisi olla kokoajan pesemässä. CC:ssä ja Audi A5:ssä on molemmissa hieman erilainen konstruktio kuin Sciroccossa. Sivuikkunat ja takaluukun pakkasessa rikkoutuvat pompauttimet on ne Sciroccon talvimurheet, joiden kanssa kyllä oppii tulemaan toimeen, mutta ärsyttää ne silti. :)

hosee

Lainaus käyttäjältä: jawa59 - 03.09.13 - klo:07:27
Mun CC:ssä on myöskin kehyksettömät ikkunat. Olen käyttänyt talvella silikonipuikkoa tiivisteissä ja hyvin on saanut ovet auki. Pitää vai varoa ettei silikonia mene maalipinnalle.
Eikös Sciroccossa ja CC:ssä tuo rakenne ole vähän erilainen? CC:ssä on huuli, joka ohjasi kosteuden valumaan ulkopintaa päin ja vähensi ikkunan jäätymistä jumiin alareunastaan. Sciroccossa rakenne on "avoimempi" ja ikkunan ja tiivisteen välissä on kolo, joka kerää iloisesti jäätä ja edesauttaa ikkunan jäätymistä jumiin. Tuo sama "avoimempi" rakenenne on ainakin Beetlessä ja Golf Cabriossa.

Havainto perustuu omiin CC-kokemuksiin ja hallissa tehtyyn Scirocco-vertailuun. Voi olla että rakenne on muuttunut jossain matkanvarrella....
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

Kinli

Kyselin äsken luottopajalta mitä tuo audiohärveli maksais niitten kautta ja mahdollisesti myös asennettuna. Oli kuulemma tuttu juttu ja dongle ei tosiaan irtoa asiakkaalle asti mutta voivat siellä sitte hoitaa sen sekä muun koodailun mikäli päätän asentaa koko systeemin ite. Saan hinnan toivon mukaan tänään.
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

Mikko

^ Mielelläni olen kuulolla jos saat jotain hintatietoa tuon suhteen. :)

Kinli

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 03.09.13 - klo:10:50
^ Mielelläni olen kuulolla jos saat jotain hintatietoa tuon suhteen. :)
Juu, ilmoitan heti kun on jotain tietoa. :)

Onko kukaan koittanu säätää jarrupolkimen asentoa (DSG)? Tuntuu vammaselta että jarru ja kaasupoljin on niin eri tasolla. Jarru on siis huomattavasti korkeammalla verrattuna kaasuun.
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

Kinli

Sain nyt vihdoin hinnan audiopuolen päivityksestä autohifiliikkeestä. Olin jo itseasiassa kuopannut tämän vaihtoehdon mutta ei toi tarjous nyt niin huono ole.

Helix Match PP52 - 5 kanavainen vahvari DSPllä.
Helix Match - scirocco johtosarja
Focal PS165 erkkasarja
Helixin varapyörätilaan tuleva 2x7" subi.
johdot, sulakerasia jne. jne. tarvikkeet

asennettuna yhteensä 1200e.

On kuulemma hyvät kokemukset tuosta setistä Sciroccossa.

En saannu eriteltynä tota hintaa, mutta googlettamalla löysin seuraavat hinnat (suurin osa saksasta):

Focal PS165 - 160e
Helix Match PP52 - 500e
Helix Match PP52 scirocco johtosarja + muut piuhat - ???e
Helix subi - 230e

Jos tuosta poistaa erkkasarjan ja downgradee tota vahvarii niin setti on käytännössä sama kuin mitä VW myy hintaan 750e asennettuna (golf -osastolta löyty hinta). Halvimmillaan se irtoais saksan ebaystä 355 eurolla.
Tuo Match PP52 -vahvari on tietty säädettävissä, eli sikäli kolmannen osapuolen erkkasarja istuisi sen kanssa varmasti paremmin kuin tuon bulkkivahvarin kanssa.

Halvimmillaan pääsis ku vaan tilais saksasta tuon valmiin vwn paketin, asentaa ite, ja toivoo parasta että donglekoodaus onnistuu jälkeenpäin. Se ois ehkä joku 400-450e? Mut sillon mennään vakioerkkasarjalla.

Seuraava vaihtoehto ois tilata toi Matchin vahvarin, siihen sopiva johtosarja, piuhat, erkkasarja, subi. ja asentaa ite. Ehkä 1000e?

Pari hunttii päälle niin voi potkia renkaita ja syljeskellä kattoon samalla ku joku muu hikoilee. :)
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

Mikko

Onkos tuossa sun tarjouksessa erkkasarja vain eteen vai myös taakse? Mielenkiintoinen paketti. Itse olin juuri tuota Focalin erkkasarjaa miettinyt.

Saatan kuitenkin tilata eBaysta tuon Soundsystemin. Ilmoittivat 45 euroa toimituskuluiksi Suomeen. Pitäisi vaan saada koodaukselle hinta niin tietäisi, että kannattaako katsella mielummin muunlaisen setin suuntaan. Olisikohan tuon vahvistimen vaihtaminen mahdollista tuohon VW:settiin, jos tulee ongelmia. Luulisin että se subi ja johtosarja on ihan samat Helixin mallit.

Kinli

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 05.09.13 - klo:19:30
Onkos tuossa sun tarjouksessa erkkasarja vain eteen vai myös taakse? Mielenkiintoinen paketti. Itse olin juuri tuota Focalin erkkasarjaa miettinyt.
Täs on vaan eteen erkkasarja.

Olin jo heittämässä takakaiuttimilla vesilintua (turhaa painoo) kunnes tajusin että parkkitutkan ääni tulee tietty niitten kautta. Eli antaa olla. Mutjoo, Mulla on ääni aina säädettynä 100% eteen, eli takakajareihin on turha panostaa.

150euron lisähinnalla toi pulju äänieristää dynamatilla tms. vielä molemmat etuovet täysin (sekä sisäpelti että ulkopelti).

Kuun lopussa ehtis tehdä ja sais seuraavana päivänä takas.

Argh, päätöksiä päätöksiä.. :)

Lainaus käyttäjältä: MikkoSaatan kuitenkin tilata eBaysta tuon Soundsystemin. Ilmoittivat 45 euroa toimituskuluiksi Suomeen. Pitäisi vaan saada koodaukselle hinta niin tietäisi, että kannattaako katsella mielummin muunlaisen setin suuntaan. Olisikohan tuon vahvistimen vaihtaminen mahdollista tuohon VW:settiin, jos tulee ongelmia. Luulisin että se subi ja johtosarja on ihan samat Helixin mallit.

Mä oon taasen kallistumassa tohon "järeempään" settiin. Epäilen että toi OEM-setti ei tule riittämään pitkällä tähtäimellä, ja sit saattaa tulla yhteensopivuusongelmia jos lähtee päivittämään.
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

Mikko

Jos pidän alkuperäisestä suunnitelmasta kiinni niin minulla lähtee auto vaihtoon vuoden päästä. Tuo 1200 euron sijoitus olisi pitänyt tehdä jo kolme vuotta sitten, enää ei raaski. :D
Tähän asti olen vakiollakin pärjäillyt, ajo- ja rengasmelu on ollut niin infernaalinen. Nyt on niin paljon hiljaisempi, että musiikki voisi paremminkin soida.

Taskukeke

^Ihan mielenkiinnosta kyselen, että onko jo suunnitelmia korvaajaksi? :) Minullakin hieman samanlaisia ajatuksia ollut tässä viime aikoina.

Kinli

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 05.09.13 - klo:22:17
Jos pidän alkuperäisestä suunnitelmasta kiinni niin minulla lähtee auto vaihtoon vuoden päästä. Tuo 1200 euron sijoitus olisi pitänyt tehdä jo kolme vuotta sitten, enää ei raaski. :D
Tähän asti olen vakiollakin pärjäillyt, ajo- ja rengasmelu on ollut niin infernaalinen. Nyt on niin paljon hiljaisempi, että musiikki voisi paremminkin soida.
Jep, itse ajattelin pitää kiinni tästä autosta vielä usean vuoden joten mielummin panostan heti kättelyssä. :)

Ootko tehny muuta kuin takakontin ja ovet auton hiljennyksen suhteen?
Hondassa ei ollut äänieristettä lainkaan ja renkaina Toyon R888 katusliksit joten siihen verrattuna nykyinen setuppi on suorastaan juhlaa. Tosin, tähänkin tottuu ja aina on parantamisen varaa. :)
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

Mikko

Takapenkin alta olen tehnyt ja takasivut tulee tehtyä tulevana viikonloppuna (lähinnä räminöiden takia). Takapenkin alustan vaimentamisella oli uskomattoman suuri merkitys. Etupään rengasmelulle pitäisi vielä keksiä jotain, mutta ulkopuolelle en mattoa haluaisi laittaa.

Elfa

Hieman asiaan liittyen. Mulla on ollut tuo Match PP52 DSP omassa autossa (BMW 3-sarja) vuoden alusta ja se on ollut ihan kohtalainen päivitys alkuperäiseen perushifiin. Kaikki muut on vielä alkuperäistä ainoastaan siis tuo vahvistin lisätty. Suurin syy hankintaan oli tarve aux in liitännälle joka tuosta löytyy.

Kinli

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 05.09.13 - klo:23:09
Takapenkin alta olen tehnyt ja takasivut tulee tehtyä tulevana viikonloppuna (lähinnä räminöiden takia). Takapenkin alustan vaimentamisella oli uskomattoman suuri merkitys. Etupään rengasmelulle pitäisi vielä keksiä jotain, mutta ulkopuolelle en mattoa haluaisi laittaa.

Täällä on aika perusteellisesti tehty äänieristys sciroccoon. Ja näköjään jotain lukemiakin otettu ennen ja jälkeen.
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

oopp99

Lainaus käyttäjältä: Kinli - 06.09.13 - klo:01:02
Täällä on aika perusteellisesti tehty äänieristys sciroccoon. Ja näköjään jotain lukemiakin otettu ennen ja jälkeen.

Tuo pitää itsekin lueskella läpi. Jossain toisessa ketjussa jo Mikoltakin kyselin hänen käyttämien levyjen painoa, painorajoitteinen kun olen enkä haluaisi mitään ylimääräistä autooni, mutta kyllähän tuo audion paraneminen olisi arkikäytössä hieno juttu jos _pienellä_ painonlisäyksellä sen saavuttaisi. Nykyinen audiosettihän minulla on alkuperäinen Dynaudio-setti varustettuna RCD-510 soittimella ja käsittääkseni vahvistin on apukuskin penkin alla, ja sinne saa jopa isompaakin vahvistinta vaihdettua jos niin haluaa.

Mutta jotta pysytään aiheessa niin upea Rocco ja tätä tulee kyllä ihmeteltyä tiistaina, näkemisiin!
Scirocco 2009 2.0 TSI DSG (Dynaudio, ACC, Xenon), APR stg1, EBC, Whiteline, Powerflex, Eibach, Collinite :)

sambolo

Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Nilkki

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 07.09.13 - klo:09:20
Pistä ihmeessä kuvia rocosta :)

Sitähän minäkin tulin katsomaan että joko kuvia löytyy. Kyllä tällainen harvinaisuus kiinnostaa.
Audi A3 1,4TFSI Sportback Business Sport -13 "Shiraz Red"

Mikko

Lainaus käyttäjältä: oopp99 - 07.09.13 - klo:09:17
Tuo pitää itsekin lueskella läpi. Jossain toisessa ketjussa jo Mikoltakin kyselin hänen käyttämien levyjen painoa, painorajoitteinen kun olen enkä haluaisi mitään ylimääräistä autooni, mutta kyllähän tuo audion paraneminen olisi arkikäytössä hieno juttu jos _pienellä_ painonlisäyksellä sen saavuttaisi.

Nyt on projekti valmis (paitsi etupään rengasmelua jos vielä jotenkin saa vaimennettua). Yritin hommaa tehdä niin, että käytin matskua kohtuudella ja muoviosissa lähinnä kevyttä vaahtomuovia. Vaimennusmattoa meni 64 levyä, joka tarkoittaa 6,36 neliötä eli noin 19 kiloa lisää massaa autoon. Sen saa melkein jo pois kun hankkiutuu eroon omasta vararenkaasta. :D


Kinli

Lainaus käyttäjältä: Nilkki - 07.09.13 - klo:09:21
Sitähän minäkin tulin katsomaan että joko kuvia löytyy. Kyllä tällainen harvinaisuus kiinnostaa.
Kamerat ois kerrankin kotona joten mä voisin tänään illemmalla käydä ottaa pari kuvaa jos ehtii. Pääsis testaa uutta filtteritelinettä samalla. :)
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

Kinli

Otin tänään pari pikaista kuvaa matkalla kotiin Sipoosta. Aika hätäistä touhua ja autokin oli likainen.
Pahimmat kärpäset joutu fotarilla putsaa. :P Hyvin toimi uudet filtterit joten tulipahan ne ainakin testattua.




Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

Mikko

Komeat kuvat komeasta autosta. :) Mitäs filttereitä testasit?

konga

Todella upea rocco!  :) ja hienot on kuvatkin.
Nykyinen Auto: 2014 cupra leon
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19632.0

Kuvia viimevuosien Autoista joita omistanut:
http://www.flickr.com/photos/100144176@N05/

sambolo

joo upea auto ja hienot kuvat :) Keulan volkkarimerkki kyllä mielestäni huutaa mustaa plastdippiä ;)
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

RoccoScientist

Todella komeita kuvia komeasta autosta. Viimeiseen kuvaan on muuten jäänyt rekkari näkyviin...
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy