Scirocco R - Takinkäännyttäjä

Aloittaja Kinli, 27.08.13 - klo:11:45

« edellinen - seuraava »

Kinli

#60
Lainaus käyttäjältä: Mikko - 08.09.13 - klo:22:11
Komeat kuvat komeasta autosta. :) Mitäs filttereitä testasit?
Kiitos. :)

Formatt-Hitechin 165mm filsuja Lucroitin telineelle Nikkor 14-24mm putkelle.
Tossa maisemakuvassa on käytössä ND reverse grad 0.9.

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 08.09.13 - klo:22:23
Todella komeita kuvia komeasta autosta. Viimeiseen kuvaan on muuten jäänyt rekkari näkyviin...
En viittinyt tosta poistaa rekkari kun tyhjä pelti näyttää jotenkin väärältä.
Eli tossa on numerot / kirjaimet vähän muutettu. :)
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

niko

Oli kyllä varsin komea ilmestys livenä! :)
VW Scirocco 1,4TSI 118kw

Kinli

#62
Rekisterikilven mainosalustat poistetu edestä ja takaa.
Edestä lähti myös toi jättimäinen vakio kilpiadapteri joka on ilmeisesti saksan kilville tarkoitettu. Jäljelle jäi odotetusti adapterin muoviklipseistä reijät puskuriin kilven molemmille puolille. Peitin reijät väliaikaisesti valkoisella pyöreällä teipillä. Tolle pitää keksiä joku pysyvämpi ratkaisu asap. Keulan ilme parani huomattavasti kun pääsi tuosta muoviläpyskästä eroon.

Kävin hakee autostudiosta tukkupakkauksen silentcoattia ja nyt on takapenkkin istuinosan alusta äänieristetty. Enempää ei kehtaa tehdä tossa sisäpihan parkkiksella eli takakontti ja muut sisätilan äänieristykset jotka vaatii enemmän purkua, joutuu tekee myöhemmin muualla.
Hifipuolien upgrade tapahtuu 25.9 ja siinä samalla tulee myös etuovet äänieristettyä.
APR stage 1 (265hp -> 322hp) buukattu 20.9. kompensoimaan äänieristyksen tuomaa lisäpainoa. :P
Ebaystä tilasin myös ledit kaikkien sisätilojen polttimoiden tilalle.
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

Mikko

Noniin, on alkanut tapahtua. :)

Minä ihan pokkana suoritin koko vaimennusprojektin tuossa parkkiksella. Ei tosin ole sisäpihalla, mutta kyllä niitä kummaksuvia katseita tuli kerättyä. Mun pitää varmaan vielä askarrella ovet vähän paremmin. Tilasin sen soundsystemin niin pitää katsoa sen asentamisen jälkeen, jos kaipaa erkkasarjaa niin asennan samalla.

Kinli

Noniin, takakontti melkein tehty. 20 levyy menny. Toinen puoli huomenna.
Mikä toi hopea boksi on joka näkyy tossa toisessa kuvassa? Mikon purkukuvissa ei moista näkyny? Iso nippu johtoja tonne menee, mut toi itse boksi on todella ohut.



Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Kinli - 16.09.13 - klo:22:32
Mikä toi hopea boksi on joka näkyy tossa toisessa kuvassa? Mikon purkukuvissa ei moista näkyny? Iso nippu johtoja tonne menee, mut toi itse boksi on todella ohut.

Sä olet päässyt vapaaehtoiseksi koekaniiniksi Ollilan työryhmään! Nämä ärräläiset ovat juuri sopivia keskivertoautoja valvontahommien koekaniineiksi. Nähdään heti pienelläkin otoksella, kuin paljon systeemistä on hyötyä 8)

Mikko

Voisko liittyä takatutkiin (mulla ei ole) vai mikä muu varuste voisi tuollaisen vaatia? Ei mitään osanumeroa näkynyt missään?

Kinli

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 16.09.13 - klo:22:47
Voisko liittyä takatutkiin (mulla ei ole) vai mikä muu varuste voisi tuollaisen vaatia? Ei mitään osanumeroa näkynyt missään?
Ei näkynyt numeroita. Tosin valaistus oli myös varsin heikko. Boksin teline oli popniiteillä kiinni rungossa, mutta luulis että itse boksi irtoaa telineestä. Jos mä ton puolen vielä puran niin voisin katsoa jos tutkan johto menee tohon boksiin. Siihenhän se voisi tosiaan liittyä.

EDIT: Löytyi topicci tutkien jälkiasennuksesta uk foorumilta jossa tutkien piuhat tosiaan viedään tohon boksiin, mutta tässä tapauksessa itse boksi löytyi jo asennettuna autoon vaikka auto oli siis tilattu ilman tutkia, eli luulis boksin liittyvän myös johonkin muuhun.

http://www.sciroccocentral.co.uk/forum/viewtopic.php?f=25&t=9553
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

Kinli

Tossa vielä nopea kuva keulan ilmeestä ilman tuota massiivista rek.kilven muovihärpäkettä.

Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

oopp99

Lainaus käyttäjältä: Kinli - 15.09.13 - klo:15:26
Rekisterikilven mainosalustat poistetu edestä ja takaa.
Edestä lähti myös toi jättimäinen vakio kilpiadapteri joka on ilmeisesti saksan kilville tarkoitettu. Jäljelle jäi odotetusti adapterin muoviklipseistä reijät puskuriin kilven molemmille puolille. Peitin reijät väliaikaisesti valkoisella pyöreällä teipillä. Tolle pitää keksiä joku pysyvämpi ratkaisu asap. Keulan ilme parani huomattavasti kun pääsi tuosta muoviläpyskästä eroon.

Kävin hakee autostudiosta tukkupakkauksen silentcoattia ja nyt on takapenkkin istuinosan alusta äänieristetty. Enempää ei kehtaa tehdä tossa sisäpihan parkkiksella eli takakontti ja muut sisätilan äänieristykset jotka vaatii enemmän purkua, joutuu tekee myöhemmin muualla.
Hifipuolien upgrade tapahtuu 25.9 ja siinä samalla tulee myös etuovet äänieristettyä.
APR stage 1 (265hp -> 322hp) buukattu 20.9. kompensoimaan äänieristyksen tuomaa lisäpainoa. :P
Ebaystä tilasin myös ledit kaikkien sisätilojen polttimoiden tilalle.

Mitä tykkäsit äänieristyksen muutoksista, huomaako eron?
BTW. Iso peukku APR-valinnasta, muuttuu tuo auton luonne paljon enemmän kuin pelkät numerot kertovat. ;)
Scirocco 2009 2.0 TSI DSG (Dynaudio, ACC, Xenon), APR stg1, EBC, Whiteline, Powerflex, Eibach, Collinite :)

Kinli

Lainaus käyttäjältä: oopp99 - 17.09.13 - klo:15:26
Mitä tykkäsit äänieristyksen muutoksista, huomaako eron?
BTW. Iso peukku APR-valinnasta, muuttuu tuo auton luonne paljon enemmän kuin pelkät numerot kertovat. ;)

Mä tein ehkä virheen siinä että rupesin jo nyt eristämään autoa. En usko että olen tottunut autoon tarpeeks havaitakseni pieniä eroja.
Toisaalta, homma ei ole vielä valmis. Vasta takapenkin alusta sekä reilu puolet takakontista tehty enkä ole montaa metriä ehtinyt ajaa sen jälkeen kun sain noi tehtyä. Tänään tulee ekaa kertaa enemmän kilsoja alle motarin kera, joten katsotaan miten käy. Tulevaisuuden suunnitelmissa on myös eristää lattia sekä hieman perusteellisemmin nuo pyöränkotelot, ja ovet eristetään vasta 25.9. hifiputiikin toimesta.

Pakko myöntää että ilman miittiä tuo lastutus ois edelleen "ehkä sitten joskus" -tasolla. Tiedän ketä kiittää. ;)
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

oopp99

Lainaus käyttäjältä: Kinli - 17.09.13 - klo:15:41
Mä tein ehkä virheen siinä että rupesin jo nyt eristämään autoa. En usko että olen tottunut autoon tarpeeks havaitakseni pieniä eroja.
Toisaalta, homma ei ole vielä valmis. Vasta takapenkin alusta sekä reilu puolet takakontista tehty enkä ole montaa metriä ehtinyt ajaa sen jälkeen kun sain noi tehtyä. Tänään tulee ekaa kertaa enemmän kilsoja alle motarin kera, joten katsotaan miten käy. Tulevaisuuden suunnitelmissa on myös eristää lattia sekä hieman perusteellisemmin nuo pyöränkotelot, ja ovet eristetään vasta 25.9. hifiputiikin toimesta.

Pakko myöntää että ilman miittiä tuo lastutus ois edelleen "ehkä sitten joskus" -tasolla. Tiedän ketä kiittää. ;)

Eroilla tarkoitin lähinnä äänentoistollista eroa. Meteliä näissä katuautoissa ei kuitenkaan paljon ole. :)
Scirocco 2009 2.0 TSI DSG (Dynaudio, ACC, Xenon), APR stg1, EBC, Whiteline, Powerflex, Eibach, Collinite :)

Kinli

APR lastu asennettu. Huh. Kyllä nyt sysää. :D
Varsin vihainen eläin tuosta tuli kertaheitolla!

En tiiä johtuuko lastusta, mutta kun on jonkun aikaa antanu kenkää ja pysähtyy esim. liikennevaloihin niin D-asennosta N-asentoon vaihtaessa ees taas, tuntee selkeesti kun veto menee päälle ja pois. Sen jopa kuulee jos on muuten hiljasta. Mut sit kun ajaa hissukseen hetken niin aski käyttäytyy taas normaalisti. Eli D-N -vaihto on täysin huomaamaton paikallaan seistessä. Onko normaalia?

Tänään tuli myös tilattua talvivanteet. 18" R8 replicat. En muista merkkiä mutta jotain perus kiinakuraa ne vaan on. Panostetan mielummin renkaisiin (hakka R2). :)
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

katteja

Meinaatko huollattaa tiheämmin moottoria nyt kun koneesta revitään enemmän voimaa ulos?
Uteliaisuuttani myös kysyn entä miten talvella koneen esilämmitys on toteutettu?

Kiitos vastauksista jo etukäteen.

Omassa laitteessani vaihtuu öljyt ja suodattimet (öljy ja ilma) vähintään kerran vuodessa ja viimeistään 10tkm ajon jälkeen.

Kone lämpenee webastolla (gsm käynnistin) joten moottori ei ole koskaan tehnyt ns "kylmä" käynnistystä, eli pari minuuttia myös kesäisin.. nopeuttaa öljyn lämpenemistä huomattavasti. Talvella maskissa peite.

Onnea komialle pelille.
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

Kinli

Lainaus käyttäjältä: katteja - 21.09.13 - klo:04:40
Meinaatko huollattaa tiheämmin moottoria nyt kun koneesta revitään enemmän voimaa ulos?
Uteliaisuuttani myös kysyn entä miten talvella koneen esilämmitys on toteutettu?

Kiitos vastauksista jo etukäteen.

Omassa laitteessani vaihtuu öljyt ja suodattimet (öljy ja ilma) vähintään kerran vuodessa ja viimeistään 10tkm ajon jälkeen.

Kone lämpenee webastolla (gsm käynnistin) joten moottori ei ole koskaan tehnyt ns "kylmä" käynnistystä, eli pari minuuttia myös kesäisin.. nopeuttaa öljyn lämpenemistä huomattavasti. Talvella maskissa peite.

Onnea komialle pelille.

Huollon suhteen en ole suunnitellu vielä mitään sen erikoisempaa. Öljyt tulee varmaan vaihdettua vähintään vuoden välein.

Talvella tulee luultavasti ajettua aika pitkälti vakiosoftalla, sen kun saa vaihdettua takaisin napin painalluksesta.
Lämmitintä ei ole. Webasto on käynny mielessä lähinnä ikkunoitten takia. Mutta hinta on aika suolanen siihen nähden miten vähän kilsoja tulee talvisin.
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

hosee

Lainaus käyttäjältä: Kinli - 21.09.13 - klo:02:20
APR lastu asennettu. Huh. Kyllä nyt sysää. :D
Varsin vihainen eläin tuosta tuli kertaheitolla!
Lisää äänieristysmattoa, niin kyllä se siitä kesyyntyy :). Millaiset väännöt tuo päivityksen jälkeen antaa?

Lainaa
En tiiä johtuuko lastusta, mutta kun on jonkun aikaa antanu kenkää ja pysähtyy esim. liikennevaloihin niin D-asennosta N-asentoon vaihtaessa ees taas, tuntee selkeesti kun veto menee päälle ja pois. Sen jopa kuulee jos on muuten hiljasta. Mut sit kun ajaa hissukseen hetken niin aski käyttäytyy taas normaalisti. Eli D-N -vaihto on täysin huomaamaton paikallaan seistessä. Onko normaalia?
En tiedä onko normaalia, mutta luulen tietäväni mitä tarkoitat. Itse en ole mieltänyt tuota "vedon kytkeytymiseksi", vaan siirto D-asentoon tuntuu "jäykemmältä" kuin tavallisesti. Ei ole tullut tuota varsinaisesti seurattua, mutta noin minä ilmiön muistaisin. (Tulee todella harvoin käytettyä N:llä kesken ajon, joten itselläni kyseessä on satunnaishavainto. Nyt kun sanoit, niin pitääpä muistaa tarkkailla.

Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

Jyri

Paljonkos tuosta koneesta irtoaa vääntöä viriyksen jälkeen? Onko tuossa vakio DSG6 loota, onko sen suhteen tehty mitään, lähinnä mielessä käy että miten kestää noin huimat tehot.

Kinli

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 22.09.13 - klo:22:19
Paljonkos tuosta koneesta irtoaa vääntöä viriyksen jälkeen? Onko tuossa vakio DSG6 loota, onko sen suhteen tehty mitään, lähinnä mielessä käy että miten kestää noin huimat tehot.

265hv / 378nm -> 322hv / 435nm APR lupaa. Dynossa en oo käynny.
Vakio DSG6 loota. Luotto saksalaiseen huippuosaamiseen / laatuun on kova. :)
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

hosee

Lainaus käyttäjältä: Kinli - 23.09.13 - klo:09:51
265hv / 378nm -> 322hv / 435nm APR lupaa. Dynossa en oo käynny.
Vakio DSG6 loota. Luotto saksalaiseen huippuosaamiseen / laatuun on kova. :)

Onkohan tuo R:n DSG6-aski ihan vakio? Eikös DSG6:n vääntö-maksimiksi ollut ilmoitettu 350Nm, mikä jäisi alle R:n vääntöjen vakionakin? Tuntuu omituiselta....
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

MoFFe

Jostain olen lukenut että voi ajella konella jolla on yli 500nm...
Mutta 450nm pitäis ihan hyvin kumminkin kestää.

Eikö ole sama DSG laatikko mikä on vanhoissa R32ssa? Niitähän ovat saksassa turbottaneet ja käyttäneet orkkis dsg laattikko ja hyvin on kestänyt. Toki siihen löytyy paremmat kytkin levyt niin silloin voit ottaa viel enemmän irti koneesta ja laatikosta.

Kinli

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 23.09.13 - klo:13:03
Jostain olen lukenut että voi ajella konella jolla on yli 500nm...
Mutta 450nm pitäis ihan hyvin kumminkin kestää.

Eikö ole sama DSG laatikko mikä on vanhoissa R32ssa? Niitähän ovat saksassa turbottaneet ja käyttäneet orkkis dsg laattikko ja hyvin on kestänyt. Toki siihen löytyy paremmat kytkin levyt niin silloin voit ottaa viel enemmän irti koneesta ja laatikosta.

Samoin olen kuullut. Mutta nämä kuulojutut ei tietenkään kerro kaikkea.

Kyselin ennen lastutusta APRltä erikseen laatikon / moottorin kestosta ja heidän kanta on, että laatikkoa / moottoria ei tarvitse vahvistaa tms. vielä näillä tehoilla. Eikä myöskään vaikka putkisto, intake ja pa-pumppu vaihdetaan jolloin tehot on jo noin 360hv luokkaa (vännöstä en tiiä).
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

teemur

Hyvältä kuulostaa tämä softapäivitys  :) Eikä tuo luvattu vääntö paljoa ylitä "350Nm rajaa" , vakiosoftakin diisseleissä pyytää moottorilta 380Nm...
Anyway, tarpeeksi pieni vaihde silmässä kun haluaa mennä niin eiköhän tuo kytkin ja laatikko kestä hienosti. Käytöstä se kesto loppupeleissä on kiinni.

HGP taisi olla yksi niistä R32-malleja ahtava paja, jolla DSG:t kestää vakiona. Videoiden perusteella ohjelmat ovat sellaisia, joissa vääntö ei tule koivuhalon lailla 1700rpm kohdalla


Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

sambolo

Eiköhän niissä reserviä ole.. Aina osat ylimitoitetaan jo vakiona kestävyyden takaamiseksi, tai ainakin pitäisi, en tiedä miten nykyajan maksi säästöt, maksimi voitot aikakaudella :D kun ei noita jakopään ketjujakaan näytä olevan ylimitoitettu :D
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Kinli

Audiopuoli päivitetty. Nyt Scirocco soi niinkuin pitää. :)

• Helix 2x7" subi varapyöräkoteloon.
• Helix Match PP52 vahvari.
• Focal PS165 erkkasarja eteen.
• Etuovet äänieristetty.
• Media-interface kyynernojaan retrofitattu.
• DSPlle säädetty uusi customsetuppi.

Media-in toimii iphone 4lla, muttei 5lla. Tuon media-moduulin sai ilmeisesti päivitettyä?
Paja totes että vahvarin DSP-vakiosetuppi ei toiminu tarpeeks hyvin tolle erkkasarjalle. Heittivät vakiosetupin roskiin ja säätivät vastemittarilla nollasta uus setuppi.
Mankkaa ei tarvinnu koodata media-interfacen asennuksen jälkeen. Homma toimi heti. Mistähän moinen johtuu?
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

Mikko

Mulla olisi huomenna edessä oma äänentoisto-askartelu. Toivottavasti soi hyvin vakiokajareilla, jos tosiaan ei toimi erkkasarjan kanssa. Mulla kun on muuten sama setti, mutta tuon vahvarin säädöt heikommat. Sinne voi laittaa vissiin vaan valmiita settejä, vai pystysiköhän tuota ohjelmoimaan?

Onko kuinka merkittävä ero vakioon? Sanallisesti on vähän vaikea kuvailla, mutta silti. :)

Mulla on tuo media-in tehdasoptiona ja muistaakseni toimi iphone 5:lläkin, auto on vuosimallia 2011.

Kinli

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 25.09.13 - klo:21:43
Mulla olisi huomenna edessä oma äänentoisto-askartelu. Toivottavasti soi hyvin vakiokajareilla, jos tosiaan ei toimi erkkasarjan kanssa. Mulla kun on muuten sama setti, mutta tuon vahvarin säädöt heikommat. Sinne voi laittaa vissiin vaan valmiita settejä, vai pystysiköhän tuota ohjelmoimaan?

Onko kuinka merkittävä ero vakioon? Sanallisesti on vähän vaikea kuvailla, mutta silti. :)

Mulla on tuo media-in tehdasoptiona ja muistaakseni toimi iphone 5:lläkin, auto on vuosimallia 2011.

Luulis tuon toimivan ihan hyvin varsinkin niin kauan kun mennään vakiosetupilla.
Tuota ei ilmeisesti pysty ohjelmoimaan ite, vaan vaatii sen volkkarin donglen jossa on DSPn autokohtaiset säädöt.
Yllättävän hyvin tuo subi kyllä potkii. En mitään älyttömiä paineita odottanu kun kyse on kuitenkin varsin pienestä (ja yllättävän kevyestä) paketista. Silti potkua riittää oikein hyvin.
Tilaa jäi pyöräkoteloon reilusti esim. hinauskoukulle jne. pakolliset varusteet. En tiiä mahtuuko tunkki kun mulla ei moista oo, mutta saattaa jopa mahtua. Mulla on refleksiputki ylöspäin ja muutenkin ulkonäkö on aika erillainen verrattuna tohon volkkarin subiin (tieto perustuu pelkkiin nettikuviin). Oiskohan noissakin jotain pientä eroa? Pitää ottaa pari kuvaa duunin jälkeen. Helixin logon mä kyllä bongasin...

Muutos on kuin synkästä syksyisestä yöstä aurinkoiseen juhannuspäivään. :)
Ã,,äni on kirkas, stereokuva huomattavasti tarkempi ja räminät katosivat ovista.
treble-mid-bass -asetukset ovat tällä hetkellä 0-0-0.

Koko paketti on yks iso kokonaisuus, joten en pääse erikseen kytkemään subia pois päältä ja siten kuuntelemaan pelkän erkkasarjan sointia, tai pääsen mutta DSP on säädetty subille joten sointi jää sitten aika vaisuks. Samalla vaimennettiin myös etuovet joten silläkin on varmasti vaikutusta.

Media-interface havaitsee kyllä vitosen, mutta suostui soittamaan vain sekunnin verran musaa kunnes hyppää pauselle. Kytkin bluetoothin pois puhelimesta niin homma alko toimii mutta sit ei taas handsfree toimi. Ilmeisesti vika oli niinkin yksinkertainen että olin käyttäny bluetooth audioo aikasemmin ja se sekotti pakkaa. Eli pitää parittaa uudestaan puhelin mutta jättää tuo airplay pois niin molemmat ominaisuudet pitäis toimia.

Eeeenivei, kun vihdoin sain musaa ulos tuon media-in -liittimen kautta niin hyi helevetti mitä kuraa?! Siis 10 kertaa pahempi kuin huonosti kuuluva radio. Vähän ku ois ollu joku ohjelmallinen lisäherkkyys +100db. Muutin system->media -asetuksista aux-input-volumen tms. high -> low niin kappas, ääni muuttui sellaseks kuin sen kuuluukin olla. Mietityttää vaan että miksi tuo AUX-liittimen säätö vaikuttaa tuohon media-inniin?

Edellinen omistaja on ilmeisesti vienny mukanaan toisen mukitelineen kumipohjan. Mikähän tuon osanumero on?
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

Kinli

Siinä lepää.
Helix PP-7S on siis tuo malli.


Elementit ovat siis tuon metallilevyn alla, molemminpuolin.

Sain vihdoin tuon media-interfacen toimii. Mittaristo-näytön kautta bluetooth -> media player -valikosta piti heivaa puhelin pois. Tällöin airplay -mahdollisuus katos kokonaan puhelimesta, mankasta katosi BT valikko ja homma alkoi kirjaimellisesti rokkaamaan. :)
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

Mikko

Toi on aika paljon pienempi kuin VW:n myymä Helix. Mulla ei tunkit ja muut härpäkkeet mahtuneet enää ympärille. Tai muut mahtuu mutta paikkapullo ja tunkki ei... No mulla ei toi asennus mennyt ihan nappiin, kun törmäsin ongelmaan jota en osannut ratkaista. Pari tuntia meni asennuksessa ja kolme tuntia yritin pähkäillä liittimiä. Kaiken lisäksi johto jäi jotenkin puristuksiin hanskalokeron taakse eikä RCD:tä yletä vetämään ulos. Huomenna taas pitkä ilta tulossa, jos vaan löydän vinkkiä liitinongelmaan.

Kinli

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 26.09.13 - klo:22:13
Toi on aika paljon pienempi kuin VW:n myymä Helix. Mulla ei tunkit ja muut härpäkkeet mahtuneet enää ympärille. Tai muut mahtuu mutta paikkapullo ja tunkki ei... No mulla ei toi asennus mennyt ihan nappiin, kun törmäsin ongelmaan jota en osannut ratkaista. Pari tuntia meni asennuksessa ja kolme tuntia yritin pähkäillä liittimiä. Kaiken lisäksi johto jäi jotenkin puristuksiin hanskalokeron taakse eikä RCD:tä yletä vetämään ulos. Huomenna taas pitkä ilta tulossa, jos vaan löydän vinkkiä liitinongelmaan.
Saitko sen soundsystemin asennettua? Miltä kuulostaa?

Mä päivitin eilen RNS-510 mankan 4020 firmiksellä ja sain samalla tuon piilotetun setupvalikon esiin. Sitä kautta pääsi kytkemään loudnessin pois päältä. En tiedä mitä kaikkea se säätää, mutta mielestäni loudness pois päältä ja snadi kompensointi treble-mid-bass -osastolta tuotti huomattavasti siistimmän lopputuloksen.

Pitää vielä päivittää 5xxx firmikseen kunhan saan VCDSn hommattua ensin.
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

Mikko

Lainaus käyttäjältä: Kinli - 18.10.13 - klo:20:31
Saitko sen soundsystemin asennettua? Miltä kuulostaa?

Sain asennettua, mutta en koodautettua. Ensi viikolla pitäisi ottaa uusi yritys koodauksen kanssa kun viimeksi eivät tosiaan saaneet sitä tehtyä.

Sointi parani, mutta jotenkin epätasapainossa tuo vielä on. Ehkä se sillä koodauksella asettuu.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy