New Beetle

Aloittaja Kupla73, 19.03.10 - klo:14:36

« edellinen - seuraava »

Filixon

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 05.12.12 - klo:05:33
Itse lähinnä ihmettelin tuota asiaa, ketkä VW on listannut tuon avo-Beetlen pääkilpailijoiksi. Mini on ihan selkeä, mutta nuo kaksi muuta ovat omasta mielestä aika eri tyyppisiä autoja :)

Minulle tuli tuosta mutkan kautta mieleen takavuosien automainos "Häijy isommilleen." Siinä oli kyse Sunbeam-ralliautosta, mutta samaa slogania on sovellettu tähän päivään saakka muissakin yhteyksissä.

http://www.impclubfinland.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=47&Itemid=55'
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

lari


Cabriolet tulossa Suomeen  : http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/uusi-avo-kupla-tulee-sittenkin-suomeen , ehkä noita 20 saa menemään...

Tampereen Laakkosen takapihalla oli viikolla uusi Beetle (denim blue, kovakattoinen siis toki) jonka uusi omistaja oli osoittanut hyvää makua  hankkimalla konepeltiin ... eikun takaluukkuun kromatun tekstin "VW 1200" - HIENO !


poloboy

Lainaus käyttäjältä: lari - 12.01.13 - klo:10:07
Cabriolet tulossa Suomeen  : http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/uusi-avo-kupla-tulee-sittenkin-suomeen , ehkä noita 20 saa menemään...

Tampereen Laakkosen takapihalla oli viikolla uusi Beetle (denim blue, kovakattoinen siis toki) jonka uusi omistaja oli osoittanut hyvää makua  hankkimalla konepeltiin ... eikun takaluukkuun kromatun tekstin "VW 1200" - HIENO !

Ja jos hankkii DSG:llä varustetun Beetlen niin takaluukkuun on 'pakko' vastaavasti kiinnittää VW Automatic-mallimerkintä ;)

Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Jetta VI 2.0 TDI Highline -11 LA7W
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

Autikuski


Anshjelm

Lainaus käyttäjältä: Autikuski - 07.02.13 - klo:09:35
Beetle GSR erikoismalli on tulossa ilmeisesti tännekin.
http://autohullut.fi/etusivu/volkswagen-esittelee-uuden-beetle-gsrn-chicagon-autonayttelyssa/
Voi kun tähän saisi jotain hieman tuhdimpaa... tuo "perusmylly" saisi vaan kovempi olla. muutoin nollaan itseni ja tyydyn 1.2:n pelkän fiilistelyn merkeissä.

ja juu, vieläkin aiesopimus-vaiheessa. Beetle himottaa mutta lompakko ei salli, saatikka hallituskaan..

hosee

IMO tuohon sopisi paremmin kokomusta konepelti tuon teippisarjan sijaan. Ja tietty maalattuna kuten alkuperäisessä eikä teipattuna :)

Jossain vaiheessa on näemmä konfiguraattoriin ilmaantunut Sport-varustetason optioihin tuo GSR:n keulailmeenkin luova R-line -paketti. Näyttää omiin silmiin ihan hyvältä, mutta näyttäisi vähän siltä että keulan lähestymiskulma kyllä on pienentynyt aika radikaalisti. 
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

hosee


http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw_cars.nsf/%28vw5_t%29?open&m=5C1

Päivitystä näemmä pukkaa. Listoille on jossain vaiheessa tullut 2.0TSI:n pirteämpi 155kw versio. Seisovasta satasesta häviää 0.2s. Myyntihinta on näemmä samalla noussut melkein tonnilla, verottoman hinnan osalta nousun jäädessä alle 700â,¬. Lisävarustepuolelle on tullut tehdasmaalattu musta katto ja se kaipailemani valoautomatiikka. RNS-510 ei edelleenkään kuulu tuontiohjelmaan, vaan pieninäyttöiseen on tyytyminen....

Oma 147kw tuntuukin heti vanhalta lahnalta.
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

Levjsa

Miten Beetlessä saa ESP:n pois päältä. Ei koeajolla nappulaa löytynyt mistään :P

vorkki

Lainaus käyttäjältä: Levjsa - 12.10.13 - klo:21:39
Miten Beetlessä saa ESP:n pois päältä. Ei koeajolla nappulaa löytynyt mistään :P
Ei mitenkään.
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

Levjsa


Woody

Nyt kun Tourani on ollut 3 viikkoa webasto remontissa niin täytyy iloita että on Beetle, mittarissa vasta 511tkm ja aina toimii  8)

poloboy

Lainaus käyttäjältä: Woody - 28.01.14 - klo:23:31
Nyt kun Tourani on ollut 3 viikkoa webasto remontissa niin täytyy iloita että on Beetle, mittarissa vasta 511tkm ja aina toimii  8)

Aika reilusti rullattu Beetle sinulla, minkä vuosimallinen, oletan, että on TDI?
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Jetta VI 2.0 TDI Highline -11 LA7W
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

Woody

-99 mallinen, eiköhän nää 90 heppaset kulje maailman tappiin  :D Huoltokirjakin on 460tkm. Nyt ilmennyt pientä ahdistusta, kun kolmentontun jälkeen ahdot putoaa, mutta eikait vikaa tarvi kaukaa hakea, juuttuvista siivistä tai siitä venttiilistä  :)

Herbie

Jos tänne nyt näihin vanhoihin 1.2. TSI -kaiveluihin palaa (ihan sillä, että joku foorumia lukee ja moottorin tilavuutta tulevaan hankintaansa arpoo), niin muutama sana asiasta. Hankin juuri uuden Beetlen mallia 1.2 TSI DSG Oryxwhite Design.

En kestä hitaita nuhapumppuja, joten kävin tarkkaan testailemassa autoa ja sen tehoja ennen ostopäätöstä. Täytyy sanoa, että hämmästyin todellakin siitä, miten pirteä tuo kone on. 7-vaihteinen DSG varmasti vaikuttaa asiaan merkittävästi.

Eikä autolla, toisin kuin joku täällä väitti, tarvitse ollenkaan ohituksia erikseen suunnitella ja harkita: auto on pirun nopea ja rekan sillä ohittaa 80 km -alueella nopeastikin. Samaten sillä pääsee hyvin kiihdyttämään ohituskaistan alussa ja ohittaa ne ennen kaistaa kykkivät heinähatut, jotka painavat kaasun pohjaan ohituskaistan ajaksi. Ei muuta kuin ohi vaan. Eikä tartte edes Sportille vaihtaa.

Ja tämä tarina on tosi. Eikä silti väheksy kenenkään tarvetta 3-litraiselle suorasuihkulle.
VW Beetle 1.2 TSI DSG vm-13
BMW X1 vm-11

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Herbie - 30.05.14 - klo:14:10
Jos tänne nyt näihin vanhoihin 1.2. TSI -kaiveluihin palaa (ihan sillä, että joku foorumia lukee ja moottorin tilavuutta tulevaan hankintaansa arpoo), niin muutama sana asiasta. Hankin juuri uuden Beetlen mallia 1.2 TSI DSG Oryxwhite Design.

En kestä hitaita nuhapumppuja, joten kävin tarkkaan testailemassa autoa ja sen tehoja ennen ostopäätöstä. Täytyy sanoa, että hämmästyin todellakin siitä, miten pirteä tuo kone on. 7-vaihteinen DSG varmasti vaikuttaa asiaan merkittävästi.

Eikä autolla, toisin kuin joku täällä väitti, tarvitse ollenkaan ohituksia erikseen suunnitella ja harkita: auto on pirun nopea ja rekan sillä ohittaa 80 km -alueella nopeastikin. Samaten sillä pääsee hyvin kiihdyttämään ohituskaistan alussa ja ohittaa ne ennen kaistaa kykkivät heinähatut, jotka painavat kaasun pohjaan ohituskaistan ajaksi. Ei muuta kuin ohi vaan. Eikä tartte edes Sportille vaihtaa.

Ja tämä tarina on tosi. Eikä silti väheksy kenenkään tarvetta 3-litraiselle suorasuihkulle.

Auto mikä on varustettu reilulla sadalla heposella  ei ole koskaan, ikinä, milloinkään pirun nopea. Tämä on fakta. Kokemusta on.

Käyttäjästä on sitten taas kiinni riittääkö se, vai ei.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Herbie

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 30.05.14 - klo:14:28
Auto mikä on varustettu reilulla sadalla heposella  ei ole koskaan, ikinä, milloinkään pirun nopea.

No joo, tarkennetaan konteksti vielä: Suomen teillä ja maan lakien mukaan ajaen, auto pirun nopea. Minulle. Joka ajaa Beetlellä nyt työmatka-ajot noin 35.000km vuodessa.
VW Beetle 1.2 TSI DSG vm-13
BMW X1 vm-11

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Herbie - 30.05.14 - klo:14:10
Täytyy sanoa, että hämmästyin todellakin siitä, miten pirteä tuo kone on.


Tuo kone on hyvä esimerkki siitä, että maksimi hevosvoimamäärä jollakin kierroksella ei kerro läheskään kaikkea. Tehot koko kierrosalueella, etenkin tietty alemmalla kierrosalueella vaikuttaa käytännön ajoon paljon.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy