Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - TKe_

#1
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.5 TSI
06.08.20 - klo:14:40
Itse en ihan noin pieniin kulutuksiin tällä koneellä pääse. Minulla on nyt huhtikuussa tulleessa combi octaviassa (laskettu) kulutus 6.5l/100km 6200km matkalla. Autossa dsg. TOKI pitää myöntää, että ehkä 60% on kaupungissa ajoa. Mutta kertaakaan en ole tankillisella päässy alle 5l/100km. Paras on 5.43l/100km, tässä oli suurin osa matka-ajoa.

Itse huomaan myös kevyen nykäisyn, kun lepuutus lähtee pois päältä maantienopeuksissa. Taajamassa en sitä huomaa.
#2
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.5 TSI
11.03.20 - klo:09:00
Minulla on nyt viikon ollut ajossa octavia combi tällä 1.5TSI (DSG) koneella ja en ole ainakaan vielä törmännyt mihinkään nypytykseen. Tosin ei nyt ole kovin kylmiä kelejä ollut edes.
#3
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.5 TSI
13.09.19 - klo:08:45
Käytin juuri nykyistä kulkinetta huollossa niin samalla tuli kysyttyä tästä 1.5TSI koneesta ja sen nykymisestä. Kuten täältäkin luettua niin huollossakin oli tuttu ilmiö. Skodaan oli ainakin tullut pari viikkoa sitten päivitys ja huollon mukaan ainakin yksi kuski oli jo ehtinyt raportoida tilanteen parantuneen.. Mitä se ikinä tarkoittaakaan.
#4
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 20.08.19 - klo:10:07
Jarrut muuttuu isommiksi DCC:n yhteydessä, ei muuten.

Kiitos, sitten mennään vakio 16" pyörillä.
#5
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 18.07.19 - klo:12:08

Tuo isompi jarru on kyllä alhdas tuon 16" vanteen kanssa. Liimapainon ja satulan väliin jää varmaan 4mm rako. Sinne eksyi jo kivi hiekkatiellä, joka jurnutti kivan jäljen vanteeseen. Paino ei sentään lähtenyt. Sinne kun soviva kivi kiilautuu, voi jotain särkyäkin. Mukavan hyvin rullaavan kyydin takia en raaskisi laittaa enää isompaa vannettakaan. Siinäpä pulma.


Onko tässä 1.5TSI mallissa muuttunut jarrulevyjen koko, kun nykyisessä 1.6TDI mallissa on mielestäni isompi turvamarginaali levyn ja vanteen välissä? Nykyinen kulkine on rekisteröity 2016 alkuvuodesta. Melkein joutuu ruksimaan 17" vanteet..
#6
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.5 TSI
20.08.19 - klo:09:47
Minulla on tämä kone hyvin vahvoilla seuraavan auton voimanpesäksi. Oikeastaan CO2 ohjaa valintaa, koska firman leasing systeemi suosii "vähäpäästöisiä" ja nyt octavialla tämän koneen Co2 on alle 130 manuaalivaihteistolla. Jää sitten nähtäväksi millainen yksilö aikanaan tulee jos/kun tämä voimanlähde tulevan auton keulalle valikoituu.
#7
Lainaus käyttäjältä: Pietu - 26.01.16 - klo:22:35
Melkoista lottoa on tuo auton saaminen. Omani tilattu joulukuun lopussa ja tänään sain tekstarin myyjältä, että auto valmistetaan viikolla 7. Varsin nopea toimitusaika RS mallille. Minun tapauksessa myyjä ilmoittaa aktiivisesti missä mennään auton tilauksen kanssa.

Juu, melkoista lottoa on. Itse tilasin 8.12 ja tuotanto on vahvistunut viikolle 5. Ensimmäinen arvio oli, että tuotanto vasta maaliskuussa. Kyseessä ihan perus octavia combi style varustelutasolla ja mopodieselillä (1.6TDI). Vetokoukku ja winter pack lisävarusteina.
#8
Ulkopinnat / Vs: Painepesuri
08.10.12 - klo:11:35
Lainaus käyttäjältä: hylkiö - 07.10.12 - klo:18:52
Tää on hyvä peli ei siit pääse mihkään 8)

Toi on hyvä setti :) Pesurihan oli varmaan kuvausta varten käännetty pystyyn, mutta en malta olla sanomatta, että tuota pesuria käytetään vaakatasossa.
#9
Ulkopinnat / Vs: Moottoritilan pesu
27.09.12 - klo:11:27
Liuottimet pintaan, jollain pensselillä harjaus pahimpiin paikkoin sekä painepesurilla huuhtelu pienellä paineella. En ole suojannut laturia jne, mutta vähän olen katsonut minne suihkin vettä. Toisaalta rouvan Renaultista en ole uskaltautunut konetta pesemään, kun jostain olen saanut päähäni, että rellut on kovin herkkiä koneen pesun suhteen. Jos jollakulla on enemmän tietoa tuosta niin kuulen mielelläni miten rellun koneen uskaltaisi pestä turvallisesti.
#10
Ulkopinnat / Vs: Vahaus
27.09.12 - klo:09:06
Tuossa pientä tarinaa miten ammattifiksaamo saattaa hoitaa asiakkaitaan. Siellä teksti saattaa hieman tuntua sekavalta, kun asianomainen on joutunut ymmärtääkseni jonkin sortin uhkailun kohteeksi, että poisti viestejään.

Taustoista sen verran, että tuo auto on käynyt kahdesti samassa fiksaamossa lyhyen ajan sisään (3+3) päivää ja siltikään siitä ei ollut pesunaarmut kadonneet ja auton maalipinta oli täynnä ns. hologrammia.
#11
Ulkopinnat / Vs: Vahaus
25.09.12 - klo:11:45
Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 16.09.12 - klo:20:54
Olen jotenkin ymmärtänyt että nuo Bilteman cyclon mukana tulevat laikat ei ole kovin laadukkaita. SIksi kyselin mistä sais muita. Tuolta prospectista vois tilata, sieltä on tullut muutakin kamaa tilattua.

Oma ääneni menisi tälle firmalle: www.projectech.fi
#12
Itsellä ollut 1.9TDI pasuuna nyt reilu kolme vuotta ja 100tkm. Tänä aikana on mennyt:
- Ilmastoinnin läppiä vaihdettu takuuseen
- Kaksoismassavauhtipyörä takuuseen
- Webaston tulipesä
- Käsijarrun kytkin
- Ohjausakseliin liittyvä mukavuusboksi. Ihanan halpa remontti...
- Vasemman puolen ovien avausmekanismit (kahvat löivät tyhjää säännöllisen epäsäännöllisesti)
- Oikean puolen etuovi ja takaluukku maalattu takuuseen, kun niissä oli jotain "paukkua" maalipinnan alla

Olikohan vielä jotain muuta.. Kuluvista osista ainoastaan takajarrupalat on vaihdettu 150tkm kohdalla.

Kaksoismassalla on nyt ajettu 95tkm ja se on alkanut jälleen vatkata. 100tkm se vissiin kestää. Lisäksi webaston tulipesä osoitti jo viime talvena väsymisen merkkejä (vaikka minä käskytän webastoa kellosta enkä anna sen käynnistyä lyhyeksi aikaa).

#13
Ulkopinnat / Vs: Vahaus
28.06.12 - klo:09:26
Kyllähän aika moni auto myllytetään ennen luovutusta. Matka suomeen on pitkä ja likainen...
#14
Ulkopinnat / Vs: Vahaus
24.04.12 - klo:11:28
Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 22.04.12 - klo:19:40
Onko vanteisiin olemassa jotain omaa vahaa? Vai vahailenko samalla jolla vahaan autoa.

On olemassa vahoja. Luonnonvaha ei välttämättä ole paras valinta, koska vanteet lämpenevät. Tällöin parempi valinta lienee synteettisia sealantteja sisältävä "vaha". Esim Dodon Red mist tropical käy.
#15
Ulkopinnat / Vs: Painepesuri
19.04.12 - klo:18:10
Saksasta ostetun Kränzlen takuun hoitaa tooltechnic (kuten myös festoolin) jos ne on ostettu yksityiskäyttöön. Jälkimmäisen korjauksesta on omakohtaista kokemusta ja hyvin toimi.

Kränzleä kannattaa kysyä myös RTV -kaupoista. Itse sain 1151T pesurista vuosi sitten ylivoimaisesti parhaan tarjouksen sieltä. Tosin saksasta tuli pesuri hommattua, kun hintaero suomeen oli vieläkin aika kova. Saksan ebay -myyjiltä jos kysyy tarjousta ilman ebay kauppaa niin hinta tippuu vielä.
#16
Kori ja valot / Vs: Re: rasvanpoistoaine
12.02.12 - klo:16:59
Eikö tuossa mun ekassa viestissä lukenut, että mitä jäänestoa? Neste, se yhtiö :) tuo tuote on lähes puhdasta ipaa.

Akkuvettä käytän sen takia, että siinä ei ole kalkkia ja on puhdasta, kun käytän tuota sekoitusta maalipinnan putsaukseen esim. myllytystahnoista. Raakaa ipaa en maalipinnalle uskalla laittaa.
#17
Kori ja valot / Vs: rasvanpoistoaine
31.01.12 - klo:11:03
Isopropyylialkoholi eli ipa. Suomeksi siis Neste jäänestoa sekoitettuna akkuveteen suhteessa 1:1.
#18
Huoltaminen / Vs: Uusi akku passattiin
30.01.12 - klo:11:02
Ã,,h, enpäs älynnyt käyttää hakua  ???

Mutta kiitoksia, taidanpa hakea tuon saman akun kuin sinä.
#19
Huoltaminen / Uusi akku passattiin
30.01.12 - klo:10:24
Starttivirta on selvästi heikentynyt 1.9TDI passatissa, joten ajattelin uusia akun ennen kuin se kuolee kokonaan. Onko suosituksia akuksi? Tarvitseeko autoa käyttää testerissä jos akun kapasiteetti muuttuu (=voiko akun vaihtaa itse)?
#20
Eli otsikko jo sisältää kysymyksen. Etupuskurissa rekisterikilven alapuolella olevan mustan säleikön varaosanumero olisi haussa, kun se säleikkö on yhdestä kohtaa hieman rikki, kun joku lähti ajamaan, kun auto oli sähköruokinnassa  ::)
#21
Lopputulos oli se, että eilen tuli laitatettua asia kuntoon. Kyse oli juurikin tuosta tsiihin mainitsemassa rattiakselin ohjainlaitteesta. Hintaa osineen töille tuli 376â,¬ ja siihen päälle "vianhaku = vikakoodien luku" niin hinta pomppas jo 419â,¬.

Huollossa totesivat, että "näitä menee kyllä jonkin verran"...
#22
Ulkopinnat / Vs: Vahaus
28.12.11 - klo:10:02
Kyllä minä olen käyttänyt tota collia ihan menestyksekkäästi ilman monia työvaiheita. Kylmä / kostea tekee sen, että se vaha kuivaa hitaammin ja jos menee kiillottamaan ilman, että se vaha on täysin kuiva se on tuskaa.

Minä olen käyttänyt ton collin alla cleanerina Carlack68 nano systematic carea ja sen päällä colli on pysynyt hyvin. Muutenkin tykkään tosta carlack68, kun se puhdistaa tosi hyvin.
#23
Ulkopinnat / Vs: Vahaus
26.12.11 - klo:15:38
Jos oli colliniten 476s niin itse vedän koko auton kerralla, kun olen huomannut sen olevan helpompi pyyhkiä pois jos se on kunnolla kuiva. Muuten menee liina helposti tukkoon.
#24
Ja tänään se takaoven ulkokahva päätti alkaa toimimaan. Melkoista.
#25
No mulla menee ensi viikolla tämän(kin) takia pajalle. Samalla puretaan kuskin ovi, kun se tekee säännöllisen epäsäännöllisesti sitä, että jompi kumpi kahva ei toimi. Onneksi sentään vielä toisesta kahvasta on sisään päässyt. Prkl. Onhan toi jo n. 4v vanha kulkine.
#26
Nyt iski mulle tämä tauti. Onneksi ei ole lapsilukkoa päällä eli sisäpuolelta saa oven auki. Oliko toi nyt ns. tekemätön paikka saada toi vaijeri paikalleen normaaleilla työkaluilla? Eli ei muuta kuin pajan kautta ja artisti maksaa?
#27
Ulkopinnat / Vs: Autonpesuaine keskustelu
18.12.11 - klo:22:27
Lainaus käyttäjältä: Leroy - 18.12.11 - klo:20:01
Itseä siinä ärsyttää vain  se, kun ei ole mitään erityisen liukasta, ainakaan tuolla vahaturvallisella seoksella.


Onko sulla autossa vaha vai sealant pinnassa? Omassa autossa on luonnonvaha ja perheen toisessa kulkineessa on sealant. Vahassa toi Citrus wash and gloss shamppoo liukuu hyvin, mutta sealantissa tahmii. Eli pinnoitekin vaikuttaa shamppoon liukkauteen.

En ole vielä parempaa talvishampoota tavannut.
#28
Ulkopinnat / Vs: Vahaus
01.12.11 - klo:09:21
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 30.11.11 - klo:22:33
Liukkarina käytetään yleensä detaileria ja Dodojuicella on ihan oma aineensakin sitä varten, myynnissä on myös valmiita paketteja missä tulee savitönkki ja liukuvoide.

Tuotteita myy useampikin kotimainen nettikauppa, jos haluat käyttää kivijalkamyymälää niin Motonetissä näytti olevan AG:n claysettiä.
Tilata voit esim. Mekushopista tai Autonhoito.comista, myös muita kotimaisia kauppiaita löytyy netistä.

Ja lisätään listaan vielä dodoshop.fi. Muutaman kerran olen tuolta tilannut ja todella nopeat toimitukset ja edulliset (5â,¬). Lisäksi on ottanut pari tuotetta varastoon, kun olen niitä kysellyt.
#29
Kokeile ensin tapatalkia ja kommentoi vasta sitten täällä.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy