Octavia III - Columbus 8" karttojen päivitys?

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 14.10.13 - klo:18:11

« edellinen - seuraava »

o.b.

Interwebistä löytyy kyllä "halvalla" 32Gb Skodan muistikortteja. 40$ maksoin VW:n vastaavasta muistikortista ja hyvin mahtuu taas kartat.

Kun Länsisatamaan on matkaa vaan reilu 10km, on se Viron kartta ehkä tarpeellisempi kuin Swedu-kartta. No 32Gb korttiin mahtuu molemmat ;)

Ocuvaavi

No niinpä löytyykin - Baltiasta 32GB kortti viime vuoden lopulla julkaistuine koko Euroopan karttoineen vajaat 30â,¬. 👍

octaviaville

Hei!
Mistä noita osakarttoja (siis ei kaikkia Euroopan maita) edes saa? Ei ainkaan Sokdan omilta päivityssivuilta mitä minä olen katsonut. Taisin muuten saada mun 2020 Skoda SD kortin siihen malliin ettei se enää lataa tuota uutta 20/2022 päivitystä (liian iso setti) ja vanhaakaan ei ole enää siellä joten I am screwed. Skodan näyttö vaan sanoo ettei sopivaa korttia systeemissä. Mitähän optioita tässsä olisi. En osannut löytää tarkkaa paikkaa siitä netistä mistä sellaisen kortin sopuhintaan ostaisi... hassua että mulla on ihan laillinen SD-kortti Skodalta ja ne antaa maksuttoman päivityksen siihen mutta se ei vaan mahdu enää sinne. Eli tavallaan homma on kuitenkin maksullinen. Ja nyt edes se "SD-kortti täysi asennus" ei toimi (vaikka näen että sinne on tullut vaikkapa FINLAND kartat). 

Voiko tuota alkuperäistä Skodan SD korttia muuten alustaa (varmaan FAT32) ilman että se Skoda-tunnus häviää???

Eli mitä optioita nyt jää muuta kuin mennä diilerille ja ostaa törkyhintaan simppeli SD kortti taas... vai
joku netin hirmu laittanut sen sopivan ID:n isommalle SD kortille ja sitten ostan sieltä ja päivitän siihen...vai
ajelen GMapsilla ja unohdan Skodan kartastot kaikk tyynni?



octaviaville

Kiitos vinkistä/linkistä!
Ei toiminut enää linkki mutta sopivalla hakusanoilla (Skoda Octavia Amundsen  jne jne) sellaisia löytyi jo useita.... mutta ajattelin että vielä kokeilen alustaa mun alkuperäistä Skoda Navigation SD-korttia josko siihen saisi vielä edes sen uusimman asennettua. Jos ei niin sitten mahdollisuuksisi jää EBay ostos tai .... jos käyn Tallinnassa niin voisi ostaa sieltä sen ihan diileriltä (jos on halvempia edes siellä...).



Lainaus käyttäjältä: o.b. - 13.08.22 - klo:12:15
Mahtaisikohan tuo toimia: https://www.ebay.de/itm/354101424908

octaviaville

Vastaan itselleni (ja toivottavasti myös muille EDUKSI):
Tein sit niin että formatoin (quick format) Skoda kartta-SD:n ja asensin uudestaan uusimman karttapäivityksen (7Gb kooltaan ZIP muodossa) eli STD1_P94_EU_202022.zip failin. Olin sen jo aiemmin yrittänyt useaan kertaan asentaa mun alkuperäiseen Skoda Octavia Navi-SD:hen. Eikä ollut onnistunut. Aina valitti ettei ole tarpeeksi tilaa ja se että poistin ZIP kokoelmasta tarpeettomia maita (kuten Venäjän, varsin turha kartasto nyt... ja vielä iso) ei auttanut... asennus meni kyllä läpi mutta lopputulos ei toiminut autossa (no maps found ilmoitus. Se oli outoa. Luulisi ettei sillä ole väliä onko siellä kaikkien maiden kartat vai ei. Mutta kun en ole IT-alana ekspertti niin asia jää pimentoon.
MUTTA KUN ALUSTIN ORIGINAALI SD:N ja asensin sen ... se meni sukkana läpi ja lopputulos on että autossa tuo uusin kartasto toimii. Ei siis tarvinnut ostaa uutta SD-korttia Skoda diileriltä tai jostain Ebayn uumenista viraabelia sitten. Että, tällä mennään nyt. Lisäksi tietenkin useimmiten käytetään vaimon kanssa GMAPSia ajaessa kun sehän päivittyy jatkuvasti. Mutta tuo auton navi on hyvä olla vaikka pitemmällä matkalla toiminnassa.
Kiitos kaikille avusta/vinkeistä!
Ville

sakal83

Lainaus käyttäjältä: octaviaville - 04.09.22 - klo:12:56
Vastaan itselleni (ja toivottavasti myös muille EDUKSI):
Tein sit niin että formatoin (quick format) Skoda kartta-SD:n ja asensin uudestaan uusimman karttapäivityksen (7Gb kooltaan ZIP muodossa) eli STD1_P94_EU_202022.zip failin. Olin sen jo aiemmin yrittänyt useaan kertaan asentaa mun alkuperäiseen Skoda Octavia Navi-SD:hen. Eikä ollut onnistunut. Aina valitti ettei ole tarpeeksi tilaa ja se että poistin ZIP kokoelmasta tarpeettomia maita (kuten Venäjän, varsin turha kartasto nyt... ja vielä iso) ei auttanut... asennus meni kyllä läpi mutta lopputulos ei toiminut autossa (no maps found ilmoitus. Se oli outoa. Luulisi ettei sillä ole väliä onko siellä kaikkien maiden kartat vai ei. Mutta kun en ole IT-alana ekspertti niin asia jää pimentoon.
MUTTA KUN ALUSTIN ORIGINAALI SD:N ja asensin sen ... se meni sukkana läpi ja lopputulos on että autossa tuo uusin kartasto toimii. Ei siis tarvinnut ostaa uutta SD-korttia Skoda diileriltä tai jostain Ebayn uumenista viraabelia sitten. Että, tällä mennään nyt. Lisäksi tietenkin useimmiten käytetään vaimon kanssa GMAPSia ajaessa kun sehän päivittyy jatkuvasti. Mutta tuo auton navi on hyvä olla vaikka pitemmällä matkalla toiminnassa.
Kiitos kaikille avusta/vinkeistä!
Ville
https://orestbida.com/blog/cid-changeable-sdcards/
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy