Octavia III - Columbus 8" karttojen päivitys?

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 14.10.13 - klo:18:11

« edellinen - seuraava »

kowardi

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 20.01.16 - klo:21:15
Olitko kokeillut kaikkea edellä mainittua ja PCllä?
Kaiken joo koettanu mutta pc ei voi koettaa kun ei löydy mistään, kirjastoon ei viitsi lähteä lataa :D
E: kuuluuko kortin juureen tulla mib1 ja mib2 kansiot vai niiden tyhjennys juureen?
Octavia PHEV 2021

Jyri

Lainaus käyttäjältä: kowardi - 20.01.16 - klo:21:46
Kaiken joo koettanu mutta pc ei voi koettaa kun ei löydy mistään, kirjastoon ei viitsi lähteä lataa :D
E: kuuluuko kortin juureen tulla mib1 ja mib2 kansiot vai niiden tyhjennys juureen?
Mulla on siis pääkäytössä OSX ja sillä ei onnistunut millään eikä mitenkään, vasta kun latasin ja purin PCllä niin toimi.

kowardi

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 20.01.16 - klo:21:49
Mulla on siis pääkäytössä OSX ja sillä ei onnistunut millään eikä mitenkään, vasta kun latasin ja purin PCllä niin toimi.
No voihan vehnänen.. Pitää sitten käydä varmaan ostamassa sellanen sitten, palauttaa sitten pois :D
Octavia PHEV 2021

4motion

Hei,

voisikos joku ystävällinen koostaa ihan kunnon ohjeet karttapäivitysten asentamisesta - varusteista yms.
Ja onko tarvetta päivittää myös BT?
Kiinnostunut myös omien POI (kameratolpat 20 kpl) lataamisesta aparaattiin - siitäkin jos saisi ihan koosteen.

Tuhannesti kiitoksia jo etukäteen!!
Nyt: Scout 184 TDI DSG
Ex: Yeti 170 TDI man

tuojuh

Ja jos joku olisi vielä onnistunut asentamaan -13 mallin RS:ään Android auton, niin vinkkejä kaivattaisiin

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: tuojuh - 27.01.16 - klo:09:22
Ja jos joku olisi vielä onnistunut asentamaan -13 mallin RS:ään Android auton, niin vinkkejä kaivattaisiin
Ei taitane toimia vielä -13:ssa.
Ajossa: ID.7 Tourer GTX 4MOTION Grenadilla Black
Ex: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic -21, Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

kowardi

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 20.01.16 - klo:21:49
No wintoosakoneella se onnistui täysin mukisematta. Vinkki muillekin, auton saa sammuttaa välissä yms niin se jatkaa siitä sitten kun käynnissä taas. Tuntuu että kaupassa käydessä se päivitti myös sammuneena itseään??!
Octavia PHEV 2021

petrimar

Vanhaa säiettä nostellen.

Tuli hankittua Superb -13 jossa on columbus navi. Miten saan ladattua viimeisimmät päivitykset, kun Skodan sivuilta ei VIN koodin perusteella löydy yhtään päivitystä?
Otin VIN koodin (17 merkkiä) ja se alkoi TMBL...
Tämän VIN-koodin perusteella en siis saa mitään ladattavaksi, joten onko karttatiedostojen lataamiseksi mitään muuta kanavaa?

Jappe36

Lainaus käyttäjältä: petrimar - 10.06.16 - klo:21:23

Tuli hankittua Superb -13 jossa on columbus navi. Miten saan ladattua viimeisimmät päivitykset, kun Skodan sivuilta ei VIN koodin perusteella löydy yhtään päivitystä?
Tämän VIN-koodin perusteella en siis saa mitään ladattavaksi, joten onko karttatiedostojen lataamiseksi mitään muuta kanavaa?

Jos kysessä tämä malli http://www.ebay.de/itm/NAVIGATION-SKODA-COLUMBUS-3T0035680E-8195-SUPERB-OCTAVIA-ROOMSTER-FABIA-LEGAL-/201311192053?hash=item2edf1503f5:g:ItEAAOSweW5VCa6K
Tämä malli tarvitsee DVD levyn ebaystä tai marmori tiskiltä. Levy ebaystä on mahdollisesti ihan laillinen versio kartoista.

Jos kyseessä uudempi malli Columbuksesta niin olisiko ilmainen päivitysaika ummessa?
Mitsubishi Outlander PHEV
Ocu III 1.8 TSI 4x4 DSG Style
MB C 200 A CDI Business Premium
Ocu II FL 1.4 TSI DSG Elegance
Ocu II 1.6 FSI Elegance

Pupa

Lainaus käyttäjältä: petrimar - 10.06.16 - klo:21:23

Ei tainnu ton ikäsessä Superb:ssa olla vielä näitä uusia infotainment mankkoja. Karttapäivitykset tosiaan joko marmorilta tai netin syövereistä piraattina.
ID.5 GTX Moonstone Gray -23
ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI Biturbo 176 kW (240 hv) 4MOTION DSG -15
ex: Golf VII Highline 1.4 TSI ACT DSG -13
ex: Polo Highline 1.2 TSI DSG -11

Peltikorva

Karttapäivitys Columbukseen onnistui Wintoosa (win7) koneella muttei macillä.

Näiden ohjeiden mukaan:
http://www.skoda-auto.com/SiteCollectionDocuments/infotainment-portal/PDF/Columbus-Aktualizace_mapovych_podkladu_20_EN.pdf

Navissa oli ECE 2014/2015 kartasto ja ECE 2017 oli saatavilla. Kokeilin ensin macillä. Paketti on 23 GB eli siinä tovi vierähtää laajakaistan nopeudesta riippuen.

Käytin muistikorttina nopeaa 32Gb microSD-korttia adapterin kera, Sandisk Extreme Plus. Lukunopeus 95 Mb/s, kirjoitus 90 Mb/s. Tohon tallentuu GoPro fullhd 50 framea/s kivutta.
https://www.sandisk.com/home/memory-cards/microsd-cards/extremeplus-microsd

Eli eka pieleen mennyt yritys. --> Latasin fileen siis macillä. Tyhjäsin ja (muistaakseni formatoin muistikortin macillä) ja kopioin ladatun paketin muistikortin juureen, kuten ohjeessa kehutaan. Juureen tuli metainfo2.txt file ja joku xml (?) ja 2 kpl kansioita: Mib1 ja Mib2. Sen jälkeen Sotkaan, virrat ja Navi päälle. Navin Setup:sta karttainfo ja sieltä "Update" nappula. --> Hakee, hakee, hakee. --> Ei löydä päivitettävää softaa. Mikähän macin tiedostojärjestelmä onkaan? Vissiin jotain muuta kuin FAT32..?

Sitten onnistunut yritys.
1. Wintoosalla latasin uudestaan koko sen 23 Gb fileen.

2. Sitä odotellessa tyhjäsin ja formatoin muistikortin FAT32:ksi. Ja taisi olla "32k" kun siinä on niitä eri k-määriä valittavana.

3. Fileen latauksen jälkeen purku suoraan muistikortille. "Lataussoftassa" on Unpack nappula.

4. Sotka tulille ja navi päälle. Kortti SD1 korttipaikkaan, näytön yläreunassa vilahtaa teksti "software downloaded", joka vihollisen hämäystä. Ei sitä softaa vielä ladattuna ole. Sama ilmoitus tuli kyllä macin tapauksessakin.

5. Navin Setupista "Update" ja Sittenpä se löytääkin kortilta ihka uuden Kartan --> painetaan "Next" ja odotellaan 50-60 min, jonka jälkeen kysyy käynnistetäänkö systeemi uudestaan. --> Painetaan "Now" nappulaa, jonka jälkeen puuttaa itsensä ja uusi kartta on asentuneena. Suosikit pysyivät muistissa.

Octavia 1.8 TSI 4x4 DSG L&K (vm.-15). Michelin Primacy 4 225/40/18". Continental ContiVikingContact 7 KitKat 205/55/16".

voipa

Viimeisin Amundsenin karttapäivitys ei enää mahdu autossa olevalle 8 Gb:n muistikortille.
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

Hemi

Lainaus käyttäjältä: voipa - 27.06.17 - klo:22:04
Viimeisin Amundsenin karttapäivitys ei enää mahdu autossa olevalle 8 Gb:n muistikortille.

Itse sain mahtumaan alkuperäiselle kortille kun tyhjensin sen ensin, mutta siihen tuuri sitten loppuikin. Kun laitan päivitetyn kortin auton kortinlukijaan navi ilmoittaa "please insert a data medium with valid navigation data". Yritin ensin vain poistaa vanhat tiedot kortilta ja kun se ei auttanut, formatoin kortin, mutta sekään ei auttanut. Onneksi otin vanhat kartat talteen ja kun asensin ne takaisin muistikortille, kaikki toimii niinkuin ennenkin.
Onko kukaan onnistunut päivityksessä ?
Skoda Octavia Scout 1.8 TSI 2017 FL

voipa

Lainaus käyttäjältä: Hemi - 03.07.17 - klo:11:24Onko kukaan onnistunut päivityksessä ?
Minun päivitykseni kyllä onnistui, kun purkuohjelma jätti viimeksi puretut mutta kortille mahtumattomat tiedostot pois. Toivottavasti olivat jotain Ukrainan karttoja eikä yleiskäyttöisiä karttatiedostoja...
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

Masansa

Vähän ohi aiheen, mutta kokeillaan. Eli my14 Octaviassa katosi viikko sitten navigoinnin ääniopastus, ja on koitettu etsiä kaikki asetukset mistä voisi johtua, mutta ei löydy. Onko muille käynyt samaa tai osaisiko joku neuvoa miten opastuksen saisi takaisin päälle?

transit

Lainaus käyttäjältä: Peltikorva - 13.01.17 - klo:18:12
Karttapäivitys Columbukseen onnistui Wintoosa (win7) koneella muttei macillä.

Näiden ohjeiden mukaan:
http://www.skoda-auto.com/SiteCollectionDocuments/infotainment-portal/PDF/Columbus-Aktualizace_mapovych_podkladu_20_EN.pdf

Navissa oli ECE 2014/2015 kartasto ja ECE 2017 oli saatavilla. Kokeilin ensin macillä. Paketti on 23 GB eli siinä tovi vierähtää laajakaistan nopeudesta riippuen.

Käytin muistikorttina nopeaa 32Gb microSD-korttia adapterin kera, Sandisk Extreme Plus. Lukunopeus 95 Mb/s, kirjoitus 90 Mb/s. Tohon tallentuu GoPro fullhd 50 framea/s kivutta.
https://www.sandisk.com/home/memory-cards/microsd-cards/extremeplus-microsd

Eli eka pieleen mennyt yritys. --> Latasin fileen siis macillä. Tyhjäsin ja (muistaakseni formatoin muistikortin macillä) ja kopioin ladatun paketin muistikortin juureen, kuten ohjeessa kehutaan. Juureen tuli metainfo2.txt file ja joku xml (?) ja 2 kpl kansioita: Mib1 ja Mib2. Sen jälkeen Sotkaan, virrat ja Navi päälle. Navin Setup:sta karttainfo ja sieltä "Update" nappula. --> Hakee, hakee, hakee. --> Ei löydä päivitettävää softaa. Mikähän macin tiedostojärjestelmä onkaan? Vissiin jotain muuta kuin FAT32..?

Sitten onnistunut yritys.
1. Wintoosalla latasin uudestaan koko sen 23 Gb fileen.

2. Sitä odotellessa tyhjäsin ja formatoin muistikortin FAT32:ksi. Ja taisi olla "32k" kun siinä on niitä eri k-määriä valittavana.

3. Fileen latauksen jälkeen purku suoraan muistikortille. "Lataussoftassa" on Unpack nappula.

4. Sotka tulille ja navi päälle. Kortti SD1 korttipaikkaan, näytön yläreunassa vilahtaa teksti "software downloaded", joka vihollisen hämäystä. Ei sitä softaa vielä ladattuna ole. Sama ilmoitus tuli kyllä macin tapauksessakin.

5. Navin Setupista "Update" ja Sittenpä se löytääkin kortilta ihka uuden Kartan --> painetaan "Next" ja odotellaan 50-60 min, jonka jälkeen kysyy käynnistetäänkö systeemi uudestaan. --> Painetaan "Now" nappulaa, jonka jälkeen puuttaa itsensä ja uusi kartta on asentuneena. Suosikit pysyivät muistissa.

Briskodassa oli infoa jonka mukaan Macissä formatoidaan muotoon exFat

Octavia4x4

Lainaus käyttäjältä: Hemi - 03.07.17 - klo:11:24
Itse sain mahtumaan alkuperäiselle kortille kun tyhjensin sen ensin, mutta siihen tuuri sitten loppuikin. Kun laitan päivitetyn kortin auton kortinlukijaan navi ilmoittaa "please insert a data medium with valid navigation data". Yritin ensin vain poistaa vanhat tiedot kortilta ja kun se ei auttanut, formatoin kortin, mutta sekään ei auttanut. Onneksi otin vanhat kartat talteen ja kun asensin ne takaisin muistikortille, kaikki toimii niinkuin ennenkin.
Onko kukaan onnistunut päivityksessä ?
Lainaus käyttäjältä: voipa - 03.07.17 - klo:13:35
Minun päivitykseni kyllä onnistui, kun purkuohjelma jätti viimeksi puretut mutta kortille mahtumattomat tiedostot pois. Toivottavasti olivat jotain Ukrainan karttoja eikä yleiskäyttöisiä karttatiedostoja...

Onnistuin tuossa heinäkuun alkupuolella päivittämään Amundsenin 1/2017 kartat Octavian MY2014 alkuperäiseen muistikorttiin, kun formatoin kylmästi vanhat tiedostot kortilta. Update central ei mitenkään vittuillut, että olis wanhentunut lisenssi, vaan kertoi ystävällisesti, että marraskuussa 2017 on odotettavissa uusi päivitys karttoihin. Täällä taannoinhan kirjoiteltiin, että Ocu III:n tulee kolmen vuoden karttapäivitykset.
Konsernipelejä vuodesta 1993

Pekka57

Tänään 2.10.2018 latasin uudet kartat, ei mitään ongelmaa. Minulla Octavia joka valmistettu elokuussa -13. Auto siis yli viisivuotta vanha.

Sokota09

Uusimmat kartat tuli tänään ladattua vanhojen tilalle ja eipä siinä kauaa mennyt aikaa, olisiko 10 minuutissa päivittänyt autoon.

Skoobadaaba

Kaikki linkit joita kokeilin on jo vanhentuneita/ei toimi. Olisiko uusia vinkkejä/neuvoja miten tämä päivitys tehdään? Olen uusi -15 L&K Octavian omistaja, ja homma toistaiseksi vähän hakusessa ;D
- Octavia 2.0TDI Style -21
- Octavia 2.0TDI L&K -15
- Octavia 1.8TSI Elegance -08
- VW Passat 2.8 V6 Syncro -99

juksii

Lainaus käyttäjältä: Skoobadaaba - 17.09.20 - klo:08:59
Kaikki linkit joita kokeilin on jo vanhentuneita/ei toimi. Olisiko uusia vinkkejä/neuvoja miten tämä päivitys tehdään? Olen uusi -15 L&K Octavian omistaja, ja homma toistaiseksi vähän hakusessa ;D

https://updateportal.skoda-auto.com/
-JukSii-
Skoda Superb 2.0TDI 4x4 L&K 2016

vws

Moro, mulla taitaa olla Amundsen navi vm-19 Octaviassa mutta lainataan tätä Columbuksen ketjua kun kartat on kaiketi samoja.

Pitääkö minun ladata tuolta sama EC1 2018/2019 kartta (joku CW 25 2020), joka autossa on uudesta saakka ollut vai voinko ladata vaikkapa ECE A1 2020/20201 kartan (siinäkin tosin lukee CW 25 2020, onkohan joku päivitysviikko?).

Hieman siis sekoittaa noi vuosiluvut ja CW merkintä, mikä pitää nyt sisällään ajantaisaisimmat kartat. Mulla ei kyllä ole kuin joku 14,8GB kortti ja tuossa ECE A1 huomautetaan, että sen pitäisi olla 32GB.

Liikennemerkkien tunnistus käyttää ilmeisesti sekaisin navin ja kameroiden tietoja. Olen huomannut, että esim. taajamissa, jossa on ollut ennen erikseen merkittynä 60 km/h rajoitus, mutta nyttemmin ko. nopeusrajoitus  poistettu (ja tilalla siis taajamassa ilman nopeuskylttiä vallitseva 50km/h rajoitus) väittää liikennemerkkitunnistus nopeudeksi virheellisesti 60 km/h (pysyköhän kukaan perässä mun sönkötyksestä?).

Edit: en mä kyllä osaa enää näköjään latailla netistä fileitäkään, ainakaan mulla ei suostu tapahtumaan mitään vaikka klikkaa ZIP-laatikkoa ja sen jälkeen avautuvasta käyttöoikeusikkunasta "Yes, download).
Octavia LB 1.0 Style 2019
ex: Touran 1.4 TSi 2016, Octavia Combi 1.6 TDi 4x4 Elegance 2015, Yeti 1.2 TSi Experience 2012, Golf Variant 1.4 TSi Comfortline 2009

vws

Sori spammi, ei pysty muokkaamaan edellistä viestiä enää. Mutta sain latauksen toimimaan, kun vaihdoin chromesta Edge-selaimeen. Mulla varmaan joku cookies tai pop-up asetukset nyt vaan esti latauksen käynnistymisen. Ei jaksanut alkaa ronkkia asetuksia, kun noin pääsääntöisesti on muuten toiminut Chrome nyk. asetuksilla. Laitoin lataukseen EC1 2018/2019. Josko siellä olisi uudemmat nopeusrajoitukset. Luinkin jo toisaalta octavia III- alueelta, että käyttää enimmäkseen navin tietoa liikennemerkkeihin ja vasta tavallaan toissijaisesti kameroita. Itse toivoisin tähän käyttäjäkohtaista valintamahdollisuutta.
ex: Touran 1.4 TSi 2016, Octavia Combi 1.6 TDi 4x4 Elegance 2015, Yeti 1.2 TSi Experience 2012, Golf Variant 1.4 TSi Comfortline 2009

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: vws - 14.02.21 - klo:15:24
Luinkin jo toisaalta octavia III- alueelta, että käyttää enimmäkseen navin tietoa liikennemerkkeihin ja vasta tavallaan toissijaisesti kameroita. Itse toivoisin tähän käyttäjäkohtaista valintamahdollisuutta.

Minä olen laittanut omasta Passatista navin puolelta nopeusrajoitusmerkinnät pois päältä niin silloin mittaristoon tuntuu tulevat pelkästään kameran havaitsemaa nopeustietoa. Ilmeisesti jossain kohtaa tämäkin mahdollisuus on poistunut mutta kannattaa ne navin asetukset selata läpi jos sieltä löytyisi.
Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm -> (osamaksu)

Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

vws

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 14.02.21 - klo:16:12
Minä olen laittanut omasta Passatista navin puolelta nopeusrajoitusmerkinnät pois päältä niin silloin mittaristoon tuntuu tulevat pelkästään kameran havaitsemaa nopeustietoa. Ilmeisesti jossain kohtaa tämäkin mahdollisuus on poistunut mutta kannattaa ne navin asetukset selata läpi jos sieltä löytyisi.

Hyvä huomio, sellainen valinta on muistaakseni navissa. Pitää testata, vaihtamalla navin asetusta (luulin että vaikuttaa vain siihen,, onko navissa näkyvissä nopeusrajoitus).

Tosin mun kämmäillyt karttojen päivysten suhteen jatkuu muutenkin uusilla jaksoilla. Katselin ohjeita täältä palstalta ja Skoda update sivuilta ja alustin (ei pika-alustus) orig. kartan. Yllättäen heitti herjan, ettei voinut suorittaa loppuun ja ei sen jälkeen antanut tallentaa kortille mitään. No kokeilin perään pika-alustusta, joka meni läpi, mutta nyt tallentaa aikansa noita tsiljoonia tiedostoja, kunnes tulee virheilmo jonkun tiedoston suhteen ja homma tyssää siihen. Eli nyt tulee lähdettyä ilman karttoja liikkeelle ja voikin vertailla kameran liikennemerkkien tunnistuksen muutoksia.

Mennään siis toistaiseksi AA:n navigoinnilla.

vws

Lainaus käyttäjältä: vws - 14.02.21 - klo:14:28
Pitääkö minun ladata tuolta sama EC1 2018/2019 kartta (joku CW 25 2020), joka autossa on uudesta saakka ollut vai voinko ladata vaikkapa ECE A1 2020/20201 kartan (siinäkin tosin lukee CW 25 2020, onkohan joku päivitysviikko?).

Hieman siis sekoittaa noi vuosiluvut ja CW merkintä, mikä pitää nyt sisällään ajantaisaisimmat kartat. Mulla ei kyllä ole kuin joku 14,8GB kortti ja tuossa ECE A1 huomautetaan, että sen pitäisi olla 32GB.

Vastaan itse itselleni; ilmeisesti tuo since CW25/2020 ei viittaa kartan päivitykseen. Ainakaan NAV versiotietoja katsoessa mikään ei tuntunut muuttuvan tuoreemmaksi kun latasi ECE1 2018/2019. Nyt latasin tilalle ECE A1 2020/2021 ja sen jälkeen NAV-näytön versiotiedoissakin tapahtui muutosta tuorempaan suuntaan.

Alkuperäiselle n. 14,8 GB kortille suostui ECE A1 menemään. Ensin otin backup:n SD:stä ja sitten alustus (ilman pika-alustusta), FAT32 formaattiin ja 32kb joku tallennuskokovalinta. Nämä alustukset eikä tallennukset toiminut alkujaan toisella tietokoneella (USB:n liitetty multikortinlukija) vaan kaatui aina johonkin luku-/tallennusvirheeseen, mutta onneksi taloudessa on toinenkin PC (integroidulla SD-lukijalla) jolla homma lähti lopulta toimimaan.

välkky

Since CW 25/2020 = voimassa kalenteriviikosta 25/2020 lähtien
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

vws

Lainaus käyttäjältä: välkky - 15.02.21 - klo:22:55
Since CW 25/2020 = voimassa kalenteriviikosta 25/2020 lähtien
Kuitti, oikeilla jäljillä olin sitten kuitenkin. NAV versiotietoja katsottaessa ei vaan osunut silmään mitään, mikä olisi kielinyt tuoreemmasta datasta.

Ocuvaavi

Lainaus käyttäjältä: vws - 15.02.21 - klo:20:44
Alkuperäiselle n. 14,8 GB kortille suostui ECE A1 menemään.

Karttaversio STD2_1720_EU_A1_202148 ei enää mahdukaan, joten mikä neuvoksi?

Ocuvaavi

No tämän alueen kartan saanee sentään mahtumaan alkuperäiselle SD-kortille.

Update-portaalissa varoitellaan Columbus-käyttäjiäkin siitä että karttojen koon kasvaessa on kohta syytä hankkia 64GB kortti.
Tarkoittanee rahan tuloa merkkihuolloille tms. ...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy