Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - perkins

#1
Lainaus käyttäjältä: Jasca - 21.07.20 - klo:10:52
Oletko kokeillut säätää soittoäänen voimakkuutta luurin ollessa piuhalla kiinni auton soittimessa?

Tein aamulla vähän testejä. Puhelimen voi liittää tosiaan Bluetoothin tai CarPlayn kautta.

Jos liitin sen pelkästään BT:n kautta, niin pystyin säätämään soittoäänen voimakkuutta puhelimesta ja se tuntui muistavan asetuksen, kun BT yhteys katkaistiin. Ja muisti myös asetuksen kun auton käynnisti ja BT-yhteys muodostui.

Ongelma näyttäisi olevankin enemmän Carplay puolella. Eli kun liitän puhelimen johdolla autoon ja Carplay aktivoituu niin tässä vaiheessa sen muuttaa soittoäänen voimaakuuden maksimille. Tämä muutos näkyy puhelimen näytöllä. Kun puhelin on kiinni Carplayn kautta, niin tällöin ei soittoäänen voimakkuutta voi säätää. Se on on koko ajan maksimilla. Se myös jää maksimille jos auton sammuttaa, ja johdon irrottaa puhelimesta.

Eli ongelma minulla näyttäisikin olevan Carplayn puolella eikä BT:n puolella. Aika eriskummallinen juttu. Olen jo aikaisemmin resetoinut auton soittimen ja unohtanut auton (BT ja Carplay), mutta näillä ei ollut vaikutusta.
#2
Minulla on puhelin (iPhone 8, iOS 13.6) autossa (Golf MK7.5 Discover Pro) kiinni BT ja Apple Carplay kautta. Auton soitin muuttaa soittoäänen voimakkuutta ja asettaa sen puhelimessa täysille tämän ollessa kiinni autossa. Tämä on ihan ok, mutta sitten kun nousen autosta niin soittoäänen voimakkuus on edelleen täysillä ja tässä vaiheessa se on aika yllättävää, kun alkaa malkoinen älämölä taskussa puhelimen soidessa.

Olisiko tähän mitään neuvoa, että näin ei tapahtuisi?
#3
Minulla on puhelin (iPhone 8, iOS 13.5.1) autossa (Golf MK7.5 Discover Pro) kiinni BT ja Apple Carplay kautta. Auton soitin muuttaa soittoäänen voimakkuutta ja asettaa sen puhelimessa täysille tämän ollessa kiinni autossa. Tämä on ihan ok, mutta sitten kun nousen autosta niin soittoäänen voimakkuus on edelleen täysillä ja tässä vaiheessa se on aika yllättävää, kun alkaa malkoinen älämölä taskussa puhelimen soidessa.

Olisiko tähän mitään neuvoa, että näin ei tapahtuisi?

#4
Lainaus käyttäjältä: perkins - 29.07.16 - klo:20:24
Kiitos, pitää olla yhteydessä merkkihuoltoon.

Vehon mukaan normaali moottorin käyntiääni.
#5
Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 29.07.16 - klo:14:24
Sinulla on autossasi kytkin paskana. Näissä 1.4 TSI koneilla varustetuissa manuaalilootissa on ollut kytkinongelmia. Minulla oli samanlainen ääni tyhjäkäynnillä kylmällä koneella, kytkin pohjassa ääni hävisi. Laita tuo video merkkihuoltoon, niin pitäisi autolle tulla kutsu korjattavaksi. Tehtaalta on tälle ongelmalle korjausohje.

Kiitos, pitää olla yhteydessä merkkihuoltoon.

Lainaus käyttäjältä: japa - 29.07.16 - klo:17:11
Ensimmäinen kerta kun kuulen että missään sokotan manuaalilootan kytkimissä olisi ongelmia. Eikö ääni kuulunut uutena. Minustakun tuntuu että tuossa äänessä ei ole mitään ylimääräistä. Joten kerro lisää että mikä ongelma niissä on ja onko korjattu takuuseen?

Auto ei ole minulla ollut uudesta asti vaan vaihdoin sen viime marraskuussa (-15). Auton ollessa minulla olen tuota ääntä aina ihmetellyt.
#6
Moikka,

Olisin tiedustellut mielipiteitänne moottorin käyntiäänestä. Tai lähinnä tuosta nakuttamisesta. Kyseessä on 1.4TSI (Skoda Octavia Combi -14 103kW 35tkm). Aikasempi Golfin 103kW 1.4TSI (ACT) ei mielestäni nakuttanut näin äänekkäästi.

Moottori kylmänä:
https://1drv.ms/v/s!Aox5rHS-XwIXlHgeURJsfNhUM7mT

Moottori lämpinämä:
https://1drv.ms/v/s!Aox5rHS-XwIXlHdksKRhx_GfZAnI

Toinen kysymykseni liittyy manuaalivaihteisiin. Satunnaisesti vaihtaessani 1 -> 2 vaihteelle, rusahtaa vaihde samaan tapaan kun olisi yrittänyt laittaa vaihdetta silmään ilman kytkintä (auto on liikkeessä). Tämä tapahtuu satunnaisesti ja vain kun vaihdan 1:ltä 2:lle. Aluksi ajattelin, että tämä johtuu ajajasta. Mutta minulla ei ole ikinä vastaavaa ollut minkään auton kanssa, joten mietityttää että voiko se johtuakaan minusta. Tuleeko kelleekään mieleen, voiko em. johtua teknisestä asiasta?

#7
Itsellänikin hieman huonoja kokemuksia Koskelon Metro Autosta. Toisaalta vuodelta 2011, mutta asiakaallahan on tunnetusti pitkä muisti huonoissa kokemuksissa.

Autoon asennettiin letkulämppäri, mutta klemmari oli jäänyt löysälle. Pari viikkoa myöhemmin Kehä III:lla tuli kaikki jäähdytinnesteet pihalle. Vaurioita ei autoon tullut ja virheellinen asennus korjattiin (taksirahatkin sain kohtuullisen helposti). Pari vuotta myöhemmin jäähdytinnesteet alkoivat hiljalleen vajua. Syy tähän oli, että letkulämppärin asennuksen yhteydessä jäähdytinletku oli jäänyt koskettamaan moottoria taikka runkoa, joka tärinän vaikutuksesta hinkkasi pienen reiän letkuun.
#8
Kaksi sankoa: toiseen vettä missä on astianpesuainetta, toiseen vettä missä on väkiviinaetiikka. Ensiksi pyyhin astianpesuaineella (normaali tiskirätti), sen jälkeen perään väkiviinaetikalla (normaali tiskirätti). Lopuksi kuivaan ja kiillottan kuivalla mikrokuituliinalla. Tällä tavalla on minulla lähtenyt lika ja rasvat tuulilasista sekä muista laseista.

Aikaisemmin yritin pyyhkiä pesuaineilla, mitkä on tarkoitettu lasinpesuun mutta tulos ei ikinä ollut hyvä.
#9
Noista soittimien FW päivityksistä yleisesti: tuleeko ne oikeasti jakoon tuonne Update portal:iin vai pitääkö ne kuitekin päivityttää huollossa?

Update portalin kautta tulee jotenkin vaikutelma, että siellä olisi muitakin ohjelmistopäivityksiä kuin karttapäivityksiä (minulla on Amundsen).

Tämä keskustelu viittaisi, että uusi FW versio olisi tarjolla (tosin Amudseniin), mutta ei ainakaan Update portal sitä tarjoa: http://www.briskoda.net/forums/topic/378192-amunsen-mib1-firmware/


#10
Lainaus käyttäjältä: perkins - 01.04.15 - klo:17:05
Tuli hankittua Motorolan Android-puhelin. Minkälaisella kikalla pitäisi yhteystiedot synkronoitua auton radiolle? BT asetuksista olen laittanut että tämä on luotettu pari ja asetuksista, että yhteystiedot ovat jaetut. Se siirtää yhden kontaktin sinne: minun oman puhelinnumeron. Synkkaakohan se sen SIM-kortilta.

Android versiona 5.0.2

Solved. Piti näköjään puhelinluettelon päästä vielä lähettää autolle kontaktit.
#12
Tuli hankittua Motorolan Android-puhelin. Minkälaisella kikalla pitäisi yhteystiedot synkronoitua auton radiolle? BT asetuksista olen laittanut että tämä on luotettu pari ja asetuksista, että yhteystiedot ovat jaetut. Se siirtää yhden kontaktin sinne: minun oman puhelinnumeron. Synkkaakohan se sen SIM-kortilta.

Android versiona 5.0.2
#13
Golf VII (12-) / Vs: VW Golf VII Chat
10.01.15 - klo:19:01
Lainaus käyttäjältä: Murska - 10.01.15 - klo:18:03
Meluisa? En ole vielä ajanut yhtään hiljaista tämän kokoluokan autoa, sisämelu on samaa luokkaa kun muissakin keskiluokkaisissa kinnereissä.

Aikaisemman Octavia II -09 (1.6TDI) jälkeen tämä auto tuntuu hiljaisemmalta sisämelun osalta (molemmissa hakkapelitat). Eikä nitise, natise ja rämise sisältä... ainakaan vielä.
#14
Golf VII (12-) / Vs: VW Golf VII Chat
10.01.15 - klo:12:51
Lainaus käyttäjältä: ptrs57 - 09.01.15 - klo:14:56
1) USB liitin on muistitikkuja ja lataamista varten. Tikuissa on tietyt rajoitukset koon ja tiedostojärjestelmän suhteen. En usko että mediapuolta puhelimesta pystyy käyttämään tuon kautta.

Ai, olisi ajatellut että puhelimen liitäntä kaapelilla olisi ollut vakiona kun se kerta saa BT:lläkin kiinni järjetelmään. Eli jos autossa on USB-liitäntä niin silloin siihen ei ole otettu lisävarusteena mahdollisuutta kytkeä iPhone johdolla kiinni? Jos siinä on MDI-liitin niin se kertoo että siinä on iPhone mahdollista kytkeä johdolla. Sinänsä ei juuri haittaa kun on BT:llä mahdollisuus kytkeä, ilmeisesti jotain album arteja olisi saanut näkyviin ruudulla johtoliitännän avulla.

Olisi luullut että radion FW:n päivitys olisi yleisesti jaossa. Soittimeen taitaa liittyä niin paljon auton toimintojen muuttamisia myös, joten haluavat pitää sen huollon päivitettävänä.
#15
Golf VII (12-) / Vs: VW Golf VII Chat
08.01.15 - klo:16:20
Moikka,

Tuli hankittua tämmöinen vähän ajettu VW Golf VII -14 (1.4TSI ACT). Pari kysymystä heräsi tuosta radiosta joka on siis Composition Media Bluetooth. (Sivukommenttina, että auto vaikuttaa mainiolta peliltä)

1) Olen Bluetoothin kautta liittänyt puhelimeni auton radiojärjestelmään ja siltä puolen se toimii hyvin (puhelut yms.). Testimielessä yritin liittää sen suoraan Applen omalla USB-johdolla keskikonsolin edessä olevassa lokerikossa olevaan USB -liiittimeen (yläpuolella AUX-sisääntulo). Puhelin (iPhone 4S IOS 8.1.2) näyttää saavan liittimestä virtaa, mutta auton radio ei liittämiseen reagoi mitenkään. Onkos tässä joku kikka vai pitääkö olla joku VW:n oma johto?

2) Kun kuuntelen musiikkia puhelimeltani BT:n kautta (MP3sia) ja kuuntelen kappaleita tietyllä äänentasolla. Jos ratin (taikka radion) painikkeista hyppään seuraavaan kappaleeseen niin äänentaso hyppää yleensä alemmaksi siihen tasoon, minkä olen valinnut olevan max äänentasoksi kun auto käynnistetään. Jos siis kuuntelen kovempaa kuin tämä taso niin se laskee äänentasoa alemmaksi kappaleen vaihdon yhteydessä. Jos taas laitan max äänentason korkemmalle kuin mitä kuuntelen niin tällöin tietenkään muutosta ei tapahdu. Jos kappale soi loppuun ja seuraava kappale alkaa soimaan niin tällöin muutosta ei äänentasossa ole. En oikein ymmärrä tuota logiikkaa, että miksi näin tapahtuu kun kappaletta halutaan vaihtaa. Haluaisin pitää kuitenkin käynnistyksen äänentason aika alhaalla, ettei paskat turahda housuun käynnistyksen yhteydessä kun musiikki alkaa pauhaaman.

#16
Laturin hihnan kiristin oli murtunut ja sen vuoksi hihna oli hypännyt pois/luisti. Uusi kiristin on kuulemma tekniikaltaan erilainen, joten liekkö sitten mennyt enemmänkin näitä.

Kustannusarvio oli 220â,¬.
#17
Joo hieman huonosti kirjoitin eli auton malli on -09 ja kompressori meni kesällä -12.
#18
Voi vitsi meidän autot on varmaan olleet peräkkäin tuotantolinjalla. Itsellänikin meni kesällä -09 1.6TDI Octavia II:sta ilmastoinnin kompressori. Onneksi tehdas otti korjauksen kustannukset hoitaakseen.

Noh, tänään n. 6kk myöhemmin kotimatkalla laturin merkkivalo syttyi palamaan. En asiaa alkanut tutkimaan tarkemmin vaan kurvasin Vehon pihaan. Aamulla katsovat sitten, mikä on tällä kertaa vikana.

Alkaa hieman kyllä usko mennä. Kesällä jo oli lähellä että marssin autokaupoille, mutta kyllä nyt taitaa mitta tulla täyteen.

Verrattuna edelliseen IV Golfiin, tämän auton kanssa on kyllä ollut todella paljon vaikeuksia.
#19
Itsellenikin tekivät loppukesästä kaikkien softien päivityksen. Tekivät Veholla pyynnön maahantuojalle/tehtaalle tähän asiaan liittyen ja saivat sieltä jonkun softan moottorinohjausyksikköön. Sen jälkeen ei ole tuota ESP fault -ilmoitusta näkynyt. Yleensähän sen talvella näkyikin, joten jos täällä etelässäkin päästään pakkasen puolelle tammikuussa niin saa nähdä alkaako sitä ilmentymään taas.
#20
Lainaus käyttäjältä: maddog77 - 08.08.11 - klo:00:13
Vooi.. Lisää vauhtia, sillä kai se korjaantuu. Ihme vinkumista, kaverit ostaa kuitenkin skodia ja viitsii valittaa tuollaisista asioista täällä. Joo, se on varmaan rikki kun se noin tekee.

Ã,,iti hei, onko tässä kyseessä semmoinen jokaisen forumin oma pikkuinen trolli...
#21
Ocu II combi -09:
Tähän on kyllä alkanut tottua, mutta ajattelin kysyä muiden kommenttia asiaan. Hieman ärsyttävää on ollut havaita, että tuulilasin pinnasta pyyhkijöillä pyyhitty vesi ei ohjaudu katolle vaan "luikertelee" luonnollisesti kuskin puolen sivulasia pitkin.

Johtuuko sitten siitä, että tuulilasin reunat eivät ole tarpeeksi korkeat ja viimassa vesi ei ohjaudu katolle vaan sivulasiin. Sotkee kivasti sivulasin, kun pesee paskaisen tuulilasin jonka vesi sitten menee sivulasia pitkin. Onko muut havainneet samaa vai onko kuskin puolen pyyhkijän varsi huonosti säädetty ja se kuljettaa veden liian lähelle pilaria?

IV Golfissa ei tämmöistä ominaisuuttaa ollut, kun siinä näytti olevat korkeammat tuulilasin sivussa olevat reunukset.
#22
Itselläkin ensi viikon tiistaina käyntiä Veholla kylkilistan kiinnityksen merkeissä. Pitää pyytää, että kysyvät kommenttia maahantuojalta asiasta ja ottavat sitten minuun yhteyttä.

Tässä tosiaan keskustelua audin puolelta: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=388.0 Pitääpä yrittää demota tilannetta hitaalla avaimen kääntämisellä virtalukossa.

Takuu loppuu syyskuussa niin pitää saada asiaan jotain faktaa ennen sitä.
#23
Tästä onkin rapotoitu muutamilta lukijoilta, mutta tarkempaa keskustelua ei näytä asiasta olevan käyty.

Itselläni huomasin, että kovilla pakkasilla käynnistyksen yhteydessä ESP fault ilmoituksen. Erityisesti silloin, kun kovan pakkasen vuoksi starttia joutuu pyörittämään hieman pidempään kuin normaalisti. Ilmoitus häviää kuitenkin muutamassa sekunnissa, eikä siitä jää muistiinkaan mitään tietoa. Luulin asian olevan vain talven ja kovien pakkasten ongelma, kunnes tänä aamuuna se tekisi sen taas.

Viime huollossa (30tkm, huuhtikuun lopulla) ilmoitin asiasta eikä autosta löytynyt mitään vikamuisteista taikka huomautettavaa muutenkaan, samassa päivitettiin moottorinohjausyksikkö.

Onko muilla forumilaisilla ollut samaa ongelmaa ja onko ilmiölle jotain selvitystä?

#24
Lainaus käyttäjältä: Taky - 01.05.11 - klo:17:08
Perustyötä normihuollossa - mikään ei tule kerralla tehtyä.

Tämä on totta... ilmoitin 30tkm huollossa, että apukuskin oven kylkilista repsottaa ja takuihin pitäisi korjata. Hirveästi olivat räpeltäneet keulan päästä sitä listaa (sormejälkien perusteella), mutta lista onkin peräpäästä lähtenyt irtoamaan. Tämän seuraksena oli todettu, että lista on kunnossa. Että näin. Loistavia ovat nämä Espoon viralliset Skoda -huollot.
#25
Ilmeisen hankala asennettava. Omaan asennettiin kyseinen letkulämmitin Espoon Metroautossa, jonka tuloksena jotain oli jäänyt löysälle -> jäähdytinnesteet tulivat kehällä ulos.
#26
Omassa oli molemmat takaumpiot menneet talven aikana halki -> takuuvaihtona uudet, mutta pitääpä tarkistaa myös keulapää tarkemmin.
#27
Autona -09 farkku octavia. Mikä tuossa apukuskin puoleisessa takasivulasissa on, kun ikään kuin se olisi lasilämmittin (samanlaiset ruskeat viivat/vastukset menevät ikkunassa), muttei se kuitenkaan poista huurretta lasista jos käyttää lasilämmitintä. Vai onko se antenni... toisaalta antennikin on jo katolla. Kuskin puoleisessa takasivuikkunassa semmoista ei ole.
#28
Terve foorumille,

Tuli hankittu vähän ajettu vm-09 1,6TDI Octavia Combi Elegance ja penkinlämmittimien teho hieman askarruttaa. Lämmittimet toimivat, mutta täysillä lämmitysnopeus on melko hidas ja lämpö on oikeastaan vain ristiselän alueella. Piti ottaa takki oikein pois, että sai varmistettua lämmittimien toiminnan.

Minkäslaiset kokemukset muilla on, lämpiääkö perse- ja selkäosa? Penkinlämmitintä ei juuri tule käytettyä, mutta kun on takuuauto vielä niin voisi käydä korjauttamassa jos ei pelaa kunnolla.

Sinänsä kuskin- ja apukuskinpenkki lämpiää samalla tavalla, että voi olla kyllä ihan suunniteltukin toimivaksi näin. Golf IV:ssä oli vain aika paljon lämpimämpi penkinlämmitys.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy