Volkswagen Up

Aloittaja RTWteam, 21.08.11 - klo:13:59

« edellinen - seuraava »

RTWteam

Volkswagen esittelee Frankfurtin autonäyttelyssä uuden neljän hengen pikkuauton, joka on saanut mallinimekseen Up!

Kompakti 3,54 metriä pitkä, 1,64 metriä leveä ja 1,48 metriä korkea kaupunkiauto tulee Euroopan markkinoille joulukuussa ja meille maaliskuussa 2012. Uutuuden malliversioita on kolme: Take up!, Move up! ja High up!.

Uusi moottorisukupolvi

Volkswagen on kehittänyt Up!-mallia varten kaksi uutta kolmisylinteristä bensiinimoottoria, joiden tehot ovat 44 kW (60 hv) ja 55 kW (75 hv).

BlueMotion Technology -versioina, joissa on mm. start-stop-käynnistys- ja pysäytysjärjestelmä, yhdistelmäkulutukset jäävät 4,2 l:aan/100 km (44 kW) ja 4,3 l:aan/100 km (55 kW).

Molempien 1,0-litraisten moottoreiden CO2-päästöt jäävät alle 100 g/km. Myöhemmin moottorivalikoimaan tulee myös maakaasuvaihtoehto, jonka teho on 50 kW (68 hv), yhdistelmäkulutus 3,2 kg/100 km (maakaasua)ja CO2-päästöt 86 g/km.

BlueMotion Technology  -versiona maakaasu-Up!:in CO2-päästöt jäävät 79 g:aan/km. Sähkö-Up! on tulossa markkinoille vuonna 2013..

Uudenlaista turvallisuutta Up!-malliin tuo uutta teknologiaa edustava hätäjarrutustoiminto (lisävaruste). Lasersensoriin perustuva järjestelmä varoittaa uhkaavasta yhteentörmäyksestä automaattisesti alle 30 km/h ajettaessa. Järjestelmä vähentää ajonopeutta ja pystyy jopa ehkäisemään yhteentörmäyksen.

Kaupungissa kuin kotonaan

Kompaktit ulkomitat yhdistettynä pitkään akseliväliin (2,42 m) ja tuhtiin raideleveyteen niin edessä kuin takanakin tekevät up!:sta tilankäytöltään oivallisen kaupunkiauton. Tavaratilaa Up! tarjoaa takaistuin normaaliasennossa 251 litraa ja takaistuimen selkänoja käännettynä peräti 951 litraa.

Kuljettajaa hemmotellaan uudenlaisella info-järjestelmällä, jonka maps + more-kokonaisuuteen on koottu niin puhelin, navigaattori, viihdekeskus kuin tärkeät ajotiedot helposti saataville PID-kosketusnäyttöön.

kuva: http://autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201106732

tn62634

Toivottavasti on Toyota Aygon hintaluokassa. Ei sitä(kään) muuten kukaan osta.

Jonde

kyllä tuo silti tulee tarvitsemaan 1.2tsi:n että käy kaupaksi. Hinnan pitäisi myös asettua 5ke polon alle.

Keni1

Jep aika pahalta flopilta näyttää...ei sovi volkkarin katalogiin oikein millään...

eGetin

Mikä siinä on niin vaikeata tehdä jälleen niitä 3l/100km autoja kuten Lupo aikoinaan? :S

Ton-1

Tää on niin tätä, autot kasvaa ja sitten 'täytyy' taas tuoda uusi malli sinne alkupäähän - milloin sieltä toisesta päästä tippuu joku pois ?  ???
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Jonde - 21.08.11 - klo:21:24
kyllä tuo silti tulee tarvitsemaan 1.2tsi:n että käy kaupaksi. Hinnan pitäisi myös asettua 5ke polon alle.

1.2TSI olisi jo GTI tuollaiseen kirppuun. Pääasiallisessa kaupunkiajossa mihin tuo on tarkoitettu tuommoiset 60&75 heppaset terhakat 3-sylinteriset on ihan riittävät useimmille ostajille.

Hinnasta 5ke alle Polon olen kyllä samaa mieltä. Silti ei nuo pienimmät taida Suomessa oikein käydä kunnolla kaupaksi, kun kaikilla on tarvetta joskus tehdä satojen kilsojen matkoja.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Anshjelm

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 21.08.11 - klo:22:13
Hinnasta 5ke alle Polon olen kyllä samaa mieltä. Silti ei nuo pienimmät taida Suomessa oikein käydä kunnolla kaupaksi, kun kaikilla on tarvetta joskus tehdä satojen kilsojen matkoja.
Kyllähän nuo tojon iQ:t tai sitten Smartit myy, saatikka sitten nolo... eiku... mopoautot. Kai näille löytyy käyttäjiä. Mutta lähtökohtaisesti kummastuttaa aika huono taloudellisuus vrt. Normi pikkuautot.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Anshjelm - 26.08.11 - klo:20:04
Kyllähän nuo tojon iQ:t tai sitten Smartit myy, saatikka sitten nolo... eiku... mopoautot. Kai näille löytyy käyttäjiä.

Myykö? IQ:ta näkee todella harvoin, samoin Smarttia. Stadin keskustassa niitä saattaa jokunen olla muttei maakunnissa.
No oli miten oli, tarkoitin suuressa mittakaavassa, eli pienimpien autojen määrä autokannasta on Suomessa käsittääkseni suhteellisen pieni.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Markku J

Pieniin myyntimääriin on syynä just se, että meillä kaupunkiauton tarve on niin kovin rajallinen. Jokainen haluaa yleisauton, jolla poiketaan muuallekin, kuin sen pienen kotikaupungin keskustaan. Se johtaa valinnat vähintään Polo / Yaris -luokkaan. Itse voisin kuvitella ostavani tällaisen VW Up'in jos saisin asua vaikka jommassa kummassa unelmakaupungeistani, eli Hong Kongissa tai Singaporessa.

RTWteam

Navigonin järjestelmä Volkswagenin Up-malliin.

Navigon on räätälöinyt Maps+more -nimisen infotainment-järjestelmän uuteen Volkswagen Up -autoon.

Maps+more
Laitteessa yhdistyy neljä keskeistä toimintoa: navigointi, ajoneuvotiedot, media ja puhelin
-Jalankulkunavigointi
-Bluetooth kädet vapaana -toiminto 2.0
-Huipputason ääniohjaus 2.0
-Navigon FreshMaps
-Navigon Latest Map Guarantee -takuu
-Premium-luokan navigointia eri ominaisuuksin (valikoima): PanoramaView 3D, Kaista-avustin Pro, Navigon Loppusuora, My Best POI, Navigon MyRoutes, TMC-äänitiedotus ja TMC-reittipalvelu
-Päivitettävissä lisäominaisuuksin: Premium TMC
-Päivitettävissä lisäsisällöllä: Michelin-matkaopas, Merian-opas ym.
-Monipuoliset lisävarusteet
    Hinta: n. 350 euroa

Lähde: http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201107574

Jarde

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 26.08.11 - klo:20:24
Pieniin myyntimääriin on syynä just se, että meillä kaupunkiauton tarve on niin kovin rajallinen. Jokainen haluaa yleisauton, jolla poiketaan muuallekin, kuin sen pienen kotikaupungin keskustaan. Se johtaa valinnat vähintään Polo / Yaris -luokkaan. Itse voisin kuvitella ostavani tällaisen VW Up'in jos saisin asua vaikka jommassa kummassa unelmakaupungeistani, eli Hong Kongissa tai Singaporessa.

Niin...tai johtuisiko tämä sitten siitä, että moni haluaa ostaa euroillaan mahdollisimman paljon peltiä ympärilleen. Omassa kahden aikuisen taloudessa on ollut kaksikin Smarttia. Tosin kakkosautona, mutta kaikki on saatu hoidettua. Jos on ollut tiedossa, että pitää saada isoa tavaraa kyytiin, niin sitten on otettu se isompi auto. Eihän Smart maantiellä ole parhaimmillaan, ei etenkään enää moottoritiellä, mutta kyllähän sielläkin pärjää, jos haluaa. Toisaalta siellä isomman auton takapenkillä ei ole istunut juuri koskaan ketään. Smart on nyt myyty, mutta sitä on oikeen ikävä. Kyllä se vaan oli niin kiva ja näppärä kaupunki auto! Ja söpö, sanoi vaimo! ;D

Erkkilae

Itselle tuo maakaasu-malli sopisi kuin nenä päähän. Koulumatkani on 45 km ja tampereen ainoa asema on siinä matkan varrella. Lisäksi löytyy transporter millä pystyy kuljettamaan tavaraa. Nimittäin kun polttoaineiden hinnat nousee ja jos kaasu jää vielä verovapaaksi niin tuolla tulisi aika halpoja kilometrejä.

clacson

Lainaus käyttäjältä: Erkkilae - 29.09.11 - klo:09:22
Itselle tuo maakaasu-malli sopisi kuin nenä päähän. Koulumatkani on 45 km ja tampereen ainoa asema on siinä matkan varrella. Lisäksi löytyy transporter millä pystyy kuljettamaan tavaraa. Nimittäin kun polttoaineiden hinnat nousee ja jos kaasu jää vielä verovapaaksi niin tuolla tulisi aika halpoja kilometrejä.
Verovapauteen ei kannata senttejään uhrata. Oikeastaan nykyisin vain kuolema ja polttoaineiden jatkuvat veronkorotukset toteutuvat varmasti.  8)
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

ePa

Pirteämpi malli.



Toinen juttu

Olisi varmaan aika näppärä taskuraketti.

Donitsi

Kunhan hinnoitellaan järkevästi unohtaen että VW:llä pitää olla jotain brändi-lisää niin tuo olisi oikeasti ihan houkutteleva auto. Varsinkin GT-mallina.

RK

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 21.08.11 - klo:13:59
Uutuuden malliversioita on kolme: Take up!, Move up! ja High up!.

Koskakohan tulee saataville malliversio Blow up!?  ;D

RTWteam

Up:iin mahtuu yhteensä 16 ihmistä: kaksi matkatavaratilaan, yksi kojetaulun päälle, seitsemän takapenkille, neljä etupenkille ja kaksi jalkatilaan.  ;)

Lähde: http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201108737


RTWteam

Varustelutasoja löytyy muuten viisi tätä näkyään tästä autosta eli: Take Up, Move Up, High Up, Black Up ja White Up. Suomeen tuotavat autot ovat joko Move Upia tai White Up.

Ville R

LainaaKoskakohan tulee saataville malliversio Blow up!?  Virnistää

Ai juu, se tupla-ahdettu TSI -versio  8)

eGetin

Saksan VW-sivustolle on jossain välissä ehtinyt jo up! tupsahtaa ihan konfiguraattoriinkin asti. Saksan hinnoista päätellen veikkaisin että upin hinta Suomessa tulee olemaan jossain 11kâ,¬ tienoilla karvalakkina. Jonkin verran kuitenkin on varuste-eroja Suomen ja Saksan välillä erikoissivuston katsomisen perusteella - Suomessa ilmastointi ja ESP lienevät vakiona, ja ilmastoinnin myötä aika suurella todennäköisyydellä radiokin (kun sakemannien konfiguraattori radiota vaatii ilmastoinnin kaveriksi).

Ihan mielenkiintoista tulee olemaan paljonko tuo up! tulee kustantamaan, on kuitenkin varsin kiinnostava kapistus ja voisin jopa kuvitella itseni ostamassa moisen - olettaen että hinnat pysyvät alhaisina. Saisi kuitenkin uuden auton joka olisi halpa ylläpitää eikä varsinaisia yllättäviä menoja tulisi takuun myötä. Pakkohan tuo on vähintäänkin koeajaa kun siihen tulee mahdollisuus :)

eGetin

Tuli kiinnostuttua ihan aidosti oikeasti vähän enemmänkin tästä kiposta ;D

http://www.euroncap.com/files/VW_Up_2011_Driver---0-f7c7c0f6-6314-44d0-bc3e-2738d30431a6.jpg
Täytyy sanoa että kolariturvallisuus on mennyt ihan huolella eteenpäin. Ohjaamo säilyttää muotonsa aivan käsittämättömän hyvin - jotain mitä ei uskoisi aidolta pikkuautolta.

http://www.euroncap.com/results/vw/up/2011/472.aspx
Tuolta löytyy EuroNCAP-testi kokonaisuudessaan, varsinkin viedot ja kuvat ovat ihan kiinnostavia. Tuohon kun ei näemmä ihan laakista kuolekaan vaikka vähän törmääkin johonkin.

Todnäk. pahin kilpailija Toyota Aygo/Citroen C1/Peugeot 107 ei pärjää ihan niin hyvin kolariturvallisuudessa:
http://www.euroncap.com/tests/citroen_c1_2005/218.aspx
Mikään huono ei ole tuokaan mutta näemmä up! vie pokaalin ainakin tällä saralla kotiin - tosin onhan se pari vuotta uudempikin. Mietinpähän että mitä kaikkea tuo EuroNCAP:n testimuutos toi tullessaan? Muuttuiko kroppaan kohdistuvien vahinkojen luokitus tuohon kuvaan jotenkin?

tsiih

Jaa pari vuotta  ;D Vaivaiset 6 vaan... Näinhän sen pitääkin olla. Ja taas vaaka keikahtaa kun Aygot sisarineen uudistuvat.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Late

Näyttäisi kolme moottori tyyppiä olevan:

1,0 ltr 44kw 3-sylinterinen
1,0 ltr 55kw 3-sylinterinen

1,0 ltr 50kw 3-sylinterinen "kaasu versio"

eGetin

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 05.01.12 - klo:06:11
Jaa pari vuotta  ;D Vaivaiset 6 vaan... Näinhän sen pitääkin olla. Ja taas vaaka keikahtaa kun Aygot sisarineen uudistuvat.
Juu eikä haittaisi meikäläistä tasan tippaakaan ;D
Joko Aygo on ollut 6 vuotta kaupoissa?! Ei uskoisi, muistelin ko. mallin paljon nuoremmaksi :D

E: Kappas joo, tuollahan se lukee tiedoissa.

Wilburi

Tämä Up! Kiinnostaa todella paljon, kunhan saapuu Suomeen. Täsä voisi olla meidän perheen seuraava kaupunkikippo?  ;D
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

tsiih

Niin, miksipä ei? Keskimääräinen moottoritilavuus teillä olisi sitten 1,5 litraa. Tehosta ei viitsi edes puhua  ;D ;D
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Wilburi

Moottoritilavuus pysyy samana kuin tähänkin asti. Samankokoinen moottori tuossa Up!:ssa kuin nykyisessä I Go:ssa, mutta on tuo VW aika paljon hienomman näköinen.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Urlaub

Uppi sisarmalleineen on kieltämättä kiintoisa peli ja voisin hyvin kuvitella sellaisen ostavani. Täytyy vaan odotella takaovien tulemista, kosa kaksiovinen pikkuauto on lapsiperheessä melkoista masokismia.

Valitettavasti varustelu nostaa tämänkin pikkuauton hintaa nopeasti siihen malliin, että samalla rahalla saisi jo enemmänkin peltiä. On myös mielenkiintoista nähdä, miten jalosukuinen Volkkari asemoidaan hinnaltaan maalaisserkkuihinsa nähden. Aygo/107/C1 kolmikossahan Tojota on paljon kalliimpi kuin ranskalaiset.

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 08.01.12 - klo:09:27
Moottoritilavuus pysyy samana kuin tähänkin asti. Samankokoinen moottori tuossa Up!:ssa kuin nykyisessä I Go:ssa, mutta on tuo VW aika paljon hienomman näköinen.
Niin niin mutta eikö se ole kuitenkin liian pieni? Ajatteles, litra!
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy