Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - zak69

#1
Lainaus käyttäjältä: Tos® - 12.10.23 - klo:12:58
Vaikuttaako asiaan, jos kytkee AC: n pois päältä?
Joskus sisäkenno alkoi jäätymään, joka sitten haittasi ilman kulkua.

Läppämoottorit sopeutettu moottori käydessä painamalla AC ja puhallus naamalle?

AC:n poiskytkeminen ei vaikuta asiaan. Ja sopeutus tehty kuulemma juurikin noin.
#2
Golf VII (12-) / Golf -16 puhallin hiipuu
12.10.23 - klo:12:51
Johan on murheenkryyni emännän kulkine.
Eli ajettaessa pidempää matkaa/pidempään alkaa jossain kohtaa puhallus hiipumaan kabiiniin, lyhyessä ajossa ainakin vielä toiminut kuten pitää.
Tänään oli liikkeessä ja koodit ok, ilmastointi ok, läpät ok eli ei varmaa tietoa mistä johtuu.
Veikkasivat että saattaa olla puhaltimen moottori/etuvastus ja nuo laitettuna about 300 euroa, toki ei siis varmaa onko noissa vika.

Olisiko mitään ideoita/ajatuksia tähän, kiitos  :-\
#3
VW / Vs: Öljyntunnistin vika
18.05.23 - klo:13:18
Lainaus käyttäjältä: o.b. - 18.05.23 - klo:13:12
Anturi on öljypohjassa. Liekö liitin jäänyt irti tai löysälle.

Kiitos vastauksesta, täytyypi tuo katsoa ensimmäisenä.
#4
VW / Vs: Öljyntunnistin vika
18.05.23 - klo:12:33
Lainaus käyttäjältä: zak69 - 18.05.23 - klo:11:16
Nostan tätä ylöspäin kun emännän autossa läsähti sama ilmoitus näkyviin.
Tämä tapahtui sen jälkeen kun auto oli korjaamolla öljypohjan tiivisteen/liimojen vaihdossa.
Missä tuo anturi fyysisesti sijaitsee, ja voiko olla että siinä samalla on johdot liikahtaneet tms?

Voiko tuota itse anturin toimintaa/vikaa todeta vcds:llä?
#5
VW / Vs: Öljyntunnistin vika
18.05.23 - klo:11:16
Nostan tätä ylöspäin kun emännän autossa läsähti sama ilmoitus näkyviin.
Tämä tapahtui sen jälkeen kun auto oli korjaamolla öljypohjan tiivisteen/liimojen vaihdossa.
Missä tuo anturi fyysisesti sijaitsee, ja voiko olla että siinä samalla on johdot liikahtaneet tms?
#6
Golf VII (12-) / Vs: Ilmastointi/puhallus
31.05.22 - klo:13:04
Joo, auto oli huollossa ja pyysin samalla lukemaan vikakoodit jne.
Kuulemma mitään ei löytynyt mikä kuulostaa kyllä oudolta.
Väitän että noihin läppien säätömoottoreihin tms vika liittyy, niin eikös siitä pitäisi lokeihin merkintää jäädä?
#7
Golf VII (12-) / Vs: Ilmastointi/puhallus
06.05.22 - klo:16:48
Lainaus käyttäjältä: fixed - 06.05.22 - klo:16:32
Tuota nyt ensihätään kokeilisin

https://www.youtube.com/watch?v=VKwx3yvnanM

Kiitos tästä, unohtui mainita että ei ole automaatti-ilmastointi tässä käkkylässä.
#8
Golf VII (12-) / Ilmastointi/puhallus
06.05.22 - klo:15:49
Ilmastointi lykkää ilmavirtaa enemmän kuskin puolelle kuin muista suulakkeista.
Onko joku läppämoottori kaput tms, onko jotain miten testata ilman korjaamokäyntiä/koodien lukua?
#9
Just näin......aloin oikein miettimään että eikös tuossa kuitenkin ole hihna jo, rekkarihaulla katsoin ja jep.
Hienoa toimintaa merkkarilta kun tiedotkin mitä sattuu.
No, anyway niin suolainen hinta operaatiolle K-Autossa että menee kyllä muualle laittoon kun vanha kinneri jo kyseessä.

Ketjunkin saa poistaa ylläpito jos haluaa  :)
#10
Emännän kinneriin piti huoltoa varailla ja nyt olisi vuorossa joku laajennettu mikälie huolto. Ajattelin et ei se 2-300 paha ole kunnes rullasin alas ja loppusumma olikin reilusti yli tonnin.
Eli siellä oli laitettu mukaan ketjuremppa joka taisi olla kaikkiaan noin 750 euroa.
Onko multa mennyt jotain ohitse kun olen aina luullut että nämä ketjurempat tehdään jos itse haluaa, tai selvästi oireilee ja muuten voi halutessaan sitten pyytää tarkastuksen sille?
#11
Lainaus käyttäjältä: Mikey - 21.08.21 - klo:19:46
Lähetä myyjäliikkeeseen sähköposti, jossa vaadit liikkeen osallistuvan 60% osuudella kustannuksiin. Kuluttariidoissa katsotaan tuollaisten komponenttien riittäväksi eliniäksi 200.000 km, joten sinun tapauksessa 60% olisi asianmukainen korvaus. Anna viestissä 2 vko aikaa reagoida ja pyydä s-postitse kannanotto vaatimuksiisi.

Jos eivät halua maksaa, niin sitten kuluttajariidaksi. S-postit auttavat asian käsittelyssä.

Kiitos vastauksesta, tätä voisi tosiaan miettiä jos laittaisi eteenpäin.
Jos ei muuten niin saadaan sitten nauraa yhdessä vastaukselle  ;)
#12
Pyydys korjattu, suuttimien tiivisteet vuotivat ja 770 euroa.
Samalla kysyin vastaantuloa tästä sekä umpioista jotka molemmat haljenneet tyypillisestä paikasta.
Vastaus kumpaankin juu ei.
Kysyin sitten että mitä hyötyä teidän mielestänne on enää takuun loppumisen jälkeen huoltaa autoa merkkihuollossa.......syvä hiljaisuus.
Kyllä omalta osalta loppui leikkiminen tähän k-auton, k-caaran, laakkosen whatever kanssa.
#13
Lainaus käyttäjältä: Arde - 18.08.21 - klo:13:19
Täällä on näköjään unohdettu jo alkuperäinen aihe, aivao OT:tä kaikki  ;D

Erittäin hyvin sanottu  ;)
#14
Lainaus käyttäjältä: ram1 - 18.08.21 - klo:12:42
Jos olet eka omistaja, niin virhevastuuna pitäs mennä 50/50 kulut, jos huollot ok. Muuten en usko tuosta mitään irtoavan. Aina kannattaa kysästä kuitenkin ja mielellään vähän isommalta päälliköltä ihan kiltisti ainakin alkuun. Tämä nyt omalla kokemuksella, tosin vastaantulo 70%, koska oli ajettu vähemmän.

Juu eka omistaja ja huollot ajallaan merkkarissa. Täytyy katsoa mitä vastaavat kun auton pääsee perjantaina hakemaan, kiitos tästä vastauksesta.
#15
Juu pyydys lähti tosiaan K-Autolle tutkintaan ja tänään sai kuulla tuomion.
Suuttimien tiivisteet vuotavat, remonttiarvio about 770 euroa.
Siis 90tkm ajettu bensavehje, käsittämätöntä mun mielestä. Yleensä ollut vanhojen dieselpakujen riesa tämä.
Kysyttäessä että montakos kertaa samanlaista on tullut vastaan sanottiin että yhtään kertaa ei tiedä.
Kun totesin että sitten tekemään maahantuojalle raporttia ja hakemaan vastaantuloa remppaan, jäbä kehtas sanoa että tämä vanha auto ja ei enää takuuta (siis -16).
Sanoin että mitä v*tun väliä sillä on, klonkvagenilla niitä kaikenlaisia takaisinkutsuja kun on huru mycke vanhoihinkin autoihin.
#16
Lainaus käyttäjältä: Janija - 15.08.21 - klo:18:13
Mutta entä tuo bensan haju. Vuotaako siellä joku letku tai onko klemmari löystynyt? Vai tuliko haju pakoputkesta? Jos bensa haisee, niin ei huvittaisi autoakaan polttaa.

Juurikin tämä, ajoin pienen pätkän ja haju voimistui ja tosiaan bensaa vuotaa.
Väittäisin että säätimeltä edestäpäin katsoen oikealta lähtevä letku mikä jatkaa johonkin ilmanputsarin alle voisi olla syyllinen.
Onko tietoa miten paljon joutuu purkamaan vielä ilmanputsarin alta että pääsisi näkemään ja käsiksi, ja tosiaan en edes käynnistä tuota enää ennen korjausta ettei pala koko pyydys  :(
#17
Sen verran löysin haulla juttua että voisi ajaa jos toimii normaalisti, ja kun ottaa tuon start/stop-toiminnon pois päältä?
Muuta en sitten oikein tähän löytänytkään  :-\
#18
Eli lyhyesti:

ajoin puolison autolla ja olin haistavinaan bensanhajua vähän mut ajossa ei tietty haissut ja toimi ok.
Sitten kaupan pihasta lähdin ja lähti huonosti käymään eli sai startata hetken, bensa haisi mutta toimi ok.
Sitten hetken päästä omaan pihaan ja syttyi epc-valo ja samalla ilmoitus start/stop-vika kojetauluun.
Kävi normaalisti jne mutta bensa tosiaan haisi voimakkaasti.

Ideoita ajatuksia tästä, illalla saisin ehkä koodit luetettua tuosta mutta voiko tuolla ajaa nyt??
#19
Muijan -16 farkku ja umpiot näköjään halki identtisistä paikoista perhana.....
Kannattaako edes yrittää saada marmorilta vastaantuloa vai pikaliimata tms nuo halkeamat?
#20
Moi, onko Pro-lisenssillä tämä?
Sori jos tyhmä kysymys kun en näihin ole oikein perehtynyt verrattuna vcds:ään.......
#21
Kaverin autosta pitäisi koodit lukaista, löytyykö tekijää Hämeenlinnasta?

Maili tavoittaa nopeiten eli jklaaksoätgmail.com
#22
Kaverin autosta pitäisi koodit lukaista, löytyykö tekijää Hämeenlinnasta?

Maili tavoittaa nopeiten eli jklaaksoätgmail.com

äh...meni väärään eli voi poistaa
#23
Myydään / M: Skoda Stream-radio
08.01.20 - klo:12:29
Tämäkin pyörii vielä kaapissa, eli tästä vaikka siihen myyntiautoon paremman mankan tilalle.
Parillakympillä saa ja Hämeenlinnassa soitin.
Ollut Octavia II:ssa.

https://www.autopurkaamot.com/naytaosa.php?id=454676

#24
Kaasuläppä ja egr kannattaa koittaa sopeuttaa jos sillä tokenee ainakin hetkeksi, likaisuus noissa se suurin vika ja molemmat pystyy kyllä kotikonstein putsaamaan myös.
#26
Lainaus käyttäjältä: hitsari79 - 24.10.19 - klo:18:56
Hei.
Apua tarvittaisiin audi a4 b9  herätevirran koodaamiseen lisävalolle. Obdelevenillä ei onnistunut tai en vain osannut.

Paikkakunta ja oikea ketju nopeuttaisi varmaan vastauksien saantia  :)
#27
Octavia II (04-13) / Octavia II EPC
24.10.19 - klo:13:10
Kaverin autoon tuo pari kertaa tullut, ja limp modeen josta sammuttamisen jälkeen taas kaikki toimi.
Ekalla kerralla oli kiirus ja nollasin vain koodit ja pysyi pari kk poissa, ja hiljattain tuli taas uudestaan.
Eli G274 herjaa joka kait viittaa anturivikaan??, tuli vaan mieleen kun samalla tutkin voiko lisäjarruvalolle menevän johtosarjan pätkintä tehdä tuon?
Huomasin sen kun sanoin et painapas jarrua ja valo oli himmeä, kävin johtosarjaan kiinni ja liikuttelemalla sitä sai valon palamaan ja myös sammumaan.
#28
Lainaus käyttäjältä: OctyRO - 25.07.19 - klo:12:20
Tyhmä vastaus: Googlella löytyy heti

Kiitos, olet aivan oikeassa  ;)
#29
Tyhmä kysymys tähän väliin eli mitkä ovat oikeat polttimot parkkeihin, kyseessä ihan orkkis umpiot vw-logoilla?
#30
Lainaus käyttäjältä: van-90 - 04.07.19 - klo:17:52
Lammilla ollaan kusessa... Kaasuläppäkotelon putsailin ja EGR:n herkistelin...
Nyt pitäis kaasuläppä sopeuttaa... HAuskan hommasta tekee se että itellä on micro -can
mutta sepä ei juttelekkaan potilaan eli -02 1.6 bensa Golffin kanssa...
Ei tolla oikeen pääse ajeleen kun lyö tiessunmitä vikakoodia päälle...
Eli avun tarpeessa vahvasti ollaan...
Puh: 040 8663113 Kari

Eikö se käy vai miksi ei pysty ajaan  ::)
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy