Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - firstvw

#1
Jos johto on rikki, niin saletisti vaikuttaa ja antaa vikakoodia. Dpf pesu on käsittääkseni ihan validi juttu ja itse ennemmin laittaisin pesuun kuin laittaisin tarvikeosia. Hämeenlinnassa on ainakin pesufirma https://dpfpro.fi/ ja googlella löytyy muitakin.
#2
Pitää uudet talvirenkaat hankkia. Nykyiset on kokoa 205/60/16. Jos ottaisikin koon 225/55/16, niin olisiko ne oletusarvoisesti vähän tukevammat ajaa? Merkki ja malli pysyy samana. Halkaisija tuossa vähän kasvaisi, mutta se ei ainakaan haittaisi. Alle mahtuivat varmasti.
#3
Lainaus käyttäjältä: Kunu - 01.08.22 - klo:17:37
Noniiin, päivitystä asiaan.

Nyt on boksi matkalla takaisin kohti Oulua. Pajalla sanottiin että ECU ei ollut ”lukossa” niin kuin Pörhöltä sanottiin. Sinne onnistuttiin normaalisti  ajamaan sama ohjelma joka siellä on ollut jo aikaisemminkin. Eli voiko olla vain mahdollista, että Pörhö on kerran yrittänyt tuota päivitystä ja se on tyssännyt ja sitten ovat levitelleet kädet. Koska parista paikasta kyselin ja sanottiin, että nuissa päivityksissä voi joskus käydä niin että jostaki syystä vain keskeytyy päivitys ja pitää kokeilla pari kertaa uudelleen ja sitten rullannut läpi.

Noh enivei, nyt odotellaan boksia ja toivotaan, että auto lähtee asennuksen jäikeen käymään.

Reilusti asiasta sivuun, mutta mulla on MP, johon voi tuneecu-nimisellä Android softalla vaihtaa/säätää karttoja. Pari viikkoa sitten päivitin kartat ja ensimmäinen lataus epäonnistui, kuten 2-3 palautusta recovery-moodissa. Pyörä ei edes startannut. Hiukan kylmäsi, kahville ja ebaysta uutta ecua.. mutta sitten uudelleen käynnistin tabletin ja yritin palautusta. Ja kas kummaa, se toimi. Ja kokeilin myöhemmin muitakin karttoja, ei nekään ensimmäisellä yrityksellä menneet

#4
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 17.02.21 - klo:20:03
Mikä auto nykyinen? Jos VAG ja MQB niin käsittääkseni sitä jänniterajaa saa muutettua.

V70. Weban ohjaus on autopluginin kautta ja siellä oli alijännitteen rajana 11.6V (tai 11.7V), eli aika korkea. Sen pudotin 11.5V. Lisäksi on auton oma alijänniteraja, siitä ei ole aavistusta mikä on
#5
Ex passatissa oli webastolle oma akku, ei ollut ongelmaa koskaan. Nyxässä ei ole ja se on lisäksi arka alijännitteelle, eli webasto sammuu jos akku ei ole ehtinyt latautua tarpeeksi pätkäajon vuoksi.

Eli luulisin, että tehdasasenteisella webastolla ei ole valinnan vaikeutta, koska valmistaja on päättänyt asian puolestasi. Mutta jos saisin itse päättää ja säätää, nin laskisin jänniterajan vähän alemmaksi, koska niin helposti lämmitetty moottori tuntuu käynnistyvän
#6
Lainaus käyttäjältä: jalkkis - 28.02.20 - klo:07:28
Miks muuten aina puhutaan vaan rangaistusmaksusta nastarenkailla ajamiseen? Jos kerta kitkarenkaalla on niin paljon pienemmät elinkaarikustannukset niin suorien kuin epäsuorien kustannusten osalta, niin miks ei olisi hankintaporkkana? Voisi alkaa tapahtua.
Ei tässä maassa autoilijan ohjaamiseen käytetä muuta kuin kuin keppiä, siis veroja ja maksuja.
Tuossa pölyn seassa ajaessa tuli mieleen, että pahimmillaan tiepölyn varjolla tullaan ruoskimaan diesel- tai polttomoottoriautoilijoita yleensä, kun oikea ratkaisu olisi nastojen kieltäminen.

Tosin en usko, että nastojen kieltämisen myötä tulevat säästöt tiestön (lähinnä päällysteen) kunnossapidosta ja kevään pesuista johtaisivat parempaan talvikunnossapitoon tahi pienrmpiin autoilun kuluihin, mutta tänäkin talvena olisi ilmanlaatu ollut monena päivänä parempi.
#7
Bilstein b4 näyttää olevan. Muutaman kerran kun painaa kasaan ja pitää iskarin pystyssä, niin kaasukuplat poistuu sinne putkien väliin missä kaasun pitääkin olla. Ymmärtääkseni b4 sarja on twintube-iskunvaimentimia kun taas b6 (keltaiset) on monotube.

Jos ja kun iskarin paine riittää työntämään itsensä täyteen mittaan eikä liikkeen aikana ei ole ns tyhjää, eli liike on tasainen eikä iskarista kuulu korahtelua, väittäisin niiden olevan kunnossa.

Jos ulos jouston lopussa on tyhjää, niin paina iskaria kasaan kun se on ylösalaisin, noin puoleen väliin, käännä oikein päin ja paina loppuun. Anna palautua. Toista pari-kolme kertaa
#8
Lainaus käyttäjältä: tgotj - 09.12.19 - klo:15:08
Eihän vesiliirto ilmiönä mikään ihmeellinen ole, ja väitän, että jokainen, joka täällä väittää, ettei ole koskaan HETKE,,K,,,,N ajanut vesiliirrossa, valehtelee. Tai ei ole ymmärtänyt, mikä on vesiliirto. Itse ainakin viimeksi kuluvana syssynä olin 80 km/h nopeudessa vesiliirrossa hetken. Kesärenkailla jopa. Ei se vaadi kuin vesikerroksen, jollainen helposti muodostuu uriin. Eri asia sitten on, koinko tilanteen vaaralliseksi tai yllättäväksi.

Mutta vesiliirron aikaansaamiseksi ei tarvita kovinkaan kuluneita renkaita, kun syrjäytyvän vesimassan tilavuus riippuu urien pinta-alasta ja ajonopeudesta ihan suoraan. Jos uutena rengas kestää vesiliirrotta juuri ja juuri 120 km/h, niin sama rengas kolmasosan pinnastaan menettäneenä kestää enää sen 80 km/h. Noin karkeana yleistyksenä olettaen, että uran sivuprofiili vakiolevyinen jne...

Oman kokemuksen mukaan 225 leveällä kesärenkaalla (tai 205 kitkalla) lähtee vesiliirtoon hyvin helposti, varsinkin urissa. Tai ehkä liirto on liian vahva ilmaisu, koska sivusuuntainen liike lakkaa siihen uran reunaan. Esp kyllä vilkkuu jos antaa hanaa. Tämä siis hyvä pintaisilla renkailla, gy tai nokia. Ja tämä siis tre/hml alueella, rajoitusten mukaan ajaen
#9
Volvon tekniikka on hyvää, alusta kestää ilman suurempia vielä pitkästi, mutta d5 ja 6-lovinen loota ei ole mikään pihi yhdistelmä. Laatikossa _voi_ olla painevuotoa, mikä ilmenee kovina vaihtoina R-N-D. Siihen on korjaus olemassa ja kai niissä Volvokin on vastaan tullut, mutta ikä/km määristä en osaa sanoa. Minusta DSG6 on sivistyneempi kokonaisuutena, jopa verrattuna volvon uudempaan 8-vaihteiseen. Mun kokemukset on 3C passatista ja V70. Jos nyt olisi valinnan paikka, niin ehkä passat, kun rahat ei riitä 6-sylinterisellä moottorilla varustettuun saksalaiseen nelivetoon..   
#10
No löytyyhän tuosta juttua, aloittaja voisi linkittää alkup. säikeen aloitukseen.

Olihan tuossa koijjaamisen makua, mutta lopputulema kuitenkin on, että korjaus meni vakuutukseen ja sinulle maksettiin melkein puolet kirjauksen hinnasta, mikä on enemmän kuin vakuutuksen hinta. Menikö näin? Autoliikkeenhän tuon olisi pitänyt maksaa ilman mitään vakuutuksia. Tai voihan heillä sellainen olla, mutta eihän se asiakkaalle tarvitse näkyä
#11
Ei siis tee napista mitään? Onnistuuko huoltoasentoon ajaminen? Itse aikoinaan jouduin boxin vaihtamaan ja silloin en joutunut mitään koodaamaan
#12
Tiukkaa keskustelua  ;D

Luulen että nastailu etenee kohti vääjäämätöntä loppuaan. Viimeistään kun Berner & Co saavat kaupattua maamme tieverkot monikansallisille sijoittajille niin nastoilla ajaminen loppuu siihen. Tai sitten siirrymme maastureihin ja lumiketjuihin.
#13
En oikein jaksa uskoa että pelkästään mekaanisilla muutoksilla on saatu +16hv, varsinkin jos tehokkaammat mallit ovat mekaanisesti samoja.
Tässä tapauksessa tehot nousivat 116->160, ei suinkaan 100->160. Tulos täysin vakiona samalla penkillä olisi kiva tietää. Mutta makea tulos kuitenkin, saattaa aiheuttaa hymyä liikenteessä
#14
Kyseistä autoa ei minulla enää ole, mutta lopulta siitä hävisi aika paljon sähköjä, en tarkkaan muista mikä kaikki ei toiminut. Kuskin jalkatilan toinen rele meni rikki, sen vaihtamalla kaikki alkoi jälleen toimia. Pyyhkijät eivät halvaantuneet enää sen jälkeen sinä aikana kun auto minulla oli
#15
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=25709.0
Ajoitus oli merkkarin mukaan kohdallaan. Itse säätämällä parani kuitenkin paljon. Oli kuitenkin pd, miten se sitten cr:ssä on..
#16
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 08.01.19 - klo:21:19
Ja kyllä se näin on täällä (Vagarena), että nimenomaan kitkakuskien on tarve puolustella omia valintojaan ei nastarenkailla ajavien...
Kaikkien vähemmistöjen edustajien joutuvat yleensä puolustelemaan kantaansa, kuten esim sähköautoilijat, kasvissyöjät, hampunpolttajat.. Enkä nyt mitenkään väitä että em. ryhmät liittyvät mitenkään toisiinsa  ;D

Enemmistö ei aina ole oikeassa, varsinkaan jos kyse on lähinnä pinttyneestä tavasta tehdä asioita.
#18
Näyttää jo öljyiseltä, olet jo myöhässä..

Eikös tuossa kuvassa alimman jousen kiepin yläpuolella ole musta muovinen kaulus? Haitari pitää saada sen yli, siinä on sellainen kolo johon se kaulus sopii. Voi olla hankala saada pysymään jos haitari on kovettunut ja vääntynyt
#19
Lainaus käyttäjältä: M_M - 30.10.18 - klo:16:51
Ei mitään, koska ebayssa myydään piraattipaskaa.
Osta alkuperäinen kaapeli viralliselta jälleenmyyjältä tai älä osta ollenkaan...

+1
+ ohjelmistopäivitykset (vcds)
+ alkup. kaapelilla on hyvä jälleenmyyntiarvo jos jää tarpeettomaksi.
#20
Enemmän tuolla liikenteessä näkee savuttavia TSI autoja kuin saman ikäluokan dieseleitä
#21
Eihän sen nyt noin pitäisi mennä, mutta jos menee niin pyydä vakuutusyhtiöltä laskelma omavastuusta +  bonuksien laskun aiheuttamasta kustannuksesta ja vaadit sen mukaista korvausta liikkeellä.

Sitten vaihdat vakuutusyhtiötä ja saat jälleen täydet bonukset..
#22
Justiin porailin 6kpl pultteja poikki, passatissa rälläköinti/sahaus  ei oikein onnistu. 10.8 pultit, vaatii hyvät porat. 4mm alkureikä ja 10mm perään. Alkuperäisissä tuissa oli 8-kulmaiset "mutterit", siksi niistä ei saanu millän kiinni
#23
En tiiä onko alkuperäisiä korotuksia, mutta nopeesti ajatellen tuli seuraavat vaihtoehdot:
* painavamman mallin jouset
* korotuspalat tyyliin http://www.slamit.net/product/7686/st-suspension-25mm-korotuspalat-taakse-golf-leon-octavia-a3-neliveto-mallit. Onko nämä sitten katulailliset ja riittääkö iskunvaimentimen ulosjousto yms?
* jos korotuksen syy on esim oma mökkitie tai muu säännöllisesti ajeltava tie niin olisiko helpompaa teettää paikallisella koneurakoitsijalla vähän lanausta?
* Mulla oli aikanaan passatissa 140tkm ajetut alkuperäiset iskarit. Talvella raapi usein pohjamuovi polanteisiin ja keväällä routaheittoihin. Laitoin Bilstein B6 iskarit ja sen jälkeen ei osumia tullut. Jäykkä iskunvaimennin jopa nostaa autoa hieman jos vanhat iskarit ovat kovin väsyneet. Lisäksi jousto epätasaisuuksissa on pienempää joten hyödyllistä maavaraa tulee siten vähän lisää. Koni FSD voisi olla mukavampi kuin tuo B6. Satsi maksaa about 6-700, + asennus
* suurempi rengaskoko auttaa vähän
#24
Minun mielestä ei ole, litra per 10tkm tai alle olisi. Monen merkin manuaalissa taitaa olla 0,5-0,7l/1tkm ns normaalin kulutuksen raja. Mutta ei tuo sinun autosi kulutus kovin pahalta kuulosta.

Ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
#25
Caddy / Vs: Etukoiranluun vaihto
20.07.18 - klo:00:58
Pyörä irti, pukki navan/tukivarren alle ja sitten laskee tunkilla alas siten että koiranluuhun tulee lähes 0-voimat
#26
Citigo / Vs: Huoltaminen
06.07.18 - klo:09:00
Lainaus käyttäjältä: VW:t - 28.03.18 - klo:22:30
Kyllähän tuo aerosolipullokin käy, vaikka todennäköisesti on eri tököttiä.
Maajussit kehuskelee 11d-aineella, mutta en tiedä saako kovin pienissä purkeissa.
tuote lienee tämä https://konetalovainikka.fi/tuote/11d-renkaanpaikkausaine-25l/, yhden litran purkin olen voitelukeskuksesta hankkinut mtb:n litkutusta varten. Ei toiminut kovin hyvin, esim stans notubes toimi paljon paremmin. Litkua ostaessani myyjä sanoi että ei missään tapauksessa auton renkaisiin.

Litkuhan nestemäisenä valuu alimpaan kohtaan ja jähmettyy pikkuhiljaa ilman vuotoakin, eli saattaa ravistaa reilusti ainakin liikkeelle lähtiessä. Litkulla ei ole nopeusrajoitusta, mutta kannattaa muistaa että voitelukeskuksen sivuilla puhutaan työkoneista, joissa ei yksi pienet klimpit renkaasssa tunnu. Henkilöauton renkaaseen annostus olis about 3-4dl, joten jos tuollainen 250-300g puntin aiheuttama tärinä ei haittaa niin..

Ai niin, tämä ainehan pitää laittaa renkaaseen etukäteen
#27
On ollu joskus vastaava. Ajoin renkaat loppuun. Onhan siinä riskinsä. Jos on uudehkot nokialaiset niin eikös niissä ole jokin hakkaturva, siihen voisi mennä
#28
Lainaus käyttäjältä: lore81 - 13.05.18 - klo:20:08
Minun pitäisi vaihtaa käsijarrun ohjainboxi passat -06 2.0d autoon nii mistäköhän päin se mahtaisi löytyä? Jossain malleissa sijaitsee kuulemma lattimaton alla kuskin jalkatilassa joka kyllä kuullostaa melko hankalalta vaihtaa.
Keskikonsolissa on. Joutuu purkamaan kyynärnojan pois
#29
Tuo peruuttaminen varsinkin kuormalla on DSG:llä hankalaa. Jos on manuaalikytkimiä onnistunut polttamaan niin ei kannata DSG:tä laittaa, varsinkaan kuivaa.

Omalla DSG:llä on ajettu 266tkm takana josta omia ajoja viimeiset 166tkm. Laatikko on toiminut hyvin ja voisin ostaa toisenkin.

Välillä on ollut 6v manuaalisia ajossa hetken ja sen hämmentämisen jälkeen automaatti on tuntunut oikein loistavalta. Autot ovat olleet haluttomia ja mauttomia, passattiinkaan ei manuaali toisi yhtään urheilullisuutta. DSG vaihtaa ~98% vaihdoista ns huomaamattomasti, eikä ne loputkaan mitään rysähdyksiä/potkaisuja ole.
#30
Lainaus käyttäjältä: firstvw - 22.04.18 - klo:16:25
Mittarivalikossa on nopeudelle säätö, olikohan 5km välein. Sillä saat osumaan 2kmh sisään

My bad. Luulin että sillä saa säädettyä mittarin näyttämää, mutta toisaalta ihmettelin että 10km/h pykälät on aika isoja siihen.

Omassa passatissa mittarivirhe on about +3, kitkat koossa 205/60/16 ja kesät 225/50/17. Mittarivirhe on ollut yksi syy miksi en ole 225/45/17 kokoa käyttänyt vaikka se olisikin halvempi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy