Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - TPi

#1
Lainaus käyttäjältä: Tofu - 05.07.15 - klo:17:32
Kiitos vastauksesta,

Vieläkös sulla on VCDS, jos joskus tulisin taas käymään teillä päin?

Mistä tiedän tilata oikean ohjainyksilön tuohon kulkupeliin? Mistä näkisin onko mulla käytössä uudempi vai vanhempi?

VCDSn avulla näkee kätevästi nykyiset osat josta on helpompi lähteä suunnittelemaan korvaavien osien hankintaa  ;)

Ja VCDS löytyy edelleen, ota yv:llä yhteyttä jos kaipaat apua!
#2
Lainaus käyttäjältä: Tofu - 03.07.15 - klo:22:11
Tänään astuin takaisin Skoda miehen saappaisiin.
Tervetuloa takaisin  :)

Lainaus käyttäjältä: Tofu - 03.07.15 - klo:22:11
Valokytkin tulee vaihtaa "AUTO" malliin, jotta saa valoautomatiikan toimimaan. Päivällä --> päivävalot Hämärällä --> Xenonit automaattisesti. Ja saa samalla CH/LH valot käyttöön.

Tämä taitaa riittää?:
http://www.skodateile.cz/index.php?pg=product&prod=172&menu=Škoda%7COctavia%20II%28A5%29%7CSvětla%20a%20žárovky

Tämän lisäksi tarvitaan luonnollisesti koodaus. Alla olevista linkeistä lisätietoa:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=3601.msg483958#msg483958
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=11064.msg454962#msg454962


Lainaus käyttäjältä: Tofu - 03.07.15 - klo:22:11
Minkälainen homma on vaihtaa ratti sellaiseen "monitoimirattiin" jossa on napit/rullat?

Vaatiiko muutako tälläisen:

http://www.skodateile.cz/index.php?pg=product&prod=251&menu=Škoda%7COctavia%20II%28A5%29%20facelift%7CVolanty

Vai tarviiko jotain johtosarjoja tms.?

Lisäksi tarvitaan uusi ratinohjainyksikkö ja tämän johtosarja. Alla olevasta linkistä lisätietoa, ja kannattaa etsiä myös muualta.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=16613.msg379023#msg379023

Lainaus käyttäjältä: Tofu - 03.07.15 - klo:22:11
Entä jos tahtoo vielä bluetoothin toimintaa, vaatiiko se mikrofonin erillisen asennuksen, vai onko näissä ne valmiina jos näissä? Onko jokin bluetooth moduuli tms joka pitää hankkia?

Tarvitaan erillinen mikrofoni ja bt-moduuli, näihin lisätietoa täältä:  :)
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=121.msg441292#msg441292
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=23681.msg481111#msg481111
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=20811.msg454170#msg454170
#3
Lainaus käyttäjältä: mikaanikko - 23.03.15 - klo:16:47
Hienot modaukset! Meni eilinen ilta, kun luin kaikki sivut.
Oletko harkinnut laittaa noita ohjeita tuonne "Skoda Octavia II, tee se itse vinkkejä"-sivuille ?
Olisi varmaan monelle avuksi muissakin töissä.

Kiitos kommenteista ja pahoittelut viiveestä, yritän välttää kirjoittelemasta tänne toisen omistaman auton ketjuun  ;)

Tee-se-itse vinkit vaatisivat hieman lisätekstejä, joten pelkkiä kuvia ei viitsi lisäillä.
#4
Lainaus käyttäjältä: kmheisk2 - 03.02.15 - klo:14:00
Mitäs tuli tilalle?

Konserni ja itseasiassa merkkikin pysyy samana, mutta siitä lisää mahdollisesti myöhemmin..  ;)
#5
Tämä yksikö on myyty, joten tämän ketjun voi sulkea.

Kiitos kaikille projektia seuranneille ja kommentoineille!  :)
#6
Lainaus käyttäjältä: pomo - 26.11.14 - klo:07:47
Jaa-a, miten lie. Ohjeen mukainen kytkentä can low (oranssi/ruskean johtoon) ja can high (oranssi/mustaan) kytkentä liittää voimansiirronnväylään. Merkkiliikkeen mukaan pitäisi kytkeä eph_76 (mukavuusjärjestelmät) ja sieltäkään ei ala toimimaan. Nyt tuli tsekistä ohje, että ohjauksen can väylään?

Voiko tuo 1.8 tsi cdaa tosiaan olla noin erikoinen tapaus? Osat on kuulemma tsekissä testattu ja toimii?

FL Octaviassa kytkentä tehdään Drive Can-väylään, EI Comfort Can-väylään. Helpoin ja varmin tapa on tehdä kytkentä Can Gateway ohjainyksikön päässä, Can Hi -> Can Gateway Pin 16. Can Lo -> Can Gateway Pin 6.
#7
Lainaus käyttäjältä: MiJuPe - 22.11.14 - klo:18:04
voe vide ku olis uuemman auton hankinta ajan kohtanen nii en miettis sekunttiakaan tulla hakemaan tätä autoa sulta poies!!  :)

Uudemman auton hankinta on aina ajankohtaista  ;D Nyt olisi tosiaan tarjolla yksi markkinoiden parhaiten varustelluista Octavioista  ;)
#8
Näin se aika lentää, ja tämäkin auto lähti myyntiin -> http://www.vagarena.fi/index.php?topic=24430.msg486562;topicseen#new
#9
Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 28.10.14 - klo:09:52
Tuo BYTE17 bit4 mielestäni kertoo että autossa on AUTO-kytkin. Olen koittanut sitä joko aktiivisena sekä ei aktiivisena. ruksittuna valoanturi toimii, niinkuin pitää.
Onko tosiaan näin että ohjainboxi ei mukamas tuo noita ch/lh toimintoa vai mistä kiikastaa? eihän se nyt millään tuota valoanturista voi olla kiinni?
Myös kun CH valot toimivat jos ottaa tuon byte 17 bit 4 ruksin pois ja väläyttää pitkiä auton sammuttua.

Varmistuksen saisi parhaiten, jos saisi kokeiltua toimivuutta alkuperäisellä auto-katkaisijalla.. Eli etsit kaverin jolla auto-katkaisija ja lainaat sitä hetkeksi  ;D
#10
Lainaus käyttäjältä: HaBatus - 27.10.14 - klo:15:03
Tuosta sen verta, että laittelin omaani pienet vastukset  sekä etu-, että takavalaisimeen yhden polttimon väliin, niin se himmeänä palaminen lakkasi..
Lopullisessa ledi-yhdistelmässä yksi ledi on ns. can-bus malli, joka tarkoittaa sitä että siinä on sisäänrakennettu vastus. Eli käytännössä täysin vastaava ratkaisu  :D

Lainaus käyttäjältä: HaBatus - 27.10.14 - klo:15:03
Rupiaa olemaan aika hyvä lista modifikaatiota.. Mitäs seuraavaksi? 

Tätä ketjua seuraan kyllä erittäin suurella mielenkiinnolla. Varsinkin, kun hommaa tehdään tyylillä ja ns. aikuiseen makuun sopivalla meiningillä. (ei sitten kiistellä niistä makuasioista..)

Kiitoksia vaan. Aikuisia (?) kun tässä itsekkin ollaan niin tuota samaa metodia olen pyrkinyt noudattamaan   ;D

Sitä mukaa kun muutoksia tulee tehtyä muuttuu mahdollisten uusien modifikaatioiden lista lyhyemmäksi.. Mutta aina sitä jotain on mielessä  ;)
#11
Lainaus käyttäjältä: Leonardo - 28.10.14 - klo:08:24
Saako 2008 Octavia ll Elegancen sumuvalot koodattua kääntymisvaloiksi ?

Keskuselektroniikkayksikön versio tulee olla 30byte versio eli (muistaakseni) vähintään mallia 3C0 937 049 AH. Nykyinen versio näkyy helpoiten VCDSllä kurkkaamalla. Jos tämä ehto täyttyy koodaus on todella helppo  ;)
#12
Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 25.10.14 - klo:14:57
Olen koodannut BYTE17 siis valot päälle ja näkyvät maxi-dotissa (bit 3,5,6)
BYTE12 kohdasta olen kokeillut kaikkia mahdollisia eri variaatioita (bit 0 ja 2)

Alkuperäinen koodaus ch/lh-valoille on:
Byte 12 -> Bit 0 -> X
Byte 12 -> Bit 2 -> -
(Byte 17 -> Bit 0 -> -)
Byte 17 -> Bit 4 -> X
Byte 17 -> Bit 5 -> X
Byte 17 -> Bit 6 -> X

Eli tekemäsi koodaus näyttää oikealta, mutta varmista vielä tuo Byte 17 Bit 4, onko sillä merkitystä?
#13
Lainaus käyttäjältä: E-mies - 13.10.14 - klo:22:20
Pienen opiskelun ja kokeilun jälken: Valvonnan saa päälle ja kalibroitua vcds:llä ilman nappia. Mutta ajotietokoneesta ei saa nollattua, enkä saanut tuota vastaavaa valikkoa näkymään. Eli tominnallisuuden sain päälle, mutta nollaus pitää hoitaa vcds:llä. Pitäisi olla uudempi mittaristoversio niin pelittäisi ilman nappia. Sinulla pitäisi siis toimia ilmakin.
Katsoppas, näin sitä oppii. Kiitos tiedosta :)

Lainaus käyttäjältä: Sniiki - 06.12.13 - klo:15:47
Ootko miettiny miltä näyttäs jos vaihtais katon ambiente valon ledit valkosiin? Alkaa olla meinaan kaikki sateenkaaren värit pian sisävalaistuksessa :) En tosin tiä näyttääkö käytännössä hassulta vai ei.
Tämä Sniikin lähes vuoden takainen kommentti jäi jotenkin mieleen, joten tuli kokeiltua miltä sisusta näyttää jos vaihtaa kattovalojen polttimot ledeiksi. Näihinhän myydään valmiita sarjoja, mutta homman voi yhtälailla hoitaa polttimot yksitellen vaihtaen. Niinpä pussillinen erilaisia ledejä mukaan ja kokeilemaan:

Eteen olen jo aiemmin asentanut Superbin kattovalon, ja tässä kattovaloversiossa on neljä kappaletta yksittäisiä polttimoita. Tässä ne jo vaihdettu ledeiksi:


Takana alkuperäinen kattovalo, johon täytyi sopivalla led-polttimoiden yhdistelmällä hakea kombinaatioa, joka ei jätä ledejä palamaan himmeänä vaikka auton sammuttaa.


Ja tältä lopputulos näyttää pimeällä. Itse tykkään eli ledit jäivät paikoilleen  :D


#14
Lainaus käyttäjältä: E-mies - 07.10.14 - klo:22:24
Mielenkiintoista. Vaatiikohan TPMS:n asennus nappia ja piuhaa abs modulille lainkaan? Jos nollauksen saa tehtyä tuolta MFD:n kautta... Täytyypä kokeilla.

Jostain muistan lukeneeni että koodaus toimisi jopa ilman tuota nappia. Mutta jos/kun kokeilet niin ilmoitathan miten käy!
#15
Lainaus käyttäjältä: Jaegarmaisteri - 08.10.14 - klo:22:55
Nyt on ongelmana se, etten saanut VCDS:llä sitä näkymään maxidotin kautta. Eli onko jollain ohjeita siihen? Kun sen Tsekkifirman sivujen kautta katsoin ohjeita, niin ei mulla ollut VCDS:ssä sellasta valikkoa, johon sillä koodilla saisi toimimaan. Tuo toimii kyllä ihan ok muuten, eli puheluihin voi vastata ja sammuttaa ratista, myös musiikkia saa soitettua. Jostain syystä ei löytynyt VCDS:llä tosiaan kohtaa, jolla saisi koodattua. En vain onnistunut löytään.

Kuulostaa siltä ettei puhelinmoduulia ole koodattu can-gatewaylle. Eli ulkomuistista näin: 19-Can gateway -> Sieltä installation list -> sieltä ruksi kohtaa telephone (module 77). Auttoiko tämä?  ;)
#16
Olin tulossa tähän vastaamaan mutta M.R. ehtikin ensin :)

Mutta tosiaan todella helppo asennus tehdä jälkikäteen, ja etenkin nuo Carsystemin sarjat (http://www.carsystems.pl/) ovat vielä mallia plug'n'play eli asennus onnistuu tarvittaessa ilman johtojen katkomista, joskin adapterin/johtojen mahtuminen soittimen taakse voi olla haasteellista (mutta tehtävissä;) Kannattaa tarkistaa vielä että tilaat varmasti autoosi sopivan sarjan, tätä voi kysyä esim. myyjältä.

Yhtä asiaa ihmettelen, eli miksi ratti on puhelinpainikkeella jos autossa ei ole jo bluetoothia? Jos mahdollista kannattaa tarkastaa VCDSn kautta josko autossa olisi jo hyvällä tuurilla BT valmiina, mutta syystä tai toisesta sitä ei näy Maxidotissa.
#17
Lainaus käyttäjältä: Toppura123 - 13.09.14 - klo:18:31
Eli itsellä on Octavia II -07 Pre-fl..

Tarkoitus olisi saada RS Etupuskuri + Takapuskuri. Niitä olisi tarjollakin Ebayssä.

Kysymys kuuluukin, osaako kukaan varmistaa että meneekö ns. Vanha pois / Uusi tilalle menetelmällä?

:)

Prefacaliftin puskurin vaihto on todennäköisesti melko helppo operaatio kunhan varmistaa että RS-puskurissa on mukana puskurin kannattimet ja muut tarvittavat osat, ei pelkkä "puskurin kuori". Lisäksi sumuvalojen johtojen liittimet voi joutua vaihtamaan. Puskurin sopivuus kannattaa varmistaa vertaamalla ETKAn kautta osanumeroita ja tietoja (netistä löytyy tähän apuja, esim. http://www.partscats.info/)

Faceliftin puskurin vaihdosta olisikin ollut aivan tarkkaa tietoa ;)
#18
Hieno projektikuvaus ja todella helpohko DIY-projekti, jolla saa hyödynnettyä AMIa Bluetooth Audion käyttöön.

Onkohan mitään keinoa saada täydellistä A2DP-toimintoa (kappaletiedot, kappalevaihdot jne) AMIn kautta..?
#19
Lainaus käyttäjältä: TheDeath - 13.08.14 - klo:21:08
02 Toimii juuri kuten halusin, eli päivällä palaa vain sumarit ja hämärässa/valot päällä kaikki toimivat normaalisti.

Hyvä homma ja ennen kaikkea hienoa, että tallensit tiedon onnistumisesta tänne! Usein kun homma on saatu toimimaan hymyillään tyytyväisenä muttei muisteta/haluta/viitsitä jakaa tietoa muillekkin  ;)
#20
Lainaus käyttäjältä: repomies - 09.08.14 - klo:16:38
Projektiin ei ole nyt tulossa päivityksiä vähään aikaan.

Todella mielenkiintoinen projekti ja ennen kaikkea hienosti ja persoonallisesti kuvattu  :) Jatkoa odotellessa..
#21
Lainaus käyttäjältä: JMansikka - 06.08.14 - klo:14:05
Tuli tuossa viikko sitten vaihdettua autoa

Tervetuloa foorumille ja onnittelut hienosta korimalli- ja värivalinnasta  ;D

Suunnitelma ja muutokset näyttävät hyvältä! Mustat pilariteippaukset valkoisessa autossa toimivat mielestäni edelleen erittäin hyvin, niitä suosittelen ehdottomasti. Samoin peruutustutkan asennus kannattaa, helpottaa elämää huomattavasti eivätkä osat ole tosiaan kovin kalliita. Rison linkin lisäksi toinen hyvä paikka Skodan osien tilaamiseen on skodateile.cz. Alkuperäisen diffuusorin sijaan kannattaa miettiä myös teippaus-vaihtoehtoa ;)

Ei muuta kuin onnea tuleviin projekteihin!
#22
Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 05.07.14 - klo:22:49
Sulla ei näytä olevan vaimennusmattoa tuolla konepellissä? Hienoja tsydeemejä olet rakennellut kyllä. Mielenkiinnolla tulee seurattua :)
Onhan tässä jotain pieniä parannuksia tullut kokeiltua  ;D Ei tosiaan uutena tullut vaimennusmattoa mukaan, kuuluu ilmeisesti vain diesel-malleihin? On tullut joskus mietittyä josko vaimennusmaton hommaisi konepeltiin..

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 06.07.14 - klo:22:01
Jousi on kyllä hyvä ostos. Pienen nuhtelun heittäisin tuosta ettet maalannut tota hoodiin tulevaa osaa auton väriin  ;)
Heh, tarkka huomio ja palaute vastaanotettu  :D Kannatin ei onneksi pistä niin pahasti silmään valkoisessa autossa, ja on kaiken lisäksi vielä konepellin sisäpuolella  ;D Mutta jos/kun tulee jatkossa maalarille asiaa, täytyy tuokin osa maalauttaa samalla kertaa.
#23
Pientä päivitystä taas eli Octaviaan tuli asennettua konepellin kaasujousi, josta onkin ollut paljon puhetta (tai oikeammin sen puutteesta)  ;D

Kyseessä Superskodan paketti, ja asennus oli täysin plug'n'play. Nyt aukeaa konepeltikin jatkossa vaivattomasti  8)

#24
Skoda / Vs: Octavia RS+
11.06.14 - klo:16:01
Hienoa että saatiin tämäkin auto esille! Todella hieno yksilö, jossa huimasti jälkiasennettuja varusteita ja kaiken lisäksi livenä vielä kuviakin hienompi  8) Kekseliäs tuo mallimerkintä (RS+)  ;D

Lainaus käyttäjältä: M.R - 08.06.14 - klo:21:24
Ulkonäöllisesti muutokset on varsin maltillisia.
En nyt sanoisi maltillisia, kun kerran puskurikin on käsintehty  ;D
#25
Lainaus käyttäjältä: mabe - 19.05.14 - klo:07:12
Jossain oli ledikilpivaloketju Ocu2 kohdalle, TPi oli löytänyt koodauksen, jossa ainakin uusimmat FL-mallit sai koodattua tukemaan ledejä kilvenvaloissa.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=7189.msg295917#msg295917

Tuota koodausta olen päässyt muutamissa fl-malleissa kokeilemaan, ja joissain yksilöissä tämä auttaa mutta joissain ei. Tarkentavaa yhdistävää tekijää en ole vielä löytänyt, mutta autot jossa koodaus toimii ovat olleet pääsääntöisesti -11 ja uudempia..
#26
Hifi ja multimedia / Vs: Audience ei soi
05.05.14 - klo:15:33
Lainaus käyttäjältä: Tzoo - 04.05.14 - klo:18:53
2006 Octavia 2.0 TDI sound system.Vaihdoin autossa olleen audiencen tilalle mp3
toistavan audiencen.Molemmissa kuuden cd:n vaihtaja. Kaikki toimii muuten mutta ääni ei kuulu.Millä keinolla äänet
kuuluviin?

Ensinnäkin: ei hätää, uusi soitin ei hyvin todennäköisesti ole rikki  :D Sound System vaatii poikkeuksetta radion koodauksen että äänet alkavat kuulumaan. Oletuksena soittimissa on "ei-sound system asetus", joten uusi Audience on koodattu näin. Koodaus on helppo tehdä VCDSn avulla, eli soittimelle koodataan sound system päälle.
#27
Vinkki tai varoituksen sana kuitenkin tähän kohtaan, eli etenkin rekisterikilven valojen vaihtaminen ledeiksi on FL Octaviassa joskus hankalaa, sillä useimmat (=kaikki) ledit sytyttävät palaneen polttimon merkkivalon mittaristoon (vaikka ovat can-bus ledejä). Joissain tapauksissa oikeat polttimot ja oikea koodaus kuitenkin auttaa  ;)

Tuolla lisää aiheesta -> http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1656.60

Täällä yleisesti keskustelua ledeistä FL Octaviassa -> http://www.vagarena.fi/index.php?topic=2968.0
#28
Dynaudio-projekti on viety päätökseen sillä tuloksella, että merkittävää parannusta ääneen ei saatu pelkällä vahvimisten vaihdolla. Näin ollen vahvistin on myyty eteenpäin, joten ei muuta kuin kohti seuraavia projekteja  ;)

VCDSn kanssa tuli kokeiltua, saako Octaviaan TPMSn eli rengaspainevalvonnan toimimaan Maxidotin kautta. Tällä hetkellä asia hoituu keskikonsolissa sijaitsevan näppäimen kautta, mutta pienellä koodauksella saman toiminnallisuuden sai näkymään myös maxidottiin.

Eli Settings- valikkoon ilmestyy vaihtoehto Tyre Pressure, jonka alta pääsee asettamaan rengaspainetiedot kuntoon. Kas näin  8)



Edelleen sama toiminnallisuus on käytössä pelkällä keskikonsolin napilla, mutta täytyihän tämä kokeilla  :D Tällä koodauksella ovat maailmalla saaneet Octavioissa ja Golffeissa toimimaan TPMSn autoissa, joissa sitä ei tehtaalta tullessa ole ollut.
#29
Volkswagen / Vs: VW Golf V Gt sport -08
06.04.14 - klo:16:29
Lainaus käyttäjältä: AnttiFast - 30.09.13 - klo:15:55
Retrofit osastolta löytyy:

Vakionopeudensäädin
Jalkatilavalot eteen ja taakse
Rcd-510
Monitoimiratti dsg läpsyttimillä
Oem xenon-valot ja akseleiden asentotunnistimet
Sumuvalot eteen
Pikkuajotietokone vaihdettu isoon MFA+
GTI poljinpinnat
Kangasmatot
GTI takahelma maalattuna
OEM led takavalot
Led rekisterikilvenvalot
Sähköpääkeskus ja rattiohjainlaite vaihdettu highline malliin
MDI kyynärnojaan
Sadetunnistin/himmentyvä taustapeili
Himmentyvät ulkopeilit
Oem parkkitutka taakse
Oem 7P6-bluetooth

"Pienellä" viiveellä huomasin tämän esittelyn ja todella hienoa työtä on tehty! Etenkin retrofit-lista on vakuuttava, ei mitään perus polttimoiden vaihtoa jne  ;D

Jos kehitysideoita otetaan vastaan, niin miten olisi ratin vaihto uudempaan (esim Golf VI)? Jotenkin tuo ratti on vähän vanhanaikaisen oloinen (vaikka tietysti alkuperäinen onkin)
#30
Lainaus käyttäjältä: Aba - 04.04.14 - klo:11:32
Terves. Skodateilestä tuli "auto"-katkaisija tilattuna, mutta en saa alkuperäistä irti vaikka kuinka painan ja käännän. Onko yhtään yksityiskohtaisempaa apua tarjolla? Uutta katkaisijaa kun katson niin siellä on pieni muovi nypykkä alapuolella, joka kyllä painuu sisään sitä painettaessa, mutta ei tunnu olevan yhteydessä katkaisijan sisään painumisen kanssa.

Tässä kuva, jossa on vaiheittain neuvottu tehtävät liikkeet. Eli ensimmäiseksi katkaisin 0-asentoon. Tämän tarkemmin tuota ei voi enää neuvoa  ;)



Edit. Huomoithan vielä, että vaaditaan koodaus VCDSn avulla, jotta valoautomatiikka lähtee toimimaan.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy