Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

Luotoant

Mitäs olette mieltä koska tuo 12v akku kannattaa vaihdattaa? Olen palstalta lukenut, että jos pimahtaa, niin auto jää tielle.

Oma GTE 2016 mallia ja vielä alkuperäinen akku. Muutama vuosi sitten kesällä valitti alhaisesta jännitteestä käynnistäessä, mutta sen jälkeen ilmoitusta ei ole tullut. Ilmoitus hävisi heti kun käynnisti uudelleen. Nyt olen huomannut, että -20 asteessa weba ei lähde enää käyntiin. Lauhemmalla kyllä.

jaripetteri

Kannattaa se vaihtaa jos jo oireillut ja 7 vuotias akku. Tai sitten vaihtaa kun loppuu kokonaan ja ottaa sen riskin että jää tielle.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

duke7

Lainaus käyttäjältä: Luotoant - 19.01.23 - klo:10:27
Mitäs olette mieltä koska tuo 12v akku kannattaa vaihdattaa? Olen palstalta lukenut, että jos pimahtaa, niin auto jää tielle.

Oma GTE 2016 mallia ja vielä alkuperäinen akku. Muutama vuosi sitten kesällä valitti alhaisesta jännitteestä käynnistäessä, mutta sen jälkeen ilmoitusta ei ole tullut. Ilmoitus hävisi heti kun käynnisti uudelleen. Nyt olen huomannut, että -20 asteessa weba ei lähde enää käyntiin. Lauhemmalla kyllä.
Nyt. Oli suunnilleen sama tilanne ja vähän turhan pitkälle itsekin venytin sitä.

VWMadness

Moro,

Olen ostamassa GTE Passattia ja eivät osanneet liikkeessä eivätkä VW:n puhelinpalvelussa vastata yhteen kysymykseen. Nyt meinaa kaupat tyssätä. Osaisikohan täällä joku auttaa.

Tavoite on siis hankkia Passatti, jonka saa lämpimäksi hetken päästä tai aamuksi ilman, että tarvitsee käydä autolla tai pistorasialla säätämässä. Oletetaan, että auto on latauspiuhan päässä. Webastollinen Passatti olisi siis yksi vaihtoehto MUTTA tässä kyseisessä ei webastoa ole.

Eli saako navigaattorittoman Passatin lämpimäksi weconnect sovelluksen kautta eli aktivoitua sisätilojen sähkölämmityksen? Vai onko se pakko käydä laittamassa autosta käsin päälle. (Navigaattoria ei autossa ole, mainitsen siksi, kun joku arveli, että se ja sen valmiuden pitäisi olla "etälämmitystä" varten.)

Kiitos jo etukäteen.

Wiiseli

#5674
Uudemmassa onnistuu we connect- plus( maksullinen) palvelulla. https://www.volkswagen.fi/fi/innovaatiot-ja-teknologia/yhdistettavyys/we-connect/kaikki-palvelut.html
[/url
Välitön lämmitys
[url=https://ibb.co/S515Qq5]

Ajastettu lataus ja lämmitys/ pelkkä lataus tai lämmitys.
Lämmitys toimii piuhalla ja ilman, kunham on rangea tarpeeksi jäljellä.
PASSAT GTE VM. 2020

VWMadness

Ainut jämpti vastaus koko päivänä kysymykseeni.  ;D
Kyseessä olis kuitenkin itselläni 2018 vuosimallin auto, mitenhän näissä? Ei ole siis webastoa eikä lohkoa+puhallinta.

Tuntuisi vähän kuin askeleelta taaksepäin, kun tän hetkisessä koslassa on kuitenkin lohko ja puhallin. Defan johdon kun tökkää seinään, niin eipähän tartte auton sisälle könytä näppäilemään.

jaripetteri

Kaikissa on sähkölämmitin kyllä koska pelkällä sähköllä ajettaessa auto lämmitetään sillä. Ja tuon voi ajastaa esilämmittimeksi auton valikosta, en usko että tuo tarvitsee navia. Tuon voi varmaan tarkistaa autosta, tai pyytää myyjää tarkistamaan.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

Tippi

Lainaus käyttäjältä: VWMadness - 19.01.23 - klo:19:18
Ainut jämpti vastaus koko päivänä kysymykseeni.  ;D
Kyseessä olis kuitenkin itselläni 2018 vuosimallin auto, mitenhän näissä? Ei ole siis webastoa eikä lohkoa+puhallinta.

Tuntuisi vähän kuin askeleelta taaksepäin, kun tän hetkisessä koslassa on kuitenkin lohko ja puhallin. Defan johdon kun tökkää seinään, niin eipähän tartte auton sisälle könytä näppäilemään.

Itsellä on 18vm GTE ja siinä onnistuu nuo samat mitä Wiiseli mainitsi. Tarvitsee tosiaan maksullisen we connect -plus tilin.

Huomautuksena että mitä itse olen tänä talvena pikkupakkasilla kokeillut tuota sähköajastusta/lämmitystä niin ei kovin vakuuttava ole ollut auto on HI asetuksillakin ollut sisältä aika koleahko liikkellelähtiessä. Epäilen että kovemmilla pakkasilla voi olla työ edes sulattaa laseja. Olen siis käyttänyt auton omaa suko-tulpalla olevaa latausjohtoa ja 10A maksimi virtaa.

Mutta tosiaan, olen vain muutaman kerran tuota kokeillut kun auto on pääasiassa emännällä käytössä. Hän ei kyllä ole valitellut mutta aika usein tuntuu webastolla autoa lämmittävän.

Jollain muulla lienee kattavempaa kokemusta tuosta..

jaripetteri

Juu sähkölämmitin tarvii 16A laturin ennen kun siitä lähtee kunnolla tehoa. Ei se sittenkään webasto ole mutta väittäisin että tuolla pärjää.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

Wiiseli

#5679
Ei tosiaan ole mikään webasto, mutta ei ole tarvinnut kertaakaa rapsutella ikkunoita pakkasilla. Sen verran lämmittää auton sisustaa et ikkunan pinnat ovat märkiä ulkopuolelta vaikka eivät ole puhtaita. Nämä kokemukset 10A johdolla. Joskus jos on aikaa ja kovemmat pakkaset laitan pari puolen tunnin lämmitys kierrosta.
PASSAT GTE VM. 2020

VWMadness

Kiitos vastanneille jokaiselle. Näköjään täältä olis pitäny kysyä jo eilen. Juuri näitä tietoja kaipasin. Vaikuttaa siltä, että omaan käyttöön tarvitsen kuitenkin ainakin ajoittain Webastoa. Täytyypä pitää tuumaustauko. Hattu päästä.

Ohituskaista

Nettiautossa on myytävänä yli 450 GTE-Passattia joten en näe mitään syytä ostaa sellaista yksilöä jossa ei ole kaikkea mitä tarvitsee ja mielellään vähän enemmänkin. Hinnat ovat laskeneet reilusti ja on täysin ostajan markkinat. Siitä vaan valitsemaan parhaat päältä, turha tehdä kompromisseja varusteiden kanssa.

Mitorah

Lainaus käyttäjältä: VWMadness - 19.01.23 - klo:19:43
Kiitos vastanneille jokaiselle. Näköjään täältä olis pitäny kysyä jo eilen. Juuri näitä tietoja kaipasin. Vaikuttaa siltä, että omaan käyttöön tarvitsen kuitenkin ainakin ajoittain Webastoa. Täytyypä pitää tuumaustauko. Hattu päästä.

Oma Passat on 2018 ja aika heikko on se sähkölämmitys pakkasella vaikka piuhan päässä aamuisin. Webasto kyllä pelastanut monet pakkasaamut. Suosittelen kyllä webastoa autoon, tuo niin paljo mukavuutta pakkasaamuihin.

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: Mitorah - 20.01.23 - klo:20:01
Oma Passat on 2018 ja aika heikko on se sähkölämmitys pakkasella vaikka piuhan päässä aamuisin. Webasto kyllä pelastanut monet pakkasaamut. Suosittelen kyllä webastoa autoon, tuo niin paljo mukavuutta pakkasaamuihin.

Onko sulla millainen laturi?
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: Mitorah - 20.01.23 - klo:20:01
Oma Passat on 2018 ja aika heikko on se sähkölämmitys pakkasella vaikka piuhan päässä aamuisin. Webasto kyllä pelastanut monet pakkasaamut. Suosittelen kyllä webastoa autoon, tuo niin paljo mukavuutta pakkasaamuihin.

Samoja kokemuksia tällä. Käytössä 10A laturi ja tuon onneton lämmitysteho yhdistettynä weConnectin epävarmuuteen niin melkein joka aamu napautan kaukosäätimestä weban päälle.

Kyllä tolla sähköllä ikkunoista jäät sulaa, mutta ei siellä oikeasti lämmin ole: ratti, keppi ja penkit tuntuvat kylmiltä.

jaripetteri

Kyllä siinä lämmittimessä tehoa riittää mutta kun tuolla 10A ladataan myös akkua niin siitä ei montaa sataa wattia jää lämmitystehoa yli, 16A laturilla on jo paljon paremmin tilanne. En ole tänäkään talvena kovinkaan montaa kertaa webastoa koti katoksessa käyttänyt.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: jaripetteri - 21.01.23 - klo:00:12
Kyllä siinä lämmittimessä tehoa riittää mutta kun tuolla 10A ladataan myös akkua niin siitä ei montaa sataa wattia jää lämmitystehoa yli, 16A laturilla on jo paljon paremmin tilanne. En ole tänäkään talvena kovinkaan montaa kertaa webastoa koti katoksessa käyttänyt.

Mulla on käytännössä aina akku täynnä kun tuota esilämmitystä on käyttänyt. Kun johto johto on kiinni, tuo lämmittimen teho rajataan kaapelista saatavaan virtaan. Sitä en tiedä miten tuo on toteutettu jos auto ei täynnä ja ajatettu lähtö. Lataako ensin täyteen ja sitten alkaa lämmittää vai vuorotteleeko noita jotenkin - vai splittaako tuo auton laturi virran noille kahdelle.

Mille en tiedä selitystä on se, että kun akku on täynnä ja kaapeli kiinni aloittaa lämmityksen muuttuu ”lataus täyteen” täydestä -> 5min. Kuitenkin kun tuota BEM moduulin dataa katsoo ei akkussa ole mainittavaa liikettä.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: jaripetteri - 21.01.23 - klo:00:12
Kyllä siinä lämmittimessä tehoa riittää mutta kun tuolla 10A ladataan myös akkua niin siitä ei montaa sataa wattia jää lämmitystehoa yli, 16A laturilla on jo paljon paremmin tilanne. En ole tänäkään talvena kovinkaan montaa kertaa webastoa koti katoksessa käyttänyt.
Lataus ja lämmitys tapahtuu aina eri aikaan, eli koko teho menee jompaan kumpaan.

Silti, jokainen voi miettiä minkälaisen mukavuustason saa aikaan 1000w sisätilanlämmittimellä vs. 3600w 20min. Tai pahimmillaan 1800w 20min.

Ilman piuhaa käytössä on täysi 6000w.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Mitorah

Lainaus käyttäjältä: jaripetteri - 20.01.23 - klo:20:02
Onko sulla millainen laturi?

https://atonos.com/products/t2v_16a1

Tuommonen löytyy voimavirtapistokkeessa. Hyvin se lataa, mutta kyll se minusta häviää webastolle helposti lämmityksessä.

jaripetteri

Juu ei se webasto ole kuten jo aiemmin laitoin mutta itse olen pärjännyt hyvin kun 16A laturin kanssa lämmittänyt, Webasto on jäänyt vähälle käytölle. Silloin kun autoa etsin niin kaikki toitotti että ihan ehdoton varuste, ei missään tapauksessa ilman. Kyllä se kiva on mutta ei minusta deal breaker. Eteenkin kun sillä ei voi ajossa lämmittää tai esilämmittää moottoria. Tällä hetkellä tosin niin kuin edellä mainittu ostajan markkinat niin toki kannattaa etsiä se hyvin varusteltu yksilö jos varusteita arvostaa.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

Mitorah

Lainaus käyttäjältä: jaripetteri - 21.01.23 - klo:10:15
Juu ei se webasto ole kuten jo aiemmin laitoin mutta itse olen pärjännyt hyvin kun 16A laturin kanssa lämmittänyt, Webasto on jäänyt vähälle käytölle. Silloin kun autoa etsin niin kaikki toitotti että ihan ehdoton varuste, ei missään tapauksessa ilman. Kyllä se kiva on mutta ei minusta deal breaker. Eteenkin kun sillä ei voi ajossa lämmittää tai esilämmittää moottoria. Tällä hetkellä tosin niin kuin edellä mainittu ostajan markkinat niin toki kannattaa etsiä se hyvin varusteltu yksilö jos varusteita arvostaa.

No piti tänään sitten kokeilla ja kyllähän se lämpenee. Katosta ei itsellä ole, mutta silti tuntui lumi häviävän ikkunoista. Huomasin kyllä sellaisen 'ominaisuuden', että jos auto on lataamassa ja laittaa sähköisen lämmityksen päälle puhelimella, niin lataus katkeaa ja lämmitys alkaa. Eikös noita voi sitten yhtäaikaa käyttää? Muistelisin että jos laittaa ajastuksella lataamaan ja lämmittämään, niin kyllä tekee molemmat. Muistelenkohan väärin vai lieneekö joku vika?

jaripetteri

Kyllä se tekee molemmat mutta ehkä sitten lomittain, itsellä Wallbox Pulsar Plus latausasema ja se ilmoittaa appiksella kun lataus on päättynyt niin välillä se jumppaa tuota tuota latausta eli loppuu useamman kerran ja aloittaa uudestaan eli vaihtaisiko sitten lämmityksestä lataukselle. Itsellä on 20% loppulataus ajastuksille. Itselläni ei tuota puhelinsovellusta ole eikä ole ikinä ollutkaan kun oli jo loppunut kun auton ostin ja niin kovasti sitä kehuttu etten katsonut hintansa arvoiseksi. Ajastukset toimii kun semi säännöllisesti autolla liikun. Mulla on auto katoksessa niin ei tarvitse lumia sulatella ja usein päivät lämpöisessä hallissa. Nämä tietysti auttaa tuossa lammitystarpeessa.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

miz

3,6 kW ei riittäisi samanaikaiseen lataukseen ja lämmitykseen kunnolla.
Ajastettuna auto lataa ensin akut, ja sitten perään lämmitys.

Mitä enemmän, ja isommalla teholla akkuja ladataan ennen lähtöä, niin sitä enemmän ne lämpenee ja siitä on hyötyä talvella.

kapugte


2016 vm Passat GTE 97t km ajettu. Eilen tuli autosta täyssähköauto, eikä bensamoottori suostu menemään päälle (koittaa kyllä käynnistää, mutta aivan kun ei riittäisi puhti startilla käynnistää moottoria). Viittaavatkohan viat mekatroniikkaongelmin vai voikohan 12v akku olla tiensä päässä? Viikko sitten sama ongelma käväisi kun sähköltä siirryttiin bensalle, mutta uudelleen käynnistyksen jälkeen ongelma poistui - Nyt ei auta uudelleenkäynnistykset

Jacce75

Lainaus käyttäjältä: kapugte - 21.01.23 - klo:14:01

2016 vm Passat GTE 97t km ajettu. Eilen tuli autosta täyssähköauto, eikä bensamoottori suostu menemään päälle (koittaa kyllä käynnistää, mutta aivan kun ei riittäisi puhti startilla käynnistää moottoria). Viittaavatkohan viat mekatroniikkaongelmin vai voikohan 12v akku olla tiensä päässä? Viikko sitten sama ongelma käväisi kun sähköltä siirryttiin bensalle, mutta uudelleen käynnistyksen jälkeen ongelma poistui - Nyt ei auta uudelleenkäynnistykset

Jos auto Uudenmaan alueella voin käydä hieman kaivelemassa missä vika voisi olla. Otahan yhteyttä mikäli tuntuu siltä.
http://www.vagtech.fi

Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099
Uusi foorumi avattu!! vagtech.fi

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (180hv/335Nm)
- Passat B8.5 R-line 1.5 DPCA 2020 (191hv/355Nm)

Wiiseli

Noita samoja ilmoituksia on tullut eri forumeilla vastaan ja yllättävän usein( onneksi) vika on ollut 12V akku. 12 voltin akkuhan ei polttista käynnistä vaan hv- akku hoitaa sen.
PASSAT GTE VM. 2020

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Mitorah - 21.01.23 - klo:12:30
No piti tänään sitten kokeilla ja kyllähän se lämpenee. Katosta ei itsellä ole, mutta silti tuntui lumi häviävän ikkunoista. Huomasin kyllä sellaisen 'ominaisuuden', että jos auto on lataamassa ja laittaa sähköisen lämmityksen päälle puhelimella, niin lataus katkeaa ja lämmitys alkaa. Eikös noita voi sitten yhtäaikaa käyttää? Muistelisin että jos laittaa ajastuksella lataamaan ja lämmittämään, niin kyllä tekee molemmat. Muistelenkohan väärin vai lieneekö joku vika?
Kuten tuossa aamulla viimeksi kirjoitin, vain lataus tai lämmitys on mahdollista kerrallaan, ei molemmat. Sama logiikka täyssähköistä e-UP:ssa ja e-Golfissa, se mitä piuhasta tulee rajoittaa lämmitystehon jos piuha on kiinni.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Tippi

Lainaus käyttäjältä: Jacce75 - 21.01.23 - klo:14:05
Jos auto Uudenmaan alueella voin käydä hieman kaivelemassa missä vika voisi olla. Otahan yhteyttä mikäli tuntuu siltä.

Kesällä oli samat ilmoitukset ja viat, käynnistyksen jälkeen auto toimi normaalisti eikä vikaa tullut enää.

K-autoon vein selvitykseen niin diagnosoivat että mekatroniikka uusittava (meni itsellä autoliikkeen piikkiin onneksi)

Wiiseli

Tänään aamulla lähin ihan normaalisti auto esilämmitettynä ja akku täynnä sähköllä liikkeelle. Melkeimpä heti lähdön jälkeen laitoin hybridi- modelle, kun tiesin ettei sähkö riitä koko matkaan. Sitten alkoi tapahtumaan, ainakin itselle, outoja. Alku matka on 30/ 40 km/h- rajoitusta. Yhtäkkiä auto käytti 3 kertaa peräjälkeen pienen kaasun painalluksen yhteydessä polttiksen äkkiseltään päällä. Ekalla kerralla oikein nykäs, niin et varmasyi huomas mitä tapahtui. Kierrokset nousi 2000rpm ja sitten saamui samantien. 😱 Sitten siirryin kehä 3:lle johon saavuin sähköllä ja kaasua painaessa polttis lähti käyntiin kuten piti, mut auto vetäs ihan pirusti. Mietin et oliko tie muka niin liukas. Outoudet jatkui kehä 3: lla, kun autosta hävisi polttiksen sammutus vauhdissa, kun nosti kaasun esim. alamäessä. Tämä hävisi, kun saavuin kehä 1:sen liityntäkaistalle ja jarrutin nopeuden sopivan pieneksi. Kehä 1:llä auto toimi taas normaalisti. Onko muilla tullut vastaan kyseisiä bugeja? Pitää vielä katsoa obd11: llä onko tullu vikakoodeja aamusesta tötöilystä.
PASSAT GTE VM. 2020

ECOisti

Pakko kirjoitella omia kokemuksia viime aikaisista latauksista ja ajomatkoista myös.

Aivan kuin tänä talvena auto ottaisi herkemmin polttomoottorin käyttöön kuin viime talvena. Vähänkin jos polkaisee enemmän kaasua, niin johan vaihtaa hybrimoodiin. Toki voihan se olla, että akusto on oikeasti ollut kylmempi, eli latauksesta on ollut pidempi aika lähtöön, mutta tällainen tuntuma. Pitänee seurailla tarkemmin.

Lisäksi en edelleenkään ymmärrä, miten lataus ja lämmitys aina toimii missäkin tilanteessa. Viikonloppuna oli jostain syystä auto jäänyt yöllä latautumatta aivan täyteen... En ymmärrä mikä on voinut tehdä sen, ettei akku ollut 100 %, kun lähdin ajamaan.
Eräänä arkiaamuna taas kun olin laittanut latauksen ja lämmityksen valmistumaan klo 7:40, niin ei tuo mitään lämmittänyt. Katsoin vielä auton vieresssä ulkona klo 7:30, ettei mikään puhallin ole päällä.
Sitten joskus kun otat auton pois laturista, niin lämmitys (polttoainekäyttöinen tai sähköinen) katkeaa saman tien, mutta joskus taas lämmitys jatkuu piuhan irroittamisen jälkeenkin.
Ilmeisesti sillä on väliä, onko laittanut lämmityksen sovelluksesta tai kaukosäätimestä ja onko ajastettu vai ei.

Mutta kyllä nämä jotkin ominaisuudet bugeilta vaikuttaa, jos ei lataa täyteen tai ajastettu lämmitys aina lähde käyntiin. Ei voi oikein luottaa ajastuksiin vaan melkein tarkistettava sovelluksesta tilanne ennen lähtöä...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy