VAG päästökampanja jälkipuinti joilla "korjattu"

Aloittaja Shadowy89, 03.01.17 - klo:19:15

« edellinen - seuraava »

mremonen

Lainaus käyttäjältä: SlowMotion - 31.03.17 - klo:10:15
Sille koneelle luvataan, että suorituskyky ei muutu.
Eihän luvata. Koneelle luvataan se, mitä rekisteriotteessa lukee. Jopa myyntiesitteessä lukee, että ilmoitetut arvot voivat erota. Eli jos koneessa on "korjauksen" jälkeen ne tehot, mitä siihen on leimalla luvattu, niin homma on silloin pukka. Vaikka sitten persdyno sanoo jotain muuta.

Ja turha näistä on itkopotkuraivareita saada. Panee auton myyntiin ja ostaa vaikka rellun. Ei, eikös sielläkin ollut jotain. Entäs ooppeli. Ei kun... No Teslassa ei ole kikkailtu CO2-päästöillä eikä NOXeilla.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 31.03.17 - klo:10:47
Panee auton myyntiin ja ostaa vaikka rellun.

Ei yhtään hassumpi ajatus ;D Rellun tapauksessa tuo kohu kun taisi olla enempi vain median nostattamaa humpuukia, autoista ole koskaan mitään huijaus-juttuja löydetty vaikka toki ne ajonaikaiset päästöt jotain muuta ovatkin kuin labrassa 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

BMF

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 31.03.17 - klo:10:47
Eihän luvata. Koneelle luvataan se, mitä rekisteriotteessa lukee. Jopa myyntiesitteessä lukee, että ilmoitetut arvot voivat erota. Eli jos koneessa on "korjauksen" jälkeen ne tehot, mitä siihen on leimalla luvattu, niin homma on silloin pukka. Vaikka sitten persdyno sanoo jotain muuta.

Ja turha näistä on itkopotkuraivareita saada. Panee auton myyntiin ja ostaa vaikka rellun. Ei, eikös sielläkin ollut jotain. Entäs ooppeli. Ei kun... No Teslassa ei ole kikkailtu CO2-päästöillä eikä NOXeilla.

Luvataanhan siinä  että päivityksen jälkeen ei arvot muutu.  Volkswagen assures the customer that the car’s performance is not affected.
“The measure does not adversely impact the engine performance, fuel consumption, CO2 emissions, maximum torque or noise of your vehicle, and all values related to the type approval remain unchanged.”

Varmasti laittaisinkin päivityksen pilaaman mopoauton myyntiin ja ottaisin vielä jälleenmyyntiarvon tipahtaessa siitäkin lisätappioita.

Oletko herra Emonen töissä jossain huijaushuoltamossa vai miksi puolustelet tätä asiaa? En ymmärrä...

ps. Tällä hetkellä menossa jäätävät itkupotkuraivarit  ;D
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

mremonen

Lainaus käyttäjältä: BMF - 31.03.17 - klo:12:01
Oletko herra Emonen töissä jossain huijaushuoltamossa vai miksi puolustelet tätä asiaa? En ymmärrä...

ps. Tällä hetkellä menossa jäätävät itkupotkuraivarit  ;D
"If you are not with us, you are against us". Näinhän se menee. Tehdas on luvannut määrätyt arvot moottorille (sitä ei kai ole sanottu, että miten ne on mitattu ja onko kukaan koskaan asiaa varmistanut). Jos ne arvot ei muutu, niin homma on tehtaan kannalta ok. PA-kulutukset, ym. pitää sitten pystyä osoittamaan kiistattomasti. Pelkkä "mutku mun exeli" ei siihen riitä.

Jos vien sinne lastutetun auton, niin saako sen arvot muuttua?

P.S. Ei kai ne huoltamot tässä mitään huijaa? Ne asentaa volkkarin toimittaman softan/korjaukset volkkarin ohjeiden mukaan. Missä kohtaa siinä huijataan? Mitä ne huoltamot on luvanneet?

P.P.S. Itkupotkuraivari menee yleensä nopeasti ohi ja sen jälkeen tulee vähän hämillinen olo, että mitäs tässä nyt oikein tulikaan tehtyä.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

b1mpo

Jos siellä on ollut ylimääräistä voimaa asiakkaan eduksi päästöjen kustannuksella, niin sehän on ollut asiakkaalle mukava juttu. Jos sitä voimaa otetaan hiukan pois ilmoitetulle tasolle, ollaan vastuullisia edes vähän. Tottakai se saa harmittaa. Pitää osata kuitenkin katsoa isompaa kuvaa. Jos kulutus(jo valmiiksi valehdeltu) kasvaa, silloin se on huonompi juttu, kuin myös silloin, jos siitä kertyy ylimääräisiä kuluja ennenaikaisten rikkoutumisien johdosta. Myös ilmoitettujen tehojen alittuminen päästömuutosten johdosta on huonompi homma.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

BMF

#35
Lainaus käyttäjältä: mremonen - 31.03.17 - klo:12:09
"If you are not with us, you are against us". Näinhän se menee. Tehdas on luvannut määrätyt arvot moottorille (sitä ei kai ole sanottu, että miten ne on mitattu ja onko kukaan koskaan asiaa varmistanut). Jos ne arvot ei muutu, niin homma on tehtaan kannalta ok. PA-kulutukset, ym. pitää sitten pystyä osoittamaan kiistattomasti. Pelkkä "mutku mun exeli" ei siihen riitä.

Jos vien sinne lastutetun auton, niin saako sen arvot muuttua?

P.S. Ei kai ne huoltamot tässä mitään huijaa? Ne asentaa volkkarin toimittaman softan/korjaukset volkkarin ohjeiden mukaan. Missä kohtaa siinä huijataan? Mitä ne huoltamot on luvanneet?

P.P.S. Itkupotkuraivari menee yleensä nopeasti ohi ja sen jälkeen tulee vähän hämillinen olo, että mitäs tässä nyt oikein tulikaan tehtyä.

Volkswagen group on luvannut ei huoltamot. Sinussahan on poliitikon ainesta. Annanpa asian olla herrain hallussa.

Tikulla kun jäätä kokeillaan niin kysyn vielä kuitenkin uudestaa herra emonen sinuako ei harmita että autosi tehot ja väännöt vähenisi päivityksen jälkeen esim 1500rpm kohdalla väännöt olisi 380Nm sijaan 220Nm? KYLL,, tai EI vastaus ja perustelu perään miten tähän päädyt.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

mremonen

Lainaus käyttäjältä: BMF - 31.03.17 - klo:12:17
Tikulla kun jäätä kokeillaan niin kysyn vielä kuitenkin uudestaa herra emonen sinuako ei harmita että autosi tehot ja väännöt vähenisi päivityksen jälkeen esim 1500rpm kohdalla väännöt olisi 380Nm sijaan 220Nm?
Harmittaisihan se, että jo lähtiään tuossa 1500 rpm kohdalla vääntö olisi vain puolet siitä mitä se on luvattu. Siihen tuollainen muutaman njyyttonin pudotus ei enää tunnu missään, kun ei se auto olisi kulkenut sitä ennenkään.

Perustelut: se nyt on ihan yksi hailee, kulkeeko se hitaasti vai vielä hitaammin.

Ja toki paljon riippuu siitä, mitä siihen on luvattu. Eli kyllä, minua harmittaisi, jos selviäisi että autoni vääntää vain 380 Nm.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

BMF

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 31.03.17 - klo:12:33
Harmittaisihan se, että jo lähtiään tuossa 1500 rpm kohdalla vääntö olisi vain puolet siitä mitä se on luvattu. Siihen tuollainen muutaman njyyttonin pudotus ei enää tunnu missään, kun ei se auto olisi kulkenut sitä ennenkään.

Perustelut: se nyt on ihan yksi hailee, kulkeeko se hitaasti vai vielä hitaammin.

Ja toki paljon riippuu siitä, mitä siihen on luvattu. Eli kyllä, minua harmittaisi, jos selviäisi että autoni vääntää vain 380 Nm.

+1 loistava perustelu. Että semmonen subjektiivinen näkemys...Tulee ihan mieleen ne trollit...
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: BMF - 31.03.17 - klo:12:17
Tikulla kun jäätä kokeillaan niin kysyn vielä kuitenkin uudestaa herra emonen sinuako ei harmita että autosi tehot ja väännöt vähenisi päivityksen jälkeen esim 1500rpm kohdalla väännöt olisi 380Nm sijaan 220Nm? KYLL,, tai EI vastaus ja perustelu perään miten tähän päädyt.
Tottakai se harmittaisi itseänikin. Loppuviimein siihenkin tottuu. 1500r/min on niin pienet kierrokset nelipyttyselle, että dieselin pulssimaisuus tuntuu kaksoismassassa sitä vääntöä aina hyödynnettäessä. Siksipä niitä kaksoismassoja meneekin. Autoissa on vaihteet sitä varten, että kiihtyvyys on maksimaalista tarvittaessa. En huoli siksi jyristävää DSG:tä ja vaihda suositusten mukaan. Siksi saan niin huonot pisteet auton mukaan, vaikka kulutus on pieni.  ;D
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

tet

Lainaus käyttäjältä: BMF - 31.03.17 - klo:12:01
Luvataanhan siinä  että päivityksen jälkeen ei arvot muutu.  Volkswagen assures the customer that the car’s performance is not affected.
“The measure does not adversely impact the engine performance, fuel consumption, CO2 emissions, maximum torque or noise of your vehicle, and all values related to the type approval remain unchanged.”

Luepa ajatuksella tuo boldattu: "type approval" = tyyppihyväksyntä.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Trally

Olikos kellä päivityksessä käyneistä CAGB kone (Tdie)? Millä onnistuu ottaa backup moottoriohjaimesta? Tai kuka tekee Pirkanmaalla?
Pitäisköhän käydä dynolla ennen ja jälkeen pävityksen. Olisi dokuja esittää muutoksesta jälkikäteen...

BMF

Lainaus käyttäjältä: tet - 31.03.17 - klo:13:31
Luepa ajatuksella tuo boldattu: "type approval" = tyyppihyväksyntä.

Kyllä huomasin että näin lukee.

Mutta ei poista sitä tosiasiaa että testin auto 4motion passat 2.0 tdi on teknisten tietojen mukaan 177hp ja 380 Nm /1750-2500 kierrosta/min. Tässä päivityksen jälkeen ei tekniset tiedot toteudu lähimäinkaan. "It is not until 1900 rpms we get the maximum 369 Nm"

paskatti specsit:
http://www.auto-data.net/fi/?f=showCar&car_id=18440
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

b1mpo

Tuo tehojen ja väännön lasku alle luvatun ei ole hyväksyttävää missään nimessä. Toki täytyy ottaa huomioon mittaustapojen ja mittalaitteiden virheet. Mittalaite se persdynokin tietysti on.  ;D
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

SlowMotion

Näinhän maahantuoja Suomessa lausuu:
"Vaikuttaako korjaus auton tehoon, kulutukseen tai ajokäyttäytymiseen?
Asiakas saa mukaansa todistuksen, jossa Volkswagen AG vakuuttaa, että toimenpiteet eivät vaikuta korjatun auton polttoaineenkulutukseen, moottorin tehoon, CO2-päästöihin, ajokäyttäytymiseen tai akustiikkaan."


Ei tuossa puhuta tyyppihyväksynnästä tai mainostetuista tehoarvoista mitään. Itse todistuksessa saatetaan puhua, mutta yllä lainattu teksti on se, mitä asiakkaille on luvattu ennen korjauspäätöksen tekemistä.

Koska ajokäyttäytyminen muuttuu, kuten Teknikens Värld mittauksin kiistatta osoitti ja kuten jonkun suomalaisenkin tahon olisi syytä todeta, tehdas on todistuksellaan jälleen kerran pettänyt asiakkaansa luottamuksen ja tulee joutumaan siitä vastuuseen. Tietysti tämä ei päde kaikkiin malliversioihin, mutta EGR:n huoltovälin lyheneminen taitaa päteä.

ja jos nyt ihan aikuisten oikeasti katsoittaisiin tätä tehtaan ja sen suomalaisen maahantuojan harjoittamaa kitkerän kuivakkaa asiakasviestintää, niin kyllähän tuosta paistaa pelkästään juristin kynän jälki läpi. tässä Damage control -vaiheessa ei sellaisella kovin pitkälle pääse, aikansa se toki kantaa, mutta jossain vaiheessa ruvetaan puhumaan aidasta, eikä aidan seipäistä.

b1mpo

Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

mremonen

Lainaus käyttäjältä: BMF - 31.03.17 - klo:12:35
+1 loistava perustelu. Että semmonen subjektiivinen näkemys...Tulee ihan mieleen ne trollit...
Voi olla. Enemmän tuossa pasuunan tapauksessa vaikuttaa tuo vääntökäyrän siirtyminen kuin se maksimiväännön teoreettinen putoaminen. Sen sijaan esim. Q5:ssä vääntö on siirtynyt pienemmille kierroksille, vaikka maksimi on pudonnutkin hieman. Se voi tuntua jopa pirteämmältä kuin ennen muutosta. Ja mitäs Golfissa, kun vääntö olikin noussut? Kai senkin saa jotenkin korjattua?

Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

pomo

Ja sitten kun moottorit on vielä yksilöitä... Saman tyypin moottoreissa voi hyvinkin olla jopa yli 5% tehoeroja...

BMF

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 31.03.17 - klo:16:08
Voi olla. Enemmän tuossa pasuunan tapauksessa vaikuttaa tuo vääntökäyrän siirtyminen kuin se maksimiväännön teoreettinen putoaminen. Sen sijaan esim. Q5:ssä vääntö on siirtynyt pienemmille kierroksille, vaikka maksimi on pudonnutkin hieman. Se voi tuntua jopa pirteämmältä kuin ennen muutosta. Ja mitäs Golfissa, kun vääntö olikin noussut? Kai senkin saa jotenkin korjattua?

Kyllä golffissa päivitys "toimii" ja ei ole "mitään muutoksia" eli kaikkihan on sitten OK. Passatti oli vaan huono yksilö. Niin ja moottoritkin on vielä yksilöitä ja voi olla jopa 5% heittoa niin silloinhan tuo passatin päivityskin on perusteltu ja käsitelty ja oikeudenmukainen. Threadin voi sitten varmaan sulkea näillä johtopäätöksillä.


Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

mremonen

No, jos nyt aikuisten oikeasti puhutaan, niin kyllä minuakin tuon pasuunan tapauksessa söisi. Ja kun tuo vääntökäyrä on siirtynyt noinkin paljon, se vaikuttaa varmasti kulutukseen. Ja aina enemmän, jos autolla vielä vedetään jotain.

En sitten tiedä onko Ruotsissa parempi kuluttajansuoja kuin Suomessa. Täällä tuo jää "artisti maksaa" kategoriaan...
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

SlowMotion

Britanniassa tuhannet autot ovat tämän "korjauksen" myötä menneet epäkuntoon. Vielä on epäselvää, maksaako artisti vai autotehdas viulut.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-4370078/VW-s-Dieselgate-recall-damaged-engines.html

Ihmeen vähän Suomessa näistä rikkoutumisista puhutaan.

pedro66

Mistäs muuten tietää tekikö huolto "korjauksen" kun en 150tkm huollon yhteydessä huomannut kysyä.
Huolto oli joulun välipäivinä.

Kyseessä siis Ocu 1.6Tdi 2011 (my 2012)
Octavia HB 1.6TDI 2011 Elegance Green Tec, Plus-paketilla, Jälkiasenteinen webasto 4kW + HTM100
EX: Octavia HB 1.9TDI DSG 2007 Elegance. Vaihto 185tkm kohdalla.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: pedro66 - 01.04.17 - klo:12:15
Mistäs muuten tietää tekikö huolto "korjauksen" kun en 150tkm huollon yhteydessä huomannut kysyä.
Huolto oli joulun välipäivinä.

Kyseessä siis Ocu 1.6Tdi 2011 (my 2012)

Ainakin VV-Marmori antoi A4 todistuksen, jossa oli kamppiskoodi ja alustanro.

Nyt kun olen kurvaillut pari viikkoa suvikumeilla, niin tuntuisi siltä kuin alakierrosten vääntö olisi heikentynyt ja kulutus samassa ylämäessä 4-vaihteella 50km/h pintakaasulla kasvanut. Myös ajotieturi näyttää 0,5l suurempia lukemia keskikulutuksena, vaikka olen yrittänyt pitää ajotavan samanlaisena kuin ennenkin. Jotenkin vaikuttaisi kuin moottori ei vastaisi alakierroksilla yhtä herkästi kaasuun kuin ennen. Myös aikaisemmin harvoin ajon jälkeen tapahtunutta jälkipolttoa esiintyy selvästi useammin. Tähänkin voin ottaa tarkemmin kantaa, kun oikeat kesäkelit alkavat ja nappaan maksipeitot pois.  :o
Yritetään pärjätä.

Vili76

Tuohon VW:n lausuntoon/UKK:hon sisältyy hieman hupiakin. Katsokaapa ne kysymykset, joihin voi vastata "kyllä" tai "ei". Kaikkiin muihin VW vastaa selvästi vastauksen alussa "kyllä" tai "ei" paitsi tuohon yhteen, joka liittyy tähän kyseiseen asiaan. Ja kyllä, olen yhä sitä mieltä että auto (1.6 tdi Passat) on käytökseltään ja kulutukseltaan aivan eri yksilö kuin ennen tuota remonttia.





juho50

Omat kokemukset päivityksestä:
Päivitys tehtiin nyt tammikuussa kylmimpänä aikana (1.6 tdi). Kulutusta olen seurannut laittamalla tankatut litrat muistiin.  Heti päivityksen jälkeen tuntui, että kulutus saattoi vähän nousta ja poltto meni useammin päälle.

Nyt muutaman tankillisen jälkeen näyttäisi, että jonkinlaista tasaantumista olisi tapahtunut ja tilanne kulutuksen osalta normalisoitunut. Ilmatkin on kyllä lämmenneet. Ehkä kesällä saa sitten varmemmat lukemat ja pystyy vertaamaan vaikka viime kesään. Tehot on perstuntumalla aika lailla samat kuin ennenkin.


dadaismi

Konserni jatkaa tutulla kusetuslinjalla. Kauppa silti käy! 1000 kärpästä ei ole väärässä.

-Jupe-

Lainaus käyttäjältä: Vili76 - 02.02.17 - klo:21:00
Passat 1.6 TDI 2014 - Kampanjakorjauksen jälkeen:
- Auto "nykii"
- Kulutus noussut liioitellen sanoen 50%, mutta totuus varmaan tuossa 2-3 litran paikkeilla kaupungissa (paljon lyhyttä ajoa).
- Joku flekti puhaltaa aikansa sammutuksen jälkeen ja tulee sellaista "kärähtäneen kytkimen" katkua. Ei siis urea tai muu aiemmin normaali käry. Tämä voi toki liittyä muuhunkin.

Suorituskyvystä paha sanoa kun speksit ovat muutenkin melko verkkaiset eikä ole tullut edes kokeiltua rajoja. Mutta tuo kulutus ja nykiminen ihan selkeitä.

Samanlaiset oireet tuli omaan golffiinkin 1.6TDI 2010.  Autolla on ajettu noin 206tkm ja on toiminut tähän saakka moitteetta, erityisesti häiritsee nyt kylmänä nykiminen. 
Polttoainetta kuluu enemmän ja tosiaan ajoittain lähtee puhallin huutamaan hetkeksi kun auton sammuttaa kuumana, ennen päivitystä en ole huomannut että näin olisi tapahtunut kertaakaan vaikka auto on nyt reilu pari vuotta ollut.
DPF-filsun poltot on lisääntyneet sekä normaalissa ajossa tuntuu jotenkin puutuneemmalta kuin ennen. Varmaan huipputeho ja vääntö on saatu pidettyä lähes samoissa lukemissa mitä ennen mutta, alemmalla kierrosalueella teho ja vääntö on varmasti pudonnut.
Valitin asiasta "korjauspäivityksen" tehneeseen  vw-liikkeeseen mutta laihoin tuloksin, kukaan ei ole kuulemma aiemmin valittanut vastaavaa. ;D

Voiko muuten alkava kaksoismassavauhtipyörävaurio vaikuttaa niin, että se aiheuttaisi kylmänä nykimisen?  Tyhjäkäynnillä kuuluu vasta pieni rapina kylmänä, ja kytkinpolkimessa ei tärinää isommin tunnu, ehkä pieni värinä, ei mielestäni vielä paha.

Ps.  Ensimmäinen viesti tänne foorumille.  8)   

-karppa-

Itse aion penkittää autoni ennen tuota päivitystä ja sen jälkeen. Onpahan faktaa noista muutoksista. Jännä ettei kukaan muu ole vaivautunut tekemään tuota. Tokihan se jonkun euron maksaa, mutta onpahan sen jälkeen faktaa muuttuuko joku asia oleellisesti.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Kille

1,6 TD, 144 tkm. Kaksoismassa ja päästöhuijaus korjattu samalla kertaa. 300 km tästä korjauksesta meni egr. Sitten meni koko auto vaihtoon. Ja kun ,minä ajattelin tuon laittaessani, että' ajelen sillä 500tkm. Liian monet massat ja egr.t olis joutunut laittamaan ja kaikkea muuta vielä polttoainepumppuja, oven lukkoja, lämmityslaitteen puhgallinta jne... Ilmeisesti aika entinen ei enää palaa.

repomies

^^Pisteet tuosta jos jaksat penkittää, mutta onko autosi vakioohjelmalla? Tuo lista sigussasi antaa ymmärtää ettei ole. Kai ne jyrää koko softan joten näkyyhän se sitten aiemmin softatun tehoissa tietenkin.

Saattaa näkyä vakiosoftaankin verrattuna joku ero. Se kiinnostanee kaikkia jos näin on.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: repomies - 25.04.17 - klo:20:04
^^Pisteet tuosta jos jaksat penkittää, mutta onko autosi vakioohjelmalla? Tuo lista sigussasi antaa ymmärtää ettei ole. Kai ne jyrää koko softan joten näkyyhän se sitten aiemmin softatun tehoissa tietenkin.

Saattaa näkyä vakiosoftaankin verrattuna joku ero. Se kiinnostanee kaikkia jos näin on.

Auto minkä penkitän ei ole lastutettu, on vakio-ohjelmalla ja penkitän sen ennen tuota huijauspäivitystä sekä sen jälkeen. 
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy