A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

välkky

Lainaus käyttäjältä: Qman - 21.05.16 - klo:12:26
Viimeksi pidemmällä matkalla piti kesken ajoa pudottaa 0.05bar (5kpa) paineita. Se vaikutti selkeästi.

Siis oikeesti? :o Aika tarkkaa peliä noiden paineiden kanssa...

Autossasi täytyy olla jotain muuta pielessä tai sitten vertailukohtasi on täydellinen. :)
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: välkky - 21.05.16 - klo:15:50
Siis oikeesti? :o Aika tarkkaa peliä noiden paineiden kanssa...

Autossasi täytyy olla jotain muuta pielessä tai sitten vertailukohtasi on täydellinen. :)

Luulen, että samalla korjattiin foliohatun asentoa.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Flat

älkääs ny, vaikka vaikealta kuullostaa, niin eiköhän tuossa faktaakin ole taustalla.

Kautta aikain autot ovat olleet yksilöitä, tämän olen oppinut matkan varrella, niin onhan tuo mahdollista. Puristinen asenne asiaan ei helpota tilannetta ollenkaan.
Toivottavasti asia saadaan kuntoon, vaikka se vaatisi millibaarin tarkkaa säätämistä.

Vuosia kun notkuu näillä foorumeilla niin mikään ei enään yllätä...

Flat

tuli tänään kokeiltua tuota mystistä iso tuuletussuutinta. En kyllä minäkään saanut sieltä tulemaan mitään ulos, vaikka kuinka oli puhallus täysillä. Ihmetyttää kun tuota varten on kytkin  tehty, mutta sillä ei ole mitään vaikutusta.

rami

Lainaus käyttäjältä: Flat - 22.05.16 - klo:15:47
tuli tänään kokeiltua tuota mystistä iso tuuletussuutinta. En kyllä minäkään saanut sieltä tulemaan mitään ulos, vaikka kuinka oli puhallus täysillä. Ihmetyttää kun tuota varten on kytkin  tehty, mutta sillä ei ole mitään vaikutusta.
Sama täällä olen yrittänyt räpelöidä useaan otteeseen mutta tuloksetta.
Tuntuu,että on pelkästään ulkonäkösyistä tehty viritelmä.
On kiva seurata mikä on lopputulos.

TeePee66

Lainaus käyttäjältä: TeePee66 - 13.05.16 - klo:19:18
Mökkireissu viime viikonloppuna Espoosta Turun motaria ja loppumatka pienempää tietä meni 8,5ltr/100km. Ihan OK siis.
Uusi kokeilu tänään mökiltä kotiin, eli E:llä koko matka ja cruise hoiti homman 95% matkasta. Eka pätkä normi maantietä (60/80/100 km/h), 95km matka, keskinopeus 84km/h ja kulutus näytön mukaan 7,0. Motaria sitten 135km, keskinopeus "sopiva", kulutus 8,1. Huomattavasti vähemmän siis meni kuin edelliskerralla, jolloin S-moodilla tuli räpättyä vähän enemmän ;)
A5 Sportback Business Sport Comfort Ed. TFSI 185kW quattro -18
ex: A4 Avant Business Sport TFSI 185 kW quattro -16.
A5 Sportback quattro -12
A5 Coupe -08
A4 Avant -04

th

2.0tdi:llä pääsee kyllä ongemitta suht mukaviin kulutuslukemiin. Helsinki - Tampere moottoritien kun päästelee hiljaseen aikaan ilman, että tarvitsee ohitella tai kiihdytellä, niin kulutus 4,8l/100km. Ruuhka-aikaankin samalla pätkällä oli 5.1l/100km lukemissa. Taajama-ajossa ollut kulutus siinä 6-6.6l/100 ja kaupunkiajossa 8l pintaan.
Vähemmän tämä kuluttaa, kuin edellinen a3 2.0tdi quattro. 8000km keskikulutus ajotietokoneen mukaan 6,4l/100. Todellista en ole mitannut.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

rami

Lainaus käyttäjältä: Flat - 22.05.16 - klo:15:47
tuli tänään kokeiltua tuota mystistä iso tuuletussuutinta. En kyllä minäkään saanut sieltä tulemaan mitään ulos, vaikka kuinka oli puhallus täysillä. Ihmetyttää kun tuota varten on kytkin  tehty, mutta sillä ei ole mitään vaikutusta.
Kokeilin jälleen tuon hansikaslokeron päällä olevaa pikää ritilää miten pelittää puhallus. Kyllä sieltä jonkinverran ilmaa puhaltaa säätimien ollessa jossain mallissa. Ilma tulee aika heikosti paremminkin vasemmasta reunasta. Säätöpyöräähän tuolle ritilälle ei näytä olevan. Koska sille ei ole säätöpyörää niin ymmärrettävissä on se seikka ettei sieltä pirusti voi hönkästäkkään. Siksi koska aiheuttasi vedontunnetta. Ymmärtääkseni se on ON tai OFF.
Mystinen ritilä ;D ;D ;D

teräksenharmaa

Juuri noinhan sen Ambient Air -suuttimen kuuluukin toimia. Sen kautta ei ole tarkoituskaan virrata ilmaa samaan tahtiin kuin muista suuttimista.

Flat

Mutta mikä hemmetin järki tuossa on kun viereiset tohottimet puhkuvat molemmilla puolilla täysillä ?  Edelleenkin olen sitä mieltä että sieltä ei tule mitään....

Aika turhake......

rami

Lainaus käyttäjältä: Flat - 24.05.16 - klo:08:29
Mutta mikä hemmetin järki tuossa on kun viereiset tohottimet puhkuvat molemmilla puolilla täysillä ?  Edelleenkin olen sitä mieltä että sieltä ei tule mitään....

Aika turhake......
Sivulasisuuttimista pitääkin tulla reilusti ilmaa jota voi myös säädellä tulosuunnassa sekä vitausvoimakkuutta pyörästä,OK ja oikein. Samoin keskisuuttimissa on säädöt kuten aina ennenkin.
Tämä hasikaslokeron päällä oleva leveä suutin on mielestäni tarkoitettu keveään viilentämiseen/virtaukseen joka tulee aika suoraan vänkärin kohdalle. (päin näköä) Kyllä sieltä hieman "hönkii".
Nuista säätönamiskoista sen verran,että ovat aika hidastoimisia (läpät)ennen kuin alkaa puhaltamaan haluttuun suuntaan.
Täytynee vielä tarkemmin perehtyä asiaan.

Qman

 ^mikä järki noin yleisesti ottaen niissä säätösuuttimissa oikein on?
Talvella tusin kukaan haluaa kuumaa ilma kohti ja kesällä vielä vähemmän kylmää ilmaa. Audin filosofia on että kesällä kaikki jääkylmä ilma tulee vain säätösuuttimista (tai niiden kanssa jaloille) mutta ei missään tapauksessa kaikista suuttimista yhtäaikaa kuten muissa autoissa.

Niin mutta siis mihin ihmeeseen noita säädettäviä vain vetoa aiheuttavia suuttimia oikein tarvitaan?
Autossa pitäisi olla kojelaudan päällä ja oikeastaan jokapuolella kojelautaa pieniä reikiä mistä ilma tulisi tasaisesti hitaalla nopeudella. Ei olisi vetoa. Samaa tekniikkaahan käytetään nykyään kiinteistöissäkin tuloilmasuuttimissa ja kiinteistöpuoli se vasta on vanhollissa mutta ei vedä vertoja automaailman vanhakantaisuudelle.  :D

Flat

auto pitää saada jäähtymään minuuteissa, kiinteistö tunneissa. Jotta nopea jäähdytys saadaan aikaiseksi tarvitaan paljon ilmaa,ja kylmää....nopeasti.

Sama pätee talvella lämmitykseen.....

rami

Lainaus käyttäjältä: Qman - 24.05.16 - klo:18:38
^mikä järki noin yleisesti ottaen niissä säätösuuttimissa oikein on?
Talvella tusin kukaan haluaa kuumaa ilma kohti ja kesällä vielä vähemmän kylmää ilmaa. Audin filosofia on että kesällä kaikki jääkylmä ilma tulee vain säätösuuttimista (tai niiden kanssa jaloille) mutta ei missään tapauksessa kaikista suuttimista yhtäaikaa kuten muissa autoissa.

Niin mutta siis mihin ihmeeseen noita säädettäviä vain vetoa aiheuttavia suuttimia oikein tarvitaan?
Autossa pitäisi olla kojelaudan päällä ja oikeastaan jokapuolella kojelautaa pieniä reikiä mistä ilma tulisi tasaisesti hitaalla nopeudella. Ei olisi vetoa. Samaa tekniikkaahan käytetään nykyään kiinteistöissäkin tuloilmasuuttimissa ja kiinteistöpuoli se vasta on vanhollissa mutta ei vedä vertoja automaailman vanhakantaisuudelle.  :D
Kyllähän nuo säädettävät suuttimet (ritilät) on OK. Säätösuuttimet antavat paljon pelivaraa joka suuntaan.
Niillähän voi suunnata myös viileää haluamilleen alueille joten mielestäni OK.
Joku saattaa tykätä viilentää lärviään.
Sitten on ihan eri juttu soveltuuko viilennetyn ilmanjako samoille suuttimille kuin lämpimän ilman jako. Osittain sopii osittain ei. 
Viilennysilma pitäisi todellakin tulla ohjaamoon paljon useimmista suuttimista ja tasaisena. Koska ihmisen keho reagoi herkemmin epämiellyttävänä (vetona) viileään ilmaan kuin lämpimään. Siksi sama ilmanjako sellaisenaan ei ole mielestäni hyvä systeemi.
Muutamasta isosta tötteröstä kun se tulee niin vedontunne on kyllä ilmeinen.
Onhan tämä varmaan autonvalmistajalle myös kustannuskysymys jos aletaan tekemään monenlaisia kanavistoja.
Enpä tuota  ilmastointia käytä tuossa kuin pakkotilanteessa koska aiheuttaa helposti kolmoishermokipua vaikka säätää kuinka monelle mallille. Vetää kuin vetää kun istuu kylmiössä.

Qman

Auto, kuten kiinteistö jäähtyy ilman määrällä ei pistemäisellä puhalluksella. Kaikissa aiemmissa autoissani automaatti-ilmastoinnin sai säädettyä lasille ja säätösuuttimiin (ja jaloille jos niin halusi) yht'aikaa. Ilmaa tuli useammasta paikasta ja tasaisemmin joten vedon tunneta ei juuri ollut.
Mutta tämä on oma vika kun koeajoin vain talvella. Olisi jäänyt auto kauppaan ilmastoinnin vuoksi jos olisin paremmin tiennyt.
Jo yhden parin päivän kuumeilun sain aikaa tänä kesänä(keväänä) tuon ilmastoinnin vuoksi. Kun on herkkä vedolle niin näin käy.
Toinen ongelma ilmastoinnissa on julmetun suuri ero puhalluksen ykkös ja kakkos pykälien välillä. Ykkösellä ei lämpiä eikä jäähdy ja kakkosella vetää jo liikaa jäähdytettäessä (kun ilman tulee muutamasta pienestä reiästä).  :-[
Huomasin että aamusella kun on alle 10 astetta ulkona, niin lämmintä ilmaa tulee kaikkialta yht'aikaa, siis lasille, säätösuuttimista ja jaloille.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Qman - 24.05.16 - klo:18:38
^mikä järki noin yleisesti ottaen niissä säätösuuttimissa oikein on?
Talvella tusin kukaan haluaa kuumaa ilma kohti ja kesällä vielä vähemmän kylmää ilmaa.
Täällä ilmottautuu yksi, joka mielellään säätä kaikki tarjolla olevat suuttimet kohti, jos vain on tarvetta talvella lämmetä tai kesällä jäähtyä nopeasti. Nopea virtaus tehostaa vaikutusta mukavasti.

rami

Lainaus käyttäjältä: Qman - 24.05.16 - klo:22:15
Auto, kuten kiinteistö jäähtyy ilman määrällä ei pistemäisellä puhalluksella. Kaikissa aiemmissa autoissani automaatti-ilmastoinnin sai säädettyä lasille ja säätösuuttimiin (ja jaloille jos niin halusi) yht'aikaa. Ilmaa tuli useammasta paikasta ja tasaisemmin joten vedon tunneta ei juuri ollut.
Mutta tämä on oma vika kun koeajoin vain talvella. Olisi jäänyt auto kauppaan ilmastoinnin vuoksi jos olisin paremmin tiennyt.
Jo yhden parin päivän kuumeilun sain aikaa tänä kesänä(keväänä) tuon ilmastoinnin vuoksi. Kun on herkkä vedolle niin näin käy.
Toinen ongelma ilmastoinnissa on julmetun suuri ero puhalluksen ykkös ja kakkos pykälien välillä. Ykkösellä ei lämpiä eikä jäähdy ja kakkosella vetää jo liikaa jäähdytettäessä (kun ilman tulee muutamasta pienestä reiästä).  :-[
Huomasin että aamusella kun on alle 10 astetta ulkona, niin lämmintä ilmaa tulee kaikkialta yht'aikaa, siis lasille, säätösuuttimista ja jaloille.
Itse kyllä kun  käytän manuaaliasentoa ilmanvaihdossa  ykkösnopeus riittää varsin hyvin. Joissakin tilanteissa käytän kakkosnopeutta yleensä nopeampaan lämpenemiseen tai viilentämiseen.
En ole kyllä vielä ehtinyt kauhean tarkkaan perehtyä nuihin säätöihin. Pitää räplätä ajan kanssa kun tulee saumaa.

rami

Jatkoa edelliseen kirjoitukseeni. Tänään jälleen testasin tuota leveää suutinta tuossa kojelaudassa. Kyllä sieltä hönkii jonkinverran silloin kun säädöt ovat määrätyssä mallissa. Ilma tulee pikemminkin ritilän molemmista päistä. Keskellä ritilää näyttäisi olevan joku kiinnityskohta. Ritilästä ei varmaan olekkaan tarkoitus tulla töhöttämällä vaan kevyellä puhalluksella(ilmavirralla).
Tein itse nopean ja halvan ilmamassamittarin repäisemällä karvan päästä. Hiuksella on hyvä kokeilla ilmanvirtausta kun laittaa 10 cm päähän ritilästä,HEH!
Siinäpäs vasta tarkka mittari eikä maksa käytännössä kuin karvanverran. ;D ;D ;)

-Velmu-

Uutukaisella ajeltu vajaa 800kilsaa, sekä maantie että nurkka-ajoa. Mietteitä: Ohjaus ainakin alkuun tuntui himpun liian tarkalta entiseen city-maasturiin verrattuna. Vaihteisto on kyllä hiukan ärsyttävä kun se siinä "90" nurkissa meinaa arpoa kutosen ja seiskan väliä. Sinänsä erikoista myös, että vakioajoreitillä on yksi mäki mikä volvolla meni aina suurimmalla vaihteella ja audi heittää kutosen vaikka vauhtia on vakkarissa 110km/h. Radiostakin täytyy mainita että siinä äänentaso ainakin radiorockin taajuudella vaihtelee vaikka melu kompensointi on pois päältä, että ei ihan mielestäni ole priimaa. Moista ominaisuutta ei tullut edellisessä huomioitua. ASS ei kans ole ainakaan kovin erikoinen. Ne pling pling äänet autoa käynnistäessä ja sekä käydessä paikallaan kuskin poistuessa ovat kyllä ärsyttävät. Muutoin kyllä meno maistuu ja polttoainetta palaa vähemmän kuin Volvossa.

Flat

olen kuullut useammalta taholta negatiivisiö kommentteja vaihteiston toiminnasta diiselin yhteydessä. Liekko sitten totta vai tottumiskysymyksiä ässtronikkiin?

Radio audeissa on aina ollut syvältä.....


Tänään sain ilmaa tulemaan isosta keskisuuttimesta kun suljin kaikki muut räppänät. Jääkööt nyt sitten pysyvästi auki....tuolla pyhän hengen tuulahduksella tuskin apparit tulee valittamaan vedosta vaikka puskee päin naamaa....

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: -Velmu- - 25.05.16 - klo:19:05
Vaihteisto on kyllä hiukan ärsyttävä kun se siinä "90" nurkissa meinaa arpoa kutosen ja seiskan väliä. Sinänsä erikoista myös, että vakioajoreitillä on yksi mäki mikä volvolla meni aina suurimmalla vaihteella ja audi heittää kutosen vaikka vauhtia on vakkarissa 110km/h.
Moderneissa voimansiirroissa löytyy riittävän pitkä välitys tasaisella ajoon ja lyhempi välitys ylämäkeen. Turha siitä on hermostua, jos automaatti vaihtaa sopivan välityksen joka tilanteeseen.

Qman

Lainaus käyttäjältä: Flat - 25.05.16 - klo:19:26
olen kuullut useammalta taholta negatiivisiö kommentteja vaihteiston toiminnasta diiselin yhteydessä. Liekko sitten totta vai tottumiskysymyksiä ässtronikkiin?

Radio audeissa on aina ollut syvältä.....

Vaihteistoon vaan pitää tottua. Kovin yritteliäästi ei kaupungissa voi ajaa. Paikaltaan lähdetää laiskasti kun eka pari sekuntia menee vaihteen arpomiseen ja ahtojen kasvattamiseen mutta kyllä sen kanssa toimeen tulee. Tuo on jo parempi kuin 6-DSG oli 8v sitten. Sen kanssa ei kärryn peruuttamisesta tullut yhtään mitään. Tämä audin uusi on jo niin hyvä että joskus jopa unohtaa sen olevan dsg.

Radion äänestä ei voisi olla enempää samaa mieltä. Mihin tarvitaan subbari kun ei bassoa ei saa vaikka kontusilla anelisi, diskani sävy muistuttaa unicef-korvalappustereoita (jos joku muistaa), keskiäänialue on kuin vuoristorata. Volkkareissa ja audiessa tuntuu radion surkea ääni olevan jonkinlainen tavaramerkki.

Mutta pitää tässä nyt vähän kehuakin A4sta. Se on kokoisekseen (ulkomitat) yllättävän näppärä peruutella ja keulankin pystyy hahmottamaan helposti parkkipaikoilla. Tuntuu että se kääntyy todella hyvin. Sisusta on myös mukavan avara. 
Sellainen superominaisuuskin  omasta mielestä löytyy ja se on kaarreajo. Huomautan kuitenkin heti kärkeen että tämä ei ollenkaan sentapainen kuin bemarit on vaan täysin eri tyyppinen. Itse pidän audin kaarrekäytöksestä. Se menee kuin juna vailla minkäänlaisia vempuiluja. Audin nelivetodollakin  voi oman kokeilun perusteella vähän takavedon tyyliin avittaa kaasulla ihan jopa nyt asfalttikurveissa. Eroakin silti on takavetoon. Tuo neliveto imee itsensä kurviin ja siitä läpi. Kaasu saa aikaa pienoista siirrosta yliohjauksen suuntaan mikä nopeuttaa ajoa. Minä tykkään vaikka tuo onkin tuntumaltaan etäinen. tuntuma liittyykin vain ohjauksen epämäärisyyteen  mutta tosiaan alusta on omasta mielestä kuin minulle tehty.
Soralla se on jotain aivan muuta kuin bemarit, tai perusmerkit. Että osaa olla naminami-alusta. Edes kuulalaakerisora ei saa autoa vetelemään. Tämä ennustaa upeaa talviajettavuutta.   Varovainen tuon kanssa täytyy kyllä olla koska jossain se rajakin tulee vastaan.
Niin, en silti tosiaankaan ole mikään rattikake-vauhtihirmu-luupää vaan ajan hyvinkin rauhallisesti tai en ainakaan juuri ylinopeuksia. Alustan kyllä tuntee kurveissa ihan alle 80 vauhdeissakin.




sepinki

Näistä stronicin uuden sukupolven "haasteista" olen sinällään samaa mieltä, että nykyisen Sharanin 6-lovinen märkäkytkimellinen dsg on melkoisen erilainen tekele uuteen 7-loviseen a6:n märkäkytkimelliseen laatikkoon verrattuna (a4 on varmaankin sama versio). Uusi vaihtaa edes takas paljon herkemmin (voi johtuu yhdestä lisävaihteesta tai co- päästötavoitteista tms.). Noin 90km/h on arpomista 6/7 vaihteen välillä. Lähinnä lienee tottumiskysymys, kumpikin hoitaa mielestäni hommansa ihan ok. Vertailukohtana appiukon ed. E-mesen 7 vaihteinen ja hänen nykyisen E-mesen 9- vaihteinen automaatti. Kumpikin disuja niin kuin omatkin autot. En valitettavasti voi sanoa että mersun laatikko olisi maailman paras vaikka jotkut niin uskoo. Ihan täysin tottumiskysymyksiä ja mutu- juttuja. Näin satunnaisena käyttäjänä se ärsyttää ominaisuuksillaan varmaankin samalla tavalla kuin joitakin dsg-vaihteisto😂. Mesenkin laatikko arpoo ja nykii vaikka on momentinmuuntimella. Kestävyyteen en ota kantaa kun kaikilla em autoilla ajettu alle 100 tkm.

Sitten ihan b9 asiaakin. Tuleeko comfort- paketin vetokoukun mukana adapteri vai onko 13 napainen pistoke ainoona vaihtoehtona. Sen verran vanha kärry ettei tollasta löydy vaunusta.....
2 × A6 c7 quattro

rami

Lainaus käyttäjältä: sepinki - 27.05.16 - klo:18:16
Näistä stronicin uuden sukupolven "haasteista" olen sinällään samaa mieltä, että nykyisen Sharanin 6-lovinen märkäkytkimellinen dsg on melkoisen erilainen tekele uuteen 7-loviseen a6:n märkäkytkimelliseen laatikkoon verrattuna (a4 on varmaankin sama versio). Uusi vaihtaa edes takas paljon herkemmin (voi johtuu yhdestä lisävaihteesta tai co- päästötavoitteista tms.). Noin 90km/h on arpomista 6/7 vaihteen välillä. Lähinnä lienee tottumiskysymys, kumpikin hoitaa mielestäni hommansa ihan ok. Vertailukohtana appiukon ed. E-mesen 7 vaihteinen ja hänen nykyisen E-mesen 9- vaihteinen automaatti. Kumpikin disuja niin kuin omatkin autot. En valitettavasti voi sanoa että mersun laatikko olisi maailman paras vaikka jotkut niin uskoo. Ihan täysin tottumiskysymyksiä ja mutu- juttuja. Näin satunnaisena käyttäjänä se ärsyttää ominaisuuksillaan varmaankin samalla tavalla kuin joitakin dsg-vaihteisto😂. Mesenkin laatikko arpoo ja nykii vaikka on momentinmuuntimella. Kestävyyteen en ota kantaa kun kaikilla em autoilla ajettu alle 100 tkm.

Sitten ihan b9 asiaakin. Tuleeko comfort- paketin vetokoukun mukana adapteri vai onko 13 napainen pistoke ainoona vaihtoehtona. Sen verran vanha kärry ettei tollasta löydy vaunusta.....
Kyllä tulee adapteri Comfort paketissa.

sepinki

^ Kiitos rami vastauksesta. Ei tartte marmorilta kysellä taikka säästää nykyisestä kulkupelistä.

2 × A6 c7 quattro

Rauska

Totutusajojen tässä vaiheessa kävin sitten lentokentällä, ei vielä kaasu pohjassa sentään  8)

https://drive.google.com/open?id=0B31Nc4O9x6DINnRhWnN5RnFIMmc
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Bax

Lainaus käyttäjältä: sepinki - 27.05.16 - klo:18:16
Sitten ihan b9 asiaakin. Tuleeko comfort- paketin vetokoukun mukana adapteri vai onko 13 napainen pistoke ainoona vaihtoehtona. Sen verran vanha kärry ettei tollasta löydy vaunusta.....

Q3:n comfort-paketin mukana tuli vetokoukun adapteri, joten eiköhän a4:ssa ole sama juttu.
A4 Sedan Progress Plus 40 TSFI 150kW MHEV Quattro S-Tronic MY 23
ex. VW Golf Sportsvan 1.5 TSI 110kW DSG Highline -19
ex. Q3 1.4 TSFI 110 kW 2WD Business Sport manual -MY16
ex. A3 1.4 TSFI Business manual -13
ex. Japanilaisia, italialaisia vuodesta -74

Diudimies

Kävin viikonloppuna koeajamassa uuden Audi A4 3.0TDI quattron. Oli se vain mahtava mylly tuohon uuteen neloseen. Todella selkeästi ruudikkaampi ja vääntävämpi kuin 2.0tdi 190hp. Ero kuin yöllä ja päivällä vai niin on hintakin  :D Kulki todella kepeästi ja värinättömästi pienillä kierroksilla ja moottorin ääni oli todella pieni ja pehmeä mikä kantautui ohjaamoon. Aika mielenkiintoista kuitenkin oli se että tämä koeajamani A4 oli rengasääniltään paljon meikäläisen autoa (A4 sedan B9 2.0tdi quattro) pienempi. Ero oli mielestäni todella selkeä vaikka autossa oli juuri samankokoiset ja merkkiset renkaat kuin omassani. Sekä omassani että koeajoautossa oli äänieristelasit tai ainakin omassa pitäisi olla comfort paketin mukana tulevat. Koeajoauto oli avant, liekkö sillä merkitystä asiaan.

Kävin myös kokeilemassa uutta A4 sedan 2.0tfsi quattroa, jossa renkaina oli 245/40/R18. Itsellä vakiot 225/50/R17. Ihmeellistä mutta tuo koeajoauto oli noilla 18 tuuman renkailla hiljaisempi kuin omani.

Onko muilla ollut vastaavia havaintoja koeajoautoista?

enkero

Lainaus käyttäjältä: Diudimies - 29.05.16 - klo:18:00
Kävin myös kokeilemassa uutta A4 sedan 2.0tfsi quattroa, jossa renkaina oli 245/40/R18. Itsellä vakiot 225/50/R17. Ihmeellistä mutta tuo koeajoauto oli noilla 18 tuuman renkailla hiljaisempi kuin omani.

Onko muilla ollut vastaavia havaintoja koeajoautoista?

Karppamaiseen tyyliin vastataan kokemukset eri automallista, eli siis Octavia III:ssa 16" rengastus on äänekkäämpi kuin 18". Ei mitään järkisyytä miksi näin olisi, mutta näin se vain on.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Ktk

Lainaus käyttäjältä: Bax - 29.05.16 - klo:14:34
Q3:n comfort-paketin mukana tuli vetokoukun adapteri, joten eiköhän a4:ssa ole sama juttu.

Ei tule minkään tehdaskoukun kanssa vakiona adapteria tehtaalta. Jos automyyjä on täyspäinen niin se laittaa sen sinne autoon ihan oma-aloitteisesti mukaan tai pyytää että luovutushuollossa nakataan kyytiin. Monet toimii noin, ei välttämättä kaikki.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy