A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Latexi

Kiitokset, täytyy mennä kokeilemaan.
Latexi

Latexi

Olihan se siinä missä mainitsit. Mitä lie olen etsinyt, liikennevaloja Jokioisten keskustassa?
Latexi

msuomal

Mites käytännössä toimii BT hf ja Apple Carplay yhdessä? Autossahan on molemmat sillä Smartphone Interfacella. Meneekö näin: jos ei jaksa ottaa luuria taskusta, yhdistyy BT:llä ja käytetään Audin puhelinvalikkoa, mutta jos tökkää piuhaan, Carplay alkaa hoitamaan puhelintoimintoja? Onko phone boxista hyötyä Carplayn kanssa?

LEMMY

#1323
Koitetaan osasinko liittää kuvan pitkästä aikaa. Tässä kuva luovutuksesta ja väri on se Scuba Blue.
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

LEMMY

Uus yritys

https://picasaweb.google.com/115092316901199188079/A4?authuser=0&feat=directlink

Kuvaa en osannut jakaa. Toivottavasti ees linkki on julkinen.
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

Marklund

On julkinen, ja väri toimii! On mielestäni tyylikäs, ei liian vaalea, ja erottuu kuitenkin mustasta. Onnittelut autosta!

Lisäksi tuossa sinisessä erottuu selvästi metallihohto, kun tango-punaisessa saa katsoa todella tarkkaan, että erottaa hohtoa maalista.

Latexi

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 13.02.16 - klo:16:43
Mites käytännössä toimii BT hf ja Apple Carplay yhdessä? Autossahan on molemmat sillä Smartphone Interfacella. Meneekö näin: jos ei jaksa ottaa luuria taskusta, yhdistyy BT:llä ja käytetään Audin puhelinvalikkoa, mutta jos tökkää piuhaan, Carplay alkaa hoitamaan puhelintoimintoja? Onko phone boxista hyötyä Carplayn kanssa?
Ai jaa, olen sen verran pihalla näistä jutuista, että vastaan, kun puhelu tulee. En osaa kertoa mitä kautta se tulee, se vain tulee ja pääsee siitä soittamaankin.  :-\
Latexi

msuomal

Lainaus käyttäjältä: Latexi - 13.02.16 - klo:17:36
Ai jaa, olen sen verran pihalla näistä jutuista, että vastaan, kun puhelu tulee. En osaa kertoa mitä kautta se tulee, se vain tulee ja pääsee siitä soittamaankin.  :-\
Olet kuitenkin kokeillut molempia...? :)

Latexi

Kyllä. En vain ole sen ihmeemmin perehtynyt asiaan, riittää kun toimivat.
Latexi

Flat

vetääkö carplay android auton tavoin puhelimen lukkoon kun se kytketään piuhalla autoon? Hieman ärsyttävä ominaisuus. Jos haluaisi vain ladata puhelinta, mutta ei kytkeytyä autoon.

Dis

Tuli tuota peilien lämmitintä etittyä ja liikkeessä kertoivat mistä löyty vanhan a3 kanssa.

Millasia toimitusaikoja teillä on ollu ja mitä luvattu?
Tilattu a4 sedan 2tfsi kommunikaatio ja comfort -paketeil ja b&o ja sekalaista sälää lokakuun alussa ja meinas tuotantoa vk7.

Mistä tuon androidin softan ootte kaivanu vai yhistääkö se sitten suoraan kun tuuppaa piuhan kiinni?

hq100

http://www.apkmirror.com/

Tuolta sen löytää ainakin. Kyllä se aika suoraan taisi lähteä käyntiin. Toiminut itsellä sen verran epävarmasti, ettei ole tullut juuri käytettyä. Kaatuilee säännöllisesti, vaatii johdon irroittamisen ja uudelleen kytkemisen että lähtee uudestaan toimimaan, eikä aina silloinkaan.

Spotify toimii paremmin bluetoothin kautta, ja navigointia en sieltä tarvitse kun on navipaketti, joten melko hyödytön toistaiseksi omalla kohdallani.

Mjkarhu

Lainaus käyttäjältä: Flat - 13.02.16 - klo:18:25
vetääkö carplay android auton tavoin puhelimen lukkoon kun se kytketään piuhalla autoon? Hieman ärsyttävä ominaisuus. Jos haluaisi vain ladata puhelinta, mutta ei kytkeytyä autoon.

Mitä meinaat lukolla? Carplayn avulla voi ohjata valittuja appeja auton omassa järjestelmässä, mutta ne pyöritetään suoraan puhelimesta. Jos esim käytät navia, on se aktiivisena puhelimessa. Jos puhelimessa poistutaaan ko appista, poistuu se toki myös carplayn kautta auton näytöltä. Eli voit käyttää puhelinta normaalisti, mutta tällöin auton näyttössä on carplayn perusvalikko tuettuine appeineen. Järjestelmä ei siis pyöritä mitään auton päässä, vaan kaikki tapahtuu puhelimessa. Et siis voi pitää esim navia auton näytöllä ja selata samaan aikaan puhelimesta esim whatsappia. Puhelimen lataus onnistuu näin ollen ja voit käyttää puhelinta normaalisti, toki se ei kytkeydy BTn yli esim auton handsfree järjestelmään.

Flat

android autossa puhelin menee "lukkoon"  kun se on kytketty piuhalla autoon. Kaikki pitää tehdä auton nappuloilla. Puhelimessa lukee vaan android auto ruudulla ja sitä ei siis voi käyttää ollenkaan.

-o-

#1334
Lainaus käyttäjältä: hq100 - 13.02.16 - klo:23:21
http://www.apkmirror.com/

Tuolta sen löytää ainakin. Kyllä se aika suoraan taisi lähteä käyntiin. Toiminut itsellä sen verran epävarmasti, ettei ole tullut juuri käytettyä. Kaatuilee säännöllisesti, vaatii johdon irroittamisen ja uudelleen kytkemisen että lähtee uudestaan toimimaan, eikä aina silloinkaan.

Spotify toimii paremmin bluetoothin kautta, ja navigointia en sieltä tarvitse kun on navipaketti, joten melko hyödytön toistaiseksi omalla kohdallani.

Oheisen linkin http://youtu.be/AdfyZQUyCiY jamppa kertoo ja näyttää, kuinka omppu kytkeytyy välittömästi ja alkaa toimia, mutta androidilla on toinen tilanne. Testattaessa säkillinen eri androideja tulos on vaihteleva, Samsung s4 kytkeytyy parinkymmenen minuutin päästä ja Nexus ei ollenkaan. Opelin kohdalla mainitaan että vain laitevalmistajat voivat vaikuttaa asiaan softan päivityksen myötä. Kuinkahan Audin ja B9:in kohdalla tilanne, onko vastaavaa tautia että osa Android puhelimista toimii ja osa ei?

hq100

Juu, varmaankin on android-puolella hyvinkin puhelinkohtaista. Itsellä S6.

hq100

Lainaus käyttäjältä: Flat - 14.02.16 - klo:07:31
android autossa puhelin menee "lukkoon"  kun se on kytketty piuhalla autoon. Kaikki pitää tehdä auton nappuloilla. Puhelimessa lukee vaan android auto ruudulla ja sitä ei siis voi käyttää ollenkaan.

Pystyn omassani (S6) käyttämään puhelinta normaalisti, vaikka onkin kytkettynä. Menee tosiaan "lukkoon" kytkettäessä android autoon, mutta painaessa vaikkapa vasemman alakulman "viimeksi käytetyt sovellukset" -nappia pääsee puhelimen muita toimintoja käyttämään normaalisti.

Flat

kiitos vinkistä, itsellä S6 Edge, joten eiköhän se toimi samalla tavalla.

Kytkeytyminen autoon vaihtelee hieman, joskus kytkeytyy välittömästi, joskus kestää 10-20 sekuntia.

th

Applen car play:ssä ei puhelin lukitu ja esim. navissa voi kätevästi naputella osoitteet puhelimen näytöltä auton käyttöliittymän sijaan. Samalla kun navissa on auton ruudulla kartta, niin puhelimen ruutu näyttää listan koko reitin käännöksistä. Pystyy siis käyttämään samaa sovellusta, mitä auton ruudulla on, mutta eri näkymässä. Kaatumisia ei myöskään ole tullut vielä eteen. iOS9.3:ssa pitäisi vielä tulla paljon uudistuksia lisää carplay puolelle, sekä suomea puhuva siri.

Taitaa tuo android auto olla aika raakile applen tuotteeseen verrattuna ja eihän sitä tosiaan ole julkaistu edes vielä suomessa. Android kentällä lisää ongelmia aiheuttaa vielä tuo mallien erilaisuus ja yhteensopivuus. Joka valmistajalla on omat virityksensä ja yhteensopivuus on mitä on. Koskaan ei voi myöskään tietää viitsiikö valmistaja päivitellä uusinta android versiota enää vuoden päästä puhelimen ostosta ja jos päivittää niin millä aikataululla.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

TeePee66

Ensimmäinen vuorokausi mennyt uuden auton parissa ja Espoo-Hanko-Espoo reissu tehty, n. 300km mittarissa  :D. Mukavasti kulkee ja ihan hiljainen Contin nastoilla. Vielä ei viitsinyt kovin paljoa revitellä, mutta kyllä siellä pellin alla tuntuu voimaa riittävän. Hiukan vielä totuttelua tuo automaatti vaatii, kun on ikänsä keppiä veivannut. Vaimon kanssa juuri oltiin myös harjoittelemassa, kun hän ei ollut koskaan ajanut automaatilla. Eiköhän se siitä. Virtuaalimittaristo on tyylikäs, terävä ja tarkka ja toimintoja piisaa. Manhattan harmaa on suht tumma väri ja kura näillä keleillä lentää, mutta pesemällähän se lähtee. Huomenna kestopinnoitukseen, jos lika vähän helpommin irtoaisi ja myös pientä suojaa naarmuuntumista vastaan.
A5 Sportback Business Sport Comfort Ed. TFSI 185kW quattro -18
ex: A4 Avant Business Sport TFSI 185 kW quattro -16.
A5 Sportback quattro -12
A5 Coupe -08
A4 Avant -04

tpu

Perjantaina tuli tilattua oma A4 ja nyt alkoi jo mietityttää, pitäisikö se Audi connect safety & service vielä lastata siihen mukaan, niin saisi ohjattua eberiä etänäkin. Kun nyt en tälle iltaa enää liikkeeseen pääse, niin osaako joku jo autonsa saanut kertoa, tuliko tuossa Safety & Service varusteen mukana Audin puolesta joku dataliittymä, vai pitääkö siihen hankkia oma SIM-kortti?

Ja lisäkysymyksenä, jos ottaa sen Audi connect -varusteen (jossa tulee WLAN hotspot yms.), niin tartteeko se oman liittymän vai käyttääkö se samaa dataliittymää tuon safety&servicen kanssa?

Ja mitä tarkoittaa kommunikaatiopaketin mukana tuleva navigointivalmius?

hq100

Safety&Serviceä varten autossa on mukana dataliittymä. Audi connectia varten taas tarvitsee erillisen liittymän, jolle autossa on sim-korttipaikka. Voi sitä ilmeisesti käyttää myös puhelimen data-liittymän kautta.

Jos en väärin muista, niin tuon Audi connectin voi tilata ainoastaan Navin yhteydessä.

tpu

Joo, niinpä näkyykin, että Audi Connect vaatii navin.

Mutta mitä tuo Kommunikaatiopaketin Navigointivalmius tarkoittaa? Oma oletus on, että siihen voi sitten jälkeenpäin aktivoida vajavaisen navigoinnin (ei virtuaalimittaristoa) hintaan X?

hq100

Näin sen olen itsekin ymmärtänyt, että mahdollistaa jälkikäteen navin aktivoimisen ja karttojen asentamisen. Varmaa tietoa ei ole...

optilab

Kommaripaketin navivalmius tarkoittaa, että siihen saa kartat ostettua muistikortilla jälkeenpäin. Itse en löydä tälle suurta tarvetta, kun toimii erittäin hyvin applen carplayn kautta puhelimen kartat höpinöineen päivineen.
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

a4b8

Eiköhän se ole noin, eli kommunikaatiopaketissa paikka sd-navikortille. Kun auton sammuttaa mutta ei poistu autosta, niin jääkö päivävalot palamaan, saa toki pois kun käyttää valokatkaisimen 0-asennossa, onko muuta vaihtoehtoa?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

msuomal

Entä vielä se phone box ja carplay, onko havaittavissa selkeää etua? Vähän tuntuu et se jää hyödyntämättä muuten ku jos signaali ois parempi.

Mjkarhu

LainaaPerjantaina tuli tilattua oma A4 ja nyt alkoi jo mietityttää, pitäisikö se Audi connect safety & service vielä lastata siihen mukaan, niin saisi ohjattua eberiä etänäkin. Kun nyt en tälle iltaa enää liikkeeseen pääse, niin osaako joku jo autonsa saanut kertoa, tuliko tuossa Safety & Service varusteen mukana Audin puolesta joku dataliittymä, vai pitääkö siihen hankkia oma SIM-kortti?

Itse otin tuon Safety&Servicen, joten voisin hieman sitä kommentoida. Järjestelmässähän on laajoja ongelmia, mutta eivätköhän ne ratkea ennen ensi talvea, itse en ole tuota päässyt kuin pari kertaa testaamaan tänä talvena. Muuten ei ole yhteys toiminut ja tälläkin hetkellä auto seisoo pajalla tuon takia. Mutta muuten ihan fiksu homma. Näkee tietoja autosta (tälle en koe suurta lisäarvoa, koska ei näytä esim ulko- ja sisälämpötilaa). Ovet voi lukita etänä, ihan kätevä, kerran jäänyt auki vahingossa (avaimeton systeemi). Lämmittimen ohjaus on ihan kätevä, tosin vähän hidas. Data kulkee Saksan palvelimen kautta ja vahvistuksessa kestää noin 40sec.

Suurin mysteeri tässä koko hommassa on se, että tätä myydään ihan normaalina lisävarusteena, vaikka se onkin lisenssituote. Tätä eivät myyjät tai huolto ole tienneet, jouduin selvittämään asian maahantuonnista. Harmi että selvisi vasta tilauksen jälkeen. Autossa on tosiaan sisäänrakennutte SIM kortti ja omaa ei voi vaihtaa tilalle, eli tässä ollaan jatkossakin Audin hinnoittelun varassa. Itse Safety puoli on lisenssin puolesta voimassa 10 vuotta, sisältäen datakulut. Mutta etäohjaus, mukaan lukien lämmitin, onkin voimassa 3 vuotta. Eli hinnaston hinnalla saat tarvittavan raudan autoon ja 3 vuoden lisenssin palveluun. Tämän jälkeen lisenssi tulee uusia, Audi tullee myymään vuoden ja kolmen vuoden jatkolisenssejä. Mitä ne sitten maksavat? Tätä ei tiedä kukaan! Maahantuontikin levitteleen käsiään. Mielestäni tämä on melko huonoa kaupankäyntiä, kyllähän tuosta lisenssistä tulisi kertoa avoimesti ja sanoa että emme tiedä yhtään mitä tämä tulee jatkossa maksamaan.

LainaaKommaripaketin navivalmius tarkoittaa, että siihen saa kartat ostettua muistikortilla jälkeenpäin. Itse en löydä tälle suurta tarvetta, kun toimii erittäin hyvin applen carplayn kautta puhelimen kartat höpinöineen päivinee

Muistikortin kautta tuleva Navi maksanee noin tonnin luokkaa, näin kerrottiin huollon tiskillä. Tosiaan melko arvokasta, kun navi on jo carplayn kautta. Tässäkin kohtaa täytyy vaan ihmetellä Audin halukkuutta lisävarustemyynnissä. Kukaan ei ole toistaiseki osannut kertoa mitään tästä tonnin navista. Voihan sen toki ostaa ja todeta itse miten se toimii ja mitä mahdollisia etuja siinä on. Olen yrittänyt selvittää mm sitä, tuoka tämä jälkikäteen hommattava navi navigoinnin mittaristoon, kukaan ei osaa kertoa tätä. Netistä kyllä löytyy kuvia, missä navi on analogisen mittariston yhteydessä:

http://www.motor-talk.de/bilder/audi-b9-ab-sofort-online-konfigurierbar-g70952527/fis-navi-i208094708.html

Ilmeisesti Audin lisävarusteissa ei ole katteet kohdallaan (mitä on vaikea uskoa), koska ei olla nähty että niiden myynti olisi kenenkään tehtävä. Itse halusin kontin suojakaukalon, myyjä yritti vakuuttaa että siinä on kääntöpohja eikä sitä tarvitse. Halusin sen kuitenkin ja lopulta päädyttiin selvittämään asiaan varaosatiskille, mistä hintakin löytyi. Harvemmin se myyjä muualla yrittää selvittää ettei asiakas tarvitse sitä, mitä hän kysyy. Jos itse olisin Audin hommista vastaava, varmistaisin että huoltoneuvojat tuntevat lisävarusteet ja tarjoavat niitä asiakkaille huollon yhteydessä. Heillä on käytössä kaikki tieto asiakkaan autosta ja voisivat varmasti helposti tarjota asiakkaalle jotain, mitä hän ei ole tiennytkään olevan. Vielä kun tähän yhdistetään huollon yhteydessä annettava nimellinen alennus varusteesta, ei se kuulosta kovan pahalta tyrkyttämiseltä. Ja uuden auton luovutuksen yhteydessä, varmistaisin että myyjä antaa mukaan lisävarustekuvaston.

Myönnetään toki että varusteet ovat varmasti pähkinöitä, mutta kun joku on ne päättänyt valmistaa, niin miksi niitä ei haluta myydä? Audi.fi sivustolta löytyy vain englanninkielinen kuvasto, ei yhtään hintaa. Varmaan sen ostamisen voisi tehdä helpommaksikin? Mitä lisävaruste katalogi sitten sanoo tästä lisävarusteena myytävästä navista:
Release for the navigation function
Allows the original navigation function to be activated at any point in the future
(requirements: MMI radio and smartphone package).
Tuosta ei paljon selviä. Sen sijaan katalogissa keskitytään myymään mielikuvia, iloisia ihmisiä ja vapaa-ajan kuvia. Ainahan näiden mielikuvien jälkeen voi soittaa myymälään ja kysellä hintaa sekä lisätietoja. Harmi vaan, että sieltäkään ei selviä kaikki. Helpompi vain ostaa vaikka ebaysta.

optilab

Tuo Audin tehdas- ja jälkiasennettavien lisävarusteiden myynti ja markkinointi tosiaankin on aivan lapsen kengissä. Lähes olematonta käytännössä. Omassa myyntitapahtumassa ei käyty sanallakaan läpi eri lisäreitä. Lisävarusteluettelossakin varusteet listattu käytännössä vain otsikkotasolla, eikä niitä avata sen enempää. Itse sain yksitellen puristella tietoja eri lisävarusteiden ominaisuuksista ja uuden mallin ollessa kyseessä, useimmat myyjän vastaukset oli kaivettu Saksan sivuilta ja käännetty Google kääntäjällä, joilla toki itsekin olin käynyt. Kun märehdin uuden auton tilausta, kävin kilpailijalla ajelemassa 3-sarjan Bemua ja hain siitä tarjousta, oli toiminta kovasti erilaista. Asiakas istutettiin sohvalle kahvikupin kanssa ja sitten avattiin yhdessä konfiguraattori ja käytiin kaikki tarjolla olevat lisävarusteet ja niiden ominaisuudet kohta kohdalta läpi.
Noh, silti käteen jäi Audi, mutta puhtaasti auton takia. Myyntitapahtumassa BMW vei 6-0.
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

tpu

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 14.02.16 - klo:23:41
Lämmittimen ohjaus on ihan kätevä, tosin vähän hidas. Data kulkee Saksan palvelimen kautta ja vahvistuksessa kestää noin 40sec.

Onko tähän tullut Audin suunnalta mitään kommenttia, eli johtuuko tuo 40 sekuntia jostain virheestä tai muusta teknisestä ongelmasta, joka tullaan korjaamaan? Vai onko tuo ihan normaali?

Tuollaisessa etäohjaussessiossa datan määrä on sitä luokkaa, että vaikka kuinka kulkisi Saksan kautta, niin on vaikea perustella miksi vahvistuksen saamisessa kestäisi sekuntia kauempaa (+toki aika joka autolla kestää viestin saapumisesta lämmittimen käynnistämiseen ja kuittauksen lähettämiseen).

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy