Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Pertsa

#1
Olikos tuolla kyseisellä autolla ajettu vasta joku reilut 50tkm?
Uskokoon kukin mitä tahtoo, mutta mikäli vanhat merkit ja kokemukseni näistä vehkeistä pitävät paikkansa (ja mikseivät pitäisi) olen aikalailla satavarma että tuo kulutus ei jää tuohon vaan lisääntyy koko ajan ja on viimeistään sadassatonnissa 1 litra/1000km, sitten 2 litraa/1000km jne.

Öljymerkin vaihdolla eikä muilla poppakonseilla ole mitään vaikutusta öljynkulutukseen vaan ainoa ratkaisu on mäntäremontti.

Itse koittaisin hankkiutua autosta eroon mahdollisimman pian ellei joku suostu korvaamaan mäntäremonttia.

#2
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
05.01.18 - klo:15:55
Lainaus käyttäjältä: mattinen - 05.01.18 - klo:12:58
Tuskinpa. Itse näen asian niin, että hinnoittelu on vain looginen seuraus eräästä seikasta. Nimittäin rohkeasta ja tinkimättömästä totuuden puhumisesta. Foorumin eräs jäsen on jo vuosia autoihinsa rakastuneiden jullien sättimisen uhallakin kertonut totuuden Audin alati laskevasta laadusta. On täysin selvää, että tämä faktapuhe alkaa vähitellen kantaa hedelmää. Varsinkin, kun faktanpuhujan jokainen viesti henkii pitkää kokemusta, vahvaa osaamista, rautaista asiantuntemusta sekä sujuvaa argumentaatiota. Olisi perin outoa, ellei tällainen hengenvalo vähitellen alkaisi säteillä myös tämän foorumin ulkopuolelle.

Laakkonen on nyt ensimmäisten joukossa ottanut faktoista vaarin ja tarkistanut hinnoitteluaan. Muut kauppiaat seuraavat todennäköisesti perässä. Eikä tästä huolissaan pidä olla. On jo korkea aika saada tieto Audin heikosta laadusta "autokansan" ulottuville. Ennemmin tai myöhemmin tämä tulee johtamaan myös uusien Audien hinnoittelun tarkistamiseen. Ja sehän on toki meidän kaikkien etu.

Harvoinpa viitsii tälle foorumille enää nykyään kirjautua tai edes lukea. Satunnaisesti kun tänne tulee näitä Audijuttuja lukemaan niin aina on joku paskanjauhanta käynnissä ja asiaa löytyy harvoin. Moderointia kun tällä forumilla ei ole minkäänlaista ollut vuosiin. Aikamoinen Suoli24 palsta on tästäkin tullut.

Uskotko että sinun jaarittelusi on vähintään yhtä rasittavaa luettavaa kuin tämän "Foorumin erään jäsenen" horinat ja keskittyvät lähinnä vain trollin ruokkimiseen. Antaisit jo olla sinäkin, kai ymmärrät että tuo on loputon suo, kannattaisko olla heittämättä vettä myllyyn. Voisitte molemmat bannata itsenne vähäksi aikaa.

Kiitos ja anteeksi ...
#3
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
16.10.16 - klo:10:57
Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 14.10.16 - klo:08:33
Jenkeistä en tiedä, mutta täällä se muutos osuus siihen kesä-heinäkuulle joka vuosi. Sille oli joku oikein viikkonumero, minkä joku varmasti muistaa.

Mutta tuo varmaan koskee kyllä kaikkia B9:jä, koska vm16 vs vm17 välissä tuskin tapahtui mitään radikaalia..
Viikko 22 eli touko-kesäkuun vaihteessa vaihtuu mallivuosi Audilla ja muillakin konsernin autoilla.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=11066.msg554428#msg554428
#4
Liikenneturvallisuus on Suomessa ilmeisesti ollut niin hälyttävän huonolla tolalla että sitä piti alkaa nopealla aikataululla yhtäkkiä parantamaan kaikin keinoin. Vaikka ylinopeudet vähenivätkin selvästi rikesakkojen nostamisen takia, ei se ilmeisesti tarpeeksi parantanut liikenneturvallisuutta vaan piti rikesakkorajaa vielä laskea.

On kyllä niin räikeää valehtelemista Kolehmaiselta ettei mitään rajaa. Mutta eipä hätää, liikenneturvallisuus paranee edelleen jatkossa kohisten kun rikesakkoihin saadaan vielä 25% lisäkorotus ja päiväsakot kaksinkertaistetaan  ::)

Miksi ei voida ihan suoraa sanoa mistä on kyse niin ei tarvitsisi valehdella. Näyttää siltä että Suomen asiat todella paljon pahemmassa jamassa kuin kansalaisille on uskallettu kertoa. Näkeehän sen jo sokea Reettakin, että alkaa olla aika epätoivoista kun tällaisiin keinoihin pitää mennä.
#5
Jos aux-liitin autossa yleensä on niin se löytynee sieltä keskikyynärnojan alla olevan lokerossa takaseinässä. Ainakin Suomiautoissa on noin.
Tietenkin jos on AMI niin auxia ei ehkä ole ollenkaan?
#6
Tiivisteiden putsaus kaikesta vanhasta skeidasta mitä niihin on vuosien varrella laitettu, silikonit (varsinkin ne), vahat ym. esim. IPA:lla.
Sitten bemaribrändättyä gummipflegeä. Maksoi muistaakseni vajaa 6eur/spraypullo marmoritiskillä (Laakkosella). Käy myös muihin merkkeihin :)  Pitäis natinat loppua.

#7
En osaa sanoa kun ei itsellä ole kokemusta, mutta uskoisin että jollain noista ohjeista osaisin vaihtaa :
https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=audi+a4+b6+replace+fog+light+bulb
#8
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
31.05.16 - klo:09:39
Eikös tuo ECO tarkoita vaan sitä että kompura ei pyöri ollenkaan, eli ei ole jäähdytys päällä.
#9
A4 B8 (07–) / Vs: Öljyn kulutus
30.05.16 - klo:14:54
^Sillä ei liene tässä tapauksessa merkitystä koska myyjäliikkeen piikkinhän/virhevastuuseenhan tuo menee jos eivät ala hankalaksi, koska ostosta on vasta 1kk. He keskustelevat sitten maahantuojan kanssa mahdollisesta kustannustenjaosta keskenään. Ei tuosta kyllä ostajalle mitään kuluja pitäisi tulla. Kaupan purkuunhan tuossa on edellytykset elleivät korjaa konetta.
#11
A4 B8 (07–) / Vs: Peilin vilkun vaihto
12.04.16 - klo:13:40
^Miten olet koittanut irrottaa? Itse vaihdoin peilin kuoret exästäni ja ei se kovin ihmeellinen homma ollut.
Peilinlasihan pitää irrottaa ensin ja siellä allahan on sitten muutama ruuvi joilla kuori kiinni.

Tuossa jotain ohjeita. Osa noista on vanhempiin malleihin mutta sama periaate on.

http://www.audizine.com/forum/showthread.php/267942?p=3443125&viewfull=1#post3443125
https://www.youtube.com/watch?v=AIRHQWYW1WM
http://a4mods.com/index.php?page=webcontent/pages/mirrors.html
#12
A4 B8 (07–) / Vs: Öljyn kulutus
18.03.16 - klo:15:18
^No, miten kuvittelet heidän kattavan nuo kulut? Ilmeisesti sitten autojen myynnistä saatavilla katteilla?
#13
A4 B8 (07–) / Vs: Öljyn kulutus
18.03.16 - klo:14:05
No, minusta tuossa autossa on selvä vika ja myyjäliike yrittää vaan saada sinua osallistumaan kustannuksiin. Myyjäliike tuosta on vastuussa ja he tappelevat maahantuojan kanssa mahdollisesta kustannusten jaosta. Ei tuosta kyllä sinulle kustannuksia pitäisi tulla, en minä ainakaan suostuisi.
Ei minusta sillä ole väliä onko myyjäliike ollut tietoinen tuosta tai ei. Ovat kuitenkin myyneet sinulle viallisen auton. Kuluttaja-asamiehellä on varman sanansa sanottavana tuohon. Eihän se nyt ole oikein että juuri auton ostanut joutuu laittamaan tuhansia auroja moottoriremonttiin. Tämmöisiä tapauksia heillä on kyllä vakuutukset olemassa.
#14
No joo siinä mielessä. Offsetin lisäksi vaikuttaa myös vanteen leveys miten se tulee ulos/jää sisälle.
#15
No juu ei ole offsettia mutta kuinka oleellinen asia se on tietää? Tietenkin jos aikoo hommata täsmälleen samoilla spekseillä olevat aftermarketvanteet niin silloin tietenkin. Voi tosin valikioma tuolloin olla aikalailla rajattu silloin.
#16
Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 09.03.16 - klo:10:17
Tostahan se selviää, mutta tuskin on Audin omaa käsialaa. Voivat olla siis väärät arvot. Ainakin tuo 19" rengas on tuossa 245, kun Audi itse myy 255 leveenä.

Siis kyllähän ne tuosta selviää ja varmaan ovat oikein, mutta pidän outona ettei Audi koe tarpeelliseksi kertoa tätä tietoa. Ehkä haluavat asiakkaat tiskille kyselemään?
Eikös nuo Audin lisävarusteena myymät rengas-vannesetit selviä tuosta hinnastosta ja siellä mainittu myös rengaskoot. Luulis nyt noihin voivan luottaa.
#17
A4 B8 (07–) / Vs: Öljyn kulutus
29.02.16 - klo:11:45
^Sä olitkin onnekas. Kaikki ei ole olleet yhtä onnekkaita. Näyttää että vastaantulo on ollut 0-100% riippuen milloin mistäkin syystä, ehkä jopa kuun asennosta. Itse en luottaisi tuohon että maahantuoja korvaa mitään, ainakaan sataprosenttista vastaantuloa. Jos kulutus on max 0,5 litraa/100km, niin mitään mahdollisuuksia ei vastaantuloihin ole. Se on maahantuojan ja valmistajan mielestä normaalia öljynkulutusta. Itse voi mielessään miettiä että onko se normaalia vai ei.
No, jos tarve mäntärempalle tulee, niin siitähän vääntävät sitten auton myynyt liike ja maahantuoja keskenään. Ei auton ostajan tarvi maahantuojaan olla yhteydessä. Myyjäliikehän vastaa ainakin sen 6kk virhevastuun ajan autossa olevista vioista.
#18
A4 B8 (07–) / Vs: Öljyn kulutus
29.02.16 - klo:11:21
Sanoisin että tuo öljynkulutus on pikemminkin sääntö kuin poikkeus, niin paljon noita on. Nettiautossakin on useita tullut vastaan joissa mainittu että mäntäremppa tehty. Itse en uskaltaisi ostaa.
Jos tuommoinen on kiikarissa, niin ostaisin vain sellaisen jossa mäntäremppa jo tehty tai sitten faceliftin. Facelift toki sen verran tuoreempi että hinta pompsahtaa.
#19
A4 B8 (07–) / Vs: Audi A4 B8 chat
25.02.16 - klo:22:33
Neula saattaa olla vähän liiaan heppoinen tuohon (saattaa vääntyä) koska ei ne ihan helposti välttämättä käänny ne suuttimet. Biltemassa on tuohon työkalu jossa vähän järeämmät nuo piikit.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Muut/Suuttimien-saatotyokalu-2000017963/
#20
Ulkopinnat / Vs: Solmaster AS40
09.12.15 - klo:09:16
Lainaus käyttäjältä: Daatta - 09.12.15 - klo:00:25
Lainaus Autohoitokaupan sivuilta:BH Autofoamia on tullut käytettyä varmaan 10 kannua, en pesisi autoa ilman. Tuo ei siis ole liuotin vaan esipesuaine. Toki vahat lähteeä AF:llakin jos sitä käyttää väärällä seossuhteella, siinä ei ole mitään järkeä vaan ainoastaan tuhlaa ainetta. Mutta jos sinulla toimii AS40 paremmin niin siitä vaan.

Autofoamia käytetään siis vaahdottimen kanssa raakana, seos on säädettävä ja pesurista riippuen 1-5%. Eli vaahdotin lantraa foamin, painekannua käytettäessä se pitää toki tehdä itse. Vaahtoaminen ei ole se juttu, se lisää vaikutusaikaa mutta ei ole pakollista. Osa Pesukintaan käyttäjistä hoitaa varsinkin talviesipesut TI-hallissa painekannun avustuksella, toimii aivan hyvin ja puhdasta tulee. Toki kunnon pesuri (10l/min) ja vaahdotin auttaa asiaa aika lailla. Kuivuminen voi olla kesällä aurinkoisella kelillä ongelma, mutta silloin pitää kastella pintaa vesisuihkulla jotta saadaan riittävä vaikutusaika.
^Jep. Itse kokeilin BH autofoamia eka kertaa tällä viikolla kun netissä oli hyviä kokemuksia. Paineruiskussa 6% seoksella jo pitkään hyvin likaisena olleen auton pintaan vaikuttamaan noin viideksi minuutiksi. Sen jälkeen painepesurilla huuhtelu. Täytyy kyllä sanoa että loistava aine. Sen jälkeen kinnaspesu eikä juurikaan kinnas ja pesuvesi likaantuneet. Eikä vie vahoja tuolla seossuhteella.
Ei tosiaan paineruiskulla saa juuri vaahtokerrosta aikaan mutta ainakaan talvella se ei ole ongelma koska aine ei pääse kuivumaan liian nopeasti.

Hyvä aine on tuo Solmaster myös. Sitäkin olen käyttänyt talvella esipesussa. Siinä minulla oli muistaakseni 4% seos jolla ei vahat vielä näytä lähtevän, mutta lika lähtee hyvin. Valkoisessakaan autossa ei juuri likaisia kohtia näkynyt tuon jälkeen.
#21
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
01.12.15 - klo:12:15
Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 01.12.15 - klo:11:25
Turvallisuus on penkin ja ratin välissä, ei missään nelivedossa  ;D
Tottakai on viimekädessä. Sama koskee muitakin varusteita mitä turvallisuusvarusteina pidetään.
#22
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
01.12.15 - klo:11:23
Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 01.12.15 - klo:10:39
Mikäli ajatellaan parilitraista konetta ja eteläisen Suomen kelioloja, niin kuinka paljon quattrosta olisi vaikkapa alkutalvesta 2015-2016 tuota iloa ja hyötyä ollut? Koko ajan menee soppaa n. 0,5 litraa / 100 km enemmän, eikä liukkaita ole ollut yhtenäkään päivänä. Taitaa lisäksi dieselissä verokin kasvaa painon nousun myötä. Suhteessa q on varmasti hyvä sijoitus, kun vertaa sen hintaa muihin lisävarusteluettelon herkkuihin, mutta on monta tonnia suhteellisen kova raha kuitenkin. 3,0 TDI:ssä neliveto on varmasti hyödyllinen puhtaasti voiman välittämisessä tiehen, mutta entä vaikkapa 140 kW:n TDI yhteydessä... ei sillä vielä renkaat savuksi muutu. Pahimpina talvina ainakin täällä pk-seudulla suurimmat ongelmat tavallisella kaksivetoautolla ovat olleet pysäköinnissä lumivallien yli, mutta tällöin enemmän apua olisi kyllä ollut korkeammasta maavarasta. Itsekin olen B8:n q:lla omistanut, muttei tuosta mitään must-tunnetta seuraavia vaihtoja ajatellen tullut.
Kysehän ei olekaan siitä etteikö vajaavetoisellakin pärjää tai ongelmien välttämisessä talvikelissä. Oma exä oli quattro mutta S-line alustalla ja sen verran matala ettei sillä mitään korkeita lumivalleja ylitelty eikä se mikään maastoauto ollut. Kaukana siitä. Kuitenkin ajamisen vakaus ja yleensä ajettavuus talvikelillä on jotain ihan muuta kuin vajakilla, moottorista riippumatta.
Vastoin yleistä harhaluuloa quattrosta on iloa myös kesäkelillä, sitä vaan ei välttämättä huomaa ellei aja peräkkäin kahta samanlaista joista toinen vajaavetoinen ja toinen nelivetoinen.
Nelivedon tuoma polttoaineen kulutuksen lisäys on niin pieni ettei sillä ole autoilun kokonaiskustannuksissa käytännössä mitään merkitystä.
No jos ei quattroa pidä tärkeänä, niin voihan ne rahat sitten sitten laittaa vaikka kiiltolistoihin, metalliväriin, hienoihin sisälistoihin ja muuhun tärkeämpään ::)
Neliveto on mielestäni ennen kaikkea turvallisuusvaruste.
#23
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
29.11.15 - klo:20:27
Lainaus käyttäjältä: \o/ - 28.11.15 - klo:22:08
katselin YouTubesta lumen pölytystä quattrolla ja kävin heittämässä elämäni ensimmäisen lenkin quattrolla tänään. Pitää maanantaina selvittää Kuinka myyjän huumori kestää, kun tulin nyt tulokseen, että tilaukseen pitäisi lisätä vetäviä pyöriä...aivan helvatan hyvä auto!
+1
Hyvä päätös, q on hyödyllisin lisävaruste. Ellei sitä hoksaa niin kannattaa käydä kokeilemassa. Tästä lisävarusteesta on kaikkein eniten iloa ja hyötyä.
Muut lisävarusteet on sitten vain nice to have lisävarusteita. lompakon mukaan.

#24
A4 B8 (07–) / Vs: Öljyn kulutus
23.11.15 - klo:10:30
Lainaus käyttäjältä: audion - 16.11.15 - klo:16:55
EI ollut tuuria ei. Nyt se pata alkoi 68000km jälkeen polttamaan öljyä 1L/4500km ja vauhti sen kun kiihtyy. Tähän mennessä tuo 1L/15000 on riittänyt. Mitä lupasi AC: no ajeleppa poika niin kauan, että se syö 1L/2000km niin palataan asiaan, mitataan sitten kulutus. Mitä h...vettiä, että minun pitäisi nyt juottaa koneelle öljyä kunnes tuo ehto täyttyy. Jokseenkin käsittämätön homma, eikö tämä nyt jo viittaa johonkin ongelmaan koneessa ilman öljyn kanssa läträämistäkin. Taidan tässä yrittää jotain vastatoimia.
Kuulostaa ihan normicaselta. Noin se on noissa tupannut olemaan, eli se kulutus alkaa lisääntymään jossain vaiheessa reippaasti. Ja ellei se 0,5 litraa/1000km täyty niin ei asialle ei mitään tehdä sitä ennen.
Itse hankkiutuisin autosta eroon niin kauan kun öljynkulutus on vielä sallituissa rajoissa.

Lainaus käyttäjältä: rami - 23.11.15 - klo:08:37
Mikähän lienee tilanne nuissa uusissa / uudemmissa A4 2.0 TFSI koneissa tuon öljynkulutuksen suhteen?
Uudessa A4:ssä on tuo 2.0 TFSI kone hinnoiteltu aika lähelle tuta 1.4TFSI moottoria.
Kahden litran mylly tuntuisi houkuttavalta,mutta jos öljyä menee entiseen malliin jää se kumminkin taatusti hankkimatta.
Onkohan moottoreissa tapahtunut muutoksia kyseisen ongelmien takia?
Kyllä normaalikulutus pitääisi olla jotain 2-3ltr/30 000 km.
Niinkuin tässäkin ketjussa on useaan otteeseen todettu, öljynkulutusongelmista päästiin eroon 2.0TFSI koneilla B8:n faceliftin yhteydessä 2013. Vaikea uskoa että olisivat taas saaneet sen takaisin B9 malliin.
#25
Jos tuo on ratin alareunassa, niin veikkaan että on tullut farkkujen taskun ja sivusauman liitoskohdassa olevasta niitistä autosta noustessa. Itsellä oli pari samanlaista jälkeä ex-autossa ja myös ensin ihmettelin mistä naarmut on tulleet, kunnes jälkeenpäin sen tajusin. Sormuksella ei varmaan ihan tuollaista jälkeä saa aikaan.

Jonkinlaista täyteainetta ja väriähän tuo kaipaa jos tun haluaa fiksata. Joku fiksaamo tuon voi tehdä tai sitten voi koittaa itse fiksata. Esim täällä on kaikenlaisia korjaussettejä:
http://www.furnitureclinic.co.uk/?gclid=CNyW-9mJpskCFcoAcwod780A9w
#26
Lainaus käyttäjältä: batman14 - 13.11.15 - klo:12:06

Sama juttu kun parkkitutkat alkoivat yleistymään niin kuuli usein että ''En ikinä halua tuollaisia turhakkeita'' kommentteja. Tietenkin nämä jotka näin sanoin niin niillä ei ollut ikinä olleet niitä omissa autoissan. Nyt kun se on melkein joka autossa melkein vakiovaruste niin ollaan niin tyytyväisiä, ja ruksitaan lisänä kaiken maailman kameroita ja vastaavaa  :D
Tämä on totta. Itsekin pidin parkkitutkia turhakkeina aiemmin kun ei niitä ollut. Nykyisessä autossa ne on ja on kyllä hyvä varuste olemassa.

Lainaus käyttäjältä: rami - 13.11.15 - klo:13:03
Hei Pertsa!
Kuka ihmeessä kadehtii jotain nuoltun-näköisiä ja halkeilevia sekä pussille venyneitä nahkapenkkejä?
Ei se hintalisä mitä ne maksaa maata kaada.
Pertsalla menee vähän överiksi. Minulla ei ole ollut koskaan nahkapenkkejä eikä tule olemaan.
Olen niitä venyneitä ruppanoita katsellut käytetyissä tarpeeksi.
En ymmärrä miksi auton penkkejä pitää niin kovasti puhdistaa minulla ei kyllä kangaspenkeissä ole mitään muuta tarvetta kuin säännöllinen imurointi niin riittää täydellisesti. Meidän autossa ei syödä eikä pähnätä eikä juoda limsoja. Syömäpaikat ovat erikseen.
Mene katseleen käytettyjä nahkoja niin on tosi rivon näköisiä paskasia ja sieronutta halkeamaa täynnä ja titysti pussilla kuin entisen miehen polvipussit.
Meneppäs -20C autoon talvella ja kokeile kämmenellä nahkaa ja kangasverhoilua vertailu kyllä osoittaa,että nahka tuntuu alussa kylmemmältä. Sanoohan sen nyt älykin,että tiheämpi aine tuntuu pitempään kylmältä ennen kuin se lämpiää.
Juups' On minulla kotona nahkasohvat ja hyvät sohvat onkin mutta ne ovat aina tasalämpimässä ja tuntuvat siten ihan OK.
Pohjanmaan Kalusteen naturenahkaa joka on täysin hiostamation ja odella pehmoinen iholle. (tämä on niin kallista nahkaa ettei sitä vakiokaaroihin laiteta)   Paksua nature nahkaa sohvan hinta 6000 euroa. Joten ei mun tarvitse sinun nahkapusseja autossasi kadehtia.
Jk. Volkkareissa oli vielä muutama vuosi sitten Comfortmalleissa tosi hyvät plyyssipenkit joissa oli hyvä muotoilu ja materiaali. Nykyään on jotain muuta.

No hei rami.
Sitä minä vaan että minulla on kokemuksia sekä kangaspenkeistä että nahkapenkeistä, sinulla vain kangaspenkeistä.
Ei mulla muuta.
#27
Lainaus käyttäjältä: rami - 12.11.15 - klo:23:17
Hyvät kangaspekit ovat ehdottomasti mukavimmat käytössä. Ei kyllä kuluneet ja halkeilleet nahkatkaan mukavalta näytä.
En ikinä huolisi nahkapenkkejä autooni vaikka saisi samalla hinnalla kuin kangaspenkit.
Kangaspenkki on kesällä ilmava ja talvella lämmin.
Katselin Pasuunaa nahkapenkeillä ja tuli mieleen kalseanoloinen kokonaisuus ja Yäk.
Kaikista karseimman näköiset nahkapenkit ovat joissakin Volvoissa kun katselee käytettyjä. Vaalea nahka ja likaisia halkeamia täynnä. Lisäksi venyneet inhottavalle pusseille. ;D ;D ;D

Sanoo mies jolla ei ole todennäköisesti koskaan ollut nahkapenkkejä.
Yleisestihän kuultu sanonta on että nahkapenkit on kuumia kesällä ja kylmiä talvella. Höpöhöpö, kateellisten panettelua ja niiden joilla ei ole kokemusta nahkapenkeistä.

Ihan vastaava kuin vielä muutamia vuosia sitten oli yleinen sanonta että ilmastointi on ihan turha Suomessa ja tämäkin niiden suusta joilla ei ollut ilmastointia.

Nahkapenkkejä pitää hoitaa kuten kangaspenkkejäkin. Jos joku saa nahkapenkit halkeilemaan ja pilalle, saa myös kangaspenkit pilalle. Itselläni ei ole ollut moista ongelmaa nahkapenkkien kanssa. Ne pysyy kunnossa jos niitä pitää kunnossa. Nahkapenkkien puhdistaminen noi sata kertaa helpompaa kuin kangaspenkkien joihin ajan myötä lika ja hajut tarttuu eikä niitä saa puhdistettua kotikonstein.
Nahkapenkkeihin tulee venymiä, toisiin enemmän, toisiin vähemmän, mutta se nyt on nahkan ominaisuus.

Ja tuolla aiemmin mainittu että Audin nahkapenkeistä kuluu kuskin penkin vasen reuna. Se kuluu kyllä ihan kaikkien muidenkin merkkien nahkapenkeistä ja kuluu myös kangaspenkeistä kun kilsoja tulee. Ei se pelkästään mikään Audin nahkojen ongelma ole. Nahkapenkeistä nuo kulumat vaan on helppo fiksata kuntoon, kangaspenkeistä ei.

Kangaspenkit nyt vaan tekee autosta niin kulin näköisen ::)

Joo, ja on mulla kotonakin nahkasohvat ;)
#28
A4 B8 (07–) / Vs: Audi A4 B8 chat
02.11.15 - klo:22:36
Mutteriohjausta ei ole pre-faceliftmalleissa, mutta niissä suuri öljynkulutus on erittäin todennäköistä. En ostaisi 2.0TFSI:tä ellei ole koneremppa tehty.
Facelifteissa taas ei ole öljynkulutusongelmaa mutta mutteriohjaus saattaa esiintyä.

Lokarinkaarien maalinlohkeamat tosiaankin hyvin yleinen ongelma pre-faceliftessa, korjaus kannattaa vaatia tehtäväksi, ellei ole tehty. Hyvin ja oikein sen osaa tehdä ainakin merkkiliike koska heillä on tehtaan virallinen ohje olemassa miten korjataan (ei ole siis pelkkä maalaus vaan sisälokarit vaihdetaan ja laitetaan massaa kaarien sisäpuolelle ja kaareen).
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=10948.0
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=122402

Noitakaan ei enää välttämättä 100% vastaantulolla saa korjattua kun alkaa olla ikää autolla.

Lainaus käyttäjältä: Laars - 02.11.15 - klo:21:28
... ja softattuna voi sanoa näkemiin maahatuojan vastaantulolle.
Ei välttämättä. Tiedän yhden B8 2.0TFSI tapauksen joka meni 100% myyjäliikkeen/maahantuojan piikkiin vaikka oli softattu ja softaus oli selvillä liikkeessä. Toki jonkin verran piti vääntää. Tuosta on aikaa muutama vuosi. Mutta, ei se ainakaan helpota korvauksen saamista.
#29
Lainaus käyttäjältä: Laars - 28.09.15 - klo:10:20
....Jos sinusta tuntuu siltä, että öljyä kuluu liikaa niin kannattaa viedä mittaukseen. Kuluja siitä ei tule....
Ja tämähän ei välttämättä ole näin vaan on ihan tapauskohtaista. Kuluja voi todellakin tulla ko. mittauksesta ja öljyt voi myös joutua maksamaan itse.
#30
Lainaus käyttäjältä: Hakke - 23.09.15 - klo:12:10
Oma -10 1.8 TSI vie perstuntumalta "vain" noin litran / 5000km. Ajettu 140tkm.

Mistä olette noita autoja ostelleet, kun olette saaneet autoliikkeen (tai maahantuojan) piikkiin nuo remontit? Omani on hankittu Joupilta, ja siinä olisi kyllä vielä tuo Prima -takuu voimassa. Noinkohan kannattaisi yrittää saada remonttia sen piikkiin, mitä luulette?
Tuskinpa sinulla on mitään mahdollisuuksia saada tuota kenenkään piikkiin, kun tuohan ei ole vielä lähelläkään raja-arvoja eikä autossa siten ole vikaa. 0,5l/1000km lienee hyväksyttävän kulutuksen raja Skodallakin, joten kaukana vielä ollaan siitä. Jos epäilyttää että öljynkulutus on lisääntymässä niin ainakin itse hankkiutuisin autosta eroon mahdollisimman pian, kun kulutus on vielä alle tuon raja-arvon.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy