DSG kusetuksen uhri.

Aloittaja Jgolf, 14.08.21 - klo:16:04

« edellinen - seuraava »

taski63

#240
Lainaus käyttäjältä: Zukka - 25.01.22 - klo:07:55
Tuohan oli bensiini?
Jotenkin ei herätä luottamusta ilmoitus,kun päästöt merkattu 0g/km ja ajoneuvovero 53,29â,¬/vuosi, vai onko se oikeasti noin vähän? ---

Tuollaisen Rellun päästöt on 135 g/km ja vero 135 per vuosi

edit: korjattu veron summa
A1 TFSI 1.0 S-Tronic 2019
Smart fortwo 0.8 CDI 2010

Jgolf

Lainaus käyttäjältä: Zukka - 24.01.22 - klo:23:06
Jos yhteensä noin 350â,¬/kk,niin siitähän tulee yli 4000â,¬ vuodessa.
Omaan korvaan kuulostaa kalliilta verraten siihen,että tälläkin hetkellä olet pärjännyt ilman autoa.

Ymmärrän sen tuoman vapauden ja helppouden monessa kohtaa,mutta jos ei päivittäin/ viikottain ole tarvetta autolle niin kimppa-auton vuokraus voisi olla rahallisesti järkevää kokeilla.
Ainakin nyt aluksi.
Niitäkin on kaikenlaisia, hintaisia ja ikäisiä tarjolla vuokrattavaksi.
Riippuu paikkakunnastakin.

Itse en liisaria saa laskettua järkeväksi omaan käyttöön.
Liian iso rajoite nuo pienet kilometrit, sitten katselet uutta kallista autoa pihalla ettei sillä voi ajaa tai kilometrit ylittyy tänä vuonna,joten lähdetään taas vanhalla omalla autolla liikenteeseen.
Vähän ajavalle tuo siltä osin sopii kuten helppoudenkin puolesta,mutta jos vähän ajaa niin omasta mielestä kauhea ajatus maksaa vaikka 10â,¬/päivässä siitä että saat ajaa uudella autolla 12km päivässä kun vanhemmallakin pärjää.

Tosin se oman vaan oma ajatustapa, en vuokralaitteita suosi juuri missään asiassa. Satunnaisesti kannattaisi varmaankin ;D

kaikki on suhteellista. onhan asuminenkin kamalan kallista, silti vaan on kämppä alla vaikka menee  800ekk :D

Jgolf

Moi,
onko tuossa ilmossa olevan yariksen katto kolaroitu ja vaihdettu (eri väri) vai onkohan varustepakettiin kuuluva?

kannattaisikohan ilmoituksen yaris ostaa? jos tulee isoja vikoja niin korvaako autoliike?
https://www.nettiauto.com/toyota/yaris/12666308

vwmies

Me ei olla täällä areenalla Tojo-tuntijoita, eikä varmaan kukaan ulkopuolinen tiedä, onko ko. Varis kolaroitu. Edelliset omistajat ehkä....

Mutta autoliikkeellä on 6kk virhevastuu myymistään autoista. Tosin yli 200tkm alkaa jo olla siinä, että meneekö joku vika luonnollisen kuluman piikkiin - vai saako jotain kymmenyksiä vastaantulona. Voi olla, että joutuu ongelmatapauksessa hakemaan riitalautakunnan päätöksen.

Karppa voisi jatkaa tästä, ei mulla muuta.  :P
Yritetään pärjätä.

yamppi

Lainaus käyttäjältä: Jgolf - 06.02.22 - klo:08:02
Moi,
onko tuossa ilmossa olevan yariksen katto kolaroitu ja vaihdettu (eri väri) vai onkohan varustepakettiin kuuluva?

kannattaisikohan ilmoituksen yaris ostaa? jos tulee isoja vikoja niin korvaako autoliike?
https://www.nettiauto.com/toyota/yaris/12666308
Vaikka liikkeillä on virhevastuu, niin yli 10v v
anha ja yli 200tkm ajettu auto, niin ei kannata laskea sen varaan, että autoliike mukisematta korjaisi.

Jgolf

Lainaus käyttäjältä: yamppi - 06.02.22 - klo:11:02
Vaikka liikkeillä on virhevastuu, niin yli 10v v
anha ja yli 200tkm ajettu auto, niin ei kannata laskea sen varaan, että autoliike mukisematta korjaisi.

jos ajatellaan että tulis isompi vika, tyyliin 1000euroa tai ylöspäin korjauskustannus...mitenhän siinä

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Jgolf - 06.02.22 - klo:11:24
jos ajatellaan että tulis isompi vika, tyyliin 1000euroa tai ylöspäin korjauskustannus...mitenhän siinä

Hyvällä tuurilla liike osallistuu kuluihin 25% ja itse maksat 75%. Toden näkösesti prosentit niin että liike maksaa vähemmän ja asiakas enemmän.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Jgolf - 06.02.22 - klo:08:02
Moi,
onko tuossa ilmossa olevan yariksen katto kolaroitu ja vaihdettu (eri väri) vai onkohan varustepakettiin kuuluva?

kannattaisikohan ilmoituksen yaris ostaa? jos tulee isoja vikoja niin korvaako autoliike?
https://www.nettiauto.com/toyota/yaris/12666308

Pyydät useammalla foorumilla neuvoa tähän asiaan.

Osta mahdollisimman uusi ja vähän ajettu auto, niin isojen vikojen todennäköisyys pienenee.

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 06.02.22 - klo:08:24
Me ei olla täällä areenalla Tojo-tuntijoita, eikä varmaan kukaan ulkopuolinen tiedä, onko ko. Varis kolaroitu. Edelliset omistajat ehkä....

Mutta autoliikkeellä on 6kk virhevastuu myymistään autoista. Tosin yli 200tkm alkaa jo olla siinä, että meneekö joku vika luonnollisen kuluman piikkiin - vai saako jotain kymmenyksiä vastaantulona. Voi olla, että joutuu ongelmatapauksessa hakemaan riitalautakunnan päätöksen.

Karppa voisi jatkaa tästä, ei mulla muuta.  :P

Yli 10 vuotta ja yli 200tkm ajettu auto on jo ehtoo puolella eli jos virhevastuuseen jotain mielii saada, niin osan joutuu ihan itse maksamaan (Tämä siis mitä kaupanteko hetkellä ei ole huomattu ja pyydetty autoliikettä korjaamaan vikaa).
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

rawpower

https://www.nettiauto.com/toyota/corolla/12682115

Mites corolla. Nuo on perusvarmoja autoja itsellä kokemusta kahdesta. Toinen meni paaliin kun katolleen kääntyi muuten ajaisin sillä vieläkin. Tuohon tinkaat katastuksen myyjän piikkiin näkee ainakin perusasiat onko kunnossa. Varaosat on halpoja ja tuolla tekniikalla ajaa pitkään ellei sit mustapekka osu. Säästät paritonnia yarikseen verrattuna ja kestää sit sen minkä kestää.

tet

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 06.02.22 - klo:08:24
Mutta autoliikkeellä on 6kk virhevastuu myymistään autoista.

Tämä myytti kummittelee sitkeästi palstalla, korjataanpa saman tien. Myyjäliikkeellä on virhevastuu myymästään autosta rikkoutuneen osan odotettavissa olevan kestoiän ajan. Tuo usein kuultu 6 kk on virheolettama käytetyn auton kaupassa, eli puolen vuoden aikana ilmaantuvan vian oletetaan olleen autossa myyntihetkellä. Eli sen osalta toimitaan, kuin oltaisiin vielä neuvottelemassa kaupasta, ja vika olisi tiedossa. Itse virhevastuun pituuteen tuo 6 kk ei liity mitenkään, se on aina kunkin hajoavan osan/osakokonaisuuden nimellisen kestoiän ajan, ja vähenee lineaarisesti osan ikääntyessä. Uudelle osalle 100%, elinikänsä saavuttaneelle 0%, ja kaikki siltä väliltä osan todellisen iän ja saavutetun kestoiän suhteessa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Jgolf

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 06.02.22 - klo:13:14
Pyydät useammalla foorumilla neuvoa tähän asiaan.

Osta mahdollisimman uusi ja vähän ajettu auto, niin isojen vikojen todennäköisyys pienenee.

Yli 10 vuotta ja yli 200tkm ajettu auto on jo ehtoo puolella eli jos virhevastuuseen jotain mielii saada, niin osan joutuu ihan itse maksamaan (Tämä siis mitä kaupanteko hetkellä ei ole huomattu ja pyydetty autoliikettä korjaamaan vikaa).

Joo juttelen useammalla foorumilla, niin saa kattavammin vastauksia.
Mites tollanen:
https://www.nettiauto.com/toyota/yaris/12656126

Onko muuten tietoa osamaksussa jos on isompi viimeinen erä, vaikka 8000e, niin voiko sitä lainaa pidentää tarvittaessa kun maksun päivä koittaa?

vwmies

#251
Lainaus käyttäjältä: tet - 06.02.22 - klo:13:33
Tämä myytti kummittelee sitkeästi palstalla, korjataanpa saman tien. Myyjäliikkeellä on virhevastuu myymästään autosta rikkoutuneen osan odotettavissa olevan kestoiän ajan. Tuo usein kuultu 6 kk on virheolettama käytetyn auton kaupassa, eli puolen vuoden aikana ilmaantuvan vian oletetaan olleen autossa myyntihetkellä. Eli sen osalta toimitaan, kuin oltaisiin vielä neuvottelemassa kaupasta, ja vika olisi tiedossa. Itse virhevastuun pituuteen tuo 6 kk ei liity mitenkään, se on aina kunkin hajoavan osan/osakokonaisuuden nimellisen kestoiän ajan, ja vähenee lineaarisesti osan ikääntyessä. Uudelle osalle 100%, elinikänsä saavuttaneelle 0%, ja kaikki siltä väliltä osan todellisen iän ja saavutetun kestoiän suhteessa.

Kyllä, ja tarkennetaanpa vielä sen verran, että 6kk ostopäivästä vian ilmetessä näyttövelvollisuus on myyjällä, ts. vian oletetaan olleen jo kaupantekohetkellä. Ellei sitten ostaja ole käyttänyt tai hoitanut autoaan väärin, esim. ajanut vaikka punainen öljykannu on palanut, tai laittanut pataan väärää voiteluainetta. :(

Osallistuminen kuluihin menee sen oletetun käyttöiän mukaan lautakunnassa jos muut seikat ovat ok; esim. oletettu vaihdelaatikon käyttöikä on 300tkm, autolla on ajettu 150tkm ja se on huollettu ohjelman mukaisesti. Tällöin riitatapauksessa voi olettaa korvauksen menevän 50/50%.  :-[

Toinen asia on, jos ostat uuden auton - olet siis 1.omistaja ja se porsii ennenaikaisesti - ja se on huollettu oikein ja oikeaan aikaan - silloin voi myyjä ja/tai maahantuoja tulla enemmänkin goodwillinä vastaan etenkin selvissä tyyppivioissa (esim. TSi ketju tai kuuluisa DSG aski).   :-X

Näistä on jo sen verran kirjoiteltu, että säästän lukijat enemmältä (itselläni ei ole eikä tule kumpaakaan).

200-300tkm 10v. ajetuista autoista ei normaalisti kyllä autoliike tule vastaan, ja usein merkkiliike tuuppaa ne eteenpäin vain näitä myyville.
Toki jos on leimassa ja etupyörä napoineen irtoaa seuraavana päivänä, tai 150m päästä auto lakkaa kulkemasta (Jagge), niin se voi olla kaupan purun paikka - auto ei sovellu ajamiseen !  ;)

Osamaksuehdot kannattaa kysyä sieltä rahoituspuljusta (sitäkään ei tule omiin kulkineisiin otettua).
Yritetään pärjätä.

9987

Lainaus käyttäjältä: Jgolf - 06.02.22 - klo:08:02

kannattaisikohan ilmoituksen yaris ostaa? jos tulee isoja vikoja niin korvaako autoliike?

Taloudellisessa mielessä ei tuon hintainen pärjää mitenkään muutaman tonnin paljon myydylle mallille. Yarikseen uppoaa enemmän rahaa ja katoaa siellä. Myös ajettavuus ja sisätilat ei kovin kummoiset.

esko

Minulla on kokemusta Yariksesta reilun 160 000 kilometrin verran. Vm 2012, joka oli uudempaa korimallia ja myös kohtuullisen hyvin varusteltu pikkuautoksi. Moottorina 1,33 L ja manuaali. Varusteina mm. navi ja peruutuskamera.
Omistusaikana siinä oli seuraavat viat ( aivan tarkkoja kilometrimääriä en enää muista).
Akku n. 100tkm / 5v., Etujarrut n. 80 tkm, levyt ja palat. Etujousi n. 120tm. Tämän ajoin itse rikki routamonttuun ja molemmille puolille vaihdettiin. Jouset maksoivat  muistaakseni n. 40 eur / kpl. Tuulilasi vaihdettiin, kivi tuli vastaantulevan auton pyörästä. Etuistuimen vasemmalla puolella alhaalla oleva muovipaneeli irtosi kiinnikkeestään, en korjauttanut. 160 000km:n jälkeen todennäköisesti olisi ale 200 tkm:n ollut kytkin vaihdettava. Sisustus vielä irronnutta muovipaneelia lukuun ottamatta täysin ehjä.
Muuta vikaa autossa ei ollut koko aikana.
Maalipinta oli hyvässä kunnossa. Huollot ja korjaukset olivat edullisia. Polttoaineen kulutus vaihteli 4,5- 5,5 välillä. Kaiken kaikkiaan harmittomin auto mitä minulla on pitkän autoilu-uran aikana ollut.

Guido

Lainaus käyttäjältä: Jgolf - 06.02.22 - klo:19:31
Onko muuten tietoa osamaksussa jos on isompi viimeinen erä, vaikka 8000e, niin voiko sitä lainaa pidentää tarvittaessa kun maksun päivä koittaa?

Ilmoituksissa kerrotut osamaksuerät ovat aina vain esimerkkejä. Käytännössä maksusopimus neuvotellaan jokaisessa kaupassa asiakkaan maksukyvyn ja -halukkuuden mukaan. Myös korko voi poiketa esimerkeissä mainitusta - ja useimmiten ylöspäin.

Käytetyn (tai uuden) auton ostaminen osamaksulla on muuten aivan helvetin kallista puuhaa, ihan riippumatta siitä mitä koroksi luvataan. Jos leasingmaksun maksaminen tuntuu kalliilta niin osari vasta kalliiksi tuleekin ja käytetyn auton tapauksessa maksuajan päättymisen jälkeen on vielä riesana 1000+ kg rautaromua joka ei kelpaa minnekään.

Zukka

Tuon esimerkin 8000â,¬ jäljellä olevan summan voisi sitten koittaa saada pankista lainaa kun asia on ajankohtainen ja maksaa auton sillä pois kerralla. Lainanmaksu jatkuu,mutta vaan pankille.

Olisihan tuollainen uudehko yaris varmaan pks seudulla mukava auto pöristellä menemään,mutta ainakaan noita 15k yksilöitä en suosittele ostamaan tälläisessä tilanteessa jossa mietitään vuosien päähän loppuköntän maksun jatkamista.
Voihan se olla huolettomampi kun 5k yaris,mutta laskee arvokin oletettavasti enemmän ja hybriditekniikan korjaus ei ole halpaa jos sattuu hajoamaan. Tuon hintainen auto on kuitenkin "pakko" korjata tai sitten se on arvoton (lähes,ainakin vaikea myydä ja osarista jäisi velkaa jolle ei ole vakuutena enää autoa,eli myynti mahdotonta). Huonossa tapauksessa lainaakin olisi vielä jäljellä reilusti hajoamishetkellä ja siihen haettaisiin rinnalle toista lainaa,vaikka autoliike maksaisikin remontista 50%.

Molemmissa tapauksissa on riskinsä,niinkun myös 30k tai 1k auton kanssa.
Mietin vaan sitä ettei tässä jouduta väkisin vuosiksi naimisiin osamaksujen kanssa ja lopulta kun auto on jo myyty niin vielä jää maksettavaa jostain yllättävästä remontista johon on haettu erillinen laina.

Oletko katsellut muilta merkeiltä vastaavia,esim fiesta, astra, i20, ceed yms

rawpower

Taloudellisessa mielessä voisi olla paras ostaa joku 1000-2000 juuri leimalla käynyt peli(jarrut,alusta,iskarit ainakin kunnossa eikä mitään hälyttävää ainakaan katsastuksessa) ja semmoinen yksilö mitä on säännöllisesti huollettu. Säästää sit siinä sen kalliimman auton kk erän talteen ja sijoittelee tai sitten laittaa paremman auton joskus. Varsinkin jos nyt taloudellinen tilanne ei anna periksi. Auto kestää sit sen mitä kestää.

https://www.nettiauto.com/toyota/corolla/12689040

Esim tästä helmikuussa nyt leimattu. Aika maltilliset kilsatkin. Tekniikalla ajaa varmasti tuplat lisää.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy