Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Classix

#1
Nyt sain vihdoinkin kunnollisen navigaattorin Karoq:in näyttöön, kun TomTom päivitti App:in CarPlay yhteensopivaksi.








#2
Karoq (17-) / Vs: Vikoja Karoqissa?
18.03.19 - klo:11:14
Eilen ajaelin moottoriliikennetietä räntäsateessa käyttäen adaptiivista vakionopeussäädintä, tietoisena siitä, että auto saattaisi jossain kohtaa varoittaa toiminnon poiskytkeytymisestä. Ajettuani jo n. 40km matkan ja nopeuteni ollessa 100km/h huomasin yllättäen, että edellä olevan auton perä lähestyy ja autoni ei hidasta nopeutta, no painoin jarrua, jolloin vakionopeussäädin kytkeytyy pois ja vauhtini hidastui. Kytkin vakionopeussäätimen uudelleen ja taas lähestyi edelläajavan auton perä säädettyä välimatkaa lähemmäksi. Vasta toisen jarrutukseni jälkeen antoi mittaristo tavanomaiset varoitukset toiminnon pois kytkeytymisestä ja loppumatka ajeltiin sitten normaalisti, ilman vakkaria. Varovaisuutta kannattaa siis todellakin noudattaa ja erityisesti tietysti sadekeleillä, liikaa ei parane noihin avustimiin luottaa.
#3
Karoq (17-) / Vs: Vikoja Karoqissa?
06.12.18 - klo:12:15
Useimmiten pidän mittareiston keskellä olevassa monitoiminäytössä digitaalista nopeusmittaria. Yhtenä päivänä sattui niin että kun start/stop sammutti auton liikennevaloissa, niin auton käynnistyessä uudelleen näyttöön vaihtui itsestään joku muu näyttö, oliko nyt sitten keskikulutus. Tätä sattui saman reissun aikana n. neljä kertaa. Tämän jälkeen ei vastaavaa ole tapahtunut.
#4
Ei sillä värillä mitään väliä ole, kunhan on...
#5
Karoq (17-) / Vs: Uusi Karoq tilattu
14.10.18 - klo:12:37
Aiemmin ajelin Skoda Yetillä, mutta hybridi autot rupesivat kiinostamaan ja vaihdoin uuteen Toyota Auris TS hybridiin. Hybridin tekniikka ja vaihteisto olivat erittäin miellyttäviä ja toimivia. Kuitenkin moni muu pieni yksityiskohta Auriksessa rupesi ärsyttämään Yetin jälkeen ja ikävä Skodaan alkoi kasvamaan. Viime viikolla tein sitten päätökseni ja sovin kaupat Karoq 1.5 Dsg Style mallista. Koska kyseessä on esittelyauto, niin auton pitäisi olla luovutuskunnossa jo tulevalla viikolla.
#6
Lainaus käyttäjältä: maileri - 10.03.15 - klo:19:03
Missä mahtaa olla vika Yetissä kun kuskinpuolen sähköikkuna laskee itsestään milloin sattuu noin puoleenväliin aukkoa?
Olisiko tästä ketjusta apua:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=5991.msg139343#msg139343
#7
Yeti / ABS & ESC Error
23.02.15 - klo:19:00
Lähdin autolla liikenteeseen, niin mittaristoon syttyivät oranssit (ABS), (ESC), (Rienkaan paineen valvonta) ja (Ohjaustehostimen) merkkivaalot. Lisäksi Maxi Dot näytössä teksti ABS / ESC error. No, autolla pystyi ajamaan normaalisti, mutta pikaisessa jarrutuksessa havaitsi, että ainakin ABS on poissa pelistä.
Sulakkeiden tarkistuksen jälkeen auto Rs-Huoltoon, jossa selvisi että yhden renkaan anturin väliin oli mennyt soran palanen, joka aiheutti häiriön.
85â,¬ köyhenpänä pääsin jatkamaan matkaa toimivalla autolla.
#9
Yeti / Vs: Ajovalojen (H4) vaihdosta
10.12.13 - klo:09:28
Lainaus käyttäjältä: tibis - 03.06.11 - klo:08:49
Paljon maksaa? Kestävät? Entäs näkyvys?
Nyt sitten pimahti kuskinpuoleinen ajovalo ja tottakai näin talvella. No, onneksi tuli aikanaan "harjoiteltua" tuo vaihto, joten kymmenessä minuutissa oli molemmille puolille uudet vaihdettuna tilalle. Polttimo kesti siis 2,5-vuotta, joten laitoin jälleen samanlaiset tilalle.
#10
Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 09.03.13 - klo:14:46
Hapettunut Skoda- logo takalukussa.
Viime huollossa vaihtoivat Yetiini tuon takaluukun logon, vaikka se ei ollutkaan mitenkään hapettunut. Sanoivat sen kuuluvan kampanjaan.
#11
Yeti / Vs: Yetin huoltomuistutin
20.02.13 - klo:20:30
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 20.02.13 - klo:20:23
Kyllä tuollainen huoltoväli olisi mahdollinen sopivalla ajoprofiililla ihan LL-koodatulla huoltovälillä, sehän on MAX.2v/30tkm eli toteutuma voi olla mitä tahansa 1-2v/15-30tkm.
Täytyypä mielenkiinnolla seurata, milloin seuraava huolto sitten aikanaan tulee ajankohtaiseksi, nyt kun sen koodasivat uudelleen. Itselläni on kyllä tosiaankin paljon lyhyttä kaupunkiajaoa, joten en missään tapauksessa odotakkaan mitään 2v/30.000km huoltoväliä ja saattaa sitten käydä niinkin että mitään muutosta ei tapahdu huoltovälin suhteen.
#12
Yeti / Vs: Yetin huoltomuistutin
20.02.13 - klo:20:18
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 20.02.13 - klo:20:13
Eli huollatit lukemassa 11tkm ja heti huollon jälkeen auto olisi halunnut huoltoon 4tkm kuluttua, eli tasan 15 tonnissa?
Taisin ilmaista itseni huonosti, eli nyt siis auton mittarissa oli 21,000km kun muistutteli tulevasta huollosta.
#13
Yeti / Vs: Yetin huoltomuistutin
20.02.13 - klo:20:06
Yetissäni piti olla longlife:n mukainen huolto-ohjelma. Olin viimeksi huollattanut autoni 4/2012 kun mittrissa oli 11.000km. Kuitenkin huoltomuistutin ilmoitti huollon olevan jälleen ajankohtainen 4.000km tai 64pv:n kuluttua.

Viedessäni autoa huoltoon ihmettelin asiaa huoltomiehelle, joka sanoikin heti että siellä täytyy olla väärä huolto-ohjelma koodattuna ja lupasi koodata sen uudelleen longlifelle.
Itse en ole missään kohtaa tuota nollannut, joten lienevätkö edellisessä huoltoliikkeessä sitä sörkkineet, sen toivossa että huolto väli olisi lyhyempi ja saisivat taas auton huoltoon ja asiakkaan rahastettavaksi. Olkaahan tarkkoja noiden huoltovälien kanssa.
#14
Yeti / Vs: Pärähdys startatessa
20.02.13 - klo:19:55
Oma Yetini on pitänyt viimeisen vuoden aikana pärähdyksiä säännöllisen epäsäännöllisesti, joten kysyin asiaa puolisen vuotta sitten RS-huollosta ja sanoivat että auto täytyisi tuoda yöksi pihaan seisomaan, jolloin voisivat aamulla testata, kuuluuko ääni startatessa.
Sitten kysyin asiaa Vehosta ja  pyysivät tuomaan auton, jotta voisivat tutkia asiaa. Vein auton Vehoon ja eivät kuulleet ääntä juuri sillä kertaa startatessa, joten eivät "voineet" tehdä asialle mitään.

Asia sitten jäi kun ääntä ei joka starttauksella kuulunut ja takuukin meni jo umpeen. Asia kuitenkin vaivasi edelleen, kunnes olin yhteyksissä auton myyneeseen liikkeeseen ja sieltä sanoivat että ilman muuta hoitavat asian kuntoon, vaikka takuukin oli jo ummessa, hieman samalla ihmettelivät asiakkaan juoksuttamista huoltoliikeiden toimesta.

Nyt on sitten jakoketju, kiristin ja öljyt vaihdettu ilman kustannuksia ja pärähdykset ovat tiessään.
#16
Yeti / Vs: LED päivävalot Yetiin
04.09.12 - klo:10:53
Jos olet tilannut Supeskodalta nuo led päivänvalo polttimot Yetiin, niin ei kannata ryhtyä asennuspuuhiin. Tehdas on toimittanut vääränlaiset lamput. Lähettävät korvaavat oikeanlaiset myöhemmin.

http://www.superskoda.com/news/YETI-MEGA-POWER-LED-DAYLIGHT-SYSTEMS-statement
#17
Yeti / Vs: Skoda Yetin varusteet
15.08.12 - klo:08:48
Lainaus käyttäjältä: automaattori - 15.08.12 - klo:08:38
Onko sulla kuvaa laittaa tänne miltä sun auto näyttää mustilla pilareilla?
Tuolta löytyy: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6162.0
#18
Yeti / Vs: Skoda Yetin varusteet
15.08.12 - klo:08:42
Lainaus käyttäjältä: anatol1 - 15.08.12 - klo:08:12
Ei niiden asennuksessa sikaflexiä tarvita  :). Plexeissä on kaksipuolinen teippikiinnitys ja varmistin sen vielä lisäämällä vastaavaa teippiä. Kiinni on ja pysyy!

Todellakin, ovat näköjään uusiin lisänneet teipit. Viime vuonna tilaamissani ei teippejä vielä ollut...
#19
Yeti / Vs: LED päivävalot Yetiin
05.08.12 - klo:11:52
Lainaus käyttäjältä: headman78 - 31.07.12 - klo:21:28
Nyt päivävalot päivitykseen:

Superskoda Mega Power Led daylight bulbs

Kuinkahan hankalat ovat oikeasti asentaa?

Tilauksessa ovat, joten jää nähtäväksi. Aiemmin olen kyllä vaihtanut itse nuo sumuvalojen polttimot, jotka sijaitsevat samassa "moduulissa" ja niiden vaihto onnistui ihan vaan parkkipaikalla. Ohessa kuvalinkki polttimoiden sijainnista:
www.briskoda.net/forums/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=26731
#20
Yeti / Vs: Skoda Yetin varusteet
05.08.12 - klo:10:43
Lainaus käyttäjältä: clacson - 26.07.12 - klo:13:44
Aiemminhan SuperSkodalla oli vastaavat pianolakatut B-pilarin suojakuoret, nyt on vain carbon-versiot jäljellä.
Jotenkin kyllä nuo mustat B-pilarit vaikuttavat positiivisesti ulkonäköön, IMHO.
Näyttäisi edelleenkin myös nuo mustatkin löytyvän: http://www.superskoda.com/Skoda/Yeti/Skoda-Yeti-black-B-PILLAR-covers-KI-R
#21
Yeti / Vs: Skoda Yetin varusteet
30.07.12 - klo:20:12
Lainaus käyttäjältä: automaattori - 26.07.12 - klo:15:00
Alla liitteet noista carbon-versioista. Vaikka ne ilmeisesti pystyisikin helposti maalaamaan pianomustaksi, niin kannattaisiko? Pysyisivätkö ne pikapesussa irtoamatta ym?
En voi erityisesti suositella noita pleksejä, itse ostin vuosi sitten tuollaiset mustat ja kiinnitin ne sikaflexillä. Ovat nyt hieman alkaneet irtoilla ja lisäksi niissä näkyy pieniä hiushalkeamia. Pikapesussa olen käynyt vähintään kerran kuukaudessa. Saattaa olla, että olisivat pysyneet paremmin kiinni, jos olisin ymmärtänyt karhentaa näiden pleksien toisen puolen ennen kiinnitystä. Nyt on sitten ongelmana se että sikaflexi pysyy kiinni auton pellissä, mutta ei näissä plekseissä. Ajattelin ratkaisuksi, että hioisin sikaflexit pois (jolloin maalipinta luonnollisesti vahingoittuu) ja maalauttaisin palkit mustiksi, sillä edelleen pidän näistä mustista pilareista. No, kävin paikallisessa maalaamossa kysymässä, mitä maksaisi pilareiden maalaus mustiksi. Kuulemma ovet täytyy irrottaa ja ikkunoiden tiivisteet myös, eli homma on kohtuuttoman iso ja hinnaksi tulisi 1000 euroa... eli se siitä vaihtoehdosta.

No, tilasin nyt kuitenkin uudet pleksit ja irroitan vanhat, tasoittelen vannhat sikaflexit ja tälläkertaa karhennan pleksien takapinnan, varmistaakseni tarttuvuuden.
#22
Yeti / Vs: Skoda Yeti 1.2 TSI kokemuksia?
23.04.12 - klo:18:52
Seuraava potilas, eli vein Yetin tänään kampanjahuoltoon jotta asentavat turboon sen välilevyn. No, hain auton huollosta toimenpiteen jälkeen ja lähdin ajamaan, enkä päässyt kuin 100m, niin EPC-valo syttyi ja tehot hävisivät. Eikun keula ympäri ja takaisin huoltoon.
Meni sitten koko turbo tässäkin tapauksessa vaihtoon...
#23
Diagnoosi oli tosiaan tuo rikkinäinen mikrokytkin, eli osa meni tilaukseen ja maanantaina vaihdetaan. Ilmeisesti jonkunlaisen väliaikais ratkaisun tekivät, koska nyt kytkin kuitenkin toimii.
#24
Eli ei osoita mitään elämän merkkejä tavaratilan luukun kauko-ohjattu lukitus. Avaus onnistuu kyllä kun ryömii tavaratilaan ja avaa sen ruuvvimeisselillä sitä varten tarkoitetusta kohdasta, joten jäässä ei luukku ole. Sulakekaan ei liene kyseessä, kun muut ovet keskuslukitusta tottelevat. Kiva kun tavaratilan luukussa ei ole lukkoa, niin ei aukea sitten millään, kun keskuslukitus ei tältäosin toimi.
#26
Lainaus käyttäjältä: tibis - 28.07.11 - klo:18:47
Hieno on Yeti nyt  :) , tummenus pitäsis kyllä tehdä oma auton mutta en tiedä pilareista.
Ei sovi varmaan valkoisen Yetin
Minä kun taas ajattelin, että juuri valkoisessa nuo näyttäisivät kaikkein parhaalta.
#27
Skoda / Skoda Yeti 1.2 TSI Adventure 2011
28.07.11 - klo:18:22
Keskipilarit tummennettu.
#28
Yeti / Vs: Skoda Yetin keskikulutus
18.06.11 - klo:11:23
Lainaus käyttäjältä: Arcca - 17.06.11 - klo:23:12
Samaan tulokseen pikaisen testin perusteella meidänkin Yeti kulutti (6+ -> 8+ lukemiin). Pikku niuhotusta: Vika ei liene koneessa, vaan Yetin korimuodossa ;). Eli moottoriteille löytyy fiksumpiakin autoja, vaikka muuten Yeti on aivan mahtava peli.

Täsmälleen ja juuri näin !
#29
Yeti / Vs: Skoda Yetin keskikulutus
17.06.11 - klo:22:40
Hiljakkoin ajelin väliä Tampere - Helsinki, jossa vauhtia navigaattorin mukaan pääsääntöisesti 120km/h ja tuli kyllä huomattua, että tuo nopeuden nosto tuosta 100km/h --> 120km/h on tälle 1.2TSI koneelle (manuaali laatikolla) aikas "kohtalokas", kulutus nousee tuossa n. 2l/100km
#30
Yeti / Sumuvalojen (H7) vaihdosta
14.06.11 - klo:16:49
Nyt on sitten sumuvalotkin (H7) vaihdettu vastaaviin xenon effect lamppuihin kuin nuo ajovalot. Hieman joutui taas pähkäilemään polttimoiden irroitusta, nyt kun ei ollut tuota jousisysteemiä joka noissa H4 lampuissa oli. Repsikan puolen lampun sain irroitettua, kun puristin pihdeillä (kuva: kohta 2) yhtä pidikkeistä. Kuskin puoleinen lamppu lähti "itsestään" vetämällä, kun yritin irroittaa sähköliitintä.

Tilan ahtaus oli jälleen loppujen lopuksi se suurin ongelma, varsinkin kuljettajan puoleisen lampun kanssa. Varsipeili ja taskulamppu olivat hyvänä apuna, varsinkin siinä kohtaa kun uutta polttimoa laittoi paikalleen ja pähkäili että mihin asentoon se kuuluu, koska menee vain yhteen ainoaan oikeaan asentoon.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy