Parhaimmat lisävalot auton keulalle!

Aloittaja JS83, 26.09.12 - klo:20:42

« edellinen - seuraava »

Fogfighter

Laksu06, siehän voit asentaa ne myös päällekkäin. Se täyttää symmetrisyyden vaatimuksen.

miqwe

Suosittelen asentamaan vierekkäin, ellet saa sivusuunnassa niitä käännettyä hieman harittamaan kun ovat päällekkäin. Muuten aika onnettoman kapea kuvio yhteen suuntaan laitettuna.
Entiset: Octavia vRS 3.5 2kpl, 3kpl mk7.5 golffeja, e-golf mk7.5, mk7 golffeja, up!,polo6r, jetta, cupra4, F30,.....Lista on loputon .

Laksu06

Kiitokset kommenteista. Kyllähän nuo parempi on vierekkäin asentaa, keilasta tulisi leveämpi.

Rekisterikilven telinettä ajattelin, mutta ongelmana on rekisterialustan muoto, joka on lievästi kaareva. Kuinkahan tuollainen rosterinen rekisterikilpiteline taipuu, että saa tasaisesti koko pinta-alalta kiinni?

Valorautaan en viitsi alkaa investoida, koska hintaa tulee enemmän kuin itse lisävalosetille...

Vai onko konkareilla joitain muita kiinnitysehdotuksia? Suoraan puskuriin ei viitsi alkaa ruuvailemaan...

duke7

^ taipuu ne kilpitelineet. Monissa on vaan liian vähän reikiä kunnolliseen kiinnitykseen ja sen rosterin poraus ei ole niin hauskaa.. Kunnon terät ja leikkuuneste niin meneehän se.
Tuosta vierekkäin/päällekkäin -asennuksesta on kyllä pakko sanoa, ettei se vierekkäin asennus levitä kuviota kuin valojen välisen etäisyyden verran jos molemmissa asennustavoissa kulma on sama.

Laksu06

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 09.10.16 - klo:10:38
^ taipuu ne kilpitelineet. Monissa on vaan liian vähän reikiä kunnolliseen kiinnitykseen ja sen rosterin poraus ei ole niin hauskaa.. Kunnon terät ja leikkuuneste niin meneehän se.
Tuosta vierekkäin/päällekkäin -asennuksesta on kyllä pakko sanoa, ettei se vierekkäin asennus levitä kuviota kuin valojen välisen etäisyyden verran jos molemmissa asennustavoissa kulma on sama.

Mitenkäs tuo taivuttaminen käytännössä onnistuu? Haetaan muotoa jonkin sopivan muotin päällä (esim. tynnyri tms.)? Puskuria vasten ei ehkä viitsi alkaa taivuttaa...

Tuosta kulmasta: esimerkiksi tuo erikoistekniikan myymä kilpiteline tuolle SAE 20 -lyhdylle vaikuttaa olevan sellainen, että kulmalle on erikseen säätövara, vaikka telineen taivuttaisikin.

Jossain olin näkevinäni joitain pystykiinnikkeitä tankomallisille valoille, tarvii vielä miettiä olisiko niillä helpompi urakka. Tai sitten pulttaan pystyasenteiset pyöreät kevyehköt lyhdyt tuohon rekisterikilven muovisen alustan vaakasuoraan yläpintaan.

Tai ehkä vain vaihdan nuo polttimot bi-xenoneihin ja jätän projektin hautumaan seuraavaan autonvaihtoon... ;)

duke7

Teline siis taipuu tai oikeastaa joustaa ihan siinä kun ruuvaat sen puskuriin. Peltiä se vain on ja puskurin R on melko iso.  Jos välttämättä haluat taivuttaa niin telineen päät lankkujen päälle ja polkaiset keskeltä sekä sovitat. Toistetaan niin monesti että on sopiva. Ruostumaton levy takaisinjoustaa melko reilusti eli pitää taivuttaa yli halutun muodon.

miqwe

Ei tätä erikoistekniikan dualbar -kilpitelinettä polven päällä taitella, keskiosan kanttaus johon valo pultataan on vielä leveä, joten jäykistää rakennetta. Mulla on siis se 3mm materiaalista tehty versio, muut varmasti taipuu. Itse kiinnitin sellaisenaan mutta laittaen taakse materiaalia.
Entiset: Octavia vRS 3.5 2kpl, 3kpl mk7.5 golffeja, e-golf mk7.5, mk7 golffeja, up!,polo6r, jetta, cupra4, F30,.....Lista on loputon .

duke7

^totta varmasti. Kävin katsomassa tuon kuvaa ja ei sitä taida kotikonstein nätille kaarelle saada taipumaan. Siitä kantittomasta kohdasta kyllä taipuu ja aika hyvin varmaan istuisi kahdesta kohtaa vähän taivutettuna.
Ajattelin tuossa aiemmin koko ajan ns. tavallista telinettä jossa paikat kahdelle valolle..

Erkkilae

Lisävaloista ei ole paljoa kokemusta, mutta tarkoitus olisi asentaa pari SAE:n SEEKER 10X valoa MK7 golffin keulalle. SAE:n led valot ovat tehneet kyllä vaikutuksen koneiden työvaloina.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Erkkilae - 20.10.16 - klo:14:52
Lisävaloista ei ole paljoa kokemusta, mutta tarkoitus olisi asentaa pari SAE:n SEEKER 10X valoa MK7 golffin keulalle. SAE:n led valot ovat tehneet kyllä vaikutuksen koneiden työvaloina.

Voin suositella noita sae seekereitä. Tuovat hyvin lisää valoa sinne missä auton omat pitkät loppuu.

Eipä itsellä ole tarvinnut vielä ikinä taivutella lisävalotelinettä.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Kaitsu62

Jussinmäeltä Dominaattorit Osramin ballasteilla.


FF200 lähtötilanne, pientä mallausta. Valokeila on aivan liian kapea mutkateille.


Yläreikä oli niittimuttereille valmiina, alalaitaan piti porailla.


Fillarin jarrutappien pallomaisille prikoille okli käyttöä ylätukien säätöön. Aika monta sovitusta vaadittiin ennen kuin päästiin tähän vaiheeseen.


Avausvipukin mahtuu


Ylätuesta voi kääntää pelkällä kuusiokoloavaimella valoja tarvittaessa alaspäin


FF200-asennuksen jäljiltä valokytkin on toistaiseksi konehuoneessa, eikä johtonippuja ole vedetty vielä saranapuolelta.

Lisäksi lähivaloxenoneissa on uudet Nightbreakerit. Kirkkaimman kohdan luxit nousivat 510 -> 610. Dominaattorit ovat kylläkin sinisemmät. Alkuperäisten halogeenipitkien päälläoloa ei juuri huomaa. Nyt näkee mutkatielläkin pientareet.


-karppa-

Mielenkiintoinen toteutus, kun kyse on kohtuu painavista lisävaloista. Täriseekö minkä verran vai ovatko tukevasti paikoillaan?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Kaitsu62

Tuet ovat 50x5 lattaterästä. Tuntuvat tukevilta, tosin käyttökokemusta ei vielä paljoa ole. Hieman paksumpikin olisi mahtunut säleikön ja puskurin välistä. Alunperin ajattelin laittaa lisäksi säleikön raosta latat tukemaan uloketta, mutta totesin ne tarpeettomiksi.

Dominaattoreissa tuli mukana kylmemmän sävyiset polttimot kuin mitä Nightbreakerit ovat.

toippa

Onko Pureluxin LED-lisäpitkistä kokemuksia? Pro 7" 60W on mielessä. Arvotuttaa, että onko hintansa väärti.

Perinteinen vaihtoehto olisi X-visionin dominator xenonina.

Laksu06

#404
Oma lisävaloprojekti on ollut aivan jäissä muista kiireistä johtuen, mutta vaihdoin sentään 3 vuotta ajettujen alkuperäispolttimoiden tilalle Osram Night breakerit (D1S - paikallisesta liikkeestä, ei eBaysta :) ).

Kyllähän se maisema kirkastui, nyt näkee pientareet kunnolla. Sen sijaan suoraan eteenpäin ajoradan suuntaan saisi edelleen olla hitusen lisää kantamaa.

Tekniikan maailman ja Jussinmäen vertailut on siis tutkailtu, mutta nyt lukisin vielä mielelläni ensi käden kokemuksia nimenomaan pistemäisistä, kohtuullisen kevyistä sekä hinta-laatusuhteiltaan hyvistä lisävaloista. Hintaluokka max 200 euroa per lyhty.

Alun perin miettimäni Seekerit saattavat olla tarkoitukseeni turhan järeät ja kilpitelineasennukseen tarvittavine telineen taivutuksineen liian painavat.

Orkkis-bi-xenonien referenssiluku siis 20.

VWRiddare

Reissussa olessani sain mukavan "tarjouksen, josta ei voi kieltäytyä". Pitkään haaveilemani kunnolliset lisävalot lähtivät mukaan tänne kylmän pohjolan perukoille. Kyseessä on KC Hilites Gravity LED lamput.

Kaverilla on vastaavat autonsa keulalla, ja on ollut hyvin tyytyväinen niihin, joten hänen suosituksestaan hommasin vastaavanlaiset.
Olin hänen mukanaan testilenkillä, ja voin kyllä taata, että on kyllä erinomaiset.

Vielä vaan kun saisi sen verran aikaiseksi, että asentaisi ne paikoilleen, niin pääsisi testailemaan. Parin, kolmen viikon päästä olisi reissu tiedossa tuonne itä-suomeen, ja pohjoiseen, joten siellä niille  olisi kyllä käyttöä. Täällä etelässähän noilla ei oikeastaan tee mitään :-\

s06675

Morjesta, ajattelin kertoa omista lisävaloasennuksista, mikäli jotakuta sattuisi kiinnostamaan. Itseäni ainakin kiinnostivat tällaiset edulliset ratkaisut valotehon parantamiseksi.
Eli alunpitäen tilasin vm.2007 Octaviaan ebaystä 120 watin led paneelin, jolle luvattiin valontuottoa 12000 lumenia. Tullin jälkeen valolle jäi hintaa reilu 60e, eli saatavaan valotehoon nähden valopäivitys tuntui edulliselta. :) Asennettuani valon karu totuus kuitenkin tuli ilmi, valo oli todella tehoton eikä valokeilaa meinannut vakiopitkien alta nähdä, joten kiina paneelivalot saivat minun osaltani jäädä. Mieleni teki silti löytää edullinen ratkaisu parantaa valotehoa, ja mikäli mahdollista halusin tehdä sen led-valolla. Hetken netissä surffailtuani huomasin puuilon myyvän mielenkiintoista led lisäpitkäsettiä. Hintaa setillä oli 59e ja 25watin valo tuotti spottimallisen valokuvion. Paketin mukana tuli vielä relejohtosarja. Minut tuo setti vakuutti täysin. Valotehoa tuntui riittävän ainakin minun tarpeisiini ja valokuvio oli miellyttävän pistemäinen, sillä jätin vakiopitkät palamaan rinnalle.
Tuolla aiemmkn oli puhetta can-väyläisten autojen lisävaloista. Kerrotaan nyt vielä sekin että tein perinteisen kytkennän relejohtosarjalla varastaen herätteen vakiopitkälle tulevasta polttimosta. Minulla kytkentä ei tuonut ongelmia.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: s06675 - 21.11.16 - klo:02:37
Morjesta, ajattelin kertoa omista lisävaloasennuksista, mikäli jotakuta sattuisi kiinnostamaan. Itseäni ainakin kiinnostivat tällaiset edulliset ratkaisut valotehon parantamiseksi.
Eli alunpitäen tilasin vm.2007 Octaviaan ebaystä 120 watin led paneelin, jolle luvattiin valontuottoa 12000 lumenia. Tullin jälkeen valolle jäi hintaa reilu 60e, eli saatavaan valotehoon nähden valopäivitys tuntui edulliselta. :) Asennettuani valon karu totuus kuitenkin tuli ilmi, valo oli todella tehoton eikä valokeilaa meinannut vakiopitkien alta nähdä, joten kiina paneelivalot saivat minun osaltani jäädä. Mieleni teki silti löytää edullinen ratkaisu parantaa valotehoa, ja mikäli mahdollista halusin tehdä sen led-valolla. Hetken netissä surffailtuani huomasin puuilon myyvän mielenkiintoista led lisäpitkäsettiä. Hintaa setillä oli 59e ja 25watin valo tuotti spottimallisen valokuvion. Paketin mukana tuli vielä relejohtosarja. Minut tuo setti vakuutti täysin. Valotehoa tuntui riittävän ainakin minun tarpeisiini ja valokuvio oli miellyttävän pistemäinen, sillä jätin vakiopitkät palamaan rinnalle.
Tuolla aiemmkn oli puhetta can-väyläisten autojen lisävaloista. Kerrotaan nyt vielä sekin että tein perinteisen kytkennän relejohtosarjalla varastaen herätteen vakiopitkälle tulevasta polttimosta. Minulla kytkentä ei tuonut ongelmia.

Oliko tuo setti loppujen lopuksi edullinen? Ostit ensin laittoman ja halvan. Sitten ostit vielä toisen, niin samalla rahalla olisit voinut ostaa jo kunnolliset.

Köyhällä kun ei ole vara ostaa hyvää ja halpaa, koska sitten se on jo kallis, kun joutuu ostamaan kahdet. Tässä hyvä esimerkki.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

JaskaPankuttaja

#408
...

s06675

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 21.11.16 - klo:07:00
Oliko tuo setti loppujen lopuksi edullinen? Ostit ensin laittoman ja halvan. Sitten ostit vielä toisen, niin samalla rahalla olisit voinut ostaa jo kunnolliset.

Köyhällä kun ei ole vara ostaa hyvää ja halpaa, koska sitten se on jo kallis, kun joutuu ostamaan kahdet. Tässä hyvä esimerkki.
-karppa- otit kenties viestini hieman väärin  :o ideana ei lllut kerskua kuinka sain halvalla lisävalot, vaan tässä pointtina olikin että kerron kokemuksen kiinaled paneelista, sillä kun valoa tilatessani en löytänyt kuin lähinnä kysymyksiä kiinalaisista led paneeleista palstoilla, eikä kellään tuntunut olevan kokemuksia. En tarkoittanut että kokeilu tuli itselleni loppujen lopuksi kovin edulliseksi, vaikka kiinavalo löysikin tiensä mönkijän keulaan työvaloksi.  :)

Ja voisin lisäksi kuvitella että jonkun ostamispäätöstä helpottaa se että löytyy edes jokin hyvä kokemus noista puuilon itsessään edullisesta ledlisävalosarjasta. ;D


s06675

Ja täsaä vielä kuva miltä nuo puuilon valot näyttävät Octavian keulilla :)

MikHei

Lainaus käyttäjältä: s06675 - 21.11.16 - klo:10:13
-karppa- otit kenties viestini hieman väärin  :o ideana ei lllut kerskua kuinka sain halvalla lisävalot, vaan tässä pointtina olikin että kerron kokemuksen kiinaled paneelista, sillä kun valoa tilatessani en löytänyt kuin lähinnä kysymyksiä kiinalaisista led paneeleista palstoilla, eikä kellään tuntunut olevan kokemuksia. En tarkoittanut että kokeilu tuli itselleni loppujen lopuksi kovin edulliseksi, vaikka kiinavalo löysikin tiensä mönkijän keulaan työvaloksi.  :)

Ja voisin lisäksi kuvitella että jonkun ostamispäätöstä helpottaa se että löytyy edes jokin hyvä kokemus noista puuilon itsessään edullisesta ledlisävalosarjasta. ;D
Hyvä että kerroit kokemuksesi täällä ja vielä parempi että rehellisesti myönsit epäonnistumisen. Joku voi tämän jutun lukiessaan jättää ne kiinalaiset nettikaupan lamput ostamatta ja ostaa suoraan kotimaisesta kaupasta ne paremmat, tai jopa parhaat. Eli toinen osapuoli saattaa ottaa opiksi sinun kokeilusta ja tehdä itse lisävalojen hankinnan jo ensimmäisellä yrityksellä onnistuneesti.  :)
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: s06675 - 21.11.16 - klo:10:13
-karppa- otit kenties viestini hieman väärin  :o ideana ei lllut kerskua kuinka sain halvalla lisävalot, vaan tässä pointtina olikin että kerron kokemuksen kiinaled paneelista, sillä kun valoa tilatessani en löytänyt kuin lähinnä kysymyksiä kiinalaisista led paneeleista palstoilla, eikä kellään tuntunut olevan kokemuksia. En tarkoittanut että kokeilu tuli itselleni loppujen lopuksi kovin edulliseksi, vaikka kiinavalo löysikin tiensä mönkijän keulaan työvaloksi.  :)

Ja voisin lisäksi kuvitella että jonkun ostamispäätöstä helpottaa se että löytyy edes jokin hyvä kokemus noista puuilon itsessään edullisesta ledlisävalosarjasta. ;D

Pointtini oli yleiselle tasolla kommentoida mitä ebay:n ihmeellisestä maailmasta saa halvalla. Muutenkin järkeään kaikki led-valot tulee kiinasta tai lähi-idästä lukuunottamatta lazeria. Erona on, että ne ovat kalliimpia ja komponentit parempia. Alla esimerkki video. Se kannattaako yksityisen kokeilla onneaan vai ostaa suoraan Suomalaiselta maahantuojalta on oma valinta. Kunhan muistaa Kiinalaisen filosofian, kun haluaa halvempaa: I win you lose  ;)

https://www.youtube.com/watch?v=BmkyVYztrW0

https://www.erikoistekniikka.fi/info/tuotevertailu-luminalights-night-reaper-vs-kilpailija/66/

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 22.08.16 - klo:22:58
Melkein kaikkihan tulee Kiinasta, mutta sielläkin pätee, että eurolla saa euron tuotteen ja euron tuotteella on todennäköisesti myös huonompi elinikä ja tuskin on tarvittavia leimojakaan tieliikenteeseen.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

s06675

Juurikin näin  :D köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa  ;)

EräUkko

Niimpä vaan koitti päivä että tuttu osti puoliväkisellä Yetin keulalta NBB Alpha xenonit pois. Ja jotakin piti tietysti tilalle saaha. Yhtenä vaihtoehtona oli nämä https://www.e-ville.com/fi/3126-suomi-varasto/22121-tieliikennehyvaksytty-led-lisavalo-kanuuna-spot-lisapitka-passled.html mutta onneksi jätin hankkimatta. Kovista kehuista huolimatta näillä ei nää ei yhtään mitään suoraan sanottuna. Taattua "kiinan kamaa". Spotti valo, jossa valon teho loppuu auttamattomasti kesken.

Hieman tutkailua netistä led-valoihin liittyen, Yetin keulalle päätyi Luminalights Power X 80W. Koko on nyt järkevä NBB valoihin verrattuna, valotehossa ei kummoista eroa oo,näilläki näkee kiitettävästi,ellei jopa paremmin.

Ja nyt sitten pitää miettiä,miiten Yetin omia bi-xenoneja (joita liikkeet tupla-xenonin nimellä harhaanjohtavasti mainostaa) sais oikein buustattua. Jos jollakin tästä kokemusta tai tietoa niin kiitän jo etukäteen.
Skoda Yeti 2.0 TDI 4*4 Adventure

roiala

Tietoa tai kokemusta, no ei vielä valitettavasti kun on vielä asentamatta mutta Philips +150% extreme vision D1S polttimot on takaluukussa odottamassa. Ainakin Halogeenivaloissa vastaavat lupaukset ovat olleet lie kukkua eli ei varmastikaan ole 2,5 kertainen tuo valon määrä mutta selkeästi havaittavissa kuitenkin. Toki muillakin valmistajilla samanlaisia +XXX% polttimoita.

EräUkko

Hieman skeptisesti suhtaudun nuihin +xxx% polttimoihin. Poikkeuksen teki GE Lights merkillä H4 polttimot Portterissa.

Lähinnä mietin, kun bi-xenon on 35W että löytysköhän vastaavaa esimerkiksi 55W. Senhän pitäs lisätä syttymisnopeutta ja valotehoa myös. Laittomathan ne tosin taitaa olla mutta liekkö tuo niin justiinsa.
Skoda Yeti 2.0 TDI 4*4 Adventure

duke7

Lyhyiden valojen parantaminen siis kiinnostaa? Ei siihen taida muita keinoja olla kuin suuntauksen tarkistaminen ja uudet hyvät polttimot.
Merkkihuollotkin säätää todella usein valot liian alas sellaisen käsissä pidettävän laitteen kanssa. Etsi siis paja jossa isompi pyörillä kulkeva laite ja säädätä siihen 1% laskuun. Ja jos oikein tekee niin valot pitää ensin ajaa testerillä säätöasentoon.

Xenonien valoteho hiipuu jatkuvasti joten uusilla saa kyllä lisää valoa. Xenonien +100 % tms polttimot perustuvat tarkempaan valokaaren sijoitukseen jolloin umpiosta pitäisi saada tielle enemmän valoa. En tiedä onko totta mutta on noista useilla hyviä kokemuksia.

En tiedä löytyykö tuonne fyysisesti sopivia wateiltaan isompia xenoneja mutta vaatisihan ne tehokkaamman ballastin myös joten ainakin hankalaksi menee rakentelu.

roiala

onhan niitä Ballastejakin, ainakin erikoistekniikka.fi myy (nyt taisi olla tosin vain 24V listoilla)...
45W Ballasti 35W hehkulla (jos nyt xenon polttimosta voi niin sanoa :) ) niin ainakin lisävaloissa testeissä on teho kasvanut kohtuudella. Mutta mitähän polttimoiden valvonta järjestelmät ym sanoo niistä?

duke7

^ juu on mutta ei ne (ainakan helposti) sovi orkkisumpion ballastin paikalle.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy