Uusi A3 2011/12

Aloittaja Flat, 21.01.10 - klo:14:20

« edellinen - seuraava »

Hiihtäjä

Niin että uusia tilauksia s-line alustalla eivät ota vastaan. Enpä ole omalta automyyjältäni kuullut mitään asian suhteen. Omani tilattu helmikuun alussa ja veikkailee vk 19 valmistumisviikoksi.... Kumma homma ettei iskareita ja jousia saa :D

1.8 "APR" Q

LainaaMiksei muka S-line alustaa saa kolmoseen. Omani ainakin tilasin sellaisella??? Quattro-kiertueen erikoisvärisen (sinisen) a3 1,8 tfsi quattron alusta oli juurikin s-line ja tosi hyvän oloinen 18" kitkoilla.
Tarkennan hiukan....tuotantoviikko olis mennyt seitsemällä viikolla eteenpäin,jos olisin valinnut em. S-line alustan.
No pähkäilin asiaa ja sit kun päätin,että otan niin tilaus oli juuri lukittunut.
Eli omaani ei sit em. alustaa tule. Mutta joitain toimitusvaikeuksia tehtaalla on ollut S-line alustan omaavilla autoilla,sillä muistaakseni täällä oli jokin muukin tapaus,missä oli käynyt vastaavasti.
Tuo kolmosen S-line alusta on varmasti hyvä,jos yhtään on tuon isoveljensä alustan kaltainen.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Ton-1

Aina silloin tällöin jo uumoilee peruspunaisen ja Misanon eroja, ohessa hyvä kuva noista vierekkäin jostain kokoontumisajosta jostainpäin maailmaa  8) , perus on kuin naisen huulet normaalisti punattuna, Misano sama silikonitäytteiden kera  ;D .
Member of a A(udi) & A(prilia) club

VW_Johan

Auto-hold:ia ei sitten kannata ruksia jos ei välttänättä halua sitä nappia, itse auto-hold toiminne löytyy ainakin omasta A3sta ihan vakiona. Kokeilin mäkilähtöä ja auto pitää automaattisesti jarrut päällä muutaman sekunnin helpottaakseen mäkilähtöä.

Toinen mukava toiminne josta en ollut tietoinen on se että auton moottori käynnistyy automaattisesti uudellen jos onnistuu sammutamaan moottorin esim pysäköidessä. Kytkin pohjaan ja moottori käynnistyy automaagisesti

Warlord

Lainaus käyttäjältä: VW_Johan - 26.03.13 - klo:06:48
Auto-hold:ia ei sitten kannata ruksia jos ei välttänättä halua sitä nappia, itse auto-hold toiminne löytyy ainakin omasta A3sta ihan vakiona. Kokeilin mäkilähtöä ja auto pitää automaattisesti jarrut päällä muutaman sekunnin helpottaakseen mäkilähtöä.

Tuo toiminto ei ole auto-hold, vasn mäkilähtöavustin tms. Auto-hold pitää auton paikallaan jarrua painamatta niin pitkään, kunnes kaasua painetaan. Eikä tarvi mäkeä.
VW Polo mk.6

- Heavy Metal will never die!! -

Voimasavu

Kuinka vähäisillä kilsoilla alkaa hiukkassuodattimen poltot? Omalla nyt rullattu n. 1400 km ja jo muutaman kerran on sammutettaessa jäänyt flekti huutamaan kuin hyeena ja autosta lähtenyt kauhea palaneen käry! Nelosessa en ole moista huomannut vielä kertaakaan vaikka sillä on ajettu jo reilut 50tkm.

Voimasavu

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 25.03.13 - klo:09:31
perus on kuin naisen huulet normaalisti punattuna, Misano sama silikonitäytteiden kera  ;D .

Itse en ole koskaan ollut silikonitäytteistä kiinnostunut, joten tuli valittua siis oikea väri! ;D 

vorkki

Lainaus käyttäjältä: VW_Johan - 26.03.13 - klo:06:48
Auto-hold:ia ei sitten kannata ruksia jos ei välttänättä halua sitä nappia, itse auto-hold toiminne löytyy ainakin omasta A3sta ihan vakiona. Kokeilin mäkilähtöä ja auto pitää automaattisesti jarrut päällä muutaman sekunnin helpottaakseen mäkilähtöä.
Hill hold, täyttää tehtävänsä useimpien tarpeeseen. Toimii sen muutaman sekunnin, kun taas Auto hold niin pitkään kunnes kaasua painaa. Tai jotenkin näin näiden ero on...
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

Nudde

LainaaItse en ole koskaan ollut silikonitäytteistä kiinnostunut, joten tuli valittua siis oikea väri!

Molemmat ovat hienoja, harva huomaa edes eroa jos ei ole vierekkäin, briljantti ahkä hieman tummempi. Monesti kuvissa on briljantti jopa hienompi, jos siis on vahattu ja hoidettu.

Nudde

LainaaHill hold, täyttää tehtävänsä useimpien tarpeeseen. Toimii sen muutaman sekunnin, kun taas Auto hold niin pitkään kunnes kaasua painaa. Tai jotenkin näin näiden ero on...

Juuri näin se on, luulin itse että olisin käyttänyt Auto Holdia liikennevaloissa, mutta eipä ole tullut monta kertaa käytettyä (siis automaatin kanssa ehkä viisaampi?). Pitäisi varmaan totutella siihen.

Toinen asia, saako s-s toiminnon koodattua pois, se voisi olla oletuksena pois ja napista saa päälle, nythän se on päinvastoin, no mun hovikoodari saa sitten tutustua siihen lähemmin, kun samalla varmaan nippu muita koodauksia joutuu tekemään.

Ktk

Ihmettelisin suuresti jos sen saisi koodattua pois.

vorkki

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 26.03.13 - klo:09:39
Ihmettelisin suuresti jos sen saisi koodattua pois.
Ei ainakaan "vastaavista" kansanvaunuista ole löytynyt poiskoodausmahdollisuutta VCDS:llä...
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

Vice

Olen kahdesta eri liikkeestä asiaa kysynyt ja kuulemma SS ei saa koodattua pois toimminnasta tai käänteisesti toimimaan.

Mutta kertokaa ihmeessä jos joku tässä onnistuu. Haluaisin itsekin sen pois toiminnasta.

Mikko

Miksi se start-stop pitää saada koodattua pois? Omassa autossani tuota ei ole, mutta kahdessa minulla hieman pidempään olleessa sijaisautossa on ollut, koeajettujen lisäksi. Enkä kyllä pitänyt tuota ominaisuutta mitenkään luotaantyöntävänä, vaatii ehkä hetken totuttelua, mutta eipä ole tullut vastaan tilannetta jossa tuo olisi jotenkin hankaloittanut elämää.

teemur

Lainaus käyttäjältä: Voimasavu - 26.03.13 - klo:08:19
Kuinka vähäisillä kilsoilla alkaa hiukkassuodattimen poltot? Omalla nyt rullattu n. 1400 km ja jo muutaman kerran on sammutettaessa jäänyt flekti huutamaan kuin hyeena ja autosta lähtenyt kauhea palaneen käry! Nelosessa en ole moista huomannut vielä kertaakaan vaikka sillä on ajettu jo reilut 50tkm.

Heti kun on tarvetta, eli kun suodatin alkaa täyttyä. Riippuu siis ajoista, pakokaasulämmöistä jne. Ihan normaalia. 2.0TDI koneissa mitä on itsellä ollut eri VAGeissa, poltto keskimäärin kerran / kaksi tankillista polttoainetta (niin että sen huomaa eikä satu esim. pidemmälle maantiepätkälle)
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Markku J

Melko nopeasti alkaa DPF:n poltto tosiaankin. Omassani (A6) havaitsin sen ekan kerran, kun mittarissa oli jotain 600 km paikkeilla. Ja ajo tätä 25 km suuntaansa olevaa työmatkaa.

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Vice - 26.03.13 - klo:09:45
Olen kahdesta eri liikkeestä asiaa kysynyt ja kuulemma SS ei saa koodattua pois toimminnasta tai käänteisesti toimimaan.

Mutta kertokaa ihmeessä jos joku tässä onnistuu. Haluaisin itsekin sen pois toiminnasta.

Jos uuden ocun palstaa oikein ymmärsin, niin nähtävästi ocun lisävarusteisessa drive selectiä vastaavassa systeemissä voisi muokata toimintoja esim niin, että dsg:n sport-asennossa ei S/S ole toiminnossa. Tämän vuoksi kyselin tätä hieman aiemmin myös tällä palstalla, mutta nähtävästi drive selectissä tämä ei ole mahdollista.

Sinänsä uskoisin, ettei mulla ole mitään järjestelmän käyttöä vastaan ainakaan D-asennossa. Muutaman desin bensasäästöt ovat kotiin päin. Jos on kiiruisemmalla tuulella niin S-asennossa voisi kyllä S/S olla poissa, tai sitten erikseen kytkettävissä, eli käänteinen D-asentoon verrattuna.

Kahta A3:sta ajoin ennen tilausta, mutta mitään muistikuvaa S/S:sta ei kuitenkaan ole. Joko järjestelmä toimi loistavasti tai sitten se ei jostain syystä aktivoitunut. Jälkimmäinen vaihtoehto lienee epätodennäköinen, koska ei ollut kovin kylmää ja ajoa oli kuitenkin hyvät tovit.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

MoFFe

Voiko lämpösensoria huijata?  ;D
Ei moottorin lämpötilaa vaan ulko... eikö SS seuraa sitä?
Huijasi että ulkolämpötila on aina minus jotain niin ei se SS silloin ole käytössä.
Vai onko?

Vice

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 26.03.13 - klo:09:48
Miksi se start-stop pitää saada koodattua pois? Omassa autossani tuota ei ole, mutta kahdessa minulla hieman pidempään olleessa sijaisautossa on ollut, koeajettujen lisäksi. Enkä kyllä pitänyt tuota ominaisuutta mitenkään luotaantyöntävänä, vaatii ehkä hetken totuttelua, mutta eipä ole tullut vastaan tilannetta jossa tuo olisi jotenkin hankaloittanut elämää.

Olen epäileväinen sen suhteen miten hyvin palikat autossa kestää, jos ruuhkissa auto käynnistyy-sammuu-käynnistyy-sammuu, jne, jne, jne...
Tuo lisäksi vielä ei kaivattua viivettä liikkeelle lähtöihin. Ei oo mullakaan nykyisessä autossa. Useammassa esittelyautossa ollut (eri merkkisiä, Audi, BMW, Volvo, jne), mutta en oo pitänyt niissä SS:n toiminnasta.

Ne saavat päällä pitää, jotka haluavat. Itse en halua pitää. Eli jos ei koodattua saa pois niin sitten yksin napin painallus tehtävä liikkeelle lähdettäessä.

Newman

Mainitsin jo aiemmin, että oma A3 kävi pajalla jälkiasennuksien merkeissä. Samalla siihen laitettiin vino pino uutta softaa, joka kuulemma liittyi "laadunparannukseen".

Nyt kun on ajellut riittävän pitkään nollakelien tuntumassa niin voin väittää, että tuo lievä ohjaustehostimen nukahtaminen taitaapi olla poissa. Eli omassa yksilössä ainakin oli jotain vikaa tai häiriötä, joka nyt on tipotiessään. Kyselin sitten vielä Audilta, että vaikuttiko tuo viimeisin päivitys tavalla tai toisella ohjaukseen. Vastaus oli: ohjelmistossa oli myös ohjaukseen vaikuttavia säätöjä.

No, raportoidaan lisää jos ongelma vielä uusii. Hyvältä kuitenkin näyttää. Eipä silti, verrokiksi koeajamassani A6:ssa tuo paljon puhuttu "mutteriohjaus" oli kyllä siinä määrin selvä ja harmistuttava piirre, että en itse sellaista missään nimessä hyväksyisi.


Bax

#1520
Kävin juuri pitemmän reissun uutukaisella ja ulkolämpötila vaihteli 0/-6 asteissa ja ohjauksessa ei todellakaan tuntunut mitään epänormaalia eli luulen ettei ohjausongelma koske uusia A3:sia. Keskikulutus on nyt 6.3l/100km ja ajettu yhteensä vajaa 500km.
Otin auto hold assistin lisävarustena ja kun sen laittaa kerran päälle niin ei ole tarvinnut koskea käsijarruun sen jälkeen. Ja se myös pysyy päällä aina toisin kuin s/s. Kun se on päällä ja parkkeeraa auton ja kun lopuksi ottaa turvavyön pois niin käsijarru menee automaattisesti päälle ja käsijarrunamiskaan syttyy punainen valo merkiksi siitä.
Voi tietysti olla, että sekoitan kaksi eri asiaa eli voisiko olla niin, että itse sähköinen käsijarru toimisi automaattisesti pysäköitäessä ja olen kuvitellut tämän johtuvan auto holdista?
A4 Sedan Progress Plus 40 TSFI 150kW MHEV Quattro S-Tronic MY 23
ex. VW Golf Sportsvan 1.5 TSI 110kW DSG Highline -19
ex. Q3 1.4 TSFI 110 kW 2WD Business Sport manual -MY16
ex. A3 1.4 TSFI Business manual -13
ex. Japanilaisia, italialaisia vuodesta -74

nemos

Lainaus käyttäjältä: Voimasavu - 26.03.13 - klo:08:19
Kuinka vähäisillä kilsoilla alkaa hiukkassuodattimen poltot? Omalla nyt rullattu n. 1400 km ja jo muutaman kerran on sammutettaessa jäänyt flekti huutamaan kuin hyeena ja autosta lähtenyt kauhea palaneen käry! Nelosessa en ole moista huomannut vielä kertaakaan vaikka sillä on ajettu jo reilut 50tkm.

Yleisesti uusissa dieseleissä poltto tapahtuu huomattavasti useammin kuin muutaman vuoden ikäisissä.
Volvo XC60 T8 Inscription

Ton-1

#1522
Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 21.03.13 - klo:15:58
Vajaa viikko ja sitten .....  8)


Laskeutuuko esirippu jo aamuyöstä ? Ihme aika  :P .

March 27, 2013 at 01:00 A.M. (CET) at
www.audi-mediaservices.com/audimedia.tv

Edit: Kyllä näin taitaa olla, olikos se 8 h lisää tuohon jenkkipoikaitten aikaan?


Watch the Unveiling of the Audi A3 Sedan in New York Live via Webcast
posted by George Achorn on 26 March 2013 in Audi News

    2013 New York Auto Show
    A3
    A3 sedan
    MQB
    New York
    New York 2013
    type 8v


In case you weren’t aware, Audi will unveil the A3 sedan tonight in an exclusive press preview at an undisclosed location in Manhattan. The car won’t be on the Audi show stand and this will be the first time to see the vehicle. We’ll be on hand to cover the unveiling and offer our own impressions following that, but in the meantime you can watch it live via the web. Tune in at 7:15 PM EST at www.audilivestream.com.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Horch

#1523
Reilu viikko ajoa takana ja todella positiiviset fiilikset. 16" nastoilla auto on melko äänekäs, mutta tämä oli jo tiedossa eikä häiritse sen enempää, B&O vaan täysille niin ei kuulu rengasmelut ;) Eniten yllätyin tuon 90kw moottorin (s-tronic) kiihtyvyydestä. On sitten nimittäin todella pirteä ja auto kiihtyy todella vaivattomasti moottoritienopeuksiin. 

Ikävämpi yllätys tuli sitten vastaan viikonloppuna ensimmäisen pesun yhteydessä. Ajovalojen alle keulaan tullut joku kunnon nastan/kiven iskemä ja maalit lähteny aika ikävän näköisesti. Onhan sitä yrittänyt ajaa varovaisesti isoja turvavälejä pitäen, mutta tähän aikaan vuodesta noille ei vaan voi mitään, harmittaa vaan kun viikon vanhaan autoon tulee maalipintaan vaurio :/ Pitääpä kysellä renkaanvaihdon yheydessä AC:stä kuinka paljon tuon paikkaaminen kustantaa.

Voimasavu

Lainaus käyttäjältä: nemos - 26.03.13 - klo:18:13
Yleisesti uusissa dieseleissä poltto tapahtuu huomattavasti useammin kuin muutaman vuoden ikäisissä.

Ok, kiitti tiedosta. Hyvä, että tyhjenee pönttö useammin.

Tuntuu muuten tuo Hold Assist olevan aika turhake. Itse meinasin sen alunperin ottaa mäkilähtöjä avustamaan, mutta jätin pois kun sähköinen käsijarru ajaa saman asian. Nyt on käynyt ilmi, että vakiona todellakin on tuo Hill Hold toiminto, joten käsijarrua ei edes tarvitse käyttää. Mihin tarvitsee Hold Assistia???

1.8 "APR" Q

LainaaTuntuu muuten tuo Hold Assist olevan aika turhake. Itse meinasin sen alunperin ottaa mäkilähtöjä avustamaan, mutta jätin pois kun sähköinen käsijarru ajaa saman asian. Nyt on käynyt ilmi, että vakiona todellakin on tuo Hill Hold toiminto, joten käsijarrua ei edes tarvitse käyttää. Mihin tarvitsee Hold Assistia???
Itse olen tottunut tuossa nelosessa tuohon ja otin sen kolmoseenkin....itse teen sivubisneksenä jakeluhommaa ja siinä joutuu pysähtelemään koko ajan autolla mitä erikoisempiin paikkoihin...tässä Hold Assist pitää auton paikallaan ihan niin kauan kuin tarvitsee ja käsijarruun ei tarvitse koskea ollenkaan. Hold Assist menee päälle aina kuin pysähtyy ja lähtee pois kuin nostaa kytkimen,namiskaan ei tarvitse koskea kuin kerran lähtiessä liikenteeseen.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Nudde

LainaaMihin tarvitsee Hold Assistia???

Esim liikennevaloissa ei tarvitse pitää jalkaa jarrulla, vaan voi päästää kaikki polkimet ja auto pysyy paikoilleen, sitä ei hold hilli tee.

MoFFe


Nudde

LainaaOnhan tuo S3 sedan heino...

Melkein yltää Sportbackin tasoon....... ;)

MoFFe

Nyt melkeen olen sitä mieltä että sedan on paremman näköinen kun tavallinen s3 tai sportback...Makuasioita tietenkin.
Jos nytten ostaisin s3en jostain syystä niin varmaan tuollaisen sedanin jos ne vaan tulee myyntiin tänne pohjoismaihin ja millä hinnoilla  ;)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy