Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Setavarjoo

#1
Altea (04-) / Vs: Seat Altea XL 2010
26.07.22 - klo:19:16
Eiköhän se samastapaikasta kun muistakin aikansa vag autoista eli apparin jalkatilasta kojelaudan alta
#2
Lainaus käyttäjältä: Daatta - 28.10.20 - klo:14:45
Halogeenit kannattaa uusia joka syksy, lisääntyneen valotehon huomaa selvästi. Voi myös käyttää noita 150% polttimoita, koska ne useimmiten kestävät sen vuoden.  ;)
Kirkkaampivalo saadaan ohuemmalla langalla jne joten käyttöikä todellakin kärsii mutta yleensä hintansa väärtit
#3
Tee-Se-Itse / Vs: Etujousen esikiristys
18.10.20 - klo:17:57
Iskarin lautanen kiritään loppuunasti ylämutterilla . meinaatko että jousi nyt mitattuna iskariin asennuksen jälkeen,siellä paikallaan on puristuksissa 1cm lyhyempi kuin vapaana lattialla.

Melkoisen paskajousi jos ilman jousenkuumennusta vaan jousipuristimella puristaessa asennuksessa antautuu ja lyhenee eikä palaa takaisin normaalimittaansa jos olet purkanut uudelleen ja mitannut jousen ennen asennusta ja kerta asennuksenjälkeen.
#4
Lainaus käyttäjältä: mruotz - 15.10.20 - klo:19:05
Jaahas.. oikean takasatulan ilmaruuvia auki niin jo alkoi kuplaa pukkaamaan.. Jostain hörpännyt ilmaa. Noh, ruuvia enempi auki ja kippis, ruuvista kierteet kuralle.. Eli seuraavaksi sitten satulan ostoon. On tää taas niin tätä..
Ei ehjä järjestelmä "hörppää" ilmaa ja kuluta nestettä joten vuoto jossain eikä se uusi satula sitä korjaa jossei satulasta itsestään ole vuotanut
#5
kannattaako kun golffin kunnostettuja satuloita saa muutamallakympillä
#6
No melkeimpä pitäs tietää tarvikevanteiden keskireikä josta sovite tarvitaan vw kokoon
https://www.rengas-soppi.fi/ esimerkiksi on toimittanut aina tarvittavat sovitteet kun tietää kyseiset asiat. Tai melkeimpä mikä vanneliike tahansa
#7
Lainaus käyttäjältä: jrinnes - 18.09.20 - klo:18:25
https://m.motonet.fi/fi/tuote/590334/Comma-AQDCTP-5l-DSG-automaattioljy

Kallista ja kallista. Ei tuo nyt mun mielestä ihan älyttömän hinnakasta ole.

Ihan vaan vinkkinä että noi Motonetin myymät Comman öljyt kannattaa jättää ostamatta . Ainakin ATF öljyissä printattu kaikki mahdolliset hyväksynnät ja tuhonnut automaatteja koska on mitä on eikä myyjä/valmista ota kantaa eikä kiinnosta . Toki jokainen tekee mitä huvittaa ja laittaa mitä haluaa mutta aina ei sitä halvinta kuraa kannata käyttää.
#8
Tiguan (07-17) / Vs: Tiguanin ajovalo
11.07.20 - klo:13:06
No jos jaksaa puljailla ja ei vaihda suoraan molempi polttimoita niin vaihda puolelta toiselle pysyykö samana jos näin niin uusi suosiolla molemmatpuolet samaanaikaan
#9
Nyt 260tkm mittarissa. Yhtään kuittia en löytänyt että niveltäkään olisi vielä uusittu tähän.  EGR:n vaihdoin kun heitteli hätäkäytölle, syykin oli ruoste sähköosissa mutta sekään maksa kuin parisataa ja helppovaihtaa
#10
Itellä ollut nyt 90tkm ajossa Exeo ja mitään moitittavaa ei ole. Orkkis rengastuksella 225/45 17 ja ohjaus tässä on loistava mielestäni . Palauttaa ja keskittää sekä menee kuin raiteilla moottoritielläkin. 
#11
Hiekkalaatikko / Vs: TraFi sucks
25.06.20 - klo:18:39
Haittaako tuo pienisumma kun rahaa näyttäis olevan niin että voi pitää turhia autolla muutenkin.  Jollain ne kustannukset ja järjestelmät mitkä tuon tekee on maksettava
#12
ulkolämpömittari näyttää oikein ja moottorinlämpömittari ?
#13
Lainaus käyttäjältä: VAGnaattori - 10.06.20 - klo:11:49
Ymmärsinkö nyt oikein eli starttikaapelilla suoraan akun - navasta starttimoottorin alempaan napaan eli ilmeisesti - napaan, saa suorakytkennän starttimoottorille ja pitäis luonnollisesti pelittää jos maajohto poikki?

vaikka starttikaapeli akun miinuksesta suoraan moottorin vaikka nostokorvakkeeseen jolloin moottori varmasti maadoitettu ja luonnollisesti startti myös silloin.
#14
Golf VI (08–13) / Vs: VW GOLF VI etulogo
26.04.20 - klo:19:16
kaippa se tämä on 5K0853601C
ebay,ulkomailta joku muu kauppa, purkaamo suomesta, merkkiliike, forumilta joltain jne . tuskin suoraan mistään motonetistä löytyy
#15
Tottakai se tarjoaa koska tulee yhdessäpaketissa kuten esim https://www.skoda-parts.com/ näyttää ja olisko syynä että ovat alunperin vulkanoitu kiinni siihen eikä tarkoitus ole vaihtaa pelkkiä heloja?
#16
Octavia II (04-13) / Vs: Speed warning
14.04.20 - klo:18:27
https://www.youtube.com/watch?v=xPtBg3godFk
https://www.youtube.com/watch?v=hksKrYwsio8
https://www.briskoda.net/forums/topic/153400-20-mph-speed-warning/
nyt alkuun ja ohjekirjasta selviää myös varmaan tämäkin.

Mutta saa sen poiskin ottaa jollei sellaista halua
#17
Elektroniikka / Vs: Lampun liitin
11.04.20 - klo:08:43
.
#18
Elektroniikka / Vs: Lampun liitin
11.04.20 - klo:08:24
jos sulla on irrallaan se niin kuva/varaosanumero siitä vaikka googleen selvittää asiaa aikapaljon enemmän
#19
Käyttöohjekirja on liian hardcore juttu että sieltä lukisi auton käytöstä ?
#20
Lainaus käyttäjältä: darknessi - 18.03.20 - klo:19:58
Tänään tuli postissa Helkama-autolta kirje, että etu-umpion vilkku ei toimi ja auto pitäisi viedä sähköjärjestelmän ohjainlaitteen päivitykseen. Minun autolle ei ole tehty aikoinaan päätöhuijaus-"korjausta". Eihän tämä kirje nyt tuota koske ja siihen on vain laitettu vilkkujen vika verukkeeksi?
No mitäpä itse oikeasti luulet ? meinaatko tosissaan että laillisesti saisi kusettaa sellaista ja että joku vielä tekisi sen pokkana suomessa, nyt taitaa se viallinen "vilkku" olla jossain muualla kun skodassa  ;D
#21
Ihan pakko sanoa että tässäkin asiassa huomaa kateellisuuden kun toisille on vaihdettu osia enemmän tai vähemmän jakopäähän niin tottakai suomalainen tulee kateelliseksi kun toinen saa jotain ja vielä ihan ilmaiseksi ja siinä säästää sekä "nostaa autonarvoa" kun pääsee pitemmälle ja juuri korjattu jne. Ei kenellekkkään mitään henk.koht mutta hieman sellainen huokuu tämäntyyppisistä ketjuista ;D

Ps. muistakaa pestä käsiä ja ostaa varastot täyteen kuivatuotteita sekä wc-paperia
#22
https://applications.castrol.com/oilselector/fi_fi/c/search?vehicleType=autot

Vaikka castrol magnatec 5w40 502 000 luokitus jos kiinteä 15tkm huoltoväli . jos meinaa 30tkm longlife ajaa niin 504 000 Longlife öljyt vaaditaan . suosittelen ensimmäistä ja tilavuus n.4L
#23
Skoda / Vs: Nollaus
10.02.20 - klo:20:41
testerillä
#24
Huoltaminen / Vs: Huoltopohdintaa.
29.01.20 - klo:17:19
Lainaus käyttäjältä: Jirmie63 - 29.01.20 - klo:16:48
Nyt ajellut pari viikkoa huollon jälkeen ja edelleen näyttää viivaa seuraavaan huoltoon. Onko huollossa epäonnistuttu nollaamaan huoltoväli? Pitäisikö käyttää reset-toimintoa ajotietokoneessa?
kilometrejä tullut yli 400 huollonjälkeen?
#25
Ei aina kannata uskoa ihan kaikkea mitä porukka täällä suoltaa, johan tuossa oli joitainpäiviä sitten viimeksi kun öljyt ei ollut maksimissa kylmänä ja jäähdytinnestettä oli vajaa säiliö niin tuomittu moottori vialliseksi suoraan  ;D . Samat naamat huutaa joka autosta että männät, ketju,, dsg  kaikki on joka autossa rikki.  Joku kysyy polttimon vaihto apuja niin siellä jo huudellaan että laita äkkiä eteenpäin koska kohta tulee kallis koneremontti ja öljyä menee  :D
Toki on paljon ollut ongelmia mutta käyttöriippuvainen/huolto jne, mutta jos prosentuaalisesti katsotaan niin ei niitä nyt niinpaljon ole. Nykyajan moottorit ei kylläkään kestä kuten vanhat kun pitää saada päästöt ja kulutus alas ja tietenkin mahdollisimman edullisilla huoltokustannuksilla jolloin tulee nämä ylipitkät huoltovälit

#26
Eiköhän sinne ole kuka viimeksi on irroittanut niin laittanut "korvaavan" pultin tilalle jossei ole samanlaista juuri ollut saatavana. jos pituus ja kovuusriittäväniin niin käyhän tuokin yhtälailla.
10v aikana on varmaan keretty irroittelemaan jo muutamaankertaan kuitenkin
#27
se jäi kirjoittamatta että merkistä riippumatta yleensä syynä on vääräänsuuntaan kohdistunut voima joka irroittaa/rikkoo kahvan. Jos veikkaisin niin on vedetty alaspäin ja ulos samaanaikaan kahvaa
#28
Kyllä varmasti jää kun oikein riuhtaisee sopivasti, muovia siellä vain on ;)  kilometrit mitä ajettu ei paljoa tuossa paina koska jos lasketaan vaikka taksi niin sitä takaovenkahvaa on revitty siinä 20tkm aikana enemmän kun normaalikäytössä 400tkm ajetusta.  Ehkä kannattais vähän tutkia että mikä sieltä periksi antoi että olisko ihan valmistusvika vai käyttäjävirhe
#29
Korkeapaine EGR on 90luvulta ainakin asti ollut käytössä merkistä riippuen ja matalapaine uusia päästöjen alentamisjuttuja vasta joten ilman korkeapaine vastaus on ei.
Tukkeutuminen ja hajoaminen hyvinpitkälti huollosta ja käyttötavasta riippuvainen kuten esimerkiksi DSG kytkin, lyhyttä kaupunki jumppaa vai matka ajoa.  Joillain kestää alle 100tkm ja toiset ajaa +300tkm ilman ongelmia
#30
VW / Vs: VW-keulalogon "kromin" irtoaminen
20.09.19 - klo:18:46
Lainaus käyttäjältä: samper - 20.09.19 - klo:18:43
"Setavarjoo" henkilöllä ei ole paljon tietoa tai kykyä kirjoittaa aiheesta, mitä käsiteltiin tässä viestiketjussa  ;)
Kiitos samoin. Ainakaan en ole täällä itkemässä kun pätkällä otetun hinnat alkaenmallin joku kiinanmuovi hajoaa ;)
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy