Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Setavarjoo

Sivuja: [1] 2 3 4
1
Käyttöohjekirja on liian hardcore juttu että sieltä lukisi auton käytöstä ?

2
Skoda / Vs: Skodan kampanjat ja päivitykset
« : 18.03.20 - klo:20:34 »
Tänään tuli postissa Helkama-autolta kirje, että etu-umpion vilkku ei toimi ja auto pitäisi viedä sähköjärjestelmän ohjainlaitteen päivitykseen. Minun autolle ei ole tehty aikoinaan päätöhuijaus-"korjausta". Eihän tämä kirje nyt tuota koske ja siihen on vain laitettu vilkkujen vika verukkeeksi?
No mitäpä itse oikeasti luulet ? meinaatko tosissaan että laillisesti saisi kusettaa sellaista ja että joku vielä tekisi sen pokkana suomessa, nyt taitaa se viallinen "vilkku" olla jossain muualla kun skodassa  ;D

3
Golf VII (12-) / Vs: 2.0 GTD, 54000km, voideltu jakohihna
« : 13.03.20 - klo:18:01 »
Ihan pakko sanoa että tässäkin asiassa huomaa kateellisuuden kun toisille on vaihdettu osia enemmän tai vähemmän jakopäähän niin tottakai suomalainen tulee kateelliseksi kun toinen saa jotain ja vielä ihan ilmaiseksi ja siinä säästää sekä "nostaa autonarvoa" kun pääsee pitemmälle ja juuri korjattu jne. Ei kenellekkkään mitään henk.koht mutta hieman sellainen huokuu tämäntyyppisistä ketjuista ;D

Ps. muistakaa pestä käsiä ja ostaa varastot täyteen kuivatuotteita sekä wc-paperia

4
Foorumin yleiset asiat / Vs: Vw passat 1,4 tsi B6 Öljyt
« : 20.02.20 - klo:06:16 »
https://applications.castrol.com/oilselector/fi_fi/c/search?vehicleType=autot

Vaikka castrol magnatec 5w40 502 000 luokitus jos kiinteä 15tkm huoltoväli . jos meinaa 30tkm longlife ajaa niin 504 000 Longlife öljyt vaaditaan . suosittelen ensimmäistä ja tilavuus n.4L

5
Skoda / Vs: Nollaus
« : 10.02.20 - klo:20:41 »
testerillä

6
Huoltaminen / Vs: Huoltopohdintaa.
« : 29.01.20 - klo:17:19 »
Nyt ajellut pari viikkoa huollon jälkeen ja edelleen näyttää viivaa seuraavaan huoltoon. Onko huollossa epäonnistuttu nollaamaan huoltoväli? Pitäisikö käyttää reset-toimintoa ajotietokoneessa?
kilometrejä tullut yli 400 huollonjälkeen?

7
Golf VII (12-) / Vs: Golfia ostamassa, vm.-13
« : 19.11.19 - klo:21:07 »
Ei aina kannata uskoa ihan kaikkea mitä porukka täällä suoltaa, johan tuossa oli joitainpäiviä sitten viimeksi kun öljyt ei ollut maksimissa kylmänä ja jäähdytinnestettä oli vajaa säiliö niin tuomittu moottori vialliseksi suoraan  ;D . Samat naamat huutaa joka autosta että männät, ketju,, dsg  kaikki on joka autossa rikki.  Joku kysyy polttimon vaihto apuja niin siellä jo huudellaan että laita äkkiä eteenpäin koska kohta tulee kallis koneremontti ja öljyä menee  :D
Toki on paljon ollut ongelmia mutta käyttöriippuvainen/huolto jne, mutta jos prosentuaalisesti katsotaan niin ei niitä nyt niinpaljon ole. Nykyajan moottorit ei kylläkään kestä kuten vanhat kun pitää saada päästöt ja kulutus alas ja tietenkin mahdollisimman edullisilla huoltokustannuksilla jolloin tulee nämä ylipitkät huoltovälit


8
Eiköhän sinne ole kuka viimeksi on irroittanut niin laittanut "korvaavan" pultin tilalle jossei ole samanlaista juuri ollut saatavana. jos pituus ja kovuusriittäväniin niin käyhän tuokin yhtälailla.
10v aikana on varmaan keretty irroittelemaan jo muutamaankertaan kuitenkin

9
Golf VII (12-) / Vs: Takaoven kahva jäi mummon käteen
« : 04.11.19 - klo:21:05 »
se jäi kirjoittamatta että merkistä riippumatta yleensä syynä on vääräänsuuntaan kohdistunut voima joka irroittaa/rikkoo kahvan. Jos veikkaisin niin on vedetty alaspäin ja ulos samaanaikaan kahvaa

10
Golf VII (12-) / Vs: Takaoven kahva jäi mummon käteen
« : 04.11.19 - klo:20:45 »
Kyllä varmasti jää kun oikein riuhtaisee sopivasti, muovia siellä vain on ;)  kilometrit mitä ajettu ei paljoa tuossa paina koska jos lasketaan vaikka taksi niin sitä takaovenkahvaa on revitty siinä 20tkm aikana enemmän kun normaalikäytössä 400tkm ajetusta.  Ehkä kannattais vähän tutkia että mikä sieltä periksi antoi että olisko ihan valmistusvika vai käyttäjävirhe

11
Korkeapaine EGR on 90luvulta ainakin asti ollut käytössä merkistä riippuen ja matalapaine uusia päästöjen alentamisjuttuja vasta joten ilman korkeapaine vastaus on ei.
Tukkeutuminen ja hajoaminen hyvinpitkälti huollosta ja käyttötavasta riippuvainen kuten esimerkiksi DSG kytkin, lyhyttä kaupunki jumppaa vai matka ajoa.  Joillain kestää alle 100tkm ja toiset ajaa +300tkm ilman ongelmia

12
VW / Vs: VW-keulalogon "kromin" irtoaminen
« : 20.09.19 - klo:18:46 »
"Setavarjoo" henkilöllä ei ole paljon tietoa tai kykyä kirjoittaa aiheesta, mitä käsiteltiin tässä viestiketjussa  ;)
Kiitos samoin. Ainakaan en ole täällä itkemässä kun pätkällä otetun hinnat alkaenmallin joku kiinanmuovi hajoaa ;)

13
VW / Vs: VW-keulalogon "kromin" irtoaminen
« : 15.09.19 - klo:20:07 »
Et jumal**** oo tosissas että 4vuotta harjapesussa, kivisateessa ja lumiharjalla hakattu merkki ei mene takuuseen :D

14
Leon 5F (12–) / Vs: Huoltohintoja
« : 15.09.19 - klo:20:03 »
MITÄ??? Nyt äkkiä oma TGI vaihtoon... :o

Tai sitten nauran sisäisesti tälle kommentillesi aina 15tkm öljynvaihdossa tietäen säästäneeni polttoaineissa tuon lyhyen huoltovälin aikana biokaasulla suurinpiirtein kaksi kertaa tuon huollon hinnan; kk-diilillä/maakaasulla ajaessa vielä enemmän...
15tkm vaihtovälillä se laitos saattaa jopa kulkea pidempään kun sen 90tkm ilman 2l/1000tkm öljynkulutusta ja ei käytetä LL öljyä joten sekin on selkeästi huokeampaa

15
Revit sen sieltä väkisin  ja käyt hakemassa uudenpuolan tilalle ja laitat siihen tarkoitettua "rasvaa" kumiosan sisään ennen puolan asentamista.  Yleensä nuo on ympätty toisiinsa niin että jos irtoaa tai joutuu käyttämään raakaavoimaa niin sytytyskatkot ja siitä johtuva nykiminen ainakin kuormituksessa enemmän kuin todennäköisiä.

https://www.finjector.com/fin/sytytyspistokkeen_cop_puolan_asennusrasva_isossa_50_g_tuubissa_estaa_pistokkeen_kumiosan_tarttumisen_tulpan_posliinieristeeseen_alkuperainen_beru_tuote-p-711521-42 vastaavaa tulee aina käytettyä kaikissa mitä tekee ja eipä jumiudu enään

16
Golf VI (08–13) / Golf vm-10 1.6Tdi CAYC koodi: P145F00
« : 24.07.19 - klo:17:52 »
Golf vm-10 CAYC  koodi: P145F00 ilmestyi hehkuvalon saattelemana .
lukastu OBDelevenillä
P145F00 : Ilmamassaläpäisy regeneroinnissa liian suuri .  sen tiedän ettei moottorille ole tehty EGR/kaasuläppä/Hiukkassuodatin korjauksia.  ajettu 272tkm

veikkauksia että EGR tienpäässä "vihdoin", karstoittunut kaasuläppä jumittaa, massamittari sekoilee ?

17
Moottori ja voimansiirto / Vs: Öljynkulutusremontti
« : 23.07.19 - klo:09:02 »
Yleisohjeena kaikille TSI-moottorisia autoja ostaville:

Pankkitilillä pitää olla 5000 - 10 000€ ylimääräistä äkillisiin korjauskustannuksiin

lukee melkein forumia kuin forumia niin jokamerkillä omat ongelmansa .heitetään nyt vaikka esimerkkinä että Mercedeksen bensalla ajavilla tulee olla reilusti ylimäärästä ketju ja ratasongelmien takia

18
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat
« : 18.07.19 - klo:10:49 »
Itselläni Golf VII Variant -13. Vaihdelaatikko hajosi 94tkm:ssä. Maahantuoja tulee osassa 100% ja työssä ainoastaan 30%. Mitä mieltä foorumilaiset, miten muilla menny täällä?

Monesti perustellaan noita työosuuksien maksattamista asiakkailla sillä, että auto tulee "parempaan" kuntoon kuin oli aikaisemmin. Tässä tapauksessa kun puhutaan alle 100tkm ajetusta niin sitä on vaikeampi pureskella, kuin vrt 200tkm ajetussa.

ikäväkyllä kilsat ei ainoastaan vaikuta vaan ikä myös auto on jo 6vuotias niin kuulostaa kyllä erittäin kohtuulliselta tuo jaotus mun mielestä kun kyseessä on kuitenkin halvemmanhintaluokan auto

19
Touran (03-15) / Vs: Touranin ilmastointi ei toimi
« : 14.07.19 - klo:11:00 »
jos paine on 0 niin joko anturi täysin kaput, käytetty testeri ei osaa näyttää sitä, järjestelmä tyhjä eikä kompura edes pyörinyt .  Vaikka kompura olis leikannut niin kyllä siellä se täytetyn järjestelmän n.5bar pitäis olla.

20
Superb II (08-15) / Vs: Ilmastointi ei puhalla kylmää
« : 04.07.19 - klo:20:08 »
Onko noissa kuinkä usein huoltoja tehty, kylmä- ja voiteluaine huolehdittu? Omaa käyttänyt aina vuosittain, huolto ainakin tosihalpa, oli vieläkin vaikka kylmäaine kallistunut, onneksi oli muutettu hinnoittelu painoperusteiseksi, montako grammaa lisätään niin sillä perusteella tulee hinta. Itelle meni kai muutama gramma, alle 10?
Joskus vaan kun nykyisen ostin ja ekan kerran käytin niin suositteli vuosittain tehtäväksi, joku muuttuvatilavuuksinen kompressori joka pyörii kai aina? Voiteluaine kai tärkein?


No ei tuo öljy sieltä vaihdu ilmastointihuollolla, ehkä joku 5ml öljyä tulee tavaranmukana, kokonaistilavuus on ainakin 100-200ml about ja öljyn jakautuminen järjestelmässä http://prntscr.com/oan0up. kun jokin komponentti vaihdetaan tulee lisätä kokonaismäärästä prosentuaalinen osuus lisää kylmäaineen täytössä.
eli n.50% kompressoriöljystä järjestelmässä vaihtuu kun ottaa sen irti ja valuttaa tyhjäksi sekä tietty lisää sitten samanverran takaisin uutta. Tietysti oikeamäärä kylmäainetta järjestelmässä ylläpitää "öljynkiertoa" ja rasittaa näinollen kompressoria vähemmän

21
Taitaa olla jonkun lisälämmittimen diagnoosipiuha. Näkyy ylimääräisiä sulakkeita ja rele kuvassa joten lisälaitteen oletattavasti diagnoosi johdin ja musta taas ylimääräinen johtosarjan johdin ja siksi ilman liitintä

23
Golf IV (97–03) / Vs: Takaoven peltikansi irroitus
« : 25.06.19 - klo:20:35 »
https://www.youtube.com/watch?v=324yYU8ppMA   enemmön meni varmaan aikaa postata kysymys kuin olis hakenu videon youtubesta.

eli lukkoa, kahvaa lasia jne irti ennen ovimodulin irti repimistä

24
Octavia III (13-19) / Vs: Ocu 3 vetarin suojakumi falskaa
« : 19.06.19 - klo:21:29 »
Siis vetarin kumi vuotaa satatonnia ajetussa autossa, ja tämä pitäisi mielestäsi mennä maahantuojan tai valmistajan piikkiin. Miksi ihmeessä?
Eiköhän tuo vaihdeta satasella huollossa.

Jos ton joku takuutyyppi lukee niin tulee kyllä melkosenpaskanen röhönauru että 100tkm/5v ja valmistajan pitäis maksaa korjaus  ;D. Täysin kuluva osa ja vag se on jo aika hyvä että noinpitkään kestänyt

25
Leon 5F (12–) / Vs: Seat Leon TGI kulutus / kokemukset
« : 14.06.19 - klo:19:08 »
Kyllä on jumankauta kovat perustelut olla hakematta autoa kun ei saa jotain hemmetin kaasua ilmaiseksi, no tavallaan parempi syy kuin esimerkiksi koko VAG konserni paskaa ja auto vaihtoon kun avaimesta loppuu 50sentin patteri 3kk aikana :D

Suosittelen kulkemaan vaikka taksilla tarvittavat matkat, oikein kun nariset kyydissä hinnasta voit saada kaupanpäälliseksi oikein makiat haistatukset ihan ilmaiseksi.

26
Passat B7 (11-14) / Vs: Webaston lämmön säätäminen
« : 06.06.19 - klo:21:10 »
aina voi laittaa palanteippiä ja tussilla 20 esimerkiksi jos se lukema silmää hivelee ja varmasti joku sen koodistä osaisi muuttaa että minkä se vakiona siihen näyttää. Kaikenmoista on nähty joten ei siinäkään mitään erikoista olisi varsinaisesti :)

Ymmärsithän nyt että viilennystoiminto on melkein sama kuin auto avaisi ikkunat itse päästääkseen sisätilan kuumanilman pois.  ilmaa jota puhalletaan on juurikin samanlämpöistä kuin ulkoilma mistä se imetään. ilmastoinninkenno ei kylmene joten sitä ei viilennetä eikä lämmityskennon läpi ajeta nestettä ilman lämmittämiseksi.

27
kaikki jännityksellä odotellaan sitä että syttyykö jotain muuta tai sen valon kaveriksi kuului jokin kova jysäys tjms  ;D
tuskimpa se vika siinä merkkivalossa on  ;D

28
Alhambra / Vs: Sähköinen takaluukku ei pysy ylhäällä
« : 06.06.19 - klo:17:53 »
Tuo on merkki siitä että alkaa olemaan vaihtokunnossa ja rasittaa muita komponentteja. Eli olis syytä varmaan uusia viallinen tai sitten odottelee vaan kuten 99% suomalaisista että hajoaa lopullisesti sitten voidaan haukkua merkki maanrakoon ja todeta että oli muuten viimeinen xxxx merkkinen auto meillä ja seuraava on toyota (jossa kyllä ihan omat ongelmansa myös)  ;D ;D

29
Miten porukka on korjannu näitä nylon muovisia polttoaineputkia jos menee pikaliitin paskaks? Vanha liitin poikki, jämä putken sisälle tukiholkiksi ja letkupatentti päälle klemmareilla?
taitaa melkein millainen tahansa pikaliitin/korjaus sarja löytyä netistä mut esim tollanen ratkasukin toimii kunhan ei ahdista virtausta

30
Moottori ja voimansiirto / Vs: VW DSG ECO asetus
« : 28.05.19 - klo:19:23 »
Moottorijarrutushan juurikin on ECO:a

Sivuja: [1] 2 3 4




Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy