Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - SamKoo

#1
Haiskahtaa puola ongelmalta. Itsellä vanhassa Leonissa niitä joutui vaihtamaan toisinaan,vanhemmissa oli kampanjakin noista puolista. (Jokaisella sylinterillä siis oma puola)
#2
Ulkopinnat / Vs: Pisteitä maalipinnassa
01.01.18 - klo:20:21
Pihkaa tms. luultavimmin. Osta purkki Autoglymin tar-removeria (tervan ja liimanpoistoaine) ja kokeiles sillä.

Nätisti hieroo sitä noihin pisteisiin niin alkuun tuntuu ettei tapahdu mitään mutta hetkenpäästä ne lähtee kuin itsestään (ei tarvitse painaa kovaa)
#3
Luulen että pesukinnas sivustolta löytyy tämänpäivän parhaat metodit kyseiseen operaatioon. Itsellä voi olla vanhaa tietoa mutta  tinnerillä ja partakoneen terällä itse yrittäisin hinkata ja sitä harmaata kalvoa myllyttämällä jollain sopivalla aineella.

Vi**umainen tilanne on, toivottavasti jaksat viedä loppuun asti ja saat kyseisen yrityksen vastuuseen huonosta työstä
#4
Lainaus käyttäjältä: MMV - 12.11.16 - klo:07:33
Vuonna 2012 ostin Passatin, niin tuli tänne eksyttyä. Tuon jälkeen on tullut vielä kaksi muuta Passattia, kaksi Golfia, yksi Tiguan ja viimeisimpänä tämä Allroad Audi. Konsernia on siten tullut seitsemän auton verran kannatettua viimeisimmän neljän vuoden aikana. Onhan se hyvä, että joku kustantaa tätä päästöskandaalia omalta osaltaan...

Yhdessäkään autossa ei ole ollut oikeastaan mitään vikaa ja ainoa fyysinen osa, mikä on vaihdettu, oli B8 BiTDI Passattiin. Siinä rupesi tiputtamaan oikean puolen ajovalon pesuri vettä (o-rengas). Tämä korjattiin luonnollisesti takuuseen. Kun minulla on ollut näin erinomaista tuuria VAG-kulkineiden kanssa, ei ole juuri jutun tynkää tälle palstalle enää syntynyt, vaan keskustelu on siirtynyt 99% naapurifoorumille.

Eli neljän vuoden aikana seitsemän VAG-ia. Teillä on kyllä ollut erinomaista tuuria kun mitään kerrottavaa ole ollut mutta tuntuu että se tuuri on ihan täysin itse aiheutettua.. Eli vaihtotahti noin 2 VAG-ia vuoteen riittänee siihen että selviää ilman murheita, hyvä juttu!

Itsellä on muutakin tekemistä kuin hieroa jatkuvasti autokauppaa ja rampata ylimääräisillä korjaamokäynneillä niin äänestin jaloillani ja vaihdoin merkkiä suosiolla, silti olen jäänyt tänne foorumille koska täällä keskustellaan yleisesti niistä asioista mistä pitääkin, eli autoista.

"naapurifoorumi" nimi on mielestäni harhaanjohtava koska sillä foorumilla ei ole mitään tekemistä tämän foorumin kanssa, edes sisällöltään. Eli jos sinua kiinnostaa kenellä on kallein kello, ketä kokkaa parhaimmat pastat, kenellä on isoin talo mutta pienimmät sähkölaskut tms, eli virtuaaliselle henkselinpaukuttelijalle erinomainen vaihtoehto  ;) 

PS. Ei palkokasveja hengityselimiin  ;D
#5
Lainaus käyttäjältä: Hesse - 31.10.16 - klo:23:08
kyllä tämä jonkun muotoilupalkinnon nappaa.

Muotopuoli palkinnon tod. näk.  :o
#6
Ihan kuin tuohon keulaan olisi jääneet ne peitteet millä suojataan auton ulkonäköä ennen julkaisua  ;D
#7
Hyi kauhea  :o Onneksi ei ole ollut Skeidan Octavia edes harkinnassa sillä kyllä nyt harmittaisi ja rumasti  :o
#8
Lainaus käyttäjältä: skriko - 12.10.16 - klo:19:40
Tuohan on huippu. Kuluttaa melkein yhtä vähän kun sukulaistytön 1989 1,3 Honda Civic normaalina bensiiniversiona.

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 12.10.16 - klo:19:51
90-Luvun 1.9TDI toledokin meni jo paljon pienemmällä kulutuksella  ;)

Itselläkin keskikulutus menee hieman alle viiden litran, noin 4,7l/100km. Eihän näiden hybridi autojen olekaan tarkoitus saavuttaa mitään maagisia kulutuslukemia esim. jotain 2-3l/100km väliin, senhän varmasti molemmat tiedättekin.

Vitsi piileekin siinä että eri ajoprofiileissa leikataan kulutushuiput pois = tasaisen pieni kulutus maantiellä, kaupungissa, pätkäajossa kylmällä moottorilla yms.

Meillä perheen kakkosauto Avensis bensa ja automaatti vie täysin samanlaisessa ajossa mitä auriksella ajetaan aika tarkalleen 6l/100km enemmän soppaa.

Uskon että tuolla hondalla pääsee suotuisissa olosuhteissa tasaisella ja tarkalla ajolla viiden litran huiteisiin, se ei toki siedä yhtään pysähtelyä eikä mitään muutakaan. Eikä tänäpäivänä valkoinen ihminen enää kyseisillä ajoneuvoilla edes aja..

Toledo menee (meni) varmasti myös pienellä kulutuksella nätissä maantieajossa eikä varmasti isoruokainen ole kaupungissakaan.

Mitä tässä yritän selittää on se että ei kannata näitä ketä ilmoittelee maagisia kulutuslukemia, uskoa niin sinisilmäisesti niin ei tule pahempia pettymyksiä sitten niiden suhteen. Ja ei, ei edes hybridit kulje pelkällä hajulla ja ajatuksen voimalla. Ei siinä mitään jos kusettaa ihmisiä (kai) mutta jos rupeaa uskomaan omiin juttuihin niin se on huolestuttavaa, tätä en tarkoittanut kenellekään henkilökohtaisesti vaan ihan yleisesti.

Vähän taisi mennä offin puolelle mutta menkööt ny sitte tämän kerran  ;D

#9
Näiden sähköautojen ja hybridien huonot vetopainot (ainakin tällä hetkellä) on vain ihan loistava juttu! Porukka ei pysty vetämään niitä jäähallin kokoisia lasikuitukoppeja ja tukkimaan kaikki tiet ja tienoot.

Minkä olen myös laittanut merkille polttoaineiden hinnan nousun seurauksena on että tämä karavaanari liikenne on vähentynyt huomattavan paljon! Itse olen valmis maksamaan hieman extraa että liikenne sujuu paremmin
#10
Lainaus käyttäjältä: J64 - 29.09.16 - klo:16:14
En tiedä kokonaisvälityssuhdetta, mutta itsellä olleiden Octavia III 1.2 Tsi 105 ja Toledo 1.2 Tsi 110 kanssa hyvin samanlaiset, jollei identtiset. Satasen vaudissa kutotosella kierroksia kierroslukumittarin mukaan n. 2150 r/min.

Eli ensimmäiset 4 vaihdetta on sitten suhteellisen tiheitä ja pari viimeistä tai vain kutonen on se loikkari?

Lainaus käyttäjältä: leonist1 - 29.09.16 - klo:21:12
Itsellä n. 60% ajosta moottoritietä ja pännii kun yleensä kaikki on välitetty niin että 130km/h mittarivauhdissa isoimmalla vaihteella kone on jo aivan liian kovilla kierroksilla, vaikka puhutaan normaali kesänopeudesta. Siksi ajoin tuolla Leonilla koeajolenkinkin 2/3 maantiellä, oli vakkariin asetettu 130-132km/h, tasaisella silloin ajotietokone näytti n. 5,4-5,6l/100km , eli harvinaisen onnistuneet välitykset. Kierroksia koneessa kyllä oli n. 2700-2800rpm, mutta ei sitä äänestä huomannut, vain mittarineulasta. Ilmeisesti tuo 3-pyttyinen ja pikkuturbo on säädetty niin ettei heti 2000rpm jälkeen rupea hörppimään ihan tolkuttomasti.
Koko lenkin, olikohan 47km, keskikulutukseksi auton kone näytti 5,8l/100km ja keskivauhdin ollessa muistaakseni 92km/h, minut ainakin vakuutti. Ja lisäksi tosiaan tuntui sekä vaihdevälitykset että vaihteensiirto erittäin onnistuneelta. Isolla vaihtella ja pienillä kierroksilla meni eteenpäin ainakin yhtä nöyrästi kuin joku pikkudiesel (itsellä oli vm2012 Focus farkku 1.6TDCi 115hv, se oli alakierroksilla paljon laiskempi) ja sitten taas kiihdytyskaistalta kun liittyi motarille niin kyllä siinä pippuriakin oli ihan tarpeeksi, täytyy ymmärtää että eihän tässä nyt mistään ratatykistä puhuta.
Arkiajossa pystyy valoista lähtiessä naapurikaistan reiskan yllättämään varmasti  ;)


Kuullostaa kyllä aikas mielenkiintoiselta paketilta. Itselle jäänyt vain noista pitkistä vaihdeväleistä kammo, edellinen 1.6tdi Golffi ja 5V manuaali oli aikamoiset aavikkovälitykset.. Hyvä se tosiaan oli maantiellä mutta kaupungissa kamala ajettava. Täytyy varmaan jossakin kohtaa käydä kokeilemassa jos Porissa sattuu olemaan kyseisellä koneella koeajossa.

Fiksusti hinnoiteltu, järkevät varusteet, mukavat tilat ja varmasti edulliset käyttökustannukset. Luulisi kaupan käyvän. Niin ja ei ulkonäössäkään ole mitään valittamista :)

#11
Lainaus käyttäjältä: Rooivalk - 28.09.16 - klo:23:49
Tuo ehkä kiinnostaisi muuten, mutta pitäisi saada tuolla koneella ilman tuota ecolocomotive varustetason madallettua -15mm alustaa. Mieluiten vielä jollain huonon tien paketilla tyyliin Skoda & VW.

Tuota madallettua alustaa voisi kompensoida ostamalla talvirenkaat koossa 205/60/16. Sillä saisi käytännössä auton noin vakiokorkeudelle.

Kysymys: Minkälaiset vaihdevälit tuossa ecomotive leonissa on, esitteen mukaan siinä on pitemmät vaihteiston välitykset. Yleensä vain pieni moottori ja pitkät vaihdevälit ei oikein sovi yhteen.
#12
Lainaus käyttäjältä: trajaniemi - 26.08.16 - klo:23:10
Ehkä vielä speiseriä eteen 5mm ja taakse 10mm niin alkais olen valmis, vai mitä olette mieltä?

Tuohon on aika helppo yhtyä. On kyllä siistin cleanin näköinen paketti kaikin puolin.
#13
Lainaus käyttäjältä: skriko - 26.08.16 - klo:22:39
Autoiluun liittyvistä mokista ei ole tarinoita, mutta erikoisista auto- ja moottoripyöräkaupoista kylläkin.

Ja nehän ne vasta hauskoja tarinoita onkin ;)
#14
Tämä on aihe joka aiheuttaa aina ärtymystä autoilijoiden keskuudessa. Jos jotain hyvää haluaa ajatella niin olen laittanut merkille että karavaanareita ei näy enää nimeksikään Suomen liikenteessä mikä on aivan mahtava asia. Täytyy yrittää ajatella aina positiivisesti :)
#15
Monella tuntuu olevan käsitys että hybrid kuluttaa maantiella saman mitä normaalikin bensamoottori. Itsellä maantiekulutus on aina alle 5l/100km ja jos pääsee ajamaan 100km/h + nopeuksia kulutus on sen tasan 5 litraa. Menee muuten ihan samoilla kulutuksilla mitä minun vanha 6 koppainen 1.6tdi Golffi..

Ja Nurkissa pyöriessä ero kulutuksessa kasvaa reilusti hybridin hyväksi. Ihan hyvä että aletaan siirtymään noista Dieselin rouskuista nykyaikaan, kuka kaipaa öljyistä tankkaushanskaa, urea tankkauksia, traktorimaista käyntiääntä, pahan hajuisia dpf polttoja jota saa hävetä esim. kun sattuu poltto varsinkin johonkin parkkihalliin, yök.

Täällä ei enää noilla dieselin rouskuilla pelata
#16
On kyllä viimeisen päälle hieno peli :)  Tuon kuvan perusteella ei ollenkaan "traktori" mutta ei pieni madallus koskaan pahitteeksi ole ;)
#17
Lainaus käyttäjältä: Jusa.L - 02.05.16 - klo:10:37
Minkä vuotinen Ave teillä on?

Kun itsellä nyt T27 diesel farkku (2015) ja kele kun automaatin haluasin nyt ehdottoamsti ja koska Aveen ei tomaattia dieseliin enää saa, niin myyjä kovasti ehdotti kunnon keajoa uudella Auris Hybrid farkulla...

Pohdin tässä vain, että kuinka paljon tulisi turpiin melutasossa ja ajettavuudessa, jos nyt tuon "downgraden" tekisin, no onneksi koeajo ei maksa mitään joten ehkä pitää käydä tuo Auris testaamassa. Jotenkin vain on jäänyt mielikuva parin vuoden takaisesta hybridin lyhestä koeajosta, että se ei kulje sitten mihinkään, vaikka ei tuo 2,0 dieselkään kyllä mihinkään mene!

Elikkäs vanhempaa T25 korimallia ja vuosi 2005, viimeinen vuosi ennen sitä pientä faceliftiä jossa mm. melutaso meni huonompaan suuntaan.

Pienemmillä nopeuksilla Auris on yllättävän hiljainen auto mutta sisämelu kasvaa vauhdin noustessa suhteessa enemmän kuin Avensiksessa, mutta kyllä sen kanssa pärjää varsinkin jos pitää renkaat 16" kokoisina.

Kyllä tuolla jaloista on ihan mukavasti päässyt, ei se ihan mikään toivoton tapaus ole. Tuo kaasutuntuma voi antaa myös väärän kuvan kun sitä pystyy säätämään, se kannattaa huomioida.

Eli eco asennossa kaasua saa painaa oikein kunnolla ennen kuin "mitään tapahtuu." Normal ja sport asennossa kaasu herkistyy huomattavasti.

T27 mallista ei ole juuri kokemusta mutta en usko että Auris mitään suurta pettymystä tulee aiheuttamaan, ehdottomasti kokeilemisen arvoinen peli.
#18
Mittariin tullut nyt 4500km ja kulutus ollut tasaista noin viittä litraa. Vertailuna perheen toiseen autoon farkku bensa automaatti Avensis vie samanlaisessa ajossa alkaen 11l/100km ja mitä enemmän ajoa kylmällä moottorilla/ nurkka ajoa niin ero tuosta vain kasvaa.

Ainoa harmitus nyt ollut pienet sirinät jotka tulee tuolta apparin jalkatilasta olevista jostain muoveista, ja välillä kuskin puolelta. Niitä kun liikuttelee niin sirinät loppuu mutta alkaa jossain vaiheessa uudestaan.

En ole vielä enempää kerinnyt niihin paneutua mutta täytyy yrittää josko niihin keksisi jonkun ratkaisun itse. Onko muut laittanut tämän saman asian merkille/ keksineet tähän jonkun ratkaisun?

#19
Lainaus käyttäjältä: rami - 30.03.16 - klo:09:33
Asiahan on yks' selitteisesti sillä tavalla kun vesi muuttaa tienpäällä muotaan jääksi niin turvallisin vaihtoehto on ehdottomasti nastarengas ja senkin pitää olla parasta mahdollista laatua. Itse en hyväksy muita nastarenkaita kun Contin uusimmat versiot. Nytkin pököttää uudessa A4:ssa alla.

Täällä länsirannikolla käytännössä talvella lentää vesi, ja jos vesi ei lennä tie on peilijäällä. Lunta ei ole nimeksikään. Isäni autossa on Contin nastat, kaksivuotta vanhat mutta ajettu niillä ei ole varmaan yli 5000km. Vertaan niitä omiin tuoreisiin Contin kitkoihin niin oma tuntuma on että pitää huomattavasti paremmin tämä kitka näissä olosuhteissa. Onhan se väärin verrata uutta ja vanhaa rengasta mutta tämä kitkarengas pitää kuin tauti myös näissä keliolosuhteissa.

Ja sitten kun siirrytään lumisille pinnoille niin ero kitkarenkaan eduksi sen kuin kasvaa. Oma rehellinen mielipide on että paremmalla talvirenkaalla en ole tähän mennessä ajanut kuin mitä Continental CVC6 on.

Luotto on mennyt jo aikaa päivää sitten näihin rengastesteihin ja myyntipuheisiin. Oma perstuntuma on se paras tuntuma. Isompi luotto minulla on kitkarenkaaseen kuin nastarenkaaseen
#20
Lainaus käyttäjältä: Uti - 28.03.16 - klo:16:23
"Pääsin kokeilemaan kahta koeajoautoa Toyota Auris Hybrid jossa toisessa oli nokian R2 kitkat ja toisessa Continental CVC6 kitkarenkaat. Ja voi hyvää päivää mikä ero renkailla olikaan, nokialaisilla meni ne vähäisetkin ajettavuuden rippeet mitä Toyotoissa on. Tämä tuki siis päätöstäni ettei ikänä enää nokialaista."


Kommenttina tuohon edelliseen;
Lueskelin tuossa Tekniikan Maailman numeroa 04/2016, jossa oli nelivetoisten talvitestissä verrokkiautona Toyota Auris Hybrid. Kaikki autot oli varustettu Nokian R2-kitkoilla. Auriksen arvosanaksi maantieajettavuudelle annettiin kiitettävä eli sama kuin testin voittajalle Audi A4:lle! Olisiko Auris saanut arvosanan 11, jos autossa olisi ollut Contin kitkat?

Markku

Sehän nyt on selvä että nokia on aina listan ykkönen näissä tm/tuulilasiteseissä, sehän on ihan nyrkkisääntö. Omalla arvoasteikolla antaisin ala-arvoisen nokialaiselle.

En jaksa ruveta penkomaan mutta muistan jonkun testin missä kehuttiin nokian hakka8 hiljaisuutta :D Kovaäänisemmällä renkaalla en ole koskaan ajanut, enkä ole yksin näiden ajatusteni kanssa.

#21
Itse olen aina ollut kitkarengasmies josta pääsääntöisesti pelkästään hyviä kokemuksia. Osaan joustaa periaatteistani ja ajattelin kokeilla edelliseen autooni (Golf 6) nastallisia renkaita, alla oli Nokian R kitkat mistä johtuu tuo pääsääntöisesti hyviä kokemuksia kitkarenkaista. Renkaat oli hirveät lullat ajaa, aivan liian pehmeärunkoinen rengas! Pidoltaan hyvä mutta ajettavuudeltaan kamala.

Joten vaihdoin kitkat Nokian hakka 8 nastoihin jotka olivat ihan hirveää kuraa. Järkyttävän kovaääninen rengas ja auto käyttäytyi kuin ilmapallon päällä olisi ollut. Oma tuntuma oli että ei se missään nimessä paremmin pitänyt kuin Nokian R kitka.

Siinä vaiheessa päätin että ei enää ikinä nokiaa alle. Halusin kuitenkin vielä kokeilla jotain toista nastarengasta ja hommasin perheen toiseen autoon Hankookin i pike rs nastarenkaat. Yllättävän hiljainen nastalliseksi renkaaksi, eikä lainkaan vetelä niin kuin nokialaiset. Vaikea verrata pidoltaan Nokian hakka kasiin kun renkaat oli eri autoissa mutta itse en huomannut mitään eroa pidossa hakka8 vs hankook.

Tässä vaiheessa varmistuin siitä että nastarengas on aivan turha enkä sellaisiin enää rahojani haaskaa. Uuteen autooni sais siis varmistuksen että kitkarenkailla jatketaan, mutta minkämerkkisillä?

Pääsin kokeilemaan kahta koeajoautoa Toyota Auris Hybrid jossa toisessa oli nokian R2 kitkat ja toisessa Continental CVC6 kitkarenkaat. Ja voi hyvää päivää mikä ero renkailla olikaan, nokialaisilla meni ne vähäisetkin ajettavuuden rippeet mitä Toyotoissa on. Tämä tuki siis päätöstäni ettei ikänä enää nokialaista.

Contit toimi todella hyvin Auriksessa, jämäkkä rengas + suntavakaa. Vähän niin kuin kesärenkailla olisi ajanut mikä pisti miettimään miten mahtaa liukkaalla pitää. Kävin paineitakin kokeilemassa jos koeajoautoon lyöty ne kolmen kilon paineet mikä selittää jämäkkyyden mutta tarkistus osoitti renkaissa olevan 2.2 bar. Nyt talven aikana on kertynyt Contista kokemusta, käsittämättömän hyväpitoinen rengas kelillä kuin kelillä.

Ei voi muuta sanoa kuin että kyllä voi rengasmerkeillä olla paljon eroa ja joillakin pilata ajettavuuden täysin.

Nimimerkillä ei ikinä enää nokiaa, ei ikinä myöskään nastarengasta
#22
Jos uudempi vag konsernin diesel kyseessä, suosittelen etukäteen karaistusta esimerkiksi viettämällä aikaa iglussa.
#23
Golf VII (12-) / Vs: 1.2TSI vs 1.4TSI
29.02.16 - klo:20:34
Lainaus käyttäjältä: Länskäri - 29.02.16 - klo:19:11
Miksi pitää olla tehokirnu, jos sitä täytyy jatkuvasti säännöstellä? Puhuiko joku itsensä pussiin?...Voi anteeksi kamalasti  ;) unohtui jo edellisestä viestistä, sarkasmi on näköjään laji jota en vielä oikein hallitse. ::)

Tässä viestissä annat ymmärtää että joudut tosiaan ottamaan tuosta kahvinkeittimestä kaiken irti ;) Reservi on päivän sana, sitä voi olla siellä hieman ylimääräistä. Juuri se auttaa myös kulutuksen pudottamisessa.
#24
Golf VII (12-) / Vs: 1.2TSI vs 1.4TSI
29.02.16 - klo:09:12
Lainaus käyttäjältä: Länskäri - 29.02.16 - klo:04:36
Nyt on pari vuotta ja 60tkm kohta täynnä mopo-Octavialla, ja siitä tehon riittävyydestä:
-Moottoritiellä erityisesti pärjää hyvin koska siellähän ohitetaan lähes tasanopeuksilla.
-0,7 tonnin nuppikuorma kulkee perässä kevyesti. Edestä raapivalla lisäteho menee harakoille renkaiden nopeana kulumisena.
-Maantiellä pärjää jopa bensa Räsälle. Viime talvenakin ajelin Oulusta Kokkolaan tuollaisen Räsän kanssa aivan yhtäjalkaa. Muutama ohituskin tehtiin ja molemmissa tehot riitti hyvin tarvittavaan noin 90kmh nopeuteen.
-Joudun toki vaihtamaan pian Ocuni pois, koska sain "ei voi kieltäytyä"-tarjouksen Skodakauppiaalta. Enkä ota enää 1.2 tsi Elegancea vaan pakottavista syistä 1.2tsi Stylen.

Niin, 1.2tsi ja 1.4tsi hinnan ero on karvan alta 2000e josta noin puolet saa takaisin jälleen myytäessä + kysyntä on näille paljon parempi käytettynä eli myös helpompi myytävä. Kirjoitit että vedät myös kuormia ja ajat moottoritiellä, 1.4tsi:llä säästät 60tkm aikana sen vajaan tonnin erotuksen polttoaineen kulutuksessa koska isompi moottori menee selvästi pienemmällä kulutuksella varsinkin tuon tyylisessä ajossa.

Mutta kun valitsee sen 1.4tsi moottorin siitä saa nauttia joka päivä, mikä parasta se ei käy edes lompakon päälle. Mutta sanoitte että rengaskulut kasvaa, sitä en huomioinut noissa kuluissa isomman moottorin haitaksi. Annan ilmaisen vinkin: mikä pakko sitä on kiihdyttää tavoitenopeuteen kaasu pohjassa, ja jos se kaasun säännöstely tuottaa vaikeuksia niin älä ainakaan tuota "sutimisen estoa" kytke pois päältä. Se kun estää eturenkaiden turhan ruopimisen. Ei tartte kiittää  :)
#25
Seat / Vs: Seat Ateca
22.02.16 - klo:11:43
On kyllä hyvännäköinen auto. Tiguan on suorastaan ruma ulkonäöllisesti tämän rinnalla.
#26
Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 21.02.16 - klo:23:33
Omat kokemukset Conteista on kyllä sellaiset, että ei tule toiste. Vaikka testissä kehuttiin, niin 5v vanhat nokialaisetkin tuntui paremmille.

Itsellä taas ihan päinvastaiset kokemukset renkaista, edellisessä VI Golfissa oli nokian HKPL 8 jotka olivat aivan käsittämättömän huonot renkaat. Todella äänekkäät renkaat (verrattavissa hajonneeseen pyörän laakeriin) ja auto käyttäytyi kuin ilmapallon päällä olisi ollut. Kokeilin myös eri rengaspaineita tuloksetta.

Pääsin ajamaan myös kahta farkkuhybridi Aurista, toinen oli varustettu nokian r2 ja toinen Contin cvc6 renkailla. Nokian r2 renkaalla ajettavuus aivan kamala, vetelä rengas ja suomen uraisilla teillä saa paimentaa jatkuvasti. Ainoa positiivinen asia oli hiljaisuus vrt. HKPL8 mutta se on laiha lohtu jos ajo ominaisuudet on pilalla.

Contin cvc6 rengas toimii todella hyvin joka osa alueella. Kyllä rengasvalinnalla voi pelkästään pilata todella paljon ajo ominaisuuksissa. Täällä taas ei kyllä nokiaa enää alle tule  :o

#27
Lainaus käyttäjältä: Hump - 24.01.16 - klo:07:06
Kannattaa lukea ohjekirjaa. Siellä on kerrottu miten peilien kääntymisen saa pois  ;)

Kiitoksia vinkistä Hump  :D Myönnän silmäilleeni ohjekirjaa enkä sieltä ratkaisua ongelmaani löytänyt. Nyt luin ajatuksella uudestaan, ei siitä ollut ohjekirjassa suoraan mitään mainintaa mutta ohje lisäoppaalle oli osoitteessa my toyota eu. Sieltä löytyi paljon muutakin tarkennusta asioihin mitä en ohjekirjasesta löytänyt.

Eli jos joku miettii samaa miten saada peilien automaattinen kytkentä pois niin se tapahtuu seuraavasti: Virrat OFF asennossa, paina peilien kääntönappia ja peilien säätökatkaisimen nappia (ylöspäin) samanaikaisesti yli 2 sekunnin ajan.

Jotenkin se ohjekirjan ajatuksella lukeminen ja ylipäätänsä lukeminen on aina niin vaikeaa  :P
#28
Lainaus käyttäjältä: Leader dog - 23.01.16 - klo:22:31
Oletko ajatellut miten pienet murheet sinulla on...Vw miehillä laatikot,koneet yms. kiukuttelee ... Tuolla hinnalla murheesi ovat pieniä.

Kyllä, alkuperäinen suunnitelma oli päivittää 7 kopan Golffiin mutta suunnitelmat ja merkki muuttui matkan varrella  :)
#29
Noniin, auto saatu alle ja vähän ensi kokemuksia autosta. Reilu 300km takana, talvipyörät ovat Continentalin cvc6 kitkat (205/55/16). Pääsin jo aiemmin alkusyksystä testaamaan koeajoautoa kyseisellä rengastuksella ja toimi Auriksen alla erinomaisesti, joten valinta talvipyörien suhteen oli helppo.

Hiljainen ja hyvin rullaava rengas, ei esiinny lainkaan sellaista huteruutta ja epävakautta mitä Nokialaisilla puhumattakaan siitä ujelluksesta mitä Nokialainen pitää. Nyt nämä ensimmäiset 300km mitkä ajettu talvisissa oloissa on Conti hyvin pitävä rengas. Kitkapyörä oli muutenkin itselle ainoa valinta, auto menee kuin sukkasillaan taajamanopeuksilla niin ei nastojen ropina pilaa sitä hiljaisuutta.

Bi-led valot ovat kirkkaat, lyhyet valaisee hyvin ja pitkilläkin pärjää vallan mainiosti. Edellismallin Xenoneihin itsellä ei ole omakohtaista vertailupohjaa muuta kuin näistä ledeistä puuttuu tuo kaarrevalotoiminto mutta itse en näe sitä mitenkään tarpeelliseksi.

Ohjauksesta tykkään todella paljon, kevyt pyöritettävä nurkissa ja vauhdin kasvaessa tukevoituu sopivasti. On mennyt Toyota paljon parempaan suuntaan ohjaustuntuman myötä.

Penkit ovat yllättävän jämäkät, eurooppalaistyyliset ja tarjoaa hyvän sivuttaistuen. Kuskin penkissä on myös sähköinen ristiselän säätö. Uskon että niissä jaksaa taittaa pidempääkin matkaa.

Mukavuuspaketin myötä tuli muutama tärkeä varuste, keylessGo  eli nappistartin lisäksi ovet ja luukut aukeaa ja menee lukkoon ilman että avaimia tarvitsee kaivella taskunpohjalta. Sitten nämä automaattivalot jotka vaihtaa päiväajovalomoodista normaaleihin valoihin ja järjestelmä toimii yllättävän herkästi mm. päivällä pienessä usvassa ajettaessa. Hyvä asia niin näkee perässä ajavat myös takavalot kun ei niitä muuten aina muista vaihdella.

Ã,,rsyttävänä asiana todettakoon että sivupeilit kääntyilevät aina kun lukitset tai avaat ovet, siinä saisi olla sellainen kytkin että saisi vain niin haluttaessa. Niin kuin yleensä niissä on että saa itse valita kääntyileekö vai ei.
#30
Kori ja valot / Vs: Ikkunoiden tummennus
20.01.16 - klo:21:50
Lainaus käyttäjältä: Decoy_ - 19.01.16 - klo:18:54
Mitäs noista etusivulasien tummennuksista rapsahtaa sakkoa tänä päivänä? Ja mikä käytäntö ylipäätään on, eli joutuuko heti tienpäällä raksimaan helvettiin vai tuleeko sakko + kehotus poistaa?

Sakon määrästä ei ole tietoa mutta todennäköisesti pääsee sakolla ja kehotuksella poistaa esim. saman päivän aikana. Seuraavan kerran jos kalvot löytyy ja niistä jää merkintä tietokantaan niin taitaa lähteä kilvet.

Tuolla 50% kalvolla ei ole itsellä koskaan ollut ongelmia virkavallan kanssa eikä katsastuksissa. 35% on taas jo aivan liikaa etusivulaseihin ja sen huomaa jo kilometrin päästä keskellä päivää ja niin tumma kalvo häiritsee jo näkemistäkin pimeällä ajettaessa.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy