Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - UltraMagnum

#1
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
17.10.19 - klo:11:33
Lainaus käyttäjältä: el pasuuna - 14.10.19 - klo:20:26
Matkalaturi kyllästyi: auton kuva vilkuttaa vihreää latauksen merkiksi, mutta latausluukussa ledi loistaa keltaisena, eli ei ota/havaitse syöttövirtaa. Hetken kuluttua latausluukkuun syttyy punainen ledi.

Näitä kun on näköjään muillakin hajonnut, niin onko ollut samat oireet?

Mitä schuko-latureita suosittelette? Onko Telewellin kotilatureista kokemuksia?

En valitettavasti osaa suositella latureita mutta kysyn että onko mahdollisuutta käyttää 3-vaihe pistokkeeseen liitettävää laturia? Esim. jotain tällaista tai vastaavaa:
https://www.evexpert.eu/p/237/smart-portable-ac-charger-type2-cee-5-pin-32a-3phase

Onko kenelläkään tällä palstalla kokemuksia vastaavista?
Mistä kannattais tilata?
#2
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
04.10.19 - klo:11:46
Lainaus käyttäjältä: Milu - 03.10.19 - klo:21:07
Meillä ollut kolmisen viikkoa 18-mallinen GTE.  Kysyisin AID-mittaristosta että näkeekö jostain hybriditilassa tapahtuvan sähköavustuksen määrän? Eli kuinka paljon polttomoottoria avustetaan sähköllä ja missä tilanteessa? Eikös se sininen ohut viiva ole hetkellinen polttoaineen kulutus 0 - 40 l/100km?

Hetkellisen kulutuksen näkee yhtäaikaa sähkölle ja polttoaineelle siinä mittariston keskellä. Kun valitset siihen kulutustiedot valikoista. Ne on itsellä siinä aina mutta en nyt muista ulkoa mitä ne oli nimeltään.
#3
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
01.10.19 - klo:12:33
Lainaus käyttäjältä: XD - 11.09.19 - klo:13:19
Olisi liisarin uusinta pian ajankohtainen ja Passat GTE yksi vahva vaihtoehto. Onkos kenelläkään kokemuksia matkailuvaunun vetämisestä GTE:llä, syökö millaisia määriä bensaa ja onko mitään erikoisuuksia tullut eteen? Sallittua vetomassaa näyttäisi olevan ihan riittävästi omaan käyttöön.

Asuntovaunua olen vetänyt vain pari kertaa mutta telimallista hevoskoppia olen vetänyt joitakin tuhansia kilometreja Passat GTElla. Asuntovaunun vetäminen ei eroa tästä juurikaan. Omat kulutuslukemat (850kg telitraileri + 650kg hevonen) ovat pääsääntöisesti välillä 9-10,5l/100km. Kun puhutaan Passat GTEsta kulutus vedossa riippuu aika merkittävästi eri asioiden aiheuttamasta yhteisvastuksesta. Tästä hyvä esimerkki on yksi reissu jossa menomatkalla (100km) oli järkyttävä vastatuuli jolloin keskikulutus oli 14l/100km ja paluumatka vastaavasti kovassa myötätuulessa oli jopa alle 8l/100km. Vetoautona Passat GTE on loistava. Painavakaan kuorma ei juurikaan tunnu autossa. Paukut ei lopu kesken kun DSG pykältää pienempää vaihdetta tarvittaessa. Mutta kulutus kyllä nousee. Vetoautoksi GTEta uskallan kyllä suositella jos tuo kulutus ei häiritse.

Itse tähyilisikin kuitenkin Mersun uutta E 300de Diesel Hybridiä vetoautoksi.
#4
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
12.03.19 - klo:14:25
Lainaus käyttäjältä: Rapeol - 10.03.19 - klo:14:32
Tässä olen pähkäillyt työpaikan leasing autoksi uutta Passat GTE:tä joka tulee syksyllä isommilla akuilla. Nyt mietityttää kannattaako ottaa webasto jota tarvii noin puolet vuodesta? Omassa tapauksessa joutuisi maksamaan jokaiselta kuukaudelta tuota webastoa. Toki range pienenee kun kabiinia joutuu lämmittämään mutta 15km työlenkin (edestakas) tekee sähköllä vaikka range pieneneekin? Kertokaapa pärjääkö pelkällä auton seisontalämmitystoiminnolla?

Itse laittaisin ehdottomasti edelleen webaston. Passat GTE webasto on todella nopea ja tehokas. Iso auto lämpenee nopeasti. Vielä kun uudessa Passat GTEssa sitä voisi pitää ajossa päällä niin saisit ehkä kaiken sähkön liikkumista varten. Toki ilmankin pärjää mutta talvella esilämmitetyllä autolla sähköllä ajaa pitempään, varsinkin jos tykkää ajella lämpimällä autolla. Jos omistaa oikean seinälatauslaitteen tai meinaa sellaisen hankkia ja lähtee joka kerta pakkasella siitä liikkeelle niin sillä kuulemma saa esilämmityksen hoidettua kunnolla. Akulla ja/tai matkalaturilla hoidettu esilämmitys on lähinnä naurettava esitys verrattuna webastoon.
#5
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
24.10.18 - klo:08:07
Lainaus käyttäjältä: PassatGTE2018 - 23.10.18 - klo:19:10
Tänään Pörhöltä soittivat ko. päivityksestä, onko huoltoa tms. lähiaikoina tulossa tai haluanko varata ajan pelkkään päivitykseen. Kuulemma liittyisi vain johonkin virheellisesti, satunnaisesti ilmenevään sähköjärjestelmän virheilmoituksen (vikavalo?). Ei olisi vaikutusta muuten toiminnallisesti, jos oikein ymmärsin.
Kuulemma kaikille GTE omistajille Oulussa joille päivitys on, soittaneet! Hyvä palvelu kieltämättä!
Minulle soittivat kans ja tuli kyllä sellainen tunne puhelun jälkeen että kyse olisi jostain isommasta kuin pelkästä vikavalosta. Haluavat kuulemma ehdottomasti tehdä tuon kaikille autoille vielä tämän vuoden puolella. 1. Soittavat kaikille 2. Kaikille autoille tämän vuoden puolella.
#6
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
22.08.18 - klo:08:10
Lainaus käyttäjältä: UltraMagnum - 06.08.18 - klo:11:54
Onko muut GTE omistajat havainneet omistuista nykimistä/vatkaamista autoa kiihdyttäessä?
Samaa nykimistä/vatkaamista ilmenee myös hitaasti peruuttaessa.
Ajettaessa tasaista vauhtia tätä ei ilmene.

Auto on 15000 ajettu reilun puolivuotta vanha GTE Variant.

Pitäisi varata huoltoaika öljynvaihtoon mutta ajattelin ennen sitä kysäistä täältä että onko muilla samoja havaintoja.
Aiemmin viikko sitten 15000km huollossa löysivät tuon kertomani värinän/vatkaamisen joka tuntuu autossa eteenpäin ajettaessa. Epäilykseksi jäi silloin vetoakseli(t). Sovittiin uusi koko päivän aika jolloin suoritettaisiin tarkempia tutkimuksia ja toivottavasti myös korjauksia.

Eilen oli auto sitten koko päivän tarkemmissa tutkimuksissa ja olivat huollosta varanneet myös myynnistä koeajoauton selvittelyjä/vertailuja varten. Alkuperäinen epäilys viallisista vetoakseleista oli osoittautunut oikeaksi. Tästä plussat Pörhön huoltoon. Olivat ensin vaihtaneet vasemman vetoakselin ja koeajossa värinät olivat vähentyneet merkittävästi mutta eivät poistuneet kokonaan. Seuraavaksi myös oikea vetoakseli vaihtoon jolloin värinät olivat loppuneet kokonaan. Eilisten omien ajelujeni perusteella olen tyytyväinen eikä värinöitä enää tuntunut ollenkaan. Jännä nähdä nyt että lähtikö myös ne muutamia kertoja peruuttaessa kuuluneet äänet ja värinät. Toivottavasti.

Jos molemmat vetoakselit ja/tai nivelet akselien päissä ovat heikot ja vikaantuvat alle 15tkm niin voisin kuvitella että tämä minulla ajossa olevat auto ei ole ehkä ainoa johon noita heikompia osia on sattunut.
#7
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
08.08.18 - klo:07:55
Lainaus käyttäjältä: eari - 06.08.18 - klo:15:24
Minulla ihan samaa vaivaa 3/2018 rekisteröidyssä ja noin 3500km ajetussa Passat Variant GTE:ssä. Ostin auton 1400km ajettuna, esittelyauto. Huomasin vian muutaman päivän sisällä ostosta. Hitaasti ryömiessä nytkyttää ja tutisee ja varsinkin välillä taskuun peruuttaminen on mahdotonta kun tuntuu auto nytkyy ja tutisee niin kovasti. Sen olen huomannut, että nytkytys pahenee pidemmillä ajomatkoilla. Aamulla kun kylmänä lähtee liikkeelle, niin noin 10km menee ihan hyvin ja sen jälkeen pahenee. Samaa vaivaa on E- ja hybridi-modella ajettaessa. Nytkytyksen lisäksi liikkeelle lähdettäessä (eteen taikka taaksepäin), kuuluu metallinen naksahdus. Naksahdus kuuluu auton ulkopuolella reilusti isompana kuin auton sisälle. En tiedä vielä että liittyykö nämä kaksi ominaisuutta toisiinsa.

VW:n huollossa homman selvittäminen on ollut työn alla parisen viikkoa. Sain demottua nytkytyksen ja naksumisen huoltomiehelle ja ei kuulemma ole normaalia. Kertaalleen on päivän ollut katsottavana (päivityksiä, sopeutuksia yms.) ja jotain hetkellistä vikakoodia löytyi sähkömoottorin puolelta (kait?). Selvittely meni tehtaalle ja sieltä tuli ohjeeksi tehdä jotain uusia testejä. GTE menee pajalle uudelleen 10.8., jossa kokeillaan tehtaan testit ja päivitykset.

Harmi juttu kerrassaan, kun muuten olen ollut autoon tosi tyytyväinen. Tuollaiset tutinat, nytkytykset ja naksahdukset ei vaan pitäisi kuulua tällaisen auton ominaisuuksiin. Aikaisempia kokemuksia GTE:n voimalinjasta on parin vuoden ajalta kahdesta eri Golf GTE:stä, ja niissä vastaavaa ei ole ilmennyt. Veto on ollut tasaista koko tehoalueella. Jostain vastaavan tyyppisestä vaivasta on speakev:n keskusteluissa ollut juttua, ja olen ymmärtänyt että mekatroniikkaa ja vaihdelaatikkoa on ainakin vaihtoon mennyt.

https://www.speakev.com/threads/slightly-judder-power-take-up.79145/

https://www.youtube.com/watch?v=1DBzU4pJ0TI

Tuo linkkaamasi YouTube video kyllä kuvaa varsin hyvin sitä tilannetta jolloin räminä kuuluu. Isoimmat räminä tulee juuri silloin kun moottori on lämmin.
No maanantaina auto menee tavalliseen huoltoon mutta aikaa varatessa kerroin jo näistä oireista. Varattiin pari tuntia pidempi aika selvittelyjä varten.
Saapa nähdä millaiseen remonttirumbaan tässä nyt joutuu.
#8
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
06.08.18 - klo:11:54
Onko muut GTE omistajat havainneet omistuista nykimistä/vatkaamista autoa kiihdyttäessä?
Samaa nykimistä/vatkaamista ilmenee myös hitaasti peruuttaessa.
Ajettaessa tasaista vauhtia tätä ei ilmene.

Auto on 15000 ajettu reilun puolivuotta vanha GTE Variant.

Pitäisi varata huoltoaika öljynvaihtoon mutta ajattelin ennen sitä kysäistä täältä että onko muilla samoja havaintoja.
#9
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
06.08.18 - klo:11:31
Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 01.08.18 - klo:21:39
Passat GTE farmari on valmistunut tehtaalta ja parisen viikkoa menee luovutukseen, siis jossain kuun puolen välin jälkeen...

Kattotelineet pitäisi hankkia, kai tähän telineet saa laittaa :D ? (johonkin Bemarin hybridiin ei saanut...). Volkkarin omat telineet varmaan kannattaa laittaa kun ei uutenakaan hirveitä maksa, luulisi niiden kuitenkin tuottavan suht vähän melua... Oisko jollakulla sopivia orkkiksia ylimääräisenä?

Mielenkiinnolla odotan autoa, tietysti. Pikkusen "hirvittää" etukäteen että montako iltaa sen manuaalin kanssa menee että pääsee jyvälle eri toiminnoista mitä kaikkea sinne valikoiden taakse kätkeytyy...

Ainiin, kannattaako se Google auto kikkailla puhelimeen vai onko ok esim. spotify ilman sitäkin?

Itse ostin Thulen setin omaan Passat GTE Varianttiin:
   
Thule WingBar 961
Thule Rapid System 753
Kit 4059

Taisi olla alennuksineen n. 220Eur Oulun Tarviketorilta.

Tuota asennus Kit 4059 vaihtamalla saa saman telineen sopimaan sitten myöhemmin muihin autoihin helposti.
#10
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
29.07.18 - klo:21:13
Lainaus käyttäjältä: kryy - 29.07.18 - klo:21:00
Itse katselin tuolta evconnectors:lta tuota 16A Percedosia(orkkis tyylistä), mutta Fleetwoodin aikaisempi kolmesaataa-jotain on jo nykyisin neljäsataa-jotain.
Jäin jo harkitsemaan kiinteää asemaa tuolla hinnalla, mutta sähkäri on tulossa tsekkaamaan ensin töpselit ja piuhat.
10A riittää tosin näillä ajoilla.

Tällaisia halvempiakin on ilmestynyt markkinoille.
https://www.elintacharge.com/en/charging-cables/iec62196-type2-to-schuko-with-controlbox-16a
Onko näistä kokemuksia?
#11
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
29.07.18 - klo:20:13
Oletteko tilanneet 16A latauskaapeleita ulkomailta?
Onko hinnat laskeneet yhtään?
Saako niitä jo Suomesta?
#12
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
08.05.18 - klo:11:47
Lainaus käyttäjältä: PassatGTE2018 - 08.05.18 - klo:11:20
*** KYSELY ***

Minkälaisia kokemuksia avaimen paristojen kestosta käyttäjillä?
Kauanko kestää paristot? Meneekö molemmista avaimista paristot jotakuinkin samaan aikaan?
Täysin avaimeton vai "virta-avaimeton" auto?

Auto 2017 Marraskuussa käyttöönotettu. Vielä on alkuperäiset paristot jos eivät tietämättäni vaihtaneet paristoja laadunparannuskampanja käynnillä huollossa.
#13
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
15.03.18 - klo:15:50
Lainaus käyttäjältä: TKo - 15.03.18 - klo:11:37
Nyt on tullut uusi päivitys Car-Nettiin, jonka pitäisi korjata ongelmat.

Mistä tuo tieto on? Onko kyse Car-Net päivityksestä vai auton päivityksestä?
#14
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
15.03.18 - klo:07:51
Lainaus käyttäjältä: Mårde - 27.02.18 - klo:12:00
Olikohan viime perjantaina, kun Car-Net:ssä oli jonkinmoinen isompi päivitys ja serverit alhaalla monta tuntia. Sen jälkeen olen päässyt kyllä joka päivä puhelimen apilla autoon kiinni ja esim. lähtöaikojen asettaminen on sujunut ongelmitta. Hidashan tuo edelleen on, mutta näyttäisi nyt toimivan luotettavammin.

Oman kokemukseni mukaan Car-Net yhteys autoon ei kyllä toimi yhtään paremmin. Kun auto on ajamatta vajaan työpäivän verran yhteydet kuolee ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Jotain tuossa auton omassa yhteyden hallinnassa on pielessä. Tekisivät siihen jonkun välpän joko autoon tai servereiden päähän joka herättelee sitä vaikka 5min välein. On se vaan järkyttävän huono kötöstys  :(
#15
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
15.03.18 - klo:07:41
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 14.03.18 - klo:16:47
Toimiiko ajo pelkällä sähköllä normaalisti kärryn kanssa vai onko kärryn kanssa pakotettu käyttämään esim. hybridi tilaa? Tuli vain tälläinen mieleen kun Golf 7 menee trailer modeen kun valopistokkeen tökkää kiinni ja silloin start/stop menee pakotetusti pois päältä..

Muistelen että menee pelkällä sähköllä niin kauan kuin sitä riittää ja sitten Hybridiin normaalisti. Minulla ei tosin ole sitä Trailer varustetta joten en osaa sanoa vaikuttaako se jotenkin ajomoodiin kun kärry kytketään.

Kunhan tässä kesä lähenee niin tulee lisää vetokokemuksia.
#16
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
14.03.18 - klo:16:03
Lainaus käyttäjältä: petaso - 03.03.18 - klo:10:55
Onko kertynyt kärryn vedosta kokemuksia kenelläkään?

Muutaman kerran paria eri peräkärryä on tullut vedettyä sekä pari kertaa jarrullista telihevoskoppia (850kg) + hevosta (n.650kg).
Passat GTE on vähintäänkin hyvä vetoauto. Huomattavasti parempi kuin edellinen 2.0TDI Octavia ja vanhempi 2.0TDI Passat.
Tärkein ominaisuus suuria kuormia vetävälle on auton paino sekä akseliväli että raideleveys.
GTEn moottorissa riitti vääntö (vaikka tätä alkuun epäilin) ja automaatti arpoo sopivan vaihteen.
#17
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
08.02.18 - klo:12:41
Lainaus käyttäjältä: TKo - 25.01.18 - klo:20:53
Tänään soitti VW Centeristä, hän kertoi että tehtaalta oli tullut vastaus ja uusin päivitys on viallinen. Kuulemma korjausta työstetään ja pitäisi tulla lähiaikoina.
Minäkin soittelin huoltoon ja reklamoin Car-Netin toimimattomuudesta. Kannattaa varmaan muidenkin laittaa sinne painetta että tekevät asialle jotain.
#18
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
24.01.18 - klo:09:40
Lainaus käyttäjältä: PassatGTE2018 - 23.01.18 - klo:08:34
Minulla tiivisteet (2kpl) olivat autossa mukana (muovi pussukka) kun se luovutettiin (20.11.2017). Itse laitoin paikoilleen.
Piti alkaa tätä vielä uudelleen tarkistamaan. Kun minulla on 3kpl noita latausjohtoja. Siis 1 ylimääräinen jonka tinkasin kaupan päälle. Se yksi ylimääräinen jota käytän jatkuvasti oli huollon aikana takapenkillä jalkatilassa. Sitä huolto ei ilmeisesti ollut huomannut. Kahteen muuhun kaapeliin jotka ovat kontissa lattialuukun alla oli tiiviste asennettu. Kun tarkastin ensimmäisellä kerralla tuota tiivistettä niin katsoin tietysti vain sitä kaapelia joka on siellä jalkatilassa.

Eli annan nyt tästä huollolle puhtaat paperit koska kaikissa autoissa ei varmaan ole 3 kpl latausjohtoja. Ja kun ovat löytäneet kontista 2 kpl niin eivät varmaan alkaneet penkomaan lisää johtoja muualta autosta. Pitää käydä tuohon kolmanteen johtoon hakemassa myös se tiiviste.
#19
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
23.01.18 - klo:07:34
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 22.01.18 - klo:13:07
Onko niillä, joilla tuota liittimen jäätymisongelmaa esiintyy, tuo kumisuoja asennetttuna? Itselle asensivat tuollaiset öljynvaihtohuollossa.
Eipä löydy tuollaista kumitiivistettä kaapelista eikä sellaista asennetu sellaista myöskään huollossa viimeviikolla.
Huollossa löytyi vikakoodi kaapelinlukitukselle mutta mitään korjaustoimenpiteitä ei tehty koska lukitus ja vapautus toimii tällä hetkellä.
Tehtaalle ja maahantuonnille on nyt kuitenkin mennyt tieto että tuollaista on ilmennyt ja joku jatko selvittely siellä on kuulemma muka menossa.

Ohjelmistopäivitys ei vaikuttanut mitenkään Car-Net palvelun toimintaan. Pitää valittaa siitä uudelleen huoltoon ja kysyä samalla tuosta latauskaapelintiivisteestä.

Tuosta pakkasella sähköajosta. Eilen pakkasta aamulla -16 ja iltapäivällä -21. 7km matkat molempiin suuntiin polttomoottorilla eikä e-mode ollut mahdollinen. Molemmilla kerroilla 10min esilämmitys webastolla. Tänä aamuna pakkasta -21, 10min webastolla ja koko 7km matka heti alusta lähtien sähköllä. Ei ymmärrä logiikkaa.
#20
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
17.01.18 - klo:14:22
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 17.01.18 - klo:13:37
Ainakaan täällä ei ole tuollaista esiintynyt. Car-Net sen sijaan pätkii senkin edestä ja se kyllä tympii, kun lämmityksen kaukosäätöön ei voi luottaa. Mihin tuosta olisi paras reklamoida?
No Perjantaina pitäis tulla autoon myös se Car-Net päivitys samalla. Sitten näkee onko siitä mitään hyötyä.
#21
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
17.01.18 - klo:13:31
Lainaus käyttäjältä: UltraMagnum - 15.01.18 - klo:08:46
Tänä aamuna latauspistoke ei irronnut autosta. Useita lukistus- ja avauyrityksiä mutta pistoke ei vaan vapautunut. Auto oli yön ulkona mutta pistoke eikä latausluukku ollut jäässä tai edes luminen. Pistoke oli selvästi lukittuna eikä jäässä. Usko jo loppui ja päätin soittaa hinausauton mutta menin sisälle vähän lämmittelemään ennen soittoa. 5min päästä menin takaisin autolle hakemaan hinauspalvelukorttia hanskalokerosta ja avasin lukot niin kuinka ollakkaan myös latauspistoke vapautui.

Ulkona oli vain -4C pakkasen puolella eikä tosiaan näkyvää lunta eikä jäätä pistokkeessa tai luukussa.
Auto on ulkona aina mutta edellisenä päivänä se oli ollut pari tuntia lämpimässä parkkihallissa.
Onko kyse lukkomekanismin jäätymisestä, softaviasta vai mistä? Myös veikkauksia otetaan vastaan  :)
Auto on vain reilu 2kk vanha ja vain n. 3tkm ajettu.

Onko tällaista tapahtunut teille? Jos on niin miten olette tästä selvinneet?
Tänä aamuna taas sama homma. Kokeilin nyt myös lämpöpuhaltimella lämmitää latauskaapelin ympäriltä lämpimaksi jos lukon jumitus liittyisi jäätymiseen. Aika pitkään lämmittelin ja kerkesin jo lopettaa lämmittämisen kun se yhtäkkiä taas vapauttikin kaapelin.

Työpaikan pihalla kun laitoin kaapelin kiinni latausta varten niin nyt se ei sitten lukitse kaapelia ja lataus ei tietenkään ala. Kun kaapelin laittaa paikalleen kuuluu moottorin ääni muutaman kerran kun lukitusta yritetään.

Oisko se lukitusmekanismi sitten kuitenkin vain jäässä? No se selviää tänään kun pääsen kotiin taas lämmittelemään sitä.

Eikö vastaavaa ole tosiaan ollut kenelläkään muulla?

Perjantaina joka tapauksessa huoltoon/korjaukseen niin saavat tutkia.
#22
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
15.01.18 - klo:08:46
Tänä aamuna latauspistoke ei irronnut autosta. Useita lukistus- ja avauyrityksiä mutta pistoke ei vaan vapautunut. Auto oli yön ulkona mutta pistoke eikä latausluukku ollut jäässä tai edes luminen. Pistoke oli selvästi lukittuna eikä jäässä. Usko jo loppui ja päätin soittaa hinausauton mutta menin sisälle vähän lämmittelemään ennen soittoa. 5min päästä menin takaisin autolle hakemaan hinauspalvelukorttia hanskalokerosta ja avasin lukot niin kuinka ollakkaan myös latauspistoke vapautui.

Ulkona oli vain -4C pakkasen puolella eikä tosiaan näkyvää lunta eikä jäätä pistokkeessa tai luukussa.
Auto on ulkona aina mutta edellisenä päivänä se oli ollut pari tuntia lämpimässä parkkihallissa.
Onko kyse lukkomekanismin jäätymisestä, softaviasta vai mistä? Myös veikkauksia otetaan vastaan  :)
Auto on vain reilu 2kk vanha ja vain n. 3tkm ajettu.

Onko tällaista tapahtunut teille? Jos on niin miten olette tästä selvinneet?
#23
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
14.11.17 - klo:12:32
Mistä kannattaa tilata 16A latauskaapeli? Ulkomailta saa ilmeisesti edullisemmin.
#24
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
03.11.17 - klo:13:44
Millaisia mobiililaajakaista liittymiä olette GTE Passattiin laittaneet? Vai jaatteko puhelimesta nettiä autolle?
Kuinka nopeita yhteyksiä auto tukee?
Oletteko huomanneet eroa kuuluvuudessa/tiedonsiirtonopeudessa kun käytetään autoon asennettavaa sim-korttia verrattuna puhelimesta jaettuun yhteyteen.
#25
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
04.10.17 - klo:12:15
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 04.10.17 - klo:11:57
Kyllä polttomoottori käynnistyy E-tilassakin, jos survoo kaasupolkimen pohjaan tai nostaa nopeuden riittävän korkeaksi.
Mun kaasujalka on sitten vissiin liian kevyt kun en ole saanut polttomoottoria heräämään E-tilassa  ;)

Valmisteleekohan jokin automatiikka tuon moottorin käynnistymisen, eli pitää nesteitä lämpimänä tms. koko ajan?
#26
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
04.10.17 - klo:11:51
Lainaus käyttäjältä: qsla - 03.10.17 - klo:11:29
mitenkäs GTE käyttäytyy kun lähtee kylmiltään ajelemaan ja päästelee sähkölla vaikka muutaman kilometrin ja lyö kaasun pohjaan? Bensamoottori herää rinnalle ja kaikki reilut  200hevosta käytettävissä?
Oletusarvoisesti Passat GTE käynnistyy aina E-tilassa (mikäli tietyt ehdot täyttyvät kuten ajoakussa riittävästi varausta, ulkolämpötila sopiva, jne.) Kun auto on tuossa E-tilassa polttomottori ei käynnisty vaikka poljet kaasua kuinka pohjaan. Polttomoottori tulee mukaan ollessasi Hybrid-tilassa jos vaadit kaasulla ja tietysti GTEssa polttomoottori on päällä myös. Korjatkaa asiantuntijat jos olen väärässä. Omat kokemukset perustuvat vain koeajoihin joten ihan 100 varma en ole mutta jotenkin näin käsitin sen olevan.

Itse pidän juuri siitä että E-tilassa pysytään pelkän sähkön varassa niin pitkään kuin mahdollista.
#27
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
29.09.17 - klo:12:10
Muutamat kuulostavat ajaneet yhdellä tankillisella bensaa hurjan pitkiä matkoja.
Osaatteko sanoa miten Webaston käyttö vaikuttaa tähän?
Kaikki faktat ja musta tuntuu kokemukset kiinnostaa.
#28
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
29.09.17 - klo:08:35
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 28.09.17 - klo:22:47
Aika rajuja lukuja olette saaneet. Itselläni ei kulu lähimainkaan tuollaisia määriä energiaa lämmitykseen tai ilmastointiin. Näillä säillä vaikutus on vain muutamia kilometrejä akullisella.
Sisätilojen lämmittämisen/jäähdyttämisen vaikutusta sähkörangeen on hankala vertailla ilman tarkempia tietoja. Oma lämpötilan säätö on 16-18C kun lyhemmillä matkoilla on ulkovaatteet päällä. Jos keli on kuiva otan myös ACn pois päältä. Tytär kun ajaa säätö on poikkeuksetta 24-26C ja AC päällä. Tavallisella diisseliautolla kulutusero ei ole niin merkittävä.

Pääsee tuolla Passat GTElla pelkällä sähköllä helposti yli 50km jos niin haluaa. Koeajossa ulkolämpötilan ollessa +17 ilmastointi pois ja tavoitelämpötila sisälle +17, jarrutuksissa vaihdekepistä B päälle, muuten rullailua D:lla, sähköllä meni noin helposti 53km.
#29
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
28.09.17 - klo:07:31
Lainaus käyttäjältä: #timo# - 27.09.17 - klo:13:03
Ei siinä hyvä kontrolli paljoa auta kun pito loppuu jyrkässä mökkitiessä, peräkärry perässä ja kotia olis tarkoitus lähteä. Talvesta nyt puhumattakaan  :o
Harmi kun muuten olisi kiinnosta paketti tämä :-\
Tuo on kyllä totta. Joskus se pito vain loppu mutta niin se loppuu nykyrenkailla nelivedollakin yllättävän aikaisin.

Testasin ennen Passat GTE päätöstä myös Mersun GLC hybridiä ja se varmaan toimii tuossa tilanteessa paremmin. Ja oishan se toki ollut hienokin.
Passat GTE vei voiton kaikessa muussa kuten tilat, vakiovarusteet, lisävarusteet, taloudellisuus, hinta ja ennen kaikkea se sähkö range.
#30
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
27.09.17 - klo:08:14
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 26.09.17 - klo:23:20
Hybridissä on niin hyvä kontrolli liikkeelle lähtöön, että itse en kyllä kaipaa nelivetoa laisinkaan.
Tämä kuulostaa hyvältä kun vaihtoehtona Passat GTElle oli Octavia 4x4.
Liekö XDSlla on merkitystä liikkeelle lähdössä?
Tiedätkö pystyykö sitä XDS konfiguroimaan mitenkään?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy