Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - foxnen

#1
Eipä enne ole käynyt, ettei mene sähkömoodiin,
Akku täynnä, enne liikkeelle lähtö 15 min ilmastoinnilla lämmitys -17 pakkasta.
Polttomoottori lähti käyntiin, sammutin, käynnistin uudelleen ja lähti polttomoottori. Kävin kaupassa ja sieltä lähtiessä taas polttomoottori käyntiin.  Ajelin pikku lenkin GTE- moodissa, jotta polttomoottorin lämmöt nousee ylemmäksi. Lämmöt 73 sammutin auton ja vieläpä aukaisin oven ja uusi yritys, polttomoottori lähti käyntiin ja mittaristossa edelleen viiva sähköajon päällä. Ajelin 7 km kotiin ja testasin taas, sama homma polttomoottori lähti päälle. Voi olla, ettei joku ehto ei ole täyttynyt.
Ei aikaisemmin näin ole toiminut, vaikka pakkasta olisi -30.
Eilen tuli myös jokin ohjelmistopäivitys.
Vähällä tämä on kulkenut 8.12 tankattu 39 L, 3862 km, 1,01 L/100Km.
#2
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 28.02.22 - klo:21:56
Tekniikka sisar Audi Q3:sta testasin tota luukkua. Menee lukkoon heti kun laittaa virrat päälle. Eli ei väliä onko ovet lukossa vai auki niin latausluukku menee heti lukkoon kun painaa start nappia.

Oletko testannut että meneekö luukku lukkoon jos pysäköit auton ilman latausta ja laitat ovet lukkoon? Meinaan ettei vaan olisi lukitus rikki siitä luukusta..

Huollon yhteydessä vaihdettiin lukko ja nyt toimii oikein.
#3
Olen huomannut useamman kerran, kun käy pesukadulla niin Tiguanin latausluukku on pesun jälkeen raollaan. Auton ovet on kyllä lukossa ja auto on käynnissä e-moodissa. Luulisi, että latausluukkukin olisi lukossa. Saakohan luukkua lukkoon virrat päällä?
#4
Lainaus käyttäjältä: foxnen - 01.08.21 - klo:18:07
Miksiköhän Tiguan hybridissä ei ollut mukana renkaan paikkausainetta ja ilmakompressoria. GTE Passatissa kyllä löytyivät ja molemmista löytyy pistosuojatut renkaat. Onko tässä taas säätökampanja.
Kysymys onko kukaan saanut paikkausainetta ja 12V kompressoria hybridin mukana?
#5
Miksiköhän Tiguan hybridissä ei ollut mukana renkaan paikkausainetta ja ilmakompressoria. GTE Passatissa kyllä löytyivät ja molemmista löytyy pistosuojatut renkaat. Onko tässä taas säätökampanja.
#6
Karttapohjan nopeudet. Pysähdyin liikennevaloihin 50 alueella vakionopeussäädin tipahti pois jarruttaessa. Käännyin vasemmalle jossa 60 alue vakkari ei päällä, pysähdyin liikennevaloihin ja jatkoin matkaa suoraan. Laitoin vakkarin päälle nopeus nousi 60 ja tähän asti ok. Ajoin noin 20m näyttöön tuli 100 ja vakkari otti myös 100, mutta korjasi perään 60.
Ensin ihmettelin mistä tämä tuli, mutta syyksi arvelin moottoritien kun tie meni sen alitse.
#7
Mikä tämä kartassa oleva rajattu tummennettu alue on?
Aika häiritsevä.

#8
Ei paha, jospa se siitä vielä parenee kesällä. :)

#9
Lainaus käyttäjältä: miz - 15.04.21 - klo:08:47
Onko ladannut täyteen kuitenkin? Täppä myös lämmityksellä, ja paljonko pyynti?
Oletko koittanut laittaa pyynniksi hi, sen ainakin huomaa jos on ollut lämmöt päällä.

Nyt vähän lämpimämmillä keleillä mulla ainakaan auto ei tunnu erityisen lämpimältä, vaikka onkin kaikki hoitanut. Energiansäästöhommia?

Aamuisin on pelkästään täppä lämmitykselle, akussa on 25 km ajomatka ja pyynti 23 asetta. Täällä keskisuomessa eli Oulussa aamuisin on ollut pakkasen puolella.
Auton on aamulla ollut lämmin, mutta satunnaiseti ei. Tänä aamunakin meni auton viereen ja ajastuksen mukaan pitäisi olla lämmitys päällä, mutta ulkopuolelta katsottuna ei ilmastoinnin valo pala.
#10
Ajasettulämmitys toimii satunnaiseti, vaikka sama lähtöaika on joka aamuu. Autossa ja WeConnettissa on samat tilat päällä. On tarkistettu, että molemmissa on täpät päällä joka arkipöiville. Lämmitykselle on lupa käyttää akkua ja samalla auto on latausasemassa kiinni.
#11
Lainaus käyttäjältä: Antore - 12.04.21 - klo:11:53
Ei ole molemmat kuvat tiksusta. Ylempi on ja alempi ilmeisesti GTE:stä.


Juuri näin.

Täyypä muistuttaa itseäni laittamaan kuvatekstit, ettei tule sekaannusta ;).

Ylempi on Tiguan eHyprid 180kW ja alempi on Passat GTE.

Alla kuva tyroksilaatikko nurin päin.



#12
Kyllä tuonne Tiguanin konttii mahtuisi kaapelit, työkalut, tunkki ja lasinpesuneste vaikka kontti on lyhempi kuin GTE Passatissa.
#13
Tuohon Tiguan hybridin peräkonttii pitäisi saada kunnon säilitystila niin kuin GTE Passatissa on.







#14
Millä konstilla saisi harrastusten kuskauspäivinä akun ladattua täyteen heti, kun laittaa auton lataukseen. Nyt joutuu paluumatkan ajamaan fosiilisella polttoaineella. Ongelma on siinä, kun auton alin varausrajan maksimi on 50% ja lataus loppuu siihen. GTE Passatilla onnistui helposti, kun siinä alininta varausrajaa voi säätää 0-100%. Harrastusten aloitus- ja lopetuajat on säännöllisen epäsäännöllisiä, mutta kesto on sen verran pitkä jolloin saisi akun täyteen. Tietysti ajastuksella saa asia hoidettua, mutta on senkin kanssa värkkääminen kaksi kertaa viitenä päivänä viikossa.
#15
Eilen vaihdettiin kesätassut alle Vianorin rengashotelilla. Auto on saatu alle 26.2. ja ihmettelin kesärenkaiden kulutuspintaa 5,5mm joka nurkalla.
Aluksi epäilin kulutuspinnan mittausta ja Vianorilla kerrottiin, että uusien autojen renkaat ovat tällaisia. Soitin rengasliikkeeseen, joka edustaa kyseistä merkkiä ja kysyin saman merkkisten renkaiden ja samoilla tiedoilla kulutuspinnan paksuutta, sieltä kerrottiin niiden olevan 7,6mm. Aamulla vielä varmuudeksi itse mittasin ja tulos oli se sama 5,5mm.
Tarkastelin vielä silmämääräisesti renkaat ja kulutuspinnoilla näkyy selvästi eriväriset raidat, eli uudet ovat.
Testien mukaan 4mm asti renkaiden vesiliirto-ominaisuudet vastaavat uusien renkaiden pitoa.
Minulla on Continental EcoContact 6 contiseal SUV/4x4 235/55R18 100V; Kulutus A, Sade A, Melu 71.
Toivottavasti nämä eivät ole kulumisherkät renkaat, ettei heti tarvitse uusia.

Ilmeisesti…

Autotehtaiden tilaamat renkaat eivät ole aivan samat, kuin rengasliikkeessä myytävät.
Tehtaat tilaavat suuria eriä renkaita eri valmistajilta ja ilmeisesti voivat päättä niihin omat speksit.
Säästö on se pienikin säästö.
#16
Lainaus käyttäjältä: foxnen - 07.04.21 - klo:17:00
Minulla maapallo on harmaa ja juuri tuli tieto, että WeConnectin päässä on otettu työnalle.
Ilalla vielä postittelin Supportin kanssa ja nyt aamulla maapallo on valkoinen sekä yhyeydet toimii molempiin suuntiin. :)
#17
Minulla maapallo on harmaa ja juuri tuli tieto, että WeConnectin päässä on otettu työnalle.
#18
Onko muille tullut:

Hei,

starttaamme kevääseen muutamin uutuuksin: We Connect -portaali poistuu 27.04.2021. Voit luonnollisesti käyttää edelleen mobiilipalveluitasi.1,2


   
Seuraavat palvelut Car-Net- / We Connect -palveluportfoliosta ovat tulevaisuudessa uudella myVolkswagen-verkkosivulla:

• Lisää ajoneuvo
• Hallinnoi ajoneuvoa
• Uutiset (RSS-syöte)
• Ajotiedot
• Ajoneuvon tilaraportti
• Mobiiliavain
• Huollon ajanvaraus
• Valittu huoltokumppani

   Siirry myVolkswageniin →
#19
Moni on puhunut vihreästä maapallon kuvasta, ilmeiseti keskellä siinä näytön yläreunassa.
Minulla ei ole koskaan maapallo ollut vihreä, vaan aina harmaa. Onko tällä jokin syy-yhteys tähän yhteys ongelmaan?
#20
Lainaus käyttäjältä: Foxit - 07.04.21 - klo:10:15
Onko tuo yleistäkin että auton pääkäyttäjä vaihtuu lennosta? Aavistuksen saattaisin olla huolissani tuosta...
Pitääkö tuo nyt aivan paikkansa että nuo GTE:t osaavat ladata 12 V -apuakkua latauspiuhan päässä virrat OFF-asennossa? Mistä tieto on peräisin? Monet ladattavat kun eivät tuota osaa tehdä kun vasta virrat päällä.

GTE Passat testejä:
Olen monesti yleismittarilla mitannut peräkontista akun navoista: autossa ei ole virrat päällä, mittaa akun jännitteen ja kun kytkee latauksen päälle ja mittaa akun jännitettä niin näkee, että 12V akku latautuu.
Webaston käytön testejä:
Autossa ei virrat päällä, eikä suurjänniteakku täynnä ja latausjohto kiinni eikä lataa. Peäkonnti on kuitenkin valmiiksi auki.
Mittasin 12V akun jännitteen, kakesta Webasto päälle. Latausasemassa ja autossa latausluukussa syttyy vihreä valo ja suurjännitten akun lataus alkaa ja samalla alkaa 12V akun lataus yleismittarin mukaan.

Yksi pointti tässä on se, jos suurjännite akun lataus ei ole menossa, niin ei myöskään ladata 12V akkua.

Jos autoon laittaa virrat päälle niin latautuuko 12V akku, tätä en ole tutkinut.
Jollakin tapaa ladataan myös 12V akkua virrat päällä,  oisko 12V akun napajännitteen perusteella.

Kaksi 12V akkuinen DTI Passatti vaihtaa akkujen latausta napajännitteen mukaan, ladataako konehuoneen akkua vai peräkontin akkua.
Tässäkin on jokin varmuus, että konehuoneen akku on prioriteetillä 1. Peräkontin akku on Webastoa varten.
#21
No tuo nyt ei pidä ollenkaan paikkaansa tässä tapauksessa. Autoon ei saa yhteyttä niin ei se 12V akkua kuluta ja lisäksi auto on koko ajan ollut latauksessa latausasemassa.
Kävin merkkarilla ja vikailmoitus pitää tehdä WeConnectin kautta ja sieltä yritetään ratkoa vika ja sen jälkeen tulee tarvittaessa pyyntö korjaamolle.
Passatti GTE lataa ainakin 12V akkua kun laittaa latausjohdon kiinni ja muutenki suurjänniteakusta ladataan 12V akkua. Samoin Tigsu tekee. Luulen, että tuo yhteksien määrälaskuri on serverin päässä. Kaikki yhteyspyynnöt menee serverille vaikka autoon asti ei ole yhteyttä. Jos auto ei tule kuntoon ennen viikonloppua, niin viikonloppuna tehdään uusi testi. Kun tuo yhteyksien määrä tulee täyteen ja 12V akku menee lukitustilaan niin mitataan tuo akun jännite. Tigsussa on paljon helpompi mitata, kuin GTE Passatissa.
#22
Testailin edelleen yhteyksiä tietokoneen kautta, tieto ei kulje kumpaankaan suuntaa ja auto latausasemassa kiinni. Mutta antaa: akkusuojaukseta varoituksen Voit tehdä vielä 2 ajoneuvoa koskevaa tointa...
#23
Minulla lopetti eilen 5.4 tietojen päivittämisen molempiin suuntiin, ei toimin IPhone 11 eikä Win10:llä.
Laitoin viestiä portaalin yhteydenottolomakeella. Jokin jännä tässä on kun katossa palaa vihreä led, niin yhteyden pitäisi olla kunnossa.
#24
Ilmeiseti taas päivityksiä menossa, tiedot ei päivity puhelimella ei tietokoneella kumpaankaan suuntaan.
IPhone oli tullut kyllä päivitys versio 5.8.
#25
”Radiolle” pari boottia. Näyttöön tulee teksti ”Voit pääkäyttäjänä seurata auton tietoja”.
Tiedetään, tiedetään. Näytöllä valinnat OK tai vaihda käyttäjä. Valitsin tietysti OK.
Kolmannen bootin jälkeen valitsin vaihda käyttäjä. OHO olen vieras käyttäjä. Valitsin itseni käyttäjäksi ja nyt näyttöä tuli ”Hyväksy PIN koodilla”. Nyt alkoi yhteydet toimimaan.

Yhteenveto:

En tiedä miksi auto pyysi autossa  kirjautumaan uudelleen WeConnectiin sähköpostilla ja salasanalla. Tämän jälkeen yhteydet ei toimi autoon.
Mistään ei suoraan nähnyt, että olet pudonnut vieras käyttäjäksi.
Autossa vaihdettu takaisin pääkäyttäjäksi PIN koodilla.
Tämän jälkeen taas kaikki toimiin.
#26
Tietokonella kun yrittää päivittää tietoja, niin tulee E-manager toimenpide ei onnistu ja tiedonhaku ei onnistu.
Puhelimessa ei myöskään toimi.
#27
Ennen ajoon lähtöä laitoin puhelimella lämmityksen päälle. Tämä WeConnect kirjautuminen oli autossa auton järjestelmään. Onkohan taas jokin päivitys menossa, mikä tämän aiheuttaa. Eipä puhelimellakaan pääse, ei päivitä tietoja ja yritä uudelleen...
#28
Onko tämä joku uusi juttu. Aamulla olin autolla lähdössä ajamaan, niin auton näytölle tuli teksti. ”Terve tuloa WeConnetiin, Et ole pitkään aikaan käyttänyt käyttäjäprofiilisiasi pitkään aikaan. Kirjaudu sähköpostillasi ja salasanalla. Siten myös yksityisyysasetuksesi aktivoituvat jälleen.” Tai valitse ”Aja ilman WeConnectia”
#29
Tiguan hybridi testauksia mökillä. Auto oli latautunut 50%, pakkasta -5 ja räntäsade oli peittänyt auton ja jäätynyt auton pinnoille. Laitettu auto latautumaan täyteen puhelimella, johto on 8A asetuksella. Akku täynnä ja puhelimella laitettu ilmastointi päälle (asetus oli +23 ja rasti päällä, jotta voi myös ilman latausjohtoa käyttää ilmastoinnin lämmitystä). Tuulilasi ja sivulasit on jo melkein sulanut, laitoin puhelimella lasilämmityksen päälle. Takalasista suli jää aika nopeasti. Puhelimella lasilämmitys pois ja vielä puhelimella tarkistus, että on loppunut. Nyt tuli puhelimen näyttöön ”Auton 12v:n akun säästämiseksi voit suorittaa enää 3 toimintoa, ennen kuin auto pitää käynnistää”. Auto ikkunat ovat nyt sulat, laitoin puhelimella lämmityksen pois ja tarkistin vielä onko lopettanut. Tila ei muuttunut puhelimen näytöllä, joten yritin vielä uudelleen. Sama tilanne, näyttää ettei mene läpi. Nyt oli jo puhelimen näytöllä ”Auton 12v:n akun säästämiseksi et voi suorittaa muita toimintoja, ennen auton käynnistämistä”.
Lähdin käyttää koiraa ulkona ja samalla kävin auton luona. Autossa edelleen ilmastointipäällä ja auto on latautumassa. Käytin auton lukkoja auki ja samalla loppui ilmastointi ja auto jäi edelleen lataamaan.
Pienen kävelylenkin jälkeen meni mökille ja avasin läppärin testatakseni vielä WeConnectia. Yritin päivittää lähtöaikoja ja näytölle tuli kaksi herjaa ”Lähtöaikojen asettaminen epäonnistui, yritä uudelleen” ja ”Akkusuojaus aktivoitunut, Savutettu toimintojen suuri sallittu määrä, akkusuojaus aktivoitiin akun suojaamiseksi. Voit poistaa akkusuojauksen käytöstä kytkemällä auton Tiguan sytytysvirran kertaalleen päälle ja pois päältä".

Tässä tuli muutama ihmetyksen aihe:
-Luulisin, ettei pitäisi yhteysmäärää rajoitta ainakaan siihen suutaan, että toimintoja saa pois päältä akkusuojauksen avuksi. Minulla jäi auton
ilmastointi päälle +23 astetta ja lataus oli myös menossa.
-Onko tällä myös tarkoitus säästää internetkuluja VW:llä.
-Luulisin, että 12V akkua ladataan myös isosta akusta.
-Luulisin, että auton järjestelmä tietää auton olevan latauksessa ja sitä myöten myös lataa 12V akkua.

Pitää vielä ennen saunaa käydä painamassa virrat päälle ja pois, jotta lukitus poistuisi ja saa huomenna auton lämmityksen päälle.
Kyllä tuolla virtojen päällä ja pois käyttämällä yhteydet palasi.
#30
Hei, kyllä autossa on samat asetukset ja tiedot kuin WeConnectissa, eli puhelin näyttää ettei lämmitä ja autossa ei ole lämmitys päällä vaikka asetuksissa on lataus ja lämmitys. Ei liity mitenkään WeConnetiin.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy