Passat 2011 facelift

Aloittaja joukose, 05.11.10 - klo:19:38

« edellinen - seuraava »

a-o

Tulleekohan Ruotsin vw-sivuilla esiintyvä GT-malli Suomen tuontiohjelmaan?


TDI 170 GT:    289 900 kr
TDI 170 GT DSG:    289 900 kr
TDI 170 GT DSG 4Motion:   296 800 kr

3,6 V6 GT 4Motion:    359 900 kr

http://personbilar.volkswagen.se/sv/nya_passat_kampanj.html

Vai vastaako se jotain muuta Suomessa myytävää mallia?

VAG!

#91
aa

qsla

Itse kyselin myös 3.6l v6 perään että koska tulisi suomen tuontiohjelmaan.  Minulle tuumattiin vain että tuskin tulee, mutta 2.0tsi kuulema tulisi joku ärhäkämpi versio passatin keulalle ..  Noh ohan semmonen 270heppanen jo tuossa R Golffissa että miksei sitä pasuunankin keulalle voisi laittaa..
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

MTu

Lainaus käyttäjältä: JTjones - 26.11.10 - klo:19:43
Kyllä viimeistään tuore EuroNCAP-testi "todistaa" uuden Passatin vain vanhasta faceliftatuksi.

Testissä käytettiin edellistä korimallia ja todetaan seuraavaa: "Applies to all applies facelifted Passat's of the specification tested"  ;)

http://www.euroncap.com/results/vw/passat/2010/415.aspx

Että näin...  :D  Mutta tämähän jo tiedettiin.
Samaa katselin... Vanhalla korimallilla testattu, ja sen jälkeen pari dokumenttia & nimet alle, ja uusi malli saa EuroNCAP leiman päälle. Kolariturvallisuus on siis uudessa passatissa vuodelta 2005. Toki - ei se sitä huonoksi tee -  kyllä tuo meikäläiselle riittää..  :)
Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG (08/2011)
ex-Tiguan T&F 2.0TDI (08/2008)

Markku J

Luen TM:stä näin: Neliveto tulee saataville 2.0 TSI -bensiinimoottorin ja 2.0 TDI dieselmoottoreiden kanssa. Vakiona se on V6 -bensiinimoottorin kanssa.

JJR1

#95
Ajettu tänään Oulussa 1.6TDI Sedan facelift. Ei pidä sisällään yllätyksiä kun ajoin 2008 Luxline Variantilla pihaan.
Keula on oikeastaan ihan siisti kun mustassa autossa sitä talvikelissä katseli. Sähköisen käsijarrun kytkin oli siirretty keskikonsoliin. Auto on ihan jees, mutta ei tunnu uudelta mallilta kovinkaan...

Erkka

Keravan Laakkosella esittelyautona Passat 2.0 TDI Bluemotion sekä koeajossa metalliharmaa Passat, josta näin vain vilauksen kun ajoi vastaan.
Muutama kuva Canon digipokkarilla, olkaa hyvä.







Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Markku J

Perä uusine takavaloineen on pappamainen. Ei säväytä. Ruotsinkieli näköjään on rantautunut Keravallekin...

VAG!

#98
aa

mabe

Kromilistaa on ainakin kylvetty tuohon autoon ihan huolella.

En pidä takaluukun listasta enkä sumuvalojen ympärillä olevista listanpätkistä. Muut ovat ihan kelvollisen näköiset vielä. Toki väri vaikuttaa tähänkin paljon.

Takavalot ovat minun mielestäni ihan kelvolliset. Ei ole lähdetty nokittelemaan muita konsernimerkkejä, tai hakemaan liikaa nuorekkuutta. Pappamaisuutta on, mutta varmasti harkitusti. Ei tuo keulakaan niin ei-pappamainen ole.

Jotenkin ei säväytä samoin kuin vanhemmat passatit tullessaan, mutta eiköhän tuonkin kanssa kauppa käy. Ã,,iti on havitellut passattia jo jostain 3b-mallista lähtien. Saattaa olla tämä kohotusversio viimein se, joka alle päätyy.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 30.11.10 - klo:12:44
Kyllä tuo uusi keula oikein huutaa ksenoneita ;) Ei nuo isot halogeenirinkulat ole oikein nykypäivää. Toivottavasti tosin lisäpitkät säilyvät ksenonien rinnalla, mutta aina on olemassa se vaara, että ne uhrataan muotoilun takia.

Missä kohtaa on muuten päiväajovalot?

Eiköhän päivävalot ole samalla systeemillä, kuin uudessa Polossa, yhdistettynä sumuvalojen yhteyteen? Eipä tullut tuota tarkemmin katsottua.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

clima

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 30.11.10 - klo:12:35
Perä uusine takavaloineen on pappamainen. Ei säväytä.

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 30.11.10 - klo:12:44
Kyllä tuo uusi keula oikein huutaa ksenoneita ;)

Lainaus käyttäjältä: mabe - 30.11.10 - klo:12:44
Kromilistaa on ainakin kylvetty tuohon autoon ihan huolella.

Tuossa edellä nuo on tiivistetysti omatkin mielipiteet tuosta faceliftista.
Huomionarvoista on miten noilla pappatakavaloilla on kokonaan hukattu perän keveys, siinä ei paljon kromilistojen kylväminen auta.

downtime

Lainaus käyttäjältä: clima - 30.11.10 - klo:13:29
Tuossa edellä nuo on tiivistetysti omatkin mielipiteet tuosta faceliftista.
Huomionarvoista on miten noilla pappatakavaloilla on kokonaan hukattu perän keveys, siinä ei paljon kromilistojen kylväminen auta.

Pakko yhtyä näihin mielipiteisiin. Variantissa ei niin pahasti hyppää tuo perä kylläkään, mutta sedan on kyllä aika pappaa.

Jotenkin Superbista jäi kuitenkin parempi kuva ja jotenkin se vaan näyttää omaan silmään paremmalta. Täytynee kuitenkin käydä kokeilemassa Varianttia sitten kun niitä kokeilemaan pääsee.

joukose

Täytyypä rimpauttaa myyjälle ja kysäistä koska on täällä meilläpäin koeajettavissa. ;D

Täytyy kyllä yhtyä kuoroon ja todeta että takavalot antavat erikoisen mieleyhtymän, jotenkin tulee mieleen vanhempi sedan peugeot.
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

Riisseli


Kävin tänään livenä ihmetelemässä uutta pasuunaa. Olin jo onnistunut kääntämään oman pääni, että voisihan tuota uutta harkita uudeksi kulkineeksi.

Kun näin auton livenä, iski taas se sama pettymyksen poikanen. Mitä uutta tässä muka on.

Samat vanhat moottorit, lähes sama sisusta. Keula on muotoiltu uudelleen ja alaspoilerista tuli lähinnä Avensis mieleen, ei hyvä.

En nyt oikein saa itselleni perusteltua, miksi laittaisin 45kâ,¬ uuteen pasuunaan. Siinä kun ei ole mitään sellaista uutta mikä saisi sen haluamaan.
Ex. Volkswagen Passat 3C Variant 1.9 TDI Luxline -07
Ex. Audi A4 "Le Mans" Avant 2.0TDi Multitronic -10
VW Passat 2.0 TDI B7 Variant DSG -14

artturi

Sama täällä kuin monella muullakin - kun näin uuden Passatin livenä, pettymys oli suuri.

Verrattuna edeltävään malliin tämä uusi on todella mitäänsanomaton ja "Avensismaisen" tylsä. Toki on uusia upeita varusteita ja laatutasoa on nostettu mm. äänitason pienentämiseksi, mutta mutta...

Itselleni se auton ulkonäkö on kuitenkin se tärkein kriteeri valitessa seuraavaa kulkupeliä ja nyt uusi P tippui monen muun vastaavan taakse listalla.

Harmittaa, kun tämä Volkkarin uusi design ei ainakaan allekirjoittaneelle toimi. Pidin kromikeulasta, pyöreistä takavaloista yms. niin Passatissa kuin Golfissakin. Taidan ostaa Kian tai Hyundain...  ;) ;D ;D

joukose

Nyt on tämäkin nähty livenä. Ei voi mitään takaosasto näyttää minun silmissäni vanhalta pösöltä.
Koeajan kun joudan.
Myyjä kertoili että ksenoneja tehdas alkaa tuuppaamaan ulos viikolla 4.

Voi olla että peräilmeeseen on tottunut vuoden sitä silmäiltyään, mutta ei toi ensi vaikutelmana miellytä. >:(
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

trombone

Uusi Passat ei herätä suuria tunteita mutta voisi olla järkivalinta. Ulkonäköönkin alkaa pikkuhiljaa tottua (vain Variant) mutta mitään kiksejä siitä ei saa. Mustan värisenä se mielestäni kuitenkin ihan menettelee...

Näin untuvikkona olisi muutama kysymys:

Onkos Highline varustelutasossa jakkaroina Passat CC:n penkit?
Koska tämä on facelift malli voisi olettaa lastenvikojen olevan vähäisiä?
Oletteko koeajossa todenneet huomattavasti hiljaisemmaksi kuin edeltäjänsä?
Minkälaisia prosenttialennuksia (käteisosto) olette saaneet uuteen Passattiin?
Varusteistako ei saa mitään kummoisempia alennuksia vain verottomasta hinnasta?

Kiitti etukäteen vastauksista  :)
VW Passat Variant 2.0 TDI DSG 2011
Audi A5 Sportback 2.0 TDI quattro 2013

Keksimies

Tänään kävin tutustumassa ja hieman ristiriitaiset tunnelmat jäivät.

Toteutus on astetta laadukkaaman tuntuinen kuin aikaisemmassa mallissa ja teknisiäkin uudistuksia on jonkin verran.

Muotoilun kanssa pallo tuntuu olevan hieman hukassa. Takavalot noudattavat samaa jonkinlaista apeata muottia, mihin on tungettu nyt melkein kaikki VAG-konsernin autot. Ensimmäisenä mieleen tulee Golf, Touran, Passat, tuleva A6, A7 ja Superb. Eniten särmää takavalojen muotoilussa tuntuu olevan Polossa, tulevassa Jetassa ja A3:ssa.

Ajamassa tuo Passat pitäisi vielä käydä, mutta mitään suurta hinkua kauppojen tekoon ei kuitenkaan tullut. Eikä normaaliin VW-tyyliin hinnallakaan yritetä suuremmin motivoida asiakkaita...

JTjones

Tulipahan tuossa kahden päivän aikana kierrettyä 5 eri jälleenmyyjää läpi tarjouksia uudesta Passatista kysellen. Hintahaitari muodostui ylättävänkin suureksi halvimman ja kalleimman tarjouksen välillä, 3700 EUR!   :o

Auto joka on kiikarissa on Passat Variant 90 kw DSG:llä. En ole moisella ajanut vielä metriäkään, joten voi olla, että koeajo osoittaa tarjouskierrosrumban täysin turhaksi, mutta onpahan nyt jotain osviittaa, mitä kyseinen tekele tulisi kustantamaan.

Ongelma tuon 90kw:n kanssa on se, että sen yhteyteen ei saa tehdasasenteista Webastoa ja hintaero Suomessa asennettavaan on moninkertainen tehdasasenteisen hyväksi. Ketuttaa.  >:(

7.12 ilmestyy päivitetty hinnasto, jossa uutena pakettina on 1.8 TSI-DSG. Tähän Webaston saisi tehdasasenteisena, mutta tuon moottori + vaihteisto-paketin hintaero 1.4 TSI-DSG:een on luokkaa 5000 EUR!  :o  Siihen vielä tarvittavat lisävarusteet päälle ja hinta menee jo yli kipurajan.

Saas näkee ny sit millaisia tuntemuksia koeajo saa aikaan. ::)  Ens viikolla pitäis päästä 1.4 TSI-DSG:n puikkoihin, tosin sedanina, mutta jotain osviittaa antaa toki sekin.

BTW: ksenonien tuotannon aloitus siirtynyt viikolla. Uusi arvio on viikko 5.

joukose

Tuo tehdasasenteinen webasto poikkeaa jälkiasennetuista ainakin siinä että lämmittää ensin kopin tiettyyn lämpötilaan ja vasta sen jälkeen konetta. Näin ainakin paikallisesta merkkiliikkeestä kerrottiin.

Lisäksi tehdasasentoinen webasto pätkii sen käyntiä niin että on jo epäluetettava kahden vuoden käytön jälkeen.

Itse en edelleenkään suostuisi ottamaan tehdasasenteista weppulaa, ennen kiin se on sellainen että lämmittää konetta saman aikaisesti sisätilojen kanssa ja käy vähintään 10 min käyntijaksoja sekä käyttäjällä mahdollisuus katkaista ja laittaa päälle koska haluaa. ;D
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

JTjones

Suora lainaus VW:n sivuilta ja hintaesimerkki esim. 1.8 TSI manuaaliin:

LainaaPolttoainekäyttöinen seisontalämmitin kellolaitteella ja kauko-ohjaimella
Erillinen lisäakku. Ohjelmointi monitoiminäytön kautta.
574,20 â,¬

Eli voi ohjelmoida, ajastaa ja käyttää kaukolla. Ja hinta noin neljänneksen jälkiasennettavaan verrattuna. En miettisi sekuntiakaan kumman ottaisin jos vain valita voisi.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: JTjones - 04.12.10 - klo:13:04
Eli voi ohjelmoida, ajastaa ja käyttää kaukolla.

Ja auto myös käynnistelee sitä itse kun motti on viileä, josta ne ongelmat sitten kehittyykiin lyhyiden käyntijaksojen myötä.

Hinta on naurettavan halpa, eihän tuolla rahalla saa edes loki+sisälämmitin pakettia.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

JTjones

LainaaJa auto myös käynnistelee sitä itse kun motti on viileä, josta ne ongelmat sitten kehittyykiin lyhyiden käyntijaksojen myötä.

Mutta kun ottaa huomioon hintaeron jälkiasenteiseen, niin sillä rahalla luulisi tekevän lämmittimeen remontin tai kaksi.

Bonuksena tulee vielä tuo lisäakku, joka ei ymmärtääkseni tule jälkiasenteisessa.

mla

Lainaus käyttäjältä: JTjones - 04.12.10 - klo:13:22
Mutta kun ottaa huomioon hintaeron jälkiasenteiseen, niin sillä rahalla luulisi tekevän lämmittimeen remontin tai kaksi.

Bonuksena tulee vielä tuo lisäakku, joka ei ymmärtääkseni tule jälkiasenteisessa.

Itsellä on mennyt noista tehtaan TT-V Webastoista yleensä kerran vuodessa lämpötila-anturi ja ainakin viimeksi kun kyselin sen vaihdon hintaan niin 500e luokkaa sanoivat. Huollot on melkein järjestään teetätettävä merkkiliikkeessä noihin, kun jälkiasennettuihin saa huoltoa hieman edullisemmistakin pajoista. Onneksi menevät kaksi ensimmäistä vuotta toki takuuseen nuo korjaukset - mutta ei ole mukavaa odottaa paria viikkoa kovimmilla pakkasilla sitä osaa ilman lämmitystä. Ja autokin on aina koko työpäivän huollon purettavana. Jälkiasennettaviin varaosia usein löytyy hyllystä ja niihin sain huollot aina odottaessa.
Jos tuon automaattikäytön saisi pois tuosta tehtaan Webastosta niin ehkä vielä nuo anturihuollot kestäisi, mutta...

Passatin tapauksessa toki tuo toinen akku puoltaa tuota tehtaan Webaston hankintaa. Muihin malleihin joihin ei toista akkua tule joten suosittelisin itse kyllä jälkiasennettavaa - toimii niin paljon paremmin jälkiasennettava vaikka siinäkin on climatronicin ohjauksen kanssa omat ongelmansa. Ja jälkiasennettaviin saa helpommin paremmat kaukosäätimet ja/tai GSM ohjauksen.

VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

joukose

Itse päädyin aikanaan sellaiseen ratkaisuun että otin jälkiasennetun kaukosäädöllä ja letkulämppärin lataustoiminnolla. ;D

Nyt kun ajot on muuttuneet lähes kokonaan lyhyisiin kaupunki ajoihin on mukava laittaa työpaikalla letkulämmpäri päälle ja kotiin lähtiessä vielä webasto käyntiin. Näin on akussa latinkia ja sitä riittää useampaankin käyttöön.

Lisäksi takaluukusta löytyy vielä akkubuusteri jos akussa jossain tilanteessa pääsee kuitenkin jännite liian alas. Eipä ole buusteria tosin koskaan tarvinnut.

Webasto lopettaa toimintansa jos akun jännite laskee liian alas. ;)
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

mla

Lainaus käyttäjältä: joukose - 04.12.10 - klo:15:10
Webasto lopettaa toimintansa jos akun jännite laskee liian alas. ;)

Yleensä vain silloin akku on jo niin tyhjä ettei moottoria saa enää käyntiin ilman apuvirtaa :(
Eli tuo raja pitäisi olla oikeasti paljon ylempänä jotta siitä olisi apua.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

joukose

Kertoilivat asiasta jotain tietävät että uuden akun kanssa ei tule ongelmia, mutta vanhempien kanssa tulee kun ei jaksa käynnistää alhaisemmalla jännitteellä. Viimeksi pe vedin akun niin tyhjäksi että vebasto sammu ennen aikojaan ja ei mitään ongelmaa käynnistää. ;D ;D ;D Mutta mulla onkin suht uusi akku 1,5 vuotta vanha käytetty 80 tkm ja risat.

Siksipä tuo buusteri on varalla. ;D
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

Skula

Romurautaa ja paalivehkeitä.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: mla - 04.12.10 - klo:17:54
Yleensä vain silloin akku on jo niin tyhjä ettei moottoria saa enää käyntiin ilman apuvirtaa :(
Eli tuo raja pitäisi olla oikeasti paljon ylempänä jotta siitä olisi apua.

Kai sitä VW:ssäkin säätää saa?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy