Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

petrisa

Lainaus käyttäjältä: skoro - 31.03.23 - klo:16:23
Mikä on autosi VIN-koodi?
VIN-koodin kymmenes merkki = kirjain ilmoittaa mallivuoden, esim. MY2016 = G, MY2017 = H, MY2018 = J


Kerroin autoni olevan vuosimallia 2017 ja sitä se myös on. Kymmenes merkki on H.

zäbää

Kysytään nyt vielä uudestaan tyyppivioista. Onko näissä FL malleissa öljyn syöntiä bensa koneissa? 1/1.2/1.5 erot koneissa? Ja onko DSG ongelmia ollu?

jaston

Lainaus käyttäjältä: zäbää - 01.04.23 - klo:05:50
Mites Jakopää? Onko näissä kans siis samaa ongelmaa mitä vag konsernin muissa vanhemmissa bensa koneissa että söis öljyy? Mitä tosta ylempää luin?

Ei ainakaan omat pre-facelift MY2013 1.4TSI, eikä facelift MY2017 1.0TSI kumpikaan syöneet öljyä.
Octavia -13 1.4 TSI -> Octavia -17 1.0 TSI -> Octavia -18 2.0 TSI RS 230

zäbää

Lainaus käyttäjältä: jaston - 02.04.23 - klo:10:58
Ei ainakaan omat pre-facelift MY2013 1.4TSI, eikä facelift MY2017 1.0TSI kumpikaan syöneet öljyä.
okei, hyvä kuulla. Mites DSG porukalla toiminu? Onko jakopää ketjulla vai hihnalla?

sahtiwaari

En tiiä onko pelkkien dieseleiden vitsaus, mutta omassa 1.6tdi ocussa (2015) vesipumppu on hajonnut kahdesti kilometrilukemilla 102tkm ja 165tkm. Ensimmäisellä kerralla myös moniurahihnan kiristin oli samaan aikaan viallinen ja jakopäästä kuului ylimääräistä kolinaa tämän vuoksi. Näiden lisäksi molemmilla kerroilla kampiakselin stefa vuoti öljyä. Ja taitaa se vuotaa taas kun viime huollossa oli mehimisestä maininta. Vesipumpun kestoksi voi oman kokemukseni perusteella laskea 63 - 102 tkm. Nyt mittarissa 216tkm joten kohta ollaan taas riskihaitarissa ja pitää varautua että auto taas jättää tielle  ;D
Skoda Octavia Combi 1.6TDI 110 GreenLine 2015

jaakko

Lainaus käyttäjältä: zäbää - 02.04.23 - klo:12:17
okei, hyvä kuulla. Mites DSG porukalla toiminu? Onko jakopää ketjulla vai hihnalla?
Jakopää on pienissä moottoreissa (1.0/1.2/1.4) hihnalla.


Nyt: Skoda Karoq 1.0 tsi -23
Ex: Skoda Octavia Combi 1.2 tsi -14
Skoda Octavia 1.9 tdi -01
Seat Toledo 1.9 D -96
useita muita
Skoda 120 LS -81

Dissection

Luettuani aika pitkälle taaksepäin vikakommentteja en uskalla ostaa edes vähänkään käytettyä uudehkoa rsOcua enkä muutakaan vaikka kuinka vaihtelis öljyjä koneesta ja lootasta ym. Vaikka monet ovat sitä mieltä että Bemari on vikaherkkä auto niin ei mulla kyllä ole ollut esi.m ZF8 laatikossa ikinä mitään ongelmia. Konehuoneen puolelta on vaihdettu kyllä vaihdettu ketju, ilmamassamittari ja termostaatti ja 130 k mittarissa.  Ketju on tyyppivika N sarjan koneissa mutta sen voi kiertää hommaamalla B48 motilla olevan auton. Uskoisin että samanikäinen ja hyvin huollettu reilusti alle 100k ajettu äffä b koneella palvelee yhtä hyvin tai paremmin kuin faceliftattu kolmosocu. Myöskin A4 jää shortlistalta pois,se ei ole yhtään Octaviaa luotettavampi vaan  päinvastoin :/ Kojelauta olisi kyllä aika helmi verrattuna noihin kahteen ja ulkomuoto niiden välillä.

miqwe

F3x on ihan kiva, varsinkin automaattiloota on ihan jees. Semmosella tulikin rullattua pitkälti yli 200tkm suhteellisen huoletta.
Mutta laatutuntuma on varsinkin pre-lci melko hirveä ja oikeaa käyttöä ajatellen aika ahdas pirssi kaiken kaikkeaan. Mutta tulipahan koettua ja aika kattavasti lisävarusteltua siinä sivussa.  :)


Eipä näissä octavioissa ole sen enempää, mitä muissakaan. Kuten vaikkapa N-moottoristen baijerilaisten jakoketjuissa. Tai jakolaatikoissa..
Entiset: Octavia vRS 3.5 2kpl, 3kpl mk7.5 golffeja, e-golf mk7.5, mk7 golffeja, up!,polo6r, jetta, cupra4, F30,.....Lista on loputon .

Dissection

Jaa no ei se Ocunkaan sisätilojen laadukkuus ihan kauhean hyvällä tasolla ole,esim rs version hiilikuitua matkiva vaihdekepin ympärillä oleva erittäin herkästi naarmuuntuva matsku on aika ankeaa. Nahkapenkkejä ei taida saada edes rahalla eikä takaoviin pehmeää muovia kuten äffässä. Kuvan dashboard on jo aika hieno mun mielestä :


ukormi

Lainaus käyttäjältä: Dissection - 04.04.23 - klo:15:15
Jaa no ei se Ocunkaan sisätilojen laadukkuus ihan kauhean hyvällä tasolla ole,esim rs version hiilikuitua matkiva vaihdekepin ympärillä oleva erittäin herkästi naarmuuntuva matsku on aika ankeaa. Nahkapenkkejä ei taida saada edes rahalla eikä takaoviin pehmeää muovia kuten äffässä. Kuvan dashboard on jo aika hieno mun mielestä :

Edellenkään en ymmärrä mitä ihmettä Octavia III säikeessä ihastellaan ja ylistetään BMW merkkistä autoa? Puhutaan kuitenkin aivan eri hintaluokan autosta. Ei sitä Octaviaa ole mikään pakko ostaa, osta ihmeessä se BMW ja ajele sillä mutta ylistä sitä sitten siellä BMW foorumilla.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Marko

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 06.04.23 - klo:20:27
Edellenkään en ymmärrä mitä ihmettä Octavia III säikeessä ihastellaan ja ylistetään BMW merkkistä autoa? Puhutaan kuitenkin aivan eri hintaluokan autosta. Ei sitä Octaviaa ole mikään pakko ostaa, osta ihmeessä se BMW ja ajele sillä mutta ylistä sitä sitten siellä BMW foorumilla.
Miksi pitäisi jumaloida kolmoskoppaa?
Autohan on ihan paska. Kallein ja huonoin auto, jonka koskaan omistanut. Rahat meni ihan hukkaan tossa autossa.
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

jaston

Lainaus käyttäjältä: Dissection - 04.04.23 - klo:15:15
Jaa no ei se Ocunkaan sisätilojen laadukkuus ihan kauhean hyvällä tasolla ole,esim rs version hiilikuitua matkiva vaihdekepin ympärillä oleva erittäin herkästi naarmuuntuva matsku on aika ankeaa. Nahkapenkkejä ei taida saada edes rahalla eikä takaoviin pehmeää muovia kuten äffässä. Kuvan dashboard on jo aika hieno mun mielestä :


No jos tykkää tuosta vuosituhannen vaihteen jalopuujäljitelmästä....
En tiedä minkä vuotinen auto on kuvassa, mutta onhan tuo kabiini nyt ihan ysäriä verrattuna facelift III -Octaviaan.
Octavia -13 1.4 TSI -> Octavia -17 1.0 TSI -> Octavia -18 2.0 TSI RS 230

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Marko - 06.04.23 - klo:20:47
Miksi pitäisi jumaloida kolmoskoppaa?
Autohan on ihan paska. Kallein ja huonoin auto, jonka koskaan omistanut. Rahat meni ihan hukkaan tossa autossa.
Kuka tässä jumaloi kolmoskoppaa? Jos sulla on ollut paska yksilö niin voi voi, aika monella se on ollut ja on hyvä käyttöauto. Uusi Scala joka meillä oli, sattui olemaan sellainen huono yksilö. Tytär osti vuotta tuoreemman uutena eikä siinä ole ollut mitään vikaa.

Mulla oli uutena hommattu TDI RS 2014 nelisen vuotta ja takuuseen menneiden pikkuvikojen lisäksi ei ollut kuin ajella. Toki huollot tehtiin kuten valmistaja määrää.

Nyt on tuo 211tkm ajettu. Itse ajanut noista kilsoista 10tkm. Jarrut kävin läpi ympäriinsä, uutena laitetut oli vielä paikoillaan. Iskaritkin näyttävät olevan orkkikset mutta edelleen jämäkät joten en vielä vaihda. Mutta ei tuo ajolleen mitenkään eroa siitä uudesta joka tuolloin aikoinaan meillä oli.

On noita erimerkkisiä autoja ollut ja jotkut oli huonompia mutta jotkut taas parempia. Ainahan noissa kotteroissa on jotakin fiksattavaa olipa merkki mikä tahansa eikä niistä oikein ole sijoituskohteiksi pois lukien erikoismallit joista jotkut jopa nostavat hintaansa ajanoloon.

Mutta jätetään tämä turhanpäiväinen dissaaminen nyt tähän.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

rawpower

Juuri näin. Käytetyt on yksilöitä. Itsellä myös tuo Cuna Facelift 2.0 tdi RS. Tykkään autosta ja ajettavuudesta. Moottori ok. Pientä harmia on aiheuttanut "laadunparannuskampanja" joka aiheuttaa tiheämmän dpf polttovälin. Lisäksi jäähynestettä katoaa hiljalleen mystisesti.  125tkm nyt ajettu. Eiköhän tällä tule ajettua paaliin asti kun nyt ei tuo autonvaihto todellakaan kannata. Tuntuvat hyvittävän dieseleistä aika huonosti.

Marko

Lainaus käyttäjältä: rawpower - 07.04.23 - klo:18:14
Juuri näin. Käytetyt on yksilöitä. Itsellä myös tuo Cuna Facelift 2.0 tdi RS. Tykkään autosta ja ajettavuudesta. Moottori ok. Pientä harmia on aiheuttanut "laadunparannuskampanja" joka aiheuttaa tiheämmän dpf polttovälin. Lisäksi jäähynestettä katoaa hiljalleen mystisesti.  125tkm nyt ajettu. Eiköhän tällä tule ajettua paaliin asti kun nyt ei tuo autonvaihto todellakaan kannata. Tuntuvat hyvittävän dieseleistä aika huonosti.
Kuka tässä on käytetyistä kirjoittanut, en minä ainakaan.
Jos 39 tâ,¬ autoa ei saa talvisaikaan käymään, eikä korjauskeinoakaan ole, niin voiko autoa silloin juurikaan kehua?
Onhan tuolla jo keretty reippaassa kuudessa vuodessa 41 tkm ajamaankin.
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Marko - 07.04.23 - klo:18:49
Kuka tässä on käytetyistä kirjoittanut, en minä ainakaan.
Jos 39 tâ,¬ autoa ei saa talvisaikaan käymään, eikä korjauskeinoakaan ole, niin voiko autoa silloin juurikaan kehua?
Onhan tuolla jo keretty reippaassa kuudessa vuodessa 41 tkm ajamaankin.

Myytkö halvalla?
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

VAGkilainen

Joka merkissä on omat ongelmansa ja sitten vielä jollekin arpa antaa sen maanantaiaamun ekan vikapesäkkeen. Jos sen saa niin sen voi pistää kiertoon niin ei tarvitse "mieltään pahoittaa", tai takuupelin korjuuttaa liikkeessä, eikö? ;)
Itse todella tyytyväinen ollut FL2018 TDI RS 4x4:ään. Ajoltaan helppo, menee kuin juna oli keli mikä vain ja montaa kalliimpaa autoa vakaammin. Alusta ehkä hieman pintakova mutta paranee mitä lujempaa saa puottaa menemään. Tehoa ei koskaan ole liikaa mutta ihan sopivasti , sportti-modella onnistuu kyllä normi ohitukset ja nelivedolla voi leikkiä ( ei liikenteessä) kun sellainen olo iskee. Ei natise eikä kitise mikään paikka, ja sisutus ok hintalauokkaisekseen. Ei ole mitään ongelmia ollut tähän mennessä, ajettu nyt 220tkm. Samoin tuo laadunparannuspäivitys kun tuli niin polttojen määrä taisi tuplaantua, se sitten varmaan maailman pelastaa ;D . Niin a_jaba : Minä voisin kyllä myydä tuon pois, tulee niin vähän km tällä hetkellä, mutta en halvalla.
Ei matka tapa vaan vauhti. Pätee liikuntaan ja autoiluun.

Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 184 4x4 RS

rawpower

Lainaus käyttäjältä: Marko - 07.04.23 - klo:18:49
Kuka tässä on käytetyistä kirjoittanut, en minä ainakaan.
Jos 39 tâ,¬ autoa ei saa talvisaikaan käymään, eikä korjauskeinoakaan ole, niin voiko autoa silloin juurikaan kehua?
Onhan tuolla jo keretty reippaassa kuudessa vuodessa 41 tkm ajamaankin.

Oletus käytetystä meni väärin :). Tuo kondenssivesiongelma, mikä ilmeisesti sullakin aiheuttaa käyntiinlähtöongelmaa on kyllä semmoinen tyyppivika, että pitäisihän se saada kuntoon. Ainut korjaus mitä ne tuohon suosittaa on maskisuoja eikä taida sekään ongelmaa poistaa. No ei kyllä ole paljon kilsoja tullut. Paljon pätkäajoa?

Se on kumma, miten itsellä nyt 2 talvea ajettuna ei kertaakaan ole jättänyt lähtemättä. Webasto aina pakkasilla vähintään 20 min päällä. ala ja ylämaski peitettynä marraskuusta lähtien.


a_jaba

Lainaus käyttäjältä: rawpower - 08.04.23 - klo:01:20
Oletus käytetystä meni väärin :). Tuo kondenssivesiongelma, mikä ilmeisesti sullakin aiheuttaa käyntiinlähtöongelmaa on kyllä semmoinen tyyppivika, että pitäisihän se saada kuntoon. Ainut korjaus mitä ne tuohon suosittaa on maskisuoja eikä taida sekään ongelmaa poistaa. No ei kyllä ole paljon kilsoja tullut. Paljon pätkäajoa?

Se on kumma, miten itsellä nyt 2 talvea ajettuna ei kertaakaan ole jättänyt lähtemättä. Webasto aina pakkasilla vähintään 20 min päällä. ala ja ylämaski peitettynä marraskuusta lähtien.

Ettei vaan olisi nokka-akselinnajoituksen säädin vika.

Eikös toi kondenssiveden kertyminen koskenut EA188 ja EA189 moottoreita ja näissä EA288 moottoreissa alkuun kunnes ohjelmistopäivityksellä muutettiin vesijäähdytteisen välijäähdyttimen vedenkiertoa niin että pysyy sellaisessa lämpötilassa ettei vettä kertyisi kovin herkästi?
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

petrisa

Mulla on nyt ollut 3 kk -17 RS TDI. Käynnistetty ulkona sekä lyhyemmän, että pitemän ajon jälkeen eikä mitään vikaa ole ollut. Maskisuojia ei minulla ole keulassa. Paitsi kerran oli käynnistysongelma.

Silloin tuli ajettua pitempi useamman sadan kilometrin pätkä ja ajokeli oli muutama aste pakkasta. Sitten auto seisoi 3 vuorokautta ajamatta ulkona. Pakkanen oli kiristynyt tuona aikana 15 asteen tuntumaan. Pistin webaston päälle ennen lähtöä. Menin autoon ja webasto oli vielä päällä ja yritin käynnistää. Ensimmäisellä kerralla kaikki valot himmenivät eikä startti kunnolla pyörähtänyt. Sammutin webaston napista ja yritin uudelleen. Lähti käyntiin. Mittaristoon jäi vilkkumaan vikavalo. Auto toimi moitteetta heti. Seuraavalla käynnistyksellä vikavalokin hävisi.

Luin myöhemmin samana päivänä VCDS:llä vikakoodin niin herjasi alhaista jännitettä, kuten saattoi olettaakin. Vikakoodin yhteyteen tallennettu datatieto kertoi jännitteen olleen niinkin alhainen kuin 6,8 V  :o

Epäselväksi on jäänyt mikä tämän aiheutti. Oliko akku tyhjentynyt kovahkossa pakaksessa 3 vrk:n aikana ja webasto oli sille liikaa vai mikä.
Mitään käynnistys ongelmaa ei muutoin ole ollut, kun lähtee todella hyvin.

rawpower

#6080
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 08.04.23 - klo:10:13
Ettei vaan olisi nokka-akselinnajoituksen säädin vika.

Eikös toi kondenssiveden kertyminen koskenut EA188 ja EA189 moottoreita ja näissä EA288 moottoreissa alkuun kunnes ohjelmistopäivityksellä muutettiin vesijäähdytteisen välijäähdyttimen vedenkiertoa niin että pysyy sellaisessa lämpötilassa ettei vettä kertyisi kovin herkästi?

Valitettavasti koskee myös EA288 mallia. Tästä on foorumillakin useampi ketju. Mäntien päältä poistettu monelta paljon vettä kun ei lähtenyt käyntiin. Samalla valmistajan ohjeen mukaan pitää vaihtaa aina öljyt... Tässä yksi ketju aiheesta.

Mutta kaikilla tuota ei ole tullut se on ihme homma.

https://www.vagarena.fi/index.php?topic=38515.0
"itsellä alle vuoden vanha octavia 184 4wd ja tammikuussa ongelmat ilmaantui ensin auto ei startannut mutta kuudennella kerralla lähti käymään huonosti ja hehkun valo jäi vilkkumaan.sammutin heti auton ja uudesta lähti heti käyntiin.soitin huoltoon ja varasivat autolle ajan öljyn vaihtoon kertoivat syyn olevan tiedossa.keula maskin suojan antoivat joukkoon ja nyt uudesta sama vika maaliskuussa.ilmoittivat että moottorille tulossa uudet päivitykset.no niitä päivityksiä näyttää olevan tulleen jo usean vuoden ajan eikä mitään asiaa ole saatu korjattua.maahantuoja ilmotti että aina kun ei starttaa heti vaihdatettava öljy koska valmistaja näin ilmoittanut.autohan toki pysyy hyvässä kunnossa jos joka viikko uudet öljyt moottoriin.no ettei tämä niin sanottu kondenssi vesi pääsisi valumaan imupuolelta suoraan mäntien päälle palotilaan.olisi autoa mielestäni hyvä käyttää hetki paikalla takapää tunkalle nostettuna tai perä pää penkalle ajettuna n.45 asteen kulmaan niin vesi pääsisi ehkä valumaan takaisin väli jäähdyttimelle mikä tässä nyt on sijoitettuna imusarjan yläpuolelle.kyllä ne kiertokanget sieltä hetken päästä ilmoittelee kun kaikki ei ole kohdillaan"

Ei tietoa onko mitään päivitystä näihin koskaan tehty? Ainakin kovasti on luvattu.

Marko

Lainaus käyttäjältä: rawpower - 08.04.23 - klo:01:20
Oletus käytetystä meni väärin :). Tuo kondenssivesiongelma, mikä ilmeisesti sullakin aiheuttaa käyntiinlähtöongelmaa on kyllä semmoinen tyyppivika, että pitäisihän se saada kuntoon. Ainut korjaus mitä ne tuohon suosittaa on maskisuoja eikä taida sekään ongelmaa poistaa. No ei kyllä ole paljon kilsoja tullut. Paljon pätkäajoa?

Se on kumma, miten itsellä nyt 2 talvea ajettuna ei kertaakaan ole jättänyt lähtemättä. Webasto aina pakkasilla vähintään 20 min päällä. ala ja ylämaski peitettynä marraskuusta lähtien.
Pätkäajoa ei oikeestaan ollenkaan, vähintään se 60 km aina. Oli tuossa yksi reissu 700 km putkeen, niin muutaman päivän päästä starttaus, niin jumissahan se. Ei auta keulan tukkiminen, ei webaston eikä lohkolämmittimen käyttö tai käyttämättömyys.
Kilsoja olisi paljon enempi, jos autolla olisi pystynyt ajamaan. Vituttaa vaan enempi, jos aikoo tuolla lähteä, mutta ei kumminkaan käynnisty.
Ajanut kakkoskopan oculla koko talven, aina toiminut.
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

Marko

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 07.04.23 - klo:20:35
Myytkö halvalla?
Eroon tuosta pitäisi päästä, mutta ei ihan viitsi 20 tâ,¬  hävittää.
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Marko - 08.04.23 - klo:21:59
Eroon tuosta pitäisi päästä, mutta ei ihan viitsi 20 tâ,¬  hävittää.
Mulla on molemmat olleet CUPA koneella eikä ole ollut mitään tuollaisia käynnistysongelmia. Autot olleet pääosin ulkosalla joskus lämpimässä tallissa. Ulkosella ollessa ollut jopa 35 astetta pakkasta. Uutena tulleessa oli letkulämmitin jota käytin, tässä käytetyssä on tehdas Webasto jota olen pakkasella käyttänyt. Molemmissa olen käyttänyt viimasuojia pahimman pakkaskauden. Millä koneella näitä ongelmia on ollut?
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

petrisa

Mulla tuli tämän käytetyn auton mukana viimasuojat sekä ylä- että alapuoliseen maskiin. Alapuolinen viimasuoja oli koko maskin kokoinen, jossa oli vain aukko tutkan kohdalla. Yläpuolinen suoja taas on melko matala, koska ainakin RS mallissa ylämaskissa on aukot vain puolesta välistä alaspäin.

En laittanut näitä paikalleen. Minusta nämä viimasuojat ovat niin ruman näköisiä. Tälle talvelle ei enää tarvi niitä viritellä, mutta ensi talvelle ajattelin saada viimasuojat maskin sisäpuolelle. Mulla on itse äänieristelevyistä leikattuja paloja, joista olen aikaisempaan autoon viimasuojat laittanut maskin taakse. Tässä RS Octaviassa ei ainakaan maskin yläreunan kautta saa niitä ujutettua, kun sitä ei saa tarpeeksi raotettua.

Ajatus onkin koittaa laittaa ensi syksynä ne taka kautta, jos se onnistuisi irroittamalla pohjapanssari. Tätä voin tutkailla samalla, kun vaihdan nuo kulma ja sumuvalopolttimot noihin Ledperf:n xenon look versioihin, jotka ovat jo hyllyssä.

Onko joku saanut viimasuojia maskin sisäpuolelle jotain kautta ilman puskurin irroitusta?

japa

Uudessa fabiassa on sähköinen maskisuoja joka sulkee alaosan aina kun ei ole jäähdytykselle tarvetta. Kätevä systeemi. Vois olla muissakin skodissa.
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: japa - 09.04.23 - klo:20:40
Uudessa fabiassa on sähköinen maskisuoja joka sulkee alaosan aina kun ei ole jäähdytykselle tarvetta. Kätevä systeemi. Vois olla muissakin skodissa.

Kyllä tuollainen on ollut käytössä ainakin Superbissa vm 2015 alkaen.

Marko

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 08.04.23 - klo:22:52
Mulla on molemmat olleet CUPA koneella eikä ole ollut mitään tuollaisia käynnistysongelmia. Autot olleet pääosin ulkosalla joskus lämpimässä tallissa. Ulkosella ollessa ollut jopa 35 astetta pakkasta. Uutena tulleessa oli letkulämmitin jota käytin, tässä käytetyssä on tehdas Webasto jota olen pakkasella käyttänyt. Molemmissa olen käyttänyt viimasuojia pahimman pakkaskauden. Millä koneella näitä ongelmia on ollut?
CUNA
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

Dissection

Lainaus käyttäjältä: jaston - 06.04.23 - klo:20:59
No jos tykkää tuosta vuosituhannen vaihteen jalopuujäljitelmästä....
En tiedä minkä vuotinen auto on kuvassa, mutta onhan tuo kabiini nyt ihan ysäriä verrattuna facelift III -Octaviaan.

No en mäkään tosta jalopuusta välitä mutta vois seuraavaks hommaa vaalean sisustan ja nahkapenkit ja ton m sport ratin..aika hieno. Ysäriä ei tossa kuvassa ole,auto on suunniteltu 2000 luvulla.  Pitänee ostaa sitten A4 B9 niin on kertaheitolla hienompi ohjaamo kin yhdessäkään Skodassa 😅 Sekään ei ole yhtä kiva ajaa kuin 335i takavetoisena ;)

kamok

"Uuden" (pian 10v) Octavian III viat ja murheet ovat olleet varsin vähäisiä.

Nyt on kuitenkin ilmennyt käynti-/sytytyshäiriötä, jotka ilmenee koneen ollessa lämmin.
Autoa kiihdytettäessä auto nykii vedossa. Kerran saatu kiinni vikakoodit startin jälkeen jolloin kierrokset tippui ja sammui lopulta. Moottorivalo vilkkui muutaman kerran ja bensan käry tuoksui.

p0300 random/multiple cylinder misfire detected
p0304 cylinder 4 misfire detected
p0302 cylinder 2 misfire detected

Yksilönä 2013 1.4 TSI manuaali HB

Pitää varailla aikaa vianetsintään, onko vinkkejä missä vika voisi olla?
- tulpat ei pitäisi vielä olla vaihtokunnossa
- puolat?
- joku antureista..

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy