Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

Routa

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 17.01.19 - klo:13:53
Just joo, olet kaikkia ajanut siis. Vaimon Golf 1.5 TSI 96 kW EI NYI, ei vaihteet eikä moottori kylmänä eikä kuumana, ei suoralla eikä kaarteissa. Käsittääkseni nykivät 1.5 TSI:t ovat noita 110 kW malleja. Siitä olen kyllä täysin samaa mieltä ettei nykiminen missään nimessä kuulu nykyautoon ja on selvä vika. Jos näin ei olisi niin silloinhan asiakkaan pitäisi saada ennen kauppaa koeajaa nykivä esittelyauto jotta tietäisi mitä on ostamassa.
Juu unohtui tuo 110kW maininta, koska Occuun ei saa tuota tehottomampaa konetta. Pahoittelut siitä.
Entinen VAG-kuljettaja.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 17.01.19 - klo:13:53
Just joo, olet kaikkia ajanut siis. Vaimon Golf 1.5 TSI 96 kW EI NYI, ei vaihteet eikä moottori kylmänä eikä kuumana, ei suoralla eikä kaarteissa. Käsittääkseni nykivät 1.5 TSI:t ovat noita 110 kW malleja. Siitä olen kyllä täysin samaa mieltä ettei nykiminen missään nimessä kuulu nykyautoon ja on selvä vika. Jos näin ei olisi niin silloinhan asiakkaan pitäisi saada ennen kauppaa koeajaa nykivä esittelyauto jotta tietäisi mitä on ostamassa.
Kyllä sekä 1.0 ja 1.4 kuin myös 1.5 molemmat kaikkina tehoversioina saa moottorin jäähdytysnesteen ollessa 0 asteen lämpötilassa pakkovaihteella tai manuaalissa 1. vaihteella nykäisemään sopivassa kaasupolkimen asennossa moottorijarrutuksen ja hitaan kiihdytyksen rajamailla. Loppuu kun katalysaattori lämpenee.

Se että onko tämä vika vai ominaisuus, siitä oli tässä kyse. Itseltä löytyy pihasta 1.0 tsi ja 1.4 kaasuversio, toinen Golfin keulalla ja toinen Octavian keulalla. Molemmat näistä tekee samoin, ja kumpikaan näistä ei tee tätä mikäli kiertovesipumpulla varustettu letkulämmitin on tehnyt hommansa ja ollut päällä 2h ennen liikkeellelähtöä.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

b1mpo

Ei noi litraiset ole kylmänä nykineet, ei ainakaan kahden auton ja 130tkm:n perusteella. Kaikki ajamani remmi 1.2tsi:t on nykineet kylmänä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 17.01.19 - klo:18:28
Kyllä sekä 1.0 ja 1.4 kuin myös 1.5 molemmat kaikkina tehoversioina saa moottorin jäähdytysnesteen ollessa 0 asteen lämpötilassa pakkovaihteella tai manuaalissa 1. vaihteella nykäisemään sopivassa kaasupolkimen asennossa moottorijarrutuksen ja hitaan kiihdytyksen rajamailla. Loppuu kun katalysaattori lämpenee.

Se että onko tämä vika vai ominaisuus, siitä oli tässä kyse. Itseltä löytyy pihasta 1.0 tsi ja 1.4 kaasuversio, toinen Golfin keulalla ja toinen Octavian keulalla. Molemmat näistä tekee samoin, ja kumpikaan näistä ei tee tätä mikäli kiertovesipumpulla varustettu letkulämmitin on tehnyt hommansa ja ollut päällä 2h ennen liikkeellelähtöä.

Njaa, meillä on noista 1.0 ja 1.5 TSI:t ja ainakin omassa ajossani on molemmilla vielä se ensimmäinenkin nykäisy kokematta. Eikä rouvakaan ole ikinä maininnut mitään tälläistä. Golfissa läyhää talvella tehdaswebasto ja Leonissa säteilylämppäri, kylmillä koneilla ei pahemmin lähdetä liikkeelle. Tosin säteilylämppäri ei taida liiemmälti syylarinesteitä lämmittää vaan hehkuttaa öljyä minkä pystyy. Sinä puhut yhdestä pakottamalla esiinpuristetusta nykäisystä kun ymmärsin että niillä joilla ongelmia nypyttää jatkuvasti jonkin aikaa?

Pakkovaihteet...miksi?
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

b1mpo

Noissa 1.2tsi koneissa oli vanhan ajan kengurupensaa tankeissa. Ne teki sitä ihan syksyn plussakeleilläkin. Jos autoa käyttäisi pari minuuttia kylmänä, voisi se auttaa noissa nykimisissä. Minusta nykymoottoreiden ei kuulu enää nykiä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

-zippe-

Lainaus käyttäjältä: Octavia4x4 - 30.03.18 - klo:09:46
Octavia säikäytti eilen heittämällä AIRBAG ERROR tekstin mittaristoon. Myös airbagin merkkivalo jäi palamaan lyhyen siirtymän ajaksi. Myöhemmin päivällä useita käynnistyksiä ilman herjoja aiheesta. Tarkkaillaan..

Mitään konkreettista vikaa siellä tuskin on, koska sellaisen jälkeen airbagin merkkivalo jää palamaan, eikä poistu kuin vikakoodit nollaamalla. Näin oli ainakin Audissa muinoin, kun joku takapenkillä käynyt "isokenkäinen" oli onnistunut potkaisemaan apumiehen penkin alla sivuturvatyynyn johtoliittimen irti.

Itsellä syttyi eilen Airbag error valo. Oiskohan vika ovessa piuhasarjassa? Tuskin obd testerillä saa selville mistä vikaa alkaisi etsimään.
Lukeeko kukaan Hyvinkää - Riihimäki - Nurmijärvellä alueella VCDS:llä vikakoodeja?
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style -18, Nissan Almera GTi 2.0 -98
ex. Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance -13, ex. Mazda 6 2.2 MP (GH) -11, ex. Mazda 3 Elegance 1.6 -08, ex. Nissan Almera Tekna 1.8 -04, ex. Nissan Almera GTi 2.0 -99

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 17.01.19 - klo:20:25
Njaa, meillä on noista 1.0 ja 1.5 TSI:t ja ainakin omassa ajossani on molemmilla vielä se ensimmäinenkin nykäisy kokematta. Eikä rouvakaan ole ikinä maininnut mitään tälläistä. Golfissa läyhää talvella tehdaswebasto ja Leonissa säteilylämppäri, kylmillä koneilla ei pahemmin lähdetä liikkeelle. Tosin säteilylämppäri ei taida liiemmälti syylarinesteitä lämmittää vaan hehkuttaa öljyä minkä pystyy. Sinä puhut yhdestä pakottamalla esiinpuristetusta nykäisystä kun ymmärsin että niillä joilla ongelmia nypyttää jatkuvasti jonkin aikaa?

Pakkovaihteet...miksi?
Yritin kuvata mahdollisimman hyvin sitä, miten tämän ilmiön aikaan saa, jos oikein kovasti yrittää. Ei tule esiin normaalissa käyttötilanteessa, ainakaan automaatin kanssa enkä tiedä onko se manuaalillakaan 1 vaihteella 3000-4000rpm kierroksilla ajaminen ihan normaali käyttötilanne. Siellä sen pienen nytkähtelyn kuitenkin pystyy havaitsemaan, aikansa kun yrittää :).
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Daatta

Tässä mennään jo syvemmälle moottorin toimintaan eri käyttötilanteissa ja lämpötiloissa. Esim. jumalainen 1.8T tahtoi aina hyytyä kun sitä peruutti pois työpaikan parkkiruudusta. Paras selitys ilmiölle oli alumiinisen imusarjan huurtuminen. Varmasti auton saa nykimään niin halutessaan, ei nämä moottorit kuitenkaan mitään suoria kutosia ole. Itse pidän DSG:n viivettä ja nykimistä ominaisuutena, joka ilmenee tietyissä käyttötilanteissa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 18.01.19 - klo:08:47
Yritin kuvata mahdollisimman hyvin sitä, miten tämän ilmiön aikaan saa, jos oikein kovasti yrittää. Ei tule esiin normaalissa käyttötilanteessa, ainakaan automaatin kanssa enkä tiedä onko se manuaalillakaan 1 vaihteella 3000-4000rpm kierroksilla ajaminen ihan normaali käyttötilanne. Siellä sen pienen nytkähtelyn kuitenkin pystyy havaitsemaan, aikansa kun yrittää :).

Hehheh. Eli kylmällä koneella ykkösvaihteella 4000 rundia.....saattaapi jäädä itseltä kokematta tämä. Jos joku ajaisi mun autolla tuolla tavalla niin kakomista olisi taatusti tiedossa....omistajan puolelta.

Mutta vaimolla oli taannoin Golf Variant 1.4 TSI DSG 2012 ja siinä oli outo talviominaisuus joka toistui moneen kertaan. Pakkasta piti olla karkeasti vähintään 7 astetta ja ajaa piti n. 15km kunnes koneesta yht'äkkiä katosi kaikki veto pariksi sekunniksi. Sen jälkeen veto palasi ja kaikki toimi normaalisti perille saakka. Tämä vika/ominaisuus korjaantui maskipeitolla(3 osaa) joka huollosta annettiin veloituksetta sanoin "tule takaisin jos ei auta, monelle on annettu ja kukaan ei ole tullut uudelleen". Ja se auttoi, vika katosi. Tuollainen kyykkääminen olisi voinut olla vähintäänkin kiusallinen sattuessaan esim. ohitustilanteessa.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Routa

Kyllä tuo nykiminen 110kW:llä tulee esiin ihan normaalissa käyttötilanteessa. Esim. kotipihasta kun kääntyy tuolle 60km/h alueelle ja lähtee ajamaan tasaisesti 65km/h laatikko D-asennossa niin vaikka ajaa tasaisesti sitä 65km/h:ta niin tulee selviä nykäyksiä kuin sytytys pätkisi. Sama homma, jos heittää vaikka manuaalipuolelle ja ajaa vitosella tai nelosella sitä samaa vauhtia. Ei tarvitse huudattaa kylmää konetta saadakseen tuon esiin. Selvästi heikkoa suunnittelua tai toteutusta tai molempia kun VAG on kyseessä.
Entinen VAG-kuljettaja.

jlsko16

Ihan samalla tavalla MY16 1.4TSI 110kW manuaali nykii kylmänä pienellä tasakaasulla 1500-2000rpm. Huollossa ramppasin uutena. Softapäivitys vähän auttoi, mutta ei poistanut ilmiötä. Helkamankaan mukaan ei muuta tehtävissä.
Octavia LB 1.4TSI Style 16 Dynamic pack

ropellihattu

#5351
1.4TSI MY18 manuaali ja nykii, välillä lämpimänäkin. Esiintyy juurikin niin, että semmosesta 60km/h nopeudesta siirtyy valtatielle. Muutaman kerran lähtenyt käyntiin parilla sylinterillä ja sammunut. Huollossa todettu, että sytkä pätkii ja sitten leviteltiin käsiä kuin erotuomarit. 60tkm huolto lähestyy, tuskin siellä mitään korjataan.

Pitäis vaan osata päättää mihin merkkiin vaihtais. :D

EDIT: Mutta hei, jotain hyvääkin. Viime talvena vaivannut mutteriohjaus ei jostain syystä ole tänä talvena kiusannut. Sen verran varmaan romut väljistyneet vuodessa... :P
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

japa

Sama nykiminen on myös uudessa 1.5 koneessa.  Päästöjen takia varmaan liian laihalla pyörii ja sitä ei voi sitten korjata kun autolle on annettu viralliset päästöarvot.  Mutta yllensä ottaen kaikki mahdollinen vika takuuaikaan olipa mikä vaan kannattaa kirjauttaa huollossa ylös niin on jatkossa helpompi palata aiheeseen ja vaatia takuuseen jos oireet pahenee.
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Nifa

Lainaus käyttäjältä: ropellihattu - 18.01.19 - klo:11:00
1.4TSI MY18 manuaali ja nykii, välillä lämpimänäkin. Esiintyy juurikin niin, että semmosesta 60km/h nopeudesta siirtyy valtatielle. Muutaman kerran lähtenyt käyntiin parilla sylinterillä ja sammunut. Huollossa todettu, että sytkä pätkii ja sitten leviteltiin käsiä kuin erotuomarit. 60tkm huolto lähestyy, tuskin siellä mitään korjataan.

Pitäis vaan osata päättää mihin merkkiin vaihtais. :D


Tulpat ja puolat vaihdettu? Ei välttämättä tarvi paljoa olla toleraranssi alueen ulkopuolella esim. tulppien kärkien etäisyys kun ei sytytä enää optimaalisesti, sen verta laihaa on seos. Eli ensin tulpat vaihtoon, jos ei auta niin sitten puolat. Ja jos ei puolien vaihto auta niin sitten auto vaihtoon :P Eihän se kyllä mitään rakettitiedettä ole, että miksi seos ei syty kunnolla. Kumpaa bensaa olet käyttänyt?
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

ropellihattu

Lainaus käyttäjältä: Nifa - 18.01.19 - klo:12:48
Tulpat ja puolat vaihdettu? Ei välttämättä tarvi paljoa olla toleraranssi alueen ulkopuolella esim. tulppien kärkien etäisyys kun ei sytytä enää optimaalisesti, sen verta laihaa on seos. Eli ensin tulpat vaihtoon, jos ei auta niin sitten puolat. Ja jos ei puolien vaihto auta niin sitten auto vaihtoon :P Eihän se kyllä mitään rakettitiedettä ole, että miksi seos ei syty kunnolla. Kumpaa bensaa olet käyttänyt?

Joo sitä samaa mä ihmettelen, että olisin ite ensin melkeinpä puolavikaa syyttänyt. Tai tulpatkin voi olla tosiaan. Että miksi huolto ei tee mitään, en tiedä. Ehkä koitetaan vetkutella niin kauan että takuu on virallisesti ohi ja sitten aletaan tappelemaan vaikeimman kautta.

98 aina. Alkoholi on tarkoitettu juotavaksi. :P
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

E-mies

Lainaus käyttäjältä: -zippe- - 18.01.19 - klo:07:54
Itsellä syttyi eilen Airbag error valo. Oiskohan vika ovessa piuhasarjassa? Tuskin obd testerillä saa selville mistä vikaa alkaisi etsimään.
Lukeeko kukaan Hyvinkää - Riihimäki - Nurmijärvellä alueella VCDS:llä vikakoodeja?

Hyvin mahdollista jos johtosarja on samaa sukua octavia kakkosen kanssa. Alkuun voi tarkistaa johtosarjan: kumihaitaria pois tieltä ja halkeilleet piuhat pitäisi näkyä. Ocu kakkosessa nämä meni 4v iässä. Vika palasi vikakoodin nollauksen jälkeen aina ovea aukaistaessa. Vaihtoehtona johtosarjan vaihto tai korjaus.

kamok

Lainaus käyttäjältä: -zippe- - 18.01.19 - klo:07:54
Itsellä syttyi eilen Airbag error valo. Oiskohan vika ovessa piuhasarjassa? Tuskin obd testerillä saa selville mistä vikaa alkaisi etsimään.
Lukeeko kukaan Hyvinkää - Riihimäki - Nurmijärvellä alueella VCDS:llä vikakoodeja?
Kävin juuri korjattamassa omani Veholla. Syynä Airbag-merkkivaloon oli hankautunut johtosarja joka oli päässyt hapettumaan. Johtosarja korjattiin ja se maksoi noin 400â,¬. :-\ Ymmärsin, että uusi johtosarja Tsekeistä vaihtoineen olisi maksanut lähemmäs tonnia.

Daatta

Ei helevetin perkele sentään, johtosarjan korjaus 400â,¬! Minuutin googlettamisella löysin tuollaisen johtosarjan:

https://www.skoda-parts.com/spare-part/1u0971120aq-door-electrical-installation-bundle-oe-23518.html

En tiedä sopiiko juuri ko. autoon mutta noin esimerkkinä... Korjaamiseen tarvitaan pätkä johtoa ja puristusliittimet. Riippuen toki vaurioiden määrästä.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

M_M

Merkkiliikkeeseen kun vie, niin pelkkä tuntiveloitus on jo hurja. Kun vielä turvalaitteen korjaamiseen on pitkä lista omia sääntöjään (johtoliitokset maks 30cm liittimestä, maks 2 liitosta per johto jne jne) ja korjauksessa pitää käyttää tähän tarkoitettuja johtimia ja liittimiä joilla myös varmasti oma hintalappunsa, niin kertyyhän siitä...
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Tommix

Ã,,rsyttää kun tuo aktiivakkarin tutka on koko ajan tukossa/jäässä. 5 min jonkun auton perässä riittää ja pöllyävä lumi tukkii anturin. Suunnittelun kukkanen.
Käyttis: G31 530eX
ex Octavia III:t: RS 245 LB TSI DSG Corrida Red 2020, RS LB 2.0 TDI DSG 4x4 Candy White 2017, 1.8 TSI LB Elegance DSG Candy White 2015
Harrasteena ///M4

E-mies

Lainaus käyttäjältä: kamok - 23.01.19 - klo:07:32
Kävin juuri korjattamassa omani Veholla. Syynä Airbag-merkkivaloon oli hankautunut johtosarja joka oli päässyt hapettumaan. Johtosarja korjattiin ja se maksoi noin 400â,¬. :-\ Ymmärsin, että uusi johtosarja Tsekeistä vaihtoineen olisi maksanut lähemmäs tonnia.

Oliko siis oven johtosarja joka korjattiin?

villeho

Lainaus käyttäjältä: Tommix - 23.01.19 - klo:17:59
Ã,,rsyttää kun tuo aktiivakkarin tutka on koko ajan tukossa/jäässä. 5 min jonkun auton perässä riittää ja pöllyävä lumi tukkii anturin. Suunnittelun kukkanen.

Siinä pitäis olla lämmitin, onkohan rikki?

Miktoy

Lainaus käyttäjältä: villeho - 23.01.19 - klo:20:47
Siinä pitäis olla lämmitin, onkohan rikki?
Ainakaan Metroauton ja autokeskuksen mukaan ei ole lämmitintä kun koitin kysellä. Mitä tekee tuollaisella turvavarusteella mikä ei toimi juuri silloin kun sitä eniten tarvitsisi.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

Jasca

Lainaus käyttäjältä: Miktoy - 23.01.19 - klo:20:50
Ainakaan Metroauton ja autokeskuksen mukaan ei ole lämmitintä kun koitin kysellä. Mitä tekee tuollaisella turvavarusteella mikä ei toimi juuri silloin kun sitä eniten tarvitsisi.
Ei autoja suunnitella eikä tehdä maamme kaltaisiin talviolosuhteisiin. Eikähän täällä Suomessakaan viime päivien kaltaisia kelejä ole montaa vuodessa... Mutta totta silti turiset, kivahan se olisi että toimisi aina. Itsekin tänään tutkaa lumen takaa esille kaivelin.
BMW 330e xDrive M-Sport Touring MY23
Ex: Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

Hidalgo

Myös taka- ja etututka ovat Ocussa surkeat. Ruuhkassa kun ajaa, niin varsinkin talvella piippailevat vähän väliä toisten autojen pakokaasuista. Myös lumisateessa huutaa tutkat.
Muissa autoissani, myös muissa VAG autoissa, ei tutkat ole tällaisista häiriintyneet. Skoda simply clever.

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 23.01.19 - klo:21:17
Myös taka- ja etututka ovat Ocussa surkeat. Ruuhkassa kun ajaa, niin varsinkin talvella piippailevat vähän väliä toisten autojen pakokaasuista. Myös lumisateessa huutaa tutkat.
Muissa autoissani, myös muissa VAG autoissa, ei tutkat ole tällaisista häiriintyneet. Skoda simply clever.

Seatissa ihan samanlailla..

Jan koller

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 23.01.19 - klo:21:17
Muissa autoissani, myös muissa VAG autoissa, ei tutkat ole tällaisista häiriintyneet. Skoda simply clever.

Kyllä mulla Passatissa näin teki ja aivan varmasti peittää pöllyävä lumi muissakin merkeissä. Huolestuttavaa olisi, jos tutka-anturi ei mitenkään reagoi, jos lumi on sen peittänyt?
Ajossa:
Superb Tdi 4x4 DSG MY19
Kodiaq Tsi 4x4 DSG MY18

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Jan koller - 23.01.19 - klo:21:58
Kyllä mulla Passatissa näin teki ja aivan varmasti peittää pöllyävä lumi muissakin merkeissä. Huolestuttavaa olisi, jos tutka-anturi ei mitenkään reagoi, jos lumi on sen peittänyt?
Ei mulla. Skodan tutkat ovat liian herkät ja huutavat aivan liian helposti. Jäävät myös huutamaan jos on lunta tai kuraa tutkan päällä. Muissa merkeissä ei siitä tule huutoa kun tunnistavat sen ja jättävät piippauksen pois.

Ocu_Style

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 23.01.19 - klo:22:25
Ei mulla. Skodan tutkat ovat liian herkät ja huutavat aivan liian helposti. Jäävät myös huutamaan jos on lunta tai kuraa tutkan päällä. Muissa merkeissä ei siitä tule huutoa kun tunnistavat sen ja jättävät piippauksen pois.

Osta Ööppeli, niin huomaat, että on niitä vieläkin herkempiä/huonompia tutkia  ;D Nimimerkillä kokemusta on... Astrassa huutaa kauniilla kesäkelilläkin tutkat, jos auto on käynnissä ja menet takakontille tai jos joku sattuu esim. parkkiksella kävellen eksymään metrin päähän auton keulasta tai kontista. Että näin. Ja samalla tavalla menee niissä etututka tukkoon ja putoaa adaptiivinen vakkari ym. pois pelistä näillä keleillä. Ja tämä pätee myös uusimmassa Insigniassa, joka on luokkaa isompi auto.
Tesla Model Y (2023)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline (2023)
Ex. Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Ambition Businessline (2020)
Ex. Skoda Octavia combi 1.5 TSI DSG (2018)

jamo75

tuo etututkan toiminta on kyllä kieltämättä ärsyttävä.
volvossa muistaakseni etututka aktivoitui vain jos vaihde on siirtetty parkkista tai pakosta ykköselle.

skodassa se näyttää aktivoituvan nopeuden mukaan eli jos jonossa nopeus tippuu alle sen 30lkm tms. tämä saattaa myöskin liittyä skodan ns, ruuhka avustimeen eli kaistalla pitoon ilman käyttäjän ohjausta.

Lainaus käyttäjältä: Ocu_Style - 23.01.19 - klo:22:52
Osta Ööppeli, niin huomaat, että on niitä vieläkin herkempiä/huonompia tutkia  ;D Nimimerkillä kokemusta on... Astrassa huutaa kauniilla kesäkelilläkin tutkat, jos auto on käynnissä ja menet takakontille tai jos joku sattuu esim. parkkiksella kävellen eksymään metrin päähän auton keulasta tai kontista. Että näin. Ja samalla tavalla menee niissä etututka tukkoon ja putoaa adaptiivinen vakkari ym. pois pelistä näillä keleillä. Ja tämä pätee myös uusimmassa Insigniassa, joka on luokkaa isompi auto.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy