Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Iero - 11.02.18 - klo:00:34

Toyota on hyvä auto - se ei aiheuta naapureissa kateutta. 8)

Eikä ole samanlaisia vikoja (lue: ominaisuuksia), kuin vag:ssa.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

europe

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 11.02.18 - klo:08:09
Eikä ole samanlaisia vikoja (lue: ominaisuuksia), kuin vag:ssa.

Ei ole samanlaisia, vaan Toyotan omia vikoja (lue: ominaisuuksia).

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: europe - 11.02.18 - klo:10:04
Ei ole samanlaisia, vaan Toyotan omia vikoja (lue: ominaisuuksia).

Mulla ei muuta:
Suomalaisten perinteisen suosikkiauto Toyota Corolla oli vähävikaisin Trafin julkistamassa katsastusten vikaraportissa.
Tilastojen parhaimmassa eli viattomimmassa päässä kiikkuu kolme Toyotaa: Corolla, Avensis ja Yaris.
http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201802092200733086_oa.shtml
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Vwhannes

Pisti silmään, että tässä osiossa on 13.6.13 alkaen 160 sivua ja Golfin vastaavassa osiossa 8.12.12 alken 34 sivua. Kertooko tämä jotain mallien vikaherkkyydestä? Itsellä ollut iso joukko uutena ostettuja autoja 45 vuoden aikana ja nykyinen Golf ollut vähävikaisin auto ikinä (1.6 TDI DSG vm. 2015 ajettu 200 000 km). Kiinnostaa kun Golf vaihtuu Octaviaan.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: europe - 11.02.18 - klo:10:04
Ei ole samanlaisia, vaan Toyotan omia vikoja (lue: ominaisuuksia).
Ei ole ominaisuuksia, jotka voisi vikaantua? :)
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Jan koller

Lainaus käyttäjältä: Vwhannes - 11.02.18 - klo:10:57
Pisti silmään, että tässä osiossa on 13.6.13 alkaen 160 sivua ja Golfin vastaavassa osiossa 8.12.12 alken 34 sivua. Kertooko tämä jotain mallien vikaherkkyydestä? Kiinnostaa kun Golf vaihtuu Octaviaan.

No, jos olet ketjua lukenut, puhutaan täällä paljon muutakin kuin vikoja. Viimeinen sivu näyttää olevan taas sitä itseään, kun jostain Toyotasta väännetään.

Mulla ei ole vikoja Skodissa ollut, joten tyytyväinen olen laatuun ollut.
Ajossa:
Superb Tdi 4x4 DSG MY19
Kodiaq Tsi 4x4 DSG MY18

Hannes

Akku postas vajaan kahdenvuoden jälkeen, takuuseen sain uuden. Onko kenelläkään käynyt samoin.
Autossa ei ole webastoa ja siis 1.8tsi koneinen style varusteltu malli.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 11.02.18 - klo:10:23
Mulla ei muuta:
Suomalaisten perinteisen suosikkiauto Toyota Corolla oli vähävikaisin Trafin julkistamassa katsastusten vikaraportissa.
Tilastojen parhaimmassa eli viattomimmassa päässä kiikkuu kolme Toyotaa: Corolla, Avensis ja Yaris.
http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201802092200733086_oa.shtml
Vähävikaisin = auto jota hylätään vähiten katsastuksessa. Omituinen yhtälö. Ja tuossa käsitellään yli 15v vanhoja autoja. Itselläni ei ole ikinä ollut niin vanhaa käyttöautoa.

Itse saatan vaihtaa auton siinä vaiheessa kun se pitäisi ensimmäistä kertaa katsastaa. Ja on niissä silti voinut jo vikaa olla.

Rauta7

OT: Yrittäkää nyt edes pysyä otsikon mukaisessa aiheessa.  ::)

Aikanaan koulussa oli ainekirjoituksen ensimmäinen sääntö, että  sisällön (= sen kirjoitetun asian) oli vastattava otsikkoa. Ellei näin ollut, eli kirjoitettiin muuta kuin otsikko edellytti, niin aine hylättiin.  ;)
Golfkärry Mk 7.5

Iero

Lainaus käyttäjältä: Rauta7 - 11.02.18 - klo:13:53
OT: Yrittäkää nyt edes pysyä otsikon mukaisessa aiheessa.  ::)

Aikanaan koulussa oli ainekirjoituksen ensimmäinen sääntö, että  sisällön (= sen kirjoitetun asian) oli vastattava otsikkoa. Ellei näin ollut, eli kirjoitettiin muuta kuin otsikko edellytti, niin aine hylättiin.  ;)
Muistan kouluajoilta äikänopen kertomuksen B-luokan tapauksesta, jossa eräs luova oppilas oli valinnut aiheista ”Huoleton on hevoseton mies” ja ”Umpikujassa” yhdistetyn otsikon omalle ainekirjoitukselleen ”Huoleton on hevoseton mies umpikujassa”. ;D
Tämän ope kertoi varoittavana esimerkkinä siitä, mitä ei saa tehdä ainakaan yo-kirjoituksissa.
RAV4 Hybrid -17 AWD ja Yaris Hybrid Style -18
Ex: Ocu -15, 1,4 TSI DSG7 Combi, Honda CRV Exec. -07, Honda CRV -05, Opel Vectra GLS 2.0 aut. -95

mattinen

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 11.02.18 - klo:10:23
Mulla ei muuta:

Suomalaisten perinteisen suosikkiauto Toyota Corolla oli vähävikaisin Trafin julkistamassa katsastusten vikaraportissa. Tilastojen parhaimmassa eli viattomimmassa päässä kiikkuu kolme Toyotaa: Corolla, Avensis ja Yaris.
http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201802092200733086_oa.shtml

Mullakaan ei muuta kuin se, että tilastoja löytyy erilaisia käyttötarpeen mukaan. Tuossa Karpan linkkaamassa tilastossa on kyse vuonna 2002 käyttöönotetuista autoista. Siellä tosiaan keikkuu kolme Toyotaa kärjessä. Kenelle tästä tiedosta on eniten hyötyä? Todennäköisesti sellaisille autonostajille, joiden tarkoituksena on käyttää (samaa) autoa hieman pidempään kuin esimerkiksi 3"5 vuotta. Sikäli kun Toyota Corolla todella on suomalaisten "perinteinen suosikkiauto", niin ehkäpä suosio on suurin juuri niiden autoilijoiden keskuudessa, jotka ajavat yli 10 vuotta vanhoilla autoilla. Ainakin vikatilastojen valoissa Toyota näyttäisi olleen hyvä valinta.

Tilanne on kuitenkin jossain määrin erilainen, kun siirrytään tarkastelemaan hieman uudempia autoja. Tuorein käyttöönottovuosi, josta Trafin sivuilta löytyy tilasto, on vuosi 2014. "TOP 10 vähävikaisinta" neljä vuotta vanhojen autojen osalta näyttää seuraavalta (merkin ja mallin perässä hylkäysprosentti):

1. Skoda CITIGO             0,0
2. Skoda FABIA               0,3
3. Toyota COROLLA         0,5
4. Volkswagen TIGUAN    0,6
5. Mini COOPER              0,6
6. BMW X1                     0,7
7. Citroen C3                  0,7
8. Honda JAZZ                0,7
9. Audi A5                      0,8
10. Mazda CX-5              0,8

Myös seuraavien autojen hylkäysprosentit saattavat kiinnostaa tämän foorumin lukijoita:

Volkswagen GOLF    1,0
Audi A4                   1,5
Skoda OCTAVIA       1,6
Audi A3                   1,7

Saksalaisten ns. premium-merkkien vertailussa VAG pärjää myös ihan mukavasti:

BMW X1              0,7
Audi A5               0,8
Audi Q5               1,1
Audi A4               1,5
Audi A3               1,7
BMW 1                1,7
Audi A6               1,8
Audi Q3               1,9
BMW 5                2,7
BMW X5              2,8
BMW 3                 3,0
Mercedes-Benz M         3,8
Mercedes-Benz CLA      5,3   
Mercedes-Benz C         5,7
BMW X3                      5,8
Mercedes-Benz E         7,2


Audi mallit yhteensä                     1,6
BMW mallit                                  2,8
Mercedes-Benz mallit yhteensä      5,6

Trafin tilastot löytyvät täältä:
https://www.trafi.fi/tietopalvelut/tilastot/tieliikenne/katsastus

pekeke

Mitä isompi/raskaampi auto sitä enemmän tulee hylkyjä, alustan nivelet ei vaan kestä, väljää löytyy.

roiala

Sieltä syövereistä löytyi tilastot myös paljonko oli kilometrejä keskimäärin ja eihän noilla kärkipään autoilla myöskään yleensä paljoa ajettu, mitä enemmän kilometrejä sitä enemmän hylsyjä. Kaikissa on vikoja, myös corolloissa kunhan kilometrilukema karttuu. Yllättävää oli ehken Volvo V70 melko iso prosentti toki myös isot kilometrimäärät samalla.

europe

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 11.02.18 - klo:10:23
Mulla ei muuta:
Suomalaisten perinteisen suosikkiauto Toyota Corolla oli vähävikaisin Trafin julkistamassa katsastusten vikaraportissa.
Tilastojen parhaimmassa eli viattomimmassa päässä kiikkuu kolme Toyotaa: Corolla, Avensis ja Yaris.
http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201802092200733086_oa.shtml

2002 Corolla, täytyy laittaa harkintaan kunhan tuo ei vielä saapunut 2018 T-ROC tulee vaihtoikään...OK.

esko

#4784
Lainaus käyttäjältä: mattinen - 11.02.18 - klo:16:07
Mullakaan ei muuta kuin se, että tilastoja löytyy erilaisia käyttötarpeen mukaan. Tuossa Karpan linkkaamassa tilastossa on kyse vuonna 2002 käyttöönotetuista autoista. Siellä tosiaan keikkuu kolme Toyotaa kärjessä. Kenelle tästä tiedosta on eniten hyötyä? Todennäköisesti sellaisille autonostajille, joiden tarkoituksena on käyttää (samaa) autoa hieman pidempään kuin esimerkiksi 3"5 vuotta. Sikäli kun Toyota Corolla todella on suomalaisten "perinteinen suosikkiauto", niin ehkäpä suosio on suurin juuri niiden autoilijoiden keskuudessa, jotka ajavat yli 10 vuotta vanhoilla autoilla. Ainakin vikatilastojen valoissa Toyota näyttäisi olleen hyvä valinta.

Tilanne on kuitenkin jossain määrin erilainen, kun siirrytään tarkastelemaan hieman uudempia autoja. Tuorein käyttöönottovuosi, josta Trafin sivuilta löytyy tilasto, on vuosi 2014. "TOP 10 vähävikaisinta" neljä vuotta vanhojen autojen osalta näyttää seuraavalta (merkin ja mallin perässä hylkäysprosentti):

1. Skoda CITIGO             0,0
2. Skoda FABIA               0,3
3. Toyota COROLLA         0,5
4. Volkswagen TIGUAN    0,6
5. Mini COOPER              0,6
6. BMW X1                     0,7
7. Citroen C3                  0,7
8. Honda JAZZ                0,7
9. Audi A5                      0,8
10. Mazda CX-5              0,8

Myös seuraavien autojen hylkäysprosentit saattavat kiinnostaa tämän foorumin lukijoita:

Volkswagen GOLF    1,0
Audi A4                   1,5
Skoda OCTAVIA       1,6
Audi A3                   1,7

Saksalaisten ns. premium-merkkien vertailussa VAG pärjää myös ihan mukavasti:

BMW X1              0,7
Audi A5               0,8
Audi Q5               1,1
Audi A4               1,5
Audi A3               1,7
BMW 1                1,7
Audi A6               1,8
Audi Q3               1,9
BMW 5                2,7
BMW X5              2,8
BMW 3                 3,0
Mercedes-Benz M         3,8
Mercedes-Benz CLA      5,3   
Mercedes-Benz C         5,7
BMW X3                      5,8
Mercedes-Benz E         7,2


Audi mallit yhteensä                     1,6
BMW mallit                                  2,8
Mercedes-Benz mallit yhteensä      5,6

Trafin tilastot löytyvät täältä:
https://www.trafi.fi/tietopalvelut/tilastot/tieliikenne/katsastus

Autot kun vanhenee niiden heikot kohdat löytyy paremmin.

Vuoden 2017 tilaston ensimmäisen kerran katsastetuissa ( rek. 2014) vähävikaisimmat olivat Auris ,Golf, Polo ja Avensis. (tilasto: 30 eniten rekisteröityä)
Keskimäärin liikenteessä olevat autot ovat toki vanhempia kuin vm 2014, siksi vanhempien autojen katsastustilastoilla on paljonkin merkitystä.
Monilla 15 vuotta vanhoilla autoilla ei ajeta enää vuodessa paljon, mutta niiden turvallisuus, luotettavuus ja toimivuus on sitäkin tärkeämpää.



https://www.trafi.fi/tietopalvelut/tilastot/tieliikenne/katsastus

Guido

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 11.02.18 - klo:12:04
Akku postas vajaan kahdenvuoden jälkeen, takuuseen sain uuden. Onko kenelläkään käynyt samoin.
Autossa ei ole webastoa ja siis 1.8tsi koneinen style varusteltu malli.

Mulla on 1.8 TSI webastolla ja autossa on yhä alkuperäinen akku. Ajettu nyt noin 125 tkm ja autolla ikää kohta 4,5 vuotta. Mitään ylläpitolaturia ym ei ole käytetty.

Olen vähän odotelut koska akku hyytyy kun uusiin autoihin suositellaan vaihtamaan akku parin vuoden välein, mutta vielä ei ole ainakaan ollut mitään ongelmia. Etelä-Suomessa ei tosin (onneksi) ole ollut kovin pitkiä kovia pakkasjaksoja viime vuosina. Täältä maalta kun lähtee johonkin käymään niin ajoa tulee yleensä vähintään 15 km suuntaansa, joten autolla ei ole juurikaan ajettu lyhyttä kaupunkipyörittelyä.

jaakko

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 11.02.18 - klo:12:04
Akku postas vajaan kahdenvuoden jälkeen, takuuseen sain uuden. Onko kenelläkään käynyt samoin.
Autossa ei ole webastoa ja siis 1.8tsi koneinen style varusteltu malli.
Omaan vaihdettiin akku takuuna noin vuoden ikäisenä 30 tkm huollon yhteydessä.
Nyt: Skoda Karoq 1.0 tsi -23
Ex: Skoda Octavia Combi 1.2 tsi -14
Skoda Octavia 1.9 tdi -01
Seat Toledo 1.9 D -96
useita muita
Skoda 120 LS -81

mabe

Lainaus käyttäjältä: mabe - 08.12.17 - klo:14:57
Lasketaan murheeksi. Ocu3FL sisävaloihin vaihdettu ledpolttimot mallia canbus.

Kun sisälukuvalo (mikä tahansa) jätetään päälle ja ovet lyödään lukkoon, jää sisävalot tekemään stroboa ja mikäli on hämärää, ajovalot jäävät myös päälle.
Väylä ei nukahda vaan jää tulkaamaan liian pientä kuluvaa virtaa polttimosta.

Vanha Ocu2FL teki samaa jos jäi hanskalokero auki kun se oli piirin ainoa hehkulamppu, siinä ei-canbus ledit sisävalossa jäivät vain palamaan himmeänä.

Saakohan tuohon mitään säädettyä OBD11/VCDS rintamalta?
Jalkatilavalot jo koodattu lediksi.

Samaa stroboa taas. Tunnin oli polttanut ajovaloja ja sisävalot vilkkuu.
Kanssakulkija oli todennut ja soitti elielin parkista eilen. Kävin sammuttamassa päälle jääneen sisävalon.

Kysymys muille ocu3 fl omistajille, ledvaloin sisällä tai ilman:
Mitä tapahtuu jos jätetään yksi lukuvalo päälle ja laitetaan ovet lukkoon

Haen joko kunnollista polttimoa tai tietoa että sama tulee myös vakiohehkuin.
Selvästi nykyiset ei toimi kun väylä alkaa vetämään itsensä jojoon.

Migo

Itellä ollut nyt outo vika soittimen kanssa. Yhdistän puhelimen piuhalla ja soitan carplayn kautta musiikkia. Kesken musiikin alkaa hirveä ”surina”, ikäänkuin signaali häviäisi. No sen saa taas toimintaan esimerkiksi vaihtamalla radioon ja takaisin carpalyhin, jolloin musiikki taas kuuluu ongelmitta. Tekee nyt joka kerta tätä hommaa.
Onko muilla ilmennyt samaa?

Liekkö sitten joku päivitys auttaa, en tiedä, mutta täytyy viedä huollon tutkittavaksi.

TTO

Lainaus käyttäjältä: mabe - 14.02.18 - klo:12:02
Samaa stroboa taas. Tunnin oli polttanut ajovaloja ja sisävalot vilkkuu.
Kanssakulkija oli todennut ja soitti elielin parkista eilen. Kävin sammuttamassa päälle jääneen sisävalon.

Kysymys muille ocu3 fl omistajille, ledvaloin sisällä tai ilman:
Mitä tapahtuu jos jätetään yksi lukuvalo päälle ja laitetaan ovet lukkoon

Haen joko kunnollista polttimoa tai tietoa että sama tulee myös vakiohehkuin.
Selvästi nykyiset ei toimi kun väylä alkaa vetämään itsensä jojoon.
Itsella on  Ocu3 pre-FL ja xenonit siis. Jos vakiohehkulukuvalon (esim. kuskin) jättää päälle ja autosta poistuu, sammuu lukuvalo automaattisesti jonkin ajan päästä (10 min?) ilman ongelmia. Saattovalot eivät ole käytössä, joten ne ovat  sammuneet jo auton sammuttaessa.

jukra

Lainaus käyttäjältä: jukra - 06.03.17 - klo:20:52
Päivitellääs tilannetta tämän osalta..

Tuli tänäkin vuonna talvi Suomeen ja alkoi Skoodan kanssa leikkiminen. Sen verran käynnistysongelma on kehittynyt että viime vuonna vaati n. - 20C pakkaset ennenkuin alkoi takkuamaan, nyt riittää jo reilu - 10C.
Käytännössä joka kertakun pakkanen käy alle - 10C on käynnistyminen enempi vähempi takkuista ja vaatii starttinapilla survomista. Ei ole väliä onko webasto ollut kauan tai vähän aikaa päällä.

Huoltoon avauduin asiasta ja kuulemma tehdas on tekemässä softapäivitystä jolla ongelma poistuu. Ihmettelen miten softapäivitys estää fysiikan lakien toteutumisen, vesi tahtoo pakkasella jäätyä, mutta olkoot se eri tarina. Tämä softapäivitystarina oli kyllä viime vuonnakin, että ehkä ei kannata henkeä pidätellä.
Ainut "korjaus" jonka huolto voi tehdä on kuulemma öljynvaihto ja samalla koneen kuivailu. En vielä ottanut tuota kun jäin odottamaan palautetta maahantuojalta, huolto lupasi välittää sinne terveiseni leikkikalusta joita myyvät autona.

Ihmettelen miten tää ongelma voi olla niin autokohtainen, tiedän muita autoja joilla ongelmaa ei ole tai se on lievempi. Ilmeisesti kuitenkin suurta osaa tdi rs:stä tämä koskee mitä huollon kanssa juttelin.
Ihmettelen myös miten minulle on 100% varmuudella väitetty että tämä ominaisuus ei riko/vahingoita moottoria. ,,kkiseltään maalaisjärki ohjaisi toisenlaiseen ajatteluun.

Enhancer

Vie auto myyjäliikkeeseen, jos ei korjaannu = kaupan purku.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Petunet

Lainaus käyttäjältä: jukra - 18.02.18 - klo:11:43
...Ilmeisesti kuitenkin suurta osaa tdi rs:stä tämä koskee mitä huollon kanssa juttelin....

Itse taas en tiedä yhtäkään tuttua jolla tuo ongelma olisi. Niitä ei oman RS TDI:n lisäksi toki ole montaa.
"Tavallinen" 2.0 TDI on ihan samanlainen moottorin ja voimansiirron osalta kuin RS eikä tutuilla joilla sellainen on ole ollut ongelmaa kylmäkäynnistyksessä.

En sitten osaa sanoa kuinka paljon noita ongelmaisia on, autojahan toki on paljon.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

BMF

#4793
Lainaus käyttäjältä: jukra - 18.02.18 - klo:11:43
Tuli tänäkin vuonna talvi Suomeen ja alkoi Skoodan kanssa leikkiminen. Sen verran käynnistysongelma on kehittynyt että viime vuonna vaati n. - 20C pakkaset ennenkuin alkoi takkuamaan, nyt riittää jo reilu - 10C.
Käytännössä joka kertakun pakkanen käy alle - 10C on käynnistyminen enempi vähempi takkuista ja vaatii starttinapilla survomista. Ei ole väliä onko webasto ollut kauan tai vähän aikaa päällä.

Huoltoon avauduin asiasta ja kuulemma tehdas on tekemässä softapäivitystä jolla ongelma poistuu. Ihmettelen miten softapäivitys estää fysiikan lakien toteutumisen, vesi tahtoo pakkasella jäätyä, mutta olkoot se eri tarina. Tämä softapäivitystarina oli kyllä viime vuonnakin, että ehkä ei kannata henkeä pidätellä.
Ainut "korjaus" jonka huolto voi tehdä on kuulemma öljynvaihto ja samalla koneen kuivailu. En vielä ottanut tuota kun jäin odottamaan palautetta maahantuojalta, huolto lupasi välittää sinne terveiseni leikkikalusta joita myyvät autona.

Ihmettelen miten tää ongelma voi olla niin autokohtainen, tiedän muita autoja joilla ongelmaa ei ole tai se on lievempi. Ilmeisesti kuitenkin suurta osaa tdi rs:stä tämä koskee mitä huollon kanssa juttelin.
Ihmettelen myös miten minulle on 100% varmuudella väitetty että tämä ominaisuus ei riko/vahingoita moottoria. ,,kkiseltään maalaisjärki ohjaisi toisenlaiseen ajatteluun.

Tuleeko paljon pätkäajoa ettei öljyt pääse lämpenemään sinne 100 asteeseen moneen viikkoon? Tällöin periaatteessa aina tulee lisää kondenssivettä huohottimiin jne öljyn sekaan eikä se poistu kuin pitkällä matkaajolla että vedet saa haihdutettua pois.

Eli voisiko olla ihan ajoon perustuva ongelma koska kaikissa dieseleissä tämä ongelma on olemassa.

Itsellenikin oli tätä öljykondenssimönjää ilmestynyt öljyntäyttökorkkiin. Käynnistysongelmia ei toistaiseksi ole onneksi ollut

Tsekkaa öljyntäyttökorkki onko samanlaista mönjää/vaahtoa...voi olla yksi indikaattori kondensoitumiselle.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

roiala

Itse olen melko vakuuttunut että ongelma liittyy pakokaasun takaisinkierrätykseen ja sieltä imuilman sekaan joutuvaan kosteuteen joka tiivistyy välijäähdyttimessa ja valuu palotilaan aiheuttaen ko ongelman.

Minulla esiintynyt kahdesti tuota ongelmaa, TDI 184hv kone Octaviassa. Toisella kertaa joidenkin satojen kilometrien ajosta ja toisella kertaa ehkä viikon kaupunkiajo taustalla kun sattui. Kummallakin kertaa luokkaa -20 pakkasta. Kovempiakin on ollut ja -20 useaan kertaan.

Onko kenelläkään joka olisi EGR:n "tulpannut" ko ongelmaa esiintynyt?

Klmfi

Samansuuntaisia havaintoja käynnistysongelmia kuin nimimerkillä jukra, pahenevat vuosi vuodelta. Itse ajan päivittäin yhteensä 120km työmatkaa, pätkäajoa ei nimeksikään. Öljyt olen vaihdattanut 15 tkm. välein ja maskisuoja on. Tälle talvea on ollut neljä kertaa ongelmia käynnistyksen kanssa, pahintahan siinä on, että kone jumissa ja startti yrittää vääntää konetta liikkeelle.  Viimeksi tänään Scoutti lähti todella vaivalloisesti käyntiin -15 pakkasesta, eilen autolla ajettiin 400 km siivu. Sillä ei ole väliä lämmittääkö lohkolla vai Webastolla sama homma. Ongelman alkuvaiheessa ajattelin, että auto ollut lohkossa liian kauan ja kone luulee olevansa lämmin eikä hehkuta tarpeeksi. Mutta olen siitäkin teoriasta luopunut. Kävi jo mielessä antaa kosanilla öljykorkin reiästä kuumat koneen sisälle. En tiedä uskaltaako tällä lähteä tulevaan talveen, no onneksi on talossa Toyota….

PS. Auto on Skoda Octavia Scout 184 hv. DSG  vm.2015

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Klmfi - 18.02.18 - klo:19:28
Samansuuntaisia havaintoja käynnistysongelmia kuin nimimerkillä jukra, pahenevat vuosi vuodelta. Itse ajan päivittäin yhteensä 120km työmatkaa, pätkäajoa ei nimeksikään. Öljyt olen vaihdattanut 15 tkm. välein ja maskisuoja on. Tälle talvea on ollut neljä kertaa ongelmia käynnistyksen kanssa, pahintahan siinä on, että kone jumissa ja startti yrittää vääntää konetta liikkeelle.  Viimeksi tänään Scoutti lähti todella vaivalloisesti käyntiin -15 pakkasesta, eilen autolla ajettiin 400 km siivu. Sillä ei ole väliä lämmittääkö lohkolla vai Webastolla sama homma. Ongelman alkuvaiheessa ajattelin, että auto ollut lohkossa liian kauan ja kone luulee olevansa lämmin eikä hehkuta tarpeeksi. Mutta olen siitäkin teoriasta luopunut. Kävi jo mielessä antaa kosanilla öljykorkin reiästä kuumat koneen sisälle. En tiedä uskaltaako tällä lähteä tulevaan talveen, no onneksi on talossa Toyota….

PS. Auto on Skoda Octavia Scout 184 hv. DSG  vm.2015
Bensakoneessa ei onneksi mitään vaikutusta onko pakkasta vai ei. Dieseleissä näitä ongelmia tuntuu olevan merkistä riippumatta.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 18.02.18 - klo:20:20
Bensakoneessa ei onneksi mitään vaikutusta onko pakkasta vai ei. Dieseleissä näitä ongelmia tuntuu olevan merkistä riippumatta.

Diesel-moottorisia autossa ollut kuusi viimeistä autoa ja mitään tällaisia ongelmia ei ole ollut, kun polttoainesuodatin on vaihdettu kuten pitää. Joten turha yleistää!

Kyllä se on taas yksi suunnittelun kukkanan vag-konsernissa, kun ei ole mietitty talvea ollenkaan. Surullisinta on taas tuon vian paikallistaminen sekä korjaaminen. Pelataan vain aikaa, että auton takuu loppuu!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 18.02.18 - klo:20:31
Diesel-moottorisia autossa ollut kuusi viimeistä autoa ja mitään tällaisia ongelmia ei ole ollut, kun polttoainesuodatin on vaihdettu kuten pitää. Joten turha yleistää!

Kyllä se on taas yksi suunnittelun kukkanan vag-konsernissa, kun ei ole mietitty talvea ollenkaan. Surullisinta on taas tuon vian paikallistaminen sekä korjaaminen. Pelataan vain aikaa, että auton takuu loppuu!
Kyllä ne dieselit yleensä pakkasessa ennen bensakoneita hyytyy. Ei siis ole vain vagien ongelma.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 19.02.18 - klo:18:32
Kyllä ne dieselit yleensä pakkasessa ennen bensakoneita hyytyy. Ei siis ole vain vagien ongelma.

Jos suodattimet on kunnossa ja arctista dieseliä, niin kyllä vika on käyttäjässä! Eipä ole hidastanut vajaan -40 asteen pakkasetkaan vaikka ajelin melkein 20 vuotta vanhalla dieselillä. Muisti vain hehkuttaa kolme kertaa.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy