Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

jaakko

Kiitos TTO. Se on varmaan tämä, ohjekirjasta poimittu:

Aktivointijärjestys:
› Kytke virta päälle.
› Vedä kyseisen painikkeen yläreunasta ja sulje ikkuna.
› Päästä painike vapaaksi.
› Nosta painiketta uudelleen ja pidä nostoasennossa n. 3 sekunnin ajan.

Pitää kokeilla kunhan pakkanen hellittää... Briskodan sivuilla oli, että sama pitää tehdä myös ala-asennossa.
Nyt: Skoda Karoq 1.0 tsi -23
Ex: Skoda Octavia Combi 1.2 tsi -14
Skoda Octavia 1.9 tdi -01
Seat Toledo 1.9 D -96
useita muita
Skoda 120 LS -81

Heratsoft

Kelien kylmetessä omaan autoon on tullut erikoinen ääni moottorin puolelta kylmäkäynnistyksessä.
Kahnaava ääni, joka pyörii taustalla hetken ja jonka jälkeen muuttuu matalan tasaiseksi ääneksi. Ã,,äni tulee n. minuutin jälkeen käynnistyksestä.
Ohessa YT linkki. Pistä kuulokkeet päälle (jos on), niin huomaat äänen paremmin.

https://youtu.be/V4WVrfYF5hc?t=22s

Kaikki puhaltimet laitettu pois päältä ja ilmastointi sammutettu. Silti pyörii taustalla kylmäkäynnistyksellä.

Katsokaa ja neuvokaa sekä kertokaa myös jos jollain on kokemusta kyseisestä äänestä.
Auton tiedot allekirjoituksessa.

Ajossa: Skoda Octavia Combi 1.4TSI DSG Elegance MY14
EX: Octavia Combi 1.8 TSI Style MY18
EX: Kia Cee'd 1.6 EX 5D MY13
EX: VW Jetta 1.4 TSI
      Renault Scenic 1.6 -00
      Nissan Micra 1.0 -96

Guido

Onko kenelläkään ollut ongelmia MY2014 Boleron kosketusnäytön kanssa? Omastani mykistyi kosketusnäyttö kokonaan, ei reagoi näppäinpainalluksiin mitenkään. Radio, mediasoitin, puhelimen HF ym. kyllä toimivat, mutta käyttö on jokseenkin hankalaa.

Ja se oleellisin kysymys: mistä ja mihin hintaan uusi näyttö tai soittorasia? Marmorilta en viitsi kysyä.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Heratsoft - 24.01.18 - klo:11:15
Kelien kylmetessä omaan autoon on tullut erikoinen ääni moottorin puolelta kylmäkäynnistyksessä.
Kahnaava ääni, joka pyörii taustalla hetken ja jonka jälkeen muuttuu matalan tasaiseksi ääneksi. Ã,,äni tulee n. minuutin jälkeen käynnistyksestä.
Ohessa YT linkki. Pistä kuulokkeet päälle (jos on), niin huomaat äänen paremmin.

https://youtu.be/V4WVrfYF5hc?t=22s

Kaikki puhaltimet laitettu pois päältä ja ilmastointi sammutettu. Silti pyörii taustalla kylmäkäynnistyksellä.

Katsokaa ja neuvokaa sekä kertokaa myös jos jollain on kokemusta kyseisestä äänestä.
Auton tiedot allekirjoituksessa.
Allekirjoituksen mukaisesti haet apua Kian ongelmiin Skoda-palstalta?
Jos taas ongelma on uudessa Skodassa, niin mene ihmeessä liikkeeseen, josta sen ostit ja pyydä se korjaamaan.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Guido - 24.01.18 - klo:14:19
Onko kenelläkään ollut ongelmia MY2014 Boleron kosketusnäytön kanssa? Omastani mykistyi kosketusnäyttö kokonaan, ei reagoi näppäinpainalluksiin mitenkään. Radio, mediasoitin, puhelimen HF ym. kyllä toimivat, mutta käyttö on jokseenkin hankalaa.

Ja se oleellisin kysymys: mistä ja mihin hintaan uusi näyttö tai soittorasia? Marmorilta en viitsi kysyä.
Oletko koittanut käynnistää soittimen uudelleen virtanappia pitkään pohjassa pitämällä? Akun irroitus voisi tietysti homman myös hoitaa.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

cannon

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 24.01.18 - klo:18:43
Oletko koittanut käynnistää soittimen uudelleen virtanappia pitkään pohjassa pitämällä? Akun irroitus voisi tietysti homman myös hoitaa.
Juurikin tuo soittimen buuttaus virtanappia pitkään pohjassa pitämällä kunnes eräänlainen naksahdus kuuluu on ainakin minulla auttanut aina soittimen hyytymiseen, mikä ilmaantuu silloin tällöin ja käsittääkseni liittyy peruutusvaihteen ja takatutkien päällä oloon käynnistyksen aikana tai sitten vain tähtien asentoon. Ja toisin kuin luulisi radiokanavien viritykset ei ole tuosta kadonneet.
Nykyinen Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2014
Edellinen  Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2009

Guido

Kiitos vinkistä,  pitääpä kokeilla tuo buuttaus kun autolla seuraavan kerran olen liikkeellä.

Heratsoft

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 24.01.18 - klo:18:32
Allekirjoituksen mukaisesti haet apua Kian ongelmiin Skoda-palstalta?
Jos taas ongelma on uudessa Skodassa, niin mene ihmeessä liikkeeseen, josta sen ostit ja pyydä se korjaamaan.

Kyse ei ollut missään nimessä kiasta vaikka allekirjoituksessa lukikin et ajossa. Mutta viimeksi kun kävin täällä oli 6 kk sitten, joten en ilmeisesti vaihtanut allekirjoitusta, kuten oletin.
Eli tosiaan kyse on Ocusta My2018 1.8 manuaalilla.
Anyway, kävin liikkeessä, mutta siellä oltiin yhtä tyhmiä, eikä osattu kertoa mikä aiheuttaa onglemaa.

Senpä takia kysyinkin täältä, jospa jollain olisi kokemusta siitä.
Ajossa: Skoda Octavia Combi 1.4TSI DSG Elegance MY14
EX: Octavia Combi 1.8 TSI Style MY18
EX: Kia Cee'd 1.6 EX 5D MY13
EX: VW Jetta 1.4 TSI
      Renault Scenic 1.6 -00
      Nissan Micra 1.0 -96

FoamCleaner

Lainaus käyttäjältä: Heratsoft - 24.01.18 - klo:11:15
Kelien kylmetessä omaan autoon on tullut erikoinen ääni moottorin puolelta kylmäkäynnistyksessä.
Kahnaava ääni, joka pyörii taustalla hetken ja jonka jälkeen muuttuu matalan tasaiseksi ääneksi. Ã,,äni tulee n. minuutin jälkeen käynnistyksestä.
https://youtu.be/V4WVrfYF5hc?t=22s
Katsokaa ja neuvokaa sekä kertokaa myös jos jollain on kokemusta kyseisestä äänestä.
Auton tiedot allekirjoituksessa.
Tuleeko ääni paremmin esille tai kuuluviin kuskin pyörän takaata? Ettei ääni tulisi kytkimestä / kaksoismassavauhtipyörästä, vähän vastaavia "laahausääni" videoita löytyy youtubesta "dual mass flywheel clutch" tyylisillä hakusanoilla.

Heratsoft

Lainaus käyttäjältä: FoamCleaner - 25.01.18 - klo:08:10
Tuleeko ääni paremmin esille tai kuuluviin kuskin pyörän takaata? Ettei ääni tulisi kytkimestä / kaksoismassavauhtipyörästä, vähän vastaavia "laahausääni" videoita löytyy youtubesta "dual mass flywheel clutch" tyylisillä hakusanoilla.

Sain korjaamoa ainakin vaihtamaan painelaakeria. Nyt on varattu aika ensi keskiviikolle. Pyysin myös että tarkistaisivat sen vauhtipyörän, mutta katsotaan vielä.
Ajossa: Skoda Octavia Combi 1.4TSI DSG Elegance MY14
EX: Octavia Combi 1.8 TSI Style MY18
EX: Kia Cee'd 1.6 EX 5D MY13
EX: VW Jetta 1.4 TSI
      Renault Scenic 1.6 -00
      Nissan Micra 1.0 -96

Guido

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 24.01.18 - klo:18:43
Oletko koittanut käynnistää soittimen uudelleen virtanappia pitkään pohjassa pitämällä?

Tämä auttoi. Melkein harmittaa, olin jo ehtinyt googlettaa korvaavia soittimia, mutta taidan kuitenkin jatkaa Boleron kanssa.

tycobb

Lainaus käyttäjältä: tycobb - 08.01.18 - klo:16:01
Noniin, päivitystä tähän keissiin. Laitoin viime viikolla maahantuojalle s-postia, jossa asiallisesti selostin tilanteen ja ihmettelin näinkö asiakasta heidän puoleltaan oikeasti kohdellaan. Ei mennyt pitkään, kun puhelin soi ja maahantuojalta ilmoitettiin, että vie auto korjaamolle niin laitetaan se kuntoon heidän kustannuksellaan ja asia on jo korjaamon kanssa sovittu. Nyt odotellaan osan saapumista Tsekeistä.

Omalta kohdaltani täytyy olla tyytyväinen maahantuojan toimintaan, vaikka se tosin vaatikin melkoisen vuodatussähköpostin ennen kuin mitään tapahtui. Sen sijaan Etelä-Suomen Autotalon toimintaan en ole tyytyväinen mitenkään päin ja kyseisen liikkeen toimintaa ihmetteli maahantuojakin, että miksei myyjäliike ottanut toista 50 % puolikasta suosiolla omalle kontolleen, niin auto olisi jo kunnossa.

Ocu oli loppuviikosta puolitoista päivää laitettavana ja leuka kyllä putosi, kun hain autoa huollosta pois. Huoltoneuvoja sanoi, että nyt on sitten koko paketti uusittu ja kun kysyin mitä koko paketilla tarkoitti, niin sanoi että myös DSG vaihdettiin, että kuuluu samaan pakettiin jakolaatikon kanssa eikä niitä saa irti toisistaan. Osat hieman yli 9k â,¬ ja töineen meni reilusti kymppitonnin yli. Toivottavasti maahantuojaa oli tästä informoitu/tietoinen asiasta, koska alkuperäinen kustannusarvio kolminkertaistui  :o

Täytyy nyt vielä maanantaina kysyä, kun Skodan oma huoltoneuvoja palaa töihin, että mitä ihmettä ja pyytää dokumentit mitä autolle oikein tehtiin.
Octavia III Combi 1.8TSI 4x4 DSG -14
Superb II Combi 2.0TDI -13 ex
Audi A6 2.0TFSI -07 ex
Audi A6 2.4V6 -04 ex

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: tycobb - 28.01.18 - klo:13:07
Ocu oli loppuviikosta puolitoista päivää laitettavana ja leuka kyllä putosi, kun hain autoa huollosta pois. Huoltoneuvoja sanoi, että nyt on sitten koko paketti uusittu ja kun kysyin mitä koko paketilla tarkoitti, niin sanoi että myös DSG vaihdettiin, että kuuluu samaan pakettiin jakolaatikon kanssa eikä niitä saa irti toisistaan. Osat hieman yli 9k â,¬ ja töineen meni reilusti kymppitonnin yli. Toivottavasti maahantuojaa oli tästä informoitu/tietoinen asiasta, koska alkuperäinen kustannusarvio kolminkertaistui  :o

Täytyy nyt vielä maanantaina kysyä, kun Skodan oma huoltoneuvoja palaa töihin, että mitä ihmettä ja pyytää dokumentit mitä autolle oikein tehtiin.

Toivottavasti sinun ei tarvitse maksaa mitään  ;D ;D ;D. Ja jos et maksa itse mitään, niin tuolle remontille ei tule kahden vuoden takuuta
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

tycobb

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 28.01.18 - klo:16:40
Toivottavasti sinun ei tarvitse maksaa mitään  ;D ;D ;D. Ja jos et maksa itse mitään, niin tuolle remontille ei tule kahden vuoden takuuta

Näin huoltoneuvojakin sanoi, että olisi ollut parempi maksaa joku osuus itse, jotta olisi saanut takuun.

Tuskin laskua jälkikäteen tulee, joten ajelen vuoden ja laitan kiertoon :D :D
Octavia III Combi 1.8TSI 4x4 DSG -14
Superb II Combi 2.0TDI -13 ex
Audi A6 2.0TFSI -07 ex
Audi A6 2.4V6 -04 ex

Octavia4x4

Lainaus käyttäjältä: timokin - 21.01.18 - klo:19:51
Kyllä siellä vaan taitaa olla oma öljytilansa. Ainaskii korjaamokäsikirja antaa manuaalilaatikolla olevaan nelivetoon kulmavaihteen öljynvaihtoon ohjeen. Youtubesta löyty video vaihdosta.
Tjoo, kyllä sillä omat öljynsä on. Tuossa kohtalainen läpileikkauskuva tuosta "etuperästä". Tämä manuaalivaihteisen yhteydessä.


Omaani käytin öljynvaihtohuollossa ja pyysin samalla tarkastamaan tuon voimalinjan öljyvuotojen varalta ja kuivaa siellä onneksi oli.
Konsernipelejä vuodesta 1993

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 28.01.18 - klo:16:40
Toivottavasti sinun ei tarvitse maksaa mitään  ;D ;D ;D. Ja jos et maksa itse mitään, niin tuolle remontille ei tule kahden vuoden takuuta
Mihin tämä perustuu? Itse olen saanut Audi Centerissä 100% goodwillinä vaihdetun osan 1v1kk ja 30tkm myöhemmin varaosatakuuseen ilman sen suurempia sadetansseja. Toisaalta ei nyt ollut kyse 9kâ,¬ DGS laatikosta mutta kuitenkin.. Millä perusteella maahantuojan kautta tulleella alkuperäisellä varaosalla, jonka asentaa valtuutettu merkkihuolto, ei olisi samaa varaosatakuuta jos maksaja on eri kuin auton omistaja?
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 31.01.18 - klo:09:11
Mihin tämä perustuu? Itse olen saanut Audi Centerissä 100% goodwillinä vaihdetun osan 1v1kk ja 30tkm myöhemmin varaosatakuuseen ilman sen suurempia sadetansseja. Toisaalta ei nyt ollut kyse 9kâ,¬ DGS laatikosta mutta kuitenkin.. Millä perusteella maahantuojan kautta tulleella alkuperäisellä varaosalla, jonka asentaa valtuutettu merkkihuolto, ei olisi samaa varaosatakuuta jos maksaja on eri kuin auton omistaja?

Ota selvää mitä eroa on TAKUULLA ja VIRHEVASTUULLA.
https://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julkaisut/julkaisut/kuluttaja-asiamiehen-linjaukset/toimialakohtaiset/virhevastuu-ja-takuu-autokaupassa/
https://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julkaisut/julkaisut/kuluttaja-asiamiehen-linjaukset/aihekohtaiset/virhevastuu-ja-takuu-kulutustavaran-kaupassa/

VAG-konserni ei anna mitään lisä takuita työlle tai osalle, jos et itse maksaa osuutta ja auto tulee parempaan kuntoon, kuin sen ikäinen ja ajettu auto on (Virhevastuu asia erikseen). Tätä asiaa on tälläkin palstalla käsitelty useassa ketjussa.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 31.01.18 - klo:20:16
Ota selvää mitä eroa on TAKUULLA ja VIRHEVASTUULLA.
https://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julkaisut/julkaisut/kuluttaja-asiamiehen-linjaukset/toimialakohtaiset/virhevastuu-ja-takuu-autokaupassa/
https://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julkaisut/julkaisut/kuluttaja-asiamiehen-linjaukset/aihekohtaiset/virhevastuu-ja-takuu-kulutustavaran-kaupassa/

VAG-konserni ei anna mitään lisä takuita työlle tai osalle, jos et itse maksaa osuutta ja auto tulee parempaan kuntoon, kuin sen ikäinen ja ajettu auto on (Virhevastuu asia erikseen). Tätä asiaa on tälläkin palstalla käsitelty useassa ketjussa.

Suora lainaus audi.fi sivuilta
LainaaAlkuperäisosilla on aivan sama takuuaika kuin uusilla autoilla: 2 vuotta ilman kilometrirajoitusta. Kaiken lisäksi jälleenmyyjä myöntää yhtä pitkän ja kattavan takuun myös osan asennukseen käytetylle työlle.

Suora lainaus volkswagencenter.fi sivuilta
LainaaAnnamme kaikille alkuperäisosille sekä toimittamillemme lisävarusteille ja tarvikkeille saman takuuajan kuin uusille autoillekin: 24 kuukautta ilman kilometrirajoitusta. Annamme vastaavan takuun myös toimipisteissämme asennettujen osien ja varusteiden työlle.

Suora lainaus skoda.fi sivuilta
LainaaKaikille alkuperäisille ŠKODA-varaosille myönnetään kahden vuoden takuu.

Suora lainaus seat.fi sivuilta
LainaaAlkuperäisosilla on aivan sama takuuaika kuin uusilla autoilla: 2 vuotta ilman kilometrirajoitusta. Kaiken lisäksi jälleenmyyjä myöntää yhtä pitkän ja kattavan takuun myös osan asennukseen käytetylle työlle.

-kurppa- saa tietysti maksaa itse kaikki takuun alaiset työt varmasti jos haluaa, mutta kyllä kyseessä on alkuperäiselle varaosalle vapaaehtoisesti myönnettävä takuu eikä virhevastuu.

Itse olen tämän konkreettisesti kokenut. Eli kertaan vielä: 5v ja 117tkm ajettuun Audiin vaihdettiin moottoriin osa 100% goodwillinä, kustannus n. 950e sisältäen työt ja osat, työmääräimessä luki erikseen "goodwill 100%". Sama osa hajosi 1v1kk ja 30tkm myöhemmin ja kysyin merkkihuollossa, että onko tässä varaosatakuuta kun osa on vaihdettu reilu vuosi sitten merkkihuollossa (eri toimipisteessä). Asiakaspalvelija katsoi auton historiatietoja järjestelmästä ja totesi, että osan VARAOSATAKUU on voimassa ja tästä ei tule minulle kustannuksia. Takuu ei tietenkään tässä kohtaa ala alusta vaan uudelleen vaihdetun osan takuu on alkanut siitä ensimmäisestä vaihtokerrasta.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 01.02.18 - klo:09:42
-kurppa- saa tietysti maksaa itse kaikki takuun alaiset työt varmasti jos haluaa, mutta kyllä kyseessä on alkuperäiselle varaosalle vapaaehtoisesti myönnettävä takuu eikä virhevastuu.

Itse olen tämän konkreettisesti kokenut. Eli kertaan vielä: 5v ja 117tkm ajettuun Audiin vaihdettiin moottoriin osa 100% goodwillinä, kustannus n. 950e sisältäen työt ja osat, työmääräimessä luki erikseen "goodwill 100%". Sama osa hajosi 1v1kk ja 30tkm myöhemmin ja kysyin merkkihuollossa, että onko tässä varaosatakuuta kun osa on vaihdettu reilu vuosi sitten merkkihuollossa (eri toimipisteessä). Asiakaspalvelija katsoi auton historiatietoja järjestelmästä ja totesi, että osan VARAOSATAKUU on voimassa ja tästä ei tule minulle kustannuksia. Takuu ei tietenkään tässä kohtaa ala alusta vaan uudelleen vaihdetun osan takuu on alkanut siitä ensimmäisestä vaihtokerrasta.

Kyllä varaosatakuu pätee osiin mitkä olet OSTANUT ja MAKSANUT. Jos sinun autoasi korjataan goodwill:nä etkä maksa uusista osista ja auto tulee parempaan kuntoon, kuin alunperin ei niille tule tuota kahden vuoden takuuta eikä tarvitse edes tulla! Täällä esimerkkejä löytyy useita. Huoltoneuvoja ei varmana erehdy puhumaan sanallakaan virhevastuusta.

Se taas on positiivinen asia, että sinun kohdallasi asia on tulkittu asiakkaan eduksi. Tämä todennäköisesti on audin kanta pitää asiakkaat uskollisina merkkiä kohtaan. Se taas ei tee siitä yleistä käytäntöä VAG-konsernissa, jossa kuun asentokin voi vaikuttaa tuohon korvaukseen.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Hidalgo

Tänään ajoin n. 40km ja 1,5h matkan kotiin lumipyryssä. Ruuhkassa körötellessä parkkitutkat piipittävät vähän väliä, ja ne pitää joka kerta painaa napista pois päältä. Lisäksi tuulilasinpesuneste on lopussa ja se ilmoitti itsestään piippaamalla n. 30 kertaa matkan aikana. Ja vielä lisäksi acc-törmäystutka ilmoitti piipittelemällä 3 kertaa matkan aikana ettei ole toiminnassa. Helkutin mukavaa - pitänee varmaan ostaa ne vastamelukuulokkeet, alan jo ymmärtämään niidenkin käyttäjiä.

Mutta osaako joku kertoa, että miksi ihmeessä acc-tutka ja pesunesteanturi ilmoittelevat jatkuvasti uudelleen, vaikkei autoa ole sammutettu välillä? Uskoisin asian jo ensimmäisestäkin kerrasta.

TTO

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 01.02.18 - klo:18:52
Tänään ajoin n. 40km ja 1,5h matkan kotiin lumipyryssä. Ruuhkassa körötellessä parkkitutkat piipittävät vähän väliä, ja ne pitää joka kerta painaa napista pois päältä. Lisäksi tuulilasinpesuneste on lopussa ja se ilmoitti itsestään piippaamalla n. 30 kertaa matkan aikana. Ja vielä lisäksi acc-törmäystutka ilmoitti piipittelemällä 3 kertaa matkan aikana ettei ole toiminnassa. Helkutin mukavaa - pitänee varmaan ostaa ne vastamelukuulokkeet, alan jo ymmärtämään niidenkin käyttäjiä.

Mutta osaako joku kertoa, että miksi ihmeessä acc-tutka ja pesunesteanturi ilmoittelevat jatkuvasti uudelleen, vaikkei autoa ole sammutettu välillä? Uskoisin asian jo ensimmäisestäkin kerrasta.
Pesunesteanturilla tuo on ainakin mahdollista, jos nesteen määrä on sopivasti juuri hälytyksen rajoilla ja jos lisäksi neste on sopivasti vähän vaahdossa/hyhmässä, niin anturin havaitsema tilanne vaihtelee sopivasti ja hälytyksiä tulee aina "uudesta" vajeesta.

Staara

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 01.02.18 - klo:18:52
Tänään ajoin n. 40km ja 1,5h matkan kotiin lumipyryssä. Ruuhkassa körötellessä parkkitutkat piipittävät vähän väliä, ja ne pitää joka kerta painaa napista pois päältä. Lisäksi tuulilasinpesuneste on lopussa ja se ilmoitti itsestään piippaamalla n. 30 kertaa matkan aikana. Ja vielä lisäksi acc-törmäystutka ilmoitti piipittelemällä 3 kertaa matkan aikana ettei ole toiminnassa. Helkutin mukavaa - pitänee varmaan ostaa ne vastamelukuulokkeet, alan jo ymmärtämään niidenkin käyttäjiä.

Mutta osaako joku kertoa, että miksi ihmeessä acc-tutka ja pesunesteanturi ilmoittelevat jatkuvasti uudelleen, vaikkei autoa ole sammutettu välillä? Uskoisin asian jo ensimmäisestäkin kerrasta.

JA lisäksi siellä pitäs olla nappi, josta ACC:n saapi ppies, jos ei ole ihan karvalakkimallia..lumisateellahan ne tahtoopi hälyttää jos kertyypi lunta ja ei toimi kunnolla ;)
Octavia RS FL TDI DSG 4X4 -18
Volvo V60D6 -14
Kia Sorento 2.2 TDI -14
Chevrolet Captiva 2.0 TDI -12
Opel Zafira 1.3 TDI -13
Skoda Octavia 2.0 TDI 4x4 -10
Opel Vectra 2.2 -08

peped

Joo o. Onkos tää joku VAG/Octavia ominaisuus että jarrut jäätyy tms tämmöisellä pakkasilmalla kun lumi mukavasti pöllyää? Tänään ~200km ajon jälkeen auto seisoi reilun tunnin pihassa, jonka jälkeen liikkeelle lähtiessä kunnon *poks* ja hetken päästä syttyi diskovalot mittaristoon. Kaiken maailman acb eps acc mitä lie merkkivaloja. Pysähdyin, ja hetken päästä muut paitsi acc valo sammuivat. Ajoin vajaan 100km, pysähdyin ja sammutin auton. Käynnistäessä ei valoja enää palanut, mutta taas pieni *poks* liikkeelle lähtiessä. Testasin pari kertaa uudelleen matkan aikana pysähtyä minuutiksi-pariksi ja taas poksui. Oli siis todella luminen ajokeli tänään ja kotipihaan tullessa takavanteissa pirusti lunta (avoimet viisipuolaiset vanteet).
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

peped

Nyt auto seisoi ehkä puoli tuntia pihassa, ja lähti liikkeelle vasta voimakkaasti kaasuttaen poksauksen säestämänä. Taas syttyi useampi merkkivalo, pling pling. Auto "puolsi" oikealle ja vasta n. 500m ajon jälkeen kuului vaimea poksahdus jolloin meno normalisoitui. V**** mitä p******, koskaan ennen ei vastaavaa ole aikaisemmilla autoilla tullut vastaan. Saa nähdä lähteekö tuo parin päivän pakkasessa seisomisen jälkeen enää liikkeelle lainkaan, vai saako heitellä kuumaa vettä takajarruille. Normaalisti laitan käkkärin päälle aina kun auton pysäköin, nyt jätin laittamatta.

(eikö tuota edellistä viestiä voi muokata, piti tehdä uusi viesti...)
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Staara - 01.02.18 - klo:21:21
JA lisäksi siellä pitäs olla nappi, josta ACC:n saapi ppies, jos ei ole ihan karvalakkimallia..lumisateellahan ne tahtoopi hälyttää jos kertyypi lunta ja ei toimi kunnolla ;)
Ei ole yhtä nappia josta saisi kerralla pois. Surkeita vehkeitä kun piippailevat jatkuvasti. Eikä joka kerta kun auton käynnistää jaksa sitäkin ottaa pois päältä, kuten teen jo start/stopille.

Jaka

Lainaus käyttäjältä: peped - 01.02.18 - klo:23:17
Nyt auto seisoi ehkä puoli tuntia pihassa, ja lähti liikkeelle vasta voimakkaasti kaasuttaen poksauksen säestämänä. Taas syttyi useampi merkkivalo, pling pling. Auto "puolsi" oikealle ja vasta n. 500m ajon jälkeen kuului vaimea poksahdus jolloin meno normalisoitui. V**** mitä p******, koskaan ennen ei vastaavaa ole aikaisemmilla autoilla tullut vastaan. Saa nähdä lähteekö tuo parin päivän pakkasessa seisomisen jälkeen enää liikkeelle lainkaan, vai saako heitellä kuumaa vettä takajarruille. Normaalisti laitan käkkärin päälle aina kun auton pysäköin, nyt jätin laittamatta.

(eikö tuota edellistä viestiä voi muokata, piti tehdä uusi viesti...)
Onkohan autoon tehty milloin jarruhuolto,joka on lisätyö?Itse huomannut ,että kannattaa teettää joka huollossa,niin jää kyseinen ongelma pois.
SKODA OCTAVIA 2.0 TDI laurin&klement 4*4 combi
Ex.SKODA OCTAVIA 2.0 TDI RS combi
Ex.SKODA OCTAVIA 1.6 TDI combi
Ex.RENAULT MEGANE
Ex.RENAULT LAGUNA
Ex.5*OPEL ASTRA
Ex.3*TOYOTA COROLLA
Ex.MAZDA 626
Ex.2*FORD ESCORT

DSL

Pölyävää pakkaslunta kun sulaa lämpimiin jarruihin ja jäätyy jäähtyessään niin varmasti lukittuu pyörä kuin pyörä.

pekeke

Todellakin vittumaisia piipittäjiä nykykinnerit, ei ole nörtit viitsineet mutenappulaa näihin laittaa, silkkaa kiusantekoa.

Devl

Lainaus käyttäjältä: peped - 01.02.18 - klo:23:17
Nyt auto seisoi ehkä puoli tuntia pihassa, ja lähti liikkeelle vasta voimakkaasti kaasuttaen poksauksen säestämänä. Taas syttyi useampi merkkivalo, pling pling. Auto "puolsi" oikealle ja vasta n. 500m ajon jälkeen kuului vaimea poksahdus jolloin meno normalisoitui. V**** mitä p******, koskaan ennen ei vastaavaa ole aikaisemmilla autoilla tullut vastaan. Saa nähdä lähteekö tuo parin päivän pakkasessa seisomisen jälkeen enää liikkeelle lainkaan, vai saako heitellä kuumaa vettä takajarruille. Normaalisti laitan käkkärin päälle aina kun auton pysäköin, nyt jätin laittamatta.

(eikö tuota edellistä viestiä voi muokata, piti tehdä uusi viesti...)
Ihan perus VAG menoa. Molemmat Ocut RS ja RS230 paukkui samalla tavalla. Kerran sain tuolla ensimmäisellä kolmoskopan RS oculla herjat tulemaan juurikin kun jarrut jumittivat. Samallalailla paukkuu tämä Leonikin kun lähtee liikkeelle.

tet

Lainaus käyttäjältä: peped - 01.02.18 - klo:23:17
Nyt auto seisoi ehkä puoli tuntia pihassa, ja lähti liikkeelle vasta voimakkaasti kaasuttaen poksauksen säestämänä. Taas syttyi useampi merkkivalo, pling pling. Auto "puolsi" oikealle ja vasta n. 500m ajon jälkeen kuului vaimea poksahdus jolloin meno normalisoitui. V**** mitä p******, koskaan ennen ei vastaavaa ole aikaisemmilla autoilla tullut vastaan. Saa nähdä lähteekö tuo parin päivän pakkasessa seisomisen jälkeen enää liikkeelle lainkaan, vai saako heitellä kuumaa vettä takajarruille. Normaalisti laitan käkkärin päälle aina kun auton pysäköin, nyt jätin laittamatta.

Ihan normaalia meininkiä tuo on ollut suurimmassa osassa autoistani, myös muista kuin VAG-autoista. Pösön 306:ssa aikoinaan jäätyi toinen takajarru niin hyvin, että parin sadan metrin jälkeen jouduin kääntymään takaisin ja palaamaan kotipihaan, tällöin pyörä vielä lukossa. Kumivasaralla muutama kunnon taaki pyörän napaan, niin jo irtosi.

Loppukevennyksenä havainto noin 10 vuoden takaa eräältä syystalven reissulta. Kaveriporukassa kuuntelimme, kun läheistä asfalttitietä (rajoitus 60 km/h) lähestyi jotakin joka piti aikamoista vonkuvaa ääntä. Hetken kuluttua mutkan takaa ilmestyi Volvo (mallia en havainnoinut, joku 90-luvun lopun vehje ilmeisesti) jonka vasen takapyörä jumissa ja hirveä savupilvi seurasi autoa. Noin 50 metrin päästä seurasimme, kun auto vilahti ohitse ja jatkoi matkaansa polveilevaa seututietä oletettavasti rajoituksen mukaista nopeutta. Sinne se viimein katosi metsän reunan taa, vonkuna kuului vielä kun auto ja savupilvi olivat jo hävinneet näkyvistä. ;D ;D ;D
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy