Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

BMF

#4680
Lainaus käyttäjältä: murekepäivä - 11.01.18 - klo:14:56
Kuljettajan sähköpenkin muisti katosi. Eli muistinappeja painamalla ei muistissa olevia penkin asentoja voi enää valita. Myöskään muistipaikoille ei voi tallettaa mitään, ei kuulu kuittausääntä, eikä asetukset tallennu. Penkin selkänojan kulman, korkeuden ja etäsiyyden säätö kuitenkin toimii.

Mitä veikkaatte, olisiko jokin liitin irronnut? Eivät osanneet luvata puhelimessa, että menisi vielä takuun/virhevastuun piikkiin, mutta meneeköhän? Autolla on ikää aika tarkkaan 2 vuotta ja 3 kuukautta ja kilometreja autossa alle 27 000.

Vaikuttaisi että liitinvika tai sitten se muistinäppäin moduuli on muuten vaan mennyt sököksi. En usko että kovin satkua maksaa jos vaihdattaa uuden.
https://www.aliexpress.com/item/Driver-seat-adjustment-memory-switch-Button-For-VW-PASSAT-B7-CC-TIGUAN-Sharan-Skoda-Octavia-Superb/32798284811.html . Tuon kuvan perusteella modulin saa irti kun päistä vähän kampeaa. Jos ei liikkeeseen jaksa viedä tai ei mene takuuseen niin kannattaa varmaan käyttää irti ja kokeilla räplätä liitintä paremmin paikalleen tai sitten tilaa lotolla uuden kytkinmoduulin parilla kympillä ja kokeilee lähteekö pelaamaan...

Tuo on kyllä niin simppeli kytkin että uskompa vian johtuvan juurikin liittimen kosketushäiriöstä. Toki se kosketushäiriö voi olla toisessakin päässä johtoa..
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

henripit

Lainaus käyttäjältä: Rauta7 - 11.01.18 - klo:12:46
Eikös se spoileri ole takakannessa kiinni? Ei sillä ole mitään yhteyttä itse takakonttiin.  ::)

Näin näitä "totuuksia" levitellään.  :o

Turhaa pilkun viilausta. Takakontti = takaluukku = takakansi. Kaikki varmasti ymmärsi kun sanoin, että se kohta jossa spoileri kiinni.
Ocu RS TDI DSG -14

cannon

Lainaus käyttäjältä: murekepäivä - 11.01.18 - klo:14:56
Kuljettajan sähköpenkin muisti katosi. Eli muistinappeja painamalla ei muistissa olevia penkin asentoja voi enää valita. Myöskään muistipaikoille ei voi tallettaa mitään, ei kuulu kuittausääntä, eikä asetukset tallennu. Penkin selkänojan kulman, korkeuden ja etäsiyyden säätö kuitenkin toimii.

Mitä veikkaatte, olisiko jokin liitin irronnut? Eivät osanneet luvata puhelimessa, että menisi vielä takuun/virhevastuun piikkiin, mutta meneeköhän? Autolla on ikää aika tarkkaan 2 vuotta ja 3 kuukautta ja kilometreja autossa alle 27 000.

Itselle kävi samalla tavalla, ei ollut mitään vikaa vaan penkin muisti piti nollata ja sillä tokeni. Se käy näin:

1) Pull the seat all the way forward
2) Tilt the seat all the way forward
3) Tilt the seatback all the way forward

Eli kaikki säädöt eteen ääriasentoon nollaa muistin.

Ohje löytyi täältä: https://forums.tdiclub.com/showpost.php?p=1363504&postcount=2
Nykyinen Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2014
Edellinen  Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2009

BMF

Lainaus käyttäjältä: cannon - 12.01.18 - klo:15:08
Itselle kävi samalla tavalla, ei ollut mitään vikaa vaan penkin muisti piti nollata ja sillä tokeni. Se käy näin:

1) Pull the seat all the way forward
2) Tilt the seat all the way forward
3) Tilt the seatback all the way forward

Eli kaikki säädöt eteen ääriasentoon nollaa muistin.

Ohje löytyi täältä: https://forums.tdiclub.com/showpost.php?p=1363504&postcount=2

Täytyypä lisätä knoppilistaan muistiin.  :)

Ilmoita mureke josko tällä kikalla sait pelittämään.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Rauta7

Lainaus käyttäjältä: henripit - 12.01.18 - klo:14:40
Turhaa pilkun viilausta. Takakontti = takaluukku = takakansi. Kaikki varmasti ymmärsi kun sanoin, että se kohta jossa spoileri kiinni.
Viilaamattakin selvä asia suomenkieltä ymmärtäville: kaikki kolme ovat eri asioita !  ???
Golfkärry Mk 7.5

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Rauta7 - 12.01.18 - klo:17:49
Viilaamattakin selvä asia suomenkieltä ymmärtäville: kaikki kolme ovat eri asioita !  ???
Pilkunnussijalle: ei se kannessa ollut, vaan pellissä. Ja koska olet suomalainen ja suomenkielinen, niin osaat varmasti myös kirjoittaa suomen kielen erikseen.

murekepäivä

Lainaus käyttäjältä: cannon - 12.01.18 - klo:15:08
Itselle kävi samalla tavalla, ei ollut mitään vikaa vaan penkin muisti piti nollata ja sillä tokeni. Se käy näin:

1) Pull the seat all the way forward
2) Tilt the seat all the way forward
3) Tilt the seatback all the way forward

Eli kaikki säädöt eteen ääriasentoon nollaa muistin.

Ohje löytyi täältä: https://forums.tdiclub.com/showpost.php?p=1363504&postcount=2

Kappas kehveliä, kiitos tästä vinkistä, tällä lähti toimimaan! :) Todella jännä, etteivät huollosta osanneet tätä neuvoa, kun vielä nimeomaan sähköpostilla olin sinne yhteydessä ja lähes identtisen tekstin sinne kirjoitin. Internet on hieno asia :)
Å koda Octavia Combi 1.2 TSI DSG Style MY2016A

BMF

Lainaus käyttäjältä: murekepäivä - 16.01.18 - klo:18:14
Kappas kehveliä, kiitos tästä vinkistä, tällä lähti toimimaan! :) Todella jännä, etteivät huollosta osanneet tätä neuvoa, kun vielä nimeomaan sähköpostilla olin sinne yhteydessä ja lähes identtisen tekstin sinne kirjoitin. Internet on hieno asia :)


Splendid!  :)
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Jomppa

Mulla on tuommonen Skoda Octavia RS -13 2.0 TFSI -Man (Typ 5E) vuoden loppupuoliskolla tehty malli. Jos jollain on ollut ongelmia "Automatic Headlight controll faulty" virheen kanssa siinä yhteydessä, kun tulee pimeää tai autolla mennään parkkihalliin niin vika on todennäköisesti Sade/valo tunnistimessa kääntöpeilin ja tuulilasin välissä. Skoda huollossa velottaisivat uudesta sensorista asennuksineen 400 euroa töineen. Tilasin uuden sensorin kuitenkin Saksasta 50 eurolla (ebay) ja kävin 100 euron työllä vaihdattamassa. Hyvin toimii  :)

Tässä vanhassa sensorissa näkyy "neljä linssiä/sensoria" ja uudemmassa versiossa on kaksi. Osanumero tässä uudessa on 5Q0955547B. Osasta näkee myös päiväyksen, vanhassa oli -13 ja uudessa -17.

reiskaar

tänään hetken aikaa 1.6tdi lykkäsi hyttiin jääkylmää. Palautui ennalleen kyllä. Samalla matkalla aktivoitui dpf putsaus mutta tuskin liittyy toisiinsa. Matka oli n. 20km minkä aikana huomasin että hemmetti, kylläpä viluttaa. Keli n. -4C. Ennen kotiin pääsyä alkoi taas tulemaan lämmintä kuten pitääkin. Outoa.

ukormi

Allekirjoituksen RS TDI kävi tänään 60tkm huollossa. Lisäsivät 3 desiä jäähdytysnestettä. Litran verran olen sitä itse lisäillyt 29tkm aikana. Eli nestettä on hävinnyt se 1.3 litraa.
Jäähdytysnestettä on syönyt enemmän kuin öljyä. Öljyä olen lisätty litran. Olivat kuulemma tehneet jäähdytysjärjestelmän painetestin, ei vuoda mistään.
Huollon mielestä neste on vaan haihtunut. Niin sitten varmaan.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 18.01.18 - klo:23:07
Allekirjoituksen RS TDI kävi tänään 60tkm huollossa. Lisäsivät 3 desiä jäähdytysnestettä. Litran verran olen sitä itse lisäillyt 29tkm aikana. Eli nestettä on hävinnyt se 1.3 litraa.
Jäähdytysnestettä on syönyt enemmän kuin öljyä. Öljyä olen lisätty litran. Olivat kuulemma tehneet jäähdytysjärjestelmän painetestin, ei vuoda mistään.
Huollon mielestä neste on vaan haihtunut. Niin sitten varmaan.

Takuuajan jälkeen sinä sitten maksat vuotavan termostaatin (Villi veikkaus). Jos autosta häviää 1.3 litraa jäähdytysnestettä siellä on vuoto eikä se haihduta tuota määrää. Taas hyvä esimerkki, kun huoltoa ei kiinnosta kunnolla selvittää ongelmaa.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

roiala

Minä olen ollut haistavinani ajoittain, ehkä 3-4 kertaa nyt talven aikana, "pölähdyksen" jäähdytysnesteenhajua. Aina tapahtunut kylmäkäynnistyksen jälkeen auton sisällä kuin tulisi lämmityslaitteesta. Myös minä olen joutunut jonkun desin lisäämään jäähdytysnestettä, kuten kyllä öljyäkin. 2.0tdi 184 kyseessä.

BMF

#4693
Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 16.11.17 - klo:13:40
Ã,,rsyttää vieläkin autossa alusta asti ollut hälyääni vika: Varsinkin kylmällä tai aamuisin keskikonsolin alta kuuluu hirvittävän kovaääninen sirinä ääni. Huollossa on tutkittu tuota kaksi kertaa, eivätkä ole saanet korjattua. Kuvasin oikein videonkin asiasta:

https://photos.app.goo.gl/UDu4qWt6m6NY1kwE2

Ekalla kerralla huolto ei saanut vikaa ilmi, toisella kerralla väittivät, että ääni poistui kun tyhjensi hansikaslokeron. Itse kuvasin tuon sirinän hansikaslokero nyt tyhjänä ja sama sirinä siitä tulee silti. Ã,,änihän ei edes kuulu hansikaslokeron suunnalta.

Onko kellään kokemuksia tämmöisestä ja mikä ratkaisu siihen on mahdollisesti auttanut?

Vihdoin jaksoin itsekin selvitellä mistä ääni tuli ja löysin ratkaisun tuulilasin ja tuon muovikauluksen liitoskohdasta. Siinä tuulilasin alhaalla molemmilla sivuilla on semmoiset pienen pienet muoviliuskat ja vänkärin puolella ne oli aivan hitusen väljät. En olisi uskonut että tuommonen onneton muoviliuska kantaisi sisälle tuommosta ääntä. Kannattaa katsoa molemmat puolet. Kovalla vauhdilla sen verran tulee ilmapyörrettä että nämä onnettomat muovilipareet alkaa rällättää tuulilasia vasten ja pitää sitten ihan huomattavaa mekkalaa.

Laitoin taitellun sanomalehden palasen testiksi muovipalan ja tuulilasin väliin ja testasin motarilla ja sirinä poistui täysin.

http://www.ebay.ie/itm/SKODA-OCTAVIA-2014-RHD-FRONT-WIPER-COVER-SCUTTLE-PANEL-5E1819416A-E52819416A/253038212194?hash=item3aea40b462:g:ivgAAOSwY4pZY15Z

Esim tuolla linkin sivulla näkyy nuo pienet "pirun sarvet" , jotka tätä mekkalaa pitää.  :D
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Gigaa

Lainaus käyttäjältä: reiskaar - 18.01.18 - klo:21:58
tänään hetken aikaa 1.6tdi lykkäsi hyttiin jääkylmää. Palautui ennalleen kyllä. Samalla matkalla aktivoitui dpf putsaus mutta tuskin liittyy toisiinsa. Matka oli n. 20km minkä aikana huomasin että hemmetti, kylläpä viluttaa. Keli n. -4C. Ennen kotiin pääsyä alkoi taas tulemaan lämmintä kuten pitääkin. Outoa.

Katsoitko moottorin lämpöjä samalla? Itsellä käynyt 1.6 tdi:ssä pari kertaa siten, että lämmöt eivät lähdön jälkeen vaan nousseet Webasta huolimatta ja lykkäsi kabiiniin vain kylmää. Uudelleenkäynnistys korjasi tämänkin.
Å koda Octavia Combi 1.6 TDI Style DSG 2018

HAL9000

Pulputtava ääni pakoputkesta tyhjäkäynnillä ja matalilla tasakierroksilla. Siis aivan kuin pakoputken pää(t) olisivat ämpärissä!? Toimii kuitenkin normaalisti. Voiko viimeisessä pöntössä olla vettä? Kyseessä siis 1.4 TSI.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

TTO

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 19.01.18 - klo:10:27
Pulputtava ääni pakoputkesta tyhjäkäynnillä ja matalilla tasakierroksilla. Siis aivan kuin pakoputken pää(t) olisivat ämpärissä!? Toimii kuitenkin normaalisti. Voiko viimeisessä pöntössä olla vettä? Kyseessä siis 1.4 TSI.
Voi olla. Pakkasella näkyvä "savu" on vesihöyryä ja kun katsot kiihdyttäviä autoja, niin välillä sieltä pakoputkesta lorisee isojakin vesimääriä.

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: TTO - 19.01.18 - klo:10:52
Voi olla. Pakkasella näkyvä "savu" on vesihöyryä ja kun katsot kiihdyttäviä autoja, niin välillä sieltä pakoputkesta lorisee isojakin vesimääriä.
Jotain tuollaista arvelen itsekin. Pitänee käydä jäädyttämässä pari moottoritien ramppia tuolla...
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

jaston

Omassa oli samaa pulputusta, samoin appiukon autossa. Molempiin sama korjaustoimenpide, pieni reikä pönttöön. Sen jälkeen ei ole pulputtanut.
Ja tämä vinkki/toimenpide tuli pakoputkikorjaamolta.

Omassa teki tuota talviaikana koko ajan, toki autolla ajetaan pääosin lyhyttä taajama-ajoa.
Siinä varmaan syy.
Octavia -13 1.4 TSI -> Octavia -17 1.0 TSI -> Octavia -18 2.0 TSI RS 230

FoamCleaner

Samaa pulputusta kuuluu omasta kulkupelistä. Heti, kun kelit viilenee syksyllä niin pulppulppulp siihen asti, että kelit lämpenee keväällä.
Jos vähän reippaammin ajelee niin haihtuu vedet pois. Pääasiassa myös taajamassa / kaupungissa on ajot.

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: BMF - 19.01.18 - klo:07:20

Vihdoin jaksoin itsekin selvitellä mistä ääni tuli ja löysin ratkaisun tuulilasin ja tuon muovikauluksen liitoskohdasta. Siinä tuulilasin alhaalla molemmilla sivuilla on semmoiset pienen pienet muoviliuskat ja vänkärin puolella ne oli aivan hitusen väljät. En olisi uskonut että tuommonen onneton muoviliuska kantaisi sisälle tuommosta ääntä. Kannattaa katsoa molemmat puolet. Kovalla vauhdilla sen verran tulee ilmapyörrettä että nämä onnettomat muovilipareet alkaa rällättää tuulilasia vasten ja pitää sitten ihan huomattavaa mekkalaa.
Laitoin taitellun sanomalehden palasen testiksi muovipalan ja tuulilasin väliin ja testasin motarilla ja sirinä poistui täysin.


Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 05.11.17 - klo:22:17
Oottekos kokeilleet tuulilasin ulkopuolella lasin alalaidan listaa joka nousee hieman a-pilarissa ylöspäin. Mulla ainakin aiheutti pärinän yli 80 km/h vauhdissa. Laitoin millin kokoisen kaksipuolisen teipin palan listan yläpään alle ja ääni poistui.

Näinhän kirjoitin marraskuussa.

BMF

Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 19.01.18 - klo:23:23
Näinhän kirjoitin marraskuussa.

No näinpäs oletkin.   ;D

En oikein ymmärrä sen pikkuliuskan funktiota siinä tuulilasilla, mutta pääasia että sai tuo pärinän pois. Jotain kuminauhaa varmaan vois laittaa väliin pysyvämmäksi ratkaisuksi.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: BMF - 20.01.18 - klo:00:46
No näinpäs oletkin.   ;D

En oikein ymmärrä sen pikkuliuskan funktiota siinä tuulilasilla, mutta pääasia että sai tuo pärinän pois. Jotain kuminauhaa varmaan vois laittaa väliin pysyvämmäksi ratkaisuksi.

Myös pikkutippa mustaa silikoniliimaa varmaan hyvä vaihtoehto.

timokin

Lainaus käyttäjältä: Octavia4x4 - 30.12.17 - klo:10:21
En tiedä, mutta 99,5% varmuudella väittäisin, ettei siellä "jakolaatikossa" (kulmavaihde etutasauspyörästön yhteydessä) mitään erillistä öljyä ole, vaan vaihteistoöljyt siellä on, aivan kuten etuvetoisen tasauspyörästössä. Tää on taas tuota merkkihuollon tuubaa, jolla yritetään viimeiseen saakka myydä asiakkaalle se kaikista kallein osa/korjaus.  >:(
Jos tuosta omasta alkaisi vuotaa, niin ensisijaisesti pyrkisin sen tiivistämään tarkoitukseen sopivalla tiivistemassalla ulkopuolelta. Eihän siellä edes mitään painevoitelua ole.. Samalla menetelmällä korjasin menestyksekkäästi kakkos-Golfin jäähdyttimen ylävesiletkun juuresta joskus 90-luvulla.
Kyllä siellä vaan taitaa olla oma öljytilansa. Ainaskii korjaamokäsikirja antaa manuaalilaatikolla olevaan nelivetoon kulmavaihteen öljynvaihtoon ohjeen. Youtubesta löyty video vaihdosta.

Octavia4x4

Lainaus käyttäjältä: timokin - 21.01.18 - klo:19:51
Kyllä siellä vaan taitaa olla oma öljytilansa. Ainaskii korjaamokäsikirja antaa manuaalilaatikolla olevaan nelivetoon kulmavaihteen öljynvaihtoon ohjeen. Youtubesta löyty video vaihdosta.
Et kehtois laittaa tänne linkkiä siihen videoon.
Konsernipelejä vuodesta 1993

Migo

Itsellä reistaili aamulla kuskinpuolen ikkuna. Avasin ja yritin laitaa kiinni, mutta aina kun ikkuna nousi ylös, niin samantien laski puoleenväliin.
No sain sitten aikani tuskailujen jälkeen napista varovasti painettua ikkunan kiinni.
Autokin oli katoksessa, joten ei mitään jäätä/lunta ole päässyt kertymään.

Onko muilla ollut vastaavaa?

timokin

https://www.youtube.com/watch?v=wxnkqB20Vzs
tos ois jenkkilässä taidetaan puhua bevel gearista. video on kyl tiguanista.
korjaamoksäkirjassa Octavia II 2004 ➤ , Octavia II 2010 ➤ , Octavia III 2013 ➤ , Octavia III ... Gearbox 02Q and 0FB - Edition 06.2014 on ohjeet sivulla 221 alkaen.

jaakko

Lainaus käyttäjältä: Migo - 22.01.18 - klo:16:46
Itsellä reistaili aamulla kuskinpuolen ikkuna. Avasin ja yritin laitaa kiinni, mutta aina kun ikkuna nousi ylös, niin samantien laski puoleenväliin.
No sain sitten aikani tuskailujen jälkeen napista varovasti painettua ikkunan kiinni.
Autokin oli katoksessa, joten ei mitään jäätä/lunta ole päässyt kertymään.

Onko muilla ollut vastaavaa?
On, samasta ongelmasta itsekin kyselin jokin aika sitten. Ã,,rsyttävä vika. Jos löytyisi ratkaisu niin hieno homma.

Uusi vaiva on kummankin takaoven alapuolinen tiiviste, irtoaa suunnilleen ikkunan alareunan tasalta viimeisestä kiinnikkeestä ja jää muutaman sentin pätkä oven väliin. Jos uskaltaisi, niin kelien lämmetessä jollain liimamassalla kiinni. Vai löytyiskö parempia ideoita?
Nyt: Skoda Karoq 1.0 tsi -23
Ex: Skoda Octavia Combi 1.2 tsi -14
Skoda Octavia 1.9 tdi -01
Seat Toledo 1.9 D -96
useita muita
Skoda 120 LS -81

Gigaa

Lainaus käyttäjältä: jaakko - 23.01.18 - klo:10:06
Uusi vaiva on kummankin takaoven alapuolinen tiiviste, irtoaa suunnilleen ikkunan alareunan tasalta viimeisestä kiinnikkeestä ja jää muutaman sentin pätkä oven väliin. Jos uskaltaisi, niin kelien lämmetessä jollain liimamassalla kiinni. Vai löytyiskö parempia ideoita?

Huollossa liimasivat, kun ei muuten pysynyt kiinni. Liisari, niin en välittänyt miten tekivät.
Å koda Octavia Combi 1.6 TDI Style DSG 2018

TTO

^Täysin mutuillen, sähkölasien ongelmia on tainnut korjaantua lasin "sopeuttamisella". Lasi on unohtanut oikeat "ääriarvonsa" ja tietyllä proseduurilla (ihan itse pystyy tekemään) lasille opetetaan arvot takaisin. (nyt en ehdi kaivaa ohjeita internetistä)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy