Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

roiala

Mulla aina käynnistynyt kuin palmun alta paitsi nyt tuon kerran kun oli "hydrolukko" koneessa eli niin paljon vettä että startti ei jaksa ollenkaan pyörittää vaan inahtaa lyhyesti ja tulee mittaristoon ilmoitus että käynnistä manuaalisesti (nappistartti), pitkäkään napin painallus ei auttanut vaan kone oli ja pysyi jumissa kunnes irroittivat hehkutulpat ja kuivailivat koneen ja sen jälkeen toiminut kuten pitääkin taas viikon päivät.

Jos tämä tavoittaa jonkun jolla on egr tulpattuna ja silti ongelmia niin olisi mielenkiintoista kuulla jotta senkin mahdollisuuden voisi sulkea pois.


Petunet

Oliko tuolloin pakkasta?

Hydrolukkoon tarvitaan paljon vettä kun taas pienikin vesitippa jäädyttyään sopivaan paikkaan voisi estää käynnistymisen.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

jaakko

Lainaus käyttäjältä: Petunet - 23.11.17 - klo:17:20
Tuo varmaankin valaisee asiaa:



Tuo turvavyön alakiinnikkeen pultti varmaan löytyy irroittamatta B-pilarin alaosaakin mutta itse nykäisin sen irti.
Erinomaista, kiitoksia!
Nyt: Skoda Karoq 1.0 tsi -23
Ex: Skoda Octavia Combi 1.2 tsi -14
Skoda Octavia 1.9 tdi -01
Seat Toledo 1.9 D -96
useita muita
Skoda 120 LS -81

tycobb

Määräaikaishuollossa huomattiin jakolaatikosta tihkuvan öljyä. Yllättäen tiivistesarjaa ei ole olemassa, joten ainoa tapa korjata on jakovaihteiston vaihto. Kustannusarvio 3700 â,¬, josta maahantuoja oli heti luvannut 50% goodwilliä. Octavialla ajettu 124 tkm vm. 2014.

Ensimmäinen neliveto ja heti käy näin  >:(
Octavia III Combi 1.8TSI 4x4 DSG -14
Superb II Combi 2.0TDI -13 ex
Audi A6 2.0TFSI -07 ex
Audi A6 2.4V6 -04 ex

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: tycobb - 30.11.17 - klo:15:30
Määräaikaishuollossa huomattiin jakolaatikosta tihkuvan öljyä. Yllättäen tiivistesarjaa ei ole olemassa, joten ainoa tapa korjata on jakovaihteiston vaihto. Kustannusarvio 3700 â,¬, josta maahantuoja oli heti luvannut 50% goodwilliä. Octavialla ajettu 124 tkm vm. 2014.

Ensimmäinen neliveto ja heti käy näin  >:(

Meinaatko kiltisti maksaa tuosta työstä melkein 2000 euroa? Tuossa on ilmaa sinun kohdalla noin 1700 euroa, jos auto on huollettu ajallaan ja huoltokirja on kunnossa!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

tycobb

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 30.11.17 - klo:20:24
Meinaatko kiltisti maksaa tuosta työstä melkein 2000 euroa? Tuossa on ilmaa sinun kohdalla noin 1700 euroa, jos auto on huollettu ajallaan ja huoltokirja on kunnossa!

En meinannut, auto on vielä vasta heinäkuussa liikkeestä ostettu. Täydellinen huoltohistoria löytyy, vielä juuri sen ko. huollon jälkeen printeistä varmistin. Kumpaa tässä nyt sitten alkaisi kovistelemaan, Helkamaa vai myyjäliikettä. Jos saman tien annettiin 50 % goodwilliä, niin lisääkin siellä rahkeista varmaan löytyy. 
Octavia III Combi 1.8TSI 4x4 DSG -14
Superb II Combi 2.0TDI -13 ex
Audi A6 2.0TFSI -07 ex
Audi A6 2.4V6 -04 ex

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: tycobb - 30.11.17 - klo:20:57
En meinannut, auto on vielä vasta heinäkuussa liikkeestä ostettu. Täydellinen huoltohistoria löytyy, vielä juuri sen ko. huollon jälkeen printeistä varmistin. Kumpaa tässä nyt sitten alkaisi kovistelemaan, Helkamaa vai myyjäliikettä. Jos saman tien annettiin 50 % goodwilliä, niin lisääkin siellä rahkeista varmaan löytyy.

6kk virhevastuu voimassa ja täydellinen huoltohistoria ja jos ei huoltoväliä ole ylitetty, niin otat yhteyttä myyjäliikkeeseen ja toteat, että hoitakaa Helkama-auton kanssa homma. Toteat vielä, että vika on ollut ostettaessa ja itse et maksa mitään. Tuo ensimmäinen goodwill on aina kepillä jään kokeilua ja se kattaa silloinkin marmorihuollon kulut tuosta remontista.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

raipuli

Tekisin juurikin miten karppa tuossa sanoikin. Maahantuojan ja myyjäliikkeen välinen ongelma.
Volvo V60 CC, D4 AWD 2020
Ex Ford Mondeo 1.6 tcdi 2015
EX Opel Astra Sport Tourer 1.7cdti man, Sport, 2011
Ex Skoda Octavia Combi 1.6tdi man Elegance 2010
Ex Skoda Octavia HB 1.9tdi man Ambiente 2007
Ex Ford Fiesta 1.4 Trend 2006

-TS-

Lainaus käyttäjältä: Trackpad - 23.11.17 - klo:17:21
huomasin ihan saman ja sitä loskaa ei tartte olla nimeksikään. edellinen malli ennen faceliftiä ei ollut näin herkkä loskalle. Lisäksi henk. koht erittäin kettuuntunut "ominaisuuteen" jossa ajoprofiilit heittää virran katkaisun jälkeen esim eco asennosta drive asentoon. Pitää vetkuttaa aina käynnistyksen yhteydessä eco uudelleen päälle, muutoin ei esim econ rullaus toimi ollenkaan.

Simply stupid

Tuo ajoprofiiliongelma kuulostaa kyllä ihan softabugilta, vai onko Skoda korjannut jotain mikä ei ole rikki? Omassa autossa kyllä pysyy asetettu profiili aina päällä. Eipä ole tainnut Individual-profiilista siirtyä mihinkään, poislukien ekan viikon kokeilut.
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

ropellihattu

Voiko olla niin, että Trackpadilla ei ole käytössä ns. käyttäjäkohtaisia profiileita? Eli nollaantuisi koska toi Drive on ns. oletus ellei ole käytössä käyttäjäprofiilia jonka taakse on asetettu jokin muu?

Ihan vaan MuTu, en jaksa tarkistaa. :D
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

mabe

Lasketaan murheeksi. Ocu3FL sisävaloihin vaihdettu ledpolttimot mallia canbus.

Kun sisälukuvalo (mikä tahansa) jätetään päälle ja ovet lyödään lukkoon, jää sisävalot tekemään stroboa ja mikäli on hämärää, ajovalot jäävät myös päälle.
Väylä ei nukahda vaan jää tulkaamaan liian pientä kuluvaa virtaa polttimosta.

Vanha Ocu2FL teki samaa jos jäi hanskalokero auki kun se oli piirin ainoa hehkulamppu, siinä ei-canbus ledit sisävalossa jäivät vain palamaan himmeänä.

Saakohan tuohon mitään säädettyä OBD11/VCDS rintamalta?
Jalkatilavalot jo koodattu lediksi.

M_M

Tuskin on säädettävissä. Ratkaisu paremmat polttimot jossa riittävän iso vastus (ja sille myös jäähdytys) jottei järjestelmä häiriinny. Se Canbus on aika tyhjänpäiväinen teksti jonka voi kirjoittaa melkein lediin kuin lediin, oikeasti se vastus voi silti olla liian pieni. Muutenkin typerä minusta koko teksti, ei takuulla löydy yhtäkään autoa jonka sisävalolle oikeasti tulisi CAN-väylä.  ;D
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

teraja

Itse ostin yhdet ebay-ledit, ja ne teki tollasta. En sit jaksanut pelleillä enempää vaan pistin Amazonista Osramin ledit tilaukseen kaikille sisävaloille, ja kaikki pelaa kuten pitää. Himmenee nätisti, ei ikinä välky ja värilämpötila sama läpi auton.

Autona Fabia, mutta ei eroa tuossa asiassa.

Hidalgo

Pystyykö Octavian xenon AFS lähivalojen korkeutta säätämään ylemmäs huollossa, ohjelmoinnilla tai muulla keinolla?
Esim. Passatin valot näyttävät paremmin ja korkeammalle.

TTO

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 08.12.17 - klo:22:23
Pystyykö Octavian xenon AFS lähivalojen korkeutta säätämään ylemmäs huollossa, ohjelmoinnilla tai muulla keinolla?
Esim. Passatin valot näyttävät paremmin ja korkeammalle.
Ainakin huolto pystyy tuohon. (Itsellä säädettiin huollossa vähän alemmas.)

tycobb

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 30.11.17 - klo:21:20
6kk virhevastuu voimassa ja täydellinen huoltohistoria ja jos ei huoltoväliä ole ylitetty, niin otat yhteyttä myyjäliikkeeseen ja toteat, että hoitakaa Helkama-auton kanssa homma. Toteat vielä, että vika on ollut ostettaessa ja itse et maksa mitään. Tuo ensimmäinen goodwill on aina kepillä jään kokeilua ja se kattaa silloinkin marmorihuollon kulut tuosta remontista.

Niinhän sitä luulisi, mutta eipä mennyt näin. Myyjäliike (lue Etelä-Suomen Autotalo) tarjoutui "hyväntahdoneleenä" osallistumaan 400 â,¬:lla, jolloin itselleni jäisi 1500 â,¬ maksettavaa Helkaman osuuden ollessa 50% eli rapeat 1800 â,¬. Vetosin virhevastuuseen ja 6kk sääntöön, jolloin vastauksena tuli viedä asia kuluttajariitalautakuntaan, jos ei ehdotus miellytä. Käsittelyajat 6-24 kk.  >:(
Octavia III Combi 1.8TSI 4x4 DSG -14
Superb II Combi 2.0TDI -13 ex
Audi A6 2.0TFSI -07 ex
Audi A6 2.4V6 -04 ex

cannon

Lainaus käyttäjältä: tycobb - 11.12.17 - klo:17:35
Niinhän sitä luulisi, mutta eipä mennyt näin. Myyjäliike (lue Etelä-Suomen Autotalo) tarjoutui "hyväntahdoneleenä" osallistumaan 400 â,¬:lla, jolloin itselleni jäisi 1500 â,¬ maksettavaa Helkaman osuuden ollessa 50% eli rapeat 1800 â,¬. Vetosin virhevastuuseen ja 6kk sääntöön, jolloin vastauksena tuli viedä asia kuluttajariitalautakuntaan, jos ei ehdotus miellytä. Käsittelyajat 6-24 kk.  >:(

Tyypillistä autoliikkeen toimintaa. Tietääpähän, mistä liikkeestä ei varmasti seuraavaa autoa osta. Hyvä kello kauas kuuluu, paha kello kauemmas.
Nykyinen Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2014
Edellinen  Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2009

Hidalgo

#4637
Lainaus käyttäjältä: tycobb - 11.12.17 - klo:17:35
Niinhän sitä luulisi, mutta eipä mennyt näin. Myyjäliike (lue Etelä-Suomen Autotalo) tarjoutui "hyväntahdoneleenä" osallistumaan 400 â,¬:lla, jolloin itselleni jäisi 1500 â,¬ maksettavaa Helkaman osuuden ollessa 50% eli rapeat 1800 â,¬. Vetosin virhevastuuseen ja 6kk sääntöön, jolloin vastauksena tuli viedä asia kuluttajariitalautakuntaan, jos ei ehdotus miellytä. Käsittelyajat 6-24 kk.  >:(
Kerro nyt ihmeessä myös henkilön nimi joka näin kertoi, niin osataan varoa.
Sinuna toki menisin myös toiseen liikkeeseen kysymään tarjousta, ne kun vaihtelevat yleensä ihan henkilöittäin. Myös maahantuojaan kannattaa itse olla suoraan yhteydessä ja kertoa saamastasi kohtelusta.

TTO

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 11.12.17 - klo:19:42
Kerro nyt ihmeessä myös henkilön nimi joka näin kertoi, niin osataan varoa.
Sinuna toki menisin myös toiseen liikkeeseen kysymään tarjousta, ne kun vaihtelevat yleensä ihan henkilöittäin. Myös maahantuojaan kannattaa itse olla suoraan yhteydessä ja kertoa saamastasi kohtelusta.
Tuo Etelä-Suomen Autotalo on käytettyjen autojen kauppias ilman minkään merkin edustusta. Ei maahantuojalla ole mitään vaikutusvaltaa tai intressiä ko. liikkeeseen. Käytännössä Hidalgolla on voittava kortti kädessään eli myyjäliikkeen 6 kk:n virhevastuu. Muiden liikkeiden tarjouspyynnöt tai maahantuoja kannattaa unohtaa ja räyhätä riittävällä painolla tuon hankalan autoliikkeen suuntaan. Toki hermoja kiristävää ja ylimääräistä vaivaa, kun liike yrittää pokalla kiemurrella vastuustaan, mutta kuluttajariitalautakunnan yms. instanssien kautta hoitaisin askelmerkit tapauksen loppuun viemiseksi.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: TTO - 11.12.17 - klo:20:00
Tuo Etelä-Suomen Autotalo on käytettyjen autojen kauppias ilman minkään merkin edustusta. Ei maahantuojalla ole mitään vaikutusvaltaa tai intressiä ko. liikkeeseen. Käytännössä Hidalgolla on voittava kortti kädessään eli myyjäliikkeen 6 kk:n virhevastuu. Muiden liikkeiden tarjouspyynnöt tai maahantuoja kannattaa unohtaa ja räyhätä riittävällä painolla tuon hankalan autoliikkeen suuntaan. Toki hermoja kiristävää ja ylimääräistä vaivaa, kun liike yrittää pokalla kiemurrella vastuustaan, mutta kuluttajariitalautakunnan yms. instanssien kautta hoitaisin askelmerkit tapauksen loppuun viemiseksi.
Jos ei halua odottaa kuluttajasuojaa, niin kysely toisista liikkeistä sitä odotellessa ei maksa mitään.
Eikä Hidalgolla ole tässä mitään korttia pelissä.

TTO

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 11.12.17 - klo:20:12
Jos ei halua odottaa kuluttajasuojaa, niin kysely toisista liikkeistä sitä odotellessa ei maksa mitään.
Eikä Hidalgolla ole tässä mitään korttia pelissä.
Sorry, meni nicit sekaisin. Tycobbia tarkoitin. Saa sitä toki kysellä ja sitten voi miettiä vaivannäön hintaa/tuottoa. Myyjäliikkeestä korjaus pitäisi hoitua kuluitta (tässä tapauksessa itsestään selvästä asiasta joutuu ilmeisesti vääntämään). Jostain muualta saa sitten toisen hintaisen ratkaisun. Tässä "muussa tapauksessa" myyjäliike saa hyvän tuoton vedätykselleen.

tycobb

Lainaus käyttäjältä: TTO - 11.12.17 - klo:20:28
Sorry, meni nicit sekaisin. Tycobbia tarkoitin. Saa sitä toki kysellä ja sitten voi miettiä vaivannäön hintaa/tuottoa. Myyjäliikkeestä korjaus pitäisi hoitua kuluitta (tässä tapauksessa itsestään selvästä asiasta joutuu ilmeisesti vääntämään). Jostain muualta saa sitten toisen hintaisen ratkaisun. Tässä "muussa tapauksessa" myyjäliike saa hyvän tuoton vedätykselleen.

Niin siis Etelä-Suomen Autotalolla ei ole omaa huoltotoimintaa, vaan homma tehtäisiin merkkihuollossa omalla paikkakunnalla, jolla ei ole mitään tekemistä kyseisen puljun kanssa. Kuten ei maahantuojallakaan. Maahantuojan goodwillinkin hommasi merkkihuolto. Etelä-Suomen Autotalo on tässä lähinnä keskittynyt surkeaan asiakaspalveluun  ;D Ilmeisesti kokemukset kuluttajariitalautakunnan päätöksistä on ollut suotuisat, niin sinne halutaan suoraan lähteä. Esityksessään, jonka siis hylkäsin, myyjä esittää liikkeensä ja maahantuojan yhtenä instanssina, jonka vastuuna on korjata puolet kustannuksista. Tällä lupauksella on helppo ratsastaa, kun maahantuoja itse jo oli siinä vaiheessa luvannut kattaa 50% kuluista.

Sinänsä liikkeiden kilpailutuskin on tässä melko turhaa, kun uuden jakovaihteiston hinta on lähes kolme tonnia ja töitä siihen päälle "vain" n. 800 â,¬.
Octavia III Combi 1.8TSI 4x4 DSG -14
Superb II Combi 2.0TDI -13 ex
Audi A6 2.0TFSI -07 ex
Audi A6 2.4V6 -04 ex

TTO

Tutulta tuli kysymys, johon en osaa vastata. Kyseessä on suht tuore pre-FL Octavia III Scout (TDI DSG). Ratissa on kolme puolaa ja keskeltä alas menevässä puolassa on Scout-logo ja lisäksi kiiltävät kehykset puolassa olevassa aukossa. Nyt ajossa näihin Scout-merkin kehyksiin oli syttyneet punaiset valot. Mitä tämä tarkoittaa? (Itsellä ei ole Scouttia ja netistä löytyneiden ohjekirjojen kahlaaminen ja kiivas googlaaminen ei ole auttanut.)

jaakko

Allekirjoituksen autossa kuskin ikkuna toimii oudosti. Mukavuustoiminto lakkasi toimimasta jossain vaiheessa, ylös ja alas muutaman kerran ajamalla toiminto palautuu joksikin aikaa. Uusi ilmiö on, että kiinnilaitettaessa ikkuna menee ylös ja palautuu välittömästi noin puoleen väliin auki. Varovasti kiinni ajamalla onnistuu lähes, mutta jää hieman raolleen. Löytyisikö tähän vinkkejä, yliherkkä väliinjäämistunnistin vai mikä? Kiitoksia.
Nyt: Skoda Karoq 1.0 tsi -23
Ex: Skoda Octavia Combi 1.2 tsi -14
Skoda Octavia 1.9 tdi -01
Seat Toledo 1.9 D -96
useita muita
Skoda 120 LS -81

Klappi

Lainaus käyttäjältä: tycobb - 30.11.17 - klo:15:30
Määräaikaishuollossa huomattiin jakolaatikosta tihkuvan öljyä. Yllättäen tiivistesarjaa ei ole olemassa, joten ainoa tapa korjata on jakovaihteiston vaihto. Kustannusarvio 3700 â,¬, josta maahantuoja oli heti luvannut 50% goodwilliä. Octavialla ajettu 124 tkm vm. 2014.

Ensimmäinen neliveto ja heti käy näin  >:(

Minulla löydettiin ilmeisesti vastaava vika 90tkm huollossa. Vien auton tänään merkkiliikkeen tarkastukseen. Auto ollut minulla reilun vuoden ja olen ajanut noin 40tkm. Saa nähdä mitä tarjoavat.

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Klappi - 19.12.17 - klo:09:39
Minulla löydettiin ilmeisesti vastaava vika 90tkm huollossa. Vien auton tänään merkkiliikkeen tarkastukseen. Auto ollut minulla reilun vuoden ja olen ajanut noin 40tkm. Saa nähdä mitä tarjoavat.

Aika omituinen juttu. Onko tuo jakolaatikko mallia kertakäyttöinen? Eikö sitä saa purettua, vai eivätkö osaa/halua sitä tehdä? Jos pelkästään tiivistyksen takia alkaa vuotamaan, eikö tiivistemassoilla/liimoilla saa vuotoa loppumaan? Toki se vaatii laatikon purkamisen. Kyllähän noissa varmaan joku tiivistys on alkujaankin ollut.

Tuntuisi ihmeelliseltä heittää toimiva laatikko metalliromuihin pelkän öljyvuodon takia.

No volkkarin tuomio nokkavikaiselle Passatillinen oli koko kannen uusiminen about 2800 euron hintaan. En siihen lähtenyt vaan ostin uuden nokan, paininkupit ja laakerit. Hintaa jäi alle tonnin. Tässä jakolaatikko tapauksessa tuon kustannuksen toki kuuluisi mennä 100% myyjän/valmistajan piikkiin ja he voivat laatikon vaihtaa uuteen halutessaan. Itse tuosta en kyllä suostuisi maksamaan mitään kuluja.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Ouzi

Pari päivää ihmetelly miten kovaa ilmastointi puhaltaa ilmaa. Medium puhallus profiilissa laitoin. Ennen ollut Strong mut mielestäni paljon pienemmällä ollut ennen. Pitää seurata. Vai voisko joku ohjain boksi olla sökö :-[

tycobb

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 23.12.17 - klo:11:28
Aika omituinen juttu. Onko tuo jakolaatikko mallia kertakäyttöinen? Eikö sitä saa purettua, vai eivätkö osaa/halua sitä tehdä? Jos pelkästään tiivistyksen takia alkaa vuotamaan, eikö tiivistemassoilla/liimoilla saa vuotoa loppumaan? Toki se vaatii laatikon purkamisen. Kyllähän noissa varmaan joku tiivistys on alkujaankin ollut.

Tuntuisi ihmeelliseltä heittää toimiva laatikko metalliromuihin pelkän öljyvuodon takia.

Tässä jakolaatikko tapauksessa tuon kustannuksen toki kuuluisi mennä 100% myyjän/valmistajan piikkiin ja he voivat laatikon vaihtaa uuteen halutessaan. Itse tuosta en kyllä suostuisi maksamaan mitään kuluja.

Pitkän etsinnän jälkeen siihen löytyi tiivistesarja, mutta purkaessa on maahantuojan mukaan niin iso riski rikkoa laatikossa oleva kartio(?)laakeri, jolloin koko laatikko on joka tapauksessa vaihdettava, että suosittelevat suosiolla koko jakolaatikon vaihtoa. Jakolaatikon teoreettinen kestoikä on Skodan mukaan 250 000 km, jolloin omassa tapauksessa korvaus on 50%, kun se on about sen kestänyt. Omaan tajuuni tuo ei ihan noin mene, mutta minkäs teet.
Octavia III Combi 1.8TSI 4x4 DSG -14
Superb II Combi 2.0TDI -13 ex
Audi A6 2.0TFSI -07 ex
Audi A6 2.4V6 -04 ex

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: tycobb - 29.12.17 - klo:01:28
Pitkän etsinnän jälkeen siihen löytyi tiivistesarja, mutta purkaessa on maahantuojan mukaan niin iso riski rikkoa laatikossa oleva kartio(?)laakeri, jolloin koko laatikko on joka tapauksessa vaihdettava, että suosittelevat suosiolla koko jakolaatikon vaihtoa. Jakolaatikon teoreettinen kestoikä on Skodan mukaan 250 000 km, jolloin omassa tapauksessa korvaus on 50%, kun se on about sen kestänyt. Omaan tajuuni tuo ei ihan noin mene, mutta minkäs teet.

Oliko tuo 50% ensimmäinen tarjous? Jos oli, niin en tyytyisi siihen, vaan toteaisin että maksan 30%.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

mattinen

Lainaus käyttäjältä: tycobb - 11.12.17 - klo:21:09
Ilmeisesti kokemukset kuluttajariitalautakunnan päätöksistä on ollut suotuisat, niin sinne halutaan suoraan lähteä.
Tai sitten kyse on siitä, että myyjätaho laskee kuluttajariitalautakunnan pitkänpuoleisten käsittelyaikojen varaan. Toisin sanoen, myyjällä ei välttämättä ole tietoa tämäntapaisten kysymysten ratkaisukäytännöstä, mutta koska prosessi voi olla pitkä, ei se usko kuluttajan "lautakuntalinjalle" lähtevän. Eri toimintavaihtoehtoja pohdittaessa olisi varmasti hyötyä, jos lautakunnan ratkaisukäytännöstä olisi tietoa. Se antaisi selkänojaa päätöksentekoon ja neuvotteluihin myyjän kanssa. Taitaa vain olla niin, että käytännön selvittäminen ei aivan pienellä vaivannäöllä onnistu.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy