Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

Sami_84

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 03.09.17 - klo:21:59
Nyt on muutaman viikon ajan mittariston näyttö MFD aina silloin tällöin ollut pimeänä kun auton käynnistää. Ei näy edes kilometrejä mitä autolla on ajettu. Näytön saa yleensä takaisin toimintaan kun auton sammuttaa ja ovet lukitsee ja odottaa pari minuuttia. Harvemmin tosin tuohon leikkiin on aikaa. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa?


Itsellä kerran tehnyt vastaavan pimentymisen, palautui toimimaan taas kun seuraavan kerran lähdin liikkeelle. Huollossa eivät löytäneet syytä ja mitään vikakoodeja ei löytynyt.


Nykyinen:
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV Style Nordic Edition IV DSG VM.2023

Menneet:
VW Passat Variant 2.0 TDI DSG -21
Skoda Octavia Combi RS 4x4 TDI DSG -19
Skoda Octavia Combi 1.5 G-TEC DSG -19
Skoda Octavia Combi 1.4 G-TEC DSG -17
Audi Q5 2.0tdi -11
VW Golf Variant 1.4tsi dsg -12
VW Golf Variant 1.4tsi dsg -10

gunman

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 24.09.17 - klo:17:46
Ei taida missään vw-konsernin tuotteessa olla mittaristossa tuolle valoa. Valojen päälläolon näkee ainoastaan valokatkaisijasta, eli kun parkkivalojen kohdalla palaa vihreä valo, niin ajovalot ovat päällä. Loogista, eikö?  ;D

Eikös noissa ilman ajovaloautomatiikkaa olevissa ole merkkivalo mittaristossa, ainakin näin muistelen?
Sinänsä hölmöä, että sitä ei ole automatiikan kanssa..
Kulkineeni:
Nykyiset: Seat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive -17
Fiat Knaus Suntraveller -00
Exät:
VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion -12
VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08, Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98, Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

tet

Lainaus käyttäjältä: gunman - 25.09.17 - klo:13:40
Eikös noissa ilman ajovaloautomatiikkaa olevissa ole merkkivalo mittaristossa, ainakin näin muistelen?
Sinänsä hölmöä, että sitä ei ole automatiikan kanssa..

Eiköhän tuo ole tekniikan sukupolvesta riippuvainen. Atecassa on sama homma, joten lienee MQB-autojen ominaisuus. Kahdessa edellisessä autossa (Golf VI ja Octavia II FL) oli merkkivalo mittaristossa, vaikka molemmissa oli myös auto-asento valoisuustunnistimen kanssa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

markoolio87

Onko jollain tietoa mistä voisi johtua Start/Stop error (+moottorin merkkivalo), auton kun käynnistää niin satunnaisesti kierrokset nousee ->1300rpm ja moottori saattaa hieman täristä kuin kävisi huonosti ja 15s jälkeen kierrokset palaa normaaliin 1000<-. Käytetty vikakoodeissa ja vaihdettu 2 ja 4 sylintereiden sytyspuolat -> ei korjaantunut. Myöhemmällä uusi aika ja tutkitaan lisää.
Tekee tosiaan satunnaisesti ja joskus ei ilmota mitään merkkivaloa/erroria ja kierrokset nousee silti (kuin automaatti ryyyppy), ihan sama onko lämmin vai kylmä kone  ::)

Skoda Octavia 3, 2014, 1.2tsi
Aj. 129tkm

murekepäivä

Lokarista lähtee maalit, vajaa pari vuotta vanha auto, vajaa 25 000 km ajettu, 99% asfaltilla ajettu, lähinnä pk-seudulla. Ei vielä mikään mahdottoman iso alue, mutta lähteekö tuo leviämään? Kannattaako alkaa ruikuttamaan myyjän suuntaan?

Kuvia: https://www.dropbox.com/sh/myd6p9n1u3jzpc7/AABsu7CaCnAEU03wqlr8EIvKa
Å koda Octavia Combi 1.2 TSI DSG Style MY2016A

TTO

^Onko nuo kuvat etulokarista vai takapuskurista?

murekepäivä

Lainaus käyttäjältä: TTO - 27.09.17 - klo:14:45
^Onko nuo kuvat etulokarista vai takapuskurista?

Ã,,äh, jäi mainitsematta, takapyörän takaa, eli takapuskurista.
Å koda Octavia Combi 1.2 TSI DSG Style MY2016A

Mandons

Veikkaan että tuosta ei mitään korvauksia saa "nomaalia kulumista".
Octavia 1.8tsi dsg, 2018

TTO

Lainaus käyttäjältä: Mandons - 27.09.17 - klo:16:04
Veikkaan että tuosta ei mitään korvauksia saa "nomaalia kulumista".

Samoja ajatuksia. Jos viitseliäisyyttä riittää, niin marmorilta "kynsilakkapullo" paikkamaalia ja tököttelee sillä kulumat piiloon samalla kun paikkailee muutkin kiveniskut. Tuossa muovipuskurissa ei pohjatyötkään voi mennä pahasti pieleen. Itsellä on pykälän verran "nätimmin" kulunut ko. kulma ja olen paikkamaalila sitä hieman siistinyt silloin tällöin.

jannesn

Jep, tuo on aiheutunut ulkoisesta tekijästä joten ei korvata takuuseen. Eipä tuo paha tosiaan ole itse vähän meikata, sen verran näkymätön paikka kuitenkin.

Rauta7

Lainaus käyttäjältä: murekepäivä - 27.09.17 - klo:15:09
Ã,,äh, jäi mainitsematta, takapyörän takaa, eli takapuskurista.
Ongelman poistuu asentamalla roiskelevyt. Pitää nuo kiveniskuvauriot loitolla.
Golfkärry Mk 7.5

dav0

Lainaus käyttäjältä: Shape - 23.09.17 - klo:18:58
Anteeksi mitä.. Eli kokonaishinta vesipumpun vaihdolle siis 735 â,¬? Saman verran tai oikeastaan vähemmän maksaa jakopääremppa vesipumpun kera. Se vesipumppu maksaa luokkaa 50â,¬..

Vai vaihettiinko samalla jakopäähihna?
Kyllä, pelkälle pumpulle.
Tutkinta ensin 123e, Hammashihna I+A 356e, VP I+A 74e, Vesipumppu 127e, Pultti 1e, Jäähynesteet 14e, Ionipuhdistettu vesi 1e, O-Rengas 1e.
Itse siis maksoin setistä 294,83e

VHi

Juhannuksen aikoihin tulleella Octaviallani on nyt ajettu n. 15000 km ja muuten on auto toiminut oikein hyvin, mutta räminät ja nitinät vaivaavat. Mikä on palstan väellä kokemus, että otetaanko näitä huollossa todesta ja mikä olisi Pirkanmaan merkkihuolloista tällaiseen asiaan paras taho?

A-pilari oikealla puolella rätisee, kun painaa kojelaudan ja pilarimuovin alareunasta, niin ääni poistuu.

Sekä vasemman, että oikean puolen peilin seudulta kuuluu resonointia, syyllinen on se diskanttikaiuttimen(?) kohta. Kuskin puolella enemmän, matkustajan puolella satunnaisemmin.

Lisäksi ratin keskiö tai joku osa ohjauspylväässä rämisee aika ajoin. Toki kun huoltoon vie, niin ei tietenkään silloin :)

Toinen asia, miten korkealle oikein säädetyn käsijarrun kahvan pitäisi nousta? Omasta saa suht vaivattomasti vedettyä kahvan yli 70 asteen kulmaan. Lisäksi käytettäessä kahva narisee. Toki normaalisti vedän vain pari-kolme pykälää.

Ja nyt kun ruvettiin valittamaan, niin kuuluuko muilta polttoainesäiliöstä melkoinen loiske sisätiloihin kun pysähtyy esim. liikennevaloihin.

ropellihattu

Huoltopolitiikasta en osaa sanoa. On noita vissiin huolloissa fiksailtu.

Oma ei rämise, ei nitise. Tosin 10000km vähemmän mittarissa mutta kuitenkin.

Käsijarrukahva nousee mun autossa muutaman naksun. Tämä siis järkevällä kiskomisella.

Polttoainesäiliö saattaa loiskua täytenä, niin teki edellinen autokin täällä.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

mabe

Meillä sporttialustainen combi nitisee ristiriipuntatilanteissa. Eli kun yksi pylrä nousee isomman esteen päälle ja taas kun tasaantuu. Johtunee yhdystukiakselista.

Aiemmin nitisi mittariston alapuolella oleva harmaa muovilista, ei ole nyt vaivannut keskikesän jälkeen.

Käsijarru nousee normaalinykäisyllä sen 2 pykälää kuten ropelihatullakin, enempää en ole kiskonut.

Nyt kun uusi vielä on niin huoltoon vaan natinoita korjaamaan. Myyjäliike olisi kai paras siihen.

Dissection

Lainaus käyttäjältä: VHi - 30.09.17 - klo:22:15
Juhannuksen aikoihin tulleella Octaviallani on nyt ajettu n. 15000 km ja muuten on auto toiminut oikein hyvin, mutta räminät ja nitinät vaivaavat. Mikä on palstan väellä kokemus, että otetaanko näitä huollossa todesta ja mikä olisi Pirkanmaan merkkihuolloista tällaiseen asiaan paras taho?

A-pilari oikealla puolella rätisee, kun painaa kojelaudan ja pilarimuovin alareunasta, niin ääni poistuu.

Sekä vasemman, että oikean puolen peilin seudulta kuuluu resonointia, syyllinen on se diskanttikaiuttimen(?) kohta. Kuskin puolella enemmän, matkustajan puolella satunnaisemmin.

Lisäksi ratin keskiö tai joku osa ohjauspylväässä rämisee aika ajoin. Toki kun huoltoon vie, niin ei tietenkään silloin :)

Toinen asia, miten korkealle oikein säädetyn käsijarrun kahvan pitäisi nousta? Omasta saa suht vaivattomasti vedettyä kahvan yli 70 asteen kulmaan. Lisäksi käytettäessä kahva narisee. Toki normaalisti vedän vain pari-kolme pykälää.

Ja nyt kun ruvettiin valittamaan, niin kuuluuko muilta polttoainesäiliöstä melkoinen loiske sisätiloihin kun pysähtyy esim. liikennevaloihin.
Sun pitää ajaa aina joko ihan täydellä tai tyhjällä tankilla niin ei lotise 😂

rpuli

Viime viikonloppuna ostin liikkeestä vm. 2014 Skoda Octavia Combin ja tutustuessa huomasin alustan satunnaisesti natisevan ja narskuvan eestä ja takaa, kun ajaa hidastetöyssyihin, parkkihallikynnyksiin ja vastaaviin, jossa kori ja jousitus saa hieman enemmän tekemistä. Autossa speksien mukaan sport-alusta ja autolla ajettu 130 000 kilometriä. En natinaa koeajossa ehtinyt havaita ja autolla ajettu nätisti viikon verran. Tälle viikolle varasin huoltoajan asian selvittämistä varten ja siellä toivottavasti selviää syy. Jos/kun löytyy jotakin korjattavaa/vaihdettavaa niin kuuluuko tämän kaltainen vika autokaupan virhevastuuseen kokonaan, osittain vai ei ollenkaan? Onko muilla vastaavasta kokemusta?

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: rpuli - 02.10.17 - klo:22:36
Viime viikonloppuna ostin liikkeestä vm. 2014 Skoda Octavia Combin ja tutustuessa huomasin alustan satunnaisesti natisevan ja narskuvan eestä ja takaa, kun ajaa hidastetöyssyihin, parkkihallikynnyksiin ja vastaaviin, jossa kori ja jousitus saa hieman enemmän tekemistä. Autossa speksien mukaan sport-alusta ja autolla ajettu 130 000 kilometriä. En natinaa koeajossa ehtinyt havaita ja autolla ajettu nätisti viikon verran. Tälle viikolle varasin huoltoajan asian selvittämistä varten ja siellä toivottavasti selviää syy. Jos/kun löytyy jotakin korjattavaa/vaihdettavaa niin kuuluuko tämän kaltainen vika autokaupan virhevastuuseen kokonaan, osittain vai ei ollenkaan? Onko muilla vastaavasta kokemusta?
Olisit ottanut myyjäliikkeeseen yhteyttä vian korjausta varten. Nyt kun olet itse päättänyt viedä auton huoltoon, niin korvausten hakeminen jälkikäteen on vaikeampaa.

jopiira

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 02.10.17 - klo:23:12
Olisit ottanut myyjäliikkeeseen yhteyttä vian korjausta varten. Nyt kun olet itse päättänyt viedä auton huoltoon, niin korvausten hakeminen jälkikäteen on vaikeampaa.

Väärin. Ihminen saa tutkituttaa oman autonsa missä tahansa omaan piikkiinsä. Ennen korjaustoimenpiteiden aloittamista pitää antaa myyjä liikkeelle reilu mahdollisuus itse korjata tuotteen (tässä tapauksessa auton) vika tai puute.

Ominpäin jos ensin korjaa ja sitten kysyy niin sitten on hiljaista
Seat Leon ST 1.0 TSI, DSG vm. 2017

rpuli

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 02.10.17 - klo:23:12
Olisit ottanut myyjäliikkeeseen yhteyttä vian korjausta varten. Nyt kun olet itse päättänyt viedä auton huoltoon, niin korvausten hakeminen jälkikäteen on vaikeampaa.

Unohtuikin mainita eli ilmoitin asiasta ensin liikkeeseen ja huoltoaika on varattu liikkeen ilmoittamasta paikasta yhteistuumin. Yleisesti ottaen kiinnostaa kuuluuko tällaiset viat virhevastuun piiriin vai luokitellaanko tavanomaiseksi osan kulumiseksi, jonka korjaaminen menisi omasta pussista kokonaan.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: rpuli - 02.10.17 - klo:23:39
Unohtuikin mainita eli ilmoitin asiasta ensin liikkeeseen ja huoltoaika on varattu liikkeen ilmoittamasta paikasta yhteistuumin. Yleisesti ottaen kiinnostaa kuuluuko tällaiset viat virhevastuun piiriin vai luokitellaanko tavanomaiseksi osan kulumiseksi, jonka korjaaminen menisi omasta pussista kokonaan.
Vaikea sanoa kun ei tiedä mikä on vikana. 130tkm ja narina ainakin kuulostaa normaalilta kulumiselta, mutta jos se ilmenee selkeäksi viaksi, josta ei ostohetkellä ollut tietoa, niin myyjän piikkiin.

ropellihattu

Ottamatta kantaa siihen onko tuo normaalia, niin eikös pre-FL vakio-ominaisuuksiin kuulu tällaiset nitinät ja narinat? Notta tosiaan 130tkm mittarissa, niin voisin kuvitella, että liike neuvoo laittamaan radiota kovemmalle tai tulppaa korvaan. :D
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Gigaa

Lainaus käyttäjältä: rpuli - 02.10.17 - klo:22:36
2014 Skoda Octavia Combin ja tutustuessa huomasin alustan satunnaisesti natisevan ja narskuvan eestä ja takaa, kun ajaa hidastetöyssyihin, parkkihallikynnyksiin ja vastaaviin, jossa kori ja jousitus saa hieman enemmän tekemistä.

Itsellä liisarina 2014 combi normialustalla. Sekä edestä että takaa kuuluu natinaa hidasteissa. Jossain vaiheessa natina ei kuulunut, mutta alkanut taas uudelleen ja pahentunutkin. Huollossa eivät löytäneet vikaa eikä sitä myöten tehneetkään mitään. Jos auto olisi oma, niin olisin vaatinut tutkimaan enemmän.
Å koda Octavia Combi 1.6 TDI Style DSG 2018

peped

Lainaus käyttäjältä: Rauta7 - 27.09.17 - klo:16:23
Ongelman poistuu asentamalla roiskelevyt. Pitää nuo kiveniskuvauriot loitolla.

Vähän OT, mutta mitä suunnilleen kustantaa taka roiskelepät asennuksineen päivineen?
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

Gigaa

Lainaus käyttäjältä: peped - 03.10.17 - klo:12:42
Vähän OT, mutta mitä suunnilleen kustantaa taka roiskelepät asennuksineen päivineen?

Uuden auton tilauksen yhteydessä 74 euroa ainakin Vehossa.
Å koda Octavia Combi 1.6 TDI Style DSG 2018

ophaa

2015 octavia combissa natisi ja narskui apukuskin etupää hidastetöyssyissä ja montuissa, taisi alkaa joskus 30tkm ajettuna. Tutkittiin huollossa, mutta mitään ei löytynyt. Meni vaihtoon alkuvuodesta 2017 prefl octavia scoutiin ja nyt 25tkm ajettuna alkoi sama narina.

Eli taitaa olla ominaisuus  ::) kieltämättä ärsyttävä sellainen ja oletin, että moinen olisi saatu vielä faceliftin kynnyksellä pois.

LumiaJa

Onko muilla alkanut kuljettajan istuin nitkahtelemaan ärsyttävästi mutkissa? Siis tuntuu niinkuin se päällinen liikahtelisi eikä siis koko istuin. Pystyy myös itse nitkuttelmaan käsin tuota eli joku ruuvi tai muu on löysässä. Olen yrittänyt asiaa tutkia, mutta kaikki ruuvit istuimen alla on todella tiukassa ja itse pehmusteelle en löydä mitään kiristysmahdollisuuksia.

Niin ja kyseessä siis bensa Rs vm 2014

japatus

Itsellä ollut nyt käytössä 3 kuukautta Octavia compi facelift. Häiritsevästi etenkin moottoritiellä kuuluu sisätiloihin humina, en ole varma kuuluuko turvöykotelosta vai ovien karmien kohdalta, mutta tosiaan kuskin et vänkärin puolelta jostakin se ääni tulee. Kaupunkiajossa sitä ei huomaa.
Toisena mikä on häiritsevänä tekijänä ollut niin jostakin kuuluu resonointia, joka häiritsee myös. Koittanut testata että tuleeko hansikaslokerosta, silmälasikotelosta, b pilareista mutta en ole vielä saanut paikallistettua ko. ongelmaa.
Ajossa: MY18 Octavia Combi Style 1.0TSI, DSG, Candy White

jaakko

Kuskin turvavyö on rispaantunut loppukesän aikana, paikka on vyön "etureunassa" soljen molemmin puolin kun vyö on kytketty.

Ei oo aiemmissa autoissa tällaista vaivaa ollut. Vaatteista en sellaisia ulkonemia löytänyt, joka olisi voinut rispaantumisen aiheuttaa. Kokemuksia tällaisesta?
Nyt: Skoda Karoq 1.0 tsi -23
Ex: Skoda Octavia Combi 1.2 tsi -14
Skoda Octavia 1.9 tdi -01
Seat Toledo 1.9 D -96
useita muita
Skoda 120 LS -81

philtu

Lainaus käyttäjältä: jaakko - 10.10.17 - klo:15:13
Kuskin turvavyö on rispaantunut loppukesän aikana, paikka on vyön "etureunassa" soljen molemmin puolin kun vyö on kytketty.

Ei oo aiemmissa autoissa tällaista vaivaa ollut. Vaatteista en sellaisia ulkonemia löytänyt, joka olisi voinut rispaantumisen aiheuttaa. Kokemuksia tällaisesta?

Kannattaa tarkistaa b-pilarin muovi, jonka läpi turvavyö kulkee, että onko turvavyö kuluttanut siihen uran joka "syö" turvavyötä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy