Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

Raimo247

Mikähän se on sellainen front right side-light, joka nyt pitäis tsekata...? Kaikki valot toimii.

Vai olisko vaan vasemmalla tullut niin hyvin täytettyä pissapoika, että alla olevat liittimet ovat kahden päivän jälkeenkin niin märkiä, että tätä tarjoaa...? Ohjekirjasta ei ihan äkkiä löydy tuollaista lamppua ollenkaan.
Talossa
Kodiaq Style 2020 MY20 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq Style 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq L&K 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG

Ex:
Kodiaq Style 2017 MY18 4x4 2,0 TSI DSG
Octavia Combi Elegance 2014 MY15 4x4 1,8 TSI DSG

NPR

"Front right sidelight" tarkoittaa oikeanpuoleisessa umpiossa olevaa parkkipolttimoa, joka saa aikaan nuo kuvassa näkyvät viivat umpion sisällä:



Polttimo on muistaakseni vakiona sinilasinen (tyyliin Philips WhiteVision) W5W-lasikantapolttimo:

Volvo XC60 T8 R-Design -20

Ex:
Skoda Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K -18
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG Style -16

Raimo247

Jaa, ei se olekaan ledi..

Ja silti tuo toimii. Lanka voi tietysti olla sen verran poikki, että diagnostiikka ei mene läpi, mutta oikealla virralla palaa.
Talossa
Kodiaq Style 2020 MY20 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq Style 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq L&K 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG

Ex:
Kodiaq Style 2017 MY18 4x4 2,0 TSI DSG
Octavia Combi Elegance 2014 MY15 4x4 1,8 TSI DSG

TTO

Lainaus käyttäjältä: Raimo247 - 24.12.16 - klo:11:18
Jaa, ei se olekaan ledi..

Ja silti tuo toimii. Lanka voi tietysti olla sen verran poikki, että diagnostiikka ei mene läpi, mutta oikealla virralla palaa.

On se Led-nauha ledi, mutta kyse ei ole siitä. (Kuvittelen, että NPR:n viesti meni ohi.)

Petunet

Siellä on erikseen LED-nauha ja sivuvalo "Sidelight" W5W joka valaisee nuo raidat:


Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

kimmu

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 14.12.16 - klo:20:18
No niin..
Vaihdettiin polttimot, edelleen keltaista näyttää. Pienen keskustelun jälkeen vaihdettiin umpiot, ja perskuta sentään, edelleen on keltaiset soikiot.
Umpioiden vaihdon jälkeen on kyllä huomattavasti pienemmät soikiot, mutta aivan selkeät keltaiset kuitenkin.
Pitää vaikka huomenna laitella kuvia tänne, raatikin voi ottaa asiaan kantaa.
Miten ihmeessä voi olla noin? Umpiotkin vaihtoivat maahantuojan sen kummemmin kommentoimatta.
Uutena olivat aivan kirkkaat koko alueeltaan, parisen viikkoa sitten kellastuivat. Eikä vika liene omissa silmissäkään, kun vaimokin huomaa saman ilmiön.

Onpa omituista. Ballastit?

Keksivätkö huollossa noihin mitään vai onko keltaiset läikät ominaisuus?
Sain juuri uuden auton tehtaalta ja siinä on kanssa keltaiset läikät. valojen kääntyessä keltaiset läikät kulkevat mukana, eli lähde on ilmeisesti polttimossa tai sen lähellä heijastimessa.
Mustaan tiehen nuo melkolailla häviää, mutta lumipeitteisellä tiellä sitten näkyvät koko ajan.

icemii

Veikkaan että läikät johtuu optiikan ja sen sisällä olevan kaukovloa tekevän linssin ´yhteensopivuudesta´
Näkyykö pitkilläkin ne?

Bonneville

Kaksi pientä sinkkikukkaa takaluukussa, -14 55tkm ajettu farkku.

Aiemmin mainitsin jarrujen häviämisestä sateella, ne muuten ihan oikeasti häviävät!
Tein testin, reilun 100km/h vauhdista kun tuuppasi jarrut pohjaan niin auto meni valehtelematta kymmeniä metrejä ennen kuin mitään tapahtui ja tällöinkin huomasi selvästi että vain toisen puolen jarrut ottivat, eli kaarto vasemmalle ja sitten vasta jarrutti suoraan.

Sama tilanne kun hirviä hyppii tielle.. scary shit.

Täytyy kysyä 60tkm huollossa asiasta + sinkkikukista.

Ocu 3 -19 1.5TSI DSG

teholopa

Lainaus käyttäjältä: Bonneville - 27.12.16 - klo:14:42

Aiemmin mainitsin jarrujen häviämisestä sateella, ne muuten ihan oikeasti häviävät!
Tein testin, reilun 100km/h vauhdista kun tuuppasi jarrut pohjaan niin auto meni valehtelematta kymmeniä metrejä ennen kuin mitään tapahtui ja tällöinkin huomasi selvästi että vain toisen puolen jarrut ottivat, eli kaarto vasemmalle ja sitten vasta jarrutti suoraan.

Sama tilanne kun hirviä hyppii tielle.. scary shit.

Täytyy kysyä 60tkm huollossa asiasta + sinkkikukista.

tämä tuli havaittua itsekin jouluaattona. Ajoin PK seudulta pohjoiseen illalla/yöllä ja liikennettä ei juurikaan ollut, joten ensimmäisen kerran jarrua tuli käytännössä painettua vasta 300km ajon jälkeen kun ramppiin poistuin. Sillä normaalilla voimalla, millä jarrua painaa, niin ei tapahtunut kirjaimellisesti mitään... Lisää poljinvoimaa niin alko hidastumaan jo, ja homma korjaantu kuin käytti polkimen ylhäällä ja polkasi uudestaan sydämensä kyllyydestä. Ei tullut sellaista fiilistä, että autoa ei saa pysähtymään, mutta WTF fiilis kylläkin... Tietääpähän ensi kerralla, että jos on ajanut pidemmän matkan vesiloskakelissä, niin ei kannata ramppiin laskea sitä satasta - ainakaan ihan päätyyn asti.

78tkm ajettu '14. En ole aikaisemmin moista huomannut, en tosin ole tuollaisessa vesikelissä noin pitkää matkaa ajanutkaan jarruttelematta.


gunman

Tämä jarruttomuus on tunnettu ongelma ainakin VAG-vehkeissä.
Omassakin kulkineessa loskakelillä, tai vaihtoehtoisesti kunnon vesisateella, jarrut eivät yksinkertaisesti toimi sillä
ekalla polkaisulla.

Se kyllä täytyy sanoa, että ongelma on tässä tiguanissa isompi, kuin aiemmissa octaviassa ja cordobassa.
Niissä se tuli esiin ainoastaan ääriolosuhteissa.
Kulkineeni:
Nykyiset: Seat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive -17
Fiat Knaus Suntraveller -00
Exät:
VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion -12
VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08, Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98, Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

Quattro A4

Lainaus käyttäjältä: gunman - 27.12.16 - klo:18:48
Tämä jarruttomuus on tunnettu ongelma ainakin VAG-vehkeissä.
Omassakin kulkineessa loskakelillä, tai vaihtoehtoisesti kunnon vesisateella, jarrut eivät yksinkertaisesti toimi sillä
ekalla polkaisulla.

Se kyllä täytyy sanoa, että ongelma on tässä tiguanissa isompi, kuin aiemmissa octaviassa ja cordobassa.
Niissä se tuli esiin ainoastaan ääriolosuhteissa.

Itse en ole Audissani tuota ominaisuutta havainnut. Tosin jarrut pitävät selvää rahinaa kylmänä. Varsinkin viime päivinä, kun on ollut kosteaa, niin tuo rahina on ollut voimakasta. Muutamat jarrutukset ja jarrut lämpöiseksi, niin rahina lähes häviää. Pientä ääntä noista kuuluu lämpöisenäkin. Jarrupalat ovat kylläkin alkuperäiset ja mittarissa rapiat 87tkm.
1.6 Mitsubishi Carisma (1999)
2.0 Mazda 6 (2003)
2.5 Volvo S40 T5 (2005)
2.0 Audi A4 quattro (2009)
2.0 BMW 320i xDrive (2015)

kimmu

Lainaus käyttäjältä: icemii - 27.12.16 - klo:13:51
Veikkaan että läikät johtuu optiikan ja sen sisällä olevan kaukovloa tekevän linssin ´yhteensopivuudesta´
Näkyykö pitkilläkin ne?

Pitkät päällä läikät pysyvät samassa paikassa kuin pelkillä lähivaloilla ja pitkien alueella ei näy keltaista ollenkaan.
Luultavammin ominaisuus on noissa linssseissä, josta tuo valo tulee.

Killer

Lainaus käyttäjältä: kimmu - 28.12.16 - klo:07:01
Pitkät päällä läikät pysyvät samassa paikassa kuin pelkillä lähivaloilla ja pitkien alueella ei näy keltaista ollenkaan.
Luultavammin ominaisuus on noissa linssseissä, josta tuo valo tulee.

Sama täälläkin tuon keltaisen raidan ominaisuus. Ollut uudesta asti ja nyt 3700km ajettuna näkyy edelleen.
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Killer - 28.12.16 - klo:09:30
Sama täälläkin tuon keltaisen raidan ominaisuus. Ollut uudesta asti ja nyt 3700km ajettuna näkyy edelleen.

Huollon mukaan on ok, en viitti alkaa enää vääntämään.
Onhan nuo uudet umpiot nyt paljon paremmat kuin orkkiset olivat. Noissa keltaiset viivat ovat vain siinä keskellä missä tulee se nosto ylöspäin.
Orkkiksissa en huomannut liki kahteen vuoteen mitään pystysuuntaista keltaisuutta, kunnes parin viikon aikana menivät ihan keltaisiksi, valkeaa oli vain sivureunoissa.
Ja tuo keltainen alue siis kasvoi koko ajan. Ei niillä tahtonut hiemankaan mustemmalla kelillä nähdä enää tietä.

Jännityksellä odottelen miten noiden kanssa tulee käymään. Onneksi kyseessä on käyttöetuauto, joten omasta kukkarosta mahdolliset uudet umpiot eivät tule menemään.
Mutta kyllä hirvittäisi, jos olisi oma pirssi, kas kun maaliskuussa 2017 menee takuu umpeen. Reilu pari vuotta tällä vielä ajetaan, meneekö siinä ajassa uudelleen kokokeltaisiksi  :o

Ja tällaista keltaista kohtaa ei entisessä 2011 Elegance Octaviassa ollut koko aikana havaittavissa. Kyllä tuo taitaa olla ihan tämän uudemman korimallin umpioiden ominaisuus.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

psxgamer

Tänään käytin autoa pitkästä aikaa konepesussa ja yllätyksekseni jälkitutkimisen jälkeen löysin bensaluukun kohdalta tämmöisen jäljen:



Yritin hellästi katsoa lähtisikö tämä pienellä hankaamisella pois, mutta eipä lähtenyt. Olisiko tuosta pinnasta lakka mennyt? Jos bensa tipat tippuu luukusta aina tankatessa niin voiko tälläistä jälkeä syntyä? Melkein mahdotontahan sitä bensa tippojen tippumista on välttää ja vanha Leon ei 4,5 vuodessa ollut siitä moksiskaan. Ensin epäilin pesun aiheuttamaksi, mutta vaikea uskoa, että juuri tankin alapuolelle olisi tämmöinen jälki syntynyt.

esko

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 29.12.16 - klo:19:44
Tänään käytin autoa pitkästä aikaa konepesussa ja yllätyksekseni jälkitutkimisen jälkeen löysin bensaluukun kohdalta tämmöisen jäljen:



Minulla oli aikanaan samanlainen ongelma moottoripyörän tankin kanssa. Bensaa tuli tankista tankkauksen jälkeen kuumalla ilmalla kun tankki oli tankattu piripintaan ja pyörä jäi seisomaan auringon paisteeseen. Pyörässä oli takuu ja kun palasin kotimaahan ulkomaan matkalta sain uuden tankin takuuseen.
Bensa oli mennyt lakan alle, tankin maalaus / lakkaus olisi ollut toinen vaihtoehto, mutta maahantuoja antoi uuden tankin kun lähetin vanhan heille.



Yritin hellästi katsoa lähtisikö tämä pienellä hankaamisella pois, mutta eipä lähtenyt. Olisiko tuosta pinnasta lakka mennyt? Jos bensa tipat tippuu luukusta aina tankatessa niin voiko tälläistä jälkeä syntyä? Melkein mahdotontahan sitä bensa tippojen tippumista on välttää ja vanha Leon ei 4,5 vuodessa ollut siitä moksiskaan. Ensin epäilin pesun aiheuttamaksi, mutta vaikea uskoa, että juuri tankin alapuolelle olisi tämmöinen jälki syntynyt.

b1mpo

Tuo voi lähteä vaikka punaisella autoglymillä, liuottimella tai viimeistään myllyttämällä. Polttoaine on vain "levinnyt" tuohon lian kanssa. Itsellä kerran jäi dieseliä pitkäksi aikaa ja oli saman näköinen, lähti pois jälkiä jättämättä. Ei vain pelkkä pesu riittänyt.

Ps. Aika naarmuinen on auto, kaipaisi myllytystä muutenkin.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

psxgamer

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 29.12.16 - klo:20:32
Tuo voi lähteä vaikka punaisella autoglymillä, liuottimella tai viimeistään myllyttämällä. Polttoaine on vain "levinnyt" tuohon lian kanssa. Itsellä kerran jäi dieseliä pitkäksi aikaa ja oli saman näköinen, lähti pois jälkiä jättämättä. Ei vain pelkkä pesu riittänyt.

Kiitoksia vinkeistä. Pitää katsoa uskallanko itse lähteä liuottimella tuota puhdistelemaan vai vienkö suoraan pajalle. Osaavatpahan ehkä samalla katsoa onko tosiaan lakka lähtenyt, itse en sitä mistään huomaa.

Jos joku osaa suositella tähän hyvää ammattilaista Helsingistä, saa mainostaa.

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 29.12.16 - klo:20:32Ps. Aika naarmuinen on auto, kaipaisi myllytystä muutenkin.

Huomasin itsekin kuvista kun mainitsit. On tosiaan pari viirnua liikaa näin uudeksi autoksi. En ymmärrä mistä näitä aina tulee, olisi vissiin pitänyt hommata se vahaus ennen auton noutoa...

b1mpo

Tumma väri on paha. Itse päätin, ettei neljän mustan auton jälkeen enää mustaa tai oikein tummaa, näkyy naarmut ja hologrammit liiankin herkästi, vaikka puhtaana edustavia ovatkin.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 30.12.16 - klo:08:32
Huomasin itsekin kuvista kun mainitsit. On tosiaan pari viirnua liikaa näin uudeksi autoksi. En ymmärrä mistä näitä aina tulee, olisi vissiin pitänyt hommata se vahaus ennen auton noutoa...

Käytätkö konepesussa autoa?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

psxgamer

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 30.12.16 - klo:08:53
Käytätkö konepesussa autoa?

Käytän aina silloin tällöin kun auto on oikein likainen. Tätä autoa olen ehkä vain 2-4 krt käyttänyt koko ensimmäisen vuoden aikana. Konepesunhan pitäisi periaatteessa olla turvallisempi vaihtoehto kuin vaikka TI hallien? TI pesussa sitten useammin.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 30.12.16 - klo:09:13
Käytän aina silloin tällöin kun auto on oikein likainen. Tätä autoa olen ehkä vain 2-4 krt käyttänyt koko ensimmäisen vuoden aikana. Konepesunhan pitäisi periaatteessa olla turvallisempi vaihtoehto kuin vaikka TI hallien? TI pesussa sitten useammin.

Tullut sen verran monta konepesussa käytettyä autoa nähtyä elämäni aikana, että en kyllä omaa autoani vie konepesuun. Tottakai markkinamiehet sanoo, että konepesu on turvallisempi kuin oikea oppinen käsinpesu. Toki amatööri voi käsinpesullakin pilata maalipinnan ja yleisin syy on veden pihtailussa ja unohdetaan kunnon huuhtelu näin talvisaikaan.

http://yle.fi/uutiset/3-5533580

Yksi pointti:
http://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/2014-12-09/%C3%84l%C3%A4-tee-n%C3%A4in---Yle-Moni-naarmuttaa-autonsa-itse---ja-syytt%C3%A4%C3%A4-siit%C3%A4-autopesulaa-3257716.html

"Sohlbergin mukaan usein tutkimuksissa selviää myös, että autojen naarmut ovat erisuuntaisia kuin harjapesulaitteissa syntyvät. Hänen mukaansa useimmat naarmut on aiheutettu käsiharjalla. "
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

b1mpo

Likainen auto ja lumen poisto harjalla on myös paha..
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Macross

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 30.12.16 - klo:09:49
Likainen auto ja lumen poisto harjalla on myös paha..

Sen takia tätä enempää ei lumesta putsatakkaan.

Petunet

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 29.12.16 - klo:19:44
...Yritin hellästi katsoa lähtisikö tämä pienellä hankaamisella pois, mutta eipä lähtenyt. Olisiko tuosta pinnasta lakka mennyt?

Tuskin on lakka- tai maalipinta vaurioitunut.
Koita puhdistaa apteekin bensiinillä tai vaikka Autoglymin Extra Gloss Protection vahalla.
Noilla omista autoista ja prätkistä on lähtenyt polttoainetahrat.



Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

b1mpo

Autoglymin punaista suosittelen ensimmäisenä, se on puhdistava vaha. Sillä lähtee melkein kaikki. Sitten järeämmät keinot.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

psxgamer

Kiitos Petunet & b1mpo! Pitää huomenna ostaa kaupasta tuota punaista Autoglymiä ja toivoa, että sillä lähtee.

b1mpo

Tuota punaista glymiä sen takia suosittelen, koska se vahaa samalla ja sitä löytyy joka paikasta melkein.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

b1mpo

Yksi "vika" ollut itellä uudesta asti ja huollossa sitten täytyy mainita. Webasto antaa polttoainepumpulta vikakoodin. Se toimii kyllä ja siksi en ole jaksanut välittää. Kerran nollasin sen ja sittemmin tullut uudestaan.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Petunet

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 30.12.16 - klo:17:10
Autoglymin punaista suosittelen ensimmäisenä, se on puhdistava vaha. Sillä lähtee melkein kaikki. Sitten järeämmät keinot.

Itsekin vahaan ensin "punaisella" Super Resin Polish -vahalla mutta polttoainetahrojen liuottamiseen tuo "kultainen" toimii paremmin.
Se on itsekin hyvin nestemäistä joten ehkä siksi.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy