Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

oranki

1,8 TSI Elegance Combi 2013. Tuli äskettäin 100 000 mittariin. Laitan tähän päivityksen kilometrien mittaan ilmenneistä vioista ja omituisuuksista.
-alussa tosi heikko suuntavakavuus, pyöräkulmat olivat reippaasti pielessä, säädön jälkeen ajettavuus on suorastaan erinomainen
-kojelaudan tienoilla kuskin puolella voimakas sirinä, laiteltiin pehmusteita sinne tänne, vaihdettiin mittaristo, lopulta ääni poistui kuskin puoleisen ilmasuuttimen vaihdolla
-vasen xenon sammuili, ensin vaihdettiin lamppu, vika korjaantui lopulta ohjausyksikön vaihdolla
-rengaspaineista hälyttelee erityisesti talvirenkailla, en viitsi enää paineita tarkistaa vaan kuittaan hälyn pois
-talvella joskus harvoin Front assistant hälyttää äänellä ja punaisella, epäilen rosoisia lumipenkkoja ja teräskaiteita syyllisiksi - ehkä olen väärässä, hätäjarrutusta ei ole tehnyt
-toinen ulkopeili "rouskuttaa" oietessaan ajoasentoon, peili uusittiin
-tehtaan jäljiltä kesärenkaat olivat epätasapainossa ja yksi rengas huonosti vanteella (pystyheittoa)
-vänkärin ulkokahva oli niin jäykkä, että oven luuli olevan lukossa, kaikki rasvattiin eikä ongelmaa enää ole
-takaoven tiivisteen liitos aukesi takayläkulmasta, liimattiin
-toinenkin peili uusittiin rouskutuksen takia
-oikeaan xenoniin vaihdettu lamppu pariin otteeseen, koska syttyy hitaammin kuin toinen, ei korjaannu, lienee ohjausyksikön ominaisuus
-huohotinventtiili vaihdettiin käyntihäiriön ja kylmänä käynnin vuoksi, jotakin outoa lämpötilan säätöön jäi, koska mittari vaeltelee kesälläkin
-pieniä sirinöitä kuuluu mm. peilin jalan muovisuojus
-parillisten vaihteiden kytkin alkoi ravistamaan 90 000 kohdalla ja ravistus tuntuu lisääntyvän
-takaiskarit vaihdettiin 90 000 huollossa kopinan takia
-tavaratilan peite on osin irronnut "kelaltaan" ja roikkuu toiselta reunaltaan ikävän näköisesti
-valojen automaattinen ohjaus on aika erikoinen, joissakin tilanteissa lähinnä vasen metsä on valaistu eikä tien oikeaa reunaa näe kunnolla
Muuten, öljyä ei ole lisätty kertaakaan huoltojen välillä.



TTO

Lainaus käyttäjältä: oranki - 20.05.16 - klo:13:51
1,8 TSI Elegance Combi 2013. Tuli äskettäin 100 000 mittariin. Laitan tähän päivityksen kilometrien mittaan ilmenneistä vioista ja omituisuuksista.

-tavaratilan peite on osin irronnut "kelaltaan" ja roikkuu toiselta reunaltaan ikävän näköisesti
Muuten, öljyä ei ole lisätty kertaakaan huoltojen välillä.

Ihan kattava lista "perusongelmista".

Täällä peitteessä ilmeisesti vähän samaa oiretta 50 tkm kohdalla.

Samoin ei ole tarvinnut öljyä lisätä 1.8 TSI:hin.

Kenen piikkiin iskarien vaihto meni?

oranki

Iskarit menivät takuuseen. En kylläkään tiedä kaikkea laskutettua, koska auto on liisari. Mutta ainakaan lamput eivät huollon mukaan mene takuuseen.

kaide

Lainaus käyttäjältä: oranki - 20.05.16 - klo:13:51

-parillisten vaihteiden kytkin alkoi ravistamaan 90 000 kohdalla ja ravistus tuntuu lisääntyvän


Tästäkö se perhana johtuu että varsinkin kutosella ylämäessa ja erityisesti kevytkin kärry perässä auto ravistaa ihan tolkuttomasti ?
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

JiiJii71

#3514
Takapyörän laakeri (kuskin puoli) alkoi jurnuttamaan ja käsijarrun nuppi lähti irti. Käyttöönotto 6/14 ja nyt ajettu +142tkm. Auto alkaa vissiin aistimaan, että on vaihtumassa nuorempaan. ;D
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: oranki - 20.05.16 - klo:13:51
1,8 TSI Elegance Combi 2013. Tuli äskettäin 100 000 mittariin. Laitan tähän päivityksen kilometrien mittaan ilmenneistä vioista ja omituisuuksista.

-alussa tosi heikko suuntavakavuus, pyöräkulmat olivat reippaasti pielessä, säädön jälkeen ajettavuus on suorastaan erinomainen
*sama vika. Korjasivat etupyörin kulmia, takapyörissähän ei ole juurikaan säätöjä näissä jäykän taka-akselin malleissa. Ei korjaantunut, on edelleenkin erittäin herkkä sivusta tulevalle tuulelle.

-talvella joskus harvoin Front assistant hälyttää äänellä ja punaisella, epäilen rosoisia lumipenkkoja ja teräskaiteita syyllisiksi - ehkä olen väärässä, hätäjarrutusta ei ole tehnyt
*Front Assit hälyttää tämän tästä. Otettu pois päältä.

-toinen ulkopeili "rouskuttaa" oietessaan ajoasentoon, peili uusittiin
*molemmat peilit "rouskuttavat". Rouskuttakoon, vaihdetaan sitten kun ei enää toimi

-pieniä sirinöitä kuuluu mm. peilin jalan muovisuojus
*sirinöitä kuuluu kojelauan sisältä, etuovista ja pelkääjän paikan niskatuen sisältä.

-takaiskarit vaihdettiin 90 000 huollossa kopinan takia
*etuiskarit vaihdettiin pyynnöstä ennen 1000 km. Olivat vialliset

Muuten, öljyä ei ole lisätty kertaakaan huoltojen välillä.
*öljyä lisätty nyt 1 litra. Kilometrejä mittarissa 18.000. Ei taida riittää ensimmäiseen huoltoon asti.

Kommentit tuolla ylhäällä riivien välissä. Oma siis 1.4 TSI Elegantti
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

psxgamer

Kylläpä Bolero on alkanut oikuttelemaan ihan kunnolla. Tällä viikolla käynnistyksen yhteydessä Boleron boottaaminen kesti hyvin kauan ja kun teki valinnan mennä vaikka musiikkiin, kesti tämä oikein pitkään.

Tänään sitten koko Boleron puhelin ominaisuus bluetoothin kera lakkasi toimimasta. Koko puhelimeen ei enää päässyt:



Ei auttanut vaikka sammutti näytin, otti autosta virrat ja lukitsi ovet ja jne. Ei auttanut vaikka resetoi koko Boleron asetukset pariinkin otteeseen. Lopulta tämä lähti pois kun auton antoi olla sammuksissa muutaman minuutin ja jatkoi ajoa. Toivottavasti ei tule takaisin ja toiminta olisi vähän luotettavampaa jatkossa. Skoda Update Portalissa ei toki mitään päivityksiä ole tarjolla...

cannon

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 05.04.16 - klo:20:26
Tuli ensimmäinen "vika"...Käynistin auton ja lähdin liikkelle, huomasin että ajotietokoneen näyttö pimeänä eikä lähtenyt päälle vaikka mitä olisi tehnyt. Radio toimi normaalisti mutta tietenkään ei näytöllä sekään näkynyt kun ei mitään muutakaan tietoa.
Sammutin auton ja starttasin uudelleen, ei mitään vaikutusta, vasta kun auto oli ollut pysähdyksissä pitemmän ajan näyttö heräsi eloon..
Onko muilla ilmennyt vastaavaa vikaa ja onko tuo aiheuttanut mitä toimenpiteitä vai onko vain ohimenevä ilmiö??
Lainaus käyttäjältä: cannon - 05.04.16 - klo:20:52
Juuri oli auto huollossa ja valitin samasta viasta. Päivittivät softan. Ja ohjeeksi sain, että jos uusiutuu pitää ottaa videokuvaa ja lähettää huoltoon todisteeksi. Sieltä ovat tehtaaseen (vai oliko se maahantuojaan) yhteydessä tuon videon kanssa ja mahdollisesti menee koko yksikkö sitten Skodan piikkiin vaihtoon.
Lainaus käyttäjältä: cannon - 17.05.16 - klo:16:53
En tiedä oliko päivitystä kuitenkaan tehty tuossa em. huollossa - ainakin vika uusiutui. Sain sen videoitua ja toimitin huoltoon evidenssiksi. Taas tarjottiin päivitystä, jonka piti olla uusi versio  ::) ja se varmasti korjaa vian. Taas auto huoltoon ja päivitettäväksi. Ja ketut, ei onnistunut. Nyt taas odotellaan tehtaalta tietoa, mitä tehdään. Saas nähdä ilmoitetaanko siitä mitään, edellinenkin vianilmoitusmaili olisi jäänyt ilman vastausta jos ei olisi itse kysellyt perään. Vähän alkaa luottamus huoltoon karista.  >:( Onneksi ei ole tuon isompaa vikaa.

Ei tuo Boleron näytön pimenemisen korjaaminen tunnu kovin helppoa olevan. Huollosta ohjeistetaan itse korjaamaan vika, jota eivät siellä saa kuntoon. Nyt korjausarvontahatusta vedettiin insinööribuutti, eli asetusten nollaaminen, tee se itse -tyyliin. Joopa joo...
Nykyinen Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2014
Edellinen  Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2009

kaide

Lainaus käyttäjältä: cannon - 25.05.16 - klo:14:14
Ei tuo Boleron näytön pimenemisen korjaaminen tunnu kovin helppoa olevan. Huollosta ohjeistetaan itse korjaamaan vika, jota eivät siellä saa kuntoon. Nyt korjausarvontahatusta vedettiin insinööribuutti, eli asetusten nollaaminen, tee se itse -tyyliin. Joopa joo...

Mulla vaihdettiin koko laite takuuna . Sekoili ja välillä lakkasi  kosketusnäyttö reagoimasta .  En jaksanu inttää niin nauhotin kännykällä videopätkiä vikatilanteista ja marssin Laakkoselle. Vaihtui samantien ja viat poistui
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

HAL9000

Nyt on taas kesärenkaisiin vaihtdon jälkeen ollut pari vähän tuulisempaa päivää ja juuri noina päivinä vähän duuniteissua. Enkä voi kuin ihmetellä,sitä kuinka tätä autoa saa paimentaa tuulessa. Vähän kovempi puuska saa auton selkeästi muuttamaan suuntaansa. Ei paljoa irroitella katsetta tiestä tällä.

Kävin kuitenkin jo ensimmäisen tuhannen kilsan aikana pyytämässä renkaiden suuntuksen, jonka myös tekivät. Ehkä se vähän muutti autoa, mutta kuitenkin, surkea esitys. En muista koska olisin ajanut näin suuntaherkkää autoa.

Niin ja 16" vakiopyörillä ajelen.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

gunkku

Nyt joutui ensimmäistä kertaa lisäämään öljyä bensa Räsään. Kaksi ekaa vaihtoväliä mennyt ilman lisäilyjä. Nyt ajettu 10tkm suunnilleen edellisen vaihdon jälkeen ja pim check oil level ja alarajassahan se oli. Reilu puoli litraa laitoin, että ollaan puolivälissä asteikkoa. Onko muilla ollut tarvetta lisäillä?

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: gunkku - 31.05.16 - klo:09:38
Nyt joutui ensimmäistä kertaa lisäämään öljyä bensa Räsään. Kaksi ekaa vaihtoväliä mennyt ilman lisäilyjä. Nyt ajettu 10tkm suunnilleen edellisen vaihdon jälkeen ja pim check oil level ja alarajassahan se oli. Reilu puoli litraa laitoin, että ollaan puolivälissä asteikkoa. Onko muilla ollut tarvetta lisäillä?

Nyt vajaa 20tkm mittarissa ja litran laittanut.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

konga

Vaikuttaisi siltä,että nuo octavian tehdastummennukset eivät ole riittävät pienelle lapselle. 3kk poika ainakin reagoi noista läpitulevaan auringonvaloon,aikuiselle kyllä ihan hyvät. Tämmöinen huomio vain tehty. Pitää laittaa lisäksi noihin jotkut imukuppi suojat varmaan.
Nykyinen Auto: 2014 cupra leon
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19632.0

Kuvia viimevuosien Autoista joita omistanut:
http://www.flickr.com/photos/100144176@N05/

Bonneville

Ocu 3 -19 1.5TSI DSG

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: konga - 31.05.16 - klo:10:47
Vaikuttaisi siltä,että nuo octavian tehdastummennukset eivät ole riittävät pienelle lapselle. 3kk poika ainakin reagoi noista läpitulevaan auringonvaloon,aikuiselle kyllä ihan hyvät. Tämmöinen huomio vain tehty. Pitää laittaa lisäksi noihin jotkut imukuppi suojat varmaan.

Itse laitatin vielä miedot kalvot noiden vakio sävytysten lisäksi...

JiiJii71

Ei oikeastaan ole vika eikä enää murhekaan, mutta laitetaan kuiteskin tänne.

Avaimet + webaston kaukosäädin unohtuivat farkkujen taskuun pyykin pesuun. Ihmetykseni oli suuren suuri, kun avaimet + kaukosäädin toimivat moitteettomasti 2 tunnin pesun (1600 rpm linkous) jälkeen. Huikeata! :)
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

enkero

Lainaus käyttäjältä: JiiJii71 - 31.05.16 - klo:22:09
Ei oikeastaan ole vika eikä enää murhekaan, mutta laitetaan kuiteskin tänne.

Avaimet + webaston kaukosäädin unohtuivat farkkujen taskuun pyykin pesuun. Ihmetykseni oli suuren suuri, kun avaimet + kaukosäädin toimivat moitteettomasti 2 tunnin pesun (1600 rpm linkous) jälkeen. Huikeata! :)

Miten se takasiipi on kestänyt (hellää?) ajoa? 8)
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

JiiJii71

Lainaus käyttäjältä: enkero - 31.05.16 - klo:22:51
Miten se takasiipi on kestänyt (hellää?) ajoa? 8)

Joo, tosiaan. Toimivan pakoputken puolelta tuo puskuri on päässyt sulamaan. En osaa liittää kuvaa tänne.
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

Hannes

Mikäs on tuo pihisevä ääni joka kuuluu varsinkin lähdettäessä autolla liikkelle, ääni kuuluu kojelaudan takaa niin kuin jokin palje pihisisi. Tuo ääni kuuluu satunnaisesti silloin tällöin ei kokoajan. Onko tuo jokin ilmastoinnin läppien säätömoottorin ääni ja kuuluuko se asiaan. 

Ambientti

Voisiko olla automaattinen ilmastoinnin sisäkierto? Ã,,äni sitten kuuluisi siitä että sisäkierto menee pois päältä kun auto liikkuu.

Hannes

Tuota itsekkin ajattelin , kumminkin jokseenkin usein tuo pihinä kuuluu eli aika usein menee sisäkierto päälle/pois ja se että aika kuuluva äänikin tuo on.

Ambientti

Onkohan näissä joku "ruuhkamoodi" olemassa, jossa sisäkierto menee päälle aina kun auto pysähtyy? Jos ottaa automaattisen sisäkierron pois päältä niin loppuuko  ääntely? Ilmastoinnin setup-nappulasta ensin ja sitten näytöltä ratas-ikonia ja sieltä asetuksista täppä pois kohdasta "Automatic air recirculation"

oranki

Rapidissa, jossa lienee jotakuinkin samat laitteet, samantapainen ilmiö aiheutui ilmastointilaitteen kylmäainevajauksesta. Siinä tapauksessa ääni katoaa hitaasti vaimentuen kun laittaa A/C:n pois päältä.

Seva

Octavia Combi 1.4 TSI manual 2013 / 70 000 km vikalista:

- ilmastoinnin kompura vaihdettu takuuseen
- epämääräisiä sirinöitä satunnaisesti apukuskin puolelta kojelaudasta tai ovesta
- öljyä lisätty 1 l ensimmäisen 20 000 km aikana, sen jälkeen ei yhtään (normaalien määräaikaishuoltojen lisäksi)

Mielenkiinnolla olen lukenut tälläkin forumilla kaikenlaisista vioista, mutta ei ole osunut omalle kohdalle.

Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

finnman

^ Aika "normaaleja" vikoja mitä Seva mainitsi on ollut aika usealla myös? Itsellä ex-13 mallin viat olivat samoja:  Kompura äänteli, ei ehditty vaihtaa ennen auton vaihtoa. Kitinöitä apukuljettajan b-pilarista, ei selvitetty...ei jaksanut. Öljyn kulutus loppui myös n.20tkm kohdalla. Ohjaus vaihdetiiin, sekin aika yleinen vika. Ovien lukot rasvattu, kun pakkasella ei päässyt autoon. Peilit kitisi/rutisi käätyessään, mutta se ei minua haitannut kun toimivat kuitenkin. Takaluukun pumput vuoti, mutta ei haitannut sekään minua. Lumia pimensi koko soittimen, kun sen kytki USB-liitäntään.

Nyt samanlainen pirssi -16 malli ja selvästi paremmin kasattu ja pienet featuret paremmin konffattu. Ei kitise, ovet linjassa ja listat myös, Start-Stop toimii selvästi viksummin(moottori pysähtyy jo ennen kuin auto jne.), moottori ei hytky Start-Stop käynnistyksessä, kuten edellisessä ravisti(moottorin tuenta parempi?), sadetunnistin toimii herkemmin kuten myös päivävalojen ohjaus(nyt ei ajovalot pala turhaan, jos on valoisaa oikeasti). Radio/soitin soi paremmin ja Bluetooth toistaa selvästi paremmin ja ei pätki. Ai niin vielä: Turvavyötkin rullaa kevyemmin ja takapenkit kaatuu kerralla alas. Myös takaluukun pumput ovat kuivat  :) 
Em. ei kovin isoja muutoksia, mutta kummasti vaikuttavaa arkiajossa ja auto tuntuu laadukkaammalta. Eli ensisarjan autoa ei näemmä kannata ottaa?

ophaa

49tkm kohta mittarissa ja meno maistuu edelleen mukavasti, ei syö öljyä eikä jokaisesta pihinästä ja sihinästä jaksa enää välittää. Nitinät ja räminät ovat pääosin johtuneet tavaroista ovikoteloissa, tai bensa-aseman alekortista joka oli puhelintelineessä ja resonoi  ;D

Nyt kuitenkin apukuljettajan penkki on alkanut narisemaan ajon aikana ärsyttävästi aina silloin kun joku istuu siinä. Onko muilla ilmennyt samaa ongelmaa, ja kannattaako tuosta itkeä 60tkm huollossa joka tulee onneksi ennen takuuajan päättymistä? Eli tekevätkö sille mitään...

Toinen ärsyttävä natina tulee ratin muoveista, jotka on käytetty huollossa pari kertaa irti ratin korkeussäädön vivun hidastinrattaan?tms. aiheuttaman korkeussäädön jumittamisen takia. Se ongelma poistui lopulta kokonaan, kun pienen muoviosan takia vaihtoivat koko ohjausakselin, mutta ei noita irrotettuja muoviosia saa näköjään enää paikalleen niin, etteikö sitten ratin kääntämisen yhteydessä natise vaimeasti.

Ainiin ja iskarit tai jotkin muut alustan osat ovat alkaneet myös natista hidastetöyssyissä ja muissa montuissa. Noh kai nämä ovat niitä kuuluisia itäauton ominaisuuksia, pieniä murheita kun muuten matka taittuu ihan mukavasti eikä autosta ole sinänsä pahaa sanottavaa. Toisaalta laittaa kuitenkin vähän mietityttämään seuraavaa merkkivalintaa...

RonWinnipeg

Moi, hankin maanantaina ensi kertaa Skodan. Ostin Octavia combin 1.4 Tsi koneella ja Dsg vaihteilla, kilometrejä autolla oli ajettu ostohetkellä 58 tkm ja vuosimalli on 2014. Ystävälle kerrottuani asiasta joka ollut useamman vuoden laakkosen huollossa töissä ja pyörittänyt myös omaa pajaa niin sain kuulla tehneeni ison virheen niin moottorin kuin vaihteiston suhteen. Mitä itse olen lukenut ja tutkinur aihetta ahkerasti ennen ostopäätöstä niin jäin siihen käsitykseen että nämä murheet olivat lähinnä aiemman sukupolven vag konsernin autoissa. Olenko täysin väärässä vai olenko "suuren" ja mahdollisesti kalliin virheen valitessani auton tällä moottorilla ja vaihteistolla?

mattinen

#3537
Lainaus käyttäjältä: RonWinnipeg - 17.06.16 - klo:13:14
Moi, hankin maanantaina ensi kertaa Skodan. Ostin Octavia combin 1.4 Tsi koneella ja Dsg vaihteilla, kilometrejä autolla oli ajettu ostohetkellä 58 tkm ja vuosimalli on 2014. Sain kuulla tehneeni ison virheen niin moottorin kuin vaihteiston suhteen. Olenko tehnyt "suuren" ja mahdollisesti kalliin virheen valitessani auton tällä moottorilla ja vaihteistolla?

Tähän kysymykseen tulee todennäköisesti paljon vastauksia. Sanoisin, että erityisen huolellisesti kannattaa lukea ne vastaukset, joiden antaja ajaa MB-merkkisellä autolla. Omien havaintojeni mukaan heillä on suurin pyrkimys objektiivisuuteen tämäntyyppisissä asoissa.  :)

No, todellisuudessa asia lienee niin, että vasta aika tulee osoittamaan hankinnan mielekkyyden. Mutta jos huonosti käy, niin todennäköisesti voit lohduttautua ainakin sillä, että mitä ilmeisimmin sinulla tulee olemaan suht paljon kohtalontovereita. Eli et todennäköisesti ole ainoa, joka on mahdollisesti on tehnyt "suuren ja kalliin virheen". Skoda Octavia kun on kai jo useamman vuoden ollut Suomen myydyin auto. Toki joukkoon mahtuu muitakin vaihteistoja kuin DSG ja muita moottoreita kuin 1.4 Tsi. Itselläni molemmat ovat tähän saakka toimineet mainiosti, ja jopa ylämäkeen peruuttaminen on sujunut ilman ongelmia. Kilometrejä tosin on vähemmän kuin sinulla, ja autokin on A3, mutta samoja moottoreita ja vaihteistojahan näissä kaiketi käytetään.

RonWinnipeg

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 17.06.16 - klo:13:45
Tähän kysymykseen tulee todennäköisesti paljon vastauksia. Sanoisin, että erityisen huolellisesti kannattaa lukea ne vastaukset, joiden antaja ajaa MB-merkkisellä autolla. Omien havaintojeni mukaan heillä on suurin pyrkimys objektiivisuuteen tämäntyyppisissä asoissa.  :)

No, todellisuudessa asia lienee niin, että vasta aika tulee osoittamaan hankinnan mielekkyyden. Mutta jos huonosti käy, niin todennäköisesti voit lohduttautua ainakin sillä, että mitä ilmeisimmin sinulla tulee olemaan suht paljon kohtalontovereita. Eli et todennäköisesti ole ainoa, joka on mahdollisesti on tehnyt "suuren ja kalliin virheen". Skoda Octavia kun on kai jo useamman vuoden ollut Suomen myydyin auto. Toki joukkoon mahtuu muitakin vaihteistoja kuin DSG ja muita moottoreita kuin 1.4 Tsi. Itselläni molemmat ovat tähän saakka toimineet mainiosti, ja jopa ylämäkeen peruuttaminen on sujunut ilman ongelmia. Kilometrejä tosin on vähemmän kuin sinulla, ja autokin on A3, mutta samoja moottoreita ja vaihteistojahan näissä kaiketi käytetään.

Kiitos vastauksesta. Rehellisesti sanottuna kyseinen kaveri on itse vannoutunut MB mies mutta toki annan silti arvoa pitkälle kokemukselle alalta,en vaan itse löytänyt mitään niin merkittävää syytä olla ostamatta autoa tällä moottorilla ja vaihteistolla. Toki täällä netissä saa aina yhtä monta erilaista vastausta kuin on vastaajiakin mutta uskoisin kuitenkin käyttäjien kokemusten antavan hiukan lisää luottamusta myös itselle, olettaen tietenkin ettei näissä uudemmissa ole enää järkyttäviä jakopää leviämisiä tai kytkin remontteja.

Ambientti

Kun auto on jo ostettu ja se toimii hyvin niin kannattaako sitä sen kummemmin mietiskellä. Kovaa ajoa vaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy