Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

HAL9000

Jaahas. Pakkaset tulivat takaisin (-2 C) ja saman tien alkoi varoitukset "Keyless access system faulty". Tuolle annan nykyään piutpaut. Miksiköhän tuohon 1.4 pappamalliin on asennettu tuollainen aivan idioottimainen alta litistetty ohjauspyörä? Tietääkö kukaan ketään joka Leppävaaran seutuvilla voisi koodata tuon takaluukun avauksen nolon piippauksen pois?
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

gomorra

MY 2015 Octavia Combi, Ambition, 1,6 tdi, manuaali:

Auto on ollut käytössä alle 15 kk. 30 tkm:n ensihuolto tehtiin juuri. Auto ilmoitteli tarkastusta ja öljynvaihtoa juuri 30 tkm:n pintaan.

Viat
- Takaluukun kaasujouset löysähköt - seuraillaan.
- Kaksi turhaa herjaa rengaspaineista.
- Bluetooth ei aina yhdistänyt Lumiaan, mutta nyt uuteen Androidiin pelittää joka kerta - Lumian softa ei siis ollut hereillä.
==> Tässä kaikki tähän mennessä.
Monet hienoudet autosta puuttuu. Vanha totuus on: Mitä vähemmän liikkuvia osia, sitä vähemmän vikoja.





Ocutj

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 16.02.16 - klo:10:26
Miksiköhän tuohon 1.4 pappamalliin on asennettu tuollainen aivan idioottimainen alta litistetty ohjauspyörä?

Joku on halunnut ostaa sellaisen lisävarusteena. Ei ole vakiona.

-TS-


Omalla Oculla tuli vuosi käyttöaikaa täyteen, 19200 km ehti tulla kilometrejä ja kokonaisuutena olen erittäin tyytyväinen - eka omistamani auto jota ei tehnyt mieli viedä vaihtoon ensimmäisen puolen vuoden aikana - eikä tee mieli vieläkään viedä vaihtoon. Olisiko syynä se, että tällä kertaa ei tarvinnut tehdä varustekompromisseja..

Vuoden "Murheet":
Vikoja ja murheita ei ole juurikaan esiintynyt noiden vakiojuttujen (narisevat peilit, Boleron "harmaa nappi" kosketusnäytöllä) lisäksi.
Pakkasilla auto herjaili avaimen patterista -> vaihdoin ja ongelma katosi, ja toinen ihmetystä aiheuttava tekijä oli haamuilevat etupään p-tutkat jotka näkivät esteitä kokoajan. Antureiden edessä ei ollut kuin ohuen ohut kuurakerros jonka ei kyllä pitäisi vaikuttaa. P-hallissa seisotun puolituntisen jälkeen haamuilu loppui kunnes taas oltiin pakkasessa jonkun aikaa. Huolto veikkaili että antureissa olisi jäätä. Takana P-anturit eivät ole moksiskaan vaikka päällä olisi paksukin kerros lunta.
Lisäksi auto kävi parin murheen takia ylimääräisiä huoltokeikkoja: Kattoluukun tiiviste nousi ylös yhdestä kohtaa - ei kuitenkaan niin pahasti että olisi vuotanut, ja toinen huopainen takalokasuoja irtosi kiinnityksistään -> piti vaihtaa. Lisäksi ajovaloautomatiikka piti kalibroida, alkuun auto räpsytteli päiväajovaloilta ajovaloille kirkkaassa auringonpaisteessa, kun auringon eteen tuli varjo.
Smartgate ei oikein tahdo pitää WLAN-yhteyttä päällä puhelimen kanssa, luuri putoilee verkosta pois ja telemetriatallennukset menevät kiville. En tiedä, onko vika Android-luurissa vai Smartgatessa, mutta kahdella eri Samsungin Galaxy-versiolla (S4 ja S6 edge) sama ongelma. Tätä voisi koettaa debugata poistamalla salauksen yhteydeltä, että auttaako.

Eka "inspection"-huolto tuli jo 18500 km kohdalla, jopa huollon vastaanottaja ihmetteli varhaista käyntiä kun normisti pitäisi olla 2 v/30 tkm.


Ajettavuus on 18" kesärenkailla hyvä, 16" talvirenkailla ajettavuus on vähän hakevampaa, erityisesti vesikelillä.
Canton sound systemiin olen myös tyytyväinen, bassotoisto voisi olla tymäkämpikin, mutta olen huomannut että äänilähde vaikuttaa tähän huomattavasti; Radion kautta bassotoistoa ei ole juuri lainkaan, CD:ltä reilusti parempi ja - ylläri - Bluetoothin läpi kuunneltuna reilusti paras. Myöskään Canton Surroundista en ole saanut oikeastaan mitään irti. Pitäisikö sitten olla Amundsen radiona jolloin mukana tulisi Dolby 5.1?
Nitinöitä ja natinoita ei ole vielä ilmentynyt, poislukien kovimmilla pakkasilla vasen takaovi, josta kuului nitinää. Pakkasten loputtua ääni katosi.
Öljyä lisäsin 15000 km kohdalla vajaan litran koneeseen, kun öljyn määrän ilmaisin ilmoitteli että olisi syytä tarkistaa.

Yleisesti ottaen, toistaiseksi hyvä ja toimiva ajokki, mukava ajaa ja hinta-laatusuhteeltaan A-luokassa. Aika näyttää, tuleeko sanomista, mutta jos vertaa aiempiin Konsernin ajokkeihin niin ei kyllä pitäisi kummoisia olla.
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

darthjysky

Lainaus käyttäjältä: -TS- - 17.02.16 - klo:09:46
Eka "inspection"-huolto tuli jo 18500 km kohdalla, jopa huollon vastaanottaja ihmetteli varhaista käyntiä kun normisti pitäisi olla 2 v/30 tkm.

Ja mitäköhä ihmeellistä tuossa oli? Ajotietokoneha ottaa huomioo kylmäkäynistykset ja starttien määrän. Käsittääkseni kovinkaan moni ei ole päässyt mainostetulle huoltovälin maksimi rajalle.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

-TS-

Lainaus käyttäjältä: darthjysky - 17.02.16 - klo:11:33
Ja mitäköhä ihmeellistä tuossa oli? Ajotietokoneha ottaa huomioo kylmäkäynistykset ja starttien määrän. Käsittääkseni kovinkaan moni ei ole päässyt mainostetulle huoltovälin maksimi rajalle.

En yhdelläkään Konserniautolla ole päässyt 30 tkm huoltoväliin, yleensä huoltoilmaisin on alkanut piippailemaan 16-22 tkm välillä.
Huollon vastaanottaja tosiaan epäili että olisko tullut väärä koodaus tehtaalla. Tuo huoltohan oli ns. valohoito, eli pelkkiä tarkistuksia vaan, kesto 0,5h.
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

darthjysky

Lainaus käyttäjältä: -TS- - 17.02.16 - klo:12:14
En yhdelläkään Konserniautolla ole päässyt 30 tkm huoltoväliin, yleensä huoltoilmaisin on alkanut piippailemaan 16-22 tkm välillä.
Huollon vastaanottaja tosiaan epäili että olisko tullut väärä koodaus tehtaalla. Tuo huoltohan oli ns. valohoito, eli pelkkiä tarkistuksia vaan, kesto 0,5h.

Kai kuitenkii öljyt vaihtovat? Itekki aikanaa vaihatin öljyt ja teetin tuon 30k "valohoito" huollon siinä 20k kohdalla
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

Jaka

Sekä nykyisessä että edellisessä on päässyt 30000 huoltoväliin.
SKODA OCTAVIA 2.0 TDI laurin&klement 4*4 combi
Ex.SKODA OCTAVIA 2.0 TDI RS combi
Ex.SKODA OCTAVIA 1.6 TDI combi
Ex.RENAULT MEGANE
Ex.RENAULT LAGUNA
Ex.5*OPEL ASTRA
Ex.3*TOYOTA COROLLA
Ex.MAZDA 626
Ex.2*FORD ESCORT

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 16.02.16 - klo:23:17
Joku on halunnut ostaa sellaisen lisävarusteena. Ei ole vakiona.
*Heh*  ;) Joo, ruksasin monitoimiohjauspyörän, en -soikiota.

Nyt on tosiaan tullut entisiin nähden tosi vähän kilsoja, 10 - 15tkm/vuosi. Vuosi täynnä ja seuraavaan huoltoon 14.500km tai 355 päivää. Eli kyllä se 30tkm näyttää olevan tälläkin. Sama on ollut minulla jokaisella longlife VAGilla.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Ambientti

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 17.02.16 - klo:21:00
*Heh*  ;) Joo, ruksasin monitoimiohjauspyörän, en -soikiota.

Elegance näyttää olevan, niin eikös siinä ole sellainen jo ihan vakiona? Tosin neljäpuolainen ja pyöreä ja ilman vaihtoläpysköjä. Jos ruksaa kolmipuolaisen sporttiratin niin sellaisen kyllä saa. "Monitoimiominaisuudet" ovat molemmissa samat. Paitsi jos ottaa ne vaihtoläpyskät, joita ehkä kokeilee kerran ja sitten niiden olemassaolon unohtaa kokonaan. :)

Hannes

Kyllä tuo soikea ratti on ihan tilattava erikseen ja vielä lisähintaan näihin perus octavioihin varustelutasosta riippumatta.

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 17.02.16 - klo:21:38
Kyllä tuo soikea ratti on ihan tilattava erikseen ja vielä lisähintaan näihin perus octavioihin varustelutasosta riippumatta.
Tilasin 3-puolaisen ratin, en 3-puolaista soikiota.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Ambientti

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 17.02.16 - klo:21:38
Kyllä tuo soikea ratti on ihan tilattava erikseen ja vielä lisähintaan näihin perus octavioihin varustelutasosta riippumatta.

Kyllä kyllä, mutta itsekin muistan että jossain se oli nimetty "monitoimiohjauspyöräksi" vaikka eihän siinä Elegancessa ainakaan tule yhtään toimintoa lisää. Ellei sitten ruksi niitä läpysköjä. Mutta maksaako joku lisähintaa siitä kolmipuolaisuudesta? Ymmärrän että kun se on alhaalta litistetty, niin siitä voisi jotain maksaakin jos haluaa lisätilaa. Jos taas varuste on valittu ulkonäkösyistä, niin silloin sen on todennäköisesti nähnyt, ja siten tietoinen alaosan litistyksestä. Tuskin sitä kukaan sokkona valitsee, kun se vielä maksaakin eikä tuo mitään muuta lisää kuin yhden puolan vähemmän ja sen ulkonäön, josta on varmaankin tietoinen jos se on se valintakriteeri ja oikeutus lisähinnalle.

Epes

Lainaus käyttäjältä: darthjysky - 17.02.16 - klo:11:33
......................... Käsittääkseni kovinkaan moni ei ole päässyt mainostetulle huoltovälin maksimi rajalle.

Käsittääkseni olen päässyt maksimirajalle kaikilla 2.0TDI moottoreilla varustetuilla autoilla, nopeasti laskien viisi kpl uutena ostettua. Nytkin pihassa kaksi tuollaista ja toisessa tulee 60tkm kohdalle iso huolto lähiaikoina. Toisella ajettu 12tkm ja seuraavaan huoltoon on kilometrejä 18tkm eli täyteen menee siinäkin.
Samoilla ajoilla konsernin bensakoneilla 1.4 - 1.8 TSI olen päässyt huoltoväleihin 16-22tkm kolmella autolla.

clacson

Lainaus käyttäjältä: Ambientti - 17.02.16 - klo:22:51
Kyllä kyllä, mutta itsekin muistan että jossain se oli nimetty "monitoimiohjauspyöräksi" vaikka eihän siinä Elegancessa ainakaan tule yhtään toimintoa lisää. Ellei sitten ruksi niitä läpysköjä. Mutta maksaako joku lisähintaa siitä kolmipuolaisuudesta? Ymmärrän että kun se on alhaalta litistetty, niin siitä voisi jotain maksaakin jos haluaa lisätilaa. Jos taas varuste on valittu ulkonäkösyistä, niin silloin sen on todennäköisesti nähnyt, ja siten tietoinen alaosan litistyksestä. Tuskin sitä kukaan sokkona valitsee, kun se vielä maksaakin eikä tuo mitään muuta lisää kuin yhden puolan vähemmän ja sen ulkonäön, josta on varmaankin tietoinen jos se on se valintakriteeri ja oikeutus lisähinnalle.
Tuo Flat Bottom-ohjsuspyörä on ollut lisävaruste:
- PLU (130 â,¬) Nahkainen sport-monitoimiohjauspyörä, kolmipuolainen (radion ja puhelimen säätimet)
- PLX (220 â,¬) Nahkainen sport-monitoimiohjauspyörä, kolmipuolainen (radion ja puhelimen säätimet) + Tiptronic- vaihteenvalitsimet
Omassa on PLX ja ei tuo alaosa ole mitenkään häirinnyt, helpottaa nuo puuttuvat lisäsentit istuutumista. Läpysköitä on tullut käytettyä huomattavasti useammin kuin kerran, sellaiset oli jo vuosia sitten Citikassa.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

-TS-

Lainaus käyttäjältä: clacson - 17.02.16 - klo:23:11
Tuo Flat Bottom-ohjsuspyörä on ollut lisävaruste:
- PLX (220 â,¬) Nahkainen sport-monitoimiohjauspyörä, kolmipuolainen (radion ja puhelimen säätimet) + Tiptronic- vaihteenvalitsimet
Omassa on PLX ja ei tuo alaosa ole mitenkään häirinnyt, helpottaa nuo puuttuvat lisäsentit istuutumista. Läpysköitä on tullut käytettyä huomattavasti useammin kuin kerran, sellaiset oli jo vuosia sitten Citikassa.

Jep, itse vartavasten varmistin, että onhan autooni tulossa tuo alaosasta litistetty ratti kun tilasin. Aikaisempi 3-puolainen malli kun oli aivan pyöreä. Ja vaihdeläpysköitäkin tulee käytettyä ihan joka päivä.

Ja sitten taas murheisiin; Huomasin, että turvavyö on hinkannut loven siihen turvavyön säätöosaan (jostain ketjusta täältä luin aiheesta ja tarkastin asian omasta autosta).
Haittahan on periaatteessa vain esteettinen, mutta mahtaakohan olla takuun alainen asia jos menen vaatimaan uutta osaa kulahtaneen tilalle. Eihän muovit nyt noin pehmeitä saa olla että turvavyö alkaa kuluttamaan niitä tuntuvasti. Ei ole yhdessäkään aikaisemmassa kulkineessa tuollaista käynyt.
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

Partiolainen

Scoutti vk. 2015 ja ajettu 20 500 km, TDi 184 hv. Jäi aamulla autokatokseen kun ei suostunut käynnistymään. Startti pyöri ja akussa virtaa. Vika löytyi Laakkosella. Autossa on joku polttoaineenohjausyksikkö joka on takapenkin alla. Tämä ohjausyksikkö on kuulemma alihankkijan valmistama ja nyt on tuohon sarjaan tullut sekundaa versioita. Ongelma on että viallinen yksikkö kuulemma kuormittaa järjestelmää ja polttisulakkeen. Sulakkeen vaihto ei auta vaan viallinen ohjausyksikkö polttaa sulakkeen jos ei ohjausyksikköä vaihdeta. Tästä on olemassa huoltotiedote mutta eivät ole takaisnkutsukampanjaa tehneet. Noita on kuulemma kaikissa konsernin tuotteissa. Nyt varaosa nro muuttuu tuossa uudessa yksikössä eli tulee uusi osa. En ole vielä kysynyt tuota yksikön hintaa, kun takuuauto. Pajalle menee vähintään 3 päivää kun osaa ei ole nopeasti saatavilla . Ensin olivat ennustaneet että menisi kuukausi... Onneksi ei sentään, huomenna selviää saako auton viikonlopuksi pois.

JAK

Mitä hittoa? Tietävät viallisesta osasta ja sitten sitä ei löydy hyllystä! Vaadit ilmaisen sijaisauton. Onpa touhua taas.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Partiolainen - 18.02.16 - klo:20:08
Scoutti vk. 2015 ja ajettu 20 500 km, TDi 184 hv. Jäi aamulla autokatokseen kun ei suostunut käynnistymään. Startti pyöri ja akussa virtaa. Vika löytyi Laakkosella. Autossa on joku polttoaineenohjausyksikkö joka on takapenkin alla. Tämä ohjausyksikkö on kuulemma alihankkijan valmistama ja nyt on tuohon sarjaan tullut sekundaa versioita. Ongelma on että viallinen yksikkö kuulemma kuormittaa järjestelmää ja polttisulakkeen. Sulakkeen vaihto ei auta vaan viallinen ohjausyksikkö polttaa sulakkeen jos ei ohjausyksikköä vaihdeta. Tästä on olemassa huoltotiedote mutta eivät ole takaisnkutsukampanjaa tehneet. Noita on kuulemma kaikissa konsernin tuotteissa. Nyt varaosa nro muuttuu tuossa uudessa yksikössä eli tulee uusi osa. En ole vielä kysynyt tuota yksikön hintaa, kun takuuauto. Pajalle menee vähintään 3 päivää kun osaa ei ole nopeasti saatavilla . Ensin olivat ennustaneet että menisi kuukausi... Onneksi ei sentään, huomenna selviää saako auton viikonlopuksi pois.

Kysy ihmeessä hinta. Kuulostaa taas VAG-konsernin touhulta, että odotetaan takuuajan loppumista ja sen jälkeen tuo paska osa maksatetaan asiakkaalla.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

lasses

-14 mallinen skooda octavia kombi rs ja jarrupolkimessa on sellainen pykälä kun vapauttaa jarrutuksen jälkeen polkimen. Eli poljin ei ikäänkuin seuraa nousevaa jalkaa vaan tulee perässä pienellä viiveellä. Tunnustellessa mekanismissa on ikään kuin pykälä. Mistähän mahtaa johtua vai onko ominaisuus....

Auto on ollut mulla vasta hetken, että en osaa sanoa onko tämmöinen ilmiö tuossa vekotuksessa jo kauemmin. Toosalla on ajettu alle 40 tkm.

Partiolainen


Kysy ihmeessä hinta. Kuulostaa taas VAG-konsernin touhulta, että odotetaan takuuajan loppumista ja sen jälkeen tuo paska osa maksatetaan asiakkaalla.

Jep, pitää kysyä hinta. Osa ei tullutkaan kuten ennustettiin. Tehtaalta on kuulemma tulossa. Laina-auto on Laakkoselta odotuksen ajaksi. Sama ohjausyksikkö on kuulemma Passatissakin. Kotiinkutsua ei kuulemma tuosta tehdä, kun ei ole niin yleinen ongelma. Tiedossa heillä kuitenkin jo marraskuusta 2015 vähintään. Siltä ajalta on tuo huoltotiedote.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Partiolainen - 19.02.16 - klo:19:10
Kysy ihmeessä hinta. Kuulostaa taas VAG-konsernin touhulta, että odotetaan takuuajan loppumista ja sen jälkeen tuo paska osa maksatetaan asiakkaalla.

Jep, pitää kysyä hinta. Osa ei tullutkaan kuten ennustettiin. Tehtaalta on kuulemma tulossa. Laina-auto on Laakkoselta odotuksen ajaksi. Sama ohjausyksikkö on kuulemma Passatissakin. Kotiinkutsua ei kuulemma tuosta tehdä, kun ei ole niin yleinen ongelma. Tiedossa heillä kuitenkin jo marraskuusta 2015 vähintään. Siltä ajalta on tuo huoltotiedote.

Miksiköhän on loppu  ;)? Eikä kotiinkutsua tehdä. Naurettiin tästä eräässä ei merkkihuollossa tänään, kun käytin autoa huollossa ja korjaavat aktiivisesti vag-konsernin autoja.

Eikä tämä ole sinulle kuittailua.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: darthjysky - 17.02.16 - klo:11:33
Ja mitäköhä ihmeellistä tuossa oli? Ajotietokoneha ottaa huomioo kylmäkäynistykset ja starttien määrän. Käsittääkseni kovinkaan moni ei ole päässyt mainostetulle huoltovälin maksimi rajalle.

Näin se menee. Minulla tulee vain n 6000 km vuodessa ja nyt jo ehdottelee 9-10 kk huoltoväliä öljynvaihtoon. Tulee aika paljon huoltoa km verrattuna.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

ukormi

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 20.02.16 - klo:01:06
Näin se menee. Minulla tulee vain n 6000 km vuodessa ja nyt jo ehdottelee 9-10 kk huoltoväliä öljynvaihtoon. Tulee aika paljon huoltoa km verrattuna.

Mulla tulee sellanen 22 tonnia vuodessa ja aina on huoltoväli-ilmoitus tullut 30tonnin kohdilla. Edellisellä ajoin 105tkm ja siihen siis ehti tulla kolme määräaikaishuoltoa.
Startteja tulee kyllä kiitettävästi kun molemmissa on tuo start/stop ja kaupunkiajoakin tulee paljon.
Nyt ajettu 22tkm, vuosi tulee täyteen maaliskuun alussa. Ei ole vielä ilmoitellut huollosta.

Murheena..

Yöllä satanut lunta joka osittain sulanut ja sitten jäätynyt. Aivan järkyttävä narina ja kitinä etuovista. Kun avasin ihan pikkasen ikkunoita, niin narina/kitinä loppui.
Entisessä -11 mallisessa Elegancessa ei kyllä koskaan ollut tuollaista infernaalista kitinää ja natinaa tällaisissakaan olosuhteissa.
Joku suunnitteluvirhe tuon on pakko olla.

lasses:
Ei ainakaan tuossa -15 mallisessa ole mitään pykälää jarrupolkimessa. Hyvin sujuvasti liikkuu ja palautuu jalan mukana ylös.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Octavia4x4

Sijaitseeko tuo paljon parjattu termostaattikotelo moottorin kytkimen puoleisessa päässä ja (sylinterin)kannen päädyssä? Etsin äsken omasta öljynsuodattimen sijaintia ja huomasin tuolla olevan märkää. Jäähdytysneste lämpimänä min-max puolivälissä. Auto kävi juuri Inspection-huollossa, kas kun eivät huomanneet tuota.  ???
Konsernipelejä vuodesta 1993

Ocu

Tuossa uudessa näyttää olevan umpiot vahvasti huurussa koko ajan. Onko tuokin maahantuojan mielestä "ominaisuus" vai olikos noita saatu korjattua jollain tavalla?
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

Tero

Tuo huurtuminen on "ominaisuus" ja itsellä Rs Combi -15 oli myös syksyllä
Riesana.

Käyttöohjekirjassa asiasta mainitaan näin:

Ajovalot voivat huurtua sisäpuolelta. Kun ajovalot ovat päällä, huuru poistuu va-
lonsäteiden alueelta nopeasti, valonheittimen lasin reuna-alueille voi kuitenkin
jäädä vielä huurua. Tällä huuruuntumisella ei ole mitään vaikutusta valaisimen kestoikään.

repe59

Sisätilalämppäri ei toiminut, lohko lämpes kyl, piuha irti, korjattu 28euroa ;) Bolero temppuilee joskus etenkin kun capiini kylmä, pien murhe, ratista säätyy kyl.
Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

JiiJii71

Hinurilla lähti pihalta.

Ensin alkoi vilkutella hehkun valoa, tämän jälkeen tuli ilmoitus errorista start/stopissa. Pian oireilustaan ilmoitti ACC. Sitten syttyikin jo moottorin merkkivalo ja Räsänen ei suostunut kulkemaan kuuttakymppiä kovempaa.
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

costner82b

Lainaus käyttäjältä: Ocu - 23.02.16 - klo:09:52
Tuossa uudessa näyttää olevan umpiot vahvasti huurussa koko ajan. Onko tuokin maahantuojan mielestä "ominaisuus" vai olikos noita saatu korjattua jollain tavalla?

Niin on mullakin. Varmaan huonompaa/halvempaa laatua umpiot nykyään kuin alku vuosien autoissa. Eikä se huuru ihan hetkessä poistu valon alueeltakaan.

Mulle sanottiin että jos huuru alkaa muuttua pisaroiksi tai sitä on paljon vielä keväälläkin kelien lämmettyä ja kuivuttua, niin ne pitää vaihtaa.
Periaatteessa ominaisuus, mutta ymmärsin että joillekin on vaihdettu.

Ihan hihasta heittto: oisko joku huohotus pielessä.
01/16 alkaen Octavia Combi Style 1.4 TSI man. mm. winterpack, dynamicpack, sport-alusta, acc.
Lisäksi Octavia HB elegance -05 1.6 mpi.
Ex Avensis -11
Ex Golf Variant Sportline TSI 90kW 11/08

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy