Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

TTO

Lainaus käyttäjältä: migis - 20.01.16 - klo:09:47
Vaimo kertoi tuossa viime viikolla, että Ocun lukitus ei ollut auennut kahvasta. Auto ei kuulemma ollut valittanut avaimen paristosta ollenkaan, joten jäi paristo vaihtamatta, vaikka se mielessä kävikin. Muutaman kerran tuon jälkeen avain oli toiminut normaalisti.

Noh, eilen vaimo lähti autolla lähistölle hiihtoreissulle. Menomatka meni hyvin, mutta 45 min hiihtolenkiltä takaisin autolle tultaessa ovet eivät auenneet kahvasta eikä kaukosäätimen napista. Eipä muuta kuin itse ensin netistä manuaalia etsimään ja puhelimessa neuvomaan miten kuskin oven lukkopesän saa esille, jotta oven saa auki perinteisin keinoin.

Sen jälkeen piti manuaalista etsiä miten auton saa käyntiin. Neuvohan on, että avaimen pitää starttinappia painettaessa olla kiinni napissa tai nappia pitää painaa avaimella. Tätä oli kokeillut viitisenkymmentäkertaa sekä avaimen lehti esillä että piilossa ja kaikin mahdollisin asennoin.

Lopulta lähti käyntiin.

Aika hyvin pakkanen vie loputkin mehut avaimen paristosta, jos auto ei ole aiemmin siitä edes valittanut.

Hiihtäminen on jonkinlainen ongelma tuon avaimen kanssa. Olin lauantaina aika kovassa pakkasessa noin 3 tuntia laskettelemassa ja yritin pitää avaimen lämpimänä fleecen rintataskussa takin alla. Aikaisempia patterivaroituksia ei ollut tullut ja kävi samoin, että ovi ei enää kahvasta auennut - kakesta kyllä.

Eli jos auto on jo varoitellut patterista tai kahva on jättänyt toimimatta, kannattaa patteri vaihtaa etukäteen ennen ulkoilma-aktiviteettejä ettei käy hassusti. (Viime talvena piti käydä kaakaolla ja lämmittelemässä kakea sisätiloissa ettei tarvinnut turvautua noihin varatoimiin.)

TTO

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 19.01.16 - klo:23:20
Löytykö tuo vuoto painetestissä vai??
Itsellä  myös katoaa nestettä räsästä ja syytä ei löydy..

Tämä jäähdytinnestejuttu kiinnostaa minua myös. Loppusyksystä oli jäähdytinneste tippunut alla minimin (moottorina 1.8 TSI ja tehdas-Webasto). Autolle tehtiin painetesti, mutta mitään ei löytynyt ja tilannetta "seurataan". Nesteet lisättiin ylärajaan (meni noin 4 dl) ja nyt alkaa olla taas alarajalla.

Onko Webasto tuon painetestin "piirissä" vai jääkö se jonkin venttiilin taakse testin aikana?

Ocu

Tuossa mun 1.8 koneessa olivat huollossa huomanneet että termostaattikotelo vuotaa (vähän). Voisiko olla sama?
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

timppa80

Lainaus käyttäjältä: TTO - 20.01.16 - klo:10:56
Tämä jäähdytinnestejuttu kiinnostaa minua myös. Loppusyksystä oli jäähdytinneste tippunut alla minimin (moottorina 1.8 TSI ja tehdas-Webasto). Autolle tehtiin painetesti, mutta mitään ei löytynyt ja tilannetta "seurataan". Nesteet lisättiin ylärajaan (meni noin 4 dl) ja nyt alkaa olla taas alarajalla.

Onko Webasto tuon painetestin "piirissä" vai jääkö se jonkin venttiilin taakse testin aikana?

Voisiko olla että hieman haihtuisi nestettä kun webastoa käyttää, kun webasto lämmittää veden aika kuumaksi. Itsellä edellisessä volvossa oli juurikin tuollainen ongelma ja mitään vuotoa tai vikaa ei löytynyt kerran vuodessa piti litra lisätä nestettä
Skoda Octavia III elegance 2015 käyttöauto
Volvo 480 1987 kesäauto

kimppikoo

2014 vuosimallin 1.8 tsi Ocuuni vaihdettiin juurikin vesipumpun kotelo n. vuosi sitten. Itse en ollut edes huomannut nesteen vähenemistä, vuosihuollon yhteydessä olivat Autosunilla havainneet ongelman.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: timppa80 - 20.01.16 - klo:16:08
Voisiko olla että hieman haihtuisi nestettä kun webastoa käyttää, kun webasto lämmittää veden aika kuumaksi. Itsellä edellisessä volvossa oli juurikin tuollainen ongelma ja mitään vuotoa tai vikaa ei löytynyt kerran vuodessa piti litra lisätä nestettä

Lämpimänä jokin liitin tai kiristin laajenee sopivasti että paineen alla päästää nestettä pois?
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

TTO

Lainaus käyttäjältä: timppa80 - 20.01.16 - klo:16:08
Voisiko olla että hieman haihtuisi nestettä kun webastoa käyttää, kun webasto lämmittää veden aika kuumaksi. Itsellä edellisessä volvossa oli juurikin tuollainen ongelma ja mitään vuotoa tai vikaa ei löytynyt kerran vuodessa piti litra lisätä nestettä

Kai periaatteessa kaikki on mahdollista, mutta manuaali toteaa suoraan, että jäähdytysnesteen vähenemisen syynä on vuoto eikä jätä mitään varauksia esim. Webastolle.

ukormi

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 19.01.16 - klo:23:16
Ei mielestäni 2v. huoltovälillä kahvikupillista enemmän....  :o

Kävin äsken vilkasemasssa. Sentin verran alle alarajan. Varmaan kohta syttyy varoitusvalo.
Entinen ocu hävitti jäähdytysnestettä ensimmäisen kolme vuotta, sitten se loppui ja nestepinta pysyi kohdillaan neljännen vuoden.

Ainahan nestettä uuteen autoon/nesteiden vaihdon jälkeen saa hieman lisäillä kun ilmakuplat häviävät järjestelmästä.
Nyt olen lisännyt n. 3desiä ja nyt saa vielä lisätä ainakin kaksi desiä että on ylärajassa lämpimänä. Pitää sitä hieman seurailla ja jos vielä tulee tarve lisätä, niin saavat tutkia mihin nestettä häviää.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Peltikorva

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 20.01.16 - klo:21:25
Kävin äsken vilkasemasssa. Sentin verran alle alarajan. Varmaan kohta syttyy varoitusvalo..

Ei muuten ihan heti syty se varoitusvalo. Mulla ollut Sotkassa se pinta alle alarajan varmaan uudesta asti. Siis senttitolkulla alle sen alarajan. Säiliön korkin kun avaa niin näkyy 2 kpl mustia "tikkuja". Niiden kärjet olivat juuri ja juuri nesteen peitossa. Alkaa varmaan hälyttämään sen jälkeen kun tikkujen päät ovat kuivilla. Silloin säiliö on käytännössä jo tyhjä. Tai sit mulla ei vaan toimi hälytys tosta alarajasta.

Anysay, taisi olla juuri ennen Joulua kun kävin Laakkosellakin näyttämässä&kysymässä että mitenköhän noin alaalla pinta. Ihan vain jos vuotelu olisi jossain, kerta huoltokirjan mukaan vain se on syynä alhaiseen pintaan. Noh, lisättiin siellä nestettä, meni jotain 0,5 litraa kun laitettiin hieman ylärajan yläpuolelle pinta. Siihen säiliön puoliväliin jossa on sauman kohta. Siinä se on pysynyt nyt.

Epäili Laakkosella että wepasto kun on, niin pinta voi vähän laskea jahka wepasto on kerinnyt ilmaantua. Pitää seurata tilannetta.
Octavia 1.8 TSI 4x4 DSG L&K (vm.-15). Michelin Primacy 4 225/40/18". Continental ContiVikingContact 7 KitKat 205/55/16".

Epes

Lainaus käyttäjältä: Peltikorva - 20.01.16 - klo:21:59

Epäili Laakkosella että wepasto kun on, niin pinta voi vähän laskea jahka wepasto on kerinnyt ilmaantua. Pitää seurata tilannetta.


Selityksiä näillä "piirimyyjillä" tuntuu riittävän. Edellinen auto 2.0TDI webastolla, omistuksessa neljä vuotta ja kilometrejä 100tkm. Jäähdytysnestettä ei lisätty kertaakaan koko aikana.

Peltikorva

Lainaus käyttäjältä: Epes - 20.01.16 - klo:22:35
Selityksiä näillä "piirimyyjillä" tuntuu riittävän. Edellinen auto 2.0TDI webastolla, omistuksessa neljä vuotta ja kilometrejä 100tkm. Jäähdytysnestettä ei lisätty kertaakaan koko aikana.

Niin...eihän ton jäähdytysnesteen pinnan tulisi vajeta. Seuraan tilannetta ja nyt on Tikikuva, päivämäärä ja kilsat ylhäällä todistusaineistoksi milloin pinta oli täynnä.

Muista murheista niin mullakin tutkat huutivat parina päivänä hoosiannaa kun pakkasta oli 25-30 hujakoilla. Eikä niissä lunta/jäätä ole. Joutui ottamaan napista tutkat pois päältä kun pysähtyi valoihin. Nyt kun ollut 18-20 pakkasta niin ei ole huudellut turhasta.

Jännitteen alenema saattaa aiheuttaa - ja aiheuttaakin - turhia hälyjä. Aiheesta on lööppikin:
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1452926907599.html

Toisen lööpin listauksessa Sotka on päässyt sijalle 113. Joka kertoo sen että kyseessä ei ole ihan viaton auto. Saksan Katsastusraportti. Oisko tohon uskomista...
http://www.iltalehti.fi/autot/2016012020985818_au.shtml

Octavia 1.8 TSI 4x4 DSG L&K (vm.-15). Michelin Primacy 4 225/40/18". Continental ContiVikingContact 7 KitKat 205/55/16".

cannon

Lainaus käyttäjältä: Peltikorva - 20.01.16 - klo:21:59
Epäili Laakkosella että wepasto kun on, niin pinta voi vähän laskea jahka wepasto on kerinnyt ilmaantua. Pitää seurata tilannetta.

Kesällä oli minimissä, lisäilin muutaman desin maxiin asti. Ei ole sen jälkeen juuri laskenut. Ei ole webastoa.
Nykyinen Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2014
Edellinen  Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2009

squier

Lainaus käyttäjältä: Peltikorva - 20.01.16 - klo:23:13
Toisen lööpin listauksessa Sotka on päässyt sijalle 113. Joka kertoo sen että kyseessä ei ole ihan viaton auto. Saksan Katsastusraportti. Oisko tohon uskomista...
http://www.iltalehti.fi/autot/2016012020985818_au.shtml

Kiinnitin huomiota myös tuohon samaan lööppiin. Koskeekohan uuden korimallin Ocua vai olisiko vielä vanhemman mallin vikatilastoja?

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: squier - 21.01.16 - klo:09:41
Kiinnitin huomiota myös tuohon samaan lööppiin. Koskeekohan uuden korimallin Ocua vai olisiko vielä vanhemman mallin vikatilastoja?

Taitaa mennä vanhan korimallin puolelle, mutta siltikin aika heikko sijoitus toden totta.
Esim. vanha suosikki Renault Laguna samoilla keskimääräisillä kilsoilla parikymmentä pykälää korkeammalla listauksessa.
Octavia III RS TDI

tet

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 21.01.16 - klo:09:48
Taitaa mennä vanhan korimallin puolelle, mutta siltikin aika heikko sijoitus toden totta.
Esim. vanha suosikki Renault Laguna samoilla keskimääräisillä kilsoilla parikymmentä pykälää korkeammalla listauksessa.

Kyseinen tilasto "2-3 vuotta vanhat autot", joten lienee kuitenkin III-kopasta kyse? 10-11 vuotta vanhoissa paras sijoitus, sija 31.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Ekomies

Lainaus käyttäjältä: tet - 21.01.16 - klo:09:54
Kyseinen tilasto "2-3 vuotta vanhat autot", joten lienee kuitenkin III-kopasta kyse? 10-11 vuotta vanhoissa paras sijoitus, sija 31.
Kyllä se on vm.2011 ja näissähän on mm. jakoketjulliset ja öljyä syövät moottorit.
http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-model/skoda-octavia

Rubio

Muistaakseni täällä oli joskus havaintoja mystisestä ikkunoiden itsestäänavautumisesta. Olikohan näin? Menin tänään aamulla laittamaan lohkon johtoa seinään, niin huomasin että kaikki ikkunat olivat sepposen selällään. Pakkasta pirteät -27 astetta niin tulipahan ainakin tuuletettua sisältä... Avaimet oli jemmassa sellaisesessa paikassa, etteivät ainakaan muksut ole päässeet avausnappulaa painelemaan.
Seat Alhambra 2,0 TDI 150 Style Business DSG 2017

ex-VAG:
Skoda Superb Combi 2.0TDI Elegance 2011
Skoda Octavia Combi 2.0TDI Elegance 2014
VW Passat GTE Variant 2017
VW Touran Highline 2,0TDI 110kW DSG vm. 2017

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: Rubio - 22.01.16 - klo:10:37
Pakkasta pirteät -27 astetta niin tulipahan ainakin tuuletettua sisältä...

Heh, pikkasen hymyilytti toi tuuletus kieltämättä.  :) Itselleni ei ole käynyt, mutta oisko ollut niin että pitkään auki-nappia painamalla saa myös ikkunat kaukosäätimestä auki...en vanno.
Octavia III RS TDI

niilo

80 tkm nyt takana puolitoistavuotiaalla manuaalibensaräsällä. Isompia vikoja ei ole löytynyt. Tässä manittavimmat viat / ominaisuudet:

-Bolero jää välillä tilttiin, näytössä parkkitutkan teksti "look, safe to move"?. Korjaantuu itsestään muutaman käynnistyksen jälkeen
-Jäähdytysnestettä häviää tasaisella tahdilla. Viimeksi lisätty lähes litra, noin 16 tkm edellisestä huollosta. Ei löytynyt vikaa
-Takapää kolisi uudesta alkaen. Korjaantui vasta iskareiden vaihdolla. Nyt luokkaa 15tkm ajettu kolinoitta

Hyvä auto tämä kaikin puolin on. Erittäin lämmin talvella, tänä aamuna ehkä hieman nihkeästi käyntiin. Webastolla 30min ja -35 astetta pakkasta. Kulutus ihan säädyllinen, varusteita riittävästi, huollot ja vakuutukset edulliset. Vetopitoa ja voimaa voisi tietty olla enemmän.

Ambientti

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 22.01.16 - klo:11:10
... oisko ollut niin että pitkään auki-nappia painamalla saa myös ikkunat kaukosäätimestä auki...en vanno.

Kyllä. Ikkunat saa kaukosäätimestä auki ja kiinni. Mutta jos avaimeen ei ole koskettu?

Epes

Lainaus käyttäjältä: Peltikorva - 20.01.16 - klo:23:13
Niin...eihän ton jäähdytysnesteen pinnan tulisi vajeta. Seuraan tilannetta ja nyt on Tikikuva, päivämäärä ja kilsat ylhäällä todistusaineistoksi milloin pinta oli täynnä.


Kannattaa sitten seurata tilannetta aina samassa olotilassa eli joko moottorin ollessa kylmä tai lämmin. Nesteen tilavuus kylmänä on eri kuin lämpimänä eli paisuntasäiliön nestepinnan korkeus riippuu myös nesteen lämpötilasta.

Rubio

Lainaus käyttäjältä: Ambientti - 22.01.16 - klo:11:26
Kyllä. Ikkunat saa kaukosäätimestä auki ja kiinni. Mutta jos avaimeen ei ole koskettu?

Juu tiedossa on tuo toiminto ja suljinkin ikkunat painamalla pitkään lukitusnappia. Olettamus on, ettei avausnappia ole painettu, ainakaan lapsien toimesta. Toki 100% varma en voi olla etten itse ole vahingossa painanut, mutta melkein voin vannoa.
Seat Alhambra 2,0 TDI 150 Style Business DSG 2017

ex-VAG:
Skoda Superb Combi 2.0TDI Elegance 2011
Skoda Octavia Combi 2.0TDI Elegance 2014
VW Passat GTE Variant 2017
VW Touran Highline 2,0TDI 110kW DSG vm. 2017

Peltikorva

Lainaus käyttäjältä: Epes - 22.01.16 - klo:11:43
Kannattaa sitten seurata tilannetta aina samassa olotilassa eli joko moottorin ollessa kylmä tai lämmin. Nesteen tilavuus kylmänä on eri kuin lämpimänä eli paisuntasäiliön nestepinnan korkeus riippuu myös nesteen lämpötilasta.

Juu, tottakai. Motti kylmänä ja Virallinen mittauspaikka on oma autokatos, johonka parkkeeraus X/Y-suunnassa aina +/- 100mm tarkkuudella samaan positioon.  ;D
Octavia 1.8 TSI 4x4 DSG L&K (vm.-15). Michelin Primacy 4 225/40/18". Continental ContiVikingContact 7 KitKat 205/55/16".

Kunkku

Onkohan monikin laittanut maskinsuojia talvella autoon, muistelen jostakin täältä lukeneeni että niitä oli laitettu dieseleihin. En tiedä onko itsellä joku hyvänä päivänä tehty versio, mutta hitto että on jo hyvä talviauto.
Esim. Eilen ajelin yli 600km. Ja tänään n. 300km. Ja pakkasta parhaimmillaan -34 astetta, moottorin lämmöt 90 asteessa ja samoiten öljyn lämpötila. Lasit kauttaaltaan sulat, ei webastoa. Lämpimin diesel koskaan ja tätä on ihmetellyt kyydissä olijatkin.
Ei ehkä kuulu tänne "viat ja murheet palstalle" 😄

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Kunkku - 22.01.16 - klo:20:42
Onkohan monikin laittanut maskinsuojia talvella autoon, muistelen jostakin täältä lukeneeni että niitä oli laitettu dieseleihin. En tiedä onko itsellä joku hyvänä päivänä tehty versio, mutta hitto että on jo hyvä talviauto.
Esim. Eilen ajelin yli 600km. Ja tänään n. 300km. Ja pakkasta parhaimmillaan -34 astetta, moottorin lämmöt 90 asteessa ja samoiten öljyn lämpötila. Lasit kauttaaltaan sulat, ei webastoa. Lämpimin diesel koskaan ja tätä on ihmetellyt kyydissä olijatkin.
Ei ehkä kuulu tänne "viat ja murheet palstalle" 😄

Sain suojat paikoilleen tiistaina. Siitä saakka on ollut kyllä paljon lämpimämpi auto. 10 kaupunki kilsan ajon jälkeen on jo lämmöt nousseet vähintään 60 asteeseen. Jos ajaa 80 alueella, niin jo tuossa vaiheessa on jo 90 asteessa. Ilman suojia ei tahtonut kaupunkireissulla lämpömittarin viisari värähtääkään ( 16 km ), joskin tienpäällä kyllä nousi sinne 90 jollakin aikavälillä. Ajokelit olleet tämän ajan -27 ja -32 asteen välillä ( itse asiassa jo kolmisen viikkoa ).

Entinen Ocukin oli ihan eri vehjes maskisuojilla, tuossa RS ocussa eron huomaa kyllä vielä paremmin.

Ja niistä murheista.

Tänään kävi auto merkkikorjaamolla. Etujarrusta poistettiin hammaskiviä ja takaluukkua kiristettiin.
Ei vingu jarru enää, ainakaan tämänpäiväisillä ajoilla. Luukkukin lopetti kitisemisen ja äkikseltään ei tunnu ihan niin pahasti kolahtelevan takaa, joskin vieläkin sieltä kuuluu hieman liian kovia jysähdyksiä kuopissa.
Jäähdytysnestettä lisättiin pari desiä, seuraillaan sitä. Sutimiseneston lamppua eivät vaihtaneet, olivat ymmärtäneet ettei se sutimisenesto toimi ollenkaan ja tutkineet vikakoodit, ei vikaa  :)
No lamppu vaihdetaan sitten 30tkm huollossa.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Scout2016

Torstaina 130 km pakkasta 29 - 31 koko ajan. Ei ole vielä maskisuojaa mutta aattelin hankkia, lyhyempiä matkoja varten ehkä tarpeen. Nyt kyllä oli öljy 86-100 astetta melkein koko ajan. Enimmäkeen 90-95 asteista tuossa kovassa pakkasessa viimassa kun vauhtia 85 - 110 km/t.
Jäähtyy kyllä nopeasti kun pysäyttää!!
Kun käytti webastoa päällä nousi öljy reiluun 100 asteeseen nopeasti.
Ei paleltanut ilman webastoakaan vaikka aiemmat kommentit siihen vähän viittasivat 😆
Nyt Scout TDI 4x4 DSG 184 hv (MY16)
ed. Yeti TDI 4x4 140 hv 6 vaiht. vm.2010
ed. MB Vito CDI115 4x4

oranki

1,8 TSI DSG, lämpömittari nousee vain satunnaisesti 90 asteeseen. Kovemmilla pakkasilla moottoritiellä noin 80  ja jos nopeus on reilusti alle sadan, niin 70 - 75. Jos kokeilee ajaa nelosella sataa, niin ennenpitkää on 85 -90.  Pikkupakkasella normaalissa moottoritieajossa noin 80. Kaupunkiin tultua näyttää jälleen 70 - 80. Öljyt 70 asteen kahta puolta. Huollon mukaan tämä on normaalia. Kuulemma testeri ei näytä mitään vikaa olevan. Siis mitään ei ole tehtävissä, koska auto on kunnossa. Tai on: osta maskisuoja. Kyllähän tuossa hyvin tarkenee, joten varsinaista haittaa ei ole, mutta outoa mielestäni. Mielenkiintoista, varsinkin kun perheen Rapidin mittari näyttää jo parin-kolmenkymmenen kilometrin kaupunkipyörityksen jälkeen 90.

Atro

1.4 tsi nostaa ja pitää lämpömittarin viisarin keskellä maantieajossa. Yli 20 asteen pakkasilla putoaa kaupunkiajossa jos paljon tyhjäkäyntiä 80 asteen tuntumaan. Ilman maskinsuojaa mennään.

mjy

Lainaus käyttäjältä: oranki - 23.01.16 - klo:13:35
1,8 TSI DSG, lämpömittari nousee vain satunnaisesti 90 asteeseen. Kovemmilla pakkasilla moottoritiellä noin 80  ja jos nopeus on reilusti alle sadan, niin 70 - 75. Jos kokeilee ajaa nelosella sataa, niin ennenpitkää on 85 -90.  Pikkupakkasella normaalissa moottoritieajossa noin 80. Kaupunkiin tultua näyttää jälleen 70 - 80. Öljyt 70 asteen kahta puolta. Huollon mukaan tämä on normaalia. Kuulemma testeri ei näytä mitään vikaa olevan. Siis mitään ei ole tehtävissä, koska auto on kunnossa. Tai on: osta maskisuoja. Kyllähän tuossa hyvin tarkenee, joten varsinaista haittaa ei ole, mutta outoa mielestäni. Mielenkiintoista, varsinkin kun perheen Rapidin mittari näyttää jo parin-kolmenkymmenen kilometrin kaupunkipyörityksen jälkeen 90.

Väittäisin että ei ole normaalia. Kyllä minulla samassa koneessa öljyn lämmöt näyttää motariajossa kovallakin pakkasella tasaista n 98 astetta, mutta vaatii arviolta 30 km ennen kuin tuohon lämpöön nousee. Viimeksi ajettu perjantaina ja katsottu lämmöt auton mittarin näyttäessä -28. Veden lämmöt pysyy mittarin mukaan tasaisessa 90:ssä koko ajan myös kaupunkiajossa.

ophaa

Juuri kun pääsi kehumasta, niin tulihan se ensimmäinen takuukorjausta vaativa vika. Ratin korkeussäätö nimittäin otti ja jumittui täysin. Etäisyyssäätö toimii normaalisti, mutta ylös/alas ratti ei liiku yhtään. Ensi viikolla pajalle.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy