Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

NPR

Lainaus käyttäjältä: clacson - 11.01.16 - klo:14:53
Tuossa MY2015B 1.4 TSI/DSG vajaavetoisessa ei ole ESC-nappulaa, tulihan sekin tarkistettua.
Lainaus käyttäjältä: teholopa - 11.01.16 - klo:15:17
tuo on muuten yksi pieni asia mitä olen jäänyt kaipaamaan... ei se, että sitä nyt kovin montaa kertaa kaipaisi, mutta toiminnon deactivointi monen valikon kautta on vaan niin paljon hankalaa verrattuna, että se nappi olis siinä kojelaudassa...

Täällä MY16A 1.4 TSI DSG ja ESC-painike kyllä löytyy, mutta siitä ei tapahdu mitään painoipa sitten lyhyesti tai pitkään. Valo siinä kuitenkin palaa, joten jotain johtoja siihen on vedetty.

Boleron kautta pystyi ottamaan ASR:n pois päältä. Muutin sitten VCDS:llä ESC:n koodausta 02 -> 09, jolloin Boleron valikkoon tuli lisäksi myös ESC Sport -asetus kuten pitikin. Painikkeesta ei kuitenkaan edelleenkään tapahdu mitään. Mikähän idea tuossa on, että osasta painike löytyy ja osasta ei? Saati siinä, että siitä ei tapahdu mitään...
Volvo XC60 T8 R-Design -20

Ex:
Skoda Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K -18
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG Style -16

Sahaaja

Lainaus käyttäjältä: Hiihtäjä - 11.01.16 - klo:17:29
Onko jollain varma tieto esiohjelmoinnista, lämmittääkö se lähtöaikaan varten harkinnan mukaan vai sen maximilämmitysajan, joka on asetettu käyttäjän toimesta. Kokeilemalla selviäisi toki kun menis kyttäämään vaikkapa omalla kohdallani 40min ennen lähtöaikaa, että starttaako se silloin.
Mulla on 30 min kakesta. Viikonloppuna pistin lähtöajalla lämpeämään -20 asteen pakkasessa -> lämmitys käynnistyi 45-50 min ennen lähtöaikaa.

Hiihtäjä

Lainaus käyttäjältä: Sahaaja - 11.01.16 - klo:19:01
Mulla on 30 min kakesta. Viikonloppuna pistin lähtöajalla lämpeämään -20 asteen pakkasessa -> lämmitys käynnistyi 45-50 min ennen lähtöaikaa.

Kiitoksia, tämä on hyvä tietää! Eli jos tuo käynnistyy jo noin paljon ennen kovilla pakkasilla, niin parempi laittaa kakesta käsin päälle vaikka 30min ennen, kyllä 50min lämmitys yli 20 pakkasilla rankaisee 70ah akkua jo aika kovalla kädellä. Tai sitten vaan ohjelmoi lähtöajan vähän aiottua myöhemmäksi, jolloin auto ei ehdi kuluttamaan akkuansa turhan paljon ja lämmitysaika jäisi järkevään 30min luokkaan.


NPR

Lainaus käyttäjältä: costner82b - 10.01.16 - klo:22:00
Mulla 4 pv vanha ocu. Pelkkää ---% SOC näyttää täälläkin.
Voi olla, että vaatii aikaa/ajoa ennen kuin Battery SOC alkaa näyttämään lukemia. Katsoin VCDS:llä tietoja akusta ja pisti silmään siellä olevat "Battery cell analysis" alkuiset kohdat:



Esim. tuo "Can be analyzed" on "Initializing" tilassa ja "Health condition acc. to calendar" näyttää jopa 126 %. Jos SOC pohjautuu näihin tietoihin niin ehkä se jonkin ajan kuluttua herää eloon.
Volvo XC60 T8 R-Design -20

Ex:
Skoda Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K -18
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG Style -16

Ambientti

Voi olla hyvinkin mahdollista. Aikaisemmin sanoin että päivän seisonnan jälkeen näytti noin ellei käyttänyt virtoja päällä. Auto oli uudehko tällöin. Nyt en saa tätä enää toistumaan millään, kun on 8kk ajettu. Lukema tulee joka kerta.

tet

Lainaus käyttäjältä: Hiihtäjä - 11.01.16 - klo:19:19
Kiitoksia, tämä on hyvä tietää! Eli jos tuo käynnistyy jo noin paljon ennen kovilla pakkasilla, niin parempi laittaa kakesta käsin päälle vaikka 30min ennen, kyllä 50min lämmitys yli 20 pakkasilla rankaisee 70ah akkua jo aika kovalla kädellä. Tai sitten vaan ohjelmoi lähtöajan vähän aiottua myöhemmäksi, jolloin auto ei ehdi kuluttamaan akkuansa turhan paljon ja lämmitysaika jäisi järkevään 30min luokkaan.

Eiköpähän sieltä jostain löydy asetus, jolla tuohon lämpötila/lämmitysaika -korrelaatioon voi vaikuttaa. Jälkiasenteisen Webaston T100HTM -kaukosäätimessä on Comfort Level -asetus jossa on 5 tasoa, sillä voi tuota säätää.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Ambientti

Lainaus käyttäjältä: Jussi76 - 11.01.16 - klo:17:19
Ja minäkin olen viime päivinä ihmetellyt samaa (octavia 4/2015 1.4 tsi webastolla). Ulkolämpötilan mittari näytttää käynnistyksen jälkeen sitä lämpötilaa, mikä vallitsi silloin kun auton sammutti. Esimerkiksi muutama päivä sitten auto näytti edellispäivän lukemaa -22C ja vasta noin 10 min ajon jälkeen aste asteelta todella hitaasti "päivittyen" näyttö saavutti vähitellen todellisen sen hetkisen ulkololämpötilan -13C. Webasto oli kytketty kaukosäätimellä päälle n. 20 min ennen liikkeellelähtöä. Toissapäivänä iltapäivällä ajoin parkkiin. Iltaa kohti pakastui ja kun illalla starttasin (taas Webastoa n. 20 min), näytti mittari aluksi -12C ja noin 5 minuutin ajon jälkeen näyttö oli vähitellen "korjautunut" -17C lukemaan, mikä vastasi teiden varsien näyttöjä. Hidas päivitys tapahtuu siis sekä kylmenevässä että lämpenevässä säässä. Vika vai ominaisuus? Esim vanhassa 2008 Fabiassa (ei webastoa) mittari näytti aina heti startin jälkeen suoraan oikein.

Tänään huomasin ensimmäistä kertaa saman ominaisuuden. Lämpimästä tallista lähtiessä näytti -20. (Ulkona oikeasti -14, tallissa +10.) Huomasin kun normaalisti tottunut siihen plim-plom "icy road" ilmoitukseen alkumatkasta, niin nyt ei tullutkaan. Noin kilometrin se pysyi -20 lukemissa, kunnes hitaasti alkoi vaeltaa kohti -14 lukemaa. Webasto oli poikkeuksellisesti päällä koko edellisen ajon ajan ihan tallissa sammutukseen saakka, joten kierto jäi sinne hurisemaan, ajastuksia ei ole ohjelmoituna. Normaalisti kun näyttää oikeaa lämpötilaa, niin se alkaa saman tien vaeltaa lähdön jälkeen kohti ulkolämpötilaa, nyt se jumittui tuonne -20 lukemaan alkumatkan ajaksi.

Iero

Lainaus käyttäjältä: oranki - 10.01.16 - klo:21:24
Jos on vetokoukku paikallaan, niin tutkalle riittää kun kuulan suoja on vinossa. Itsekin soitin huoltoon ennen kuin keksin syyn.

Kiitoksia neuvosta. Tosiaankin kuulan suoja oli pesussa mennyt hiukan vinoon. Ongelma hävisi, kun korjasin huppuhatun suoraan.
RAV4 Hybrid -17 AWD ja Yaris Hybrid Style -18
Ex: Ocu -15, 1,4 TSI DSG7 Combi, Honda CRV Exec. -07, Honda CRV -05, Opel Vectra GLS 2.0 aut. -95

darthjysky

Vein tänään manuaali räsän vaihteiston korjaukseen. 5-vaihde ei aina kytkeydy.
Onko muilla ilmennyt vastaavaa? Vian ilmetessä, yleensä 4:lta tai 6:lta vaihtaessa vaihdekeppi nytkähtää pienen pykälän yli, mutta vaihde ei mene silmään. Selkeästi tuntee ettei keppi mene perille asti. En tietysti hirveän kovaan ole runnonutkaan, mutta tuntuu ettei voimalla ole merkitystä, vaihde vain ei mene.

Typerintä tässä on se että myös edellinen manuaali octaviani (vm 2011) teki aivan samaa. Ongelma ilmenee harvoin. Sain käydä melkoisen taistelun läpi ennen kuin korjaamolla onnistuivat toistamaan vian.

Auto on tehnyt tuota aivan alusta asti, mutta vian satunnaisen luonteen vuoksi epäilin että en vain vaihtanut kunnolla tai jotain muuta.

Eniten tässä mietityttää ettei vain kyseessä olisi ominaisuus, koska myös edellinen auto teki samaa.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: darthjysky - 13.01.16 - klo:10:24
Vein tänään manuaali räsän vaihteiston korjaukseen. 5-vaihde ei aina kytkeydy.
Onko muilla ilmennyt vastaavaa? Vian ilmetessä, yleensä 4:lta tai 6:lta vaihtaessa vaihdekeppi nytkähtää pienen pykälän yli, mutta vaihde ei mene silmään. Selkeästi tuntee ettei keppi mene perille asti. En tietysti hirveän kovaan ole runnonutkaan, mutta tuntuu ettei voimalla ole merkitystä, vaihde vain ei mene.

Mielenkiintoista, Cupra tekee välillä samaa. Tuntuu että vitonen ei menisi kunnolla sisään, yleensä sen ottaa takaisin vapaalle ja kokeilee uudestaan. Silti vaihde on kytkeytynyt, ainakaan ei ole vielä sorvannut... Tuollainen tunnottomuus ei ole hyvä asia, varsinkin jos nopeita vaihtoja harrastaa.

Käytin Cupraa huollossa mm. vaihteiden kytkeytymisen takia. Mitään vikaa ei yllättäen todettu, joten päädyin säätämään vaihteiston itse. Tuo paransi vaihteiston yleistä toimintaa, mutta viitosen tunnottomuutta se ei vähentänyt. Seuraava offensiivi olisi vaihteistoöljyjen vaihto, luultavasti omaan piikkiin koska tehtaalle raportoitavaa vikaa ei ole todettu. Myyjäliike lähinnä myötäelää, ovat täysin tehtaan ohjeistuksen varassa.

Ex. Leonin (20VT TS -04) M6 laatikko toimi säädön jälkeen todella hyvin, ikävää olikin todeta Cupran laatikon toimivan huonommin. 
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Daatta

Työkaverin leasing RS MY2016 bensa-manuaali kuluttaa öljyä, ei ihan 1l/1000km mutta paljon kuitenkin. Kuvittelin että ongelmat on korjattu nykyisissä CHHB (EA888-Gen3) moottoreissa? Oma Cupra (CJXE) ei kuluttanut öljyä tippaakaan ensimmäisen vaihtovälin (12tkm) aikana. Liike oli vaan todennut, että mitään ei tehdä ennen kuin mitattu öljynkulutus on yli litran per 1000km. :o Vaikka kyseessä on leasing-auto, niin henkilön tuntien tästä ongelmasta tietää kohta koko seutukunta... Vaikka ei kai se ketään yllätä, enää?  ???
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 13.01.16 - klo:10:44
Työkaverin leasing RS MY2016 bensa-manuaali kuluttaa öljyä, ei ihan 1l/1000km mutta paljon kuitenkin. Kuvittelin että ongelmat on korjattu nykyisissä CHHB (EA888-Gen3) moottoreissa? Oma Cupra (CJXE) ei kuluttanut öljyä tippaakaan ensimmäisen vaihtovälin (12tkm) aikana. Liike oli vaan todennut, että mitään ei tehdä ennen kuin mitattu öljynkulutus on yli litran per 1000km. :o Vaikka kyseessä on leasing-auto, niin henkilön tuntien tästä ongelmasta tietää kohta koko seutukunta... Vaikka ei kai se ketään yllätä, enää?  ???

Ei yllättänyt  ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

darthjysky

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 13.01.16 - klo:10:36
Mielenkiintoista, Cupra tekee välillä samaa. Tuntuu että vitonen ei menisi kunnolla sisään, yleensä sen ottaa takaisin vapaalle ja kokeilee uudestaan. Silti vaihde on kytkeytynyt, ainakaan ei ole vielä sorvannut... Tuollainen tunnottomuus ei ole hyvä asia, varsinkin jos nopeita vaihtoja harrastaa

Joo, ku käyttää vapaalla ja yrittää uudelleen ni menee ongelmitta vaihde silmään. Ensimmäisen kerran ku tuo kävi ni sillo kyllä sorvas, sittemmin en oo koittanu. Tunnottomuudesta en voi haukkua koska joka kerta on helposti ollu aistittavissa oliko vaihe silmässä vai ei.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

psxgamer

Onko muille tuttu ongelma/ominaisuus: Eli Octavia ei kerro akun varaustasoa kun autoon mennessä pidän trippimittarin lukemaa pohjassa. Näyttöön tulee tämmöinen ilmoitus:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/8869063/20160113_084903.jpg

Daatta

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 14.01.16 - klo:09:50
Onko muille tuttu ongelma/ominaisuus: Eli Octavia ei kerro akun varaustasoa kun autoon mennessä pidän trippimittarin lukemaa pohjassa.

Muualla keskusteltiin, että on niin uusi auto kyseessä ettei ko. lukemaa ole vielä saatavilla. Vähän kilometrejä alle niin auto alkaa raportoimaan akun kunnosta.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

psxgamer

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 14.01.16 - klo:09:52
Muualla keskusteltiin, että on niin uusi auto kyseessä ettei ko. lukemaa ole vielä saatavilla. Vähän kilometrejä alle niin auto alkaa raportoimaan akun kunnosta.

No näinhän se varmasti on. Ihme hätähousu pitää itsekin tässä asiassa olla.  ;D Kiitos selvennyksestä.

Peltikorva

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 14.01.16 - klo:09:50
Onko muille tuttu ongelma/ominaisuus: Eli Octavia ei kerro akun varaustasoa kun autoon mennessä pidän trippimittarin lukemaa pohjassa. Näyttöön tulee tämmöinen ilmoitus:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/8869063/20160113_084903.jpg

Mää en ole saanut myöskään tota jännitettä näkyviin. Onko muka "liian uusi" auto kun ei nävy muuta kuin "---%" (näytön alareunaan), eikä tota akun kuvaakaan. Autossa oli siis virrat päällä kun painoin pitkään trippinappulaa. Sotka on nyt 11kk ja 11 tkm ajettuna.

Eipä tuossa mitään vikoja ole ollut. Jos ei tota lasketa. Pensa maistuu. ;D
Octavia 1.8 TSI 4x4 DSG L&K (vm.-15). Michelin Primacy 4 225/40/18". Continental ContiVikingContact 7 KitKat 205/55/16".

darthjysky

Lainaus käyttäjältä: darthjysky - 13.01.16 - klo:10:24
Vein tänään manuaali räsän vaihteiston korjaukseen. 5-vaihde ei aina kytkeydy.
Onko muilla ilmennyt vastaavaa? Vian ilmetessä, yleensä 4:lta tai 6:lta vaihtaessa vaihdekeppi nytkähtää pienen pykälän yli, mutta vaihde ei mene silmään. Selkeästi tuntee ettei keppi mene perille asti. En tietysti hirveän kovaan ole runnonutkaan, mutta tuntuu ettei voimalla ole merkitystä, vaihde vain ei mene.

Typerintä tässä on se että myös edellinen manuaali octaviani (vm 2011) teki aivan samaa. Ongelma ilmenee harvoin. Sain käydä melkoisen taistelun läpi ennen kuin korjaamolla onnistuivat toistamaan vian.

Auto on tehnyt tuota aivan alusta asti, mutta vian satunnaisen luonteen vuoksi epäilin että en vain vaihtanut kunnolla tai jotain muuta.

Eniten tässä mietityttää ettei vain kyseessä olisi ominaisuus, koska myös edellinen auto teki samaa.

Viimein sain auton takas, hyvältä vaikuttaa. En saanut 5-vaihteen jumitusta enää aikaseks. Toki en aiemminkaan luotettavasti saanut ongelmaa toistettua. Välillä tuntui siltä että joutui hieman enemmin käyttämään voimaa, siis marginaalisesti. Oisko että enne kyseisessä tilanteessa olis jumittanu.

Vaihteisto tuntuu nyt todella paljon napakammalta ja jotenkin tuntui että saa paljon paremmin palautetta. Kuinka paljon joutuvatkaan purkamaan synkrojen vaihtoa varten, en tiedä. On myös todennäköistä että sijaisautona olleen fabian tunnoton vispilä on turmellut muistikuvan vanhasta ja nyt normaali tuntuu kisatiukalta :)
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

sami78

Mulla 1.4 TSI G-Tec manuaali.
Siinä kolmoselta nelosvaihteelle vaihtaessa tekee ...mitäköhän heittäisi... joka viideskymmenes kerta suunnilleen sen että tuntuu lähtevän menemään pykälään, mutta sitten toppaakin liike kesken johonkin pykälään. Jos sattuu olemaan hereillä, uudella yrityksellä ja varmistaen vielä lisävoimalla menee pykälään vielä siististi. Aina ei signaali kulje tarpeeksi nopeasti pitkissä piuhoissa itsellä ja ehtii jo kytkimen nostamaan. Taitaa olla käytännössä tällöin vielä enemmän vapaan puolella kun en ainakaan muista sorvausääniä saaneeni aikaan.
Ekassa 15 tkm huollossa valitin ja ehkä ne sai sen hieman paremmaksi, mutta ei kuntoon. Enää 4 tkm matkaa 30 tkm huoltoon, muistanpa nyt valittaa asiasta uudelleen kun en sentään ainoa ole.

clacson

Lainaus käyttäjältä: Peltikorva - 14.01.16 - klo:19:31
Mää en ole saanut myöskään tota jännitettä näkyviin. Onko muka "liian uusi" auto kun ei nävy muuta kuin "---%" (näytön alareunaan), eikä tota akun kuvaakaan. Autossa oli siis virrat päällä kun painoin pitkään trippinappulaa. Sotka on nyt 11kk ja 11 tkm ajettuna.

Eipä tuossa mitään vikoja ole ollut. Jos ei tota lasketa. Pensa maistuu. ;D
Ajettu 9 kk ja 12300 km, pakkasta 16 astetta, 30 min Webastoa ja 20 km ajoa. Tämän jälkeen SOC 90%.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

HAL9000

Nyt pakkaskelillä saa joka kerta liikkeelle lähtiessä arvata mitä virheilmoituksia tänään esittää. Virheilmoituksia tulee ainakin KESSY-järjestelmään liittyen, pissapojan nesteen vähyydestä ja tänään oli joku uusi jota en ehtinyt kunnolla nähdä. Ai niin, pakkasilla saa tulla toimeen ilman parkkitutkia. Edessä ja takana piippaavat jatkuvasti vuorotahtiin...
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Ekomies

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 16.01.16 - klo:21:07
Nyt pakkaskelillä saa joka kerta liikkeelle lähtiessä arvata mitä virheilmoituksia tänään esittää. Virheilmoituksia tulee ainakin KESSY-järjestelmään liittyen, pissapojan nesteen vähyydestä ja tänään oli joku uusi jota en ehtinyt kunnolla nähdä. Ai niin, pakkasilla saa tulla toimeen ilman parkkitutkia. Edessä ja takana piippaavat jatkuvasti vuorotahtiin...
Sama ilmiö havaittu myös.Pahin tilanne oli viime viikolla,kun auto oli ollut ilmeisesti liian kauan tolpassa(4 h) ja kaikki mahdolliset häiriövalot paloi :o.Tänä aamuna selvittiin vain Kessy häiriöllä  ;D

skoda rs

Kauhun sekasin fiiliksin lueskellut näitä häiriö/vika ilmotuksia. Itse tilanneena ihka ensimäisen skodan :( onko niin paljon vikoja/häiriöitä mitä kirjoitellaan..??

TTO

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 16.01.16 - klo:21:07
Nyt pakkaskelillä saa joka kerta liikkeelle lähtiessä arvata mitä virheilmoituksia tänään esittää. Virheilmoituksia tulee ainakin KESSY-järjestelmään liittyen, pissapojan nesteen vähyydestä ja tänään oli joku uusi jota en ehtinyt kunnolla nähdä. Ai niin, pakkasilla saa tulla toimeen ilman parkkitutkia. Edessä ja takana piippaavat jatkuvasti vuorotahtiin...

Lainaus käyttäjältä: Ekomies - 18.01.16 - klo:07:32
Sama ilmiö havaittu myös.Pahin tilanne oli viime viikolla,kun auto oli ollut ilmeisesti liian kauan tolpassa(4 h) ja kaikki mahdolliset häiriövalot paloi :o.Tänä aamuna selvittiin vain Kessy häiriöllä  ;D

Mikä tuo KESSY-häiriö on? Avaimen patteri vähissä vai joku muu oikea ongelma?

Tuo pissapojan nesteen vähyys ei mielestäni ole auton ongelma ja korjaantuu lisäämällä riittävän pakkaskestävää nestettä säiliöön.

Ambientti

Lainaus käyttäjältä: skoda rs - 18.01.16 - klo:08:59
Kauhun sekasin fiiliksin lueskellut näitä häiriö/vika ilmotuksia. Itse tilanneena ihka ensimäisen skodan :( onko niin paljon vikoja/häiriöitä mitä kirjoitellaan..??

On, mutta se pitää suhteuttaa autojen määrään, sekä vielä käyttäjien nettiaktiivisuuteen. Monella merkillä ei ole aktiivista foorumia. Osa vioista/murheista koskee ihan alkupään autoja ja niitä on jo korjailtu uudempiin vuosimalleihin. Se ei toki lohduta jos itselle sattuu se maanantaikappale, mutta ylivoimaisesti todennäköisin vaihtoehto on, ettei autossasi ole mitään suurempaa vikaa.

Ekomies

Lainaus käyttäjältä: TTO - 18.01.16 - klo:09:15
Mikä tuo KESSY-häiriö on? Avaimen patteri vähissä vai joku muu oikea ongelma?

Tuo pissapojan nesteen vähyys ei mielestäni ole auton ongelma ja korjaantuu lisäämällä riittävän pakkaskestävää nestettä säiliöön.
Häiriöilmoitus"Keyless entry faults"tms.Teksti vilahtaa nopeasti ja keltainen kolmio jää palamaan.Yleensä uusinta startti auttaa(buuttaus)
joskus vaatii myös auton ovien sulkemisen/avaamisen ennen starttia.Nyt ajoin töihin tuon merkkivalon palaessa,mutta ovet meni normaalisti Kessynä lukkoon.Täytyy mainita asiasta viikon päästä, kun on ensihuolto.Viime talvena kun oli leudonpaa,niin häiriöitä
oli vähemmän.Mitään sen isompaa autossa ei ole ollutkaan ja" kestotesti " jatkuu.

koivari

Lainaus käyttäjältä: skoda rs - 18.01.16 - klo:08:59
Kauhun sekasin fiiliksin lueskellut näitä häiriö/vika ilmotuksia. Itse tilanneena ihka ensimäisen skodan :( onko niin paljon vikoja/häiriöitä mitä kirjoitellaan..??
Näinhän se on, kun paskaa ostaa, niin paskaa myös saa.
Skoda Karoq AMB TS85/1.0 M6F Candy White

livejungle

Itse käytin edellistä vm14 ocua neljän eri asian takia 8 kertaa takuuaikana pajalla. Kaikki saatiin kuitenkin korjattua.
Xenonit sammuili, jalkatilan valot puuttuivat, etuovet rämisi, kummastakin etuovesta sinkki irtoili paikka paikoin maalipinnan alta ja aiheutti maalipintaan kuplan (zinc inclusion).
Nyt tässä uudessa ei tuntuisi olevan mitään vikaa ainakaan vielä  ;D

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: TTO - 18.01.16 - klo:09:15
Mikä tuo KESSY-häiriö on? Avaimen patteri vähissä vai joku muu oikea ongelma?
Joku tällainen "Keyless entry fault..." Patteriakin valitteli, se kuitenkin korjautui patterin vaihdolla

Lainaus käyttäjältä: TTO - 18.01.16 - klo:09:15
Tuo pissapojan nesteen vähyys ei mielestäni ole auton ongelma ja korjaantuu lisäämällä riittävän pakkaskestävää nestettä säiliöön.
:) Niimpä, tämä kuitenkin melkein täydellä säiliöllä. Poistui itsestään kun lämpötila nousi yli kahdenkymmen asteen

Tuo tutkien piippaaminen pistää kuitenkin melkein v...ttamaan. Parkkipaikalla peruuttaessa ja liikkeelle lähtiessä Pii - Paa - Pii - Paa, vuorotahtiin edessä ja takana. Sitten kun hidastat risteykseen tai liikennevaloihin niin Pii - Paa - Pii - Paa...
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

vwp

Onko niissä tutkissa joku ihan vika pakkasella, vai ei ole vain viitsitty puhdistaa lunta/jäätä?
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy