Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

mikaanikko

Kylmä - näillä säillä tosi jäinen - akku ei anna virtaa paljoakaan vaikka olisi täysikin. Kannattaisi lämmittää akku ennen käynnitysyrityksiä.
Entivanhaan, kun mulla oli 2-tahti SAAB  ja sattui 32 asteen pakkanen, vein akun sisälle lämpiämään. Pesuvatiin kuumaa vettä ja akku siihen. Se auttoi.
Nykyisin ei taida uskaltaa akkua irrottaa - ehkä jonkinlaisen varapatterin kanssa keplottelemalla voisi onnistua. Mutta näpithän tuolla jäätyy ulkona.
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

JFabiaK

Lainaus käyttäjältä: JHS - 04.01.16 - klo:19:20
Jos ongelma olisi lähinnä huurtuminen, syytä voisi etsiä ilman sisäkiertotoiminnosta, kierrättää lähinnä matkustamon ilmaa.   Kuuluuko mitään muutosta ilmavirtauksessa kun kytkee sisäkiertoa päälle/pois?    Kun ilmavirtaus on heikkoa, voisi tarkistaa epäilemäsi sisäilmasuodattimen.   Se löytyy ovelasti vasta hanskalokeron takaa esim. seuraavilla ohjeilla:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=23697.0

Helpoimmalla tietenkin asia korjaantuu huollossa.
Perusasia kannattaa tarkistaa: ilmalla täytyy olla poispääsytie matkustamosta - muutoin ei ole mahdollisuutta saada uutta ja kosteutta poistavaa ilmaa sisään --> avatkaa tavaratilan kansimattoa takareunastaan niin paljon, että ilma pääsee vapaasti poistoventtiilin kautta ulos. ;)
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

lapazu

Onko muilla ollut ongelmia, että bassot katoaa auton soittimesta? Eilen, kun käynnistin niin radio toimii, mutta ilman bassoa. Totuin jotenkin, mutta tänään emäntä huomasi saman, kun lähdettiin. Tarkistin asetukset ja bassoa on asetuksissa enemmän kuin korkeampia ääniä. Hajosikohan jotain pakkasesta?
Soittimena ihan vakio, boleroko se on ja Style malli.
Nyt Skoda Kodiaq 2,0 Tdi 4x4 190hp Style vm19
Ex 2,0 Tdi 184hp Golf Alltrack vm 18
Ex 1,4 Tsi Dsg Octavia combi Style vm 15
Ex octavia II vm 13 Experience
Ex Octavia II vm 05 1,6 fsi Elegance

enkero

Lainaus käyttäjältä: lapazu - 06.01.16 - klo:15:45
Onko muilla ollut ongelmia, että bassot katoaa auton soittimesta? Eilen, kun käynnistin niin radio toimii, mutta ilman bassoa. Totuin jotenkin, mutta tänään emäntä huomasi saman, kun lähdettiin. Tarkistin asetukset ja bassoa on asetuksissa enemmän kuin korkeampia ääniä. Hajosikohan jotain pakkasesta?
Soittimena ihan vakio, boleroko se on ja Style malli.

Oletettavasti pakkasta on sen verran reippaasti, että kaiuttimen kartion ripustus voi olla "hieman" jäykkä. Tuon voisi äkkipäätä luulla olevan syynä bassokatoon?
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Flnt

Lainaus käyttäjältä: lapazu - 06.01.16 - klo:15:45
Onko muilla ollut ongelmia, että bassot katoaa auton soittimesta? Eilen, kun käynnistin niin radio toimii, mutta ilman bassoa. Totuin jotenkin, mutta tänään emäntä huomasi saman, kun lähdettiin. Tarkistin asetukset ja bassoa on asetuksissa enemmän kuin korkeampia ääniä. Hajosikohan jotain pakkasesta?
Soittimena ihan vakio, boleroko se on ja Style malli.

Huomasin saman eilen, MY15 Elegancen vakiosoitin. Ajattelin että tässä kylmässä tosiaan jotain joko hajosi tai jumiutui, mutta en ehtinyt asiaa sen enempää tutustua, pitää katsoa jos saisi sulattamalla bassot takaisin.

opar

Bassot häviää skobeista pakkasella. On kaiuttimien ominaisuus ei vika. Kun lämpenevät niin ongelma korjaantuu.

lapazu

Lainaus käyttäjältä: opar - 06.01.16 - klo:16:36
Bassot häviää skobeista pakkasella. On kaiuttimien ominaisuus ei vika. Kun lämpenevät niin ongelma korjaantuu.
e

Jotain tällaista ajattelinkin. Pitää odotella, kun sää lämpeää.
Nyt Skoda Kodiaq 2,0 Tdi 4x4 190hp Style vm19
Ex 2,0 Tdi 184hp Golf Alltrack vm 18
Ex 1,4 Tsi Dsg Octavia combi Style vm 15
Ex octavia II vm 13 Experience
Ex Octavia II vm 05 1,6 fsi Elegance

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: opar - 06.01.16 - klo:16:36
Bassot häviää skobeista pakkasella. On kaiuttimien ominaisuus ei vika. Kun lämpenevät niin ongelma korjaantuu.

Halvat paperikartioelementit.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

jaakko

Pakkanen vai mikä, tänään startin jälkeen kymmenkunta releen naksua ennen kuin lämppärin puhallin käynnistyi. Muilla samaa ilmiötä? Takuuta olisi vielä hetki jäljellä... Lyhyt seuranta ja soitto pajalle.
Nyt: Skoda Karoq 1.0 tsi -23
Ex: Skoda Octavia Combi 1.2 tsi -14
Skoda Octavia 1.9 tdi -01
Seat Toledo 1.9 D -96
useita muita
Skoda 120 LS -81

Hiihtäjä

Lainaus käyttäjältä: enkero - 06.01.16 - klo:11:16
Mulla lähtee huomenna liikkeeseen tutkittavaksi, oireet hyvin samantapaiset kuin sulla. Huollossa epäilivät, että esim. joku liitos heikosti kiinni (aikanaan kakkoskoppaisessa oli laturin piuha höllässä, oirehti jopa kesällä), mutta seisottavat to-pe yön pihastaan jotta voivat aamulla ottaa kylmät tyypit :)

En oisi kyllä ihan 100-varma lähteekö tuo tuosta ajamalla ilman ajoturvan hälyyttämistä paikalle...

Tänä aamuna oli -24c ja auto seisoi vrk:n pakkasessa, normi 30min lämmitys ja käyntiin lähti, tosin startti pyörittää todella laiskasti, liekö se vaan alitehoinen!?

Kävin suoraan töistä tullessani, ajettuani 120km, Rinta-Joupilla näyttämässä autoa, akkuun tehtiin 2x rasitustesti ja vikakoodit luettiin... Akku kunnossa ja ei kummempia vikakoodeja, jotain kai jäi kun low batterya silloin herjasi. Eli auto kunnossa, tai sit ei. Testit jatkuu huomisaamuna -20c ja perus 30min lämmitys. Jos orkkisakku on iskussa, kuten tahtoisin uskoa, niin starttimoottori on alimittainen näille keleillä. Luulisi että tuollainenkin testattaisiin kylmätesteissä auton osalta, että riittääkö starttiteho vai ei.

Jos ei meinaa käydä pakkaskelin startit maistumaan niin uudestaan pajalle, vähän se on väkisin tyrkyttämistä kuitenkin, kun eivät toki halua "kunnossa olevaa" autoa hirveesti roplata. Kuitenkin jos täydellä akulla ja 30min webastolämmityksellä ei meinaa saada pirssiä tulille niin väitän että se on vika/huono ominaisuus. 8v on tullut webaston kanssa ajeltua eikä tämänmittaisilla ajoilla ole akun lataus ikinä ongelmaksi muodostunut. Joskus lataan yön yli lämpimässä sisällä akun ctekillä täyteen ihan varuiksi vaan.

Ilmoittele enkero mitä tapahtuu oman autosi kanssa, tai jos siihen tehdään jotain merkittävää.

Epes

Lainaus käyttäjältä: Hiihtäjä - 07.01.16 - klo:13:38
Tänä aamuna oli -24c ja auto seisoi vrk:n pakkasessa, normi 30min lämmitys ja käyntiin lähti, tosin startti pyörittää todella laiskasti, liekö se vaan alitehoinen!?


Minulla vajaa viikko sitten ongelmia saada Scout käyntiin -11C lämpötilassa ja viime yön -25C lähti ihan kevyesti parin päivän seisonnan jälkeen. Molemmissa starttauksissa on ollut webasto n. 20 min päällä mutta viime yön oli myös Ctek ylläpitolataus 3,5A. Sekö auttoi?

Sahaaja

Lainaus käyttäjältä: NPR - 05.01.16 - klo:14:42
Ei auta vaikka suoraan pitkän ajon jälkeen kokeilee, pelkkää viivaa näyttää. Autossa myös kiinteä Defan 10A laturi ja vaikka on pitänyt yön yli latauksessa, näyttää Akun tila -valikko aina ---%. Hyvin kyllä lähtee käyntiin ja Webastoakin tulee pari kertaa päivässä käytettyä. Ihmetyttää vain tuo valikon toimimattomuus, mutta eipä tuolla taida hirveästi virkaa olla. Tai voisihan sen avulla varmaan vähän ennakoida lataustarvetta kovilla pakkasilla ettei kuluta Webastolla akkua ihan tyhjäksi.
Ã,,sken katsoin tuota Akun tilaa uudesta autosta (luovutettu minulle pari tuntia aiemmin) ja näytti myös ---%. Tarkoittanee että on hyvin täynnä(?). Ulkona -26 C.

Peltikorva

Lainaus käyttäjältä: Hiihtäjä - 07.01.16 - klo:13:38
Tänä aamuna oli -24c ja auto seisoi vrk:n pakkasessa, normi 30min lämmitys ja käyntiin lähti, tosin startti pyörittää todella laiskasti, liekö se vaan alitehoinen!?

Kävin suoraan töistä tullessani, ajettuani 120km, Rinta-Joupilla näyttämässä autoa, akkuun tehtiin 2x rasitustesti ja vikakoodit luettiin... Akku kunnossa ja ei kummempia vikakoodeja, jotain kai jäi kun low batterya silloin herjasi. Eli auto kunnossa, tai sit ei. Testit jatkuu huomisaamuna -20c ja perus 30min lämmitys. Jos orkkisakku on iskussa, kuten tahtoisin uskoa, niin starttimoottori on alimittainen näille keleillä. Luulisi että tuollainenkin testattaisiin kylmätesteissä auton osalta, että riittääkö starttiteho vai ei.

Jääkylmä motti vaatii varmaan joo enemmän tehoa starttimotilta, mutta tuskinpa se alimitoitettu on. Starttimotti vaatii riittävän jännitteen, jotta se voi antaa riittävästi tehoa motin pyöritykseen. Ei siis riitä vaikka akku antaisi 6000 Ampeeria jos jännite 5V, ei pyörähä startti.

Hyvä tehdä rasitustesti näillä pakkasilla ja imaista patteri tyhjäksi.  ;D Kantsii ladata testien jälkeen...

Paljonkohan akun jännite oli kun starttia pyöritti?

Itsellä kävi vanhan auton - ja Exide Exell akun - kanssa taannoin sillein, että ei startannut. Piti olla Hyvä patteri ja antaa virtaakin 800A. Ikää sillä oli n. 2v eli juuri mennyt takuu unpeen. Ni tehtiin rasitus- eli virtatesti ja hienosti antoi virtaa. En muista lukemaa mutta satoja ampeereita. Yli 300A ainakin. Mutta ei startannut. Syyksi paljastui 1 viallinen kenno. Kennoja on 6 kpl (n. 2,12V/kenno). Yksi kenno oli siis oikarissa jolloin napajännite oli tuon n. 2V normaalia alenpi. Ja oisko ollut niin että lepojännitettä kun mittasi, niin silloin ei välttämättä näyttänytkään 10,7V vaan vasta kun vähäsen kuormitti niin jännite tippui tosi paljon. Jännitehän akussa vielä laskee kun sitä kuormitetaan, niin sitten se ei vain riittänyt starttimotille. Eli se oikosulku paheni sen yhen kennon osalta mitä enemmän otti virtaa.

Mutta kannattaa mitata akun jännite kun akku on levännyt esim. yön yli. Ja siis sillein että autossa ei ole mitkään virrat eikä sisävalot yms. päällä. Eikä ole ollut latauksessa ainakaan tuntiin.

Patteri on täynnä kun lepojännite navoissa on 12,6 - 12,7 V.
N. 12,1V ~ 50% varaus. 11,8V ~ 25% ja 11V ~0%.

Octavia 1.8 TSI 4x4 DSG L&K (vm.-15). Michelin Primacy 4 225/40/18". Continental ContiVikingContact 7 KitKat 205/55/16".

Ocutj

Mulla Ocussa akku varmaan hyvässä kunnossa, kun -28 ja Start/Stop toimii. Normi liikennevalot kone seis kuten kesäkelillä.


Ambientti

Jaa että päästöjen optimointi on uusissa autoissa johtanut jo siihen että akkua ei edes yritetä ladata ensimmäisillä kilometreillä? Näyttäähän se varmaan testissä hyvältä... Mitähän seuraavaksi keksitään?

Daatta

Niinpä, päästöt ja niiden vähentäminen ovat valmistajille kaikki kaikessa. Siinä ei Suomen "hirmupakkaset" paljon paina. Voihan sitä ihmetellä, mutta järkevämpää on ottaa ylläpito- tai älylaturi käyttöön. Lataus mieluummin sen jälkeen kun tulee ajosta eli moottori (akku) on lämmin, huonompi homma jos akku sattuu olemaan takapäässä...

Start-stop ja sen toiminta menee samaan, päästöjen vähentämiseen tähtäävään piikkiin. Jengi on raportoinut, että S-T menee päälle kesällä vaikka öljyn lämpötila hipoisi 110 astetta. Sama näyttää olevan pakkasella, jos akun varaus ja kiintiö sen sallii niin sammutellaan vaan... Itse painan tuon aina napista pois päältä, harmittaa silloin kun sen unohtaa ja auto sammuu vaikka kotipihalle autotallin ovea avattaessa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Ambientti - 08.01.16 - klo:10:50
Jaa että päästöjen optimointi on uusissa autoissa johtanut jo siihen että akkua ei edes yritetä ladata ensimmäisillä kilometreillä? Näyttäähän se varmaan testissä hyvältä... Mitähän seuraavaksi keksitään?
Yrittää kyllä ladata mutta kylmä akku ottaa huonosti jos ollenkaan latausta vastaan ensimmäisillä kilometreillä kovilla pakkasilla. Tästä syystä johtuu akku ongelmat lyhyttä matkaa ajavilla, ylläpitolaturi auttaisi useissa tapauksissa.

mti

Aiempaan käynnistysongelmaani viitaten, uskon esitettyyn autonpesuteoriaan koska auto on käynnistynyt hyvin pakkasten koventumisen jälkeen. Akun tilalla ei voinut olla vaikutusta, koska startti kuitenkin alkoi pyörittämään ok kunhan vain pääsi alkuun. Temppuilua käynnistymisessä oli siis vain yhdellä kertaa, autopesussa käynnin ja vajaan viikon seisottamisen jälkeen.

Uudesta startista ei ole kuulunut vielä mitään ja vaikka nyt menee hyvin on se tietysti tarpeen vaihtaa.
Pari Saabia

Audi 60 1,7 -71
Kupla 1,3 -69

Ex-vagit:
Ocu Combi RS TDI -15
Ocu FL 2,0 TDI Eleg DSG -09
B8 3,0 TDI Q man Avant -08
Ocu RS TDI Combi -07
Ocu 2,0 TDI Eleg -05

cannon

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 08.01.16 - klo:11:26
Yrittää kyllä ladata mutta kylmä akku ottaa huonosti jos ollenkaan latausta vastaan ensimmäisillä kilometreillä kovilla pakkasilla. Tästä syystä johtuu akku ongelmat lyhyttä matkaa ajavilla, ylläpitolaturi auttaisi useissa tapauksissa.

Lataako ylläpitolaturi jääkylmää akkua yhtään sen paremmin kuin ajaminen? Ehkä jos tuntitolkulla tohottaa virtaa sinne - harvemmin tulee useampaa tuntia yhtäsoittoa ajettua. Ja tietysti akun purkautuminen on melko vähäistä laturia käytettäessä. Entä sulaako kalikaksi jäätynyt akku ennen kesää kun sitä lataa -  siis jonkun sähkökemiallisen reaktion seurauksena?
Nykyinen Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2014
Edellinen  Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2009

Ambientti

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 08.01.16 - klo:11:26
Yrittää kyllä ladata mutta kylmä akku ottaa huonosti jos ollenkaan latausta vastaan ensimmäisillä kilometreillä kovilla pakkasilla. Tästä syystä johtuu akku ongelmat lyhyttä matkaa ajavilla, ylläpitolaturi auttaisi useissa tapauksissa.

Tuossa jutussa tosiaan selkeästi mainittiin ettei edes yrittäisi ladata alussa koska päästöt. Ja jotain akunlataussäännöstelyähän näissä on, että voi ottaa sitä energiaa talteen sinne ajoakuun, eli se ei varmaan ole ikinä ihan täynnä, silloin menisi jarrutusenergiat hukkaan. Ylimääräistä akkuahan kerätylle energialle ei ole, niin olen siinä uskossa että käytetään normi akkua, ja silloin siinä pitää olla tilaa sille energialle.

vwmies

#3231
Lainaus käyttäjältä: cannon - 08.01.16 - klo:12:01
Lataako ylläpitolaturi jääkylmää akkua yhtään sen paremmin kuin ajaminen? Ehkä jos tuntitolkulla tohottaa virtaa sinne - harvemmin tulee useampaa tuntia yhtäsoittoa ajettua. Ja tietysti akun purkautuminen on melko vähäistä laturia käytettäessä. Entä sulaako kalikaksi jäätynyt akku ennen kesää kun sitä lataa -  siis jonkun sähkökemiallisen reaktion seurauksena?

Ei taida juurikaan sen paremmin ladata..... akku lämpiää tosin hieman ladatessa, mutta paukkupakkasilla se ei tunnu.
Jotkut uudempien autojen laturit ovat sillä tavalla fiksuja, että lämpotilan laskiessa latausjännite nousee hieman.

Akku on melko painava, siinä 10kg molemmin puolin -joten sen jäähtyminen tai lämpiäminen kestää tunteja tai jopa vuorokauden ulkolämpötilaan.
Jos olet ajanut käyntilämpöisen auton parkkihalliin päiväksi, niin sitten se on kyllä ehtinyt päivässä lämmetä niin paljon, että ottaa virtaa vastaan.
Jos tuon jälkeen ajaa kotiin ja jättää akun yöksi latinkiin, niin se varautuu melko hyvin.

Piti oikein käydä infrapunamittarilla katsomassa lämpötiloja omasta Paskatista, jossa akku on muovikotelossa viimalta suojassa (ja toinen Weballe takakontissa).
Ulkolämpötila n. -17C (lauhtunut, aamulla n. -25C). Moottorin lohko n. +10, akku konehuoneessa n. -7C ja kontissa n -22C.
Laitan silti sen nyt viikonloppuna päiväksi latinkiin.

OT: digitaalisia yleismittareita saa halvalla - alle 10â,¬ / kpl, sillä voi seurata akun varausta DC V(olt) alueella (luku pienenee kun varaustila laskee)
Yritetään pärjätä.

Patomursu

Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Zaasa

#3233
Lainaus käyttäjältä: cannon - 08.01.16 - klo:12:01
Lataako ylläpitolaturi jääkylmää akkua yhtään sen paremmin kuin ajaminen? Ehkä jos tuntitolkulla tohottaa virtaa sinne - harvemmin tulee useampaa tuntia yhtäsoittoa ajettua. Ja tietysti akun purkautuminen on melko vähäistä laturia käytettäessä. Entä sulaako kalikaksi jäätynyt akku ennen kesää kun sitä lataa -  siis jonkun sähkökemiallisen reaktion seurauksena?
Omakohtainen kokemus ylläpitolatureista on hyvä. Kolmessa edellisessä autossani oli Webasto+ylläpitolaturi, ajosuorite lyhyttä matkaa. Akku oli kotona ja töissä talvella aina latauksessa. Ei mitään ongelmaa. Kahdelta työkaverillla joiden autoissa oli webasto ja ajo samankaltaista, akut hyytyi. Tämän jälkeen uskoivat minua ja laittoivat yllläpitolaturin jonka jälkeen ei ongelmia. Omani ja työkavereiden autot uudehkoja vähän ajettuja.



Lainaus käyttäjältä: Ambientti - 08.01.16 - klo:12:29
Tuossa jutussa tosiaan selkeästi mainittiin ettei edes yrittäisi ladata alussa koska päästöt.
Ei sanottu etteikö lataisi laisinkan vaan latausta säädellään. Omani 18000km ajetun autoni akku olisi valmis ellei lataisi yhtään. Ajosuorite koko pakkasjakson ajan ollut 5-8km.
" Lainaus" akut eivät latautuneet 11 kilometrin testiajolla lainkaan, vaan saattoivat jopa purkautua lisää. Monissa autoissa latausta säädellään vähentävästi ajon alkuvaiheessa päästöjen alentamiseksi, jolloin akku ei siis ehdi varautua lyhyillä matkoilla riittävästi.

Omassa autossanikin on havaittavissa akun jännitteen laskua. Eilen lyhyt hetki pysäköitynä parkit ja radio käytössä, parin minuutin pysähdyksen jälkeen automatiikka sammutti molemmat.

enkero

Lainaus käyttäjältä: Hiihtäjä - 07.01.16 - klo:13:38
Ilmoittele enkero mitä tapahtuu oman autosi kanssa, tai jos siihen tehdään jotain merkittävää.

Huolto oli sitä tänään tutkinut, eikä ole todellakaan ainoa laatuaan. Yhdistävä tekijä vaikuttaisi olevan 2.0TDI JA Webasto, mutta toistaiseksi ollaan arvuuttelun varassa. Yksi skenaario oli, että kapistus keksii lämmityksestä jonkin ohjausparametrin (joka ei jätä vikakoodia) mutta päättää olla käynnistymättä. Tätä tutkintalinjaa en "osta", kun oli tuossa uudenvuoden jälkeen 2-3 kievotusyritystä ja se oli sitten laturikeikka.

Patteri itsestään on kuulemma kunnossa, vähissä virroissa tosin. No sehän lohduttaa, kun ei näemmä lataudu edes pitkässä maantieajossa lauhemmalla kelillä.

Pitääpä toivoa parasta, ja jos ei muuta, niin sitten aina pysäköidä auto siten että lähtee hinurin lavalle mahdollisimman pienellä vaivalla. Luulisi, että jos hinauskeikkojen määrä lähestyy viittä yhden talven sisään/auto, niin alkaa niitä ratkaisuja löytyä viimeistään maahantuojan mielenkiinnon vuoksi.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Daatta

Lainaus käyttäjältä: enkero - 08.01.16 - klo:15:15
Pitääpä toivoa parasta, ja jos ei muuta, niin sitten aina pysäköidä auto siten että lähtee hinurin lavalle mahdollisimman pienellä vaivalla. Luulisi, että jos hinauskeikkojen määrä lähestyy viittä yhden talven sisään/auto, niin alkaa niitä ratkaisuja löytyä viimeistään maahantuojan mielenkiinnon vuoksi.

Jos haluaa helpottaa (omaa) tilannetta, niin akun lataamista voisi kokeilla.  ::)
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

enkero

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 08.01.16 - klo:16:42
Jos haluaa helpottaa (omaa) tilannetta, niin akun lataamista voisi kokeilla.  ::)

En hankkinut Webastoa pitääkseni autoa normaalissa talvikelissä tolpassa. Jos haluaisin varmistella enemmän, vaihtaisin Ladaan  ;D
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

BobSmith

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 08.01.16 - klo:13:36
http://www.arcticheat.fi/arctic-battery-heater.html
Siitä akku lämpimäksi  ;)
"- automaattinen ajonaikainen akun lämmitin".

Tarvittaisiin keksintö, jossa akkua lämmitetään silloin kun auto seisoo pihalla roikan päässä!

Jyri

Lainaus käyttäjältä: BobSmith - 08.01.16 - klo:17:50
"- automaattinen ajonaikainen akun lämmitin".

Tarvittaisiin keksintö, jossa akkua lämmitetään silloin kun auto seisoo pihalla roikan päässä!

Tuollahan sanottiin että lämmittää kun käytössä on vähintään 6A laturi.

cannon

Lainaus käyttäjältä: cannon - 08.01.16 - klo:12:01
Lataako ylläpitolaturi jääkylmää akkua yhtään sen paremmin kuin ajaminen? Ehkä jos tuntitolkulla tohottaa virtaa sinne - harvemmin tulee useampaa tuntia yhtäsoittoa ajettua. Ja tietysti akun purkautuminen on melko vähäistä laturia käytettäessä. Entä sulaako kalikaksi jäätynyt akku ennen kesää kun sitä lataa -  siis jonkun sähkökemiallisen reaktion seurauksena?
Reilut neljä päivää oli nyt seissyt auto n. -25 asteessa ja SOC näytti akulle 80%. En yrittänyt tulille vaan pistin piuhan päähän. 2 tuntia piuhan päässä. Juuri kävin katsomassa niin oli Defa laturi työntänyt jonkin verran lisäsähköä kun SOC näytti 90% vaikka akku varmaa umpijäässä.
Nykyinen Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2014
Edellinen  Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2009

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy